|
| Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism | |
|
+18t1972 Laurentiu Ciobanu TVlad cristi CFR marius664 Peter Fodor Nesebar bogdan.perejuc Vitosa Adrian78 Adirmvl TER200 IonutCFR2009 Dr2005 kristi kkk Vale_ntin dan tm daniel_c 22 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mar Mar 08, 2022 9:52 pm | |
| Pe site-ul oficial "E licitatie" a fost publicat anuntul pentru achizitia a 10 "autobuze" electrice, statii de incarcare electrica si sistem "e-ticketing" in Husi. Valoarea estimata a achizitiei este de 20.488.508, 84 ron, data limita pentru depunerea ofertelor este 7 aprilie 2022 iar data limita pentru evaluarea - calificarea tehnica si evaluarea financiara este 7 august 2022. Aceste "autobuze" electrice vor aveea o lungime cuprinsa intre 8,5 si 9 m.
Sper sa se lanseze licitatia si pentru achizitia de lucrari de executie pentru constructia garajului pentru aceste "autobuze" electrice (garaj care ar urma sa fie construit in zona "Dric-2/3" si fara de care nu se va putea realiza intretinerea corespunzatoare a acestor "autobuze" electrice) si pentru amenajarea statiilor de transport urban in comun din Husi!
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Dum Mar 13, 2022 9:05 pm | |
| O interesanta fotografie (mai veche) gasita pe internet cu Husi. In prim-plan se observa cladirea unde, pana in 2021, a fost sediul din Husi al "Raiffeisen Bank" (fosta "Banca Nationala- sucursala Husi", apoi fosta "Banca Agricola") iar langa ea cladirea hotelului "Dimitrie Cantemir" (inaugurata in anul 1983). De asemenea se observa si fosta constructie (adapost) pentru statia de autobuze urbane "Posta", constructie demolata din pacate pentru a face loc unei cafenele! Si sticla de coniac , produs inainte de 1990 la fosta "IAS" Husi. Alaturi de coniacul "Vasconi" (produs la fosta "IVV" Vaslui) era una dintre cele mai cautate si apreciate astfel de bauturi produse in Romania inainte de revolutie! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Lun Mar 28, 2022 9:17 pm | |
| Am trimis un mesaj pe facebook domnului Sergiu Boeru (consilier personal al primarului Ioan Ciupilan) cu unele intrebari si propuneri legate de diverse aspecte edilitare din Husi:
1.Tinand cont de faptul ca infrastructura de transport este cea mai importanta pentru atragerea de investitori intr-un oras, cred ca ar fi util ca reprezentantii primariei Husi sa ia legatura si sa intreprinda demersuri oficiale catre : “Compania Nationala de Cai Ferate CFR-SA”, “Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori SNTFC-CFR-Calatori-SA” si catre “Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR”, in vederea: reparatiei si redeschiderii pentru traficul feroviar a caii ferate Crasna- Husi, reintroducerea trenurilor de calatori pe aceasta linie si pentru a se afla care este stadiul proiectului privind realizarea soselei de centura a municipiului Husi si a “drumului express” Tisita- Tecuci- Barlad- Crasna- Husi- Albita.
2.Care este termenul-limita pana la care trebuie terminate toate lucrarile legate de proiectul privind reabilitarea, modernizarea si extinderea sistemului de apa-canal din Husi ? Cred ca ar fi util ca primaria Husi sa trimita o solicitare scrisa oficiala catre Consiliul Judetean Vaslui si catre SC Aquavas SA, pentru ca aceste unitati sa transmita catre primaria Husi o copie a contractului (cu toate anexele sale) incheiat intre Consiliul Judetean Vaslui/SC Aquavas SA si firma “Asocierea S.C. EUSKADI S.R.L. – S.C. INSTAL SERVICE TECHNOLOGY S.R.L”, pentru a afla care este termenul-limita pe care aceasta firma si l-a asumat (prin contract) pentru finalizarea lucrarilor si daca in contract sunt prevazute si anumite sanctiuni sau penalitati, daca aceasta firma nu termina lucrarile pana la termenul asumat prin contract. Dupa terminarea lucrarilor de apa-canalizare in interiorul orasului, daca conditiile tehnice permit, cred ca ar fi utila prelungirea retelei de apa-canalizare si pe urmatoarele tronsoane: pe strada Dobrina pana la “Campingul Dobrina” si pe Drum Donea, pana la “Castelul dintre vii” si pana la Manastirea “Schimbarea la Fata” din Dobrina.
3.Exista prevazute sumele necesare in bugetul local pe acest an pentru demolarea celor doua foste centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 (de langa stadion) si pentru realizarea in locul lor a unei parcari ? Cand ar putea incepe lucrarile efective ? Si celelalte foste centrale termice de cartier din oras ar trebui demolate si realizate parcari, in locul lor! In privinta cladirii fostei centrale termice de cartier nr. 4 , din apropierea pietei, am inteles ca aceasta a fost vanduta in anul 2020! Daca este adevarat consider ca a fost o greseala! Aceea cladire ar fi util sa revina in proprietatea primariei, pentru a putea fi renovata si apoi inchiriata ca si hala comerciala celor care vand diverse produse metalo-chimice si de uz gospodaresc in jurul pietei!
4.Cred ca ar fi util ca sediul si birourile societatii “SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl” sa fie mutate la parterul blocului de pe strada Stefan cel Mare, unde isi are sediul si sucursala Husi a SC Aquavas SA si societatea SC Ecosalubrizarea Prest, deoarece aceea locatie ofera conditii mai bune pentru activitatea de birou, decat cladirea veche de langa “Clubul Elevilor”.
5.Pentru reducerea cheltuielilor cu personalul TESA si administrativ cred ca ar fi utila unificarea celor doua societati , unde Consiliul Local Husi este actionar majoritar, si anume “SC Ecosalubrizarea Prest Srl” si “SC Parcuri Verzi & Urban Trans” intr-o singura societate, care sa se ocupe cu tot ce tine de : partea de salubrizare urbana care a ramas la primarie, intretinerea spatiilor verzi si a mobilierului urban, transportul urban in comun, intretinerea fondului locativ al statului aflat in administrarea primariei Husi (blocurile ANL si locuintele sociale), intretinerea si reparatia cladirilor, constructiilor si instalatiilor tehnice din acestea aflate in proprietatea sau administrarea primariei si intretinerea si reparatia drumurilor, strazilor si trotuarelor aflate in administrarea primariei Husi. Existenta unei singure societati care sa se ocupe de toate aceste aspecte edilitare ar determina reducerea aparatului TESA si administrativ si implicit a cheltuielilor cu acesta. De asemenea, pentru ca o astfel de societate sa poata asigura in conditii optime toate lucrarile mai sus mentionate, ar trebui cred angajati (ori in cadrul unei astfel de societati, ori in cadrul “biroului tehnic” al primariei) cativa meseriasi (muncitori calificati) in constructii si instalatii tehnico-edilitare, precum: instalatori apa-canal, electricieni, sudori, etc.
6.Cand va fi lansata licitatia pentru achizitia de lucrari de executie pentru constructia garajului pentru viitoarele “autobuze” electrice si pentru amenajarea statiilor de transport urban in comun din Husi ? Un aspect cred foarte important ar fi acela ca in momentul cand se va semna contractul de achizitie a acestor “autobuze” electrice cu firma care va castiga licitatia, in acel contract sa se prevada si obligatia firmei care va livra aceste “autobuze” electrice sa asigure si mentenanta, intretinerea si eventualele lor reparatii, pentru o anumita perioada de timp. Spun asta deoarece in prezent nu cred ca societatea “Sc Parcuri Verzi & Urban Trans” are ca si angajati personal specializat (electricieni, electronisti), care sa poata asigura o intretinere si o mentenanta corespunzatoare a unor “autobuze” electrice!
7.Daca se pot identifica fonduri, cele doua garaje (care in prezent apartin societatii “SC Ecosalubrizarea Prest”) ar trebui modernizate si realizate dotari adecvate pentru intretinerea si reparatia autovehiculelor pentru activitatea de salubrizare, care a ramas la primarie.
8.Cand va fi lansata licitatia pentru achizitia de lucrari de proiectare si pentru lucrari de executie, pentru reabilitarea si renovarea “Casei Moruzi”, “Casei Ralea” si a fostei “bai publice” ?
9.Ar trebui intreprinse si demersuri din partea primariei , catre “Institutul National al Patrimoniului”, pentru a afla daca si cand va putea fi lansata licitatia pentru achizitia de lucrari de executie pentru reabilitarea, renovarea si punerea in valoare a “Casei Adam Mitache”.
10.Daca exista cadru legal si daca bugetul local permite, ar trebui incheiat un parteneriat cu Episcopia Husilor, in vederea alocarii de fonduri de catre primarie, in vederea unei mai bune intretineri sau pentru renovarea si reabilitarea unor cladiri monument istoric si de arhitectura, aflate in prezent in proprietatea sau in administrarea Episcopiei Husilor. Ma refer aici la: “Casa Iorgu Berea” (unde tencuiala exterioara este cazuta si degradata pe alocuri. De asemenea gardul ar trebui renovat si montata o placa prin care sa se arate clar ca acolo exista un muzeu si pe care sa se mentioneze clar orarul de functionare al acestuia. De asemenea in interiorul cladirii ar trebui amenajata o toaleta si o garderoba pentru vizitatori), “Palatul Episcopal” (care ar trebui renovat si deschis publicului vizitator), zidul de incinta a Episcopiei (aflat in stare avansata de degradare), “Casa avocat D. Gociu” (aflata in prezent in stare avansata de degradare), “Casa Sotir-Zaharia” (aflata in prezent in stadiu avansat de degradare). Renovarea si reabilitarea acestor cladiri istorice ar atrage vizitatori in Husi!
11.Care este stadiu proiectului privind realizarea “teatrului de vara” din zona Recea ?
12. Exista posibilitatea atragerii de fonduri europene (sau exista intocmit un proiect in acest sens) pentru valorificarea posibilitatilor oferite de zona de agrement “Recea”: decolmatarea si curatirea vegetatiei de pe iazurile de la Recea, amenajarea lor pentru activitati de agrement nautic (dotarea cu barci, hidrobiciclete), renovarea, modernizarea si redeschiderea fostului strand “Recea” ?
13.Scarile care duc spre “Motoc” ar trebui renovate, consolidate si introdus acolo un sistem de iluminat public eficient.
14.In privinta cladirii pietei as dori sa va semnalez o problema: la etajul acesteia exista infiltratii de apa, care au dus la degradarea si distrugerea partiala a tavanului “fals”, din placi de rigips! Tinand cont de faptul ca s-au investit sume importante pentru realizarea acestei cladiri moderne, cred ca ar trebui intreprinse lucrari urgente pentru: refacerea acoperisului si a hidroizolatiei cladirii pietei, inlocuirea tavanului “fals” de la etajul pietei. De asemenea, pentru fluidizarea traficului rutier si pietonal din jurul pietei si pentru a da un aspect mai civilizat zonei respective, cred ca ar fi util: mutati toti comerciantii de produse alimentare care-si desfasoara activitatea in conditii total improprii unui comert civilizat, pe langa cladirea fostei centrale termice de cartier nr. 4 sau pe langa cladirea pietei, la etajul pietei (unde exista destule spatii libere si unde se poate practica un comert in conditii civilizate si igienice), mutati toti comerciantii de articole de uz gospodaresc care-si desfasoara activitatea pe langa cladirea fostei centrale termice de cartier nr. 4 in interiorul acestei cladiri (daca aceasta cladire ar fi achizitionata de primarie si renovata), realizate unele trotuare pe langa cladirea pietei si a halei agro-alimentare si pe langa blocurile din apropierea pietei, pentru fluidizarea circulatiei pietonale, pus in functiune liftul din cladirea pietei. In privinta celor doua “magazine” situate la intrarea in hala agro-alimentara, tinand cont de faptul ca ele ingreuneaza foarte mult accesul persoanelor in interiorul halei si “mascheaza” fatada acesteia (care este o cladire monument istoric si de arhitectura), in momentul in care expira contractul de concesiune a domeniului public catre proprietarii acestor “magazine”, acest contract nu ar mai trebui reinoit si atunci aceste “magazine” sa fie demolate.
15.Pentru a imbunatati oferta educationala a “Liceului Tehnologic Ioan Corivan Husi”, cred ca ar fi util ca primaria Husi sa intreprinda demersurile necesare catre “Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui”, in vederea includerii, in oferta educationala al acestui liceu, a unor clase de meseriasi (muncitori calificati) in constructii, precum: instalatori apa-canal, electricieni exploatare joasa tensiune, instalatori gaze naturale, zidari-faiantari. Includerea unor astfel de meserii ar contribui la cresterea gradului de atractivitate al acestui liceu, dar si la compensarea unui deficit de forta de munca care exista in aceste domenii, inclusiv in Husi. Pentru instruirea practica a elevilor in aceste meserii ar trebui identificate fonduri pentru constructia si dotarea unor ateliere scolare specifice pentru aceste meserii, dar si colaborarea intre acest liceu si firmele sau societatile din Husi si din judetul Vaslui care executa lucrari de apa-canal, instalatii electrice, instalatii de gaze naturale, etc, pentru instruirea practica a elevilor in astfel de meserii.
16.Pentru a afla care este stadiu proiectului privind renovarea si modernizarea cladirii din cartierul “Stadion”, cladire in care in trecut au functionat sectiile de pediatrie si boli interne a spitalului Husi, primaria Husi ar trebui sa intreprinda demersurile necesare catre Consiliul Judetean Vaslui si catre DGASPC Vaslui.
17. Se pot identifica fonduri europene sau exista intocmit un proiect in acest sens, pentru renovarea si reabilitarea cladirii in care functioneaza “Muzeul viei si vinului” ?
18.In cartierul “Stadion” ar trebui demolate si desfiintate toate “cladirile”, “anexele gospodaresti” sau “magaziile” ridicate , pe domeniul public, fara autorizatie de constructie, pe langa blocuri pe langa gardul spitalului sau pe langa gardul stadionului! De exemplul acele “magazii” din spatele sediului firmei “Prodivex” (de langa fostele cosuri de fum a fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3). Aceste “constructii” insalubre si inestetice dau un aspect urat zonei respective! De asemenea locul unde era fostul “centru de butelii” al firmei “Dac Petrol” a devenit un adevarat focar de infectie! De asemenea, tot in cartierul “Stadion”, ar mai trebui realizate trotuare in anumite zone.
19. Pentru punerea in valoare a “Castelului dintre vii”, a manastirii “Schimbarea la Fata” din Dobrina si a zonei respective (care ofera o panorama frumoasa asupra Husului), cred ca ar fi util ca primaria Husi sa intreprinda demersurile necesare, pentru trecerea din administrarea societatii “SC Vincon SA Vrancea” in administrarea primariei Husi si pentru schimbarea categoriei “Drum Donea” (de la capatul cartierului “Brosteni” pana la “castelul dintre vii” si pana la manastirea “Schimbarea la Fata” din Dobrina) din “drum de exploatare agricola” in “drum public”, pentru ca acest drum sa poata fi modernizat si asfaltat.
20. In vederea atragerii de investitori in Husi si a realizarii unui eventual “parc industrial” in Husi, cred ca ar fi util ca primaria Husi sa cumpere (achizitioneze) unele terenuri libere la marginea orasului (de preferinta in “zona industriala”, in apropiere de DN 24 B- E 581), terenuri pe care, ulterior, sa le inchirieze sau sa le puna la dispozitie unor eventuali investitori, cu conditia ca acestia sa realizeze in Husi unitati de productie industriala.
In speranta ca veti analiza aceste propuneri si intrebari si ca le veti prezenta catre conducerea executiva a primariei Husi si catre Consiliul Local Husi, pentru a fi analizate si eventual aprobate, va multumesc anticipat si va doresc mult succes in activitatea dumneavoastra!
Cu stima, Onose Florin Valerian. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin Apr 01, 2022 2:10 pm | |
| Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", scris de Alina Darie
https://www.vremeanoua.ro/la-husi-jumatate-din-apa.../ Apare intrebarea de ce apar aceste avarii asa dese si aceste pierderi asa de mari la sistemul de apa-canalizare din Husi, in conditiile in care acest sistem a fost reabilitat si modernizat in mare parte ? Si aici pot fi doua cauze majore: ori lucrarile de reabilitare si modernizare nu au fost facute de calitate ori nu se reuseste asigurarea unei presiuni corespunzatoare a apei in reteaua publica si din cauza unei presiuni prea mari cedeaza tevile, racordurile, etc! As fi curios cine trebuie sa faca receptia si sa semneze procesele-verbale de receptie a lucrarilor de modernizare a sistemului de apa-canal din Husi! Daca acest lucru trebuie facut numai de reprezentantii Aquavas si ai Consiliul Judetean Vaslui atunci evident ca primaria Husi nu are nici o vina in aceasta situatie (si aici apare discutia despre modul cum aceste servicii de apa-canal au fost trecute in administrarea unor operatori judeteni, lasand primariile fara posibilitati legale de interventie).
Dar daca aceste procese-verbale de receptie a lucrarilor de modernizare/reabilitare a sistemul de apa-canalizare trebuie semnate si de un reprezentant din partea primariei Husi, atunci apar doua probleme majore: -Din cate stiu primaria Husi nu are, ca si angajati, ingineri in sisteme de apa-canalizare, maistri sau instalatori apa-canal! Deci nu exista personal calificat si specializat in sisteme de apa-canalizare din partea primariei Husi, ca sa poata sa semneze, in cunostinta de cauza, un proces-verbal de receptie a lucrarilor de apa-canal! De asta am propus ca primaria Husi sa angajeze cativa instalatori apa-canal! -Pentru ca un specialist sau meserias in sisteme de apa-canal sa poata sa se convinga , ca lucrarile de modernizare/reabilitare au fost facute corect si de calitate, el ar trebui sa stea si sa supravegheze pe teren executia lucrarilor, sa se convinga personal de respectarea tehnologiilor de lucru, etc, ca mai apoi sa poata semna, in cunostinta de cauza, un proces-verbal de receptie a lucrarilor!
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Dum Mai 01, 2022 8:42 pm | |
| Dintr-un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", articol scris de Flavius Ghiorghies, articol care se refera in principal la reabilitarea sistemului de apa-canalizare din Vaslui, aflam si unele aspecte despre reabilitarea/modernizarea/extinderea sistemului de apa-canalizare din Husi: "La Huși se îmtâmplă la fel. Rețeaua e pusă la punct, avem făcută și refularea și tot, așteptăm pompele care nu mai vin, deși sunt plătite” a mai precizat directorul tehnic al Aquavas". Deci sa inteleg ca la Husi s-au terminat in mare parte lucrarile la sistemul de apa-canalizare si mai trebuie sa vina doar aceste pompe pentru statiile de pompare a apelor uzate ?! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mar Mai 03, 2022 10:23 pm | |
| Pe noi ne întrebi? Întreabă-l pe nentu primarul urbei. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier Mai 04, 2022 11:39 am | |
| - Vitosa a scris:
- Pe noi ne întrebi? Întreabă-l pe nentu primarul urbei.
Din pacate nici primaria Husi nu cred ca are foarte multe posibilitati legale in a interveni in contractul incheiat intre SC Aquavas SA Vaslui (operatorul judetean de apa-canal, unde Consiliul Judetean Vaslui este actionar majoritar) si firma care executa lucrarile de reabilitare/modernizare/extindere a sistemului de apa-canalizare din Husi. Atunci cand s-a decis infiintarea acestor operatori judeteni de apa-canal primariile au fost lasate cu foarte putine posibilitati legale in a interveni in administrarea acestor sisteme de apa-canal, toata responsabilitatea fiind trecuta la acesti operatori judeteni si la Consiliile Judetene! Aici cred ca ar trebui modificata legislatia. A fost publicat pe site-ul de achizitii publice "SAEP/E licitatie" anuntul privind achizitia de "Executie lucrari terminal transport public" (viitorul garaj pentru "autobuzele" electrice)! Ofertele pot fi depuse pana la 20 mai 2022, iar evaluarea-calificarea tehnica si evaluarea financiara au ca termen limita data de 20 octombrie 2022. Linkul anuntului http://www.e-licitatie.ro/.../simplifie.../v2/view/100158215 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20632 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25576 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier Mai 04, 2022 5:27 pm | |
| - ldh80 a scris:
- Atunci cand s-a decis infiintarea acestor operatori judeteni de apa-canal primariile au fost lasate cu foarte putine posibilitati legale in a interveni in administrarea acestor sisteme de apa-canal, toata responsabilitatea fiind trecuta la acesti operatori judeteni si la Consiliile Judetene! Aici cred ca ar trebui modificata legislatia.
Cineva s-a gândit că dacă ai mai multe localităţi mici apropiate, e mai ieftin şi mai eficient să faci o singură reţea de canalizare (inclusiv la Bucureşti au fost localităţi conectate la apa şi canalul din Bucureşti - Dobroeşti, Pantelimon, Popeşti-Leordeni parcă - evident, mă refer la ce s-a construit în 1989, nu la ,,rezidens"-urile de acum, care multe au hazna inclusiv în Bucureşti). Că primăriile au căutat să pună beţe în roate acestor proiecte ca să le iasă şi lor ceva sau, pur şi simplu, din prostie, e altă mâncare de peşte. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier Mai 04, 2022 6:54 pm | |
| In cazul judetului Vaslui municipiile si orasele unde reteaua de apa-canalizare este administrata si operata de operatorul judetean SC Aquavas SA nu sunt chiar foarte apropiate unele de altele (municipiile Vaslui, Barlad, Husi si orasele Negresti-Vaslui si Murgeni)!
S-a inceput prin 2018 acest "mare proiect" , cu fonduri europene, de reabilitare/modernizare/extindere a retelelor de apa-canalizare din Vaslui, Barlad, Husi si Negresti-Vaslui, insa din diverse cauze (lipsa fortei de munca, pandemia, cresterea preturilor la materiale, etc) termenul de finalizare a proiectului a fost depasit.
La Vaslui firma care executa lucrarile a amenintat ca se retrage deoarece nu mai poate lucra la preturile licitate in 2018, la Barlad de-abia dupa vreo 4 licitatii organizate de Aquavas s-a gasit o firma care sa execute lucrarea iar la Husi sunt intarzieri destul de mari in executia proiectului! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Joi Mai 05, 2022 1:22 pm | |
| Am adresat o propunere firmei "SC Anta 95 Srl Husi" (firma care opereaza in prezent microbuzele urbane din Husi), aceea de a prelungi traseul acestor microbuze urbane de la actualul capat de linie "Statia Meteo" pana la parcul "Recea" si respectiv de la actualul capat de linie "Pensiunea/Cartier Dobrina" pana la Campingul Dobrina. Din raspunsul oferit de aceasta firma reiese ca prelungirea traseelor microbuzelor urbane pana la parcul "Recea" ar aveea calatori, in special pe timpul verii, la sfarsitul saptamanii. Insa pentru ca acest lucru sa fie posibil ar trebui ca primaria sa largeasca drumul care duce spre parcul "Recea" (ca sa poata trece concomitent doua microbuze "Mercedes Sprinter" in sensuri diferite) si sa amenajeze o statie si o bucla de intoarcere pentru microbuze la capatul drumului spre parcul "Recea". Cat priveste prelungirea traseelor microbuzelor urbane pana la Campingul Dobrina, raspunsul a fost ca nu prea ar fi calatori! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20632 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25576 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Joi Mai 05, 2022 10:59 pm | |
| Propunerea trebuie să o adresezi autorităţii contractante, adică Consiliului Local. Operatorul de transport nu circulă pe unde vrea muşchiu' lui, ci pe traseele stabilite de autoritatea contractantă. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mar Mai 17, 2022 3:22 pm | |
| Pe site-ul de achizitii publice "SAEP E licitatie" au fost publicat anunturi de achizitii publice pentru:
-"Executie lucrari terminal transport public" (viitorul garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice urbane);
-"Servicii de proiectare pentru elaborarea proiectului tehnic si detalii de executie, documentatie pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, asistenta tehnica de specialitatea din partea proiectantului pentru obiectivul "Reabilitare cladire baie populara si infiintarea unui centru social de urgenta"
-"Servicii de proiectare pentru elaborarea proiectului tehnic si detalii de executie, documentatie pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, asistenta tehnica de specialitatea din partea proiectantului pentru obiectivul "Reabilitare fosta scoala generala nr. 5 Corni si infiintarea unui centru multifunctional in ZUM 1";
-"Servicii de proiectare pentru elaborarea proiectului tehnic si detalii de executie, documentatie pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, asistenta tehnica de specialitatea din partea proiectantului pentru obiectivul "Reabilitare cladire fost dispensar medical Casa Ralea si infiintarea unui centru de recuperare medicala pentru copii si adulti"
Cu finantare asigurata de la "Compania Nationala de Investitii" sunt lansate licitatiile pentru doua obiective:
-"Proiectare, faza de adaptare la amplasament, executie lucrari si asistenta tehnica din partea proiectantului, pe perioada executiei lucrarilor, pentru obiectivul de investitii "Construire Cresa Mare";
-"Proiectare, executie lucrari si asistenta tehnica din partea proiectantului pentru obiectivul "Constructie baza sportiva proiect tip".
Daca pana in vara anului 2024 , cand vor aveea loc urmatoarele alegeri locale, vor putea fi realizate toate aceste obiective , dar si alte obiective aflate in prezent in stare de executie, se va vedea ce s-a realizat cand se vor implini 16 ani de cand este primar (din 2008) Ioan Ciupilan!
Din pacate este posibil sa ramana nerealizate si alte obiective de investitii, a caror realizare nu depinde de primaria Husi:
-Realizarea "drumului express" Tisita- Tecuci- Barlad- Crasna- Husi- Albita si a soselei de centura a municipiului Husi, lucr care depinde de CNAIR
-Renovarea si reabilitarea "Casei Adam Mitache", azi sediul "Muzeului Municipal Husi", lucru care depinde de "Institutul National al Patrimoniului". Este cea mai frumoasa cladire veche din Husi!
-Renovarea si reabilitarea cladirii unde au functionat pana in 2010/2011 sectiile de pediatrie si boli interne a spitalului Husi si mutarea, in aceea cladire, a "caminului de batrani", lucru care depinde de "Consiliul Judetean Vaslui- Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului"
-Terminarea lucrarilor de reabilitare, modernizare si extindere a sistemului de apa-canalizare, lucru care depinde de Consiliul Judetean Vaslui- SC Aquavas SA.
-Reabilitarea , renovarea, modernizarea si redeschiderea hotelului "Dimitrie Cantemir" (construit si inaugurat in 1983). In prezent se afla in proprietatea firmei private "SC Vasea Srl". Din cele aratate de doamna Diana Caciula, reusisera sa obtina fonduri europene pentru reabilitarea, renovarea si modernizarea hotelului, insa, din cauza faptului ca cei de "Inspectoratul pentru situatii de urgenta Vaslui" nu i-au eliberat o anumita autorizatie la timp, a pierdut aceste fonduri europene pentru renovarea si modernizarea hotelului din Husi!
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin Iun 10, 2022 11:45 am | |
| Un articol din "News Moldova", scris de Danila Alina:
"Au venit BANII pentru un Teatru de Vară la HUȘI, dar SUPĂRAREA localnicilor s-a iscat de la locul de construcție Ministerul Dezvoltării le-a dat o veste bună administratorilor municipiului Huși, mai exact aceea că proiectul lor privind construirea unui Teatru de Vară și a unui Club al Seniorilor a primit finanțarea necesară, în sumă de 2.308.072,45 lei. Banii sunt accesați în cadrul Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020. Numai că locul stabilit de Primăria Huși pentru realizarea acestui Teatru de Vară este situat în cartierul Recea, într-o fostă bază de agrement din marginea orașului, la ieșirea spre vama Albița. Localnicii se bucură de inițiativa de a realiza acest Teatru de Vară modern, însă nu sunt de acord cu locul ales de municipalitate. Inclusiv unii dintre consilierii locali au criticat locul ales. "Să faci Teatru de Vară în marginea orașului este absurd. Teatrul de Vară trebuie să fie cât mai în centru, să fie accisibil nu doar celor care au mașini, nu doar tinerilor care pot merge până acolo, ci tuturor cetățenilor. Sunt vârstnici care nu pot merge câte 3 kilometri sau mai mult pe jos, ca să ajungă la Teatru și să cadă frânți de oboseală. Nu asta e ideea unui Teatru care are menirea unui loc de relaxare, de cultură, de bucurie pentru toți oamenii, nu? Cum să duci teatrul într-o loc din marginea orașului, retras, unde rar ajung cei mai mulți dintre localnici? Un proiect gândit ca să fie, nu ca să bucure cetățenii. Păcat de bani”, a spus consiliera CĂTĂLINA POPA. De partea cealaltă, executivul local a explicat că locul ales, deși, într-adevăr, departe de centrul urbei, nu a fost ales întâmplător, ci a fost singura variantă care putea să respecte noile norme privind normele impuse de ISU Vaslui, la construirea unui asemenea obiectiv.
”Nu am fi putut să îl construim între blocurile din centrul orașului. În Huși nu este alt spațiu mai central, care să poată respecta normele de securitate la incendii și alte norme de construire. La un Teatru de Vară vin sute de oameni, care, în caz de ceva, trebuie să aibă asigurare locuri de evacuare, etc. Sunt niște reguli. Plus că acolo, în zona Recea, este și un parc nou construit, frecventat de multe persoane cu copii. Dacă va fi și un Teatru de Vară va fi cu atât mai frumos. E o zonă verde, în marginea orașului. Transportul până acolo se va face cu mijloacele de transport în comun”, a susținut primarul IOAN CIUPILAN.
De mentionat ca in Husi a existat inainte de 1990 un "teatru" ("gradina") de vara, langa parcul "Cuza". Dupa 1990 este abandonat si lasat in paragina. In anii 2010- 2011, cu ocazia lucrarilor de modernizare a parcului "Cuza", fostul "teatru de vara" este demolat, in acel loc realizandu-se un loc de joaca pentru copii.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier Iun 15, 2022 8:53 pm | |
| Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui" (articol scris de Alina Darie):
"CL Huși vrea să-și facă Club de Fotbal! Cinci consilieri au inițiat proiectul
IDEE… Aleșii municipiului Huși sunt pe cale să găsească o soluție pentru fotbalul din oraș, care are nevoie, spun cei implicați în această activitate, de un sprijin financiar constant din partea Primăriei. Cinci consilieri locali social-democrați au inițiat un proiect de hotărâre în acest sens, în cuprinsul căruia se pune problema înființării unui club sportiv, care să fie în subordinea directă a Consiliului Local al municipiului Huși. Ideea va fi supusă votului plenului într-o manieră urgentă, care a impus întrunirea unei ședințe extraordinare, vineri, 17 iunie. De menționat că echipa de fotbal a orașului, care a înregistrat anumite performanțe cunoscute celor pasionați de acest sport, are nevoie de susținere, întrucât forma de organizare privată de până acum nu și-a dovedit eficiența așa cum și-ar fi dorit coordonatorii ei și a acumulat o serie de debite. Pentru activitatea sportivă desfășurată la stadion, inclusiv pentru copiii care își doresc să facă parte din club, fie pentru o educație sportivă, fie chiar pentru o viitoare carieră, ideea susținerii fotbalului local este una bună, însă dacă și pentru bugetul orașului va fi o soluție potrivită, asta o vor decide consilierii, reuniți în cadrul ședinței de CL, din 17 iunie".
Desigur ca imi doresc ca Husul sa fie reprezentat de o echipa de fotbal puternica, care sa poate juca in divizia B sau poate chiar in divizia A! Insa nu cred ca bugetul local al municipiului Husi poate sustine o echipa de fotbal putermica, mai ales ca sunt probleme edilitare importante in Husi, care trebuie rezolvate!
Si apropo de fotbalul husean si istoria sa, postez aici despre ceea ce a fost probabil cel mai important meci de fotbal jucat in Husi, in 1989, intre echipele "Steaua Mecanica Husi" (sustinuta financiar la aceea vreme de "Sectia de Utilaj Complex Husi" condusa de maistrul Teodor Loghin) si "Flacara Moreni", conform celor povestite de domnul Sergiu Suhareanu, pe forumul "Mandru ca sunt husean", pe facebook:
"Cel mai important meci sustinut de “Steaua Mecanica Husi” a fost la 26 februarie 1989, cu echipa “Flacara Moreni”, in cadrul saisprezecimile “Cupei Romaniei”. Steaua Mecanica Husi a intrat in teren in acel meci in urmatoarea componenta: Tudor, Scarlatescu, Lupu, Ursu, Balan, Dumitru, Nicu Marian, Tibulca, State, Smadu, Tugulan. Au mai intrat pe parcursul meciului Iacob si Damian. De partea cealalta oaspetii, au venit cu cea mai buna garnitura a lor: Zlotea, Purdea, Butufei, Movila, Dumitrascu, C.Pana, Dragnea, Marcu, Timis, Vaidean, Lala. Antrenor Nelu Numwailler.
Arbitru: Cr. Teodorescu din Buzau. Cam 4000 de spectatori au tinut sa vada acest meci pe un stadion devenit neincapator.
Meciul a inceput echilibrat, gazdele cu oarecare teama mai ales prin prisma valorii componentilor echipei oaspete. Dar Steaua Mecanica Husi avea jucatori cu mult tupeu si indrazneala si dupa cateva minute de joc au inteles ca pot mai mult si sunt capabili sa produca surpriza. Meciul era echilibrat, niciuna dintre formatii neindraznind sa riste prea mult astfel ca la pauza consemnam un scor alb, 0-0.
Din nefericire, sistemul fotbalistic era si el supus politicului si presiunilor, astfel incat la pauza li s-a sugerat husenilor "s-o lase mai moale" ca va castiga "cine trebuie" si nu neaparat echipa mai buna.
Jucatorii au inteles mesajul si s-au inteles din priviri asupra a ceea ce trebuia sa se intample mai departe. Oaspetii au intrat relaxati in joc stiind ca vor castiga oricum. Pana sa se dezmeticeasca dimbovitenii, Adrian State profita de acest lucru, uitand parca "indicatiile" de la pauza, trimite un sut de la distanta spre poarta si deschide scorul. Era 1-0 pentru Steaua Mecanica Husi din min.46 si lumea era in delir! Morenarii sunt consternati: "pai asa ne-a fost vorba?" . Dupa cateva ratari, veteranul Dragnea egaleaza dupa 4 minute, iar parca a arata "adevarul" din teren, Lupu isi inscrie un autogol, deviind un sut a lui Marcu in min. 60. Gazdele se relaxeaza vizibil, pasand minge cu nonsalanta, refuzand sa atace si invitandu-i pe oaspeti la joc. Acestia nu aveau sa stea pe ganduri si vor mai inscrie de doua ori prin Dragnea si C.Pana. Era un 4-1 neverosimil pentru oaspeti, lumea a inteles ce se intampla si s-a consolat cu ideea. Jucatorii huseni insa nu vor sa piarda oricum si au inceput pe final de meci sa-si arate adevarata valoare predand o adevarata lectie de fotbal celor din Moreni, umilindu-si adversarul la toate capitolele. Mai intai State obtine un penalty si Lupu transforma, iar in min. 87, Tugulan executa impecabil o lovitura libera, scorul devenind 3-4! Gata, suficient, atat era permis!
Meciul s-a incheiat sub umbrela prieteniei totale dintre cele doua echipe, evenimentul fiind sarbatorit de ambele echipe la un restaurant din apropiere. Numai ca peripetiile nu s-au terminat.
Soferul autocarului echipei din Moreni a parcat in apropiere. Extaziat probabil de victoria obtinuta a uitat sa traga frana de mana si astfel autocarul a pornit la vale singur, lovind cateva masini si oprindu-se in vitrina unui magazin de mobila ! Din fericire nu au existat victime. La intoarcere gemurile afectate ale autocarului au fost inlocuite cu folii de plastic. Era 26 februarie 1989....".
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier Iun 15, 2022 10:55 pm | |
| Of doamne vorbim despre fotbal. Ce am avut și ce am pierdut spune o vorbă din popor. Păi să ne amintim din echipele de fotbal de atunci. FEPA74 Bârlad, ROVA Roșiorii de Vedea, Metalul Drobeta Turnu Severin, Metalul Mija, Flacăra Moreni, Rulmentul Alexandria, Tractorul Brașov, Metrom Brașov, Electroputere Craiova, CS Târgoviște, SN Oltenița, Oltul Sfântu Gheorghe, și evident multe multe alte nume care nu îmi vin acum în minte. Fuse fuse și se duse. Vremuri de mult apuse. Și o Românie fără viitor. Din toate punctele de vedere, nu doar fotbalistic. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism | |
| |
| | | | Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |