Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+18
t1972
Laurentiu Ciobanu
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 52 ... 64  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeLun 13 Dec 2021, 14:38

ldh80 a scris:
Proiectul autostrazii A8 cuprinde traseul: Targu Mures- Targu Neamt- Iasi- frontiera cu Republica Moldova (deci va cuprinde si trecerea peste muntii Carpati), rolul acestei autostrazi fiind acela de a lega zona Moldovei si Iasul cu zona de vest a tarii si cu frontiera cu Ungaria.
Cunosc proiectul. Şi mai ştiu şi că e cea mai grea trecere peste munţi posibilă, cu vreo 90 km de traseu montan (din care cca. 60 în sit Natura 2000), de vreo 2,5 ori mai lung decât ar fi fost Braşov - Bacău. Dar, na, cum noi votăm din 4 în 4 ani cu cine mai guvernează UDMR-ul, asta obţinem.

ldh80 a scris:
 Desigur ca , Costel Alexe, in calitatea sa de presedinte al CJ Iasi, observa si cauta sa valorifice avantajele care vor fi oferite de aceasta autostrada pentru judetul Iasi.
E uşor să te lauzi şi să obţii voturi pe munca altora. Au patentat modelul domnii Boc şi Bolojan cu şoselele de centură are oraşelor asupra cărora dispuneau, făcute de CNAIR, dar care le-au adus mandate de primar celor 2.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeLun 13 Dec 2021, 18:47

Din "Vasluianul.ro": Sapte străzi, cu peste 5,5 km de asfalt, recepționate ACUM la Husi! Viacons Rutier, realizare de excepție!

"După doi ani de investiții prin PNDL, municipiul Huși primește in zestre sapte străzi complet modernizate, asfaltate de catre vrednici constructori de la Viacons Rutier. O lucrare cu adevărat excepțională, care scoate din noroaie sute de familii din cartierele Dric si Corni. Au fost doi ani de lucrări in condiții grele, pentru ca pe străzile asfaltate acum s-au realizat si lucrări de apa-canal, inclusiv montarea unor conducte care sa lege cartierele Dric si Corni. „Cu câteva luni in urma, unii locuitori din aceste cartiere spuneau ca i-am abandonat si ca nu dorim modernizarea zonei. Iată că nu a fost asa, am avut noroc de un constructor extrem de serios, care a realizat o lucrare foarte, foarte bună. Mulțumesc firmei Viacons Rutier pentru lucrarea realizata, este o firma din Huși cu care ne mandrim”, a spus Ioan Ciupilan, primarul municipiului Huși.
La rândul sau, managerul general al Viacons Rutier, Ioan Ciomaga, a ținut șa sublinieze ca lucrarea de asfaltare a celor sapte străzi a fost destul de complexa, date fiind condițiile din teren. „Predam astăzi un pachet de străzi complet modernizate, străzi care au acum cele mai moderne condiții de trai. Ma bucur ca am putut lucra in orașul in care locuim si am putut oferi condiții comparabile cu ceea ce este in UE”, a spus Ioan Ciomaga. La recepția străzilor a participat si doamna Iulia Vizinteanu, manager JULY EXPERT Consulting, proiectantul lucrării. „Doresc husenilor un Crăciun fericit”, a spus doamna Vizinteanu.

https://vasluianul.ro/2021/12/10/sapte-strazi-cu-peste-55-km-de-asfalt-receptionate-acum-la-husi-viacons-rutier-realizare-de-exceptie/
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13006
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeLun 13 Dec 2021, 19:21

Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Proiectul autostrazii A8 cuprinde traseul: Targu Mures- Targu Neamt- Iasi- frontiera cu Republica Moldova (deci va cuprinde si trecerea peste muntii Carpati), rolul acestei autostrazi fiind acela de a lega zona Moldovei si Iasul cu zona de vest a tarii si cu frontiera cu Ungaria.
Cunosc proiectul. Şi mai ştiu şi că e cea mai grea trecere peste munţi posibilă, cu vreo 90 km de traseu montan (din care cca. 60 în sit Natura 2000), de vreo 2,5 ori mai lung decât ar fi fost Braşov - Bacău. Dar, na, cum noi votăm din 4 în 4 ani cu cine mai guvernează UDMR-ul, asta obţinem.

ldh80 a scris:
 Desigur ca , Costel Alexe, in calitatea sa de presedinte al CJ Iasi, observa si cauta sa valorifice avantajele care vor fi oferite de aceasta autostrada pentru judetul Iasi.
E uşor să te lauzi şi să obţii voturi pe munca altora. Au patentat modelul domnii Boc şi Bolojan cu şoselele de centură are oraşelor asupra cărora dispuneau, făcute de CNAIR, dar care le-au adus mandate de primar celor 2.

lasa traseul pe unde l-au ales dar sa-l faca. Problema e ca nu e Brasov-Bucuresti,deci nu se va face.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMier 15 Dec 2021, 10:40

Din "Monitorul de Vaslui" (articol scris de Cristian Patrascu):
"Municipiul Huși primește 1,6 milioane lei pentru reabilitarea unui dispensar și înființarea unui centru de recuperare medicală
Ministrul Dezvoltării și Lucrărilor Publice a semnat luni un contract de finanțare de 1,66 milioane lei pentru reabilitarea dispensarului „Casa Ralea” și înfiinţarea unui centru de recuperare medicală pentru adulţi și copii în municipiul Huși.
Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei a semnat luni 12 noi contracte de finanţare prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, în valoare eligibilă totală de 41.684.823,61 de lei.
Printre acestea, unul privește municipiul Huși și se referă la reabilitarea dispensarului „Casa Ralea” și înfiinţarea unui centru de recuperare medicală pentru adulţi și copii, lucrări care for beneficia de o finanțare în valoare de 1.663.023,82 lei.
„Casa Ralea” este declarată monument istoric, fiind construită între 1864-1867 de către părinţii eseistului şi omului politic Mihai Ralea. Imobilul preia arhitectura populară, specifică moldovenească. Este prevăzut cu un parter supraînălţat pe un beci din cărămidă, ramificat (în parte surpat), cu cerdac pe latura lungă şi fronton neoclasic care marchează intrarea, sprijinit pe şase coloane; prispă cu balustradă din fier forjat şi grilaj cu data „1864” (pe oberlihtul uşii de la intrare). Din 4 mai 1949 în clădire a funcţionat Direcţia GOSTAT".
http://www.monitoruldevaslui.ro/.../municipiul-husi.../
Acuma ca s-a aprobat finantarea pentru reabilitarea si renovarea a doua cladiri monument istoric si de arhitectura importante din Husi ("Casa Moruzi" si "Casa Ralea") sa vedem cat de repede vor putea fi organizate si publicate pe site-ul oficial de achizitii publice "E licitatie" licitatiile privind achizitia de servicii de proiectare si executie pentru reabilitarea si renovarea acestor doua cladiri!
Sper ca primaria Husi sa poata prevedea , in bugetul pentru anul viitor, sumele necesare pentru cofinantarea acestor proiecte!
Municipiul Huși primește 1,6 milioane lei pentru reabilitarea unui dispensar și înființarea unui centru de recuperare medicală | Monitorul de Vaslui
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMier 15 Dec 2021, 12:01

"lasa traseul pe unde l-au ales dar sa-l faca. Problema e ca nu e Brasov-Bucuresti,deci nu se va face"

Pentru traseul autostrazii care sa lege zona Moldovei de zona de vest a tarii cred ca mai bun ar fi fost traseul Suceava- Campulung Moldovenesc- Vatra Dornei- Bistrita- Cluj Napoca, decat actualul traseu proiectat al A8 dintre Pascani si Targu Mures!

Zona judetului Suceava (Campulung Moldovenesc- Vatra Dornei) este mai dezvoltata si evident mult mai cautata de turisti, decat zona pe unde se doreste ca A8 sa treaca muntii (Pascani- Targu Neamt- Targu Mures).


Dar pe mine ma intereseaza mai mult infrastructura rutiera si feroviara pentru Husi!  Din pacate , din ce a mai aparut in presa, cei de la CNAIR considera ca pe traseul Tisita- Tecuci- Barlad- Crasna- Husi- Albita nu ar fi "fezabila" realizarea unei autostrazi (datorita traficului rutier actual care "nu justifica" o autostrada), fiind "suficienta" realizarea unui "drum express", aflat in prezent la stadiu de intocmire a studiului de fezabilitate!

Acuma macar sa se realizeze si acest "drum express" si ceea ce isi doresc mult husenii- realizarea soselei de centura a Husului (pentru a scoate din oras tranzitul traficului greu- autocamioane, autobuze- spre vama Albita. Autocamioanele cisterna, incarcate cu produse petroliere, care tranziteaza orasul spre vama Albita sunt adevarat "bombe pe roti" si in cazul producerii unor accidente rutiere de catre aceste autocisterne consecintele pot fi dramatice. Din pacate, asa cum declara primarul Ioan Ciupilan, soseaua de centura a Husului a avut facut studiu de fezabilitate, proiectul tehnic, aveea asigurata finantarea si trebuiau sa inceapa lucrarile, dar fosta guvernare "Uniunea Social- Liberala" a taiat finantarea pentru soseaua de centura a Husului).

Cu calea ferata (desi stiu ca multi nu vor fi de acord) raman la ideea ca pentru salvarea si valorificarea caii ferate Crasna- Husi solutia ar fi o noua linie de ecartament normal Husi- Albita- Chisnau, realizata pe un traseu cat mai drept posibil (fara curbe stranse), cu o declivitate de maxim 12 la mie si cu o viteza de 140- 160 km/h, linie ferata care ar scurta destul de mult distanta pe calea ferata intre Bucuresti si Chisinau (evitand ocolul prin Iasi) , ar aduce linia de ecartament normal pana la Chisinau si ar permite ca trenul "Prietenia" sa parcurga distanta Bucuresti- Chisinau in cca 8 ore (fara sa mai fie necesara schimbarea boghiurilor), fata de cca 13 ore, cat face in prezent!
Chiar daca o asemenea cale ferata noua nu s-ar putea realiza din fonduri europene, ea ar puteafi realizata din fonduri de la bugetele de stat a Romaniei si a Republicii Moldova.
Romania ar aveea de construit cca 16 km de cale ferata noua (intre Husi si Albita), iar Republica Moldova ar aveea de construit cca 80 km de cale ferata noua de ecartament normal (intre Albita/Leuseni si statia CFM Ghidighici).
Intre statiile Ghidighici- Visterniceni- Chisinau (in interiorul orasului Chisinau) se pot aveea in vedere doua variante: ori transformare caii ferate existente din linie de ecartament larg in linie incalecata cu 4 sine ori realizarea unui fir nou de ecartament normal langa actualul fir existent de ecartament larg (loc in teren exista, deoarece inainte de 1991 linia Chisinau- Ghidighici fusesera pregatita pentru dublare).
Daca s-ar realiza aceasta linie noua de ecartament normal in statia CFM Ghidighici ar putea fi amenajat un terminal pentru transbordarea marfurilor din vagoane de ecartament larg in vagoane de ecartament normal si din mijloace auto in vagoane de ecartament normal, fapt care ar facilita si exportul marfurilor din Republica Moldova , pe calea ferata, spre spatiul UE (tinand cont de faptul ca principalul centru economic al Republicii Moldova este Chisinaul).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13006
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMier 15 Dec 2021, 21:53

Linia de Husi e grea ca si aia de Falciu.
Plus ca n - avem nevoie. Uite ca ei nu cer, nu fac nici la ei.

Noi n- avem nevoie,
Practic ce naiba luăm noi de la moldoveni sa ne trebuiasca linii ferate si autostrazi?

Ce atîta o dai cu ei cu Visterniceni?
Ti - am mai spus ei n- au treaba cu Romania. Le trebuie doar buletin sa intre in UE unde vorbesc ruseste.

De 30 de ani n- au schimbat nici calendarul ca sa arate ca sînt de- ai nostrii, ei ti Craciunul tot înaintea noastră.
Las- o mai moale cu R Modova.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 16 Dec 2021, 08:26

dan tm a scris:
Linia de Husi e grea ca si aia de Falciu.
Plus ca n - avem nevoie. Uite ca ei nu cer, nu fac nici la ei.

Noi n- avem nevoie,
Practic ce naiba luăm noi de la moldoveni sa ne trebuiasca linii ferate si autostrazi?

Ce atîta o dai cu ei cu Visterniceni?
Ti - am mai spus  ei n- au treaba cu Romania. Le trebuie doar buletin sa intre in UE unde vorbesc ruseste.

De 30 de ani n- au schimbat nici calendarul ca sa arate ca sînt de- ai nostrii, ei ti  Craciunul tot înaintea noastră.
Las- o mai moale cu R Modova.

Tonajele maxim admise a trenurilor (de marfa) pe linia Crasna- Husi erau de (in anul 2002): Crasna- Cretesti= 1500 tone (cu locomotiva 060-DA) si 700 tone (cu locomotiva 040-DHC), Cretesti- Husi si Husi- Cretesti= 550 tone (cu locomotiva 060-DA), 1100 tone (cu dubla tractiune 060-DA), 250 tone (cu locomotiva 040-DHC) si Cretesti- Crasna= 2000 tone (cu locomotiva 060-DA), 1200 tone (cu locomotiva 040-DHC).
In privinta vitezei, intre Crasna si Cretesti, cu mici corectari a doua curbe, VS ar putea fi ridicata de la 80 km/h (cat era in 1990) la maxim 100 km/h. Intre Cretesti si Husi, datorita curbelor stranse, pe actualul traseu, VS nu poate fi mai mare de 40 km/h, indiferent ce modernizari s-ar face la terasament sau la suprastructura caii.

In privinta marfurilor care se mai transporta pe calea ferata intre Romania si Republica Moldova, acestea sunt in prezent: gaz petrolier lichefiat (se "transvazeaza" din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg in statia Cristesti-Jijia, operator GFR), pacura, ciment (sunt poze pe forumul "Lokomotiv" cu un tren cu vagoane CFM de ecartament larg, incarcate cu ciment, tren care a fost garat si descarcat in statia Socola) si probabil si alt tip de combustibil petrolier (din Romania catre Republica Moldova) sau alte materiale de constructii (din Republica Moldova catre Romania).

Pe rutier, din ce am vazut, sunt destule autocamioane TIR care tranziteaza vama Albita, unele din ele incarcate cu produse petroliere, altele cu produse alimentare, etc.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeLun 20 Dec 2021, 12:55

Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui":

Două corpuri de clădire deteriorate de la spitalul din Huși au haine noi de Crăciun

PREOCUPĂRI… La Huși, două corpuri de clădire aflate într-o stare avansată de degradare fac notă discordantă cu cochetul spital de la Huși. Povestea acestora este una foarte interesantă. Aici a funcționat în trecut administrația spitalului și laboratorul fostei doctorițe Schrotter și mai apoi, după ce au fost dezactivate, una dintre ele a servit drept capelă pentru preotul spitalului. Timpul a trecut și cele două corpuri de la stradă s-au deteriorat și au devenit un pericol public pentru trecătorii care circulă prin acea zonă. De curând însă, Fabrica de Publicitate “Specialistul” din Vaslui a realizat la comanda spitalului o lucrare prin care a securizat într-un fel acea clădire, învelind-o într-un material publicitar în care este printat imaginea viitoare a acelor două corpuri de clădire renovate. “Totul a plecat de la un articol publicat de dumneavoastră prin luna martie anul acesta, când cineva a reclamat că a căzut o bucată mare de tencuială din acele clădiri deteriorate și era s-o rănească. Atunci am luat decizia ca până la sfârșitul anului să găsim o soluție tehnică până le reabilităm, să asigurăm acea zonă. Știți cum e! Prima dată ai noroc și nu se întâmplă nimic, cum a și fost în martie, dar a doua oară, dacă nu te gospodărești și nu rezolvi treburile, vorbim de incompetență. Noi, ca spital, trebuie să îmbunătățim starea de sănătate a hușenilor, nu să o deteriorăm. Deci, mingea era la noi în teren și, după ce ne-am sfătuim cu municipalitatea, am găsit această soluție, să acoperin cu un mesh (material publicitar) fațadele, după ce am făcut în spate o structură metalică care să susțină acest material. Este o idee preluată de la alții. Am văzut-o la Iași, la Muzeul de Istorie, la Cazinoul din Vatra Dornei și ne-am pus pe treabă. Sunt foarte mulțumit de ce a ieșit, mai ales că ce este pe acele imagine, după o eventuală renovare, va fi și în realitate. Vreau să le mulțumesc pentru realizarea acestui proiect, în primul rând Primăriei Huși și primarului Ioan Ciupilan, care ne-a ajutat, dar și Comisiei Județene de Cultură cu care ne-am sfătuit și de la care am primit avizele necesare. Nu în ultimul rând, le mulțumesc pentru profesionalism și celor care au pus în practică acest proiect, compania vasluiană Specialistul, care a înțeles perfect ce nedorim și iată că au și reușit”, a declarat managerul spitalului, chirurgul Bogdan Popa.

Clădirile vor fi renovate pe viitor. Aceasta este promisiunea managerului

Managerul spitalului din Huși e convins că ceea ce vedem astăzi pe acel mesh va deveni realitate. Acolo se vrea a fi un muzeu al spitalului, dar și o bibliotecă și un club al doctorilor. Dar până atunci mai este mult și chirurgul Popa nu vrea să se hazardeze: “Pe viitor, ne-am propus să identificăm sursele de finanțare pentru a renova cele două corpuri de clădire. Nu știu să vă spun acum ce fonduri vom găsi. Ne gândim la fonduri europene, guvernamentale, transfrontaliere, dar important este că startul îl avem și sperăm ca acele imagini pe care le vom vedea de fiecare dată când venim la serviciu să ne inspire. Este, dacă vreți, și o provocare. Le-am arătat hușenilor cum vor arăta aceste corpuri de clădire degradate și, dacă nu le vom renova într-un orizont de timp aceptabil, ne vor arăta ei cu degetul. Cât despre utilitatea ce le vom da, nu știu acum. Probabil o bibliotecă, un club al doctorilor, un muzeu, dar mai important e să găsim sursele de finanțare și mai apoi o să le găsim și o destinație”. Lucrarea a ieșit foarte bine și din depărtare se creează iluzia că acele clădiri chiar au fost renovate. Important este că acestea nu mai reprezintă un pericol public pentru trecători. “Mă bucur că până de sărbători am reușit să terminăm acest proiect, care nu pare mare lucru, dar care dă startul renovării acestor două clădiri. Mai sunt multe lucruri bune de făcut, iar în colaborare cu Primăria Huși, de la care tot timpul am primit un sprijin fundamental, să le rezolvăm pe toate. Mă folosec de acest prilej șI, cum sărbătorile bat la ușă, vreau să adresez un călduros “La mulți ani!” hușenilor și tuturor locuitorilor din zona noastră. Sărbători Fericite!”, a spus la final, managerul spitalului din Huși.

Linkul articolului: https://www.vremeanoua.ro/doua-corpuri-de-cladire-deteriorate-de-la-spitalul-din-husi-au-haine-noi-de-craciun-foto/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMier 22 Dec 2021, 14:39

A murit fostul primar al municipiului Husi, Ioan Costin (a fost primar in doua mandate, 1996- 2000 si 2000- 2004, din partea PDSR si PSD)! Inainte de a fi primar a fost profesor de istorie.
Dintre realizarile din timpul mandatelor sale, se pot aminti: reinfiintarea judecatoriei Husi si a "Episcopiei Husilor" (ambele in anul 1996), constructia actualei cladiri a seminarului (inaugurata in 2004), realizarea lucrarilor de aductiune a gazelor naturale in Husi. In timpul mandatelor sale s-a confruntat cu probleme deosebit de dificile, pe fondul prabusirii unitatilor industriale , a lipsei surselor de finantare la bugetul local si a situatiei dificile a societatilor comerciale unde consiliul local Husi era unic sau majoritar actionar (situatia fostei "Goscomloc", falimentul si disparitia fostei SC Transloc SA Husi- in noiembrie 2002, etc). De asemenea, se spune ca Ioan Costin ar fi intervenit prin 1998 (cand fosta SNCFR dorea sa anuleze circulatia trenurilor de calatori la Husi), pentru ca acest lucru sa nu se intample!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMier 05 Ian 2022, 10:55

Sa speram ca in urmatorii doi ani se vor putea realiza toate proiectele aflate in derulare in Husi: restaurarea si renovarea cladirilor monument istoric "Casa Moruzi" si "Casa Ralea" (finantare din fonduri europene, proiecte aprobate de Ministerul Dezvoltarii si Lucrarilor Publice si de Ministerul Fondurilor Europene), realizarea "teatrului de vara" de la Recea (proiect depus spre evaluare, urmand a fi realizat din fonduri europene), amenajarea si modernizarea fostului strand "Recea", amenajarea iazurilor de la Recea pentru activitati de agrement nautic, finalizarea lucrarilor de modernizarea, renovare si dotare a cinematografului "Dacia" (in executie, termen de finalizare martie 2023), achizitia de autobuze electrice si constructia unui garaj pentru acestea, realizarea bazei sportive din zona "Dric" (proiect finantat prin "Compania Nationala de Investitii"), terminarea lucrarilor de extindere si modernizare a sistemului de apa-canal (lucrari incepute la sfarsitul anului 2018 si realizate din fonduri europene, termenul de finalizare fiind anul 2023), terminarea asfaltarii si a celor cateva strazi care mai sunt inca neasfaltate, realizarea parcarilor promise, reluarea si finalizarea lucrarilor de restaurare si renovare a "Casei Adam Mitache" (lucru care depinde de "Institutul National al Patrimoniului"), renovarea si modernizarea cladirii in care au functionat pana in 2010/2011 sectiile de pediatrie si boli interne a spitalului (proiect care depinde de Consiliul Judetean Vaslui).

Insa , din pacate, nu stiu in ce masura primaria Husi are banii necesari pentru cofinantarea tuturor acestor proiecte (chiar daca ele sunt finantate in mare parte din fonduri europene sau guvernamentale, totusi si primaria Husi trebuie sa contribuie cu anumite sume pentru cofinantarea proiectelor).

Iar ca o parere personala cred ca anumite cheltuieli facute de primaria Husi ar putea fi reduse. Doar un exemplul: dupa alegerile locale din 2020 executivul si primarul Ioan Ciupilan a decis infiintarea a doua noi posturi in primarie: cel de "city manager" (care a revenit doamnei Liliana Ecaterina Catargiu care, pana la alegerile din 2020,a ocupat functia de viceprimar) si cel de "consilier personal al primarului" (care a revenit domnului Sergiu Boeru)!
Din pacate, atunci cand a fost intrebat de presa despre infiintarea acestor doua posturi noi, primarul nu a putut oferi o explicatie convingatoare despre "necesitatea" si "utilitatea" infiintarii acestor posturi!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 13 Ian 2022, 22:02

Doua fotografii interesante, "istorice", din Husi:

-Fotografie din 1985, in fata fostului magazin "Romarta" (in centrul orasul). Fotografie postata pe facebook, pe forumul "Mandru ca sunt husean"

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 1985_h10


-Si o fotografie postata de domnul Costin Tilc, pe accelasi forum, cu vechea "uzina electrica" (grup electrogen) din Husi, data in folosinta in anul 1937.
"Uzina electrica" (grup electrogen) din Husi a fost date in folosinta in anul 1937, fiind dotata cu motoare germane "Deutz" (foarte performante la aceea vreme). In 1937 director era inginerul Deak.
Dupa ce in anul 1962 orasul Husi este racordat la "sistemul energetic national" acest grup electrogen isi pierde utilitatea.
Ulterior in aceasta cladire au functionat diverse ateliere pentru intretinerea si reparatia echipamentelor electrice (transformatoare, etc).
In 2021 cladirea este vanduta de catre EON/Delgaz Grid.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 1937_u10
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeDum 23 Ian 2022, 11:20

Poftim tovarășe să ai subiect de dezbatere. Ia să te văd ce soluții le dai.

https://m.dcnews.ro/inventatorul-iuliean-hornet-ceausescu-ne-a-lasat-70prc-teren-fertil-natural-in-2018-aveam-35prc-o-sa-murim-de-foame_854267.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeLun 31 Ian 2022, 15:51

Conform celor mentionate pe site-ul oficial al primariei municipiului Husi, la capitolul "Anunt privind consultarea publica a proiectului bugetului local al municipiului Husi pe anul 2022", "Programul obiectivelor de investitii propuse pe anul 2022 - bugetul local pe anul 2022- initial", se pot citi urmatoarele obiective de investitii mai importante, propuse pe anul 2022:

-"Modernizarea si suplimentarea sistemului de supraveghere video stradal"- propunere 2022- suma 63,5 mii lei;

-"Studiu de fezabilitate in vederea realizarii obiectivului de investitii reabilitarea bibliotecii Mihai Ralea"- suma 99,40 mii lei (acolo in afara de schimbarea instalatiilor termice, electrice si sanitare si eventual termoizolarea peretilor nu vad ce lucrari ar mai trebui facute, blocul la parterul caruia functioneaza biblioteca nefiind foarte vechi)

-"Reabilitarea instalatiei de incalzire de la sala sporturilor"- suma 333,52 mii lei

-"Construire casa mortuara din cadrul cimitirului ortodox Sfantul Toma"- suma 330,20 mii lei;

-"Reabilitarea, modernizarea si dotarea cinematografului Dacia"- suma 121,07 mii lei (suma reprezinta probabil doar cofinantarea care trebuie asigurata de primaria Husi, cea mai mare parte a cheltuielilor privind reabilitarea cinematografului fiind asigurata de Compania Nationala de Investitii);

-"Modernizarea si eficientizarea sistemului de iluminat public din Husi"- suma 1102,38 mii lei;

-"Studiu de fezabilitate privind constructia de locuinte colective in Husi" (se refera probabil la locuinte sociale)- suma 91,50 mii lei

-"Reparatii corp de cladire C1- fosta gradinita nr. 9- strada Toma Kisacoff"- suma 172,23 mii lei;

-"Realizarea documentatiei tehnice tip DALI in vederea finalizarii gradinitei nr. 8 din cartierul Corni"- suma 11,50 mii lei

-"Achizitia de servicii de actualizare a studiului de fezabilitate privind realizarea teatrului de vara in zona Recea"- suma 7,50 mii lei;

-"Elaborarea planului urbanistic zonal privind constructia bazei sportive de tip 1, pe strada Ciprian Porumbescu, nr. 44", suma 24,70 mii lei;

-"Studiu topografic, studiu geologic, obtinere acorduri si avize", pentru obiectivul de investitii mai sus mentionat. suma 4,15 mii lei;

-"Reducerea emisiilor de carbon pe baza planului de mobilitate urbana" (aici poate aveea legatura cu achizitia de "autobuze" electrice si constructia unui garaj pentru acestea) suma 8922,18 mii lei;

-"Reabilitarea, modernizarea si echiparea infrastructurii scolare- corp C1 de la Colegiul National Dimitrie Cantemir" - suma 2232, 38 mii lei;

-"Reabilitarea dispensar Casa Ralea si infiintarea unui centru de recuperare medicala pentru adulti si copii"- suma 1237 mii lei;

-"Reabilitarea cladirii Casa Moruzi si realizarea unui centru cultural-educational"- suma 1614,23 mii lei;

-"Reabilitarea cladirii fosta baia populara si realizarea unui centru social de urgenta"- suma 861,58 mii lei

Linkul documentului
Dupa cum se poate observa documentul a fost semnat si de doamna Safta Trofin- conducator compartiment financiar-contabil, director executiv, economist.
 
Din pacate, in aceste obietive de investitii propuse pentru anul 2022, nu apare realizarea de parcari in locul fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 si nici un alt obiectiv de investitii pe care l-as considera destul de important: renovarea si reabilitarea a doua cladiri din patrimoniul "Colegiului National Dimitrie Cantemir": cladirea unde functioneaza "Muzeul viei si vinului" (cum poti atrage turisti care sa viziteze acest foarte interesant muzeu, cand cladirea in care functioneaza acest muzeu este in paragina ?!) si cladirea in care functioeaza "vinoteca noua" (cladire construita, dupa unele informatii, in anii 1974- 1978)!
 
In privinta reabilitarii si renovarii celor doua cladiri- monument istoric si de arhitectura ("Casa Ralea" si "Casa Moruzi"), pana cand nu se va publica pe site-ul de achizitii electronice publice (E licitatie/SAEP/SICAP) licitatia pentru achiztia de servicii  de proiectare, studii tehnice si realizarea proiectului tehnic de reabilitare/renovare a cladirilor , nu putem spera la inceperea lucrarilor efective! Poate nu sunt eu optimist, dar mai devreme de cca doi ani nu cred ca vom putea vedea efectiv inceperea de lucrari de executie renovarea/reabilitarea acestor doua cladiri!

In privinta mult asteptatelor "autobuze" electrice si a constructiei garajului pentru acestea, in conditiile in care inca nu a fost publicat pe site-ul oficial "SAEP/E Licitatie/SICAP" un anunt de achizitie de servicii de executie pentru constructia garajului pentru acestea si un anunt de achizitie pentru aceste 10 "autobuze" electrice, nu cred ca mai devreme de cca doi- 3 ani vor putea efectiv circula aceste "autobuze" electrice a primariei, in Husi!
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMar 01 Feb 2022, 14:06

Tare poza cu Dacia 1300 in prim plan. Ce basca are mosulica de la volan Wink Bunicul meu avea una la fel si tot pericol public era la volanul Daciei...
Omul isi "tunase" masina: culori alternative pe masca de la radiator. Incepuse si penuria de piese de schimb: a pus becuri nepotrivite - prea mari - pentru pozitii si din motivul asta se topise plasticul. Am patit si noi pina in '90 cind ne-am prins de eroare si am gasit in comert ce trebuia.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitimeMar 08 Feb 2022, 12:51

Pe site-ul de achizitii publice "SAEP/E licitatie" au fost publicate doua anunturi, privind doua obiective importante ce se vor construi in Husi, cu finantare asigurata de "Compania Nationala de Investitii": o cresa noua si o baza sportiva noua, ambele in cartierul "Dric" (unde in ultimii ani primaria a acordat tinerilor portiuni de teren pentru constructia de case):

-"Proiectare, faza adaptare la amplasament, executie lucrari si asistenta tehnica din partea proiectantului, pe perioada executiei lucrarilor, pentru obiectivul de investitii pe baza proiectului tip constructie cresa mare, strada Mihail Sadoveanu, nr. 1"
Data limita de depunere a ofertelor este 2 martie 2022, iar data limita pntru evaluare-calificare tehnica si evaluare financiara este 30 martie 2022;

-"Proiectare, executie lucrari si asistenta tehnica din partea proiectantului pentru obiectivul de investitie construire baza sportiva tip 1, strada Ciprian Porumbescu, nr. 44".
Data limita de depunere a ofertelor a fost 11 noiembrie 2021, evaluarea-calificarea tehnica a fost finalizata la data de 26 ianuarie 2022, iar data limita pentru evaluarea financiara este 11 noiembrie 2022.
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 40 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 40 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 52 ... 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: