Reportajul mai este pe 2 forumuri de ceva vreme pozele fiind realizate in vara lui 2009, insa eu zic ca merita sa fie prezent si pe acest forum. Aveti un pic de rabdare la incarcarea pozelor - sunt peste 600...
O “mica” parte din cea ce trebuia sa fie Linia
Dangeni - Saveni - Draguseni - Darabani…
Lucrarile la aceasta linie au inceput inainte de anul 1989 iar in anul 1990 linia era executata in proportie de aproximativ 30%.
Lucrarile au continuat si dupa 1990 undeva pana prin jurul anului 1992- 1993, in anul 1991 pe data de 05.07. este inaugurat tronsonul
Dangeni – Vlasinesti – Saveni… tronson lung de aproximativ 16.5 km utilizat timp de aproximativ 3-4 ani cand in urma unor precipiatii mai abundente si de durata terasametul in zona localitatii
Vlasinesti este slabit si ulterior grav afectat de alunecariile de teren… Cu aceasta ocazie nefericita traficul pe aceasta linie este sistat iar ulterior linia este inchisa si pusa la conservat
In acest reportaj inedit voi incerca sa va prezint in peste 600 imagini tronsonul cuprins de la intrarea in Orasul
Saveni… si pana la iesirea din comuna
Draguseni acolo unde linia construita se termina…
Desi linia a fost executata pana in
Draguseni… lucrarile la terasamentul acestui tronson merg mai departe de aceasta localitate… unde se termina ele eu inca nu am aflat…
Majoritatea pozelor facute pe traseu sunt perechi daca le pot spune asa deoarece din acelasi punct sunt facute cam 2 poze in 2 directi opuse…
Prima imagine este Harta judetului
Botosani… versiune negativ
…
Am marcat in Paint cu verde linia construita si cu galben portiunea ramasa de construit pana la Darabani.
Cateva imagini cu orasul
Saveni vazut de pe marginea drumului judetean
Botosani –
Saveni Pe sub podul ce il vedeti in pozele de mai sus trece drumul si linia ce face legatura intre
Saveni si
Vlasinesti si mai departe spre Dangeni.
Insa poze de pe el mai incolo un pic eu o iau pe drumul de pamant din dreapta mea si dupa 100 m ajung la nivelul liniei.
2 poze spre
Saveni Poza spre
Vlasinesti. Poza 3-a e de pe “trecerea la nivel” de pe drumul de pamant pe care am coborat…
Spre
Vlasinesti (zoom 6x). Apoi spre
Saveni.
Spre
Saveni poza facuta de pe drumul ce leaga
Saveni de
Vlasinesti. Se observa in stanga si “trecerea de nivel”
Datorita vegetatiei crescute (tufisuri, salcami etc) nu pot merge pe langa linie in zona asa ca o iau pe drumul spre
Saveni dinspre
VlasinestiPrinte vegetatie fac 2 poze liniei. In prima poza se poate remarca ca elementele ce inbina linia lipsesc
Ma apropii de podul pe care trece soseaua
Botosani -
Saveni O poza cu spatele la pod spre
Vlasinesti.
Podul rutier tranversat de drumul
Botosani –
Saveni peste linia si drumul
Saveni -
VlasinestiInainte de a merge mai departe si cateva poze facute de pe pod.
Poza facuta pe partea stanga a podului (Sensul
Botosani -
Saveni)
Poze facute pe partea dreapta a podului (Sensul drumului
Botosani -
Saveni). In departare se vede comuna
Vlasinesti Sub pod…
Din nou podul insa pozat spre
Vlasinesti cu spatele la orasul
Saveni Imediat ce linia iese de sub pod spre
Saveni vegetatie pune din stapanire pe ea… Poze facute cu spatele catre
Saveni.
Borna ce marcheaza 15 km de linie de la Dangeni, la aproximativ 100 m dupa pod spre
Saveni.
Vegetatie si vegetatie crescuta peste linie… poze spre
Saveni si spre
Vlasinesti…
O carare peste linie… (podul e in stanga mea la ~150 m)
Din aproximativ acelasi loc prind si lucrarea pentru a preveni alunecarea de teren peste linie..
Iar poze cu linie “sufocata” de vegetatie.
Vegetatia se mai rareste pe masura ce ma apropii de
Saveni (de la pod pana la intrarea in oras sunt cam 300 m) si ajung la linie… si sa fac o poza spre
SaveniDin acelasi loc si una spre
Vlasinesti.
Incep sa merg pe linie spre
Saveni…
Poza spre
Saveni. Poza spre
Vlasinesti.
Merg mai departe spre
Saveni O poza cu linia si inbinarea dintre 2 segmente de linie.
Tot spre
Saveni. Aici intalnesc si primul semnal… bine afectat de rugina si intemperii…Poza e spre
Saveni. Cealalta poza e spre
Vlasinesti Ma apropii de trecerea la nivel peste drumul judetean Dorohoi -
Saveni. Din acelasi loc ma intorc 180 grade spre
Vlasinesti si fac o poza mai “focalizata” pe linie.
Spre
Vlasinesti.. tot din acelasi loc ca si cele 2 poze de mai sus.
Trecere de nivel peste drumul judetean Dorohoi -
Saveni.
Cu spatele la trecere, poza spre
VlasinestiDupa trecere poza spre
VlasinestiDupa trecere vegetatia pune din nou stapanire pe linie… Tot pe aici fac poze si terasamentului si liniei.
Trec de vegetatie si o iau spre gara din
Saveni.
Spre trecere si spre
VlasinestiSpre gara din
SaveniSpre gara din
Saveni… terasametul aici are pietris din abundenta de nu se vad traversele iar mai incolo in zona podetului are mari lipsuri…
Spre
Vlasinesti. Zonele cu exces si lipsa de pietris la tersament vad ca alterneaza…
Spre
Saveni… Linia incepe sa vireze la stanga.
Spre
Vlasinesti cam din acelasi loc de unde am facut poza de mai sus.
Gara din
Saveni se poate zari in fundal
Spre
Vlasinesti cu spatele spre gara din
Saveni Pietrisul tersamentului e la nivelul liniei
Si o poza cu spatele la gara din
Saveni care e tot mai aproape.
Spre gara din
Saveni. Cealalta e cu spatele la gara.
In linie drepata spre gara din
Saveni. Si spre
Vlasinesti Ajung in zona macazelor de la intrarea in statie dinspre
Vlasinesti (mai deaprte Dangeni). Ce vad nu-mi place…
Aici trebuia sa fie macazul prin care linia 3 a statiei se desprinde din linia directa (linia 2 in statie). Macazul a disparut complect cu travese de lemn cu tot plus alte segmete de linie si traverse din beton sunt scose si stau imprastiate prin zona…
Spre
Vlasinesti… de aici trebuia sa inceapa macazul…
O traversa la ~ 30 m de terasament
Din nou poza de unde se termina linia si trebuia sa fie un macaz
Merg mai departe. Aici trebuia a sa termine macazul…
Si poza din acelasi loc cu spatele spre gara. Vad niste bucati de linie, altele apar si in pozele de mai sus. Oare sa vrut sa se lase un singur fir si restul liniilor ( 2 ) dezafectate ? Cine stie ce sa intamplat aici…
Cele 2 linii ramase libere dupa “disparitia” macazului