|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Rarau V.I.P Member
Numarul mesajelor : 742 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5455 Data de inscriere : 23/01/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 22 Mar 2018, 15:02 | |
| pare posibil?
https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-22356395-facem-sau-nu-facem-autostrada-valea-prahovei-cum-putem-reduce-blocajele-din-trafic-nainte-finalizarea-autostrazii-este-trenul-solutie.htm
Facem sau nu facem autostradă pe valea Prahovei? Cum putem reduce blocajele din trafic înainte de finalizarea autostrăzii? Este trenul o soluție?
PROIECTELE PROPUSE, ÎN DETALIU
1. Achiziționarea (sau închirierea) a 20 de rame electrice noi de către CFR Călători. Trenuri cadențate la 15 minute pe ruta București-Ploiești-Predeal.
Cea mai mare parte a șoferilor (turiști) de pe Valea Prahovei sunt din București sau Ploiești. Aceștia au la dispoziție o cale ferată excelentă (pe care se circula cu 140 km/h în zona de șes și cu 80-110 în zona montană, adică foarte bine pentru o cale ferată convențională) și un foarte bun transport local către gară atât la București, cât și la Ploiești. Ce lipsește atunci? Lipsește un interval adecvat de succedare al trenurilor. Acest interval de succedare trebuie să fie apropiat de cel de la metrou, adică 10-15 minute. Acum avem aproximativ un tren pe oră la orele de vârf, dar există și momente ale zilei în care timp de 2 ore nu este nici unul. Intervalul de succedare redus trebuie asigurat numai în perioada turistică de vârf, începând de la prima oră (5:00) până seara târziu (23:00). În afara perioadei turistice de vârf trenurile pot fi cadențate la interval de o oră. Garniturile rămase astfel în plus pot fi folosite pe rutele cu necesar mare în zilele de lucru.
Trenurile turistice nu trebuie amestecate cu cele de lung parcurs, existente acum, și nici cu trenurile personale, care opresc în fiecare haltă. Noi cerem un tren care să circule cu mers de interregio între București și Comarnic, apoi opriri în fiecare stațiune turistică. Trenurile trebuie să circule numai până la Predeal, adică până unde linia este modernizată. Pe relația București-Brașov rămân trenurile existente, care și ele trebuie optimizate, astfel încât să circule cadențat la exact o oră.
Trebuie eliminată obligativitatea rezervării de loc și legarea biletului de un anumit tren. Cum ar fi să fie obligatorie rezervarea unui loc în trenurile de metrou din București? Absurd, nu-i așa. Vă spunem noi: la fel de absurdă este rezervarea de loc în trenurile CFR de distanță medie (100-250 km). Rezervarea aduce cu sine un mare neajuns: Cine a rezervat trebuie să plece de acasă cu o marjă de siguranță de circa 30 de minute. Aceste 30 de minute se adaugă timpului de călătorie. Așa cum la aeroport trebuie să fim cu 2 ore înainte de decolare, ca să fim siguri că nu pierdem zborul. Și atunci durata călătoriei cu trenul pe orice rută crește inutil cu 30 de minute. Acest lucru este acceptabil dacă există un singur tren pe zi, dar evident nu și dacă există multe trenuri către aceeași destinație. După părerea noastră rezervarea trebuie să fie opțională: posibilă pentru călătorii care merg pe distanțe lungi și nu-și permit să stea eventual în picioare mai multe ore. Pentru relația București – Valea Prahovei în schimb, biletele trebuie să se poată procura inclusiv din tren, iar cele procurate anterior nu trebuie să fie legate de un anumit tren. De exemplu în Germania, biletele de tren la toate tipurile de tren, inclusiv ICE, sunt valabile pentru oricare tren de același rang timp de 30 de zile (în tariful flexi, care este și tariful standard). Dacă un călător pierde un tren la o anumită oră poate să circule cu următorul. Ca la metrou…
Exemplu concret pentru achiziționarea trenurilor necesare pe Valea Prahovei: NS Sprinter Lighttrain (SLT), produs de Siemens cu 6 elemente și 322 locuri pe scaune sau produs de Bombardier cu 4 elemente și 216 locuri pe scaune. (NS este ”CFR”-ul din Olanda). La 20 trenuri necesare pentru o pendulare Bucuresti-Predeal la 15 minute ar insemna un necesar de 20 de rame tip SLT. O ramă cu 6 articulații costă aprox. 7,5 milioane de euro => 20 de rame costă 150 de milioane €. Dacă trenurile vor fi pline comanda poate fi dublată, și pot circula 2 rame cuplate, asigurând o capacitate de transport maximă de circa 800 pasageri (inclusiv cei în picioare) la fiecare 15 minute, adică 3.200 de pasageri pe oră, echivalentul a circa 1.000 de autoturisme pe oră. Și desigur în calcul pot să intre și ramele produse la Craiova de firma Softronic. Acestea au însă o capacitate ceva mai redusă în formatul produs până acum, respectiv 150-180 de locuri pe scaune. Preț ca. 5 milioane euro. Toate ramele menționate mai sus (Siemens, Bombardier, Softronic) rulează până la 160 km/h. În general în Europa ramele electrice sunt cele mai folosite pe distanțe medii, de până la 200-250 km. La fluxuri foarte mari se mai pot folosi rame electrice dublu-etajate, dar Valea Prahovei nu se pretează circulației cu vagoane dublu-etajate așa cum propunem noi, adică trenuri care să atingă permanent viteza maximă oferită de infrastructură.
De unde bani? AVEM BANII DEJA. Fonduri europene special dedicate. În programul actual POIM, Axa 2, Punctul 2.7 avem prevăzut astfel: ”2.7 Creșterea sustenabilității și calității transportului feroviar. Acțiuni: (…) Investiţii integrate orientate spre îmbunătățirea rapidă a calității serviciilor pe magistralele prioritare, cuprinzând: (i) achiziția de material rulant modern, eficient, (…) (ii) îmbunătățirea mersului de tren (frecvență mai mare, mers cadențat) ”. Trebuie numai să știm și să vrem să-i folosim. De remarcat că Uniunea Europeană încurajează în general mutarea transportului rutier spre cel feroviar și cu atât mai mult acolo unde acum traficul rutier este congestionat.
Cum procedează alții? De exemplu Belgia: BEI (Banca Europeană de Investiții) împrumută operatorul de căi ferate din Belgia cu 600 de milioane de euro, pentru achiziția a 445 de vagoane dublu-etajate (costul total al trenurilor este de 1,3 miliarde de euro; viteza maximă 200 km/h, 90 de vagoane din cele 445 sunt motorizate). 46% din suma necesară achiziției va fi astfel finanțată din fonduri europene. Surse: https://brf.be/national/1075082/, https://brf.be/national/950679/ , http://www.alstom.com/press-centre/ – comunicatul din 18.12.2015. În cazul în care nu se poate achiziționa materialul rulant cu fonduri europene, se pot găsi și alte soluții: închirierea de către CFR Călători sau – dacă vrem să fim liberali până la capăt și să dăm șanse egale tuturor operatorilor feroviari, nu doar CFR. Atunci pur și simplu se poate acorda o subvenție specială pentru operatorul care este capabil să asigure acest serviciu. Se poate face în acest sens o licitație, asemănător cu licitațiile pentru operatorii de telefonie mobilă, iar câștigătorul să primească subvenția dacă asigură cerințele, pe o perioadă de 15-20 de ani. În acest caz fondurile europene se pot direcționa către îmbunătățirea condițiilor din gările turistice. Esențial, pentru ca un astfel de sistem să funcționeze, este ca gările să fie moderne și foarte curate. Acum suntem departe de acest deziderat. Gara din Azuga de pildă este insalubră, cel puțin dacă ne luăm după ”Ziarul Prahova” din 25.01.2018, care publică articolul ”Mizerie şi miros de urină în sala de așteptare a Gării Azuga”. Cităm din cuprins: „Miros de urină, resturi de mâncare aruncate pe jos, dalele mizerabile, zidurile inscripționate cu graffiti – pe scurt, aceasta este sala de așteptare a Gării Azuga, într-o zi de început de an 2018. Doar afișajul electronic al mersului trenurilor care vin și pleacă din Azuga demonstrează că locul este “viu” și că aparține unei stații CFR din acest secol… ”. Așa SIGUR NU îi vom convinge pe șoferi să mai folosească și trenul. În general în România întreținerea este un capitol la care stăm extrem de prost. După o salubrizare generală este necesar un program continuu de curățenie, aprovizionare cu consumabile și de mentenanță a instalațiilor (mai ales sanitare), cu stoc de piese de schimb și control permanent al modului în care personalul de mentenanță își face treaba, plus folosirea unor materiale și consumabile personalizate, atipice sau antifurt. (Control înseamnă în primul rând sancționare, iar la a treia abatere de furt desfăcut contractul de muncă. Consumabile atipice înseamnă că în nici un caz nu se folosește – ca exemplu – hârtia igienică din comerț, ci se vor folosi role de mari dimensiuni, cu model personalizat, pretabile numai în automate metalice anti-vandalizare, cu dimensiune personalizată pentru CFR – astfel ca un eventual furt să fie ușor de dovedit. Toate acestea par detalii neimportante, dar noi considerăm că în detalii constă CIVILIZAȚIA – grija până la ultimul detaliu. Și exact această grijă lipsește cu desăvârșire în prezent, dând impresia de LIPSĂ DE CIVILIZAȚIE. De altfel după privatizare aceasta a fost prima măsură a aproape tuturor firmelor care au preluat fabrici de la statul român: angajarea unei firme de pază și eliminarea furtului generalizat care avea loc, inclusiv concedierea imediată a celor prinși la furat.) |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 22 Mar 2018, 16:25 | |
| Cine sa puna practica proiectele astea?Se v-or lovi de birocratia de la aprobarea fondurilor europene plus birocratia de la MT sa nu mai vorbim de primitivismul celor de la CFR Calatori care au directori comunisti care nu o sa aprobe asa ceva niciodata Nu stiu daca gasesti calatori pentru atatea trenuri dar eu zic ca sunt destule trenuri acuma daca ar fi toate cu oferta si ar avea un mers mai scurt ar veni lumea la tren plus ca 85% din cei care merg cu masinile la munte nu au auzit de ofertele cu trenurile zapezii Eu am mai spus demult trenurile regio ar trebui sa se opreasca la Campina ar trebui sa apara niste REX pana la Brasov sau Peredeal
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Joi 22 Mar 2018, 16:34, editata de 1 ori |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6767 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 22 Mar 2018, 16:31 | |
| E o fantasmagorie toata treaba aia. Traim in Romania, nu vor fi toti de maine fani tren. E doar trairea unuia si cam atat. Iar numarul de trenuri (cu tot cu privati) e chiar suficient. Ar trebui doar capacitatea de locuri mai mare in weekend si cam atat. Eventual rame electrice la trenurile slab ocupate in restul saptamanii (asta intr-un viitor posibil sau nu). |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 22 Mar 2018, 16:44 | |
| https://dezbate.construim-romania.ro/t/doua-orase-infratite/86?u=spooky |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 22 Mar 2018, 19:22 | |
| 15 minute nu ai cum, e nesustenabil din multe puncte de vedere, nu mai zic de faptul că se va omorî traficul de marfă de tot. O oră ar fi arhisuficient. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 23 Mar 2018, 08:55 | |
| Si sa ramana si trenurile regio ca nu toata lumea e plina de bani sa mearga cu interregio. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 23 Mar 2018, 09:21 | |
| Regio-ul e pentru navetişti... cred că numai la noi se mai face turism cu cursa de navetişti. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 23 Mar 2018, 17:48 | |
| - Dr2005 a scris:
- Regio-ul e pentru navetişti... cred că numai la noi se mai face turism cu cursa de navetişti.
Hai nu mai spune !! De unde le scoti frate ? Cu ce vrei sa se duca ploiestenii la munte dimineata ? Cu 1631 care e pe acelasi orar cu 3001 iar diferenta e de cateva minute intre ele dar destul de serioasa la bani. Tu poate te-ai invatat la pomeni dar pentru majoritatea romanilor 13 lei diferenta dintre R si IR sunt bani in Romania. Daca mai pui inca 13 lei la intoarcere sunt 26 lei pentru ce ? Pentru 25-28 min mai repede ? Aaa daca luam teoria ta si am exemplu pe cel mai bun prieten din tara da ala se duce la munte cu IR cu sotia dar se duc odata la 6-7 saptamani dar dupa ultimele experiente cu CFR Calatori a zis ca va mege pe viitor doar cu privatii sau cu Regio. La polul opus cei care merg la munte de 2-3 ori pe luna aia se duc numai cu Regio si Regiotrans ( RegioCalatori ) pentru ca sunt bani frumosi la mijloc. In plus am vazut un pic de tupeu din partea studentilor de pe forum, a celor care sunt cfr-isti sau au ceva pomeni si copii garii care ar face oricand crima pentru CFR dar voi toti nu reprezentati nici macar 0,005% din calatorii de la CFR dar la explicatii sunteti primi ba mai mult va permiteti sa vorbiti si in numele altora. Repet pentru a nu stiu cata oara CFR Calatori va incasa de la mine doar pentru Regio, IR cu oferte si doar IR-urile de pe Pl/Buc-CTA-Mangalia si retur ca e linie buna in rest numai tepe de trenuri cu conditii de Regio si tarife de avion. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 07:59 | |
| In cele mai multe cazuri cand am venit cu IR de la Brasov intr-adevar in week-end - 90% din calatori erau pomanagii. Si foarte ofuscati ca de ce are trenul 3 vagoane si stau in picioare, ei fiind oricum nascuti obositi. Cu Regio au ajuns sa mai mearga doar amarastenii care muncesc si ii tin in carca pe primii. Nu e de mirare ca trenurile Regio sunt tot mai goale.
Oarecum off-topic: dupa numirea lui Valentin Dorobantu ca Director Adjunct Investitii (!!!) la CNCF CFR SA - mai are cineva vreun dubiu ca peste 4 luni acesta va face rocada cu Leon Barbulescu la sefia CFR Calatori? Acesta era planul inca de toamna trecuta, insa baietii au asteptat cateva luni pana au reusit sa si-l puna in aplicare. Intre timp ceferistii se cearta si se porcaiesc intre ei pe retelele sociale. Nu vor avea decat ce merita. Cand isi vor da seama ce i-a lovit va fi prea tarziu. Pentru ei - nu pentru noi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 11:25 | |
| - Katalyn a scris:
- Hai nu mai spune !! De unde le scoti frate ? Cu ce vrei sa se duca ploiestenii la munte dimineata ? Cu 1631 care e pe acelasi orar cu 3001 iar diferenta e de cateva minute intre ele dar destul de serioasa la bani. Tu poate te-ai invatat la pomeni dar pentru majoritatea romanilor 13 lei diferenta dintre R si IR sunt bani in Romania. Daca mai pui inca 13 lei la intoarcere sunt 26 lei pentru ce ? Pentru 25-28 min mai repede ? Aaa daca luam teoria ta si am exemplu pe cel mai bun prieten din tara da ala se duce la munte cu IR cu sotia dar se duc odata la 6-7 saptamani dar dupa ultimele experiente cu CFR Calatori a zis ca va mege pe viitor doar cu privatii sau cu Regio. La polul opus cei care merg la munte de 2-3 ori pe luna aia se duc numai cu Regio si Regiotrans ( RegioCalatori ) pentru ca sunt bani frumosi la mijloc.
Omule, am mers ani de zile cu 3001 şi 3008/3010 în ture cu bicicleta pe Valea Prahovei din 2012 şi până în 2015. Numai că atunci aveam salariul 696 lei net. Între timp, salariile au mai crescut (că a crescut minimul pe economie), dar preţurile biletelor de tren au rămas la fel. Dacă stau să mă gândesc câte zgârieturi are bicla mea de la călătoriile alea, de câte ori am rupt prinderile apărătorilor de la roata din spate şi de câte ori am îndoit patina schimbătorului de pinioane... realizez că ce am economisit cu trenul am dat pe service. Nu mai vorbesc de fumul de ţigară pe care-l tăiai cu cuţitul la capetele vagoanelor şi de cum mai aveai un pic şi te uşurai pe tine, că ăia din budă stăteau la ţigară. Deci crede-mă că acum dacă aş vrea să mă duc la munte, cu sau fără biclă, nu aş mai rezista nici fizic nici psihic în 3001, indiferent cât de scump ar fi un bilet de IR. - cristy79 a scris:
- In cele mai multe cazuri cand am venit cu IR de la Brasov intr-adevar in week-end - 90% din calatori erau pomanagii.
Dar tu când mergi cu IR la preţ de Regio cum te numeşti? _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 13:25 | |
| Nu as zice asta, mai bine e cu regio cand platesti tu sau cand e la orele care iti convin. Tu probabil ai bani destui daca si pe bani ai merge cu interregio, altii preferam sa facem altceva cu banii decat sa ii dam pe bilete de tren, ca in accelasi oras/statiune ajungi si cu regio si cu interregio sau privatii. 3001 stiu ca era aglomerat in perioada aia, dar nu consider alternativa la el interregio de la cfr, mai degraba privatii. Cu bicicleta, depinde cata grija ai de ea, insa oricum nu toata lumea umbla cu bicicleta dupa ea, defapt biciclistii sunt o minoritate. - cristy79 a scris:
- In cele mai multe cazuri cand am venit cu IR de la Brasov intr-adevar in week-end - 90% din calatori erau pomanagii. Si foarte ofuscati ca de ce are trenul 3 vagoane si stau in picioare, ei fiind oricum nascuti obositi. Cu Regio au ajuns sa mai mearga doar amarastenii care muncesc si ii tin in carca pe primii. Nu e de mirare ca trenurile Regio sunt tot mai goale.
Din pacate cam singurul lucru cu adevarat negativ la gratuitatea studentilor este acesta: trenurile regio pe multe rute au devenit si mai goale, iar putinii calatori ce au ramas la regio deseori sunt din randul celor de slaba calitate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 14:09 | |
| CFR Călători a avut o creştere a numărului de călători cu vreo 4% pe anul trecut. Studenţii reprezintă vreo 10% din totalul călătorilor. Aş fi curios cât la sută reprezintă pomanagii nedecontaţi, adică ăia care merg cu trenuri IR la tarif de R, pentru care gaura rămâne la CFR Călători şi nu i-o acoperă statul. Probabil ne-am îngrozi dacă am afla cifra. _________________ :TTT:
|
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 14:49 | |
| Deci citesc aberatiile debitate de Dr2005 si nu stiu ce sa cred: fie glumeste, fie vorbeste serios, la fel de grav in ambele cazuri.
Spre informarea sa: trenurile IR tarifate R care il scot pe el din sarite au dus la cresterea numarului de calatori pe rutele respective de 3-4 ori. Inteleg ca exact asta il enerveaza pe Dr2005. Adica pasageri castigati de tren in defavoarea altor mijloace de transport, oameni care la vechile tarife IR nu mergeau niciodata cu trenul sau mergeau cu privatul, dube etc etc. Deci - aceste sume sunt un castig pentru CFR Calatori ca diferenta intre incasare 0 si incasare pretul biletului tarifat R, pe care isi permit sa il plateasca mai multi. Nu mai zic de cresterea numarului de abonamente pentru navetisti pe aceste rute. Si un copil de scoala generala ar intelege asta - nu insa si Dr2005, mare specialist in MT si culmea om tanar, dar cu o mentalitate profund comunista. De asemenea - nu stiu despre ce decontari viseaza. Acesta este pretul la care CFR Calatori isi vinde serviciie de transport, pretul intreg al calatoriei la aceste trenuri, este o oferta proprie comerciala a lor - ca atare intreb si eu: Dr2005 vrea decontare fata de ce? Daca CFR Calatori va decide de maine ca trenurile IR Bucuresti-Brasov sa coste 10 lei - care este problema lui Dr2005? Daca acei oameni nu mergeau deloc cu trenurle alea - atunci ce decontare ar fi primit CFR Calatori?
Este atata de evident ca ori se face ca nu intelege, ori daca nu intelege atunci vedem una din explicatiile halului in care suntem: un om tanar de nici 30 de ani cu asemenea mentalitate si gandire. El care mereu a fost beneficiar de facilitati moare de grija altora care chiar isi platesc calatoria si plange cu lacrimi de crocodil pe umerii CFR Calatori. Chiar ca ne ingrozim cand citim asa ceva. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6767 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 15:05 | |
| Pai asta era problema lui de demult. Ofertele comerciale ale CFR Călători sunt păguboase si necinstite. Cica astea sunt pomeni, ofertele de la operatorul de transport, existente peste tot in alte tari. Gratuitatile de la guvern nu sunt pomeni, alea sunt normale. Asa e bine sa fie. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 24 Mar 2018, 15:17 | |
| Am incercat sa explic principiul nu pentru Dr2005 - ci pentru altii care poate intra, citesc si inteleg ca e foarte rau sa ai oferte comerciale. E bine sa inteleg sa ai doar pomeni de la Stat...Cum ramane cu comunismul si cu asistatii social, Dr2005? Sunt bune pomenile PSD-ului... La lozinci suntem primii, uram de moarte PSD-ul dar ne plac pomenile lor - nu?
Dar noi degeaba pierdem vremea si ne racim gura, certandu-ne aici. Drumul pe care a luat-o calea ferata romaneasca ma tem ca este unul fara iesire. Treaba cu gratuitatea electorala nu a fost decat cireasa de pe tort, sau bomboana pe coliva. Declinul a inceput de vara trecuta si nu mai poate fi oprit. Cei ce va zic ca asa e bine va mint. Situatia e critica, aproape fara iesire. Nu mai avem nimic bun de asteptat. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |