|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 12:37 | |
| - ciprian71 a scris:
- Cand vad cum la alte companii feroviare din alte tari, trenul a devenit o alternativa de transport vis a vis avion, pe distante medii si chiar lungi de pana la 1000 km. Acolo autobuzele sau microbuzele nu au cum sa fie o alternativa de transport. Ma intreb oare s-a vrut cel putin o secunda din 1990 pana in prezent ca aceasta alternativa de tranport auto sa diminueze sau chiar pe unele rute chiar sa nu mai fie competitiva, in favoarea transportului electric? Cand vad ca exista curse auto Bucuresti - Cluj Napoca sau atl oras mare de pe harta Romaniei, imi pun un mare semn de intrebare, unde este defapt trenul in ecuatia asta?
Exista cursa Timisoara-Husi si sunt pline la fel exista curse Timisoara Sighetul Marmatiei mai ieftine si ajung mai repede cineva in 2010 a vrut sa duca in cap transportul feroviar si a reusit |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 12:57 | |
| Cursa aia Timişoara - Huşi e o dubiţă cu 15 locuri. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 13:01 | |
| - Dr2005 a scris:
- Cursa aia Timişoara - Huşi e o dubiţă cu 15 locuri.
Cand e aglomerat baga si autocar dar in general e Sprinter si sunt doua curse pe zi dus intors |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 13:21 | |
| Este crima si pedeapsa sa mergi in microbuz de la Husi la Timisoara! Este mult mai comod si confortabil sa iei un microbuz pana la Vaslui sau pana la Iasi, si de acolo un tren pana la Timisoara! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 13:34 | |
| Da stiu era sa imi vars tot stomacul in 2009 cand tot drumul Sibiu Brasov era santier Probabil CFR Calatori trebuia sa bage o grupa de doua vagoane la 1621/1622 care sa mearga la Iasi din Ploiesti prin Vaslui |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 13:34 | |
| Si totusi de atitia ani circula microbuze din timisoara spre Husi. Ajung mai repede decit trenul.De asemnea la ora 14 pleaca un autocar spre Botosani, mereu are clienti, basca ce mai ia din parcurs. Mai exista autobuz Iasi -Oradea, dar si microbuze Timisoara -Baia Mare si Sighetul Marmatiei.
E destul de usor de inteles, trenul merge mai incet decit autobuzele. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 14:17 | |
| Trenul are o capacitate de transport MULT mai mare decât 2 dube... Alea 2 curse Timişoara - Huşi înseamnă maximum 30 de persoane, adică o jumătate de AM900 sau de 20-55. Nu ar fi rentabil un tren cu o astfel de încărcare. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 14:26 | |
| Stiu ca trenul are o capacitate mai mare, dar nu toata lumea are timp si pasiune sa circule cu trenul. Esti intr-un tren in miscare si pe linga tren trece cite un autobuz sau un microbuz, asta am vrut sa arat.
Ca sa nu mai spun ca CFR n-are tren dimineata spre Baia Mare, dar sint microbuze.
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 15:00 | |
| - ldh80 a scris:
- Este crima si pedeapsa sa mergi in microbuz de la Husi la Timisoara! Este mult mai comod si confortabil sa iei un microbuz pana la Vaslui sau pana la Iasi, si de acolo un tren pana la Timisoara!
Asta era sa zic si eu. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 15:43 | |
| - ldh80 a scris:
- Este crima si pedeapsa sa mergi in microbuz de la Husi la Timisoara!
De-acord cu tine. Există însă măcar un tren decent ca preț și durată între Timișoara și Brașov, astfel încât să mergi cu microbuzul numai de la Brașov la Huși? Vin în România cu avionul și am mers de mai multe ori cu microbuzul de la Iași la Tg.Mureș sau chiar de la Târgoviște la Onești. Sunt relații pe care microbuzele sunt imbatabile, deși aș fi plătit și triplu dacă un tren ar fi avut nevoie de exact același timp pe același traseu. - ldh80 a scris:
- Este mult mai comod si confortabil sa iei un microbuz pana la Vaslui sau pana la Iasi, si de acolo un tren pana la Timisoara!
Aș merge oricând cu microbuzul de la Huși la Timișoara, decât cu trenul Iași - Timișoara, la fauna din el. Cu microbuzele de lungă distanță circulă oameni destul de civilizați. Iar dacă apare vreun incident, șoferul îl rezolvă destul de hotărât și nici eu nu sunt dus de prea multe ori la biserică În trenul Iași - Timișoara ar fi nevoie de doi oameni la fiecare vagon ca să mențină ordinea. Și de vagoane noi ca să existe și un minim de confort, să nu trebuiască să închid de 30 de ori ușile exterioare de-a lungul călătoriei. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 17:53 | |
| - ciprian71 a scris:
- Cand vad cum la alte companii feroviare din alte tari, trenul a devenit o alternativa de transport vis a vis avion, pe distante medii si chiar lungi de pana la 1000 km. Acolo autobuzele sau microbuzele nu au cum sa fie o alternativa de transport. Ma intreb oare s-a vrut cel putin o secunda din 1990 pana in prezent ca aceasta alternativa de tranport auto sa diminueze sau chiar pe unele rute chiar sa nu mai fie competitiva, in favoarea transportului electric? Cand vad ca exista curse auto Bucuresti - Cluj Napoca sau atl oras mare de pe harta Romaniei, imi pun un mare semn de intrebare, unde este defapt trenul in ecuatia asta?
Când am văzut ce material rulant au companiile feroviare din UK am realizat în ceață am trăit pana atunci crezând ca Germania ar fi pe primul loc din Europa. Apoi când am văzut mersul trenurilor am zis ca nu e adevărat. Preturile sunt ridicate dar dacă ști sa cauți bilete ieftine o sa găsești. 77 km cu VirginTrain în 33 minute cu doar 7Ł ( 35 lei ) e mai mult decât pomană și as mai da exemple dar ma opresc aici. - ldh80 a scris:
- Este crima si pedeapsa sa mergi in microbuz de la Husi la Timisoara! Este mult mai comod si confortabil sa iei un microbuz pana la Vaslui sau pana la Iasi, si de acolo un tren pana la Timisoara!
Sa vezi cum e sa mergi 48 ore cu autocarul din RO pana în UK pentru 200 RON economie. Când te gândești ca pierzi 2 zile din concediu la salariu de UK când zborul cu avionul durează 2 ore jumate...Avantajul e ca la autocar te lasă cu 40 kg și chiar mai mult inclus în prețul biletului pe când la avion scoți din buzunar pentru bagajul de cala. - Dr2005 a scris:
- Trenul are o capacitate de transport MULT mai mare decât 2 dube... Alea 2 curse Timişoara - Huşi înseamnă maximum 30 de persoane, adică o jumătate de AM900 sau de 20-55. Nu ar fi rentabil un tren cu o astfel de încărcare.
De parca trenul se bazează doar pe călători cap-coadă mai ales în România ca IR-ul are atât de multe opriri... În România e imposibil ca în viitor sa meargă ceva ca lumea deja sunt câțiva ani de când doar se promite și atât, e nevoie de o revoluție totala a infrastructurii feroviare pentru a intra în rândul mediu cu câteva tari civilizate. Nu sunt bani și chiar dacă printr-o minune ar veni miliardele de Euro pentru modernizarea magistralelor importante tot ar dura zeci de ani. Din păcate trebuie sa ne bucuram de ce avem în prezent și sa visam frumos ca măcar nepoții noștri sa prindă vremuri mai bune. @Warrington Am fost sâmbătă trecuta cu Național Express de la NMP la Luton la aeroport 42 Ł biletele cumpărate cu 2 zile înainte pentru un bilet NMP-Luton.Airport și 2 bilete Luton.Airport-NMP. Dacă luam mașină de le grup ma costa 35Ł plus 5Ł parcarea și nu cred ca era atât de frumos cum a fost cu autocarul. Am prins șoferi negri și la dus și la întors foarte haioși și glumeți și nu am regretat o clipa ca nu m-am dus cu mașina. Am stat în fata, ne-a făcut induction la fel ca la avion cu foarte multe glume am mers pe M1 cu 106 km/h probabil sunt limitate sa nu fuga mai mult. Ce am remarcat e ca șoferii nu au telefoane personale la ei. E pe bord la autocar un telefon cum e fixul ala modern dar nici la ala nu a vorbit pai în România cate accidente s-au întâmplat din cauza șoferilor care vorbeau cu zecile de minutea telefon sau numărau banii în timpul mersului. Ce îmi place aici ca ești respectat pentru un serviciu pe care îl plătești nu invers cum e în România. Iar șefa de la serviciu spunea despre englezii ca știu sa facă bani când i-am spus ca VT de la Milton Keynes la London EuSton costa de la 7Ł. Când o sa mai merg în România cu duba sau autocarul primul șofer care îl prind ca vorbește în timp ce conducea e filmat și îl urc pe FB și pe Ytb cu tot cu detalii ( nr de înmatriculare, numele firmei, cursa etc ) P.S : Am primit de la Național Express 2 vouchere de 16Ł care pot sa le folosesc la următoarele bilete, iar duminica trecuta am primit pe mail un sondaj cu note despre cum a fost călătoria vreo 40 de întrebări evident am dat cele mai bune note iar la 2 zile distanta am mai primit o reducere de 20% la urmatorul bilet. M-am dus la autocar cu poza biletului, tehnologie și civilizație nu am văzut șoferii sa facă încasări toți călători cu biletele scoase pe A4 doar eu am fost singurul cu biletele pe telefon. Trebuia sa facem 1h20' la dus și am făcut 1h15' cu 8 minute staționare la M.Keynes iar la întoarcere am plecat cu 5 minute mai târziu și am ajuns cu 7 minute mai devreme 1h03' fata de 1h15' cat trebuia. Am mers și eu cu duba aia de la Atyc Targoviste-Onești și retur e o duba care face legătura între DB și BC căci politic Atyc a luat vreo 7 trasee în județul BC. Nu cred ca aduce banii de acolo căci exista depunere la banci dar teancurile de bilete tot cred ca le duce. Când vine de la Onești merge înaintea Mondotransului ca sa umple duba iar bilete nu prea dau. Apropo de Mondotrans preluat acum câțiva ani de Holding Atlassib a mai rămas cu doar 2 trasee unul din ele este Târgoviște-Brașov nu știu ce au făcut cu restul de Isuzu și Irisbus Crosway caci pentru 2 trasee maxim 5 curse nu au ce sa facă cu peste 25 autocare. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 19:53 | |
| - Katalyn a scris:
- am mers pe M1 cu 106 km/h probabil sunt limitate sa nu fuga mai mult. Ce am remarcat e ca șoferii nu au telefoane personale la ei. E pe bord la autocar un telefon cum e fixul ala modern dar nici la ala nu a vorbit pai în România cate accidente s-au întâmplat din cauza șoferilor care vorbeau cu zecile de minutea telefon sau numărau banii în timpul mersului.
În principiu, autocarele sunt limitate la 100 km/h (62 mph) în toată Europa, dar în practică se mai rotunjesc colțurile. Iar uneori, dacă merge la vale, e posibil să mai depășească 100 chiar dacă are limitatorul setat corect. TIR-urile sunt limitate la 90 km/h, dar în România știam șoferi de TIR care aranjaseră cu tehnicianul să le seteze limitatorul pe la 92-93 și circulau legende chiar despre 94-95. Însă pe care i-au prins în Germania, le-au setat limitarea la 85 km/h, că în Germania așa e legal, nu 90 ca în restul Europei. Accidente de autocar au mai fost cu Neoplan Skyliner, acelea double-decker (cu etaj) care arată ca niște nave spațiale când sunt vopsite bleumarin metalizat. Șoferul e foarte jos și nu simte cum trebuie balansul mașinii, deși centrul ei de greutate e mai sus, fiind cu etaj. La National Express majoritatea mașinilor sunt Caetano Levante (de-obicei pe șasiu Volvo) la care situația e inversă: n-au etaj, dar șoferul e destul de sus și simte balansul mașinii cam tare, de asta se încadrează lin în viraje și mersul e foarte confortabil pentru pasageri. - Katalyn a scris:
- Când am văzut ce material rulant au companiile feroviare din UK am realizat în ceață am trăit pana atunci crezând ca Germania ar fi pe primul loc din Europa. Apoi când am văzut mersul trenurilor am zis ca nu e adevărat.
În UK toate sunt companii private, atât operatorii propriu-ziși (Virgin et al.) cât și cele 3 mari ROSCO (cele care dețin materialul rulant, Angel Trains, Porterbrook și Eversholt). Trei sferturi dintre membrii de pe forumul ăsta mai bine și-ar tăia o mână decât să vadă în România numai operatori privați și numai ROSCO private (*) ROSCO = rolling stock operating company.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Lun 23 Oct 2017, 20:15, editata de 1 ori |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 20:04 | |
| De pe cfrcalatori.ro citire:
Timisoare Nord - Sighetu Marmatiei: plecare 21:40, sosire 12:00. 609 de kilometri parcursti in 14h20', de unde rezulta o viteza comerciala de... 45,5 km/h. Pretul e imbatabil: 98,65 de lei. Acesta include urmatoarele opriri: 15' in Cluj, 5' in Dej Calatori, 6' in Nimigea, 20' in Viseu de Jos, 21' in Valea Viseului. Deci aduna aproape o ora doar din rebrusari si atasari/detasari. Cum sa mergi cu el, cand nici macar nu are cuseta, sa zici ca dormi?
Asta in timp ce cu autocarul faci sub 8 ore. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 20:41 | |
| Dacă ar fi în UK, n-ar sta nimeni să piardă vremea cu rebrusarea din Cluj. Ar exista 1-2 trenuri pe oră între Timișoara și Cluj, 1 tren la fiecare două ore care ar merge de la Timișoara direct la Sighet, fără să mai treacă prin Cluj, iar la ora lipsă (deci tot din două în două ore, dar alternativ) ar exista tren din Cluj către Sighet (care eventual poate să vină de fapt de la Oradea). Ar exista o gară Apahida-Nord, în care pot să coboare cei din trenurile care circulă direct la Sighet, în timp ce restul pasagerilor (care de fapt n-au nicio treabă la Cluj) n-ar fi plimbați prin Cluj doar ca să fie trenul cu oameni. Singura inevitabilă e rebrusarea de la Valea Vișeului, dar aceea afectează numai călătorii care chiar merg la Sighet. În România, CFR-ul nu dă doi bani pe timpul pierdut al pasagerului, așa că pasagerul ajunge și el să nu mai dea doi bani pe tren. După faptă și răsplată |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 23 Oct 2017, 22:32 | |
| Nu mai comparati ce e afara cu ce e aici, nu ai cum sa bagi trenuri din ora in ora sau din doua in doua ca nu merge nimeni cu ele, ar ajunge ca un Desiro la capacitate si nici pe ala nu ai cum sa il umpli cu calatori asa des. La noi liniile sunt proaste sau exagerat de proaste si trenul merge foarte incet, degeaba bagi trenuri garla ca oricum nu merge nimeni cu ele. Sa se repare liniile si apoi mai vorbim dar atata timp cat liniile sunt de zeci de ani si vai de ele asta e. Autocarul ofera conditii mult mai comode in primul rand fata de 20-49 ce este pe 1843 Timisoara-Sighet, Viteza de deplasare la autocar e mai rapida fata de tren, pretul e mai bun la autocar fata de tren, in aceste conditii cum sa vina lumea la tren, la tren vin studentii ca merg moca, veteranii, ceva pensionari, elevii si daca gasesti 2-3 bilete intregi e sarbatoare. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |