|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4753 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 13:58 | |
| - dan tm a scris:
- O autostrada Craiova -Vidin -Nis nu favorizeaza Romania, decit prin prisma accesului ...la o autostrada.
De asemnea nu ii favorizeaza nici pe bulgari, distanta prin Bulgaria fiind de asemenea scurta.
Unde mai pui ca pentru Serbia iti trebuie acte suplimentare si timp de vama nefiind in UE. Probabil ca Ungaria si respectiv Bulgaria nu au realizat ca Serbia este in afara UE de s-au apucat sa construiasca faimoasa autostrada A.1 Budapesta- Belgead - Sofia -Burgas cu ramificatie A.4 pana la Istambul. Eu acum gandesc strict economic, ce i-ar folosii Uzinei Ford.Nu ma intereseaza sutele de km prin Romania daca nu este in folosul economiei tarii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 14:00 | |
| - TVlad a scris:
- Dr2005 a scris:
- Iar banii statului nu merg doar în drumuri, se mai duc şi în alte lucruri... din păcate pentru noi şi în pensii speciale, în vreme ce angajaţii de la stat nu au primit niciun leu majorare de salariu, deşi Livache se laudă cu asta; vorbesc, desigur, de cei angajaţi pe merit, nu de parlamentari şi primari.
Doar de curiozitate, citeam astazi de dimineata ca salariul mediu net a crescut de la ~1500 lei in 2012 la 2300 lei in prezent. Daca voua, angajati la stat, nu vi l-au marit, atunci cui? Cum se calculeaza media asta? E chiar medie sau e mediana/mod-ul? E pur şi simplu media aritmetică a tuturor veniturilor dintr-o UAT sau pe ţară. Asta include şi CEO de multinaţionale, parlamentari, bancheri ş.a.. Noi nu am primit nicio majorare anul ăsta, am avut noroc cu Cioloş anul trecut, că altfel în tot MT-ul doar puţini treceau de 1200 lei net. Eu în 2012 aveam 636 lei net salariul, deci la jumate din media de atunci. @DanTm: să promiţi e uşor, să faci e mai greu... iar lucrările complexe de infrastructură nu se fac de pe o zi pe alta. - Warrington a scris:
- Cât privește aserțiunea că statul ar trebui să plătească ”din ce-i rămâne”, ignori faptul că 75% din încasări îi rămân oricum. Numai restul de 25% se împarte pentru întreținerea drumurilor.
Statul mai are şi alte cheltuieli... sănătate, educaţie, pensii, salarii, investiţii (cam slăbuţe în ultima vreme). E absolut normal ca o activitate dăunătoare pentru mediu (precum arderea combustibililor fosili) să finanţeze şi sănătatea, de exemplu. Tot pe principiul ăsta există şi taxe pe tutun. Să nu uităm că transportul rutier este subvenţionat indirect de stat, că principala sursă de venit la buget nu e acciza de la benzină, ci impozitele pe muncă şi pe cumpărare (TVA). Comisia Europeană ne-a tot recomandat şi nouă să taxăm la distanţă vehiculele comerciale... din păcate nu există interes pentru aşa ceva, aşa că la 2500 lei pe an poţi să plimbi un TIR de 20t aproape pe unde vrea muşchiu' tău... după aia îl mai şi supraîncarci, că oricum nu ţi-l cântăreşte nimeni. Şi ne mirăm că se distrug drumurile. - Warrington a scris:
- licitație Comarnic - Brașov,
Mai demult mi-a şoptit o păsărică că PPP-ul pentru infrastructură nu e tocmai legal la noi, mai ales că legea zice că infrastructura publică e... publică şi e administrată de CNAIR, CJ-uri sau primării, după caz. Eventual de ocolul silvic dacă e vorba de drumuri forestiere deschise circulaţiei publice. Iar să ceri cuiva să termine o tonă de studii într-un an sau 2... o să-ţi facă o autostradă care o să se surpe în câteva luni, că au mai fost cazuri. - Warrington a scris:
- Dar de la alegerile din 2016 încoace au tot fost majorări, atât pentru funcționarii publici, cât și pentru alți angajați bugetari. Iar unele dintre aceste majorări au fost destul de consistente, de la 22 la 38 mil. sau de la 62 la 80 mil (ROL, evident).
Zi-mi şi mie unde au fost majorări din astea, să mă duc şi eu să mă angajez acolo. După alegeri s-au majorat salariile la actori (dar ăştia sunt puţini şi 50% la câţiva lei tot câţiva lei înseamnă), în schimb s-a dat liber la primării să dea ce salarii vor, aşa că acum administraţia locală are salarii mult mai mari decât cea centrală. Nimic pentru educaţie (ăia 25% s-au tot prorgat), nimic pentru sănătate, nimic pentru administraţia publică centrală. Mare noroc cu Cioloş că ne-a dat nişte salarii decente, că altfel nu ştiu ce ne făcea. - Warrington a scris:
- Poți face o poză la fluturașul tău de salariu din septembrie 2016 și altă poză la cel din septembrie 2017 și le poți pune pe forum. Fără datele personale, evident, doar cu sumele încasate. ”Ce zici, te bagi?
Declaraţia mea de avere e publică. Eu în decembrie am promovat o treaptă, deci nu e prea relevantă situaţia mea personală, că am primit bani în plus la salariu datorită promovării şi nici nu am promovat de la începutul lunii. Dar salariul unuia care şi-a păstrat funcţia e fix la fel. (fluturaşii sunt acasă, dar internet banking-ul e aici) Salariile sunt cele de aici: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/184722 Ministerele sunt la Anexa 3 (desigur, cele care au avut legi speciale, au rămas cu salariile mai mari). Sporuri: 10% condiţii vătămătoare (că e plin de antene pe acoperiş), dar ăştia 10% se raportează la salariile din 2009, tăiate de Boc. Alte sporuri nu sunt la noi. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 14:29 | |
| - ciprian71 a scris:
- dan tm a scris:
- O autostrada Craiova -Vidin -Nis nu favorizeaza Romania, decit prin prisma accesului ...la o autostrada.
De asemnea nu ii favorizeaza nici pe bulgari, distanta prin Bulgaria fiind de asemenea scurta.
Unde mai pui ca pentru sirbia iti trebuie acte suplimentare si timp de vama nefiind in UE. Probabil ca Ungaria si respectiv Bulgaria nu au realizat ca Serbia este in afara UE de s-au apucat sa construiasca faimoasa autostrada A.1 Budapesta- Belgead - Sofia -Burgas cu ramificatie A.4 pana la Istambul.
Eu acum gandesc strict economic, ce i-ar folosii Uzinei Ford.Nu ma intereseaza sutele de km prin Romania daca nu este in folosul economiei tarii. Am inteles ironia, insa nu am argumentele economice asa cum le are warrington ca sa te combat. Insasi pozitionarea podului de la Vidin este de asa maniera incit sa aduca traficul pe la noi.daca nu ma insel problema a fost transata de UE privind locatia, Romania dorind un pod mult mai in aval deoarece ar fi favorizat traficul prin Romania. O autostrada Budapesta -Belgrad- Burgas si mai apoi spre Istabul, dupa cum poti observa din insiruire, favorizeaza toate tarile prin care trece tocmai prin lungimea pe care o are in fiecare tara. Adica nu poti sa compari o autostrada care vine de la Svilengrad prin Sofia spre Nis sa spunem, cu o autostrada care trece de la Vidin la Dimitrovgrad. idem o autostrada Craiova -Vidin este contraprodictiva pentru noi chiar daca favorizeaza Fordul. Asa la o discutie mai neprincipiala asa spune ca mai mult ar favoriza economia tarii o cale ferata. Pe un trailerLagermax cite masini poti sa pui? dar intr-o garnitura feroviara? sigur in baza argumentelor aduse de alti forumisti am spune ca transportul auto e mai benefic din punct de vedere economic. oricum orice autostrada ar trebui construita cit mai lunga in tara pentru a favoriza dezvoltarea regiunilor tangente la ea, nu asa un ciot de autostrada ca sa favorizam un investitor care poate fi vremelnic. Fordul e cam demult prin zona aia de tara. Vorbim aici de autostrazi, neglijind caile ferate care in alte tari aduc si ele contributie la miscarea fortei de munca.La noi nu prea se foloseste calea ferata. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8416 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 14:56 | |
| - Dr2005 a scris:
- TVlad a scris:
Doar de curiozitate, citeam astazi de dimineata ca salariul mediu net a crescut de la ~1500 lei in 2012 la 2300 lei in prezent. Daca voua, angajati la stat, nu vi l-au marit, atunci cui? Cum se calculeaza media asta? E chiar medie sau e mediana/mod-ul? E pur şi simplu media aritmetică a tuturor veniturilor dintr-o UAT sau pe ţară. Asta include şi CEO de multinaţionale, parlamentari, bancheri ş.a... Daca e doar media aritmetica e clar...Ea e cea mai sensibila la fluctuatii in zona valorilor mari. Variatia mediei e spectaculoasa insa virful distributiei ramine pe loc; majoritatea oamenilor nu simt nimic in buzunar dar daca li se repeta la stiri ca e de bine, unii incep sa si creada. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 15:07 | |
| - Dr2005 a scris:
- Zi-mi şi mie unde au fost majorări din astea, să mă duc şi eu să mă angajez acolo.
Primul exemplu (de la 22 mil.la 38) era de la un Serviciu Județean de Ambulanță, iar al doilea exemplu (de la 62 la 80 mil) era de la un ANAF regional. Ce-ai pus tu acolo nu e fluturaș de salariu, e doar una din intrările de pe fluturașul de salariu. În unele cazuri suma efectiv încasată de salariatul bugetar e spre dublu față de salariul de bază. Iar cele două intrări sunt la diferență de o lună (ianuarie 2017 vs decembrie 2016). Sugestia mea fusese să pui sumele totale încasate pe septembrie 2017 vs septembrie 2016. Prietenii știu de ce |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 15:22 | |
| - dan tm a scris:
- Asa la o discutie mai neprincipiala asa spune ca mai mult ar favoriza economia tarii o cale ferata. Pe un trailerLagermax cite masini poti sa pui? dar intr-o garnitura feroviara?
sigur in baza argumentelor aduse de alti forumisti am spune ca transportul auto e mai benefic din punct de vedere economic. Transportul auto e mai flexibil, ajunge pe toate coclaurile fără mari investiții. Merge pe autostradă acolo unde are ocazia, dar merge și pe drumuri de piatră spartă. Calea ferată e mai eficientă economic la volume de marfă mari și repetitive, dar necesită investiții mari și întreținere. De exemplu, dacă trimiți 500 de mașini pe zi spre Germania, e mai eficient să le trimiți pe calea ferată, chiar dacă acolo vor trebui redistribuite. Dar dacă trimiți 50 de mașini pe săptămână spre Italia, foarte probabil e mai eficient să le trimiți pe camioane, în felul ăsta vor ajunge exact la dealerul dorit unde pot fi descărcate fie și doar câte una singură, dacă nu e nevoie de mai multe. Prin urmare, ordinea firească a lucrurilor ar fi să existe mai întâi transport auto, că ăsta ajunge în toate cotloanele țării, după care să existe căi ferate rapide pentru transportul de pasageri între orașele mari și căi ferate grele pentru transportul de mărfuri în cantități mari și repetitive (ciment, cereale, automobile, containere de orice fel etc). Așa cum am mai scris și cu alte ocazii, faza în care se află România acum e cea în care se afla UK în anii '70. Mitul excepționalismului românesc nu se aplică în materie de transporturi |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 15:33 | |
| Am urcat un grad şi o treaptă de vechime... sunt diferenţe de bani din cauza asta. Deci de aia iau mai mult acum decât luam anul trecut. Salariul la noi se dă într-o singură tranşă, aia e singura încasare. _________________ :TTT:
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4753 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 21:11 | |
| Eu apreciez opinia fiecarui coleg, dan tm, nu am vrut sa fiu ironic, chiar imi pare rau.Insa cand vad fetele unor indivizi care nu vrea sa miste ceva in favoarea infrastructurii decat sa arunce cu bascalie in toti, am aparut cu o solutie mai realista sa zic asa.O autostrada Craiova - Vidin fiind mai scurta si ar pune si acel pod in valoare, dar bine-inteles si latura economica, in speta o uzina de autoturisme, camioane ce se vor face acolo numai sa se faca ceva si sa exista forta de munca.Desigur si acea autostrada daca s-ar face la modul cel mai serios nu va fi gata in mai putin de 10 ani.Este doar o idee de viitor pana la urma.O eventuala autostrada Craiova- Pitesti va dura si mai mult ca sa nu mai pomenesc de un eventual A.0, actuala sosea de centura de sud a Bucurestiului. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 21:16 | |
| A6 trebuie sa fie Lugoj-Craiova-Calafat. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4753 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 21:29 | |
| A.6 (autostrada sudului) Bucuresti - Craiova - Lugoj si care se va unii cu A.1. Autostrada nu viza unirea cu Calafat.Dar posibil A.61 Craiova - Calafat.In prezent stiu ca este gata doar 11 km. si nu se intrevede ceva a se continua construirea acestei autostrazi.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 21:41 | |
| https://timpolis.ro/autostrada-timisoara-lugoj-craiova-in-proiect-pentru-2030/
A suferit mai multe modificari si s-a ajuns sa ii zica A6 la Lugoj-Calafat iar la Craiova-Pitesti sa fie alta pentru a nu face Bucuresti-Craiova Autostrada noua sa faca doar bucata Pitesti-Craiova. Oricum iesim la pensie si nu va exista asa ceva, doar pe hartie multi ani de acum. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 16 Oct 2017, 23:30 | |
| - ciprian71 a scris:
- am aparut cu o solutie mai realista sa zic asa.O autostrada Craiova - Vidin fiind mai scurta si ar pune si acel pod in valoare .
Cea mai realistă evaluare e pe baza traficului existent. Dacă sunt 20.000 de mașini pe zi sau măcar pe-aproape, atunci trebuie autostradă. Dacă sunt 5.000 de mașini pe zi, nu trebuie autostradă și nici n-o să trebuiască în următorii 30 de ani. Presupun că în prezent cel mai mare trafic pe un drum național e pe valea Oltului, de asta trebuie în primul rând autostradă Pitești - Sibiu. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 18 Oct 2017, 11:46 | |
| http://stirileprotv.ro/stiri/social/cac-i-bani-a-primit-firma-care-a-transportat-oameni-din-voluntari-la-iac-i-la-sfanta-parascheva.html
Oare nu se puteau folosi banii aia pentru altceva?Asta parca e campanie pe fata |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 18 Oct 2017, 12:41 | |
| Uneori e chiar mai rău decât campanie pe față. O parte din banii aceia se întorc ”pe persoană fizică” sau la partid, așa e circuitul banilor în natură. Deci nu puteau fi folosiți pentru altceva, că atât primarul cât și partidul au diverse cheltuieli și trebuie să facă rost de bani din ceva. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4753 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Dum 22 Oct 2017, 22:01 | |
| Cand vad cum la alte companii feroviare din alte tari, trenul a devenit o alternativa de transport vis a vis avion, pe distante medii si chiar lungi de pana la 1000 km. Acolo autobuzele sau microbuzele nu au cum sa fie o alternativa de transport. Ma intreb oare s-a vrut cel putin o secunda din 1990 pana in prezent ca aceasta alternativa de tranport auto sa diminueze sau chiar pe unele rute chiar sa nu mai fie competitiva, in favoarea transportului electric? Cand vad ca exista curse auto Bucuresti - Cluj Napoca sau atl oras mare de pe harta Romaniei, imi pun un mare semn de intrebare, unde este defapt trenul in ecuatia asta? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |