|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 00:04 | |
| Și afară (cel puțin în UK) era exact la fel în 1979, când a ajuns Margaret Thatcher prim-ministru. A pus șaua pe sindicate, a pus tunurile cu apă (în ianuarie!) pe demonstranții anti-înarmare vânduți rușilor, a șters pe jos cu toți bărbații neamului, care în realitate erau niște fătălăi și a scos Marea Britanie din fundătura socialistă în care se împotmolise. Avea și ea într-adevăr un bărbat pe care îl respecta și îl urma necondiționat, dar acela nu era un englez, acela era Ronald Reagan. Cu ceva trebuie început și în România, CFR-ul astăzi a ajuns mai rău decât ajunsese British Rail în 1980. - Kapпaтй a scris:
- Autocarul ofera conditii mult mai comode in primul rand fata de 20-49 ce este pe 1843 Timisoara-Sighet,
Materialul rulant e cea mai simplă problemă, se pot lua vagoane moderne în leasing în secunda 1. Ți le configurează compania deținătoare cum vrei, fără să-ți ceară niciun ban pentru amenajarea lor. Cu 5 cușete în fiecare vagon și pat matrimonial în fiecare dintre cușete, dacă asta va atrage călători la tren Problema principală e mersul: de ce oprește trenul ăla în Radna, în Săvârșin, în Șibot, în Războieni ș.a.m.d.? Duce ceferiști acasă sau ce face el în toate stațiile alea? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 00:54 | |
| Clasa 390 Pendolino Virgin Train. Sunt cu 9 vagoane și 11 cele de 11 au 4 vagoane de clasa 1-a și 7 de clasa 2-a. De asemenea lucru ce niciodată nu va fi la CFR spații pentru handicap și biciclete precum și servicii de catering la bord. Și totuși un vis frumos ca de altfel multe vise promise de CFR pe site-ul oficial și cele câteva zeci de pagini de FB : În 2005, Căile Ferate Române și-a exprimat intenția de a achiziționa unități Pendolino pentru servicii InterCity pe rutele București-Brașov și București-Constanța. Înca nu a fost confirmată această intenție și nu au fost comandate trenurile la Alstom.
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 01:14 | |
| București - Constanța e ultimul loc unde e nevoie de Pendolino. Pendolino e necesar pe trasee cu multe viraje, pe care el le poate negocia cu viteză mai mare decât garniturile obișnuite (non-tilting). Cel mai probabil vreun incompetent de la CFR a auzit el că Pendolino sunt trenuri mai ”adevărate” și a început să aibă fantezii cu ele.
Pe vremea când le-a ales Richard Branson, avea nevoie de ele pentru Virgin Trains West Coast tocmai datorită virajelor strânse de pe WCML, dar garniturile pe care le folosea cealaltă franciză, Virgin CrossCountry, aveau sistemul de tilting dezactivat, fiindcă pe linii drepte nu era nevoie de el. Până la urmă a și retras toate garniturile Pendolino de pe CrossCountry, la final ajunsese să opereze numai cu Diesel Voyager 220 și SuperVoyager 221, că mergeau și ele cu 200 km/h.
Pe București - Constanța probabil nu se poate merge nici cu 200 km/h, iar Pendolino chiar ar fi tichie de mărgăritar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 08:42 | |
| - Warrington a scris:
- (*) ROSCO = rolling stock operating company.
Britanicii întotdeauna au fost mai cu moţ... peste tot prin Europa se numesc RU (Railway Undertaking), inclusiv în legislaţia europeană, da' la britanici sunt ROSCO. Nu prea am văzut prin afară rebrusări de trenuri clasice... ori e trenul din automotor sau e push-pull, ori în nodul feroviar (să zicem Cluj în cazul nostru) te dai jos şi te sui în trenul pentru următorul segment. - Karpaty a scris:
- Viteza de deplasare la autocar e mai rapida fata de tren, pretul e mai bun la autocar fata de tren
Nu uita de distanţă, 393 km pe şosea faţă de 609 cu trenul. Bine, trenul ăla are călătorii lui, dar mulţi coboară pe parcurs, inclusiv la Cluj. - Warrington a scris:
- de ce oprește trenul ăla în Radna, în Săvârșin, în Șibot, în Războieni ș.a.m.d.? Duce ceferiști acasă sau ce face el în toate stațiile alea?
Opreşte pentru că România nu e Belgia, să aibă mers cadenţat la 30 minute pe toate secţiile, aşa că trenul IR face şi funcţie de tren R. Bine, şi în Belgia opreşte IC-ul cam o dată la 20 - 30 km. - Warrington a scris:
- Pe București - Constanța probabil nu se poate merge nici cu 200 km/h, iar Pendolino chiar ar fi tichie de mărgăritar.
Un tren cu cutie înclinabilă poate aborda curbele cu vreo 20 km/h mai repede decât viteza lor nominală [care e 0,291*sqrt(R*h)]. Numai că atât infrastructura, cât şi suprastructura trebuie să permită acest lucru. Pe Bucureşti - Constanţa (cu câteva excepţii, adică curba de la Griviţa, abaterea de la Ram. Pajura, toate intrările/ieşirile în abatere, podurile de la Cernavodă şi Feteşti, podul peste canalul cu apă de răcire pentru centrala de la Cernavodă, staţia Cernavodă Pod şi tronsonul Palas - Constanţa) se poate circula lejer cu 160 km/h, iar linia se pare că ar rezista şi la 200. Însă catenara este făcută pentru 160 km/h. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 17:09 | |
| Moderatorul care șterge mesaje când nu agreează conținutul lor ar putea să apeleze la niște lecturi despre stima de sine, dacă părinții nu au știut să-l educe în direcția asta. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 17:50 | |
| - Warrington a scris:
-
Problema principală e mersul: de ce oprește trenul ăla în Radna, în Săvârșin, în Șibot, în Războieni ș.a.m.d.? Duce ceferiști acasă sau ce face el în toate stațiile alea? De cite ori am intrebat si eu acelasi lucru? CFR a ramas in epoca in care era mijlocul principal de transport si in nodurile feroviare erau asigurate legaturi intre personale si accelerate. Acum nu mai circula trenuri pe anumite linii dar CFR opreste acolo trenurile ca odinioara, ba in mule locuri face un hibrid intre interregio si personal recte regio interregio.
Ultima editare efectuata de catre dan tm in Mar 24 Oct 2017, 18:22, editata de 1 ori |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 17:58 | |
| Doctore mai schima placa cu Belgia toată ziua numai Belgia spui. Unul din 5 mesaje aduci aminte de Belgia. Vezi ca și în UK e mers cadentat nu doar în Belgia care Belgia ta favorita nu e decât o furnica pe lângă elefantul UK la capitolul trenuri și mers cadentat. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 18:50 | |
| Șeful Alstom în România: “Mai multe primării din țară vor să achiziţioneze autobuze electrice cu fonduri europene
Mai multe autorităţi publice locale de talie medie din România vor să achiziţioneze autobuze electrice prin accesarea unor fonduri europene în viitorul apropiat, susține Gabriel Stanciu, director general al grupului Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. Acesta spune că a purtat deja discuţii cu primării din ţară, însă nu şi cu primăria Capitalei.
Prezent în aceste zile la expoziția Busworld din Belgia, unde Alstom a lansat autobuzul electric Aptis (în poză), Gabriel Stanciu este de părere că viitorul aparține vehiculelor cu zero emisii, cele electrice.
"Sunt foarte multe oraşe de talie medie care au în plan să achiziţioneze autobuze electrice pe fonduri europene. Am avut deja câteva întâlniri cu autorităţi din aceste oraşe, din toată ţara. În Bucureşti, ca de altfel în oraşele mari din România, nu am avut încă discuţii concrete, însă aşteptăm ca acest lucru să se întâmple curând”, a declarat Stanciu, fără a preciza despre ce oraşe este vorba.
În opinia lui, cel mai probabil anul viitor aceste autorităţi locale vor depune dosarele de finanţare, pentru ca abia în 2019 să se organizeze licitaţiile pentru achiziţia de autobuze electrice.
“Din câte ştiu, până acum a fost organizată o singură licitaţie pentru autobuze electrice, la Cluj. Deocamdată nu s-a conturat o idee precisă despre specificaţiile tehnice ale unui astfel de produs. Există însă fonduri europene pentru achiziţia de astfel de vehicule. Ultima tendinţă în Europa este spre un mijloc de transport în comun ecologic şi cu precădere electric şi cu costuri de operare scăzute pe termen lung”, a explicat el.
Via News.ro
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Oct 2017, 18:58 | |
| Londra va introduce o taxă pentru cele mai vechi și mai poluante autovehicule, în încercarea de a îmbunătăți calitatea aerului în capitala Marii Britanii, a declarat primarul Londrei, Sadiq Khan.
Londra își continuă programul pentru combaterea poluării aerului din oraș prin introducerea unei zone de emisii foarte reduse în 2019. Astfel, primarul Sadiq Khan a anunțat introducerea unei taxe pentru cele mai poluante mașini.
Denumită T-charge, taxa zilnică de 10 lire sterline se va aplica tuturor vehiculelor cu motoare diesel și pe benzină înmatriculate înainte de 2006 și care nu îndeplinesc normele Euro 4.
Noua taxă se va aplica în zilele de lucru, în același interval orar (7:00 – 18:00) ca actuala taxă de 11.5 lire sterline destinată decongestionării traficului în zona centrală.
Astfel, unii șoferi ar putea să plătească zilnic 21.50 lire sterline pentru a trece prin centrul Londrei.
Potrivit unui studiu realizat în 2015 de cercetătorii de la King's College London, aproape 9.500 de locuitori ai Londrei mor prematur în fiecare an ca urmare a expunerii pe termen lung la poluarea aerului.
Via Reuters
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6767 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 25 Oct 2017, 10:33 | |
| In weekendul care a trecut am facut drumetie prin Parcul National Cozia (cascada Lotrisor si masivul Cozia). Ca fan tren ce sunt, dar unul care se respecta, am ales Dacos. Fiindca n-as merge in vecii vecilor cu infamul tren de "Papusa". Chit ca am card TrenPlus. Iar amicul meu, student fiind, a fost mai mult decat de acord, mai ales ca am putut cumpara online, iar anticipat poti beneficia de reducere 50% in grup de maxim 4 persoane (unul plateste normal - eu, restul 50%). Duminica seara ultimul Dacos ajungea teoretic la 23:03 in autogara Militari, dar a ajuns la 22:35, asadar perfect pentru a prinde si metroul. Un bilet Bucuresti - Calimanesti costa 44 lei, iar restul amicilor (maxim 4) platesc 50%, adica 22 lei. Pretul la panarama de tren e vreo 70 lei, insa asa cum bine stim, nu circula mai nimeni cu bani la bordul acestuia, ci cu pomeni.
Conditiile din autocar au fost destul de bune, soferii amabili si bine organizati, au condus foarte prudent, nici n-au dormit pe drum, nici n-au abuzat pedala. Poate daca mai circula "cucuveaua" as fi putut sa ajung dimineata in Caciulata, insa tariful si programul "Papusei" nu-mi convine. Iar in Cozia e de venit toamna cu siguranta. Toata Valea Oltului are un potential turistic insuficient exploatat, cel putin din punct de vedere al transportului feroviar, care este o gluma trista. Dar nu-i nimic. Firmele de autocare fac bani frumosi si merita sa-i faca.
Sa nu mai zic ca nu e tren macar duminica seara spre Bucuresti. 1521/1522 e un ciot de tren, scump, incomod, plin de babaciuni si mai are si intarzieri la ordinea zilei. Asta ar fi trebuit sa fie un tren prelungit la Sibiu si sa circule prin Pitesti (cu programul si tariful corespunzator). Nu inteleg de ce macar una din perechile IR Sibiu - Craiova n-ar fi mutata Sibiu - Pitesti si cu legatura spre Bucuresti.
Ah, inca ceva interesant. La urcare pe traseul spre cabana Cozia, aproape de final, am intalnit coborand in mod alert un grup de studenti. Se impiedicau si cadeau sa ajunga sa prinda trenul de retur la Bucuresti. Pe langa faptul ca au estimat prost timpul (era in jur de ora 13:00), riscau sa se accidenteze mai sever. Totusi, avand in vedere intarzierea "Papusei" ma gandesc ca ar fi putut sa-l prinda (fara sa fie nevoie sa se teleporteze in halta), doar sa nu fie confuzi baietii odata ajunsi acolo, sa nu stie de intarzierea trenului si sa creada ca poate l-au si pierdut. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 25 Oct 2017, 11:22 | |
| Pe vremuri erau alte legaturi intre Bucuresti si Valea Oltului, era Acc 1721 Bucuresti-Sibiu si 1735 Bucuresti-Cluj, acum ............ nu e nimic. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 25 Oct 2017, 11:32 | |
| Pe vremuri nu se lucra 3 ani la nişte poduri între Chiajna şi Videle Că de acolo apare buba... linia pe Valea Oltului e chiar în stare super-bună, păcat că e aproape nefolosită, în timp ce şoseaua de pe Valea Oltului e o loterie, ultima dată când am trecut pe acolo mi-a luat 40 de minute să trec de bâlciul organizat la centrul expoziţional dinainte de Călimăneşti, cu câteva luni înainte era coada de la Cârligu Mic până în Căciulata (aşa-mi trebuie dacă mă iau după cei din maşină ,,Ia-o pe Valea Oltului, că de la Sibiu la Simeria mergem pe A, n-o lua pe Tg. Jiu - V. Jiului ca să ajungi la Haţeg"). Un mers cadenţat pe acolo ar face minuni. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 25 Oct 2017, 11:37 | |
| Inseamna ca linia pe valea Oltului e buna tocmai pentru ca nu e folosita. e un paradox nu? mai este o linie buna in tara unde trenurile merg destul de vioi, linia 600, tocmai fiind canu are marfa.
Dar in fapt liniile ar trebui sa fie bune si trenurile multe si sprintene ca sa atraga si marfa si calatorii. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 25 Oct 2017, 11:48 | |
| Pe 600 toate trenurile IR ajung timpuriu si daca cele de lung parcurs au ceva intarziere cand intra pe 600 e posibil sa scoata intarzierea daca e mica sau sa o reduca daca e mare, deci se merge chiar bine pe 600, partea proasta e ca trenurile Bucuresti-Iasi chiar merita sa le mai scada din durata si sa nu stea asa aiurea prin gari.
Ai prins si tu aglomerat pe sosea pe Valea Oltului si acum o ti langa 10 ani, pai chiar daca o iei de la Valcea pe Tg Jiu si apoi pe Valea Jiului sa ajungi la Hateg afla ca defileul e in lucru si in vara se lucra iar circulatia se facea pe un singur sens cu semafor plus ca distanta e mai mare, deci e posibil sa faci mult mai mult chiar daca ai prins un ambuteiaj pe Olt tot ai recuperat pe Autostrada ca acolo se poate merge glont. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 25 Oct 2017, 11:51 | |
| Colegul nostru AeroX a descris foarte bine situatia si ma bucur ca a facut cea mai buna alegere, pe care am facut-o si eu de fiecare data cand am mers pe V Oltului.
Nu e numai Dacosul pe acolo, mai sunt Fany la 7.30 (face 3 ore si jumate pana in Caciulata iar la 12 si 15 este in Sibiu), Transmixt etc etc deci variante sunt destule. Am vazut frecvent trenul de Pausa si pot sa confirm ca este un fel de azil de batrani pe roti, acum in ultimele luni s-au mai adaugat si pomanagiii de ultima ora.
Toate autocarele de acolo ofera conditii net superioare asa-zisului tren (de fapt tramvaiului) de Pausa, atat ca si conditii de calatori, durata vs pret - acolo nu mai vorbesc, costul acelui tramvai fiind jenant. Din pacate atat mai poate oferi CFR si statul roman, o sa ajunga sa mearga numai pomanagiii de tot soiul cu trenul, restul lumii care poate ar da si bani operatorilor feroviari nu mai e nevoie de ei. Si asa cica se salveaza calea ferata, asa cica e viitorul si de aici vor veni investitii in linii, vagoane etc. Vai de capul nostru, suntem ca in Somalia daca nu cumva si aia ne-au luat-o inainte. Cu atatia bani aruncati pentru plimbarile "studentilor" chiar nu se putea face ceva concret pt calea ferata?
Sunt foarte bucuros ca am avut niste colegi care vara asta m-au intrebat cum pot ajunge pe Valea Oltului si cand au auzit de asa-zisul tren (care mai si intarzie ZILNIC - nu doar cand e canicula sau viscol, apropos de patania de ieri cu IR 1821) au inceput sa rada si s-au dus imediat la autocare.
Totusi am vazut pe pagina CFR Calatori ca sunt persoane care (probabil mergand pentru prima oara cu tramvaiul IR 1521/2) sunt revoltate pt conditii, intarzieri enorme si pretul la fel de enorm platit. Aici deja nu mai pot sa inteleg - cei ce au platit eventual pret intreg la acea panarama de tren nu au gasit in fond decat ce au cautat. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |