Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+48
daniel_c
laurentzu
Caspar
aris86
NicuS
gvd
AndreiCFRbv
Cipri Andrei Neculai
DAS 2011
cristi ar
sorinache96
TER200
razvan - trenuri
bobi
IonutCFR2009
Rarau
neluadi
Ciprian
Vale_ntin
DUAL
didinul
Vale
Vitosa
alex.barac.5
kristi kkk
Amiralul
92Dragos
ldh80
cristy79
dan tm
ets2oltromânia
Katalyn
AeroX
cardinal
alliens
riciu
mielutu zburator
Nesebar
alex.alexus.tm
TVlad
LanceR
Adirmvl
Adrian78
Luna
Warrington
Dr2005
marius664
ciprian71
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 53 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 13:25

La noi daca ar fi aceste cateva autostrazi e perfect, A1 sa se faca mai repede Pitesti-Sibiu si sa termine balacareala de pe Deva-Lugoj, apoi A2 e singura autostrada gata, A3 sa se apuce serios de treaba, bucata Suplacu de Barcau-Bors e inceputa si se cam sta aiurea cand trebuie batut pasul sa o termine cat mai repede, bucata Turda-Tg Mures e in lucru, trebuie sa se apuce serios de Ploiesti-Brasov-Tg Mures unde practic nu se face nimic si mai ales DN1 care e sufocat trebuie ajutat cat mai repede cu aceasta Autostrada. Mai e bucata Nadaselu-Suplacu de Barcau care si acolo trebuie urgentate lucrarile.
A4 se poate prelungii spre Tulcea daca situatia traficului o impunesi mai departe spre Braila sau Galatidupa care sa iasa in A5 sau care e Ploiesti-Moldova.
A6 sau Autostrada de Sud ce incepe de la Lugoj si merge la Calafat la fel e destul de importanta si e nevoie de ea.
A7 sau ce numar va purta Tg Mures-Iasi iar este o Autostrada de care e nevoie. Si ar mai fi A8 sa zicem Pitesti-Craiova, A9 Brasov-Bacau dar in primul rand sa le facem pe A1 si A3 ca astea sunt cele mai principale pentru tara.
A10 la anul e gata, deci Sibiu-Cluj se va putea pe Autostrada la anul ceea ce inseamna ca in 1 ora si jumatate maxim poti face aceasta distanta daca nu chiar mai putin pentru cine baga piciorul in acceleratie plus 4 ore Bucuresti-Sibiu se ajunge la Bucuresti-Cluj cu auto sa iesi undeva pe la 6 ore lejer ceea ce cu trenul la anul clar nu va fi si nici peste 5 ani ca se apuca de tronsonul Apata-Cata si vor lucra mult si bine.

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 40 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 40 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 13:43

Kapпaтй a scris:
A7 sau ce numar va purta Tg Mures-Iasi  

Aceea e desemnată drept A8, dar acolo problema e alta: la Poiana Largului sunt 7.000 de mașini pe zi și nu construiește nimeni autostradă pentru așa ceva. Un minimum decent ar fi 20.000 de mașini pe zi, așa că sectorul Tg.Neamț - Tg.Mureș n-o să-l vedem operațional înainte de 2050.

A7 va fi Ploiești - Pașcani, pornind din actuala A3 și mergând paralel cu DN2 / E85. Aceea are șanse să fie gata mai repede, dar tot nu mai devreme de 2035.

Există o problemă cu banii pe care îi poate absorbi România la actualul ”model de business” în materie de drumuri. Dacă le dai acum pentru autostrăzi 100 de miliarde de euro guvernului român sau CNAIR, ei de fapt nu sunt în stare să-i folosească nici în 20 de ani. Trebuie neapărat concesiuni, altfel nu se va putea mișca nimic semnificativ. Iar dacă generațiile mature actuale nu înțeleg asta, vor înțelege cei născuți după 1990, peste vreo 20 de ani când vor ajunge să dețină ei puterea în societatea românească.

Kapпaтй a scris:
A10 la anul e gata, deci Sibiu-Cluj se va putea pe Autostrada la anul

A10 e utilă chiar și pentru cei care merg de la Iași la Deva sau la Timișoara.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5206
Data de inscriere : 18/09/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 14:35

Starea infrastructurii rutiere este o mare frana pentru dezvoltarea turismului. Eu personal as fi folosit toti banii cheltuiti pana acum pentru sosele care sa treaca Carpatii. Acolo se castiga cu adevarat din diferenta de viteza, acolo se congestioneaza traficul datorita vehiculelor lente. Dupa 28 de ani nu avem nicio autostrada sau drum expres si nici o cale ferata modernizata care sa treaca muntii si probabil nu le vom avea nici in urmatorii 10.Se tot viseaza la tronsoane de autostrada de campie care dubleaza DN-urile. Ce trafic au autostrazile Bucuresti - Ploiesti sau C.Turzii - Gilau ?
A8 va lega Moldova de Ardeal si implicit de vestul Europei, dar in acelasi timp "apropie" Moldova de obiective turistice precum Borsec, Praid,Sovata,Sighisoara. Cand in loc de 6 ore, ajungi la destinatie in 4 ore, mergi mai des spre acea destinatie si traficul creste.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 14:58

DAS 2011 a scris:
as fi folosit toti banii cheltuiti pana acum pentru sosele care sa treaca Carpatii. Acolo se castiga cu adevarat din diferenta de viteza, acolo se congestioneaza traficul datorita vehiculelor lente.

În teorie ai dreptate, însă în România lucrurile stau mult mai rău: s-ar câștiga mai mult timp și cu mai puține eforturi dacă Tg.Mureș ar avea o șosea de centură decentă, dacă Reghin ar avea o șosea de centură decentă, dacă Bacău ar avea o șosea de centură decentă, dacă Pașcani ar avea o șosea de centură decentă, dacă Roman ar avea o șosea de centură decentă, dacă de la Bistrița la Beclean (E58) s-ar putea merge în linie dreaptă etc etc.

Ar fi nevoie și de șosele moderne care să treacă munții, însă actualmente la Borsec sau la Oituz șoselele care trec munții sunt destul de goale, chiar dacă ele urmează traseul drumurilor de căruță de pe vremea lui Creangă. Însă șoselele de centură lipsesc într-o asemenea măsură în România, încât multe dintre ele ar fi de fapt mai scurte decât traseele actuale prin localități. Iar numărul vehiculelor care ar beneficia de aceste șoselel de centură e mult mai mare decât cel al vehiculelor care trec munții. Plus poluarea din orașe care s-ar reduce de două ori, atât prin scoaterea traficului în exteriorul localităților, cât prin reducerea timpului petrecut în trafic de fiecare autovehicul.

DAS 2011 a scris:
Ce trafic au autostrazile Bucuresti - Ploiesti sau C.Turzii - Gilau ?

București - Ploiești nu e racordată cum trebuie nici în București, nici spre Albești-Paleologu sau Mizil cu DN-1B spre Buzău. Când racordurile respective vor fi gata, se va aglomera și A3 București - Ploiești.

Aceeași situație e valabilă și pentru Câmpia Turzii - Gilău, la momentul de față nu e gata nici A10, nici continuarea spre Zalău prin Nădășelu. Plus că ar mai fi necesară o ieșire de pe autotradă și la Tureni, spre Feleac și spre centura Vâlcele - Apahida. Nu e clar de ce o asemenea ieșire nu a fost prevăzută de la început.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Dum 15 Oct 2017, 15:12, editata de 1 ori
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 15:02

Iasi-Tg Mures este necesara dar si Ploiesti-Pascani pentru ca DN2 e prea saturat, se circula greu pe el. Probabil prima Autostrada ce va trece muntii va fi A1 Pitesti-Sibiu dar nu mai devreme de 5 ani, probabil prin 2023 sau 2025 sa avem si aceasta bucata si in acest fel A1 devine finalizata cap-coada.

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 40 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 40 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 15:29

Schimb puțin subiectul. Dacos și-a colantat unele autocare. E drept, acum se vede nasol prin geam, dar se pot lăsa libere ferestrele. Oare s-au gândit cineva din conducerea CFR Călători să ofere varianta asta firmelor?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 16:49

Le-am sugerat eu domnului DG si doamnei Predescu un posibil partneriat cu Dacia ca au lansat noul Duster sa faca ceva in genul celor de la CD

Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5206
Data de inscriere : 18/09/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 17:54

Dezvoltarea infrastructurii trebuia realizata progresiv.Actuala retea de DN este depasita,parcul auto a crescut exponential, chiar daca numarul masinilor pe anumite segmente de munte nu este foarte mare, viteza se mentine
mica, este imposibil sa nu dai de TIR-uri, camioane cu lemne,etc care creeaza dopuri si geometria drumului te impiedica sa le depasesti. Este adevarat, daca in ultimii 28 de ani s-ar fi modernizat toate DN cu 3 sau 4 benzi, s-ar fi realizat sosele de centura cum spune colegul Warrington, era altceva.Dar in ritmul in care se lucreaza in Romania nu poti sa nu te gandesti ca o autostrada va fi buna macar peste 10-15 ani.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeDum 15 Oct 2017, 18:33

Warrington a scris:
Cum să nu fie profitabilă șoseaua, dacă statul încasează de 4 ori mai mult drept taxe pe carburanți decât cheltuie cu drumurile? E cel puțin a 3-a oară când avem discuția asta, monopolul statului asupra drumurilor e cea mai profitabilă afacere în materie. Dacă nu ar circula, șoferul n-ar mai umple a doua oară rezzervorul, iar statul n-ar mai încasa taxele aferente.
E profitabilă indirect, din activităţile conexe. Iar banii statului nu merg doar în drumuri, se mai duc şi în alte lucruri... din păcate pentru noi şi în pensii speciale, în vreme ce angajaţii de la stat nu au primit niciun leu majorare de salariu, deşi Livache se laudă cu asta; vorbesc, desigur, de cei angajaţi pe merit, nu de parlamentari şi primari. Se mai duc şi în educaţie, sănătate şi trimis votanţi la Sfânta Parascheva...
De pe urma acestei ,,industrii orizontale" a drumurilor trăiesc o groază de alţi oameni, nu doar statul. Că benzina aia nu se rafinează singură şi nici maşinile nu şi le repară şoferii cu ce au prin casă (decât dacă au Dacie 1300).

Warrington a scris:
În mod normal, operatorul privat al unei autostrăzi n-ar trebui să perceapă nicio taxă direct de la șoferi. Ar fi suficient să primească 25% din taxele pe carburant aferente vehiculelor care circulă pe acel sector de drum, iar din asta ar fi capabil să-și recupereze investiția și să mai obțină și profit.
O, da, în loc să ia statul banii, hai să îmbuibăm câţiva privaţi care să-şi plătească angajaţii cu minimul pe economie. Problema e că aşa ceva e tehnic imposibil. Pentru că nu ai de unde să ştii câte taxe plătesc cei care circulă pe un sector de drum. Chiar dacă numeri toate maşinile şi le măsori cantitatea de carburant din rezervor înainte să intre pe autostradă şi după ce ies, tot nu ai cum să determini exact câţi bani ar trebui să încaseze privatul. De exemplu, dacă ai un capăt al austostrăzii lângă graniţa cu Moldova sau Ucraina, să fii convins că minim jumătate din maşini vor alimenta peste graniţă, deci statul va încasa o laie din taxele pe carburanţi. Nici prin afară nu sunt situaţii din astea, când e drumul privat sau PPP eşti taxat la km parcurs, nu la consumul de benzină sau valoarea maşinii (că şi din vânzarea de maşini îşi trage statul TVA).

Luna a scris:
De ce sa plateasca taxa de drum generatoarele, cositoarele, drujbele, utilajele agricole, locomotivele si nu doar autovehiculele care chiar folosesc drumurile?
Şi navele fluviale şi maritime, nu le uita pe alea...
Întrebarea e bună, le-au adresat-o mulţi celor de la MFP de multe ori, din păcate fără efect. Fiindca bugetul încasează o groază de bani din ele Sad

@Warrington: exista şi la noi motorină pentru agricultură, era colorată diferit. Acum o poţi primi doar dacă eşti fermă şi o cumperi direct de la producător. Altfel, pui de la pompă şi te duci la APIA, care îţi dă înapoi o parte din acciză după un viitor incert... numai că nu ştiu exact cum se face asta, probabil trebuie certificat de producător, dovadă de la primărie că faci agricultură ş.a.. Cum în România mare parte din agricultură e de subzistenţă, puţin probabil ca lui Nea Gheorghe de la Cucuieţii din Deal care are 1 Ha de grâu să-i deconteze cineva acciza din motorina pentru tractor.

DAS2011 a scris:
Ce trafic au autostrazile Bucuresti - Ploiesti
Ce autostradă e aia Bucureşti - Ploieşti? E autostrada Ştefăneşti - Brazi, care e mai lungă cu vreo 10 km decât DN1... o folosesc doar camioanele, din simplul fapt că nu au voie pe DN1 (ceea ce aproape a omorât terminalul Cargo de la Otopeni, dar asta e altă mâncare de peşte).
Autostrada aia, chiar şi racordată, nu va atrage pic de trafic direct Bucureşti - Ploieşti. E drept, va ajuta traficul de tranzit, dar din Bucureşti puţin probabil să intre cineva pe ea. Eu stau în Dr. Taberei, mi-e mai simplu să ies pe DN1 şi să accesez autostrada de la Ploieşti mai departe spre Sibiu (da, spre Sibiu, abia aştept să pot fenta nenorocirea aia de Vale a Oltului şi să pot merge pe Braşov - Sibiu fără să fac serpentinele de pe DN1A şi coloanele de la Comarnic) şi de acolo Cluj sau Budapesta. Şi nu-mi zice de centură, că dacă ies pe ea ocolesc vreo 30 km aiurea până în DN1, când prin oraş am 10.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeLun 16 Oct 2017, 03:06

Dr2005 a scris:
în loc să ia statul banii, hai să îmbuibăm câţiva privaţi care să-şi plătească angajaţii cu minimul pe economie .

Stimate domn, acei ”câțiva privați” construiesc pe banii lor niște autostrăzi pe care statul român nu e în stare să le construiască singur. Ăsta e începutul poveștii, acei ”câțiva privați” obțin pe barba lor finanțări de câteva sute de milioane de euro, construiesc tot pe barba lor niște autostrăzi la un cost mult mai redus decât costul la care le construiește statul, după care asigură operarea și suportă cheltuielile aferente. Așa că e normal să-și recupereze investiția și să-și plătească ratele la bancă. Și nu e treaba ta în niciun fel cu cât își plătesc angajații.

Dacă statul român ar fi capabil să construiască autostrăzi, nu i-ar trebui nimănui investiții private în domeniu. Dar statul român nu e capabil să construiască 100 km de autostradă pe an și nici nu va fi capabil în viitorul previzibil. Informează-te cum a construit Eiffage viaductul de la Millau, acela e modelul la care ar trebui în mod normal să apeleze și România. Eiffage are peste 70.000 de angajați și chiar dacă i-ar plăti pe toți cu minimum pe economie (ceea ce oricum e absurd) tot nu e treaba ta în niciun fel.

Dr2005 a scris:
nu ai de unde să ştii câte taxe plătesc cei care circulă pe un sector de drum. Chiar dacă numeri toate maşinile şi le măsori cantitatea de carburant din rezervor înainte să intre pe autostradă şi după ce ies, tot nu ai cum să determini exact câţi bani ar trebui să încaseze privatul. De exemplu, dacă ai un capăt al austostrăzii lângă graniţa cu Moldova sau Ucraina, să fii convins că minim jumătate din maşini vor alimenta peste graniţă, .

Ce treabă ai tu cu cantitatea de carburant din rezervor sau cu locul unde a alimentat vehiculul? Se poate stabili o sumă pentru fiecare categorie de vehicule, de exemplu se ia în calcul un consum mediu de 6 litri / 100 km pentru autoturisme, respectiv 30 litri / 100 km pentru camioanele de peste 12 tone și pentru autocare. Dacă statul cheltuie cu drumurile 25% din accizele încasate pe carburanți, tot 25% din accizele aferente ar trebui să-i remită și operatorului privat pentru vehiculele care folosesc autostrada construită de el.

Separat de asta, ai înțeles cum funcționează taxarea pe bază de GO-box în Austria? Exact la fel se poate face și în România, iar operatorul privat și-ar putea primi sumele aferente pentru porțiunea lui de autostradă, în timp ce statul și-ar păstra sumele aferente tronsoanelor de autostradă construite și administrate de stat.

Ulterior, după expirarea concesiunii, statul poate prelua în administrare și porțiunile respective, deși probabil nu va reuși nici măcar să le întrețină. Statul francez va prelua viaductul de la Millau după cel mult 75 de ani, dar dacă investiția Eiffage se recuperează mai devreme, l-ar putea prelua și după numai 45 de ani. Timp în care e clar că Eiffage îl va mai reasfalta de câteva ori.

La fel ca mai sus, dacă statul ar fi capabil să construiască autostrăzile, n-ar fi nicio nevoie de implicarea firmelor private. Dar statul român nu e capabil, iar consecința e vizibilă pentru oricine: România nu are autostrăzi.

Last but not least, trebuie să-ți spun că-ți sunt de-a dreptul recunoscător pentru comentariile tale. În lipsa lor, dacă aș spune cuiva cum gândesc funcționarii publici români, nu m-ar crede Very Happy
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeLun 16 Oct 2017, 08:58

Câte autostrăzi private există în Europa? Şi prin Europa mă refer la Uniunea Europeană, nu la Marea Britanie, iar prin autostrăzi mă refer la autostrăzi, nu la poduri, că poduri cu taxă sunt şi pe la noi.
Pe de altă parte, ca să treci Viaduc de Millau, scoţi din portofel între 8 şi 10 euro (că iarna e mai scump) pentru un autoturism. Poate de aia din 2012 a tot scăzut traficul pe acolo? Oricum, Eiffage are 78 (da, şaptezeci şi opt) de ani la dispoziţie să îşi recupereze investiţia. Şi tot apropo de Viaduc du Millau, studiile au început în 1988... dar lucrările au început în 2001. Asta ca să vă faceţi o idee cât timp trece de la studiu până la şantier.

Warrington a scris:
Ce treabă ai tu cu cantitatea de carburant din rezervor sau cu locul unde a alimentat vehiculul? Se poate stabili o sumă pentru fiecare categorie de vehicule, de exemplu se ia în calcul un consum mediu de 6 litri / 100 km pentru autoturisme, respectiv 30 litri / 100 km pentru camioanele de peste 12 tone și pentru autocare. Dacă statul cheltuie cu drumurile 25% din accizele încasate pe carburanți, tot 25% din accizele aferente ar trebui să-i remită și operatorului privat pentru vehiculele care folosesc autostrada construită de el.
O, da, să se meargă pe estimări. E clar că genul ăsta de estimări vor dezavaja celelalte sectoare de drum, pentru că statul ar trebui să plătească cu prioritate subvenţiile către privat şi apoi, din ce-i va rămâne, să întreţină celelalte drumuri. Funcţionează pe undeva sistemul ăsta?

Go-Box este un sistem pentru taxarea vehiculelor comerciale mari (camioane şi autobuze). Sisteme similare mai sunt şi prin alte părţi, gen Ungaria. Da' nici astea nu înregistrează consumul Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8416
Data de inscriere : 16/01/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeLun 16 Oct 2017, 10:43

Dr2005 a scris:
Iar banii statului nu merg doar în drumuri, se mai duc şi în alte lucruri... din păcate pentru noi şi în pensii speciale, în vreme ce angajaţii de la stat nu au primit niciun leu majorare de salariu, deşi Livache se laudă cu asta; vorbesc, desigur, de cei angajaţi pe merit, nu de parlamentari şi primari.

Doar de curiozitate, citeam astazi de dimineata ca salariul mediu net a crescut de la ~1500 lei in 2012 la 2300 lei in prezent. Daca voua, angajati la stat, nu vi l-au marit, atunci cui? Cum se calculeaza media asta? E chiar medie sau e mediana/mod-ul?

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Mean-median-mode
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4753
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeLun 16 Oct 2017, 11:50

De curand inalte oficialitati au vizitat Intreprinderea Ford de la Craiova.Au aruncat o promisiune cu iz electoral sau doar politica, chiar nu i-am inteles cu privire la o eventuala autostrada Craiova - Pitesti.Dupa parerea mea ar fi trebuit sa existe o discutie trilaterala cu partea bulgara si cea sarba cu privire la o alta autostrada si anume Craiova - Vidin - Nis. Astfel ne putem conecta mult mai usor cu reteaua din vest si sud-vest.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeLun 16 Oct 2017, 12:01

O autostrada Craiova -Vidin -Nis nu favorizeaza Romania, decit prin prisma accesului ...la o autostrada.
De asemnea nu ii favorizeaza nici pe bulgari, distanta prin Bulgaria fiind de asemenea scurta.

o autostrada de la Craiova benefica pentru tara noastra ar fi A 6 pina la Lugoj.

Este cel mai usor sa promiti autostrazi. Care pe unde ,,are nevoie" pe acolo primeste promisiunea unei autostrazi.

Unde mai pui ca pentru Serbia iti trebuie acte suplimentare si timp de vama nefiind in UE.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitimeLun 16 Oct 2017, 12:02

Dr2005 a scris:
E clar că genul ăsta de estimări vor dezavaja celelalte sectoare de drum, pentru că statul ar trebui să plătească cu prioritate subvenţiile către privat şi apoi, din ce-i va rămâne, să întreţină celelalte drumuri. Funcţionează pe undeva sistemul ăsta?

Go-Box este un sistem pentru taxarea vehiculelor comerciale mari (camioane şi autobuze). Sisteme similare mai sunt şi prin alte părţi, gen Ungaria. Da' nici astea nu înregistrează consumul Laughing

Spre deosebire de ceea ce cred Adrian Năstase și Victor Ponta, sarcasmul nu e o dovadă de inteligență, e o dovadă de proastă creștere. GO-box nu înregistrează consumul (și nici n-ar avea sens să-l înregistreze, atât timp cât carburantul poate fi cumpărat de oriunde) dar oferă o modalitate de taxare în raport cu kilometrii efectiv parcurși. Pentru celelalte vehicule, cărora nu le montezi GO-box, estimarea rămâne soluția ieftină.

Cât privește aserțiunea că statul ar trebui să plătească ”din ce-i rămâne”, ignori faptul că 75% din încasări îi rămân oricum. Numai restul de 25% se împarte pentru întreținerea drumurilor. Și nu e vorba de ”subvenția către privat”, e vorba de decontarea unor sume cuvenite. Exact ca atunci când cumperi bilet de avion printr-o agenție, iar agenția nu-și păstrează toată suma încasată, ci rambursează operatorului aerian o parte semnificativă, exact în același mod statul ajunge să încaseze accize de la tot felul de stații de carburanți care n-au nicio treabă cu autostrada privată și e corect să-i ramburseze o mică parte din aceste accize.

Chiar și fără sistemul ăsta, lipsa autostrăzilor în România e atât de severă, încât s-ar putea instala și stații de taxare clasice, exact ca la Millau. Problema e că onor reprezentanții statului român au încercat să obțină șpagă și când au scos la licitație Comarnic - Brașov, de asta a rămas totul baltă. În goana lor nebună după șpagă, funcționarii statului român sunt atât de rupți de realitate încât au trăit cu impresia că va exista cineva care să construiască autostrada pe banii proprii, dar să mai dea și șpagă pentru asta!

Dr2005 a scris:
angajaţii de la stat nu au primit niciun leu majorare de salariu, deşi Livache se laudă cu asta

Probabil te referi la majorările promise pentru 1 ianuarie 2018, care s-ar putea să nu se vadă în niciun fel. Dar de la alegerile din 2016 încoace au tot fost majorări, atât pentru funcționarii publici, cât și pentru alți angajați bugetari. Iar unele dintre aceste majorări au fost destul de consistente, de la 22 la 38 mil. sau de la 62 la 80 mil (ROL, evident).

Sigur că voi aveți tot felul de subterfugii de genul ”nu dom'le, nu s-a majorat salariul, s-a introdus sporul pentru activitatea X sau alocația pentru activitatea Y”, dar creșterile pe fluturașul de salariu au existat efectiv, cu exemplele concrete menționate mai sus.

Poți face o poză la fluturașul tău de salariu din septembrie 2016 și altă poză la cel din septembrie 2017 și le poți pune pe forum. Fără datele personale, evident, doar cu sumele încasate. ”Ce zici, te bagi?” Very Happy
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 40 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 40 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 53 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport III

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: