|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 12:25 | |
| Eu zic ca ar trebui scoasa rovineta si pusa taxa doar pe autostrada |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 12:39 | |
| Daca stai sa te gandesti, rovinieta nu e asa scumpa, 100 si ceva pe an, e chiar ok. In grecia e taxa pe autostrada si din x in x km tot platesti, 3 euro, 5 euro si tot asa, nici asa nu e ok, e mult prea mult dar cu toate astea autostrazile sunt pline, la ei mersul cu masina e pe primul loc urmat de autocare si feroviar e cam pe ultimul loc. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 13:56 | |
| Soluția ar fi ca în Franța, construirea de autostrăzi cu finanțare privată. Statul nu ar avea nevoie să cheltuie niciun euro, iar la starea în care se află drumurile naționale, imensa majoritate a firmelor de transport ar prefera să plătească taxele de autostradă.
Există însă o problemă cu taxele pe carburant. Statul folosește o parte din aceste taxe pentru construcția și întreținerea drumurilor (25% în UK, probabil cam la fel în Franța sau în România) în timp ce operatorului privat i se cere să asigure construcția și operarea autostrăzii fără să primească acești 25%, ceea ce e profund incorect.
În Germania există un scandal recent pe tema asta, operatorul privat al unui sector de autostradă între Hamburg și Bremen e practic în stare de faliment fiindcă traficul nu a atins volumul preconizat, însă statul i-a făcut concurență neloială fiindcă pe restul autostrăzilor sau drumurilor naționale din Germania nu se plătește. Evident, taxele pe carburant aferente traficului pe acea autostradă au fost încasate de stat, dar acum propaganda socialistă folosește prilejul pentru a pretinde că finanțarea privată a construcției de autostrăzi nu dă rezultate.
În termeni de costuri de cosntrucție, operatorul privat a obținut 8 mil.euro/km, în timp ce statul german construiește în medie cu 9 mil.euro/km de autostradă, deci până și acolo statul e mai ineficient. Există zvonuri că operatorul va da statul german în judecată pentru un prejudiciu de 778 mil.euro, iar vreo 20 de fonduri de investiții sunt dispuse să cumpere datoriile operatorului, deci au destul de multă încredere că procesul împotriva statului german va avea succes. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 14:28 | |
| La noi dacă ai pune taxă pe autostradă nu știu câți ar mai merge pe ea. Că așa e românul. Și la parcări, unde sînt, mulți se zgârcesc. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 14:46 | |
| Pentru autostrăzi, baza e traficul de marfă. De asta scriam în postarea precedentă despre firmele de transport. Când un motor consumă 28 sau 32 de litri de motorină la suta de kilometri, nu e totuna dacă merge 5-6 ore prin localități și pe drumuri naționale sau dacă merge doar 3-4 ore pe autostradă. Astfel că plata taxei de autostradă este de fapt o investiție foarte profitabilă pentru firma de transport. Autostrada aduce o creștere clară de productivitate, același număr de camioane și același număr de șoferi parcurg mai mulți kilometri și efectuează mai multe transporturi, astfel că statul încasează pe ansamblu mai mulți bani din taxele pe carburant, deși costurile de transport pe fiecare traseu dat scad. De asta Germania e acolo unde e față de România, tocmai fiindcă are vreo 14.000 km de autostrăzi, în timp ce România nu are nici măcar 1.000. Pentru camioane, autostrăzile germane nu sunt gratuite! (*) Iar în Austria, ASFINAG (compania de stat pentru autostrăzi) produce profit și plătește dividende statului, nu primește subvenții. Pe lângă asta, fiecare cursă pe autostradă fiind efectuată mai rapid și în condiții mai bune, scade nevoia de a cumpăra noi camioane, atât pentru extinderea activității, cât și pentru a le înlocui pe cele uzate. Astfel încât firma de transport își crește eficiența activității, iar economia românească își reduce importurile de camioane din vest. Chiar dacă șoferii români de autoturisme particulare nu se vor înghesui să plătească taxa de autostradă, pentru firme avantajele autostrăzii sunt evidente chiar și la curse de 100 km, așa că vor plăti taxa. Pe lângă asta, majoritatea șoferilor străini vor prefera să plătească taxa chiar și la autoturisme, pentru ei suma nu e mare, iar a circula pe autostradă e de la sine înțeles. (*) Germania încasează aproximativ 4 miliarde de euro pe an din taxele plătite de camioane, separat de taxele și accizele incluse în prețul carburantului. Cu banii ăștia ar putea construi în fiecare an peste 500 km noi de autostradă, dacă ar avea nevoie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 21:02 | |
| - marius664 a scris:
- Si cate autostrazi am facut noi in anii 50??? Noi nu suntem in stare sa terminam si pe alea de au toate avizele, asa ca argumentul tau pica iarasi.
Nu prea multe. Ce încercam să spun e că nici dacă ar fi bani şi voinţă politică, nu s-ar putea face rapid autostrăzi ca-n Germania (de exemplu), pentru că acelea au fost făcute într-o vreme în care condiţiile de execuţie erau altele. De exemplu, un sfert din austostrăzile Germaniei sunt construite pe vremea lui Hitler. De făcut, probabil se vor face, dar nu cu un ritm de lucru atât de rapid ca cel avu acum 50 - 60 de ani de ţările occidentale. - marius664 a scris:
- Iar cresterea sigurantei rutiere ar trebui facuta si pe teren nu numai pe hartie.Atat timp cat cel care trebuie sa aplice sanctiunile nu este protejat de niste legi clare si nu are autoritatea care era prin anii 50, este un mare vax ce enumeri tu acolo...Cum se face ca soferul roman care-si baga p..a in familia politistului si mai ca-l ia si la bataie, cand ajunge in afara granitei devine brusc mielusel??/ Nu cumva pentru ca acolo ii este frica de autoritati si amenzi, pe cand la noi autoritati ne credem toti si amenzi nu platim...
Păi şi n-ar trebui să îi fie frică de amenzi şi la noi? Mă uit că până şi la bulgari şoferul român respectă toate regulile. Mai frumos, regulile se impun mai bine până şi la moldoveni... radarele lor te iau de +3 km/h peste limită, iar dacă eşti străin, nu te lasă să ieşi din ţară până nu le plăteşti. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 21:20 | |
| - Warrington a scris:
- Dar restul României arată ca la anul 1700, urșii și lupii coboară în sate, atacă oameni și omoară animalele din gospodării. Nicio țară de la vest de Viena nu ar permite așa ceva.
Coboară, pentru că multe sate româneşti arată fix ca în Evul Mediu, doar că au termopane şi antene satelit pe case... gunoiul se ţine în curte, cârnaţii în magazie, cum naibii să nu fie atrase animalele sălbatice acolo. Pe la noi foarte rar am văzut garduri electrice (24V) în jurul zonelor de păşunat şi a curţilor cu animale. Doar prin Apuseni am văzut (unde mă îndoiesc că sunt urşi, poate doar lupi să fie), în schimb în Austria nu vezi vaca sau oaia pe mijlocul potecii turistice şi nu vezi ciobanul cu 10 câini mari în jurul oilor, câini care au sfâşiat şi turişti şi nu vine după aia ciobanul să te ia pe tine la zor că ce cauţi pe drum, că ce, nu ştiai că stâna are câini? - Warrington a scris:
- Grija asta pentru carnivorele mari e copiată prostește din vest, de la socialiștii de Bruxelles. Acolo se justifică, fiindcă urșii lipsesc, iar în Belgia, în Olanda sau în Germania ecologiștii n-au decât să le facă statuie și să se închine la urși cât poftesc. Dar în România chiar sunt destui urși și lupi, iar în momentul când or să înceapă să atace și să omoare zimbri, o să vedem atunci de partea cui o să fii
Jumătate de Europă e un dezastru ecologic, fix din cauza măsurilor luate cum 50 - 60 de ani, în care oamenii s-au apucat să extermine anumite specii, fie direct (prin vânătoare), fie indirect, prin distrugerea zonelor în care trăiau (extinderea localităţilor spre munte, defrişări pentru extinderea terenurilor arabile ş.a.)... deja V Europei nu prea mai are ce să protejeze, nu mai există nimic natural acolo. Grav e că prin alte părţi (America de Sud, Africa, părţi din Asia) se continuă tendinţa asta, probabil în 100 de ani nici jungla amazoniană n-o să mai existe. - Warrington a scris:
- Tu vrei în România dispozitive din astea ÎN LOC de autostrăzi, pentru că toată funcționărimea din minister are fix aceleași salarii, indiferent dacă se construiește vreun kilometru de autostradă sau nu. Toată filozofia ta de viață pe asta se bazează, pe interdicții și restricții care să aducă bani la buget, chiar dacă asta omoară în practică orice activitate economică. Și în timpul ăsta vii cu povești vechi de 50 de ani despre urși aflați în pericol de dispariție, deși până și IUCN consideră specia ”least concern”.
Uită-te câţi oameni mor pe DN2... şi azi a fost un accident mortal. Şi or să mai fie. Ce e mai rapid de făcut? 300 km de autostradă sau achiziţia a, să zicem, 30 de sisteme de sancţionare a contravenţiilor care să fie amplasate în punctele periculoase? Deşi există pe undeva pe la nivelul UE un indicator referitor la costul unei vieţi pierdute (ce include atât despăgubirile pentru familia victimei, cât şi reparaţiile pagubelor produse odată cu accidentul şi banii pierduţi de stat în pregătirea unei persoane care a murit şi nu a mai apucat să contribuie la buget), nu ar trebui să lăsăm victimele să devină doar statistică. Viaţa unei persoane nu ar trebui să aibă preţ, iar Statul ar trebui să asigure siguranţa cetăţenilor lui. Iar pe DN2 nimeni nu e în siguranţă, e nevoie de măsuri urgente, nu putem aştepta 10 ani cât durează construcţia unei autostrăzi. _________________ :TTT:
|
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6557 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 21:21 | |
| Unde gasesc informatii despre transportul in comun din Drobeta Tr. Severin? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 22:31 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Daca stai sa te gandesti, rovinieta nu e asa scumpa, 100 si ceva pe an, e chiar ok. In grecia e taxa pe autostrada si din x in x km tot platesti, 3 euro, 5 euro si tot asa, nici asa nu e ok, e mult prea mult dar cu toate astea autostrazile sunt pline, la ei mersul cu masina e pe primul loc urmat de autocare si feroviar e cam pe ultimul loc.
Pierzi ceva din vedere: tipurile de deplasări pe care le fac vesticii. De exemplu, OeBB (Austria) obţine cam 80% din venituri din traficul feroviar de navetă. Austriacul nu-şi face concediul cu trenul, şi-l face cu maşina, că d-aia are autostrăzi. Normal că nimeni nu are niciun interes să încerce să schimbe asta, câtă vreme vine banu' gros, dovadă că Austria nu se grăbeşte să îşi facă linii de mare viteză precum au francezii sau spaniolii. Probabil când sistemul de autostrăzi va deveni insuficient, abia atunci se vor lua alte măsuri, dar momentul ăsta e departe rău. - Karpaty a scris:
- Daca stai sa te gandesti, rovinieta nu e asa scumpa, 100 si ceva pe an, e chiar ok.
Rovinieta noastră e mocangeală... inclusiv pentru maşinile mari de marfă (un TIR plăteşte vreo 2500 lei pe an şi merge pe unde vrea). - Warrington a scris:
- În Germania există un scandal recent pe tema asta, operatorul privat al unui sector de autostradă între Hamburg și Bremen e practic în stare de faliment fiindcă traficul nu a atins volumul preconizat, însă statul i-a făcut concurență neloială fiindcă pe restul autostrăzilor sau drumurilor naționale din Germania nu se plătește. Evident, taxele pe carburant aferente traficului pe acea autostradă au fost încasate de stat, dar acum propaganda socialistă folosește prilejul pentru a pretinde că finanțarea privată a construcției de autostrăzi nu dă rezultate.
Ăsta e motivul pentru care infrastructura de transport trebuie să rămână a statului. O şosea în sinea ei nu va fi niciodată profitabilă; la fel şi o cale ferată. Taxarea utilizării lor la adevărata valoare nu e posibilă, ar fi sume imposibil de plătit de şoferi. Însă ele vor aduce bunăstare din locurile de muncă dezvoltate de-a lungul lor (industrie, turism etc.) şi din facilitarea accesului populaţiei şi firmelor la ele. Fix de asta un privat nu are nicio şansă să îşi amortizeze într-un timp rezonabil o investiţie în autostrăzi sau căi ferate. În schimb, statul subvenţionează infrastructura, dar câştigă din taxarea activităţilor care s-au dezvoltat datorită infrastructurii. De fapt chiar tu vii şi explici asta un mesaj mai târziu... Pe acelaşi principiu funcţionează şi transportul în comun, de aia în majoritatea cazurilor acesta e ori de stat, ori subvenţionat de stat. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 23:17 | |
| Pai e Statul in stare sa aibe grija de ea? Mie unul mi-a demonstrat ca nu! |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 23:44 | |
| - Dr2005 a scris:
Nu prea multe. Ce încercam să spun e că nici dacă ar fi bani şi voinţă politică, nu s-ar putea face rapid autostrăzi ca-n Germania (de exemplu), pentru că acelea au fost făcute într-o vreme în care condiţiile de execuţie erau altele. De exemplu, un sfert din austostrăzile Germaniei sunt construite pe vremea lui Hitler. De făcut, probabil se vor face, dar nu cu un ritm de lucru atât de rapid ca cel avu acum 50 - 60 de ani de ţările occidentale. Pai si cate dintre autostrazile nostre au respectat termenul de finalizare? De fapt cate lucrari de infrastructura au respectat termenul de finalizare? Nu cer sa se construiasca ca-n Germania sau alte tari, dar macar sa se respecte termenele.Iar daca nu se respecta statul sa sactioneze firmele implicate in mod drastic, ceea ce statul nostru nu face pentru ca e corupt, in schimb statul german o face si de aia au autostrazi mai multe si mai ieftine.Acolo daca ratezi termenul limita intr-o lucrare, cu siguranta numai primesti alta, pe cand la noi se infiinteaza firme azi si maine castiga licitatii pentru poduri feroviare.Asa ceva nu in Germania n-a existat, nici pe vremea lui Hitler nici a lui tanti Merkel...[/quote] - Dr2005 a scris:
- Păi şi n-ar trebui să îi fie frică de amenzi şi la noi? .
Nu atat timp cat tu ca cetatean poti sa-i dai una in coaie politistului care te amendeaza si apoi sa scapi basma curata.La noi nu exista frica de autoritati, nu de amenzi...Noi dreptatea ne-o facem singuri: http://stirileprotv.ro/stiri/socant/un-tanar-c-ofer-a-atacat-nervos-un-alt-c-ofer-de-50-de-ani-c-oferul-mai-in-varsta-este-un-fost-campion-de-judo.html http://stirileprotv.ro/stiri/socant/violenc-e-in-traficul-din-bucurec-ti-c-ofer-ucis-in-urma-unui-scandal-iar-altul-injunghiat.html http://stirileprotv.ro/stiri/socant/c-ofer-batut-c-i-lasat-inconc-tient-pe-asfalt-dupa-o-c-icanare-in-trafic-la-orac-tie-video.html http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/c-ofer-ameninc-at-cu-pistolul-dupa-ce-ar-fi-injurat-mai-mulc-i-agenc-i-de-la-rutiera.html Nu am deschis decat un site de stiri si in 30 de secunde am gasit stirile de mai sus.Sa mai zic ca ca la noi e ca la nimenea.N- are rost... http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/polic-ist-atacat-dupa-ce-a-oprit-in-trafic-un-camion-incarcat-cu-lemne-taiate-ilegal.html "Şoferul, un bărbat de 35 de ani, a refuzat să prezinte actele şi a plecat, intrând pe o stradă lăturalnică din localitate, unde s-a oprit în faţa casei pădurarului. Poliţistul l-a urmărit, iar bărbatul a devenit reclalcitrant. La un moment dat, din casă a ieşit pădurarul care l-a lovit pe agent, i-a luat arma din dotare, care nu avea muniţie, şi i-a rupt uniforma."
Chestia asta se poate intampla in Germania, Spania, Franta, Belgia sau Bangladesh????De SUA nu mai vorbesc, aia intai trag si apoi vad despre ce e vorba... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Oct 2017, 03:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ăsta e motivul pentru care infrastructura de transport trebuie să rămână a statului. O şosea în sinea ei nu va fi niciodată profitabilă; la fel şi o cale ferată. Taxarea utilizării lor la adevărata valoare nu e posibilă, ar fi sume imposibil de plătit de şoferi.
Cum să nu fie profitabilă șoseaua, dacă statul încasează de 4 ori mai mult drept taxe pe carburanți decât cheltuie cu drumurile? E cel puțin a 3-a oară când avem discuția asta, monopolul statului asupra drumurilor e cea mai profitabilă afacere în materie. Dacă nu ar circula, șoferul n-ar mai umple a doua oară rezzervorul, iar statul n-ar mai încasa taxele aferente. Fără taxe, motorina costă cam 35-40% din prețul la pompă, iar diferența sunt exact sumele pe care le plătesc șoferii pentru a circula pe drumurile publice. Iar din aceste sume, statul cheltuie doar un sfert pentru drumuri, cu restul plătește pensii speciale și salariile bugetarilor, construiește săli de sport și tot ce-i mai poftește inima. Exact cum în urmă cu 80-100 de ani, alcoolul și tutunul erau monopolul statului, așa sunt acum drumurile. Pentru că statul scoate destui bani din asta încât să nu permită nicio concurență. Dacă ar exista drumuri private, șoferii ar înțelege că plătesc degeaba taxele pe carburanți, iar șandramaua s-ar dărâma repede. În urmă cu 30 de ani, statul comunist ținea neapărat să se ocupe el de alimentele destinate populației și o făcea cu un asemenea succes, încât asta l-a dus până la urmă pe Ceaușescu în fața unui pluton de execuție. Astăzi se repetă același lucru cu drumurile, iar tu visezi în continuare la sancțiuni și interdicții. Însă asta are legătură cu experiențele tale din copilăria mică, nu cu realitățile de pe teren. Franța și Germania au un socialism care funcționează, astfel încât reușesc să asigure propriilor cetățeni șosele și căi ferate decente în schimbul taxelor pe carburant, în timp ce România oferă șosele și căi ferate execrabile, dar politicienilor le place monopolul statului asupra căilor de comunicație. În mod normal, operatorul privat al unei autostrăzi n-ar trebui să perceapă nicio taxă direct de la șoferi. Ar fi suficient să primească 25% din taxele pe carburant aferente vehiculelor care circulă pe acel sector de drum, iar din asta ar fi capabil să-și recupereze investiția și să mai obțină și profit. Ocazie cu care s-ar putea construi și în România vreo 3.000 km de autostrăzi, cam ăsta fiind un minim decent la care țara să poată cât de cât funcționa. Altfel, exact câți kilometri de autostradă s-au construit în ultimii 28 de ani, tot atâți se vor construi și în următorii 28. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Oct 2017, 11:22 | |
| Eu tind sa cred ca ar fi suficienti chiar si 2000 km de autostrada si da, de acord cu tine la faza cu taxele de carburant. Insa vezi tu, in Romania taxele alea de carburant mare parte se numesc accize, doar o mica parte taxe de drum, astfel privatul ala ar lua mult prea putini bani. Insa da, daca ar fi dupa mine carburantul nu ar trebui sa contina taxe de drum, doar de poluare si gasit o modalitate ca fiecare sa plateasca pentru utilizarea drumurilor. De ce sa plateasca taxa de drum generatoarele, cositoarele, drujbele, utilajele agricole, locomotivele si nu doar autovehiculele care chiar folosesc drumurile? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Oct 2017, 11:48 | |
| - Adirmvl a scris:
- La noi dacă ai pune taxă pe autostradă nu știu câți ar mai merge pe ea. Că așa e românul. Și la parcări, unde sînt, mulți se zgârcesc.
Karpaty da stiu ca e scumpa dar ajungi mai repede Nici in Grecia nu e nu stiu ce inghesuiala pe unele portiuni e trafic ca pe A3 Turda Gilau din ce am auzit ei si-au facut autostrazile cu bani europeni Mai era si Portugalia cu autostrazi de 20 mld de euro si aproape goale |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Oct 2017, 12:13 | |
| - Luna a scris:
- De ce sa plateasca taxa de drum generatoarele, cositoarele, drujbele, utilajele agricole, locomotivele si nu doar autovehiculele care chiar folosesc drumurile?
În UK există ”red diesel”, motorină special destinată agriculturii și utilajelor. În Germania era în urmă cu vreo 20 de ani benzină verde, destinată armatei, dar românii făceau rost până și de aceea. Am primit și eu două canistre, de la un prieten care făcea armata dislocat în Croația, pe vremea războiului de acolo. Dar canistrele goale le-a vrut înapoi, că le avea pe inventar Un amănunt relevant pentru ”red diesel” este că poți s-o folosești legal și la autoturisme cu care nu ieși pe drumurile publice. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |