|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Oct 2017, 13:23 | |
| - Dr2005 a scris:
Când o să coaste şcoala de şoferi cât aia de piloţi de avion, nu o să îşi mai dorească mulţi plăcerea de a conduce Mari mai sunt frustrarile tale. Sa fi impotriva unui mijloc de transport si a unor oameni care aleg acel mod pentru ca e mai bun pentru ei deja e prea mult, ura asta poate o sa iti cauzeze la sanatate si mori de ciuda/inima rea ca nu reusesti tu sa obligi lumea sa faca ce vrei tu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 13:31 | |
| Un robot o să meargă la consum, nu o să depăşească viteza maximă, nu o să depăşească pe linie continuă, o să ţină distanţa faţă de alte vehicule, nu o să mai oprească aiurea... chiar s-ar circula super bine dacă oamenii nu ar mai putea conduce. Că acum... oricât de bun şofer ai fi, tot rişti să intre un cretin în tine de pe contrasens, din spate sau din lateral. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 14:48 | |
| Un robot o să fie atât de previzibil, încât nu doar poliția o să te supravegheze secundă cu secundă, dar și infractorii la fel Pe lângă asta, viteza legală o să fie cea impusă de guvern, iar cota de combustibil, la fel. Asta ca să nu mai vorbim de traseu. Și imediat ce politicienii vor avea acces la un nou mod de a-și exercita puterea, abuzurile ”cu legea în mână” se vor ține lanț. Concepțiile tale de viață derivă de-a dreptul din ceaușism, însă există un motiv obiectiv pentru care regimul s-a dezintegrat în 1989. Deși în mod normal trebuia să se fi dezintegrat încă din 1981, dar la vremea aceea Brejnev încă era pe cai mari, iar cauza socialismului triumfa peste tot în lume. Încearcă să înțelegi că o societate nu poate funcționa doar extrăgând bani din ea pentru plata unor bugetari care să se ocupe cu reglementarea activității celorlalți membri ai societății. O societate trebuie să producă bunuri și valori reale, necesare în mod obiectiv oamenilor, indiferent ce spune despre asta o legislație creată de niște feudali care au pus stăpânire pe societate și o storc de resurse. Când o storc prea tare, oamenii se revoltă inevitabil. Istoria e plină de astfel de exemple. Într-o societate condusă de oameni sănătoși la cap, orice prevedere legală restrictivă reprezintă de fapt un compromis între ceea ce aduce beneficii societății și ceea ce sunt dispuși oamenii să suporte. Dacă tu crezi că a face 18 ore de la București la Satu-Mare sau de la Vaslui la Timișoara aduce beneficii societății și că roboții la volan or să te scutească de a construi autostrăzi forțând tot traficul să meargă cu 30 km/h și folosind banii din taxe doar pentru salarii și pensii speciale la bugetari, crezi greșit. Economia gri sau cea neagră nu puteau fi ținute sub control nici măcar pe vremea lui Ceaușescu, într-o autarhie ca a lui. Într-o Europă a liberei circulații, chiar n-ai nicio șansă. Singurul lucru obținut va fi o sărăcire și mai severă a societății românești. Mai devreme sau mai târziu, generațiile formate pe vremea lui Ceaușescu vor merge la loc cu verdeață, iar societatea va începe să se comporte ceva mai normal. Însă cu cât durează mai mult până atunci, cu-atât România va continua să piardă mai mult de 100.000 de cetățeni pe an, plecați să pască unde e iarba mai verde. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 16:51 | |
| - Dr2005 a scris:
- Un robot o să meargă la consum, nu o să depăşească viteza maximă, nu o să depăşească pe linie continuă, o să ţină distanţa faţă de alte vehicule, nu o să mai oprească aiurea... chiar s-ar circula super bine dacă oamenii nu ar mai putea conduce.
Că acum... oricât de bun şofer ai fi, tot rişti să intre un cretin în tine de pe contrasens, din spate sau din lateral. Doamne fereste! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 17:53 | |
| https://romanicablues.wordpress.com/2017/10/12/cine-a-platit-pentru-cele-143-de-autocare-cu-care-s-a-facut-pelerinajul-gratuit-al-celor-din-voluntari-la-lins-moastele-sfintei-parascheva/
De aia nu o sa fim noi niciodata acolo langa Polonia Cehia |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 20:18 | |
| - Warrington a scris:
- Într-o societate condusă de oameni sănătoși la cap, orice prevedere legală restrictivă reprezintă de fapt un compromis între ceea ce aduce beneficii societății și ceea ce sunt dispuși oamenii să suporte. Dacă tu crezi că a face 18 ore de la București la Satu-Mare sau de la Vaslui la Timișoara aduce beneficii societății și că roboții la volan or să te scutească de a construi autostrăzi forțând tot traficul să meargă cu 30 km/h și folosind banii din taxe doar pentru salarii și pensii speciale la bugetari, crezi greșit.
Avem cea mai mare mortalitate pe şosea din colţul ăsta de Europă şi a 2a la nivelul UE. Dacă nici salvarea de vieţi nu aduce beneficii societăţii, atunci putem să ne întoarcem în timp 500 de ani, când fiecare îşi făcea dreptate cum voia şi când jafurile la drumul mare erau la ordinea zilei. Că aşa arată o societate fără legi şi fără organe care să impună aceste legi. Revenind la rutier, crezi că mai multe autostrăzi or să reducă numărul de accidente? Ăia care acum o ard cu 100 la oră prin localităţi, or s-o ardă cu 200 pe autostrăzi şi tot se vor lovi de alte maşini, pentru că parcul auto din România e antic, mai ales că domnu' Dragnea a dat liber la înmatriculat hârburi. Mă uitam acum vreo 2 săptămâni prin Bruxelles, profitând de câteva ore libere între şedinţă şi avion: aproape fiecare intersecţie avea camere de luat vederi cu identificare număr (acelaşi model cu cele pe care le-am avut şi noi). La galben toată lumea frâna, pietonii stăteau cuminţi şi îşi aşteptau verdele, maşinile parcate fie aveau în geam bonul de plată a parcării, fie aveau amenda în parbriz... şi nu am văzut pe nimeni să se plângă. Şi aşa e şi la Anvers şi la Ghent. De fapt, aşa e în toată Belgia. Şi tot la fel e şi în Austria, Elveţia. Ăştia crezi că s-au născut civilizaţi? Sau tot cu amenzi au fost cuminţiţi? _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 21:32 | |
| - Dr2005 a scris:
Că aşa arată o societate fără legi şi fără organe care să impună aceste legi. Pai la noi chiar are cine sa impuna legea, adica smecherul care ii arde un genunchi la organele politaiului.Pentru ce mai sunt unii pus sus daca nu sunt in stare sa faca in asa fel incat legea sa fie impusa - Dr2005 a scris:
- Revenind la rutier, crezi că mai multe autostrăzi or să reducă numărul de accidente? Ăia care acum o ard cu 100 la oră prin localităţi, or s-o ardă cu 200 pe autostrăzi şi tot se vor lovi de alte maşini,
Pai si acum vrei sa nu se mai faca autostrazi pe principiul ca tot or sa moara oameni??? Si pentru buna ta informare principala cauza a accidentelor mortale sunt cauzate de depasirile neregulamentare pe contrasens, din cate stiu pe o autostrada nu prea poti ajunge pe contrasens.Probabil cei din ministerul unde lucrezi habar n-au cum arata o autostrada, pentrul ca n-au avut unde sa vada vreuna... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 21:42 | |
| - Dr2005 a scris:
- şi nu am văzut pe nimeni să se plângă.
Exact la tine se oprea toata lumea sa se planga ca te vedea pe tine pe strada mare "bastan" dar iar vorbesti sa te afli in treaba. In fond degeaba iesi pe afara ca in loc sa iti deschizi mintea si orizontul mai rau te inchizi si capeti apucaturi de stopare gen comuniste sa nu mai fie omul liber. Esti cel mai fericit cand ingradesti lumea, sanctionezi si obligi sa faca cum vrei tu, uite ca nu se poate cum vrei tu ca esti mai rau ca un Stalin si nu interesesaza pe nimeni prostiile tale. Autostrazile daca nu erau asa bune Germania nu era plina de ele la fel si alte state din vest unde autostrazile sunt si exista, ele fluidizeaza mult traficul, nici nu suporta comparatie un drum prin toate satele cu atatea pericole cu o autostrada libera. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 22:13 | |
| - marius664 a scris:
- Pai si acum vrei sa nu se mai faca autostrazi pe principiul ca tot or sa moara oameni??? Si pentru buna ta informare principala cauza a accidentelor mortale sunt cauzate de depasirile neregulamentare pe contrasens, din cate stiu pe o autostrada nu prea poti ajunge pe contrasens.Probabil cei din ministerul unde lucrezi habar n-au cum arata o autostrada, pentrul ca n-au avut unde sa vada vreuna...
Se pune căruţa în faţa boilor. Siguranţă rutieră nu înseamnă să tragi autostrăzi peste tot şi să-ţi bagi piciorul în siturile Natura 2000, pe care le vei tăia în 2 cu o autostradă (şi să vezi după aia ce de urşi o să vină spre Valea Oltului, da' nu-i bai, sunt o groază de băieţi deştepţi care abia aşteaptă să-i împuşte, aşa că în 15 ani o să mai vedem urşi, lupi, vulpi sau pisici sălbatice doar la zoo). Autostrăzile se construiesc greu, pentru că noi nu le-am făcut în anii '50 când era mai simplu... atunci nu existau acorduri de mediu, studii de fezabilitate, consultanţi şi nici multe din normele de protecţie a muncii care există acum. Dacă le facem acum, trebuie să le facem după normele de acum, dar asta nu înţeleg mulţi (de ex., autostrada Curtea de Argeş - Sibiu, parte din Piteşti - Sibiu, nu primeşte aviz de mediu pentru că Beneficiarul - CNAIR - refuză să ceară modificarea proiectului pentru includerea unor supratraversări pentru mamifere mari, chiar dacă autostrada va trece printr-un sit Natura 2000). Dar până se construiesc autostrăzile alea, se pot lua uşor măsuri pentru creşterea siguranţei rutiere. Şi ce măsuri mai bune se pot lua, dacă nu instalaţii de detectat şi sancţionat contravenţiile rutiere? Sunt eligibile la finanţare europeană. Uite ce au luat ungurii: http://hungaryassistance.com/traffic-control-in-hungary-new-intelligent-speed-cams-from-april-5-2016/ Verifică viteza, depăşirea pe linie continuă, trecerea pe roşu, intrarea pe benzi pe care vehiculul nu are voie (gen intrare cu autoturismul pe banda de autobuz), ignorarea semnalului roşu la trecerea la nivel cu calea ferată, RCA-ul şi ITP-ul. Sunt 300 de astfel de dispozitive fixe, la care se adaugă 165 mobile. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Oct 2017, 23:02 | |
| Ce de scuze se gasesc repede, nu se face ca la noi costa mult dar in alte tari costa mai putin si viteza de lucru e mult mai mare, asta nu o vezi, doar scuze peste scuze care de fapt reflecta faptul ca tu esti impotriva si vii cu solutii de sanctionare de ce? pentru ca asta e frustrarea ta de a aplica amenzi, in majoritatea postyarilor tu ai o problema cu niste amenzi sa pui tu bete in roate la toata lumea, chipurile asa e normal in sinea ta. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 00:01 | |
| - Dr2005 a scris:
Se pune căruţa în faţa boilor. Siguranţă rutieră nu înseamnă să tragi autostrăzi peste tot şi să-ţi bagi piciorul în siturile Natura 2000, pe care le vei tăia în 2 cu o autostradă (şi să vezi după aia ce de urşi o să vină spre Valea Oltului, da' nu-i bai, sunt o groază de băieţi deştepţi care abia aşteaptă să-i împuşte, aşa că în 15 ani o să mai vedem urşi, lupi, vulpi sau pisici sălbatice doar la zoo). Autostrăzile se construiesc greu, pentru că noi nu le-am făcut în anii '50 când era mai simplu... atunci nu existau acorduri de mediu, studii de fezabilitate, consultanţi şi nici multe din normele de protecţie a muncii care există acum. Dacă le facem acum, trebuie să le facem după normele de acum, dar asta nu înţeleg mulţi (de ex., autostrada Curtea de Argeş - Sibiu, parte din Piteşti - Sibiu, nu primeşte aviz de mediu pentru că Beneficiarul - CNAIR - refuză să ceară modificarea proiectului pentru includerea unor supratraversări pentru mamifere mari, chiar dacă autostrada va trece printr-un sit Natura 2000).
Dar până se construiesc autostrăzile alea, se pot lua uşor măsuri pentru creşterea siguranţei rutiere. Şi ce măsuri mai bune se pot lua, dacă nu instalaţii de detectat şi sancţionat contravenţiile rutiere? Sunt eligibile la finanţare europeană. Uite ce au luat ungurii: http://hungaryassistance.com/traffic-control-in-hungary-new-intelligent-speed-cams-from-april-5-2016/ Verifică viteza, depăşirea pe linie continuă, trecerea pe roşu, intrarea pe benzi pe care vehiculul nu are voie (gen intrare cu autoturismul pe banda de autobuz), ignorarea semnalului roşu la trecerea la nivel cu calea ferată, RCA-ul şi ITP-ul. Sunt 300 de astfel de dispozitive fixe, la care se adaugă 165 mobile. Dar nici nu am zis sa se faca autostrada de la Alexandria la Baicoi... Sa se faca autostrada Transilvania care trebuia sa fie gata, sa se faca Bucuresti-Brasov, prelungita cea de la Pitesti spre Sibiu etc...Iar toate sa se faca cu respectarea legislatiei de mediu, cu studii de fezabilitatea etc, exact asa cum s-au facut in Germania, Franta si restul lumii.Si cate autostrazi am facut noi in anii 50??? Noi nu suntem in stare sa terminam si pe alea de au toate avizele, asa ca argumentul tau pica iarasi. Iar cresterea sigurantei rutiere ar trebui facuta si pe teren nu numai pe hartie.Atat timp cat cel care trebuie sa aplice sanctiunile nu este protejat de niste legi clare si nu are autoritatea care era prin anii 50, este un mare vax ce enumeri tu acolo...Cum se face ca soferul roman care-si baga p..a in familia politistului si mai ca-l ia si la bataie, cand ajunge in afara granitei devine brusc mielusel??/ Nu cumva pentru ca acolo ii este frica de autoritati si amenzi, pe cand la noi autoritati ne credem toti si amenzi nu platim... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 01:45 | |
| Dacosul Cluj - R. Vâlcea cu plecare la 17:30 de azi:
- am ieșit din autogară la 17:40; - după o oră eram pe Feleac. Bun, cu sau fără autostradă până aici nu ar fi fost mare diferență; - am făcut o oră și jumătate până în Turda (35-40 de kilometri); - înainte de Turda a început distracția, dar de la intrare până în centrul Aiudului s-au circulat că în oraș. Am făcut în vreo două ore și trei sferturi un căcat de distanță de 70 de kilometri. Ia zi, Doctore, cum era cu autostrăzile? Dacă mai prinzi doua bucăți la fel pe traseu cât faci de la Cluj la București? Și nu adormi la volan că ești rupt în gură de oboseală? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 05:13 | |
| - Adirmvl a scris:
- Dacosul Cluj - R. Vâlcea cu plecare la 17:30 de azi:
- am ieșit din autogară la 17:40; - după o oră eram pe Feleac. Bun, cu sau fără autostradă până aici nu ar fi fost mare diferență; - am făcut o oră și jumătate până în Turda (35-40 de kilometri); - înainte de Turda a început distracția, dar de la intrare până în centrul Aiudului s-au circulat că în oraș. Am făcut în vreo două ore și trei sferturi un căcat de distanță de 70 de kilometri. Ia zi, Doctore, cum era cu autostrăzile? Dacă mai prinzi doua bucăți la fel pe traseu cât faci de la Cluj la București? Și nu adormi la volan că ești rupt în gură de oboseală? Un coleg de al meu a facut in august 2h45 Unirea -Alba Iulia Dragos cand nu era autostrada traversai Sebesul in 3 ore Cat a fost inchisa bucata aia de autostrada au fost 5 accidente mortale pe DN7
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 14 Oct 2017, 07:33, editata de 1 ori |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 06:15 | |
| - Dr2005 a scris:
- Siguranţă rutieră nu înseamnă să tragi autostrăzi peste tot
Ba da, exact asta înseamnă. Autostrada e de departe cea mai sigură configurație a unui drum pentru autovehicule. Autostrada înseamnă ca șoferul de TIR să obțină în mod legal o viteză comercială de 70 km/h, nu mergând prin localități cu 70 km/h ca să mai recupereze din execrabila viteză comercială de 35 km/h care se obține azi în România. - Dr2005 a scris:
- în 15 ani o să mai vedem urşi, lupi, vulpi sau pisici sălbatice doar la zoo).
Încearcă să lași un urs în libertate în Germania, să vezi cât durează până îl împușcă poliția. România are vreo 6.000 de urși, din vreo 15.000 câți sunt în toată Europa (fără Rusia). Pe de altă parte, Rusia singură are vreo 70.000 de urși în libertate. În România sunt vreo 2.000 de lupi în libertate, sunt pisici sălbatice în neștire, iar vulpi la fel. În țigănia irespirabilă din București, cu o densitate de populație demnă de orașele din Indonezia și Bangladesh, e explicabilă isteria ecologistă a hipsterilor mai noi sau mai vechi. Dar restul României arată ca la anul 1700, urșii și lupii coboară în sate, atacă oameni și omoară animalele din gospodării. Nicio țară de la vest de Viena nu ar permite așa ceva. Grija asta pentru carnivorele mari e copiată prostește din vest, de la socialiștii de Bruxelles. Acolo se justifică, fiindcă urșii lipsesc, iar în Belgia, în Olanda sau în Germania ecologiștii n-au decât să le facă statuie și să se închine la urși cât poftesc. Dar în România chiar sunt destui urși și lupi, iar în momentul când or să înceapă să atace și să omoare zimbri, o să vedem atunci de partea cui o să fii În anii '70 grija asta se justifica. dar de-atunci încoace, carnivorele mari se extind numeric și ca areal de răspândire în toată Europa. Până și în Germania sunt acum vreo 150 de lupi în libertate (la origine veniți probabil din Polonia) deși în 1990 nu exista nici unul. Urși încă nu sunt, ocazional se mai aventurează în Bavaria câte unul venind prin Austria din Slovenia, dar e doar o chestiune de timp. - Dr2005 a scris:
- Uite ce au luat ungurii: http://hungaryassistance.com/traffic-control-in-hungary-new-intelligent-speed-cams-from-april-5-2016/ Verifică viteza, depăşirea pe linie continuă, trecerea pe roşu, intrarea pe benzi pe care vehiculul nu are voie (gen intrare cu autoturismul pe banda de autobuz), ignorarea semnalului roşu la trecerea la nivel cu calea ferată, RCA-ul şi ITP-ul. Sunt 300 de astfel de dispozitive fixe, la care se adaugă 165 mobile.
Ungurii au luat toate astea DUPĂ ce și-au umplut toată țara cu autostrăzi. Mai întâi au creat condiții de trafic și abia după aceea au trecut la folosirea de dispozitive care să constate diversele contravenții. Tu vrei în România dispozitive din astea ÎN LOC de autostrăzi, pentru că toată funcționărimea din minister are fix aceleași salarii, indiferent dacă se construiește vreun kilometru de autostradă sau nu. Toată filozofia ta de viață pe asta se bazează, pe interdicții și restricții care să aducă bani la buget, chiar dacă asta omoară în practică orice activitate economică. Și în timpul ăsta vii cu povești vechi de 50 de ani despre urși aflați în pericol de dispariție, deși până și IUCN consideră specia ”least concern”. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Oct 2017, 12:23 | |
| Tocmai el asta urmareste, sa nu se faca autostrazi, sa se vina cu 100 de amenzi, sa se puna bete in roate la toate mijloacele de transport si sa mearga lumea cum vrea el la gramada ca pe vremea comunismului, adica sa nu drept de a alege si variante diferite ca daca alegi altceva platesti de te usuci, cam asa vrea el, sa fim mai rau ca in Rusia sau pe vremurile de pana in '89 cand toti mergeau in sir doar spre gara ca nu aveau altceva de ales. Unde e democratia si evolutia? Cu ingradirea variantelor si diminuarea ofertelor faci mai rau sa te injure toata lumea, dar poate ca lui ii place sa aibe carne in frigider fara numar. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |