|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5433 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 16 Iul 2017, 13:26 | |
| Evident ca asa ar fi fost normal, sa se investeasca in primul rand in infrastructura, materialul rulant putea sa mai astepte cativa ani...in plus, cu viteze mai mari de deplasare, ar fi necesar mai putin material rulant... |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 16 Iul 2017, 19:07 | |
| - alliens a scris:
- in plus, cu viteze mai mari de deplasare, ar fi necesar mai putin material rulant...
Pai asta va aduce lumea la tren, deci nu cred ca mai putine vagoane sau cele existente vor face fata |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5433 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 18 Iul 2017, 23:14 | |
| ma refeream la faptul ca ar putea jongla mai bine cu turnusurile avand timp mai mult la dispoziitie |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 03 Aug 2017, 00:57 | |
| Vine o amica din Olanda la Rockstadt si am ajutat-o sa isi gaseasca bilete de tren de la Bucuresti la Brasov. A ramas mirata ca nu isi putea alege locul, dar fiind la lucru nu am avut timp sa ii explic schema cu vagoanele la CFR.
Altceva mi-a atras atentia: Bucuresti - Brasov, 166 de kilometri, 48,6 lei. Cu Dacosul de la Bucuresti la R. Valcea sint 175 de kilometri (se incadreaza in acelasi interval kilometric) si costa 39 de lei biletul. Se pare ca nu mai e la fel de avantajos transportul auto, dar unii probabil ca viseaza in continuare vagoane de genul 20-49.2 in compunerea Acceleratelor cu tarife de Personal. Sau poate chiar sa fie compuse trenurile alea din 22-96.
PS1: De ceva luni nu mai exista netul moca in autocarele Dacosului de pe Valcea - Cluj.
PS2: In continuare sint depasit de felul in care CFR Calatori acorda reducerile. Dacos e un exemplu excelent in sensul asta, dar cefereu' se incapataneaza sa ramana cu varianta lui pe cre nu o retine nici Dracu'. Nici eu nu stiam sa le zic unor colegi de la lucru azi cum e mai bine sa isi ia bilete pentru Rockstadt.
PS3: Unul din ei a gasit o varianta pentru Cluj - Brasov la 100 (una suta) de lei! http://www.autogari.ro/curse?pid=15794&did=141&zi=2017-08-03&pas=1-0-0-0-0 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 03 Aug 2017, 03:49 | |
| CFR Călători nu are un sistem dinamic de reduceri. Pe de altă parte, transportul feroviar e subvenţionat de stat, iar subvenţia primită e raportată la tarifele maxime, practică ăia 10% de dus-întors, de exemplu, îi suportă CFR Călători din bugetul propriu. E drept, un astfel de sistem de reduceri comerciale e mult mai simplu de aplicat (10% dus-întors, 5% on-line, 25% minigrup 5, 25% anticipaţie maximă ş.a.), nu îmi dau seama cum sistemul Dacosului (asemănător celor al companiilor aeriene) poate fi uşor de înţeles câtă vreme Dacosul are preţurile complet liberalizate şi poate vinde fiecare scaun din autobuz la preţ diferit dacă vrea. - Adirmvl a scris:
- De ceva luni nu mai exista netul moca in autocarele Dacosului de pe Valcea - Cluj.
Cine mai foloseşte aşa ceva? Există net pe telefon, tone de gigabiţi la 5 - 6 - 10 euro pe lună. Bine, dacă faci abonament la Vodafone ca să îţi iei telefon mai ieftin, poţi să te trezeşti că ai 500 MB lunar sau alte valori din astea ridicol de mici, demne de 2008, nu de 2017 (bănuiesc că sunt situaţii din astea şi pe la alţi operatori, dar nu am pe cine să întreb). În plus, netul din autocar tot net mobil e (un router legat la un modem cu un SIM), după ce se atinge un anumit volum de trafic, scade viteza... şi totul se împarte la 50 sau câţi călători sunt. Nu vorbim de căile ferate ceheşti, care la clasa I (şi doar la clasa I, deci nu pentru toţi amărăştenii) au câte 2 routere cu câte 3 SIM-uri, toate 3 pe reţele 4G şi cu trafic nelimitat. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 03 Aug 2017, 09:47 | |
| Speranța moare ultima și mai verific dacă au wi-fi când rămân fără semnal. Da' cum și eu tot pe Digi sînt...
La Dacos ai efares și last minute. Dacă le poți numi dinamice. Mai au pentru anticipație de una și două săptămâni, pentru studenți (cu StudentCard), și pentru grupuri. Ultima e pentru grupuri de maximum 5 inși. Primul bilet e achitat integral iar celelalte 50%.
Toate astea fără schemele vieții e care le vezi la CFR. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 03 Aug 2017, 19:33 | |
| Dacosul a scumpit de un timp toate cursele, nu stiu exact cand s-a intamplat dar cand m-am uitat eu toate erau scumpite cu cativa lei (in medie 5 lei) fata de ce stiam eu. Cu toata scumpirea - pentru ruta Bucuresti-Valea Oltului autocarul nu are rival, ca doar nu am innebunit sa dau 70 de lei la tramvaiul CFR-ului si sa fac 6 ore pe drum cu tot cu intarzierea aferenta. Nu e zi de la Dumnezeu ca perechea celebra botezata "Papusa" adica IR 1521/2 sa nu intarzie in medie o ora, daca nu si mai mult. Dacosul are un sistem interesant de reduceri, au si reduceri consistente de anticipatie, oferta Companion etc. Conditiile din autocarele lor sunt impecabile. La fel si la Fany - o alta firma de autocare pe care o recomand cu incredere pentru Bucuresti-Sibiu si retur, atat ca orar cat si ca preturi/durata/conditii. Sunt multe firme de autocare pentru directia aia si mai departe spre Cluj (ex Alis Grup) care dau clasa CFR-ului si ca pret/conditii si ca durata a calatoriei nu mai vorbesc. Din pacate... Eu nu visez la 20-49.2 la trenurile IR cu oferta, de fapt la niciun tren, scaunele alea sunt aproape la fel de tari ca cele din etajat. In mare atat cat se poate asigura - ca nu putem multumi pe toata lumea - compunerile sunt bune, insa sa nu uitam ca in sezon se trimite tot ce e disponibil. De aceea nu inteleg de ce fix cei ce nu platesc nimic sunt si cu cele mai mari pretentii, vor numai vagoane cu clima si conditii luxoase....Ei sunt evident si primii care fac reclamatii, umplu netul de vaiete si plansete cat sunt de chinuiti de CFR care le opreste aerul conditionat ca sa se amuze, ba chiar azi am vazut ca urmare a unui scandal au fost ridicati de pe scaune si pusi sa calatoreasca inghesuiti pe hol (!!!)... Lasand gluma la o parte - a crescut numarul scandalurilor si certurilor de tot felul din cauza caldurii, a aglomeratiei, galagiei etc - ceea ce era evident ca se va intampla. Calatoria a devenit o reala problema, mereu izbucnesc certuri pe locuri, frustrari si de o parte si de alta etc. Atitudinea sfidatoare si lipsa de educatie a unor asa-zisi "studenti" contribuie la starea de tensiune si nu lipseste mult ca scandalul sa izbucneasca din te miri ce (ca si in relatarea de azi din presa)... http://adevarul.ro/locale/sibiu/poveste-cosmar-trenul-mangalia-bucuresti-studenti-ramasi-loc-fiindca-au-indraznit-sarute-doi-inculti-iesit-nepedepsiti-ci-eroi-1_5982e6475ab6550cb8b5e830/index.html |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 04 Aug 2017, 04:48 | |
| - Adirmvl a scris:
- Speranța moare ultima și mai verific dacă au wi-fi când rămân fără semnal. Da' cum și eu tot pe Digi sînt...
La Dacos ai efares și last minute. Dacă le poți numi dinamice. Mai au pentru anticipație de una și două săptămâni, pentru studenți (cu StudentCard), și pentru grupuri. Ultima e pentru grupuri de maximum 5 inși. Primul bilet e achitat integral iar celelalte 50%.
Toate astea fără schemele vieții e care le vezi la CFR. Si ce ai vrea, ca trenul sa fie moca? Si in alte tari transportul feroviar este chiar scumput in comparatie cu autocarele, asta e, iti convine bine, nu, esti liber sa mergi cu orice altceva. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 04 Aug 2017, 05:40 | |
| Pai in Romania trenul chiar e moca - o adevarata performanta, asemenea aberatie nu se mai intalneste nicaieri in lumea civilizata. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 05 Aug 2017, 23:58 | |
| - cristy79 a scris:
- Nu e zi de la Dumnezeu ca perechea celebra botezata "Papusa" adica IR 1521/2 sa nu intarzie in medie o ora, daca nu si mai mult.
A fost cod roşu de caniculă, au fost 65 grade C la nivelul şinei. În condiţii din astea îţi întârzie orice, iar numai o oră de întârziere când ai tot traseul prin zonă cu cod roşu e mai mult decât decent. - cristy79 a scris:
- La fel si la Fany - o alta firma de autocare pe care o recomand cu incredere pentru Bucuresti-Sibiu si retur, atat ca orar cat si ca preturi/durata/conditii. Sunt multe firme de autocare pentru directia aia si mai departe spre Cluj (ex Alis Grup) care dau clasa CFR-ului si ca pret/conditii si ca durata a calatoriei nu mai vorbesc. Din pacate...
Ia uite cum dă Fany clasă la toată lumea: http://www.stiridecluj.ro/social/patronii-fany-au-fost-condamnati-la-inchisoare-decizia-nu-e-definitiva Şi Alis face nişte chestii: http://www.infoaries.ro/alis-grup-amenda-de-10-000-de-lei-si-un-autobuz-suspedant-timp-de-6-luni/ Şi mă îndoiesc că ăştia sunt singurii fac aşa. D'aia ,,dau clasă CFR-ului", că fentează taxele şi impozitele, eventual mai bagă o şpagă dacă e cazul. Nu mai zic de rechinii de la Memento Bus, care speculează o scăpare legislativă şi circulă fără licenţă de traseu. - cristy79 a scris:
- Atitudinea sfidatoare si lipsa de educatie a unor asa-zisi "studenti" contribuie la starea de tensiune si nu lipseste mult ca scandalul sa izbucneasca din te miri ce (ca si in relatarea de azi din presa)...
Tu ai o obsesie cu studenţii. Am înţeles cu toţii că nu ai urmat cursurile unei facultăţi, dar nu e nevoie să îţi verşi frustrările pe aici. Să îţi spun ce fel de ,,studenţi" circulă cu 1823, de exemplu? Că în vreme ce un student a fost taxat cu 37,5 lei pentru o bicicletă, 2 cetăţeni din Videle au dat 10, respectiv 14 lei, primind bilete la tarif de tren pe Bucureşti - Parc Chiajna şi Grădinari că ,,n-am domne", ba unul din ei a scos cu greu nişte fise, plătind 13,8 lei în loc de 14. După care a scos teancul de bancnote de 100 lei la noi să ne arate ,,că io am domne', da' nu le dau la jegoşii ăştia", după care mi-a făcut mie morală că l-am dat în gât că se ascundea în budă să nu plătească. Asta e dreptea la noi, fraierii plătesc, de pe ăia săraci şi cinstiţi iei pielea, în vreme ce de la şmecheri practic cerşeşte supracontrolul un 10 - 14 lei să le dea un bilet la tarif de tren pe zona cea mai scurtă. Nici măcar în Bulgaria n-am văzut aşa ceva. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 06 Aug 2017, 00:30 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ia uite cum dă Fany clasă la toată lumea
În toată țara e la fel, iar sistemul a fost creat prin lege, cu bună știință. Tocmai pentru a colecta fonduri care merg la politicieni și la partidele politice. Însă capacitățile antreprenoriale ale ”infractorilor” sunt autentice, iar transportul de persoane ar arăta exact ca pe vremea lui Ceaușescu, dacă l-ar organiza statul. Taxa de înmatriculare, sub diversele ei denumiri, n-ar fi trebuit să existe deloc, încalcă efectiv legislația europeană. Toate infracțiunile generate de această taxă de înmatriculare se datorează însăși legislației românești, exact cum era și pe vremea lui Ceaușescu: era ilegal să ieși din țară fără viza română pentru că asta inventase statul, viza română. La fel cum ulterior Văcăroiu avea să inventeze taxa de ieșire din țară, iar Tăriceanu taxa de înmatriculare. Pe tine te interesează doar colectarea de bani la buget, dar partea pe care nu vrei tu să o înțelegi este că banii trebuie să vină din activitatea economică reală, nu din confiscări, amenzi și taxe de înmatriculare. Cândva în următorii 10 ani, România o să dea destul de rău cu capul de pragul de sus, cam la fel ca în 1989. Dar deocandată funcționarii publici și politicienii care n-au înțeles nimic din prăbușirea economică a regimurilor comuniste, calcă pedala de accelerație cu maxim aplomb și legiferează cu voioșie. Sincer, crezi că următorul șef la ARR, în oricare județ din țară, nu va lua șpagă pentru licențele de traseu? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 06 Aug 2017, 01:42 | |
| Un autovehicul ocupă spaţiu pe domeniul public şi nici prea prietenos cu mediul nu e. Mi se pare absolut normal să se plătească înmatricularea sa, la o valoare care să prevină importul hârburilor la mâna a 3a.
Un stat nu are cum să trăiască decât din taxe. Pentru că altfel nu poate susţine nimic, ţinând cont că cele mai utilizate infrastructuri de transport sunt puse la dispoziţia publicului practic gratis. La fel şi anumite servicii - sănătate, poliţie, pompieri, învăţământ, iar altele sunt oferite la preţuri mult sub cheltuieli (de ex. cheltuielile de judecată, anumite servicii de utilitate publică, precum transport local, transport feroviar, apă, canalizare, termoficare ş.a.). _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 06 Aug 2017, 02:39 | |
| Fiecare hârb la mâna a 3-a importat înlocuiește în trafic un hârb cu 10 ani mai vechi din producția autohtonă. Dar pentru tine contează să fie românesc, nu contează că are 25 de ani și ar fi mai sigură înlocuirea lui cu un hârb german vechi de numai 15 ani. Mașina nouă nu rămâne veșnic nouă, iar 15 ani pe drumurile românești lasă în mecanica ei urme mult mai adânci decât 15 ani pe drumurile germane. În povestea cu Fany era vorba de autobuze, adică de hârburi care muncesc. În Iași ajunseseră înmatriculate cu numere de Bulgaria până și autobuzele municipalității. Crezi că momentul când s-au plătit peste 6.000 de euro pentru înmatricularea fiecărui autobuz cu număr de RO are ceva de-a face cu falimentul ulterior al companiei sau nu? Taxele percepute de stat trebuie să provină din activitatea economică, nu din obstrucționarea activității economice. Dacă repet asta de încă 5-6 ori, faci un efort să înțelegi? Evident, când trăiești în București și vezi că RATB-ul primește bani când e nevoie, nu-ți poți imagina că la Iași sau la Suceava companiile de transport local ale muncipalității au ajuns efectiv să dea faliment. Isteria împotriva transportului auto ar trebui să aibă totuși niște limite, nu poți duce oamenii la muncă doar pe biciclete, ca în Coreea de Nord. Și nici nu poți aproviziona magazinele cu trenul sau cu bicicleta. Dar așa cum spuneam în postarea precedentă, România se duce în zid, iar tu ești dintre cei care calcă pedala de accelerație cu satisfacție. Mult succes, ce pot să-ți spun? Cu cât se întâmplă mai repede, cu-atât va începe mai repede și revenirea la bunul simț economic. Toate utilitățile de care beneficiezi tu în București la prețuri subvenționate sunt mai mult sau mai puțin inaccesibile pentru o mare parte a țării. O mulțime de români nu au acces la tren, nu au acces la transport public, nu au acces la canalizare, nu au acces la termoficare, iar uneori nici măcar acces la justiție. Dar ei suportă taxele aberante care îți permit ție să beneficiezi de respectivele facilități în București. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 06 Aug 2017, 05:10 | |
| Pentru Dr2005, desi nu vad rostul totusi poate iti intra si tie in cap (minuni se mai intampla):
Te rog sa incetezi cu minciuna pe care o tot rostogolesti ca eu am frustrari ca nu am facut facultate. Pentru informarea ta - si baga bine la cap ca e ultima oara cand iti spun, ti-am mai spus si te faci ca nu auzi: am facut ASE si un Master tot la ASE (nu ca ar fi treaba ta, dar daca minti...). E adevarat, le-am facut acum ceva timp, cam 15 ani - nu pe spinarea altora cum e moda acum si cand lumea nu era atat de nesimtita ca acum.
Doi la mana - e induiosator cum mereu aperi pomenile de toate felurile. Dar e firesc, deoarece tu ai fost mereu unul din ei, intr-un fel sau altul mereu ai mers pe spinarea altora si ti se pare absolut normal. Prosteala cu studentul sarac sa i-o spui cui te crede, la mine nu tin lozinci din astea ieftine. Te rog sa nu ne insulti inteligenta cu astfel de panseuri...
Iar in privinta autocarelor - eu nu am patit niciodata nimic cand am mers cu ei, mereu totul a fost curat, ieftin si civilizat. Eu imi platesc deplasarile deci pentru mine conteaza raportul calitate/pret, ca si pentru majoritatea oamenilor. Fiecare merge cu ce vrea, dar chiar ai impresia ca pune botul cineva la campania ta contra lor? Tie mereu ti-a placut ca trenul sa fie scump si prost, cat mai multe legaturi si daca se poate cu Malaxa ca e economica. Nu te-ai gandit decat la economii pe spinarea altora. Trenul de Iasi nu putea fi niciodata prelungit la Mangalia, lasa prostii cu bagaje si copii sa schimbe ca tot dau o caruta de bani (ai idee macar cat costa un bilet la cuseta pe distanta aia???). Aspectele astea nu te-au interesat, tu sa faci economii si atat pe spinarea prostilor care platesc. Acum nu isi platesc numai calatoria lor - ci si pe a noilor asistati social pe care ii ridici in slavi atata. Sigur tie astea ti se par normale. Te-am mai intrebat si te-ai facut ca nu auzi: in ce fel se sustine educatia prin sponsorizarea de plimbari zilnice la munte si la mare?
Mai gandeste-te, reflecteaza putin si inca o data: inceteaza cu minciunile in ce ma priveste. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3518 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 06 Aug 2017, 09:56 | |
| Am fost client al "Păpuşei" (frumoasă denumire dată unui tren, de către călătorii lui) relativ recent şi nu au fost deloc călătorii neplăcute. Dimpotrivă, a fost un mod decent şi comod de a fi beneficiar al prestaţiei oferite de către o companie feroviară.
IR 1521 l-am folosit pentru Bucureşti-Călimăneşti. Are oră de îndrumare foarte decentă din Capitală, pentru bucureşteni şi pentru cei care vin pentru legătură. Automotorul Desiro - la simplu - foarte bine ocupat. Familişti din Bucureşti, chiar şi cu copii destui, pentru Râmnicu Vâlcea. Deci foarte aproape de un cap-coadă. Garnitura curată cristal, fără grafitti şi geamuri sparte, cu tot ce trebuie la toaletă, a avut şi un supra-control până la Roşiori şi se pare că a ieşit cu Foarte Bine de la controlul biletelor. Aproape de 100% umplut de călători până la R. Vâlcea, evident un beneficiu ce nu se poate neglija pentru transportator.
La retur IR 1522, duminica la compunere dublă. Gara din Râmnic plină ochi de călători aşteptându-l. La fel, trenul foarte folosit chiar şi la capacitatea dublată. Eu l-am avut doar de la Rm. Vâlcea până la Caracal, la legătură pentru 1693. A întârziat o jumătate de oră pentru o cruce ONI, dar în rest a mers fluent şi fără obiecţii.
Cred că se pune prea mult patos în criticarea Păpuşei. Îşi face treaba, chiar mai bine decât alte trenuri de pe reţea. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |