|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 08 Oct 2017, 22:45 | |
| - LanceR a scris:
- cata lume va renunta la placerea de a conduce?
Toata lumea care nu are accea placere in primul rand. Apoi multi o vor face de nevoie, apoi cine va avea placere de condus va merge ocazional pe ceva circuite private, nu pe drumuri publice zilnic cu treburi. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 02:10 | |
| - Dr2005 a scris:
- RCA-ul nu îl plăteşte şoferul, îl plăteşte proprietarul vehiculului, chiar dacă conduce, chiar dacă nu.
E mai complicat decât atât. În lumea civilizată, persoana care conduce trebuie să fie asigurată. S-au dus vremurile când asigurarea era ”any car, any driver”. Acum nici mașina soției nu poți s-o conduci dacă nu ești trecut pe asigurarea ei, dacă mașina ei nu are asigurare ”any driver” sau dacă tu nu ai în mod expres asigurare ”any car”. Amenda ca amenda, deși e totuși 1.000 de lire și ea, dar te alegi și cu 6 puncte penalizare din 12 posibile în 2 ani. România o fi rămas probabil cu legislația privind RCA-ul la nivelul anilor '90, însă mașinile autonome garantat vor circula mai întâi în lumea civilizată. Unde computerul care conduce va trebui să fie asigurat, nu pasagerul care are sau nu și volan în față. Nu vei fi tu responsabil pentru ce face computerul pe șosea, indiferent dacă a omorât oameni în timp ce funcționa corect potrivit specificațiilor sau dacă a omorât oameni ca urmare a unei defecțiuni în modul de funcționare. - Luna a scris:
- LanceR a scris:
- cata lume va renunta la placerea de a conduce?
Toata lumea care nu are accea placere in primul rand. Apoi multi o vor face de nevoie, apoi cine va avea placere de condus va merge ocazional pe ceva circuite private, nu pe drumuri publice zilnic cu treburi. Așa cum nu-ți cumperi tramvaiul tău când îl folosești doar ca pasager, tot așa n-ai să-ți cumperi nici mașina ta, dacă ai s-o folosești doar ca pasager. Ai să închiriezi una (pe o zi, pe o lună, pe un an) și ai să vrei să fie gata asigurată când o închiriezi. Chiar dacă n-ai să vrei tu, o să vrea legea. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 07:11 | |
| Nu ai inteles, ideea era ca asa cum o parte din pretul biletului de tramvai merge sau ar trebui sa mearga la achitarea asigurarii pentru tramvai la fel de bine poate sa fie si la masini. Spre exemplu sa zicem ca ford are un milion de masini identice functionale in tara x si factura totala la asiguri 15 milioane de euro/luna, cu siguranta va cere utilizatorilor sa plateasca 15-20 de euro/luna taxe de asigurare. Sau varianta mai corecta daca totul e automat asigurarea valabila pe X km, in Germania parca se aplica si soferilor umani, mergi mult cu masina platesti mai mult si rca. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11402 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 08:42 | |
| dar smecherasii si pitipoancele care isi iau masini de lux numai ca sa-i vada lumea la volanul lor? poate asa,cu calculator,toata lumea va merge cu transportul in comun, sau cu taxiul.... oricum,discutia s-a mutat pe asigurare |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 08:52 | |
| - Luna a scris:
- asa cum o parte din pretul biletului de tramvai merge sau ar trebui sa mearga la achitarea asigurarii pentru tramvai la fel de bine poate sa fie si la masini.
Spre exemplu (...) ford (...) cu siguranta va cere utilizatorilor sa plateasca 15-20 de euro/luna taxe de asigurare. Sau varianta mai corecta daca totul e automat asigurarea valabila pe X km, in Germania parca se aplica si soferilor umani, mergi mult cu masina platesti mai mult si rca. S-a mai demonstrat și altădată că logica nu e punctul tău forte și se pare că n-ai mai făcut progrese de-atunci. Ești capabil să înțelegi că tramvaiul nu iese pe stradă dacă nu are asigurarea plătită? Ești capabil să înțelegi că titularul asigurării este compania de transport și nu-i pasă nimănui câte bilete a vândut ea? E adevărat că încasările companiei de transport provin în general din vânzarea de bilete, dar dpdv juridic nu există nicio legătură între biletele vândute și plata asigurării pentru vehicul. În principiu, compania nici n-ar putea vinde bilete dacă n-ar avea vehicule apte de a circula, deci inclusiv asigurate. Cine crezi că o să plătească niște bani pe care nu-i datorează el, ci Ford? Crezi că o să-i permită cineva lui Ford să încaseze impozite lunare de la deținătorii de vehicule, așa cum încasează statul? Eu înțeleg că tu trăiești într-o țară unde plătești un impozit pe venit căruia politicienii îi spun ”asigurare de săsnătate”, deși el e impozit și are toate caracteristicile unui impozit. Dar în lumea civilizată nu merge așa, iar Ford va trebui să se bazeze pe vânzările de mașini automate în lumea civilizată, nu pe obținerea unui drept de a colecta impozite într-o țară din lumea a treia ca România. - LanceR a scris:
- oricum,discutia s-a mutat pe asigurare
Pentru că asigurarea (sau lipsa ei) este cea care împiedică vehculele automate să iasă pe stradă. Există două aspecte impuse prin lege, acela că orice vehicul să aibă un conducător în timp ce se deplasează pe drumurile publice și acela că orice vehicul trebuie să fie asigurat. Primul aspect se poate elimina printr-o decizie legislativă, dar al doilea aspect, cel cu asigurarea, nu se poate elimina. Practic, el ne păzește de apariția vehiculelor automate, fie ele mașini sau avioane. Altfel ar fi deja printre noi și nu i-ar păsa nimănui de numărul de victime. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 09:34 | |
| - Luna a scris:
- LanceR a scris:
- cata lume va renunta la placerea de a conduce?
Toata lumea care nu are accea placere in primul rand. Apoi multi o vor face de nevoie, apoi cine va avea placere de condus va merge ocazional pe ceva circuite private, nu pe drumuri publice zilnic cu treburi. Când o să coaste şcoala de şoferi cât aia de piloţi de avion, nu o să îşi mai dorească mulţi plăcerea de a conduce - Warrington a scris:
- România o fi rămas probabil cu legislația privind RCA-ul la nivelul anilor '90, însă mașinile autonome garantat vor circula mai întâi în lumea civilizată. Unde computerul care conduce va trebui să fie asigurat, nu pasagerul care are sau nu și volan în față. Nu vei fi tu responsabil pentru ce face computerul pe șosea, indiferent dacă a omorât oameni în timp ce funcționa corect potrivit specificațiilor sau dacă a omorât oameni ca urmare a unei defecțiuni în modul de funcționare.
În România RCA-ul se face pe maşină, nu pe şofer. Eu când mi-am luat maşină am plătit 1400 lei RCA-ul pe un an, chiar dacă aveam permisul de 6 ani şi nu avusesem niciun accident... companiile de asigurări ţin cont doar de cât timp eşti proprietar de maşină. Dacă acum îl las pe văr'miu să îmi conducă maşina şi el produce o daună, mie îmi dă cotă de malus şi plătesc cu minim 25% mai mult anul următor, nu lui, chiar dacă eu nu am nicio vină că el a fost neatent. Computerul va fi asigurat de proprietarul lui... care proprietar în mod sigur nu va fi fabrica, tocmai pentru a preveni procesele de milioane de euro care vor apărea în caz de accident. Sau va fi un fel de leasing operaţional, în care responsabilitatea pentru utilizarea bunului va reveni celui care a făcut contractul de leasing, nu firmei auto. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 09:51 | |
| Mai e si varianta sa nu se vanda masinile ci doar sa se inchirieze sau sa se vanda serviciul de transport cu masina personala, asemanator cu motoarele de avioane. Asa se vor putea iar incasa asigurari. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 11:09 | |
| - Dr2005 a scris:
- În România RCA-ul se face pe maşină, nu pe şofer. Eu când mi-am luat maşină am plătit 1400 lei RCA-ul pe un an, chiar dacă aveam permisul de 6 ani şi nu avusesem niciun accident... companiile de asigurări ţin cont doar de cât timp eşti proprietar de maşină. Dacă acum îl las pe văr'miu să îmi conducă maşina şi el produce o daună, mie îmi dă cotă de malus şi plătesc cu minim 25% mai mult anul următor, nu lui, chiar dacă eu nu am nicio vină că el a fost neatent.
Am înțeles asta din postarea ta precedentă. În România tuturor posibilităților, tu ești responsabil pentru ce face vărul tău la volan, deși nu ești tutorele lui legal . În State sau în UK, ”logica” asta ar rezista fix pe durata primului proces. - Dr2005 a scris:
- Computerul va fi asigurat de proprietarul lui...
Asta după ”logica” de mai sus. Însă la 28 de ani după 1989, ar fi fost cazul ca oamenii să înceapă să deosebească adevărul de minciună și lucrurile corecte de cele incorecte. Totuși, cred că până acum s-a auzit chiar și în România de rechemări în service pentru mii sau chiar milioane de mașini, pentru ale căror deficiențe rămâne responsabil producătorul, nu deținătorul legal. De asemenea, cred că s-a auzit și de despăgubiri plătite de producătorul mașinii și nu de proprietarul ei, pentru accidentele datorate cauciucurilor neconforme din fabrică, de exemplu. Exact ăsta va fi și cazul computerului vinovat de accidente și exact de asta sunt importante companiile de asigurări: ele nu vor accepta ca responsabilitatea să fie transferată deținătorului, pentru disfuncționalități datorate producătorului. Când ai să fabrici mașini și avioane automate în România, așa să le asiguri, să transferi cumpărătorului responsabilitățile producătorului, cum era la Dacia de pe vremea lui Ceaușescu. Dar dacă ai să vrei să vinzi vreo astfel de mașină sau vreun astfel de avion în vest, s-ar putea să trebuiască să iei totuși contact cu realitatea. - Dr2005 a scris:
- Când o să coaste şcoala de şoferi cât aia de piloţi de avion, nu o să îşi mai dorească mulţi plăcerea de a conduce
În statele totalitare în care ți-ar plăcea ție să fii bugetar, ar fi posibil și asta. Dar în Statele Unite, chiar și școala de piloți de avion e mult mai simplă, mai ieftină și cu un singur examen, spre deosebire de nebunia EASA care se aplică în Europa. Chiar și permisul de conducere se obține extrem de ușor în State, întreabă pe cineva care l-a obținut acolo. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 12:22 | |
| Toata discutia de pe ultimele pagini ale acestui topic-interesante, nu zic-se bazeaza de la premisa ca vor aparea candva automobile fara sofer.Exista undeva creata vreo legislatie pentru asa ceva? Circula aceste automobile pe undeva sau se presupune ca vor circula in urmatoarele doua "cincinale"?.Cred ca faza de testare la care sunt acum va mai dura 10 ani, apoi incat probabil 10 pana vor ajunge in showroomuri si alti cativa pana or sa fie omologate in fiecare tara iar legislatia rutiera adaptata pentru asa ceva.Concluzia este ca poate ar trebui creat un topic de domeniul SF-ului, pentru ca daca aceste masini vor circula vreodata in Romania, pe autostrada Bucuresti-Arad via Sinaia cei de pe acest forum nu vor apuca sa o vada.Nici masina nici autostrada...
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 12:41 | |
| Prima mașină autonomă a traversat Statele Unite dintr-o parte în alta în urmă cu peste 20 de ani, cu o medie orară de peste 100 km/h. Dar chiar și în prezent, este obligatorie prezența la volan a unei persoane care să poată prelua controlul, în caz de nevoie. Asta nu a împiedicat recent o astfel de mașină să-și decapiteze șoferul, în încercarea de a trece pe sub o remorcă de TIR pe care soft-ul a considerat-o ca fiind un panou aflat deasupra șoselei. Șoferul se uita la filme în timpul ăsta, măcar a murit fericit |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 12:50 | |
| - Warrington a scris:
- Chiar și permisul de conducere se obține extrem de ușor în State, întreabă pe cineva care l-a obținut acolo.
Ştiu că se obţine foarte uşor, la 14 ani jumate ţi se pune volanu' în braţe şi aia e... fără cursuri, fără examen, fără nimic. Şi după aia ne mirăm că din UE doar Lituania are mai mulţi morţi pe şosele la suta de mii de locuitori decât SUA: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate Da, se vede uşurinţa obţinerii unui permis de conducere american. - Warrington a scris:
- De asemenea, cred că s-a auzit și de despăgubiri plătite de producătorul mașinii și nu de proprietarul ei, pentru accidentele datorate cauciucurilor neconforme din fabrică, de exemplu. Exact ăsta va fi și cazul computerului vinovat de accidente și exact de asta sunt importante companiile de asigurări: ele nu vor accepta ca responsabilitatea să fie transferată deținătorului, pentru disfuncționalități datorate producătorului.
Îţi spun eu că orice companie de asigurări nu vrea să se complice. Poate aşa o fi în SUA, unde e la modă să deschizi procese şi pentru o unghie ruptă într-o clanţă, dar în Europa nu ţine asta. Dacă are loc un accident de maşină, nu producătorul e obligat să identifice defectul. Păgubitul comandă o expertiză tehnică şi pe baza ei dă sau nu în judecată producătorul. Asta dacă maşina mai e în garanţie. Dacă nu mai e în garanţie, producătorul e exonerat de orice răspundere. Fix aşa o să fie şi cu maşinile autonome: ai intrat pe trotuar şi i-ai omorât pe ăia de acolo? Dacă nu te împuşcă poliţia (că sunt la modă atentatele teroriste cu maşini suite peste pietoni), ajungi la proces şi ceri expertiza maşinii... dacă iese că e de vină producătorul, intră la ucidere din culpă ăla care a dat CTC-ul maşinii. Dacă iese că e vina ta că n-ai făcut update-urile de soft obligatorii... te duci 2 - 3 ani la răcoare (sau scapi cu suspendare dacă te cheamă Huidu). _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 13:02 | |
| - Dr2005 a scris:
- nu producătorul e obligat să identifice defectul. Păgubitul comandă o expertiză tehnică şi pe baza ei dă sau nu în judecată producătorul. Asta dacă maşina mai e în garanţie. Dacă nu mai e în garanţie, producătorul e exonerat de orice răspundere.
Cam pe la al 5-lea accident pe același model, producătorul o să fie făcut responsabil și va trebui să-și recheme toate mașinile în service. Europa are o istorie vastă a producătorilor de mașini aflați în proprietatea statului, de asta legislația actuală e așa cum e. Dar asta nu va continua și cu mașinile autonome. Se poate vedea paralela cu sistemele de telefonie: atât timp cât cele fixe erau ale statului, responsabilitatea era zero. După ce au apărut rețelele mobile, imensa majoritate aparținând unor operatori privați, legislația a introdus diverse restricții și obligații. Plus licitații pentru spectrul radio, pe care operatorii de stat îl foloseau nestingheriți pe vremuri (radiorelee etc.) |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 09 Oct 2017, 13:12 | |
| - Warrington a scris:
- Șoferul se uita la filme în timpul ăsta, măcar a murit fericit
Depinde la ce film, ca daca era episodul din Game of Thrones in care moare Snow... .Partea e ca in film Snow a inviat, din pacate soferul nu, de asta zic ca mai e mult pana vom vedea in trafic asemenea masini, pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul la scrierea softului, pe cand la tren asta merge pe sine si opreste la semnale...Cel mult poate deraia sau ciocni cu alt tren, dar asta se intampla si cu mecanici in cabina.Pe cand la masina 99% din "oameni" nu confundau TIR-ul cu un panou... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 11 Oct 2017, 21:14 | |
| Astia de ce pot?
http://www.railwaypro.com/wp/warsaw-invest-around-eur-900-million-tram-metro-networks/ |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Oct 2017, 03:27 | |
| Pentru că ei sunt altfel de oameni, a mai fost discuția asta La modul serios, nu e nicio problemă dacă o autoritate publică achiziționează mijloace de transport. Problema apare doar dacă autoritățile publice încearcă să dea bani operatorilor, fie și cu nobilul scop declarat de a cumpăra mijloace de transport. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |