|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 11:43 | |
| - bobi a scris:
Craiova -Iasi lipseste cu desavarsire. Galati -Cluj, bine ca exista, dar nu este tema discutiei. Ar mai trebui un Constanta-Timisoara permanent si in mare parte e rezolvata ecuatia ta...deci lipsesc doar 2 trenuri intre orasele importante, deci ceea ce spuneam mai sus...cat de cat CFR tine cont de aspectul demografic, poate cand s-o circula decent pe M900 vom avea si aceste legaturi... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 14:07 | |
| In contextul actual trenul pierde teren rapid si in fata avionului intre orasele mari |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 15:17 | |
| Da și nu. Transportul cu avionul între orașele mari se dezvoltă, într-adevăr, dar în lipsa avionului majoritatea acelor pasageri n-ar fi mers cu trenul.
În urmă cu 40 de ani era altceva, pe vremea aceea mergeau la mare cu trenul chiar și profesorii universitari. Dar în zilele noastre, cine merge cu avionul între diverse orașe mari din țară ar fi mers de-obicei cu mașina. Fauna din trenuri și din gări descurajează mult mersul cu trenul.
Într-un anume sens, avionul fură într-adevăr mulți pasageri de la tren, dar la un mod indirect: mulți dintre cei plecați la muncă în vest pleacă și vin cu avionul în vacanțe, dar ar fi circulat cu trenul în România, dacă n-ar fi plecat. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4753 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 15:43 | |
| Guvernele au decis cu ce sa circule pasagerul obisnuit.Tind sa cred ca, companiile aeriene pe care le cunoastem cu totii platesc un ,, comision'' unor ,,baieti destepti''.Au bani si isi permit si atunci vin cu alternativa interna gen Bucuresti - Cluj, Timisoara - Bucuresti, Iasi - Bucuresti s.a.Aceste rute puteau fi acoperite cu trenul.CFR nu poate oferii nimic ,, baietilor destepti'' si atunci nici nu se va investi in ceva in care nu aduce ,, profit'' unora.Capitalismul acesta pute si imi este sila pana peste cap.Paragina si rugina ne sar in ochi la toti.Magistrale principale care trebuia pana acum complet reabilitate si care puteau oferii viteza de 160km/h, ar fi rezolvat problema transportului feroviar si ar fi adus nu doar studentii gratuiti la tren, solutie mizerabila a la PSD, de a aduce un plus de pasageri la tren, ci categorii sociale de pasageri care ar fi platit bilet intreg.Materialul rulant incepe sa imbatraneasca moral, peste cativa ani un 21-86 nu poate fi bun decat la trenurile regio.Solutia la transportul local, ramane duba cea de toate zilele, ramane ca o rugaciune pentru multi din zona rurala si a celor de pe langa Bucuresti. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 16:38 | |
| Obiectiv vorbind, zborul cu avionul e incredibil de ieftin. Gândește-te de câți oameni e nevoie de-a lungul căii ferate pentru ca un tren să poată parcurge 500 km în siguranță, în timp ce un avion nu are nevoie decât de piloții de la bord. Pe de altă parte, un aeroport în sine e incredibil de ieftin, e echivalent cu 2-3 km de autostradă. Sau hai să zicem 5-6 km de autostradă, cu tot cu taxiways. Iar odată ajuns în aer, avionul nu ma are nevoie de nimic în afară de combustibil pentru a zbura 500 km, pe când 500 km de cale ferată necesită niște costuri uriașe pentru construcție și alte costuri uriașe pentru întreținere.
Merită să transporți cărbune și ciment pe calea ferată, dar nu pasageri. Dar când îi țineai pe oameni în sărăcie, cu alimentele pe cartelă și plătiți cu salarii de batjocură, atunci nu aveau bani de avion, iar ție ți se umplea sufletul de bucurie când vedeai trenurile pline, inclusiv cu oameni pe acoperișurile vagoanelor. Exact așa era în anii '80, iar dacă regreți acei ani, singura rezolvare e o reîntâlnire cât mai rapidă cu cel mai iubit fiu al poporului.
Cât privește capitalismul, acesta e natural și va renaște mereu, ori de câte ori societatea umană se va prăbuși în urma ideologiilor și experimentelor marxiste. Primul fierar care a renunțat să-și mai semene singur grâul, preferând în schimb să producă mai multe sape, topoare și fiare de plug, acela era deja capitalist.
Faptul că tu trăiești într-o țară în care ”capitalismul” e de fapt o piesă de teatru absurd, jucată de foști și actuali securiști, e problema ta, nu a capitalismului. Imensa majoritate a căilor ferate din România au fost construite pe vremea capitalismului, în timp ce tu și cu securiștii tăi n-ați fost în stare nici să schimbați traversele la tot ce-au construit capitaliștii în urmă cu 100-150 de ani. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 18:51 | |
| Pentru ce ai merge cu trenul Bucuresti-Timisoara in 10 ore si 100 lei bilet cand avionul face o ora la un pret incepand de la 8 euro. Daca esti om important si ai treburi de rezolvat clar nu stai o zi intreaga sau o noapte intreaga pe drum in conditiile in care pe vremuri IC facea 7 ore maxim si chiar si asa e mult cand exista varianta cu maxim 3 ore din Piata Victoriei Bucuresti in Centru Timisoara. |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5433 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Sept 2017, 23:24 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Pentru ce ai merge cu trenul Bucuresti-Timisoara in 10 ore si 100 lei bilet cand avionul face o ora la un pret incepand de la 8 euro. Daca esti om important si ai treburi de rezolvat clar nu stai o zi intreaga sau o noapte intreaga pe drum in conditiile in care pe vremuri IC facea 7 ore maxim si chiar si asa e mult cand exista varianta cu maxim 3 ore din Piata Victoriei Bucuresti in Centru Timisoara.
poate pentru ca iti e frica sa zbori cu avionul? |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 10 Sept 2017, 00:06 | |
| - Warrington a scris:
- Obiectiv vorbind, zborul cu avionul e incredibil de ieftin. Gândește-te de câți oameni e nevoie de-a lungul căii ferate pentru ca un tren să poată parcurge 500 km în siguranță, în timp ce un avion nu are nevoie decât de piloții de la bord..
Mai sunt si alti oameni implicati in siguranta si securitatea zborului, nu numai pilotii.Mai sunt tehnicieni, stewardese, controlori de trafic, etc care au si salarii mult mai mari decat un sef de tren, IDM sau mecanic de locomotiva.Acum nu stiu daca e mai ieftin sa operezi un avion fata de un tren pe o ruta interna, cert este ca la Aeroportul Otopeni lucreaza 1336 de oameni, la care se adauga si angajatii companiilor care au reprezentati aici, probabil in total undeva la 1700-1800 de oameni la 250 de zboruri zilnice. Gara de Nord are si ea undeva tot la 200 de trenuri, dar cred ca mai putini angajati ...poate Dragos ne poate spune cati...daca vrea si stie ,... dar cu siguranta cu salarii mult mai mici... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 10 Sept 2017, 03:13 | |
| - marius664 a scris:
- [cert este ca la Aeroportul Otopeni lucreaza 1336 de oameni, la care se adauga si angajatii companiilor care au reprezentati aici, probabil in total undeva la 1700-1800 de oameni la 250 de zboruri zilnice.
Gara de Nord are si ea undeva tot la 200 de trenuri, dar cred ca mai putini angajati ... OK, o să mai repet o dată, special pentru tine: între aeroportul de la Giarmata și aeroportul de la Otopeni, avionul nu mai are nevoie de absolut nimic. în schimb, poți număra singur prin câte gări trece trenul între Timișoara Nord și București Nord, câți oameni sunt angajați în acele gări și câți oameni trebuie să se ocupe de întreținere ori de câte ori e câte ceva de făcut la linia ferată ș.a.m.d. Avionul nu se intersectează la nivel cu nimic și nu are limitări de viteză în funcție de starea infrastructurii. La avion e stabilit foarte clar ce are de plătit pe fiecare aeroport pe care operează, astfel încât costurile sunt transparente. Iar din câte știu, statul român nu subvenționează biletele de avion, dar pe cele de tren le subvenționează. Pentru comparație, într-o țară unde capitalismul autentic este la el acasă, transportul de pasageri pe calea ferată a cam dispărut în anii '70. Și pentru a nu dispărea cu desăvârșire, chiar și acolo Amtrak este susținută din bani publici, în timp ce companiile aeriene nu le subvenționează nimeni. - marius664 a scris:
- Mai sunt si alti oameni implicati in siguranta si securitatea zborului, nu numai pilotii.Mai sunt tehnicieni, stewardese, controlori de trafic, etc care au si salarii mult mai mari ...
Pe toți ăștia nu-i plătește statul, nici măcar pe cei de la Romatsa nu-i plătește propriu-zis statul. Iar dacă toți ăștia au salarii mai mari decât ceferiștii, dar în timpul ăsta avionul rămâne totuși competitiv ca preț, concluzia e evidentă: costurile de operare sunt mult mai reduse la avion. Pe lângă asta, fiecare oră pierdută aiurea de un pasager are o anumită valoare, care diferă de la individ la individ. Cineva care n-are nimic de făcut, poate sta liniștit 10 ore în tren. Cineva care are o ocupație utilă societății o să prefere să piardă 4 ore la avion, nu 10 la tren. Trenul ar putea fi eficient între orașele mari din RO, dar în condiți de TGV, nu în condițiile actuale, demne de 1970. Trenul nu ar trebui să se plaseze pe pozțiții de confruntare cu avionul. Dimpotrivă, ar trebui să existe gară în fiecare aeroport, astfel încât calea ferată să profite de nevoia omului de a ajunge la acel aeroport. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 10 Sept 2017, 23:16 | |
| - alliens a scris:
- Kapпaтй a scris:
- Pentru ce ai merge cu trenul Bucuresti-Timisoara in 10 ore si 100 lei bilet cand avionul face o ora la un pret incepand de la 8 euro. Daca esti om important si ai treburi de rezolvat clar nu stai o zi intreaga sau o noapte intreaga pe drum in conditiile in care pe vremuri IC facea 7 ore maxim si chiar si asa e mult cand exista varianta cu maxim 3 ore din Piata Victoriei Bucuresti in Centru Timisoara.
poate pentru ca iti e frica sa zbori cu avionul? Nu am aceasta frica, toti murim intr-o zi intr-un anume moment, daca ajungi sa faci "aoleu cade drobuld e sare" nu mai faci nimic. Traiesti orice clipa, incerci orice in viata, cum iti este scris asa mori, nu mergi cu avionul dar iti pica o caramida in cap pe strada si tot mori daca e sa mori in ziua x la ora z. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 10 Sept 2017, 23:55 | |
| Am un coleg de langa Craiova în 6 luni a fost de 2 ori acasă cu autocarul. A pierdut 4 zile din concediu la fiecare drum ca îi e frica de avion. I-am explicat ca avionul e cel mai sigur mijloc de transport din lume, iar din România trenul ca avioanele care merg la noi în tara nu prea sunt avioane și el tot cu autocarul o sa meargă. NicI macar nu a găsit o scuza cu bagajul lui îi este frica de avion. Tot din Oltenia soțul unei colege au 5 ani de Anglia de 2 ani de zile se duc numai cu mașina acasă ca soțul ei are rău de avion vomita și i se face rău nu ca i-ar fi frica plus care nevoie de mașină în tara iar ei când pleacă în tara se duc toți 3 odată: ei 2 și băiatul și e mai convenabil cu mașina decât cu avionul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 11 Sept 2017, 00:27 | |
| - Kapпaтй a scris:
- alliens a scris:
- Kapпaтй a scris:
- Pentru ce ai merge cu trenul Bucuresti-Timisoara in 10 ore si 100 lei bilet cand avionul face o ora la un pret incepand de la 8 euro. Daca esti om important si ai treburi de rezolvat clar nu stai o zi intreaga sau o noapte intreaga pe drum in conditiile in care pe vremuri IC facea 7 ore maxim si chiar si asa e mult cand exista varianta cu maxim 3 ore din Piata Victoriei Bucuresti in Centru Timisoara.
poate pentru ca iti e frica sa zbori cu avionul? Nu am aceasta frica, toti murim intr-o zi intr-un anume moment, daca ajungi sa faci "aoleu cade drobuld e sare" nu mai faci nimic. Traiesti orice clipa, incerci orice in viata, cum iti este scris asa mori, nu mergi cu avionul dar iti pica o caramida in cap pe strada si tot mori daca e sa mori in ziua x la ora z. Avionul e cel mai sigur mijloc de transport din lume. În Europa cade un avion la câţiva ani. E drept, când cade un avion, de regulă mor toţi cei de la bord, dar asta înseamnă 150 - 200 oameni. Păi doar prin Otopeniul nostru trec 11 milioane de pasageri într-un an. Transportul feroviar convenţional pe distanţă lungă aparţine trecutului, la fel şi vagoanele de dormit. În câţiva ani va mai exista doar în statele cu cetăţeni săraci (gen India), cu cerere de transport prea mare (gen China) sau unde, din motive politice, oamenii trebuie ţinuţi la ei acasă (gen Rusia şi alte câteva state din fosta URSS). În rest, prin Europa se răreşte tot mai mult. Numai noi suntem împotriva curentului, la noi mergi cu maşina de la Bucureşti la Buftea şi cu trenul de la Satu Mare la Constanţa. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 11 Sept 2017, 00:40 | |
| Pai pentru aia care n-au masina personala e mai usor sa ajungi de la Bucuresti la Buftea cu maxi-taxi si pana la Satu-Mare cu trenul.Ba cunosc o familie din Vatra Dornei care desi au masina personala, folosesc trenul pentru deplasarile la Bucuresti, deoarece este un chin sa conduci noaptea-si in general-pe soselele patriei.Cand o-m avea si noi autostrazi sau macar sosele expres care sa ocoleasca toate satele pline de carutasi betivi, trenul de lung parcurs va disparea, pana atunci... PS Ti se pare ca indienii sunt mai saraci ca noi??? |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6989 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 11 Sept 2017, 00:41 | |
| Dacă ai cerere de ce să nu existe tren de noapte? Cu mașina, Satu Mare - Constanța faci 14-15 ore și ajungi pârlit de nervi din cauza cretinilor din trafic, așa, cu trenul, iei la vagonul de dormit sau la cușetă 4 locuri și ajungi relaxat și odihnit, sau, dacă nu îți permiți, iei la COMPARTIMENT clasa a doua și din nou poți dormi. Trenul de lung parcurs mi se pare cea mai bună metodă de a străbate distanțe mari, cu avionul nu e combinație, mașină nu am, iar autocar iau doar dacă merg noaptea și CFR îmi dă saloane și neoane în ochi în loc de compartimente comode. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 11 Sept 2017, 01:35 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Trenul de lung parcurs mi se pare cea mai bună metodă de a străbate distanțe mari, cu avionul nu e combinație, mașină nu am, iar autocar iau doar dacă merg noaptea și CFR îmi dă saloane și neoane în ochi în loc de compartimente comode.
Tocmai m-am întors de la Haţeg, 410 km pe sens, 6h la dus (blocaj Bascov şi Călimăneşti), 5h15min la întors (accident pe A1 la km 23), dar asta cu încălcat continuu limitele de viteză (140 - 150 pe autostrăzi, 70 - 90 în localităţile de pe DN7... mă rog, viteza coloanei, altfel nu mă riscam la aşa ceva). Benzina? 28 litri pe sens (135 lei pe sens). Dar noi am fost 5. Găseşte-mi tu un tren care să ne ducă măcar în 7 ore la destinaţie (nu mai zic de preţ). Ţine cont că în maşina aia era cineva cu autorizaţie CFR şi 4 studenţi (2 la licenţă, 2 la master, toţi la cursuri de zi, buget, universitate de stat), deci chiar nu conta preţul biletului de tren. Iar astfel de calcule îşi face cam toată lumea, mai ales că maşinile nu mai sunt atât de greu de achiziţionat, având în vedere că Livache a anulat taxa de primă înmatriculare (şi ajung pe drumuri toate hârburile la mâna a 7a, dar asta e altă mâncare de peşte). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |