Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 03 Iul 2017, 00:09
Legal, un minister nu se poate băga în treaba altuia. De regulă, o regulă care priveşte mai multe domenii se aprobă prin lege, de către Parlament. Acolo trebuie rezolvată problema.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 03 Iul 2017, 08:12
Pai si parlamentul de unde sa stie daca nu de la cei care au nevoie de o reglementare?
Nu trebuie niste discutii prealabile intre ministere?
Hai ca esti prea comod, in acest mod tara nu are sanse de progres.
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 03:45
Cred că progresul ar începe de la situația juridică a terenului pe care se află linia ferată.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 08:24
calea ferata se afla pe terenul caii ferate, alaturat se afla paduri care pot fi ale Statului sau ale privatilor.
Asa cum exista reglementari privind exploatarea padurilor indiferent de regimul proprietatii, tot asa ar putea fi reglementari privind protejarea infrastructurii caii ferate.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 09:15
Teoretic poţi să faci exproprieri pe cauză de utilitate publică. Dar genul ăsta de exproprieri trebuie bine justificat. Desigur, practica arată că unii lideri locali nu dau 2 bani pe lege, de exemplu exproprierile pentru lărgirea străzii Buzeşti au fost declarate ilegale, dar nimeni nu a mai demolat bulevardul ca să le facă la loc casele oamenilor.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 09:30
Ce expropriere domnule?
Sint locuri unde insasi calea ferata este proprietarul terenului pe care este vegetatia forestiera( tufe, arbori si arbusti) si sint locuri unde altcineva este propritarul padurilor ca noi ne referim la copacii din paduri care cad pe calea ferata.
Vorbeam de o reglementare care sa permita intretinerea unui culoar de protectie, mai concret am in minte un fel de toaletare, curtare in inaltime a arborilor pe un culoar bine definit.
Ce expropriere sa faca CFR care nu e in stare sa curete tufele din fata semnalelor de pe propriul teren?
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 – Republicare *)
M. Of. nr. 834 din 9 septembrie 2004
Siguranţa şi protecţia infrastructurii feroviare
Art. 29. – (1) În scopul desfăşurării în bune condiţii a circulaţiei feroviare şi al prevenirii evenimentelor de cale ferată, se instituie zona de siguranţă şi zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limită de 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului.
(3) În cazurile în care limitele astfel stabilite cuprind terenuri aflate în proprietate privată, se poate proceda la expropriere pentru cauză de utilitate publică, în condiţiile legii.
(4) Zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, indiferent de proprietar, în limita a maximum 100 m de la axa căii ferate, precum şi terenurile destinate sau care servesc, sub orice formă, la asigurarea funcţionării acesteia. Limitele concrete ale zonelor de protecţie se stabilesc pe baza normativelor emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu informarea scrisă a proprietarilor terenurilor în termen de 30 de zile.
(5) În zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrări, potrivit reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Art. 30. – În zona de protecţie a infrastructurii feroviare se interzice:
a) amplasarea oricăror construcţii, fie şi cu caracter temporar, depozitarea de materiale sau înfiinţarea de plantaţii care împiedică vizibilitatea liniei şi a semnalelor feroviare;
b) utilizarea indicatoarelor şi a luminilor de culoare roşie, galbenă, verde sau albastră, care ar putea crea confuzie cu semnalizarea feroviară;
c) efectuarea oricăror lucrări, care, prin natura lor, ar putea provoca alunecări de teren, surpări sau afectarea stabilităţii solului, inclusiv prin tăierea copacilor, arbuştilor, extragerea de materiale de construcţii sau prin modificarea echilibrului freatic;
d) depozitarea necorespunzătoare de materiale, substanţe sau deşeuri care contravin normelor de protecţie a mediului sau care ar putea provoca degradarea infrastructurii feroviare a zonei de protecţie a acesteia, precum şi a condiţiilor de desfăşurare normală a traficului feroviar.
Art. 31. – (1) În zona de protecţie a infrastructurii feroviare pot fi amplasate, temporar, materiale şi utilaje necesare întreţinerii acesteia, în scopul eliminării consecinţelor evenimentelor de cale ferată sau al prevenirii oricărui pericol pentru siguranţa circulaţiei feroviare. În cazul producerii de pagube, se va acorda proprietarilor bunurilor afectate o justă despăgubire, stabilită pe bază de negocieri, în termen de maximum 30 de zile de la terminarea lucrării. În caz de neînţelegere, acordarea de despăgubiri şi cuantumul acestora se stabilesc prin hotărâre judecătorească.
(2) Dreptul de ocupare temporară a terenului nu este condiţionat de plata prealabilă a despăgubirii.
Art. 32. – Pe traseul liniilor ferate aparţinând infrastructurii feroviare, supus înzăpezirilor, compania naţională care administrează infrastructura feroviară este în drept să utilizeze zona de protecţie pentru instalarea de parazăpezi. În cazul producerii de pagube cu această ocazie, sunt aplicabile dispoziţiile art. 31 alin. (1).
Art. 33. – (1) Traversarea căii ferate de către alte căi de comunicaţii se realizează şi se menţine în conformitate cu reglementările emise de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi de către organele administraţiei publice locale, după caz, cu suportarea de către beneficiarul căii de comunicaţie respective a oricăror daune produse la infrastructura feroviară.
mai ramine sa gasim reglemetarile forestiere.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 11:07
Intr-o carte funciara,
Proprietar este Statul Roman prin Ministerul transporturilor si infrastructurii si concesionar CFR SA.
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 14:19
dan tm a scris:
Proprietar este Statul Roman
Tocmai ai descoperit rădăcina problemei
dan tm a scris:
calea ferata se afla pe terenul caii ferate
Mă pregăteam să scriu că o cale ferată e doar o colecție de șine și traverse, nu are personalitate juridică ea însăși, deci nu poate deține nimic în proprietate, dar ai descoperit singur cum stau lucrurile
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 15:04
Warrington, cucit esti mai sus in ierarhia Statului , cu atit poti trasa sarcini si poti arunca vina pe altii, te poti degreva de orice.
Prin insasi legislatia de organizare si functionare a caii ferate ca institutie, se stabileste ca Statul Roman este reprezentat de Ministerul Transporturilor.
Dar degeaba am dezbatut asta la alt subiect.
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 04 Iul 2017, 15:50
Răspunderea colectivă înseamnă de fapt răspunderea nimănui.
În UK, proprietarul tunelurilor, podurilor și a căii ferate în sine (inclusiv terenul de sub ea) este Network Rail. Fiind o companie cu personalitate juridică, proprietarul este responsabil pentru tot ce se întâmplă, dar are și dreptul să ia toate măsurile pe care le crede de cuviință pe proprietatea sa.
”zona de protecție a infrastructurii feroviare” e un concept de sorginte comunistă, în esență. Nu poți să interzici proprietarului să se folosească de terenul său, alocându-l infrastructurii feroviare, dar fără a-l cumpăra. Plus că se creează situații ambigue, nu te poți apuca nici de tăiat copaci și nici de amenajat un teren care aparține altcuiva, vine Curtea de Conturi și spune că e ilegal și că trebuie recuperat prejudiciul.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6767 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 06 Iul 2017, 08:00
Un articol scris mai dur, e scris de unul din autorii de la Times New Roman. http://eftimie.net/misterele-calatoriei-trenul-mileniali-alti-handicapati-similari/ Cred că descrie foarte realist ce se întâmplă cu majoritatea lamentărilor de la cei care circulă cu trenul. Concluzia e că românul e primul la a avea pretenții, plângeri de tot felul, însă multe situații nefavorabile apar chiar din vina acestuia, iar in alte situații unii călători cred că li se cuvine tot luxul chiar și sfidând legile fizicii de afară (restricții calea ferată, temperaturi).
Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 44 Localizare : Galati Reputatie : 4671 Data de inscriere : 11/08/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 06 Iul 2017, 09:18
Eftimie este cel mai bun pamfletar.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 07 Iul 2017, 14:22
Vorbeam pe alt topic de cresteri de numar de calatori se vede ca investitiile in material rulant si infrastructura aduc rezultate
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 09 Iul 2017, 00:24
Cum se schimba un pod in Olanda
si noul pod
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6989 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 15 Iul 2017, 12:15
În general, când merg cu trenul, cele mai multe comentarii negative sunt legate de viteza foarte mică de circulație și timpii mari de deplasare; e relativ universal să aud plângeri de genul ăsta. Tot des aud plângeri legate de capitolul curățenie și de lipsa prizelor, iar în cele din urmă, de lipsa instalației de climă, dar cele din urmă chiar nu sunt auzite decât rareori. Având în vedere că vitezele sunt cum sunt, că se fac multe ore pe distanțe relativ mici, nu considerați că ar fi fost mult mai imperativă alocarea de fonduri UE pentru reparații la CF, și nu pentru achiziții de MRCF nou? Cu ce mă încălzește că merg într-un Stadler FLIRT 3, compartimentat și dotat pentru tren IR de parcurs lung, când fac 10 ore pe 497 de km?
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II