|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 02:43 | |
| - marius664 a scris:
Dar sa revin la ce vroiam sa intreb eu...Oare aceasta gratuitate va fi si peste cativa ani? Pentru ca daca nu, delasarea CFR-ului de a nu asigura conditii optime pt toata lumea-si aici cea mai mare acuza in aceste zile este lipsa de vagoane-se va intoarce inzecit impotriva lor, si atunci mi-e greu sa cred ca vor supravietui pe piata : Nimeni nu stie ce va fi peste cativa ani. Sa nu mai existe trenuri, sa fie trenul gratis sau aproape gratis pentru toata lumea ca masura de reducere a poluarii, sa fie trenul principalul mijloc de transport terestru datorita reducerii drastice a masinilor, totate astea sunt plauzibile. - Warrington a scris:
- La un moment dat CFR va fi cumpărată și atunci vor fi greu de justificat gratuitățile și subvențiile, probabil vor dispărea. Exact cum nu se mai pot acorda azi facilități pentru Romtelecom. Dar de supraviețuit va supraviețui, e prea mare ca să nu fie cumpărată de cineva. Tot ca în cazul Romtelecom.
Si in prezent se acorda facilitati pentru anumite persoane la romtelecom, la fel si la trenurile private deja din Romania. Asa ca nu e asta un impediment. Mai degraba privat fiind cfr-ul ar fi mult mai performant. - AeroX a scris:
Dar nu au primit subventia. 400 milioane de lei pe langa 38 milioane de la studentei. Deci fa si tu diferenta. Mai ziceai ca si doar pe baza subventiei sa circule moca toata lumea. Pai vezi ca nu se poate? Au si ei costuri de operare si automat suprasaturarea acestor trenuri le genereaza pierderi pe termen scurt. Ei nu se pot baza doar pe banii de la stat. Supravietuiesc neaparat si din bilete vandute. Iar asta cu vagoanele noi, da, hai sa nu uitam ca optimismul nu are loc la noi in tara. Mira-m-as sa vad pana la sfarsitul anului cele 80 vagoane. Eu cred ca mai degraba isi vor mai repara de prin curte ce apuca, ca sa ce, ca sa faca fata tot studentilor. Un progres efectiv vizibil nu se va vedea curand. Mi-ar placea sa ma insel. Pai fara subventie oricum nu poate circula, poti sa ai nu stiu cati calatori cu tarife intregi ca tot in zadar ar fi. In varianta subventiei actuale clar nu merge sa se dea gratis la toata lumea trenul, se vede pe link-ul din semnatura, voi scrie si un post cu calcule ipotetice pe tema asta. Da, supravietuiesc si din biletele vandute, in ce procente se poate vedea tot pe topicul ala. - marius664 a scris:
- Te poti baza si pe gratuitatea statului, dar baza este pe biletele vandute pe bani. Cred ca pt CFR Calatori, dar si pt alti operatori, calatorul ideal este cel care plateste, nu cel care vine si circula gratis sau cu reducere, pentru ca pe banii aia te poti baza din momentul in care vinzi biletul.Asa platesti salariile la timp, furnizorii, utilitatile.
Ce se intampla daca cineva greseste o hartie, sau MF nu-i place cum e pusa stampila pe un act si vireaza banii cu intarziere? Automat platesti utilitatile si furnizorii cu intarziere si ai penalizari, iar intarzierea in plata salariilor poate duce la greva, etc....Deci de baza ramane calatorul cu bani, nu cel cu subventie... Baza nu e nici gratuitatea oferita studentilor si nici biletele vandute pe bani, ci chiar subventia si in prezent. Pana la 85% din cheltuielile unui tren sunt asigurate de stat, chiar si daca in el sunt doar platitori de bilete intregi. Nu ajung banii din bilete la ce zici tu. Pentru situatiile in care intarzie banii de la stat exista sau ar trebui sa existe provizioane pentru riscuri si cheltuieli, apoi si statul plateste penalizari la banii aia daca nu ii vireaza la timp. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 10:09 | |
| Da banii nu se vad niciunde dar acolo se fura cel mai mult la basculante de nisip si pamant la asfalt la studii de fezabilitate si proiectare
http://www.zf.ro/eveniment/romania-ca-paradox-raportat-la-pib-are-cele-mai-mari-cheltuieli-de-investitii-din-ue-dar-cea-mai-slaba-infrastructura-16252099 |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 13:24 | |
| - Luna a scris:
- Si in prezent se acorda facilitati pentru anumite persoane la romtelecom
Una e să acorzi facilități pentru cazuri individuale (persoane cu dizabilități sau pensionari, presupun că despre asemenea beneficiari e vorba) și altceva e să alegi o categorie socio-profesională (studenții) și să le oferi servicii de telefonie gratis. Nu face nimeni așa ceva, nici în România, nici în lumea civilizată. - Luna a scris:
- la fel si la trenurile private deja din Romania
Hai s-o lăsăîm mai moale cu trenurile private din România. Când o companie ”privată” sifonează bani pentru serviciile secrete sau pentru șefii de partide, după care șeful e sinucis prin America Latină, asta nu are nimic de-a face cu activitatea privată de tramsport feroviar. E o schemă pusă la punct de serviciile secrete, de același tip ca și Hexi-Pharma sau ca ”afacerile” lui Ghiță pe bani publici.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Lun 01 Mai 2017, 13:30, editata de 1 ori |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 13:24 | |
| - Luna a scris:
Baza nu e nici gratuitatea oferita studentilor si nici biletele vandute pe bani, ci chiar subventia si in prezent. Pana la 85% din cheltuielile unui tren sunt asigurate de stat, chiar si daca in el sunt doar platitori de bilete intregi. Nu ajung banii din bilete la ce zici tu. Pentru situatiile in care intarzie banii de la stat exista sau ar trebui sa existe provizioane pentru riscuri si cheltuieli, apoi si statul plateste penalizari la banii aia daca nu ii vireaza la timp. Pai tu daca ai un magazin, pe ce preferi sa vinzi? Cash care-ti intra in secunda urmatoare in contabilitate, sau pe tichete de masa pe care le decontezi dupa o luna??? Daca CFR Calatori nu s-ar baza pe banii veniti din vanzarea biletelor atunci de ce exista posibilitatea cumpararii cu anticipatie? Pana la momentul efectuarii calatoriei CFR utilizeaza banii astia, pe cand subventia o incaseaza dupa 30 zile.Iar subventia tinde sa se reduca , nu sa se majoreze, din aceasta cauza a disparut Regiotrans si mai nou TFC dupa anumite rute.Crezi ca daca erau platitori de bilete renuntau???? |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 13:34 | |
| - marius664 a scris:
- Pai tu daca ai un magazin, pe ce preferi sa vinzi?
Dacă ai un magazin, nu-ți asigură nimeni monopolul în orașul tău sau măcar în cartierul tău. A avea un magazin e o afacere pe bune, care supraviețuiește din vânzări. CFR-ul e altceva, acolo niște oameni au alte misiuni și scopuri în viață, transportul de persoane e doar pretextul Dacă 85% din cheltuieli sunt asigurate de stat, probabil cheltuielile reale, într-un peisaj competitiv, ar fi cel mult 25% din cele actuale, poate chiar sub 20%. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 18:57 | |
| - marius664 a scris:
- Pai tu daca ai un magazin, pe ce preferi sa vinzi? Cash care-ti intra in secunda urmatoare in contabilitate, sau pe tichete de masa pe care le decontezi dupa o luna???
Daca CFR Calatori nu s-ar baza pe banii veniti din vanzarea biletelor atunci de ce exista posibilitatea cumpararii cu anticipatie? Pana la momentul efectuarii calatoriei CFR utilizeaza banii astia, pe cand subventia o incaseaza dupa 30 zile.Iar subventia tinde sa se reduca , nu sa se majoreze, din aceasta cauza a disparut Regiotrans si mai nou TFC dupa anumite rute.Crezi ca daca erau platitori de bilete renuntau???? In plus pe langa ce a zis Warrington mai trebuie precizat ca au disparut si trenuri ce aveau calatori destui datorita micsorarii/disparitiei subventiei. Vezi dealtfel si la orice operator cand e sa bage un tren primul lucru se intereseaza de pachetul minim social, nu de subventie. Daca as avea un magazin e cu totul si cu totul altceva, dar uite ca sa comparam cu domeniul feroviar daca la acel magazin trebuie sa vand berea la 2 litrii cu 1 leu desi o iau de la furnizor cu 4 lei si statul trebuie sa dea inca 5 lei, pai eu clar primul lucru ma uit la banii aia de la stat, chiar daca vin cu intarziere e o sursa mai mare si mai sigura de venit decat leul ala incasat de la clienti. Posibilitatea de a cumpara bilete cu anticipatie e mai mult pentru a se stabili compunerile trenurilor si suplimenta acolo unde e cazul. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 01 Mai 2017, 23:50 | |
| - Luna a scris:
In plus pe langa ce a zis Warrington mai trebuie precizat ca au disparut si trenuri ce aveau calatori destui datorita micsorarii/disparitiei subventiei. E prima data cand aud asa ceva.Poti sa dai si ceva exemple? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 00:08 | |
| Regiotrans pe Bucuresti - Craiova si retur, vazut personal, eram client fidel. Tfc pe alte rute, aia din auzite, in special in zona Clujului. Si mai sunt cu siguranta si altele. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 00:19 | |
| Regiotrans e alta poveste,noi vorbeam in principal operatorul de stat, ailalti sunt prea mici momentan.TFC urmaeste clar profitul , nu cred ca au abandonat rute in care aveau clienti(faza de la Cluj e oarecum similara cu Regiotransul), uite cum au domesticit blatistii de pe Titan-Otenita |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 00:46 | |
| La operatorul de stat mai greu de stabilit, dar ca idee prin 2012-2013 au fost destule trenuri anulate desi unele nu erau nici full dar nici chiar goale, motivul fiind reducerea subventiilor. Ca idee vezi in link-ul din semnatura ca si in cazul ipotetic in care un tren e plin cu 450 de calatori toti platitori de tarif intreg tot depinzinde stat ca operator, in jur de 65% din incasarile pe tren sunt subventia in situatia aia ipotetica, biletele abea 35%. Dar cum astfel e trenuri sunt rare, sa aiba atatia calatori procentul incasari asigurat din subventie cu siguranta este si mai mare deregula. Sigur insa, asta nu inseamna ca nu sunt buni pentru operator si banii din bilete sau ca nu sunt o lichiditate imediat disponibila, dar de acolo pana la a zice ca din bilete se platesc furnizori, combustibil si salarii e cale lunga. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 12:06 | |
| - Luna a scris:
- . Sigur insa, asta nu inseamna ca nu sunt buni pentru operator si banii din bilete sau ca nu sunt o lichiditate imediat disponibila, dar de acolo pana la a zice ca din bilete se platesc furnizori, combustibil si salarii e cale lunga.
Dar nici nu am zis asa ceva,am zis ca pt CFR Calatori ar fi ideal sa aibe mai multi calatori platitori de bilete decat gratuitati.Costurile sunt aceleasi, diferenta este timpul in care le intra banii in cont.Toate societatile de transport feroviar de calatori supravietuiesc cu ajutorul subventiei, acesti bani ar trebui folositi in calitatea serviciilor, astfel cu cat un OTF incaseaza mai mult si are profit incasand o subventie mai mica, facand ca statul sa foloseasca acei bani in alta parte.Tu de unde crezi ca se platesc aceste subventii? Crezi ca lui nea Ion care n-a mers in viata lui cu trenul sau lui tanti Gica care are mertan la scara le place sa cotizeze pt calea ferata si pt subventii aiurea. Bagand banii in subventii si gratuitati fara sporirea calitatii acestui serviciu duce la indepartarea calatorului de tren(cu gratuitate si fara), care duce la anularea nor trenuri, si marirea sumelor alocate de stat pt calea ferata in loc ca acei bani sa se duca in spitale, educatie, siguranta publica Nu zic sa se elimine subventia de tot, dar macar sa avem si noi servicii si trenuri ca ungurii, ca daca zic nemti deja e un ideal prea indepartat.Si MAV-ul primeste subventie de la stat, dar se pare ca acolo banii nu se duc pe pelerine de ploaie sau piulite fara filet... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 12:36 | |
| Sincer nici nu stiu daca e sau nu o bucurie ca statul plateste mai putine subventii intr-un anumit domeniu si in schimb plateste populatia ce foloseste acel domeniu din buzunar. Ca banii de la stat daca nu ajung la pensionari, alocatii, subventii in transporturi sau agricultura tare am impresia ca nu ajung deloc la infrastructura sau scoli, spitale ci in vilele/conturile diversilor oameni politici/cu legaturi politice prin intermediul unor pelerine de ploaie sau piulite fara filet cum ai zis si tu. Si tarile date de tine exemplu la fel acorda subventii la transportul feroviar, nu sunt cu nimic mai speciali.
Oricum problemele sunt altele, nicidecum subventiile sau studentii, hai sa recunoastem. Trenuri aglomerate pe litoral au tot fost si inainte de gratuitate. La fel si 3001 a fost aglomerat deseori. Asta insa inseamna proasta gestiune a vagoanelor. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 13:01 | |
| Si nu atat gestionarea lor cat mai ales lipsa lor.Nu cred ca a stat vreun vagon apt degeaba, si aici se vede clar lipsa materialului rulant adecvat.Daca in locul garniturilor formate din Loco+1-2 vagoane erau rame sau automotoare decente, iar aceste vagoane folosite pt suplimentarea trenurilor acestea, situatia ar fi fost mai buna si calatorul mai multumit.Dar tu ca director general iesi si spui ca n-ai bani de vagoane ca statul nu plateste subventia dovedeste depedenta mult prea mare de aceasta subventie si felul cum stie sa gestioneze statul companiile din subordine si banii contribualilor... Daca si cfr-ul se supara si numai vrea sa primeasca in vagoane pe beneficiarii de subventii, unde am ajunge??? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 14:25 | |
| Cand a mai fost aglomerat 3001 ? De aproape 2 ani jumate merge zilnic cu 6 etajate mai nou a ramas in 5 mai exact din data de 26 aprilie. La 6 etajate nici de sarbatori nu se vaita nimeni, acum cu 5 etajate si studenti transferati la 1745 si 1631 mi-e greu sa cred ca sambata si duminica nu se descurca cu 5 etajate. In cursul saptamani dupa PL.Vest toti calatori i bagi lejer in maxim 2 etajate. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 15:11 | |
| Eu am prins acum ceva ani aglomerat 3001, in ultimii ani nu am mai mers cu el ca nu as avea cum ajunge la el decat cu taxi-ul. - marius664 a scris:
- Si nu atat gestionarea lor cat mai ales lipsa lor.Nu cred ca a stat vreun vagon apt degeaba, si aici se vede clar lipsa materialului rulant adecvat.Daca in locul garniturilor formate din Loco+1-2 vagoane erau rame sau automotoare decente, iar aceste vagoane folosite pt suplimentarea trenurilor acestea, situatia ar fi fost mai buna si calatorul mai multumit.Dar tu ca director general iesi si spui ca n-ai bani de vagoane ca statul nu plateste subventia dovedeste depedenta mult prea mare de aceasta subventie si felul cum stie sa gestioneze statul companiile din subordine si banii contribualilor...
Daca si cfr-ul se supara si numai vrea sa primeasca in vagoane pe beneficiarii de subventii, unde am ajunge??? Adica sa opreasca cfr-ul activitatea. Nu cred ca are voie. Dar poate sa preseze statul sa plateasca subventiile, sa puna penalizari. E normal sa fie dependenti de subventie, asa cum am mai zis, biletele fie si intregi cu sutele/tren nu prea acopera costurile nici macar cu combustibilul si salariile, nicidecum sa ramana si de vagoane. Directorul general are insa partea de vina prin stabilirea (gresita) a prioritatilor, eu as fi taiat de altundeva niste bani si tot as fi avut niste vagoane de rezerva functionale, fie ele si cu vinil maro. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |