|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 15:26 | |
| Am fost în 3001 ieri 1 Mai, Breaza-Bușteni.
Locuri libere destule, nu în exces, dar erau. Tren ocupat foarte bine, dar sub 100% în 5 vagoane. 5 etajate, din care 2 erau cu clasa 1 parter. L-am vazut si pe 1745, părea mai liber decât 3001.
Vremea a fost nu grozavă și foarte mulți au luat-o și către mare |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 15:27 | |
| - Luna a scris:
- Sincer nici nu stiu daca e sau nu o bucurie ca statul plateste mai putine subventii intr-un anumit domeniu si in schimb plateste populatia ce foloseste acel domeniu din buzunar.
Ție ți-ar prinde bine o vacanță de vreo 3 săptămâni în Venezuela, dacă nu înțelegi asemenea lucruri simple. Acolo ai avea ocazia să vezi exact ce se întâmplă când statul subvenționează în dreapta și în stânga, fără discernământ. Venezuela are rezerve uriașe de petrol, dar acolo se potrivește perfect butada aceea cu țările din Sahara: dacă ar deveni socialiste, în maximum 5 ani ar avea nevoie să importe nisip Costurile nu sunt fixe în niciun domeniu. Însă când clientul plătește din banii lui, el folosește acel produs sau serviciu doar atunci când are nevoie reală de el. Astfel că furnizorul (operatorul de transport în cazul de față) are contact cu realitatea, știe cât se cere pe piață produsul sau serviciul oferit de el și își ține costurile sub control. În momentul când funcționează pe bază de subvenții, costurile o iau razna imediat. Fiindcă sunt bani, nu de altceva. Din cauza subvenției, practic fiecare vânzare produce pierderi, nu câștiguri. Dar cum argumentele economice n-au fost niciodată capabile să schimbe convingerile ideologice ale oamenilor, soluția pentru România e alta: trebuie să dea din nou cu oiștea în gard, la fel ca în 1986-1989, la fel ca în 1997-1999 sau la fel ca în 2010-2012. Indiferent dacă lui Dragnea îi iese sau nu socoteala cu președinția din 2019, subvențiile de azi vor fi ”decontate” cât se poate de sever de toată țara, imediat după acele alegeri. Ori va ajunge 6 lei un euro, ori va fi nevoie de alte 20 de miliarde de dolari împrumutate. De asta spuneam cu altă ocazie că pentru România încă nu a venit vremea schimbării, convingerile oamenilor nu le poate schimba nimeni, chiar mor așa cu ele. Doar cei din noile generații născute după 1990 vor putea schimba ceva, pe baza faptului că ei s-au format cu alte convingeri. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 15:40 | |
| Și încă un aspect la 3001. Aveam loc la vagonul 6. Adică plătit anticipat degeaba, la 5 vagoane.
Tot din Valea Prahovei ieri dimineață, IR 1621 era în compunere cu 8 vagoane GDN-Brașov și 6 vagoane GDN-Tmș. DT și 14 vagoane, tren frumos și încăpător. Cred că grupa de 8 vagoane pt Brașov a fost gândită mai ales pentru returul cu 1622, cu recuperatul călătorilor din zonă seara. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 23:17 | |
| - Luna a scris:
Adica sa opreasca cfr-ul activitatea. Nu cred ca are voie. Dar poate sa preseze statul sa plateasca subventiile, sa puna penalizari. Nu am zis sa opreasca activitatea, cu toate ca la cfr grevele spontane vor fi din ce mai dese daca se continua aceiasi linie .Sunt unii transportri auto care numai primesc pensionari daca nu li deconteaza la timp cupoanele. de exemplu.Si CFR Calatori ar putea sa faca asta, si poate e si o masura de presat cum zici tu, ca alta sincer nu prea exista.Sau daca ai vreo idee trimite catre conducerea CFR , dl Szentes pare deschis la dialog... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 02 Mai 2017, 23:34 | |
| Banuiesc ca sti ca este ilegal ce fac acei transportori auto, risca probleme serioase cu autoritatile. La fel si operatorii de transport feroviar care nu aplica facilitatile de tarif redus prevazute de lege. Dar oricum nu vorbim de decontul biletelor gratuite, ala s-a facut la timp, nu poate nimeni comenta, problema este la subventie, aia care e necesara la orice tren, fie el si plin de bilete intregi. In situatia asta nici macar daca ai putea sa nu mai primesti studentii in trenuri nu vad de ce ai face-o odata ce banii pe calatoriile lor i-ai primit si ii primesti la timp. Nu am ce sugestii sa trimit la domnul Szentes sunt convins ca stie deja caile ce trebuie sa le urmeze pentru incasarea subventiei, nu exista prea multe: penalizari, dat statul in judecata si eventual executat silit daca este cazul. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 01:03 | |
| Cred că unele probleme țin de logică de-acum, că aritmetica ai aruncat-o la coș demult.
Ai zis că 85% din costuri le suportă statul, da? Adică pentru un bilet de 15 lei, statul mai pune încă 85 de lei subvenție. Mie mi se pare exagerat, da' așa ai zis tu și n-am de gând să te contrazic.
Acum, dacă studentul nu plătește cei 15 lei, iar CFR-ul îi primește de la stat, însă nu-i primește și pe ceilalți 85 de lei, cam cât timp o să fie compania capabilă să continue să opereze în felul ăsta? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 01:09 | |
| Cam tot atat ca si cum ar fi primit de la calatori aia 15 lei in loc de stat. Procentul de 85% este doar procentul maxim de subventie, in cazul in care profitul atinge 3% se micsoreaza astfel incat procentul de profit sa fie 3% nici intr-un caz mai mult. Asta cu limita la 3% a profitului clar este aberatie, insa e lege, ce sa ii facem. De acord, nici eu nu as lasa sa se faca profituri imense in activitatile subventionate din banii publici, dar nici doar 3%. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 01:15 | |
| Bun, să zicem că subvenția se micșorează la 80 de lei. Cât timp funcționează compania dacă nu-i primește decât pe ceilalți 15? - Luna a scris:
- penalizari, dat statul in judecata si eventual executat silit daca este cazul.
Și cam cum crezi tu că merge executarea silită în astfel de cazuri, pui sechestru pe clădirea Ministerulului de Finanțe sau pe sediile ANAF și le vinzi la licitație? Sau cum îți imaginezi tu lucrurile astea? |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 01:56 | |
| Luna, dar stii de ce are CFR Calatori profitul limitat la 3%? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 02:09 | |
| @Warrington Nici o zi nu poate functiona fara aia 80, indiferent cati calatori cu bilete intregi ar avea. Nu are cine sa sustina restul de cheltuieli nici daca ar fi 50 de oameni in picioare peste capacitate in fiecare vagon si toti cu bilete intregi. In momentul de fata probabil merge pe provizioane sau datorii.
Executarea silita merge destul de simplu, asa cum merge si la procesele castigate impotriva statului de catre persoanele fizice.
@marius664 Nu stiu, oricum toti operatorii de transport feroviar au profitul limitat la 3% nu doar cfr calatori, inclusiv privatii. Un lucru foarte rau, asa nu prea poti sustine pierderi pe o anumite sectoare cu castiguri mai mari pe altele. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 04:15 | |
| - Luna a scris:
- Executarea silita merge destul de simplu, asa cum merge si la procesele castigate impotriva statului de catre persoanele fizice.
Păi, exact de asta spuneam să te informezi. Discută și tu cu cineva care a câștigat procese împotriva statului și vezi cum se procedează în realitate. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 04:56 | |
| Am intrebat un avocat acum ceva timp pentru alta speta de neplata de catre stat, se executa silit insitutia de care trebuia sa faca plata procedand conform ordonantei nr. 22 din 2002. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 06:58 | |
| Eu nu inteleg un lucru,tarifele CFR sunt relativ egale cu ale celorlalte companii feroviare din Europa.Sa inteleg ca si acolo subventia e de 85%? Presupun ca au si ceilalti subventie insa probabil la un procent mai mic.Si atunci insemana ca, cheltuielile sunt altele.Nu stiu, intreb. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 11:02 | |
| |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 11:06 | |
| - ciprian71 a scris:
- Eu nu inteleg un lucru,tarifele CFR sunt relativ egale cu ale celorlalte companii feroviare din Europa.Sa inteleg ca si acolo subventia e de 85%?
Presupun ca au si ceilalti subventie insa probabil la un procent mai mic.Si atunci insemana ca, cheltuielile sunt altele.Nu stiu, intreb. Cred ca subventile sunt mai mari dar statul acolo controleaza drastic cheltuielile companiile sunt restructurate si merg pe eficienta nu ca la noi merg doar ca sa tina niste Tesa in spate si neveste amante si cunostite parasutate acolo Doar daca ne uitam la cazul de azi de la CFR Marfa vedem acolo tot felul de posturi director operatiuni dezvoltare Sef birou urmarie contracte si cate or mai fi http://www.comisarul.ro/articol/diicot-da-prima-lovitura-regimului-psd!-percheziti_884893.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |