Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+48
apmatei
AndreiCFRbv
IonutCFR2009
kristi kkk
Sabik
cristi ar
mtk
laurentzu
Rarau
bubu
alex.alexus.tm
bobi
Capsuneanu
92Dragos
George CFR
alliens
AeroX
laur 133
riciu
Luna
Daniel Trifu
ets2oltromânia
TVlad
Tony-PH
marius664
marius_catalin84
cardinal
alex.barac.5
COSTACHE MIHAIL
aris86
neluadi
Vitosa
NicuS
DAS 2011
@ndrey
mielutu zburator
IonutChircu
cristy79
razvan - trenuri
Katalyn
LanceR
Adirmvl
Dr2005
Warrington
Nesebar
Adrian78
ciprian71
dan tm
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 35 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeMier 12 Oct 2016, 23:31

razvan - trenuri a scris:
MAGHIARI = SECUI

În ungurește, ”magyar” se referă la orice fel de unguri, într-adevăr. Însă maghiarii autentici sunt cei din Sălaj sau din Debrecen, de exemplu. Cei din Harghita și Covasna sunt ”szekely” și niciun un ungur n-o să spună ”szekely” când se referă la cei din Sălaj.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeMier 12 Oct 2016, 23:36

razvan - trenuri a scris:
Doar in cazul unui razboi se va rupe Transilvania si Banatul.

Un război cu cine?! Când toate țările din zonă sunt deja organizate pe principii naționale, n-are ce război să existe. Iugoslavia și Cehoslovacia erau singurele care nu respectaseră principiul statului național după 1918, dar la momentul de față nu mai e cazul.

Banatul n-are nicio treabă cu Ardealul, sunt provincii diferite, cu istorii diferite, cu minorități diferite etc. Există uneori tendința de a numi ”Transilvania” toate ținuturile aflate între Carpați și granița de vest, însă acolo sunt de fapt 4 regiuni diferite: Ardealul, Banatul, Crișana și Maramureșul.

Am încercat să inserez o hartă lămuritoare, dar e în format .svg, n-o afișează forumul.

https://en.wikipedia.org/wiki/Transylvania
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4754
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 08:58

Cum arata sectorul transportului in Romania
România urcă pe prima poziţie în rândul ţărilor din Europa în care călătoria cu avionul costă cel mai puţin, cu puţin peste 7 euro pentru 100 km. (…) Un zbor intern mediu, de exemplu între Bucureşti şi Cluj-Napoca, costă rareori peste 30 euro.
În privinţa altor tipuri de transport, România este o ţară mai puţin ieftină, arată studiul GoEuro. Pentru transportul cu trenul, preţul mediu este de 4,56 euro/100 km, ceea ce plasează România pe locul 23, adică la mijlocul clasamentului european.

Cele mai mici preţuri la transportul feroviar de călători sunt în Ucraina (1,56 euro/100 km), Belarus (1,59 euro), Turcia (2,54 euro), Republica Moldova (2,72 euro) şi Bulgaria (2,84 euro).

În privinţa transportului au autobuzul pe rute interne, preţul mediu de 4,63 euro/100 km plasează România pe locul al 27-lea în Europa.

În clasamentul general al preţurilor, care ţine cont de toate modurile de transport, România se situează pe locul 29 din 40 de ţări, cu un preţ mediu de 5,44 euro/100 km.

După preţurile călătoriilor interne, România este mai scumpă decât Bosnia-Herţegovina, Rusia, Estonia, Serbia, Lituania, Macedonia, Letonia, Cipru, Albania, Moldova şi Belarus.

de Daniel Ionașcu - jurnalist
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18760
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24340
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 14:24

In Germania lumea merge din ce in ce mai mult pe distante lungi atat cu trenu cat si autobuzu

http://www.railjournal.com/index.php/main-line/german-long-distance-passenger-numbers-bounce-back.html?channel=524
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4754
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 17:26

ciprian71 a scris:
Este adevarat si acest aspect.De ce nu am ales rura:Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea-Sibiu?Du ap cum sti exista un IRdesiro 1521/1522 care dupa mine si dupa parerea multora de aici stiu ca salvarea lui e tariful regio sau disparitia lui in mod natural.Linia 219 care sa lege Pitesti de Ramnicu Valcea e prea mult, stim cu totii cat ar costa si cate secole ar dura sa existe.Apoi exista vadul solid al autobuzelor din Autogara Militari.Trenurile IR Bucuresti - Pitesti+IRBus Pitesti-Ramnicu Valcea e o nereusita.
Sa revin la ruta Sighisoara - Targu Mures.Exista doua trenuri IR din Bucuresti IR.1745 si IR.1539 ramura din 346.Toti calatorii ce urca in aceste doua trenuri la oricare din statii pana in Sighisoara pot lua bilet CFR pana la Targu Mures sau Praid.Din Sighisoara pot calatorii mai departe cu IRB.10745 ramura 1745 sau IRB.10539 ramura 1539.Dar din Brasov CFR poate pune in circulatie inca alte doua trenuri IR.cu tarif promo urmand ca din Sighisoara sa-si continue ruta cu IRB.cu conditia sa fie format din vagoane 20-87,21-83 IRB MERCEDEZ CITARO( silentios,modern, consum mic de motorina 20%,vopsit in culorile CFR pentru a fi cunoscut).Sunt patru curse Sighisoara - Targu Mures cu oprire intermediara la Baluseri.Sezonier din Balauseri spre Praid.
Cine sunt pasagerii? Toti cei ce calatoresc cu respectivele trenuri, plus cei ce revin la tren si renunta la microbuze.Elevi, studenti, posibili navetisti care s-au saturat de abonamente absurd de scumpe.Scopul este sa existe un tarif de tichet sau abonament integrat.
Am analizat cazul OBB Graz -Klagenfurt.Decat sa construiasca o linie prin acei munti au apelat la ICBus -2h, exista si rute feroviare ocolitoare dar schimbare tren si dureaza 3h.20 min.
Asa se face autobaza la Sighisoara CFR BUS.E normal ca din Sighisoara spre Agnita sa circule un singur microbuz la ora 8? Propun R.Bus Sighisoara -Agnita, orar cadentat la 2 ore.Locuitori deblocati, turisti straini nu spun(am fost saptamana trecuta doua zile la Viscri), elevi.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3356
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8370
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 17:48

Adrian78 a scris:
In Germania lumea merge din ce in ce mai mult pe distante lungi atat cu trenu cat si autobuzu

http://www.railjournal.com/index.php/main-line/german-long-distance-passenger-numbers-bounce-back.html?channel=524

Mai avem minim 20 de ani pana sa finalizam o cale ferata RAPIDA de minim 250 km/h. Sunt multi angajati la companiile de CFR care cred ca "SE MAI POATE ASA" fara cel putin o linie cu viteza sporita, tarife mari si conditii medii de transport.


Comunicat oficial si o parte din el (desconsidera transportul feroviar)  :

http://www.aeroport.ro/comunicat-de-presa-13-octombrie-2016/

„In 2016 vom avea trei baze externe si cinci baze interne, asadar dorim sa ne aplecam si asupra regiunilor, dezvoltand legaturi intre orasele importante din Romania, unde cererea este foarte mare, iar calatoria cu trenul nu mai este o optiune viabila. Daca o calatorie Iasi-Oradea, cu trenul,  dureaza si 12 ore, iata ca incepand cu luna decembrie, poti ajunge cu avionul din Iasi la Oradea in doua ore, cu escala de 55 de minute in Otopeni, fara debarcarea pasagerilor".


Daca ar exista cel putin 1 pereche de trenuri IR intre Bucuresti si Iasi/Satu Mare/Oradea/Timisoara si Timisoara - Iasi (via Oradea unde nu sunt lucrari) care sa opreasca in marile orase si noduri feroviare ar fi un lucru pozitiv.

Oricum dupa DATELE STATISTICE transportul aerian romanesc (intern) si-a dublat nr. de pasageri in ultimii 2 ani, conform I.N.S. si statistica din aeroporturi. CFR CALATORI este in stationare.


Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Joi 13 Oct 2016, 18:15, editata de 1 ori
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4754
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 18:02

CFR, va pierde teren la cursele lungi din pacate.Acum asta este, e combianatia perfecta intre coruptie (Neculaiciuc cu achizitiile lui)si nefintarare controlata.Daca stau un MERCEDEZ Citaro valora cat suruburile lui.
Distractia cu modernizarea liniei 300.200A.200 ne va costa enorm, in timp ce alte magistrale sunt si ele in asteptare.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4754
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 18:12

Acum ca o paranteza, banuiesc ca ati vazut cu totii filmul Ticalosii.E bine de stiut un lucru ca nu suntem facuti pentru capitalism.Pe noi ne salvazeaza un singur lucru nationalizarea firmelor private, a bunurilor personale si s-o luam de la 0.Adica cu santierele tineretului si cu o institutie a statului care sa deschida antreprize de constructii de cai ferate si poduri.Asa sa ne aducem aminte de Bumbesti-Livezeni s.a.
Sus In jos
cristy79

cristy79


Numarul mesajelor : 1539
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5872
Data de inscriere : 27/02/2013

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 18:36

CFR a pierdut calatori in ultimii ani pe rutele scurte unde au dat navala dubele de toate felurile (sa va mai spun cat costa asa-zisul tren IR pe distante scurte?), iar acum risca - tot in timp, nu imediat probabil - sa piarda si pe distante mai lungi. Avionul a luat o mare dezvoltare, oamenii se duc la diverse evenimente in orasele Romaniei cu avionul - acesta nu mai e demult apanajul oamenilor bogati si afaceristilor. Pe cand la tren mai vin doar blatistii si pomanagiii de toate felurile. Si apoi cate un ratacit care plateste biletul intreg si apoi scrie pe tot netul si toate blogurile ce scump a fost, ce murdar si ce mult a facut pe drum. Deci alta reclama proasta...

Nu stiu sincer cum se mai poate iesi din aceasta situatie, riscul este unul real... un nou sistem de tarifare mai poate salva ceva desi in timp s-a format o adevarata cultura a dubei iar acum tot mai multi isi permit avionul.  

Ani de zile de bataie de joc, jafuri, nepasare si nesimtire isi spun cuvantul si a venit vremea decontului... Sad

Daca CFR vrea sa isi recupereze macar calatorii pe distante scurte ar trebui cred implementat tariful unic de regio sub o anumita distanta care ramane de stabilit din calcule (80-100 de km). Iar pentru restul zonelor revizuite drastic tarifele IR care sunt pur si simplu aberante  (mai ales sub 300 de km). Nici nu stiu ce sa mai zic cum e mai bine, situatia nu e deloc roz si trendul actual nu stiu daca mai poate fi inversat. Romanii au descoperit avionul (dupa duba, e cel mai accesibil se pare). La tren - mai raman unii (nu toti) elevii, studentii - dar si din astia multi si-au luat masina, pensionarii, handicapatii reali sau imaginari, revolutionarii si alte "facilitati"... ca la pomeni suntem cred primii in Europa.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 18:55

ciprian71 a scris:
nu suntem facuti pentru capitalism.Pe noi ne salvazeaza un singur lucru nationalizarea firmelor private, a bunurilor personale si s-o luam de la 0.Adica cu santierele tineretului si cu o institutie a statului care sa deschida antreprize de constructii de cai ferate si poduri.Asa sa ne aducem aminte de Bumbesti-Livezeni s.a.

Asta face educația comunistă din om. Decât să aibă unii mai mult și alții mai puțin, mai bine să nu aibă nimeni nimic, corect? Razz

Marea Britanie a naționalizat în 1948 absolut toate transporturile. Rutiere, feroviare și aeriene. În numele acelorași idealuri socialiste. Treptat, au trebuit privatizate și dereglementate toate. Fiindcă rolul transporturilor este să ofere un serviciu necesar publicului, nu să asigure controlul unor politruci asupra întregii națiuni.

Faptul că tu nu ești făcut pentru capitalism te privește direct și personal. Însă nu te-a delegat nimeni să vorbești în numele națiunii.
Ce se întâmplă în România nu e capitalism, e doar o piesă de teatru jucată de comuniști, securiști și urmașii lor.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4754
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 19:17

Cu siguranta nu ajungeam sa spun vorbe grele daca traiam cu adevarat in capitalism.Faptul ca gestionez propia mea activitate da dovada ca am acceptat noul sistem.Dar pentru ca asa cum spui ,,doar o piesă de teatru jucată de comuniști, securiști și urmașii lor'', ajung sa-mi fie greata cum se pierde prosteste doar asa ca vor unii sa controleze sistemul acolo un au actiuni si de unde vin bani negrii.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20631
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25575
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 20:27

cristy79 a scris:
CFR a pierdut calatori in ultimii ani pe rutele scurte unde au dat navala dubele de toate felurile (sa va mai spun cat costa asa-zisul tren IR pe distante scurte?), iar acum risca - tot in timp, nu imediat probabil - sa piarda si pe distante mai lungi. Avionul a luat o mare dezvoltare, oamenii se duc la diverse evenimente in orasele Romaniei cu avionul - acesta nu mai e demult apanajul oamenilor bogati si afaceristilor.
Asta e tendinţa europeană - transportul turistic şi cel pe distanţe lungi se face cu avionul sau cu maşina personală, pe autostradă, iar naveta se face cu trenul. Cum noi nu avem autostrăzi, rămânem cu avioane şi cu rechinii semi-legali care fac curse regulate mascate în curse ocazionale.
Rămâne de văzut cum va profita CFR Călători de treaba asta, că în afară de Bucureşti - Ploieşti şi Bucureşti - Videle, puţine rute au un mers ar trenurilor care să faciliteze naveta cu trenul.

cristy79 a scris:
Daca CFR vrea sa isi recupereze macar calatorii pe distante scurte ar trebui cred implementat tariful unic de regio sub o anumita distanta care ramane de stabilit din calcule (80-100 de km). Iar pentru restul zonelor revizuite drastic tarifele IR care sunt pur si simplu aberante  (mai ales sub 300 de km).
Nu trebuie nici un tarif unic la bilete... biletul e pentru călătorii ocazionali, cine merge zilnic îşi face abonament. Câtă vreme trenul face puţin şi abonamentul costă mai puţin decât benzina maşinii personale. Problema cea mai mare este că elevii şi studenţii nu au reducere şi la abonamentele de IR... de aia căminele din Bucureşti sunt pline de studenţi din Ploieşti, Târgovişte, Titu, Urziceni sau alte localităţi aflate la distanţă mică de Bucureşti, în timp ce cei veniţi de la Rm. Vâlcea sau Tecuci, de exemplu, nu mai au loc. Nu mai zic de elevi, unde dacă n-ai liceu la tine în sat trebuie să mergi 30 - 40 km, chiar mai mult dacă nu vrei să faci liceul agricol.

cristy79 a scris:
La tren - mai raman unii (nu toti) elevii, studentii - dar si din astia multi si-au luat masina, pensionarii, handicapatii reali sau imaginari, revolutionarii si alte "facilitati"... ca la pomeni suntem cred primii in Europa.
Sistemul de facilităţi de la noi e printre cele mai slabe din UE. Suntem singura ţară unde numărul călătoriilor pentru studenţi e limitat, în condiţiile în care în majoritatea UE, orice tânăr sub 26 de ani, chiar dacă e sau nu student, are reducere, ba chiar unele ţări aplică reducerea pentru toţi cetăţenii europeni, nu doar pentru cei ai ţării respective.

În facultate, în toată seria (90 oameni în anul I) erau 3 studenţi cu maşină: un Logan, o Solenza şi o Skoda. După 4 ani mai apăruseră vreo 5 maşini pe lângă alea 3. În schimb, colegii mereu se plângeau că nu le ajung cupoanele să meargă acasă (mai puţin cel cu Loganul ,,că io nu merg cu trenu', io am maşină", că părinţii lui aveau ceva bani). Nu mai zic că se dădeau cupoanele pentru anul I cu 2 zile înainte de Crăciun şi erau valabile doar până la sfârştiul anului, iar cele pentru anul următor veneau prin februarie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 21:31

ciprian71 a scris:
Faptul ca gestionez propia mea activitate da dovada ca am acceptat noul sistem.

Iar faptul că propui naționalizarea tuturor mijloacelor de producție este dovada că nu l-ai acceptat decât de formă Razz

Dr2005 a scris:
Problema cea mai mare este că elevii şi studenţii nu au reducere şi la abonamentele de IR... de aia căminele din Bucureşti sunt pline de studenţi din Ploieşti, Târgovişte, Titu, Urziceni sau alte localităţi aflate la distanţă mică de Bucureşti, în timp ce cei veniţi de la Rm. Vâlcea sau Tecuci, de exemplu, nu mai au loc. Nu mai zic de elevi, unde dacă n-ai liceu la tine în sat trebuie să mergi 30 - 40 km, chiar mai mult dacă nu vrei să faci liceul agricol.

Aici există o problemă de principiu: dacă reducerea o acordă guvernul, prin Ministerul Educației, ea trebuie să fie acordată elevului sau studentului, indiferent de mijlocul de transport folosit. Chiar dacă este acordată numai pentru transport feroviar, reducerea trebuie să fie valabilă pentru orice operator feroviar. Iar acel operator feroviar trebuie să-și poată recupera efectiv banii de la stat, pentru că reducerea nu o acordă operatorul.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4754
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 22:22

Vin si intreb, CFR cunoaste numarul efectiv de tichete(abonamente) cu reducere?Asata asa sa se astie in evidenta contabila cat TVA plateste.In mod normal biletele si respectiv tichetele ar fi trebuit sa fie vandute la tarif intreg.Iar fiecare elev,student sa se adreseze institutiei de invatamant pentru decontare.La fel si pensionarilor sa se adresese CASS.In acest caz CFR nu ar mai fi pusa in situatia sa astepte subventiile care vin cum vin.
Caz in domeniu:bugetul pe anul 2015 al RATB a fost votat in decembrie 2015.Pana atunci a functionat pe datorie intr-un fel.Ca sa nu ami spun ca aceasta regie de transport nu are nici licenta de transport.Ca mi-am adus aminte de cativa colegi de pe forum ca CFR ar trebuii sa participe la o licitatie in cadrul Consiliului Judetean pentru a obtine respectiva licenta.E uite de ce nu am incredere in acest sistem, pentru ca are multe lacune si multe nedreptati.Noi suntem poate educati sa ne gandim ca trebuie sa platim x, sa avem licenta y, in timp ce altii functioneaza ilegal.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13107
Data de inscriere : 06/04/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 13 Oct 2016, 23:15

Cristi, 108 lei Cluj - București - Cluj la Wizz, bilete luate cu vreo 3 luni în avans. O colegă de lucru a fost acasă, la Constanța, acum o lună, cu Blue până la București și mai departe cu autocar sau tren, nu mai știu precis.

Doctore, glumești la faza cu tarifele pentru călătorii ocazionali, nu?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 4 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 4 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 35 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: