|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 16:01 | |
| - dan tm a scris:
- Au mai fost propuneri pe aici de autobuze CFR. Cindva si eu am scris si am dat exemple de la alte firme de cai ferate.
Dar noi avem alta mentalitate, chiar daca inainte de razboi parca existau Autobuze CFR. Bun, atunci pot sta linistit in privinta asta si nu este doar o propunere traznita.Insa situatia este destul de crancena si de aceea am luat in considerare si aceasta idee. Voi ramane consecvent si voi sustine ca autobuzele si microbuzele sunt niste sicrie pe roti, dar in cea mai mare parte din vina o poarta direct angajatii acelor firme mai mult sau mai putin serioase. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 16:24 | |
| - ciprian71 a scris:
- M-am gandit la o calificare suplimentara a personalului feroviar.Sunt angajati din tara care isi doresc foarte mult sa iasa la pensie din cadrul acestei companii si anume CFR.Sofer pe autobuz din fericire este o functie bine platita si bine organizata.
OK, o să repet pe silabe: di-so-nan-ță cog-ni-ti-vă. Rolul unei companii feroviare nu e să creeze tot soiul de artificii pentru ca oamenii să poată ieși la pensie de la respectiva companie. Rolul unei companii feroviare e să desfășoare o activitate de transport feroviar în așa fel încât clienții să fie dispuși să plătească pentru serviciile respective și să nu caute alte soluții. Dacă autobuzul este necesar pentru a aduce pasageri la tren, CFR n-are decât să plătească pentru respectivele curse, la fel cum diverse firme plătesc autobuze în regim de cursă specială pentru a le fi aduși angajații la lucru. Dar nu e treaba CFR să cumpere autobuze care să facă 1-2 curse pe zi de dragul angajaților care vor să iasă la pensie de la CFR. Scopul primordial al CFR ar trebui să fie obținerea de clienți plătitori. Mulți clienți plătitori. Înainte de a le prezenta, pune pe hârtie propunerile și fă un pic de aritmetică. Dacă CFR deja pierde bani pe un anumit traseu, a mai cumpăra și autobuze nu e decât un mod de a pierde și mai mulți bani. Bani pe care îi suportă toată țara, de-aia salariul mediu e tot 400 de euro și acum, la 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 17:33 | |
| CFR are in circulatie tren direct Bucuresti N. - Targu Mures (9h.10min).Dar CFR poate pune in circulatie un tren Bucuresti-Sighisoara-Targu Mures in prezent ( 6h.30 min) daca din Sighisoara pune la dispozitie in cadrul biletului direct luat CFR BUS , autobuzul respectiv este strans legat de trenul de la Bucuresti.Poate dezvolta o noua relatie Bucuresti - Sighisoara - Praid.Nimeni nu merge la praid cu trenul prin Blaj si ar fi un alt concept de a face transport in paralel cu dubele. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Intercitybus_Graz-Klagenfurt.jpg |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 20:34 | |
| Bun, asta începe să sune un pic mai logic. Dar pe autogari.ro sunt peste 20 de curse Tg.Mureș - Sighișoara în fiecare zi, începând de la 4:45 și până la 23:30. Sunt practic din oră în oră, uneori și mai dese. Deci un pasager din Tg.Mureș care vrea să ia trenul din Sighișoara are destule opțiuni auto între cele două orașe.
http://www.autogari.ro/Transport/TarguMures-Sighisoara
Ce ar urma să facă autobuzele CFR atât de diferit, comparativ cu cele 20 de curse menționate? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 21:09 | |
| E vorba de un concept sau principiu intregat, nu stiu cum sa ii spun. De fapt mai pe romaneste, daca altii au, poate ar merge si la noi. Poate putin altfel decit e combinatia de la aeroportul Otopeni. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 21:22 | |
| Este adevarat si acest aspect.De ce nu am ales rura:Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea-Sibiu?Du ap cum sti exista un IRdesiro 1521/1522 care dupa mine si dupa parerea multora de aici stiu ca salvarea lui e tariful regio sau disparitia lui in mod natural.Linia 219 care sa lege Pitesti de Ramnicu Valcea e prea mult, stim cu totii cat ar costa si cate secole ar dura sa existe.Apoi exista vadul solid al autobuzelor din Autogara Militari.Trenurile IR Bucuresti - Pitesti+IRBus Pitesti-Ramnicu Valcea e o nereusita. Sa revin la ruta Sighisoara - Targu Mures.Exista doua trenuri IR din Bucuresti IR.1745 si IR.1539 ramura din 346.Toti calatorii ce urca in aceste doua trenuri la oricare din statii pana in Sighisoara pot lua bilet CFR pana la Targu Mures sau Praid.Din Sighisoara pot calatorii mai departe cu IRB.10745 ramura 1745 sau IRB.10539 ramura 1539.Dar din Brasov CFR poate pune in circulatie inca alte doua trenuri IR.cu tarif promo urmand ca din Sighisoara sa-si continue ruta cu IRB.cu conditia sa fie format din vagoane 20-87,21-83 IRB MERCEDEZ CITARO( silentios,modern, consum mic de motorina 20%,vopsit in culorile CFR pentru a fi cunoscut).Sunt patru curse Sighisoara - Targu Mures cu oprire intermediara la Baluseri.Sezonier din Balauseri spre Praid. Cine sunt pasagerii? Toti cei ce calatoresc cu respectivele trenuri, plus cei ce revin la tren si renunta la microbuze.Elevi, studenti, posibili navetisti care s-au saturat de abonamente absurd de scumpe.Scopul este sa existe un tarif de tichet sau abonament integrat. Am analizat cazul OBB Graz -Klagenfurt.Decat sa construiasca o linie prin acei munti au apelat la ICBus -2h, exista si rute feroviare ocolitoare dar schimbare tren si dureaza 3h.20 min.
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 21:45 | |
| - dan tm a scris:
- E vorba de un concept sau principiu intregat, nu stiu cum sa ii spun.
De fapt mai pe romaneste, daca altii au, poate ar merge si la noi. Da, înțeleg ideea, dar ar trebui să existe niște parametri în care să se încadreze. Alții au în primul rînd trenurile de mare viteză și abia după aceea mai pun în circulație și autobuze care să aducă mai mulți pasageri la tren. CFR ar trebui să aibă mai întâi niște rute profitabile, după care acele rute ar putea deveni și mai profitabile aducând în gările de pe traseu și pasageri fără acces la calea ferată care altfel ar fi tentați de alte soluții. Genul ăsta de soluții integrate se aplică atunci când vrei să scoți maximum dintr-o activitate care deja merge foarte bine. Adică ai grad de umplere de 87% să zicem și te folosești de autobuze pentru a duce gradul de umplere la 93%. Costurile sunt cam la fel, atât la 87%, cât și la 93%, așa că poți aloca bani pentru autobuze pentru a atrage diferența de 6% pasageri. Dar nu cred că astăzi CFR are vreo rută în situația asta. - ciprian71 a scris:
- Sa revin la ruta Sighisoara - Targu Mures.Exista doua trenuri IR din Bucuresti IR.1745 si IR.1539 ramura din 346.Toti calatorii ce urca in aceste doua trenuri la oricare din statii pana in Sighisoara pot lua bilet CFR pana la Targu Mures sau Praid.
Da, ei pot lua bilet până la Tg.Mureș sau Praid, dar problema ta e că va trebui să-i transporți de la Sighișoara mai ieftin decât îi transportă autobuzele existente. Ce sens are să faci asta? Suma pe care o cheltui cu transportul lor se scade practic din costul biletelor pe care le plătesc ei. Genul ăsta de combinație are sens când biletele sunt scumpe, iar trenurile rapide. CFR are trenuri ieftine și lente. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 10 Oct 2016, 22:22 | |
| La noi totul e pe dos |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 00:08 | |
| Rădăcina tuturor problemelor e faptul că nu se poate face antreprenoriat cu funcționari. Cine se face funcționar are alte idealuri în viață, vrea un loc călduț de unde să iasă liniștit la pensie, nu-l interesează pe el găsirea (sau crearea) de rute profitabile. Când au înțeles chestia asta, englezii au privatizat exploatarea comercială a căilor ferate și au păstrat în proprietatea statului numai infrastructura.
Cât de complicată ar fi împărțirea rețelei feroviare pe 7-8 regiuni (foarte probabil chiar actualele regionale) și acordarea unor licențe de operare pe 10 ani, de exemplu? S-ar găsi imediat firme care să se implice, acele firme ar investi în material rulant bani pe care CFR Călători oricum nu îi are în prezent, iar lucrurile ar începe să meargă. Nu trebuie reinventată roata, metoda e testată deja de alții. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 00:33 | |
| - Warrington a scris:
- Rădăcina tuturor problemelor e faptul că nu se poate face antreprenoriat cu funcționari. Cine se face funcționar are alte idealuri în viață, vrea un loc călduț de unde să iasă liniștit la pensie, nu-l interesează pe el găsirea (sau crearea) de rute profitabile. Când au înțeles chestia asta, englezii au privatizat exploatarea comercială a căilor ferate și au păstrat în proprietatea statului numai infrastructura.
Englezii aproape au rămas fără căi ferate după măsura aia. Iar cei care au făcut măreţul studiu au încercat să ne determine şi pe noi să facem acelaşi lucru, făcând Master Planul. Cu greu am reuşit să eliminăm toate tâmpeniile scrise de ei. Revenind la englezi, privaţii ăia sunt grupaţi în ATOC (Association of Train Operating Companies). Şi, ghici ce, sunt membri ai convenţiei FIP, deci angajaţii lor se plimbă gratuit sau la jumătate de preţ prin Europa (şi reciproc, evident). Am impresia că-s şi membri InterRail. Ştii cum se poate face profit cu funcţionarii? Foarte simplu, le dai o cotă de profit şi un salariu decent, cum se face şi la privat. - Warrington a scris:
- Cât de complicată ar fi împărțirea rețelei feroviare pe 7-8 regiuni (foarte probabil chiar actualele regionale) și acordarea unor licențe de operare pe 10 ani, de exemplu? S-ar găsi imediat firme care să se implice, acele firme ar investi în material rulant bani pe care CFR Călători oricum nu îi are în prezent, iar lucrurile ar începe să meargă. Nu trebuie reinventată roata, metoda e testată deja de alții.
În 10 ani abia amortizezi un autobuz. Singura soluţie pentru situaţia asta e să faci ca la nemţi, adică statul (sau regiunea) să cumpere material rulant şi să scoată la licitaţie doar operarea lui. Dar tot nemţii ne arată că toată treaba asta e fix teoretică, pentru că ,,atribuirile competitive" de la ei tot DB le câştigă, numai că au rezolvat problema prin care să cumpere material rulant nou fără să fie acuzaţi de UE că dau ajutoare de stat - s-a creat o autoritate de serviciu public care cumpără materialul rulant, după care îl concesionează operatorului care câştigă atribuirea competitivă. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 08:39 | |
| Depinde pina la ce nivel desconsideri functionarii, iar in interiorul aparatului de stat depinde de vointa politica si linia de urmat de catre cei cu functii de conducere.
Degeaba are o idee buna un functionar sau un grup de functionari, daca sefii lor au alte ideei sau ordine.
schema englezeasca am vazut-o contestata in reportaje din Germania, ba chiar in unele englezesti. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 10:07 | |
| - dan tm a scris:
- Depinde pina la ce nivel desconsideri functionarii, iar in interiorul aparatului de stat depinde de vointa politica si linia de urmat de catre cei cu functii de conducere.
Degeaba are o idee buna un functionar sau un grup de functionari, daca sefii lor au alte ideei sau ordine.
schema englezeasca am vazut-o contestata in reportaje din Germania, ba chiar in unele englezesti. intr-adevar,niciun functionar nu poate avea o idee care sa iasa din linia trasata de sefi,el are functie de executie |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 14:40 | |
| - Dr2005 a scris:
- Englezii aproape au rămas fără căi ferate după măsura aia.
Ești capabil să argumentezi inepția asta? Cu ce cifre vrei tu: număr de pasageri, număr de trenuri în circulație, numărul de trasee operate, vechimea materialului rulant, costul materialului rulant etc. Absolut toți indicatorii economici sunt la nivele mult mai înalte după privatizare, numai hipioții bătrâni ca Jeremy Corbyn mai încearcă să discrediteze măsura asta. Aveau material rulant vechi de 40 de ani înainte de privatizare, exact ca CFR astăzi, iar în prezent au garnituri Alstom (Fiat) și Hitachi de nivel mondial și rame Diesel care merg cu 200 km/h. Caută orice cifre ți se par ție relevante și scrie-le aici, împreună cu sursa lor. - Dr2005 a scris:
- Singura soluţie pentru situaţia asta e să faci ca la nemţi, adică statul (sau regiunea) să cumpere material rulant şi să scoată la licitaţie doar operarea lui. Dar tot nemţii ne arată că toată treaba asta e fix teoretică, pentru că ,,atribuirile competitive" de la ei tot DB le câştigă, numai că au rezolvat problema prin care să cumpere material rulant nou fără să fie acuzaţi de UE că dau ajutoare de stat - s-a creat o autoritate de serviciu public care cumpără materialul rulant, după care îl concesionează operatorului care câştigă atribuirea competitivă.
Da, când o să înființezi și tu fabrici de componente auto în Germania, ca să muncească nemții pentru tine, așa cum muncesc astăzi românii pentru nemți, o să fie bani și în România și pentru soluții socialiste ca în Germania. Deocamdată, nemții își întrețin socialismul de la ei de-acasă pe munca românilor plătiți cu 400 de euro pe lună în fabricile germane din România. Așa că bani pentru soluțiile aplicate în Germania n-or să existe în România ever veci. Chiar și firmele germane, când vin în România vin să producă profit și să-l ducă la ele acasă, nu vin să implementeze scheme socialiste în România.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mar 11 Oct 2016, 15:38, editata de 2 ori |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 14:47 | |
| - dan tm a scris:
- schema englezeasca am vazut-o contestata in reportaje din Germania, ba chiar in unele englezesti.
Există socialiști și în Anglia, se numesc laburiști. Iar Germania e una dintre cele mai socialiste țări imaginabile, acolo și majoritatea celor care au firme proprii sunt de fapt angajați cu tot cu firmă la o altă firmă mai mare la care statul german sau diverse landuri dețin o mare parte din acțiuni. Exact ca și cum Ceaușescu ți-ar fi dat voie să ai firmă privată, cu condiția să o folosești ca să prestezi activități pentru întreprinderile de stat. Sigur că economia socialistă ar fi mers mult mai bine în asemenea condiții, dar Ceaușescu era prea obtuz chiar și pentru asta. Orice socialist o să conteste o astfel de măsură, socialiștii sunt experți în a trăi pe banii altora. - Dr2005 a scris:
- Ştii cum se poate face profit cu funcţionarii? Foarte simplu, le dai o cotă de profit şi un salariu decent, cum se face şi la privat.
Poți să le dai și mama cotei de profit, funcționarii sunt incapabili să gândească măsuri care să genereze profit. Pentru că așa funcționează mintea lor, ei sunt capabili să profite, nu să creeze profit. - Dr2005 a scris:
- Revenind la englezi, privaţii ăia sunt grupaţi în ATOC (Association of Train Operating Companies). Şi, ghici ce, sunt membri ai convenţiei FIP, deci angajaţii lor se plimbă gratuit sau la jumătate de preţ prin Europa (şi reciproc, evident). Am impresia că-s şi membri InterRail.
Uite, ăsta e un exemplu excelent pentru mentalitatea tipică de funcționar. Funcționarul nu vede activitatea economică autentică pe care o desfășoară operatorii feroviari din UK, funcționarul vede doar avantajele pe care le au angajații. Tu ai impresia că ăsta e scopul transportului feroviar în UK, să se poată plimba angajații gratuit sau la jumătate de preț prin Europa? Ăsta e scop de funcționar, nu scop de firmă privată. "Privații ăia” sunt oameni care ajuns miliardari pe munca lor, ca Richard Branson și Brian Souter. Și ambii au ajuns miliardari înainte de a se apuca de transporturi feroviare. Un funcționar ar trebui să intre în pământ de rușine în fața lor, nu să-i trateze cu condescendență referindu-se la ei drept ”privații ăia”. Crezi că dacă trimiți un CV la Virgin sau la Stagecoach, ai vreo șansă? Așa cum spuneam, gândul funcționarului e doar cum să profite. Și ai oferit un exemplu excelent Singura soluție pentru ca mentalitatea asta să dispară e dispariția CFR-ului. O să fie cumpărat de Deutsche Bahn și toate dronele din companie or să dea cu capul de pragul de sus de n-or să se vadă. E drept că mai durează câțiva ani până atunci, dar nu chiar mulți |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Mar 11 Oct 2016, 15:36 | |
| Si noi care incercam sa gasim solutii, cum ar putea CFR sa treaca peste acesta criza. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |