|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6221 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 13 Oct 2016, 23:34 | |
| |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5869 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 13 Oct 2016, 23:35 | |
| Deci exact ce spuneam si ce au spus si studiile date publicitatii chiar de INS si de companiile aeriene - se orienteaza oameni simpli catre avion nu mai e preferat de afaceristi sau milionari. E ceva firesc deja - nu un moft. De altfel numarul de calatori a crescut pe aerian in ultimul an pt cursele interne cu 200% si asta spune tot.
Nici nu ma mai obosesc sa comentez acele "panseuri" cu calatorii ocazionali. Ca de obicei - colegul nostru Dr2005 plange pe umerii pomanagiilor, in opinia dansului problema este ca nu sunt suficiente pomeni. Nu ca se circula la viteze medii de 40 de km/h la tarife mai mari decat cele de avion - lucru unic in Europa. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 00:00 | |
| Dr2005, din seria mea, sunt unul din puținii fraieri care n-au mașina lor proprie. Mare parte au - Loganuri, Skode, Opeluri, fiecare cu ce a putut. Am fost cam 65 în serie, acum suntem 47 (+repetenți) și mna, doar a crescut numărul mașinilor. Iar cupoanele ni s-au dat, în anul 1, pe alde 30 octombrie, chiar în preajma nenorocirii din Colectiv, țin minte bine. Când le-am zis colegilor că am 6000 km cu trenul DOAR vara asta, s-au uitat câș la mine. Câțiva au zis că e mișto tare ce-am făcut (călătoriile, destinațiile) dar alții că-s nebun, că nici plătiți nu ar lăsa mașinuța pentru zeci de ore în tren. Urziceni - București iar are un orar bun pentru navetă, și Făurei - Galați - Făurei, Bârlad - Galați (să vezi cum vin trenurile TFC, mai au puțin și ies pe geam oamenii din ele), Oradea - Cluj, Brașov - Zărnești - Brașov, etc.. Românii vor folosi, CONTRAR TENDINȚEI EUROPENE, trenul pentru trasee lungi deoarece a) e mai comod b) e mai ieftin ca avionul/mașina c) oamenii care merg la rudele aflate la distanță mare sunt deseori vârstnici, nu le trebuie mașină. Asta e, obișnuiește-te cu ideea, nu putem implementa la noi tot ce e în UE. Pur și simplu nu e posibil, la fel cum nu am putea noi să implementăm stilul nostru de viață în Germania (deși nemții imediat încep și ei cu corupția, șmecheria și șpăgăreala când ajung pe la noi prin țărișoară). |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 03:01 | |
| Si cu avioanele ramane de vazut cum va fi in viitor, desi pariez pe o crestere mai mare sau mai mica a preturilor. Pur si simplu nu sint sustenabile. In momentul asta, un zbor Cluj - Iasi pe 15 noiembrie costa, la Blue, 72 de lei, redus de la 90. Decoleaza din Iasi, face escala in Bucuresti si de acolo porneste la Cluj. Ce sa vedeti? Un bilet intre Cluj si Capitala costa tot 72 de lei. Despre ce vorbim? |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5869 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 07:27 | |
| Si eu nu inteleg pur si simplu cum pot opera la asemenea preturi. S-a si spus mi se pare ca sunt printre cele mai mici din Europa. Pe cand la CFR... pe langa costurile mari generate de materialul rulant inadecvat si care consuma foarte mult, de alte taxe si cheltuieli etc etc sa nu uitam ca sunt si numeroase jafuri de acoperit, trebuie si calatoria atator blatisti suportata de cineva, nu? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 09:14 | |
| - Warrington a scris:
- Aici există o problemă de principiu: dacă reducerea o acordă guvernul, prin Ministerul Educației, ea trebuie să fie acordată elevului sau studentului, indiferent de mijlocul de transport folosit. Chiar dacă este acordată numai pentru transport feroviar, reducerea trebuie să fie valabilă pentru orice operator feroviar. Iar acel operator feroviar trebuie să-și poată recupera efectiv banii de la stat, pentru că reducerea nu o acordă operatorul.
Teoretic, aşa se procedează. Numai că, practic, reducerea funcţionează doar la operatorii feroviari (deşi Softrans a circulat juma' de an fără să dea reduceri), că rutieriştii nu încheie contracte cu Ministerul Educaţiei şi Ministerul Transporturilor pentru deconturi. Dar la tren se decontează toate facilităţile. CFR Călători a profitat enorm, pentru că pe rutele cu reduceri procentuale (cum a fost Craiova - Mangalia), pentru studenţi aplica reducerea la preţul maxim şi deconta diferenţa, deci încasa vreo 90 lei de pe urma lor, în vreme ce salariaţii plăteau doar 50. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 09:20 | |
| - ciprian71 a scris:
- Vin si intreb, CFR cunoaste numarul efectiv de tichete(abonamente) cu reducere?Asata asa sa se astie in evidenta contabila cat TVA plateste.In mod normal biletele si respectiv tichetele ar fi trebuit sa fie vandute la tarif intreg.Iar fiecare elev,student sa se adreseze institutiei de invatamant pentru decontare.La fel si pensionarilor sa se adresese CASS.In acest caz CFR nu ar mai fi pusa in situatia sa astepte subventiile care vin cum vin.
Ar fi chiar o tâmpenie să obligi elevul/studentul să plătească integral şi să deconteze după aia... ar ieşi cum e acum cu abonamentele de transport, care teoretic 50% sunt reduse la achiziţie şi pentru restul te duci la şcoală/facultate... câte şcoli crezi tu că decontează transportul public al elevilor? Eu zic că undeva în jurul valorii de zero, pentru că şcoala e ţinută din banii primăriei, nu ai Ministerului Educaţiei, pe când reducerile la transport sunt decontate de Ministerul... Transporturilor. Iar banii se dau, chiar dacă uneori mai întârzie o lună sau două până la rectificarea bugetară. - ciprian71 a scris:
- Caz in domeniu:bugetul pe anul 2015 al RATB a fost votat in decembrie 2015.Pana atunci a functionat pe datorie intr-un fel.Ca sa nu ami spun ca aceasta regie de transport nu are nici licenta de transport.Ca mi-am adus aminte de cativa colegi de pe forum ca CFR ar trebuii sa participe la o licitatie in cadrul Consiliului Judetean pentru a obtine respectiva licenta.E uite de ce nu am incredere in acest sistem, pentru ca are multe lacune si multe nedreptati.Noi suntem poate educati sa ne gandim ca trebuie sa platim x, sa avem licenta y, in timp ce altii functioneaza ilegal.
Bugetul poţi să îl aprobi şi pe 31 decembrie dacă vrei. Asta nu înseamnă că lucrezi pe datorie, că banii îi ai în cont. Înseamnă doar că nu poţi să cheltui mai mult decât ai cheltuit în anul anterior, că dacă nu ai buget, valoarea maximă pe care poţi să o cheltui într-o lună nu poate să fie mai mare decât 1/12 din bugetul anului anterior. Bine, dacă ţi se aprobă bugetul în decembrie şi când faci calculul vezi că a fost mai mic decât cel pe anul anterior şi tu ai cheltuit mai mult decât aveai dreptul... s-ar putea să iasă urât. RATB circulă ilegal, nu are contract de servicii publice, nu are licenţă de transport. Iar, în mod normal şi legal, traseele de transport dintr-o localitate, precum şi orarele şi staţiile se aprobă prin hotărâri de consiliu local, nu le face operatorul după cum are chef. Iar dacă operatorul nu poate face toate cursele pe care le-a primit, e bun de plată (plăteşte amenzi, iar compensaţia sa scade corespunzător), ba chiar riscă să i se anuleze contractul şi să fie adus un operator mai competent în locul lui. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 09:50 | |
| Nu toate cheltuielile pentru scoli le face primaria, au anumite sume care vin de la ei si doar trec prin primarie pentru a ajunge la director care pare-mi-se e ordonator tertiar de credite.
Problema e ca banii pentru asemenea decontari ar veni la sfintul asteapta. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 10:07 | |
| - dan tm a scris:
- Nu toate cheltuielile pentru scoli le face primaria, au anumite sume care vin de la ei si doar trec prin primarie pentru a ajunge la director care pare-mi-se e ordonator tertiar de credite.
Problema e ca banii pentru asemenea decontari ar veni la sfintul asteapta. Eu stiam la fel.Cazul RATB este unul similar.RATB intervine cu reducerea de 50%, diferenta de reducere de 50% vine de la minister, decontati prin intermediul scolii in urma unei situatii inaintate de la inceputul anului scolar. Acum depinde de la localitate la alta, de la sector la altul, din cate am aflat. In orice caz, personalul auxiliar nu este tocmai fericit cand vine vorba de aceste subventii. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 10:13 | |
| Problema este alta, nu sursa de unde vin banii.Proasta gestionare este durerea.Schema in sine este una cat dse poate de clara si in beneficiul societatii de transport.Acum ca RATB a tocat banii din reacredinta, asta nu inseamna ca CFR -ului nu i se poate acorda sansa de a gestiona astfel banii. Eu vorbesc din experienta profesionala ca in actele contabile mi-ar placea sa am o astfel de procedura.Imi este mai usor sa prezint societatii de transort ce datorii are catre ANAF. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 11:06 | |
| - Adirmvl a scris:
- Si cu avioanele ramane de vazut cum va fi in viitor, desi pariez pe o crestere mai mare sau mai mica a preturilor. Pur si simplu nu sint sustenabile. In momentul asta, un zbor Cluj - Iasi pe 15 noiembrie costa, la Blue, 72 de lei, redus de la 90. Decoleaza din Iasi, face escala in Bucuresti si de acolo porneste la Cluj. Ce sa vedeti? Un bilet intre Cluj si Capitala costa tot 72 de lei. Despre ce vorbim?
Blue e scump si prost, Wizz are curse Cluj-Bucuresti si retur la 39 lei/sens daca le iei din timp si avioanele sunt foarte ok nu se compara cu vechiturile de la Blue. Ryan are Timisoara-Bucuresti si retur la 10 euro/sens, la fel daca le iei din timp iar avioanele sunt foarte ok. Nu recomand la nimeni Blue, scump si prost. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 12:28 | |
| Deci numai daca iei din timp poti beneficia de aceste tarife mici. Cate locuri se vand la pretul asta promotional de 10€ pe sens si cate locuri are in total un astfel de avion ?? Din ce spunea doctorul mai demult doar cateva locuri sunt la oferta asta, sau daca ne vorbim acuma 70 de insi de pe forum sa cumparam pentru 30 noiembrie 70 bilete Bucuresti-Iasi la ce pret prindem ?? Ori 10 insi vor prinde cu 10Euro si restul cu 20 poate chiar si 25 ?? Stie cineva cum functioneaza acest sistem sau e ca la Dacia cumperi Brasov-Budapesta la oferta aia cu 160 lei dus-intors dar locurile sunt limitate si trebuie sa cumperi cu minim 3 saptamani inainte ??
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 12:58 | |
| Karpaty, am zburat doar in doua randuri pana acum, la Barcelona si Bologna, cu Wizz, deci alte companii nu stiu ce conditii ofera.
Eu am luat biletele de avion pentru un concert. Am la cine dormi, mai am zile de concediu, deci nu sint conditionate de aspecte cum ar fi cazarea. Dar cum le-am luat pentru ceva anume nu mi-am permis sa stau sa le prind pe cele mai ieftine.
Din surse sigure stiu ca la Wizz ajunge rar sa implineasca 7 ani un avion, iar intretinerea e facuta bine.
Catalin, in revista pe care o gasesti in suportul de pe scaunul din fata scria ca au doua tipuri de AirBus. Daca retin bine unul cu 180 de locuri, celalalt cu 230. Sper sa nu ma insel. Eu doar cele mici am fost.
Normal principiul e primele A bilete la pretul X, urmatoarele B la pretul Y, etc. Dar cand baietii stiu ca pe o relatie se circula mult intr-o perioada pentru ca e o sarbatoare se cam schimba situatia. Idem si in cazul zilei din saptamana, deci nu stiu sa-ti spun exact algoritmul si nici daca e la fel la toti. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:00 | |
| Logic ca doar cateva locuri sunt la pret promotional, doar nu vrei sa fie tot avionul la preturi ieftine. Dupa ce se vand locurile la pret mic urmeaza un alt numar de locuri la un pret putin mai mare, dupa ce se vand si astea, alte locuri la alt pret si tot asa pana la un pret maxim care tot creste in functie de solicitari si de perioada de anticipatie. Daca pentru data x anticipatia scade si nu sunt calatori atunci ei mai lasa din pret, la avion tarifele se schimba zilnic, am vazut cazuri cand azi pentru ruta A-B era cu 10 euro iar maine pentru aceeasi ruta si data scazuse pretul la 7, probabil se apropia data si numarul calatorilor era inca micut si ca sa atraga lumea scad din pret. Asta e la avion, cauti zilnic si prinzi oferte ieftine, daca stii ce faci si poti sa pleci cand apar oferte esti cel mai fericit, cum fac eu si am facut toata vara, acum ma duc cu 5 euro la Berlin, dar trebuie sa urmaresti si sa cauti. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:12 | |
| Pai si atunci ce atata tam tam ca avionul e mai ieftin ca trenul daca se vand doar cateva bilete la preturi promotionale ?? Unde sunt mari latrai ai forumului care spuneau ca pe Bucuresti-Iasi si Bucuresti-Timisoara CFR va pierde mult din cauza avioanelor ?? Vorbeste lumea sa nu adoarma. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |