Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+54
Warrington
laurentzu
aris86
Razvan Tudor
ciprian71
Petre_IFTE
bubu
ets2oltromânia
spiderpc
baiazid
DAS 2011
alex1987
neluadi
cristi ar
Luna
DPS
cardinal
Rarau
sytrus
Adisoft1991s
razvan - trenuri
AeroX
bobi
florin.lifticariu
Spartan1948
apmatei
DUAL
vatmanul
Vitosa
92Dragos
alex.barac.5
kristi kkk
mielutu zburator
lifetec
ldh80
mureseanu_976
IonutCFR2009
Jurnal Feroviar
COSTACHE MIHAIL
sorinache96
marius664
cristy79
NicuS
TudorVD
alliens
19jimmy84
Katalyn
Adirmvl
LanceR
dan tm
alex.alexus.tm
Adrian78
Dr2005
Nesebar
58 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 53 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 8:47 am

Cu 160 km/h se poate circula bine mersi pe BLA, drumul de frânare de 1200m fiind suficient pentru frânarea de la 160 la 0 (am fost la probele de pe Bucureşti - Constanţa).

Nu e nimeni obligat să îşi cumpere material rulant de 160 km/h. De altfel, mi s-ar părea absurd ca trasele să fie alocate pe criteriul ăsta şi nu pe ,,primul venit, primul servit", ca să nu mai zic că ne-ar paşte un infringement colosal. Cât despre marfare, se face un lobby constant pe la Bruxelles ca marfarele de pe coridoarele feroviare de marfă (RFC) să aibă prioritate peste trenurile de călători (!), pe motiv că de asta s-au dat finanţări europene pentru reabilitare. Să vedeţi distracţie dacă iese vreo directivă din asta Twisted Evil

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 9:00 am

Dr2005 a scris:
Cu 160 km/h se poate circula bine mersi pe BLA, drumul de frânare de 1200m fiind suficient pentru frânarea de la 160 la 0 (am fost la probele de pe Bucureşti - Constanţa).

Asta ai inteles tu din tot ce am spus ? Am scris atat de mult, ai citit atat de putin !

De-aia sunt doar doua perechi de trenuri , trei cu Softrans, ca se poate doar cu BLA ?

La trei perechi de trenuri pe zi, se poate si doar cu BLA, dar atunci cand programezi servicii cel putin din doua in doua ore, acest lucru NU ESTE POSIBIL FARA SA MICSOREZI FEREASTRA PENTRU TRAFICUL DE MARFA .

Pai de-aia tot trag astia sa instaleze ERTMS/ETCS si sa fie si operational, sa avem si trenuri compatibile, pentru ca traficul sa faca posibil un numar cat mai mare de trase fara sa afecteze mersul celorlalte trenuri, in special cele de marfa care vor rula si ele cu 120km/h!

Dr2005 a scris:
Nu e nimeni obligat să îşi cumpere material rulant de 160 km/h.

In conditiile liberalizarii pietii trebuie sa fi foarte nauc sa nu achizitionezi material rulant compatibil cu maximul liniei pe care deservesti.

Lumea cumpara trenuri de 160km/h pentru rute regio, si noi ne cramponam de ideea ca nu ne obliga nimeni sa achizitionam trenuri la 160km/h? Daca astea sunt ideile tineretului din ziua de azi, atunci sa nu ne mai miram ca nu avem niciun orizont !

Ca sa nu mai zic ca materialul rulant nou nu se cumpara pentru a fi pus pe linie doar cativa ani, peste 10 ani poate cerintele vor fi altele, nici nu iti va mai fi de ajuns 160km/h...

Eu nu am auzit inca de niciun operator din Ungaria, Polonia sau Cehia care sa iti urmeze tie ideile, toti au achizitionat material rulant la minim 160km/h pentru serviciile lor de top, comparabil in Romania ar fi interregio acum, si nu numai, au achizitionat si material rulant pentru servicii de tip regio/regioexpres tot de 160km/h..

Dr2005 a scris:
Cât despre marfare, se face un lobby constant pe la Bruxelles ca marfarele de pe coridoarele feroviare de marfă (RFC) să aibă prioritate peste trenurile de călători (!), pe motiv că de asta s-au dat finanţări europene pentru reabilitare. Să vedeţi distracţie dacă iese vreo directivă din asta Twisted Evil

Se face un lobby constant impotriva logicii, cand ai semnalizare performanta si linie dubla, e un non-sens sa faci lobby pentru asa ceva...

Eu nu dau nici doi bani pe lobby-ul lor,..
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 9:43 am

baiazid a scris:
La trei perechi de trenuri pe zi, se poate si doar cu BLA, dar atunci cand programezi servicii cel putin din doua in doua ore, acest lucru NU ESTE POSIBIL FARA SA MICSOREZI FEREASTRA PENTRU TRAFICUL DE MARFA .
Orice suplimentare a traficului de călători, indiferent de viteza lui de circulaţie, micşorează fereastra pentru traficul de marfă. Bine, traficul de marfă ar putea să se desfăşoare preponderent noaptea sau în intervalele ,,moarte" pentru traficul de călători, gen 9 - 12.

baiazid a scris:
Pai de-aia tot trag astia sa instaleze ERTMS/ETCS si sa fie si operational, sa avem si trenuri compatibile, pentru ca traficul sa faca posibil un numar cat mai mare de trase fara sa afecteze mersul celorlalte trenuri, in special cele de marfa care vor rula si ele cu 120km/h!
Dacă tu chiar crezi că trenurile de marfă vor începe să alerge cu 120 km/h doar pentru că va fi ERTMS pe locomotivă... trenuri de 120 km/h sunt şi acum (anul trecut avea GFR o pereche), tehnic e posibil. Numai că marfă la 120 km/h înseamnă regim ss, înseamnă frână cu acţiune rapidă şi maxim 20 vagoane (cam 1000t), că la trenuri mai lungi rupi trenul dacă ai frână cu acţiune rapidă. Pe când cu 80 la oră poţi să tragi 3000t cu aceeaşi locomotivă şi acelaşi mecanic, cu schimbătorul de regim pe poziţia ,,Marfă", deci cu frână cu acţiune înceată. Să nu mai zic că vagoanele ss sunt mai scumpe.
Iar dacă te apuci din ERTMS nivel 2 să laşi câte 2 blocuri între marfare ca să îţi poată frâna cu frâna înceată de la 120 la 0, reduci capacitatea secţiei, deci nu ai făcut nimic.
Cred că doar tu şi coordonatorul european al RFC Orient/East-med o ţineţi sus şi tare cu aberaţia asta cu marfa cu 120 km/h... de la coordonator mă aşteptam la o poziţie din asta, omul fiind total atehnic, dar de la tine...

Dr2005 a scris:
In conditiile liberalizarii pietii trebuie sa fi foarte nauc sa nu achizitionezi material rulant compatibil cu maximul liniei pe care deservesti.

Lumea cumpara trenuri de 160km/h pentru rute regio, si noi ne cramponam de ideea ca nu ne obliga nimeni sa achizitionam trenuri la 160km/h? Daca astea sunt ideile tineretului din ziua de azi, atunci sa nu ne mai miram ca nu avem niciun orizont !
Tocmai, liberalizare înseamnă că poţi să circuli cu ce vrei. Viteza maximă a garniturilor nu e definită prin niciun contract de servicii publice din vreo ţară, se dă cel mult viteza medie şi numărul de trenuri. Pentru că operatorul poate după aia să îşi facă o analiză cost-beneficiu şi să îi rezulte că nu are rost să circule cu 160 km/h dacă opreşte din 2 în 2 km sau dacă merge 10 km cu 160, după aia încă 10 cu 80, după aia cu 120 ş.a.m.d.. Degeaba are rama electrică viteza maximă 160 km/h, producătorul o face ca să fie universală, să poată forma şi trenuri IR sau IC la nevoie... uită-te câte opriri are Softransul pe Bucureşti - Constanţa. La genul ăla de mers îţi permiţi 160 km/h. După aia uită-te la regio-ul Bucureşti Obor - Constanţa. Crezi că trenul ăla - chiar dacă va ajunge vreodată să fie operat cu rame electrice noi - o să  meargă cu 160 km/h?

baiazid a scris:
Eu nu am auzit inca de niciun operator din Ungaria, Polonia sau Cehia care sa iti urmeze tie ideile, toti au achizitionat material rulant la minim 160km/h pentru serviciile lor de top, comparabil in Romania ar fi interregio acum, si nu numai, au achizitionat si material rulant pentru servicii de tip regio/regioexpres tot de 160km/h..
După cum am zis mai sus, mare parte din rame sunt universale, diferă doar aranjarea interioară. Aşa că e normal să poată merge şi cu 160 km/h. Dar crezi că ramele care fac pe regio în Ungaria, Polonia sau Cehia circulă cu 160 km/h?
În Elveţia am mers cu IC cu 160 km/h. Pe parcurs am devansat nişte regio-uri care erau pe celălalt fir şi mergeau mai încet, deşi tot de 160 km/h era şi materialul lor rulant. Şi sigur nu era viteza de circulaţie diferită pe cele 2 fire, pentru că la întoarcere am venit cu IC-ul pe celălalt fir. Însă ei ştiau că e nerentabil să accelerezi la 160 ca după aia să frânezi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 10:12 am

Dr2005 a scris:
Bine, traficul de marfă ar putea să se desfăşoare preponderent noaptea sau în intervalele ,,moarte" pentru traficul de călători, gen 9 - 12.

Pe bune, acum nu se mai face lobby pentru ca traficul de marfa sa aibe prioritate?

Sa o crezi tu ca cineva ca UE va accepta sa pui traficul de marfa cand vrei tu...

Iar cu traficul normal ce faci ? Ca ai trenuri de 160km/h , dar ai si interregio de 140-150, ai si regio de 120?

Intreaba pe cei care directioneaza traficul daca poti sa faci ceea ce pretinzi tu ca se poate face si vezi ce spun, asa sa ne dam doar o parere toata lumea se pricepe...


Dr2005 a scris:
Dacă tu chiar crezi că trenurile de marfă vor începe să alerge cu 120 km/h doar pentru că va fi ERTMS pe locomotivă... trenuri de 120 km/h sunt şi acum (anul trecut avea GFR o pereche), tehnic e posibil. Numai că marfă la 120 km/h înseamnă regim ss, înseamnă frână cu acţiune rapidă şi maxim 20 vagoane (cam 1000t), că la trenuri mai lungi rupi trenul dacă ai frână cu acţiune rapidă. Pe când cu 80 la oră poţi să tragi 3000t cu aceeaşi locomotivă şi acelaşi mecanic, cu schimbătorul de regim pe poziţia ,,Marfă", deci cu frână cu acţiune înceată. Să nu mai zic că vagoanele ss sunt mai scumpe.

Trenurile de marfa care merg cu 80km/h nu au ce cauta pe coridoare, e un non-sens sa ai trenuri cu 80km/h si 160km/h pe aceiasi linie.

Dupa tine linia se modernizeaza ca sa mearga fiecare cu cat vrea, daca asta e si punctul de vedere al MT, iti dai seama pe unde suntem si ce ne dorim, ETRMS si ETCS s-au inventat ca sa stam sa ne uitam la ele...

Ideea este ca trenurile de marfa de 80km/h obstructioneaza lansarea unor servicii de trenuri de viteza la 160km/h, plus ca distrug linia si pot limita reducerea din intarzieri al altor trenuri...Este exact ca si cum am construi complet o autostrada pe care am folosi-o ca drum national (vezi diferentele de viteze)...



Dr2005 a scris:
Cred că doar tu şi coordonatorul european al RFC Orient/East-med o ţineţi sus şi tare cu aberaţia asta cu marfa cu 120 km/h... de la coordonator mă aşteptam la o poziţie din asta, omul fiind total atehnic, dar de la tine...

Mai plimba-te prin tarile din vest si din Europe Centrala, si vezi ce trenuri de marfa circula la ei pe coridoare...

Nu este nicio aberatie, este exact ceea ce trebuie sa facem ca sa protejam o investitie de genul coridorului IV. Nu te incadrezi, poftim pe alta linie !


Dr2005 a scris:


Tocmai, liberalizare înseamnă că poţi să circuli cu ce vrei.

Pot sa pun afirmatia asta in rama ? In conditiile in care liberalizarea inseamna concurenta, a spune ca fiecare circula cu ce vrea pare afirmatia unui copil de gradinita....

Circuli cu ce vrei, dar te uiti si la vecinul...


Dr2005 a scris:
Viteza maximă a garniturilor nu e definită prin niciun contract de servicii publice din vreo ţară, se dă cel mult viteza medie şi numărul de trenuri. Pentru că operatorul poate după aia să îşi facă o analiză cost-beneficiu şi să îi rezulte că nu are rost să circule cu 160 km/h dacă opreşte din 2 în 2 km sau dacă merge 10 km cu 160, după aia încă 10 cu 80, după aia cu 120 ş.a.m.d.. Degeaba are rama electrică viteza maximă 160 km/h, producătorul o face ca să fie universală, să poată forma şi trenuri IR sau IC la nevoie... uită-te câte opriri are Softransul pe Bucureşti - Constanţa. La genul ăla de mers îţi permiţi 160 km/h. După aia uită-te la regio-ul Bucureşti Obor - Constanţa. Crezi că trenul ăla - chiar dacă va ajunge vreodată să fie operat cu rame electrice noi - o să  meargă cu 160 km/h?


La viteza maxima 160km/h, viteza medie comerciala minima e 110km/h, cam asa e peste tot in lume... Ea poate fi mai mare functie de linie/tronson...

Dar daca tot esti unde esti, ar trebui sa stii ca CFR Calatori are un punct undeva care se numeste achizitie de material rulant, servicii de viteza si orar cadentat ..

Stii ce inseamna ,,servicii de viteza;'' in Romania ? Iti spun eu: 160km/h!

Iar Bucuresti-Constanta iti permiti si trei-patru opriri la 160km/h cu o rama electrica, ca viteza comerciala e undeva la 110...

Trenul de Obor nu o sa mearga cu 160, dar nici operatorul nu ar trebui sa cumpere rame sub 160, ca poate linia se upgradeaza in 10 ani si se face cu 200.

Evident ca exemplul cu Oborul regio nou la 160 e iluzoric, avand in vedere fauna si restul, dar facem abstractie si il folosim doar ca exemplu...

Si atunci serviciile regio vor fi cu 160, iar cele intercity cu 200, deci nu cumperi rama aia pentru ce ai azi, trebuie sa prevezi si pentru viitor...


Dr2005 a scris:
În Elveţia am mers cu IC cu 160 km/h. Pe parcurs am devansat nişte regio-uri care erau pe celălalt fir şi mergeau mai încet, deşi tot de 160 km/h era şi materialul lor rulant. Şi sigur nu era viteza de circulaţie diferită pe cele 2 fire, pentru că la întoarcere am venit cu IC-ul pe celălalt fir. Însă ei ştiau că e nerentabil să accelerezi la 160 ca după aia să frânezi.

Trenuri regio cu 160 exista doar in Austria, Germania si inca cateva tari nordice in special...

In Austria exista regioexpres care circula cu 200km/h. Dar ce mai conteaza asta atunci cand toate trenurile (rangurile) costa la fel ?

Eu nu am zis ca ramele regio circula in Ungaria cu 160, eu am zis ca asa le cumpara ei, nu se uita sa caute de 120 sau 140 daca linia e de 160 iar pe viitor poate fi upgradata la 200 (vezi Budapesta-Viena).

Ca in general, daca ai linie de 200, regio e de 160...

Si poate ca nu stii, dar intreg coridorul IV se poate upgrada oricand, cu investitii minime, pe anumite tronsoane, la 200km/h ! Si-atunci, ce faci, cumperi alte rame...

Oricum toate ramele de calitate sunt de 160km/h, ca asa se fabrica universal, deoarece cele mai meri comenzii sunt pentru nemti si austrieci, deci care e scopul discutiei?
Ca Talent cu 120-140km/h nu exista, nu gasesti, si nici foarte multe alte trenuri moderne care merg pe regio...

Ca sa nu mai zic ca am pornit discutia de la achizitie de material rulant CFR Calatori, care in proiecte inseamna viteza, deci pentru trenuri interregio, iar tu ai dus discutia spre regio...

Deci ce trebuie sa cumpere CFR Calatori dupa tine, trenuri capabile pe rute interregio dar care sa circule cu 120-140 pe linie de 160? Si asta doar ca nu exista in acest moment un competitor si ca nu exista o obligatia clara care sa-i oblige la 160, asta e logica ta ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 11:20 am

Dragos a existat două trase Servtrans/GFR de 100 km/h una de la Ploiești Crâng de containere si alta de la Chitila cea de auto pentru port
Eu nu înțeleg de ce nu circulă trenurile de tranzit gen containere auto în până în 1500t cu 100-120 km/h pe liniile modernizate
Încă un aspect una e nivelul de confort al suspensilor la 120 si altu la 160 plus ca 160 mi se pare că a devenit un standard atât la locomotive cât și la EMU
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 11:22 am

Pentru cei care nu cunosc, principalele beneficii ale sistemului ETCS/ERTMS nivel 2, sunt urmatoarele:
   
- imbunatatirea sigurantei circulatiei;

- cresterea capacitatii de transport;

- cresterea vitezei de circulatie.


Deci cresterea capacitatii de transport inseamna mai multe trenuri care sa plece din punctul A spre B intr-un interval scurt, si asta in conditii de siguranta...

Cresterea capacitatii de transport se refera si la o maximalizare a serviciilor cu viteza maxima si inmultirea intervalelor de timp in care pot circula...

Acest deziderat nu se poate obtine pe o linie pe care trenurile circula IN MARE MAJORITATE cu 80km/h decat pana la o limita, care la un moment dat nu va mai fi acceptata.

Este vorba de capacitatea de moment a unei linii in conditiile unui serviciu de viteza lansat in mod ordonat, sub un orar cadentat, astfel incat sa acopere toate intervalele orare ale zilei...

Exemplu cel mai bun e cu autostrada, ce-ar fi daca 50% din cei care ruleaza pe-acolo ar merge cu 60km/h, iar restul cu 120? Care ar mai fi scopul autostrazii, de ce ar mai fi ea construita ?

Asa e si cu CIV, se construieste pentru viteza, dar fara fluidizare si eliminarea restrictiilor(vezi marfare si alte trenuri limitate) degeaba ai coridor, ca ala nu e european...


Ultima editare efectuata de catre baiazid in Vin Iul 22, 2016 11:31 am, editata de 1 ori
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 11:28 am

Adrian78 a scris:
plus ca 160 mi se pare că a devenit un standard atât la locomotive cât și la EMU

Da, e un standard, si toate firmele mari, care se respecta, il au ca baza de pornire.

Pana si Softrans, care nu este un tren scump, poate 160 si chiar exista posibilitatea sa-il fabrice pentru 200...

Cum ar suna o licitatie: CFR Calatori achizitioneaza material rulant nou la maximum 140km/h ca sa il foloseasca pe coridor de 160, nu ar fi de rasul curcilor ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 12:00 pm

Eu daca as fi in locul celor de la CFR SA as taxa în plus tracțiunea pe 6 osii pe M800 aici si CFR Calatori ar trebui să asigure tracțiunea cu locomotive BoBo sau EMU
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 12:09 pm

Adrian78 a scris:
Eu daca as fi in locul celor de la CFR SA as taxa în plus tracțiunea pe 6 osii pe M800 aici si CFR Calatori ar trebui să asigure tracțiunea cu locomotive BoBo sau EMU

Nu cred ca statul roman are interese impotriva statului roman.

E o perioada de pionierat, harababura mare, santiere, CFR Calatori pana mai ieri era pe minus...


Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 12:40 pm

baiazid a scris:
Sa o crezi tu ca cineva ca UE va accepta sa pui traficul de marfa cand vrei tu...
Momentan, UE nu ne obligă nimic, iar legislaţia noastră defineşte clar rangurile de tren. Internaţionalul e în rang II, marfarul internaţional e în rang V. Deci îţi dai seama clar care are prioritate, oricât s-ar plânge GFR sau DB Schenker.

baiazid a scris:
Iar cu traficul normal ce faci ? Ca ai trenuri de 160km/h , dar ai si interregio de 140-150, ai si regio de 120?
Fac fix ce s-a făcut prin alte ţări, adică le programez în aşa fel încât să nu se încurce unele pe altele. N-am văzut marfare la orele de vârf în Austria sau Elveţia... oare de ce? Mă rog, Elveţia nu e în UE, dar Austria? Tot în Austria am mers pe rang regio cu o ramă cu viteza maximă de 120 km/h şi cu nişte vagoane de 140 km/h. E drept, pe aceleaşi rute erau şi rame noi, de 160 km/h, dar mersul era cadenţat şi timpii erau la fel, deci clar erau făcuţi să poată fi ţinuţi şi de rama veche.

baiazid a scris:

Trenurile de marfa care merg cu 80km/h nu au ce cauta pe coridoare, e un non-sens sa ai trenuri cu 80km/h si 160km/h pe aceiasi linie.
Îţi spun foarte sigur că prin toată Europa rar găseşti trenuri de marfă de 120 km/h, din motivele pe care le-am spus în mesajul anterior. Poate doar nişte navete scurte de containere să circule cu 120, nu o să vezi transporturi de produse petroliere sau cereale cu 120 km/h... tocmai pentru că mărfurile astea se transportă în cantităţi mari şi nu poţi să alergi cu 120 km/h cu 2000 t după tine.

baiazid a scris:
Ideea este ca trenurile de marfa de 80km/h obstructioneaza lansarea unor servicii de trenuri de viteza la 160km/h, plus ca distrug linia si pot limita reducerea din intarzieri al altor trenuri...Este exact ca si cum am construi complet o autostrada pe care am folosi-o ca drum national (vezi diferentele de viteze)...
Totuşi, în toată Europa, pe autostradă camioanele merg cu 90 km/h (mai sunt cele turceşti limitate la 100) şi autobuzele cu 100 km/h, chiar şi în Germania cu autobahn-urile fără limită de viteză. Deci sunt cam vitezele de pe un DN în afara localităţii.


baiazid a scris:
Mai plimba-te prin tarile din vest si din Europe Centrala, si vezi ce trenuri de marfa circula la ei pe coridoare...

Nu este nicio aberatie, este exact ceea ce trebuie sa facem ca sa protejam o investitie de genul coridorului IV. Nu te incadrezi, poftim pe alta linie !
Am fost, am discutat cu conducerile şi cu experţii celorlalte administraţii feroviare, cu operatorii importanţi de marfă (DB, RCA)... şi am căzut cu toţii de acord că DG MOVE habar n'are de tehnica feroviară, iar obligarea operatorilor de marfă să meargă cu 120 km/h e o aberaţie, care va duce la scăderea traficului. A trebui să demonstrăm că nu e posibil tehnic, că trenul nu e maşină mică, că trebuie anumite procente de frânare în funcţie de tonaj şi de locomotivă... desigur, se va face o corelare a acestor condiţii tehnice între statele membre ale RFC Orient-East-Med, astfel încât pe o secţie cu caracteristici similare să se solicite acelaşi procent de masă frânată în toate statele membre (problema cea mai mare e la noi şi la bulgari, aici sunt linii montane cu restricţii de tonaj şi lungime destul de mari).
Sperăm că dl. Grosh a înţeles că investiţia în vagoane de marfă cu frâne cu disc şi masă utilă mai mică e o tâmpenie şi mai e şi nerentabilă.


baiazid a scris:
Dar daca tot esti unde esti, ar trebui sa stii ca CFR Calatori are un punct undeva care se numeste achizitie de material rulant, servicii de viteza si orar cadentat ..

Stii ce inseamna ,,servicii de viteza;'' in Romania ? Iti spun eu: 160km/h!

Iar Bucuresti-Constanta iti permiti si trei-patru opriri la 160km/h cu o rama electrica, ca viteza comerciala e undeva la 110...
Orice îşi cumpără CFR Călători şi orice mers de tren îşi face, el va fi subiectul unui contract de servicii publice, prin care se va impune foarte clar numărul de trenuri pe fiecare rută. Iar acele rame pentru ,,servicii de viteză" vor circula la rang de IR, nu la rang de R (bine, prin turnus probabil vor ajunge şi pe trenuri R).

baiazid a scris:
Trenul de Obor nu o sa mearga cu 160, dar nici operatorul nu ar trebui sa cumpere rame sub 160, ca poate linia se upgradeaza in 10 ani si se face cu 200.
[...]
Si atunci serviciile regio vor fi cu 160, iar cele intercity cu 200, deci nu cumperi rama aia pentru ce ai azi, trebuie sa prevezi si pentru viitor...
Servicii regio cu 160 km/h nu vom vedea prea curând. Sunt nerentabile, opririle sunt mult prea dese pentru a justifica circulaţia cu viteză atât de ridicată. Singurul motiv pentru care CFR Călători o ţine pe asta cu ,,viteza sporită" e că dacă spunea ,,pentru trenuri regio" clar Comisia Europeană îi respingea solicitarea de 160 km/h, tocmai pentru că ar fi împotriva firii. Pentru opriri din 3 în 3 km nu e nevoie de 160 km/h.


baiazid a scris:
Si poate ca nu stii, dar intreg coridorul IV se poate upgrada oricand, cu investitii minime, pe anumite tronsoane, la 200km/h ! Si-atunci, ce faci, cumperi alte rame...
O, da, îmi şi închipui podurile dunărene cu 200 km/h şi trecerea prin staţii pe directe tot cu viteza asta. Hai să fim serioşi, la 200 km/h deja te apropii de marea viteză, asta înseamnă linii dedicate traficului de călători, separate fizic cu garduri de terenurile din jur (că dacă la 200 km/h iei o vacă cu TGV-ul, e destul de urât) şi cu sub-/supra-traversări pentru drumuri şi alei.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 12:49 pm

Adrian78 a scris:
Dragos a existat două trase Servtrans/GFR de 100 km/h una de la Ploiești Crâng de containere si alta de la Chitila cea de auto pentru port
Eu nu înțeleg de ce nu circulă trenurile de tranzit gen containere auto în  până în 1500t cu 100-120 km/h pe liniile modernizate
Conform Regulamentului de remorcare şi frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1815/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1043 şi 1043bis/24.11.2005, cu modificările şi completările ulterioare, anexa 13 ,,La trenurile de marfă frânate în regim "P" şi locomotiva în regim "G" tonajul maxim este:
- 1000 tone,pentru viteza maximă a trenului de 120 km/h şi lungimea maximă de 600 m;
- 1200 tone,pentru viteza maximă a trenului de 100km/h şi lungimea maximă de 700m.”

Deci trenul trebuie să aibă maxim 1000t şi 600m ca să meargă cu 120 km/h. Din câte îmi aduc aminte de la cursul de frâne, frâna rapidă presupune maxim 80 osii, adică 20 de vagoane pe 4 osii. Deci, un tren de marfă cu 120 km/h trebuie să aibă maxim 1000t, 600m lungime şi 80 osii... cam puţin pentru un marfar, nu?

baiazid a scris:
Pana si Softrans, care nu este un tren scump, poate 160 si chiar exista posibilitatea sa-il fabrice pentru 200...
Se poate uşor regla din angrenaje sau chiar din soft viteza maximă.

baiazid a scris:
Eu daca as fi in locul celor de la CFR SA as taxa în plus tracțiunea pe 6 osii pe M800 aici si CFR Calatori ar trebui să asigure tracțiunea cu locomotive BoBo sau EMU
Clar, asta ar fi o măsură foarte bună, pentru că locomotivele Co'Co au un efect dezastruos asupra infrastructurii. Ungurii deja se pregătesc pentru o astfel de decizie, să vedem după aia unde mai exportă Softronic Transmontane Smile)

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22255
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 12:57 pm

Dr2005 a scris:
să vedem după aia unde mai exportă Softronic Transmontane Smile)

Cata frustrare. Cand vezi asemenea afirmatii care se pot cataloga la un anume criteriu, mai bine spui Doamne fereste, sa fie la el acolo. Fugi cat vezi cu ochii de asemenea oameni...........

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 39 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 39 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 1:28 pm

Cu ocazia asta o să vină şi Softronic cu o locomotivă cu adevărat competitivă, care să nu mai circule pe boghiuri concepute în anii '50. Sau ar putea să îşi dezvolte mai mult producţia de rame electrice, să poată produce mai mult de una pe an.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 1:39 pm

Dr2005 a scris:
Momentan, UE nu ne obligă nimic, iar legislaţia noastră defineşte clar rangurile de tren. Internaţionalul e în rang II, marfarul internaţional e în rang V. Deci îţi dai seama clar care are prioritate, oricât s-ar plânge GFR sau DB Schenker.

Nu momentan, niciodata! Coridorul IV este desenat pentru viteze superioare, 160-200km/h, si nu ca sa taraie marfa cu 80km/h! Coridoarele se construiesc pentru a fi de viteza si pentru calatori, dar si pentru marfa!


Dr2005 a scris:
Fac fix ce s-a făcut prin alte ţări, adică le programez în aşa fel încât să nu se încurce unele pe altele.

Asa crezi tu ca se programeaza trenurile de marfa, stau cu orele la granita cu Austria sau merg doar noaptea.

La aia este ERTMS functional, altfel se dirijeaza trenurile!



Dr2005 a scris:
N-am văzut marfare la orele de vârf în Austria sau Elveţia... oare de ce? Mă rog, Elveţia nu e în UE, dar Austria?


N-ai vazut pentru ca westbahn e dublata partial de HSR, vechea linie e plina de marfare la orice ora, pentru ca acolo mai circula doar regio , si cateva EC-uri internationale, si asta doar pe anumite tronsoane..Pentru ca ala e coridorul principal european la ei, westbahn...

Am vazut eu in schimb pe alte linii foarte multe marfare, si spre Graz, si spre Munchen via Linz...

Dr2005 a scris:
Tot în Austria am mers pe rang regio cu o ramă cu viteza maximă de 120 km/h şi cu nişte vagoane de 140 km/h. E drept, pe aceleaşi rute erau şi rame noi, de 160 km/h, dar mersul era cadenţat şi timpii erau la fel, deci clar erau făcuţi să poată fi ţinuţi şi de rama veche.


Toata discutia a pornit de la achizitie de material nou, si despre circulatia cu 160km/h, nu stiu de ce tu tot o dai cu ramele regio. Ca ramele concepute pentru regio sunt inevitabil, apte constructiv de 160km/h, asta e alta poveste...



Dr2005 a scris:
Îţi spun foarte sigur că prin toată Europa rar găseşti trenuri de marfă de 120 km/h, din motivele pe care le-am spus în mesajul anterior. Poate doar nişte  navete scurte de containere să circule cu 120, nu o să vezi transporturi de produse petroliere sau cereale cu 120 km/h... tocmai pentru că mărfurile astea se transportă în cantităţi mari şi nu poţi să alergi cu 120 km/h cu 2000 t după tine.


Numarul trenurilor de 120 ptr marfa e in crestere, asta e viitorul, daca in Romania ai doua - trei trenuri de marfa la 120, in vestul numarul lor este mult mai mare...

Am explicat destul de clar de ce trebuie sa circule in marea lor majoritate trenurile cu 120km/h pe coridor...Daca nu , taxa mare si trase pe alte linii !


Dr2005 a scris:
Totuşi, în toată Europa, pe autostradă camioanele merg cu 90 km/h (mai sunt cele turceşti limitate la 100) şi autobuzele cu 100 km/h, chiar şi în Germania cu autobahn-urile fără limită de viteză. Deci sunt cam vitezele de pe un DN în afara localităţii.


Sesizezi cumva raportul si diferentele care sunt intre 120 si 100/90km/h si 160 raportat la 80km/h? E matematica, in cazul cailor ferate raportul este de 50% ...




Dr2005 a scris:
Am fost, am discutat cu conducerile şi cu experţii celorlalte administraţii feroviare, cu operatorii importanţi de marfă (DB, RCA)... şi am căzut cu toţii de acord că DG MOVE habar n'are de tehnica feroviară, iar obligarea operatorilor de marfă să meargă cu 120 km/h e o aberaţie, care va duce la scăderea traficului. A trebui să demonstrăm că nu e posibil tehnic, că trenul nu e maşină mică, că trebuie anumite procente de frânare în funcţie de tonaj şi de locomotivă... desigur, se  va face o corelare a acestor condiţii tehnice între statele membre ale RFC Orient-East-Med, astfel încât pe o secţie cu caracteristici similare să se solicite acelaşi procent de masă frânată în toate statele membre (problema cea mai mare e la noi şi la bulgari, aici sunt linii montane cu restricţii de tonaj şi lungime destul de mari).
Sperăm că dl. Grosh a înţeles că investiţia în vagoane de marfă cu frâne cu disc şi masă utilă mai mică e o tâmpenie  şi mai e şi nerentabilă.


Nu trebuie sa obligi pe nimeni, ci trebuie sa bagi taxe mai mari, incurajand totodata garniturile neconforme sa se orienteze spe alte linii. Iti repet, ti se pare normal ca eu sa bag atatea miliarde de euro in infrastructura si tu sa te tarai cu tancul ?

Tu de ce crezi ca se doreste un coridor separat pentru marfa, nu cumva ca sa degreveze calea ferata de viteza, ca asta de 160 cu upograde ajunge la 200?


Dr2005 a scris:



Orice îşi cumpără CFR Călători şi orice mers de tren îşi face, el va fi subiectul unui contract de servicii publice, prin care se va impune foarte clar numărul de trenuri pe fiecare rută. Iar acele rame pentru ,,servicii de viteză" vor circula la rang de IR, nu la rang de R (bine, prin turnus probabil vor ajunge şi pe trenuri R).

Ce zici tu e deja gata, conform Master Plan de transport, deci nu vad problema


Dr2005 a scris:


Servicii regio cu 160 km/h nu vom vedea prea curând. Sunt nerentabile, opririle sunt mult prea dese pentru a justifica circulaţia cu viteză atât de ridicată. Singurul motiv pentru care CFR Călători o ţine pe asta cu ,,viteza sporită" e că dacă spunea ,,pentru trenuri regio" clar Comisia Europeană îi respingea solicitarea de 160 km/h, tocmai pentru că ar fi împotriva firii. Pentru opriri din 3 în 3 km nu e nevoie de 160 km/h.

Vezi, asta inseamna sa nu vezi decat musamaua de pe masa...Nu stiu ce inseamna pentru tine ,,curand'' ,dar material rulant nou nu il iei doar pentru ,,azi'' sau ,,curand''. Sau tu chiar crezi ca 20 de ani de-acum incolo nu se va schimba nimic ? Esti Mafalda sa crezi asa ceva, nu trebuie sa te pregatesti pentru orice eventualitate, nu iei in calcul toate probabilitatile ?

Servicii regio poate insemna si regioexpres, opreste de la Constanta la Fetesti cam peste tot, iar de la Fetesti la Bucuresti Nord doar statiile importante, si aici baga 160 ca are de unde...Nu trebuie sa ai imaginatie pentru asa ceva, pe orice linie cu 200 si servicii de 200 exista servicii regioexpres la viteza de 160...

De-aia sunt ramele alea de 160, ca la un moment dat pot fi folosite nu neaparat pe alt rang, ci pe o linie superioara facand servicii regio la 160...


Dr2005 a scris:
O, da, îmi şi închipui podurile dunărene cu 200 km/h şi trecerea prin staţii pe directe tot cu viteza asta. Hai să fim serioşi, la 200 km/h deja te apropii de marea viteză, asta înseamnă linii dedicate traficului de călători, separate fizic cu garduri de terenurile din jur (că dacă la 200 km/h iei o vacă cu TGV-ul, e destul de urât) şi cu sub-/supra-traversări pentru drumuri şi alei.

Marea viteza nu e subiectul tau preferat...In Germania se circula intercalat pe linii de 120, 140, 160. 200, 250, tu chiar crezi ca 200km/h inseamna neaparat 200km/h de la Bucuresti la Constanta pe tot traseul ? E un upgrade, si il realizezi acolo unde nu trebuie sa faci modificari importante de traseu, cum ar fi Pasarea-Fetesti, asta e linie clar de 200, pe care in viitor se va circula cu aceasta viteza, nimeni nu a spus ,,curand''...

Si ai fost tu in Austria dar tot degeaba ai fost... Ai aici vitezele pe westbahn openrailmap.org, linia clasica Viena-Innsbruck, se merge si cu 90, si cu 120, si cu 140, si cu 160, si cu 200.

Aia de mare viteza este cu rosu, acolo e alta treaba, sub 200 nu scade viteza...

Deci nu mai vorbi ce nu cunosti, liniile de 200km/h nu au nevoie de garduri, pentru ca nu sunt considerate linii de mare viteza nou construite, (minim 250km/h) ci provenite in urma unui upgrade...Pasaje ? Posibil, dar nimic nu e obligatoriu daca nu se prevede expres in proiect!

Adica nu exista vreun curs de mare viteza la 200km/h(upgrade provenit din clasic), in care sa se spuna ca fara pasaje sau garduri nu se face linia de 200..


Ultima editare efectuata de catre baiazid in Vin Iul 22, 2016 1:49 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6848
Data de inscriere : 07/09/2014

Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitimeVin Iul 22, 2016 1:47 pm

offtopic la greu pe-aici.
Ce contează cu cât merge un tren atâta timp cât nu încurcă traficul? A, da, că avem frustrări personale, e partea a doua; să ne amintim că cineva aici pe forum era foarte, foarte deranjat că Regiotrans aveau un tren de 120 km/h pe M800 de 160 km/h, tren care trebuia depășit de un IR de 160 al CFR Călători. Respectivul era foarte frustrat de acest lucru, și deși în 4 pagini am încercat să-i explic că nu încurcă NICIUN alt tren faptul că IR-ul trece pe fir 2, în timp ce RT-ul continuă pe fir 1, nu a vrut să-nțeleagă și basta! Pur și simplu era frustrat și supărat că pe minunea căilor ferate românești un tren care corespunde normelor în vigoare din toate punctele de vedere are voie să circule cu doar 120 km/h, iar bietul IR trebuia să încetinească peste aparatele de cale care-l ghidau pe firul 2.
Nu ar trebui interzisă tracțiunea cu CoCo pe M800 dar ar trebui folosită exclusiv la marfare, nu la călători. Pe M300 e cam greu să urci cu bobicele trenurile grele de marfă, automat ar trebui mai multe limitări de tonaj pentru a permite urcușul cu o singură mașină sau chiar și cu două, însă din păcate EA-urile nenorocesc infrastructura pe-acolo... oare există vreun compromis?

and existing lines in excess of 200 km/h are widely considered to be high-speed, with some extending the definition to include much lower speeds (e.g. 160 km/h) in areas for which these speeds still represent significant improvements - deci la peste 200 km/h este tren de mare viteză, însă în toate țările normale la cap, când se proiectează o linie pentru +160 km/h se elimină aproape toate trecerile la nivel de orice fel și se montează ziduri/garduri. în Munchen, în suburbii, INDIFERENT dacă sunt sau nu case/clădiri în zonă, liniile de 160 (nu 200, 160!) se delimitează prin ziduri de beton și doar în câmpie există simple garduri sau chiar nicio formă de delimitare.

În Austria, liniile care nu sunt delimitate prin garduri sunt în general cele secundare și magistralele care au un traseu și construcție care permit maxim 100 km/h.
În Italia, e puțin diferit, deoarece la ei trenurile care circulă cu 180 km/h (deci peste limita de 160 cunoscută de noi) nu sunt de mare viteză, însă ce depășește e.


Ultima editare efectuata de catre mielutu zburator in Vin Iul 22, 2016 1:57 pm, editata de 2 ori
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 39 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 39 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 53 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: