- COSTACHE MIHAIL a scris:
- Eu la acest tren am vazut 13 vagoane anul trecut cel mai mult! A avut vreodata mai mult de 13 vagoane ?
Am prins intr-un an de 1 mai la intoarcere Mangalia - Buc.Nord 15 etajate.
IL suplimenteaza in functie de cate bilete vand. Am mers cu 1921 in noaptea de M/J 27/28 iulie de la Buc.Nord la Costinesti Tabara hc, a venit dinspre Sibiu-Pitesti cu 3 etajate grad de ocupare 95% si a mai primit 5 etajate ca grupa Buc.Nord - Mangalia.
La cati oameni erau in Gara de Nord de la 00:00 pana la 02:30 nu credeam ca se vor umple cele 5 etajate ( 600 locuri ) dar s-au umplut in proportie de 95%. Au anuntat la statie ca trebuie sa prezentam legitimatile la urcare in tren organelor de control care organe erau mai mult niste femei probabil casiere la tura de noaptea ceva de genul si nici macar nu au fost puse la toate usile erau unii tineri aratau biletele la urcare unor revizori care pregateau trenul.
Nici nu mai stiu la ce vagon am stat la al doilea sau al 3-lea din grupa de Buc.Nord am gasit loc la etaj unul din cele 6 locuri fara geam puse fata in fata. La peron erau vreo 8 politisti de la Transporturi insa doar 4 au urcat in tren care i-am vazut doar de 2 ori patruland prin doar de 2 ori posibil sa fi coborat la Fetesti nu stiu ce sa zic. Revizia biletelor s-a facut o singura data toata lumea a avut bilete la un asa pret trebuie sa fi zgarcit sau tampit sa nu iti iei bilet. Dupa Sarulesti am atipit un pic fiind foarte obosit m-am trezit la Fetesti unde era liniste totala la etajul vagonului in care am calatorit multi dormeau sau stateau pe telefoane desi vagonul meu era unul fara prize.
FOarte multi calatori cu bilete cu loc semn ca lumea stie treaba cu aglomeratia sau pentru mini-grupuri sa stea toti in acelasi loc eu am avut fara loc. Undeva dupa Baneasa nu mai stiu pe unde pret de 5-6 minute trenul a mers foarte incet nu cred ca a sarit de 25-30 km.
La Medgidia s-au urcat cativa navetisti care nu gaseau locuri deloc plus cei de pe traseu toti au calatorit in picioare iar unii se intrebau ca de ce nu a venit nasul nu cred ca e ok sa trezesti 1.000 calatori sa-i reverifici ca sa gasesti maxim 50 de intrusi si probabil doar 10 fara bilet ar trebui sa se vorbeasca ca intre Medgidia si Constanta trenul sa opreasca cu primele 2 vagoane in dreptul calatorilor si acestia sa urce fix unde sunt nasi dar e prea mare bataie de cap pentru 50 de tantari printre care si cativa cfr-isti.
De la Palas la Constanta am mers pe varianta prin Medeea si ne-au bagat la linia 1 unde s-a umplut peronul majoritatea au coborat la tigara sau sa cumpere cate o bere/racoritoare alti se intrebau de ce trenul a mers pe varianta si a oprit in Constanta ca si cum ar fi venit dinspre Mangalia. Foarte lenta acea varianta prin Medeea trenul merge foarte incet cam 30 km/h si de foarte putine ori ajunge pana la 50.
La Constanta s-au schimbat nasi adica asa cred ca a venit o doamna impreuna cu o tanara de la supracontrol una controla pe o parte si alta pe o parte amandoua pe jos pe sus cred ca erau tot 2, i-au verificat pe toti, tanara de la supracontrol a coborat la Costinesti si s-a intors la Constanta cu R 8802 Mangalia-Constanta cu DA + 2 vagoane 20-83 pline cei 20-25 de insi care au urcat din Costinesti au mers in picioare.
La Constanta au coborat foarte putini, la Eforie Nord si Sud, Costinesti si Costinesti Tabara au coborat destul de multi mai bine de jumatate de tren.
Era sa uit la capatul etajatului unde sunt doar 4 locuri ca in capatul celalalt sunt 8 locuri 4 insi bine facuti si bine antrenati au facut glume tot drumul si au baut tot drumul iar pe nasi si pe politisti i-au luat la misto pe nas aproape ca l-au oprit cu forta sa faca o poza cu el pana la urma nu au mai facut nimic dar pe politisti i-au luat la misto in ultimul hal, erau blindati baieti au baut tot drumul vin si ceva tarie rosie in pahare de 400 ml asta asa ca pentru cei care latra ca in tren consumul bauturilor alcoolice este interzis
Nu mai stiu ce le-au spus exact politistilor caci le-au spus multe doar un politist i-a amenintat cu "avem glume in program, hai ca mai vedem noi pana la Constanta" si asta a fost tot de la dus.
La intoarcere trebuia sa vin ieri vineri 29 iulie tot cu IR 1922 din Costinesti Tabara pana la Bucuresti Nord dar ai mei au zis ca trebuie sa ajunga in Constanta seara si sa ma duc cu ei cu masina pana la Constanta la 18:50 la 15 minute dupa ce 1922 a plecat din Tabara soferul abia se trezise iar eu aveam 1922 la 20:00 din Constanta asa ca la 19:05 am plecat pe jos spre halta sa iau IR 1821 dar la bariera la 19:10 am gasit un microbuz al celor de la Metropolitan de pe ruta Costinesti-Constanta l-am intrebat pe sofer cat face pana la gara din Constanta a spus ca 45 minute si am urcat am mers tot drumul in picioare in fata duba era plina toti mergeau la Constanta si doar unul singur la Eforie Nord, a mers ala cu 110 in afara localitatilor la Eforie am mers bara la bara prin centrul orasului ca centura era blocata apoi undeva aproape de Constanta politia ne devia pe toti undeva in dreapta am urcat pe un pod iar soferul a intors exact pe pod pe interzis si dupa 1 minut am revenit la drumul de baza unde era lejer lejer nu stiu de ce politia devia circulatia aiurea ca sa-i blocheze pe unii aiurea asa e in Romania.
Am ajuns la Gara din Constanta la 19:48 am luat bilet la IR 1922 + IRN 1667 fara loc la ambele caci la primul era optional iar la al doilea de la 19:50 nu mai erau bilete desi trenul pleca la 23:00 deci varianta lui Dr2005 pica din nou precum calatori vin la gara in ultima jumatate de ora si vezi doamne marele, gigantul si cel mai pupat CFR nu are timp sa suplimenteze trenul, pentru mine a fost bine am scos cel mai bun pret posibil fara nici un fel de anticipatie 39,15 lei Constanta-Ploiesti Sud.
Am stat la primul etajat revizia biletelor s-a facut o singura data intre Constanta si Medgidia mai exact dupa ce trenul a trecut de Palas au si inceput sa controleze tot la etaj am stat dar acum a fost mult mai lejer decat la dus. Trenul a avut in total 11 etajate 7 Mangalia - Bucuresti si 4 Mangalia - Sibiu, gradul de ocupare a fost 40% mai multi calatori la parter si foarte putini la etaj desi la etaj e mult mai bine ca la parter probabil ca CFR asa vinde biletele intai cele de la parter si apoi cele de la etaj. La Cernavoda Pod ne-a bagat pe podul lui Anghel Saligny, aerul conditionat a mers bine in toate vagoanele cel putin la etaj era destul de racoare exact asa cum trebuie sa fie in orice tren nu sauna si zapuseala. La unul din etajate gemuletul mic din capat de la etaj era dat jos bine ca nu l-a aruncat cineva pe geam. La Fetesti unul din nasi a coborat si a urcat o doamna care e din Fetesti si a mers cu celalat pana la Bucuresti.
Intre Baneasa si Buc.Nord trenul 1922 a mers destul de incet probabil a fost anuntat mecanicul prin statie ca e prea timpuriu am ajuns la Buc.Nord cu -2 minute.
CIne spune ca trenul asta nu e bun nu are minte la preturile care le are e cel mai bun cadou oferit de CFR Calatori calatorilor care aleg sa-l foloseasca.
O sa pun si cateva poze mai tarziu cand o sa le scot.