In data de 12 august 2009 am facut o calatorie cu trenul pana la Sibiu impreuna cu un fost coleg de clasa. S-ar putea ca unele imagini sa nu aiba o calitate exceptionala dar nu am un aparat performant si nici nu am avut vreme ideala. Dar totusi eu zic ca se intelege asa ca la drum. Sper sa va placa.
Am plecat la ora 8:46 din Ramnicu Valcea cu P 2062 Craiova - Sibiu, tractat de locomotiva 60-0838-7 si alcatuit din doua vagoane 20-47, un vagon 20-54 (cel in care am stat noi) si un 10-56. Toate vagoanele apartin de Craiova. Retineti-l pe mecanic pentru ca o sa vedeti mai tarziu de ce.
Prima oprire, halta Ramnicu Valcea Nord
Urmeaza statia Bujoreni
Pod peste raul Olt in apropiere de statia Daesti. Pe sensul Sibiu trenul merge cu viteza buna, insa pe sensul Ramnicu Valcea are restrictie tapana, cred ca merge cu maxim 20 km/h.
Statia Daesti
Dimitroave abandonate pe linia moarta langa statia Daesti si lasate in paragina
Din cate am vazut, au (sau mai degraba aveau) ca statie de domiciliu Ramnicu Valcea
Ajungem la Calimanesti unde stationam 30 de minute, asteptand R 802 Sibiu - Craiova. Aici rapidele nu opresc deoarece aceasta este statia satului Calimanesti.
Cateva vagoane de marfa abandonate pe linia moarta in statia Calimanesti
Depoul de locomotive din statia Calimanesti, din pacate ajuns intr-o stare deplorabila, ca sa nu zic chiar jalnica
Pornim din nou, urmatoarea statie fiind halta Pausa. Aici opresc toate trenurile deoarece pe malul celalalt al Oltului este statiunea Caciulata si cele trei mari hoteluri ale statiunii: Cozia, Caciulata si Oltul.
Odata plecati din Pausa, urmeaza portiunea de tuneluri a traseului, primul tunel putand fi observat in fotografia de mai jos
Dupa tunelul de mai sus oprim in statia Manastirea Turnu unde coboara destul de multi. Din pacate, nu am putut prinde manastirea deoarece nu se vedea de copaci
Halta Km 318
Halta de miscare Cozia
Incet-incet ne apropiem de statia Lotru. In imaginea de mai jos se poate vedea terasamentul fostei linii industriale Lotru - fabrica de cherestea Brezoi (nu prea se vede de iarba, se afla in stanga drumului)
Trenul se apropie de statia Lotru
Statia Lotru
Si aici stam putin, asteptand un alt tren, de aceasta data un personal, P 2068 Sibiu - Ramnicu Valcea, tractat de locomotiva 60-1328-8
Pornim din Lotru si trecem noul pod peste Olt. In stanga se poate vedea podul vechi, declarat monument istoric din punct de vedere feroviar. Incepand de la Lotru si pana in apropiere de Podu Olt, linia este prevazuta cu semnalizare mecanica.
Urmeaza statia Cornet. Observati cum aceasta si statia Lotru au exact aceeasi arhitectura
Punctul de oprire Balota
Halta Robesti
Ajungem la Caineni. Bun, v-am zis de mecanic. Avand in vedere ca si aici am stationat putin, am coborat din tren sa ne dezmortim un pic. Vine mecanicul la mine si imi spune "Arata-mi poza care ai facut-o la Valcea, ca te-am vazut". I-o arat si imi zice "Arata super, dar nu m-ai prins ca lumea"
"Celebrul" vagon rasturnat de la Caineni
Dupa Caineni urmeaza statia Raul Vadului
Depoul de locomotive de la Raul Vadului. Din pacate, nu arata mai bine decat cel de la Calimanesti
Urmeaza polatele si tunelurile de la Raul Vadului. Aici este o restrictie de viteza severa, avand in vedere ca si acum se lucreaza (daca va mai aduceti aminte de caderile de bolovani de la Raul Vadului de acum cativa ani)
Pe langa sosea, pe partea dreapta, se poate vedea un restaurant. Cand Basescu a venit sa vada lucrarile de la Raul Vadului, aici a stat si a mancat. Din aceasta pricina, locuitorii din zona ii mai spun restaurantului "La Basescu".
Ne apropiem de halta Valea Fratelui si de iesirea din judetul Valcea
Halta Valea Fratelui
Pod peste raul Olt care marcheaza iesirea din judetul Valcea si intrarea in judetul Sibiu
------------
------------
De aici si pana la Turnu Rosu sunt iarasi niste limitari de viteza, trenul circuland cu maxim 40 - 50 km/h
Halta Valea Marului
Statia Turnu Rosu. Probabil va intrebati de ce cladirea statiei este asa mare, avand in vedere ca Turnu Rosu este comuna. Explicatia este simpla. Inainte de Unirea din 1918, aici era punctul feroviar de trecere a frontierei din Romania in Transilvania (care stiti ca la acea vreme apartinea Austro-Ungariei)
Ne apropiem de statia Podu Olt. In imagini se poate vedea linia spre Fagaras - Brasov
----------
Statia Podu Olt
Personalul 2072 Podu Olt - Caracal
Statia Talmaciu
Halta Vestem
Halta Mohu
Halta Selimbar
Halta Sibiu Triaj si imagini din Triaj
----------
----------
----------
Halta Atelier Zona, ultima oprire inainte de Sibiu
Depoul de locomotive Sibiu, care cuprinde si cateva locomotive cu aburi
---------
--------
--------
---------
--------
--------
Si am ajuns, in sfarsit, in Sibiu, la ora 12:41
---------
O rama Regiotrans
Statia Sibiu
La intoarcere nu am mai facut nicio poza deoarece am avut aceeasi locomotiva, aceeasi garnitura, aceeasi controlori, singura diferenta fiind faptul ca am avut alt mecanic. Apropo de controlori, cand am plecat din Sibiu si au venit sa ne composteze biletele ne-au zis "Iar voi?! Unde va e aparatul de fotografiat?"
Cateva peisaje de pe traseu
----------
----------
----------
----------
---------
----------
Si nu in ultimul rand, o poza cu subsemnatul
Si cam atat. Sper ca v-a placut. Eu cred ca acest traseu este un adevarat muzeu CFR. Am sa revin, cand am ocazia, cu imagini dintr-o eventuala calatorie spre Piatra Olt