|
| PKP-Polonia | |
|
+21marius_catalin84 ciprian71 Jhonyla baiazid mielutu zburator delfinson mureseanu_976 AndiCFR kristi kkk mariushal Adrian78 razvan - trenuri IonutChircu DUAL ldh80 saint alliens Adirmvl Dr2005 dan tm Nesebar 25 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5432 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: PKP-Polonia Sam 03 Dec 2016, 16:22 | |
| EIP 5302 (Express Intercity Premium) in Krakow Glowny, sosit de la Gdynia-Gdansk-Varsovia. Varsovia - Cracovia 293 km in 2h 18 min fara opriri [img] [/img] [img] [/img] |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: PKP-Polonia Vin 14 Apr 2017, 17:41 | |
| In 2017 Polonia va semna contracte de 6 mld euro pentru infrastructura feroviara
Compania va imbunatati semnificativ traficul feroviar in aglomerarile urbane, ridicand standardul serviciilor de transport feroviar de marfa si de calatori. Pana in 2023, PKP intentioneaza sa reconstruiasca 9.000 de km de cale ferata si sa instaleze sistemul ERTMS/ETCS pe 2.000 de km de linii. In cadrul Programului Feroviar National, 66 de miliarde de zloti (15,5 miliarde de euro) vor fi investiti in proiecte feroviare din toata tara.
http://clubferoviar.ro/in-2017-polonia-va-semna-contracte-de-6-mld-euro-pentru-infrastructura-feroviara/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 18 Apr 2017, 07:37 | |
| Ce pot sa zic, decat bravo Poloniei si poporului polonez! |
| | | marius_catalin84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 579 Reputatie : 6195 Data de inscriere : 23/08/2009
| Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 18 Apr 2017, 12:27 | |
| - ldh80 a scris:
- Ce pot sa zic, decat bravo Poloniei si poporului polonez!
Asa e...nimic de comentat,noi mai asteptam vreo 100 de ani... |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3617 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: tren nou Polonia - Ucraina Vin 12 Mai 2017, 13:02 | |
| Caile Ferate Ucrainene - UZ impreuna cu Caile Ferate Poloneze - PKP au introdus, de curand, un nou tren ce leaga Polonia de Ucraina si retur: trenul intercity Przemysl (PL) - Liov/Lviv (UA) - Kiev/Kyiv. - Trenul intercity nr. 33013 Przemysl - Liov - Kiev, pleaca din Przemysl zilnic, la 14,26 si soseste in Ucraina, la Liov/Lviv, la ora 17,17. Din Liov/Lviv exista trenuri directe UZ catre toate marile orase ucrainene: Cernauti/Chernivtsi, Kiev/Kyiv, Odesa, Harkiv/Kharkiv, Ujhorod/Uzhhorod etc - pretul biletului este f accesibil: aprox. 30 lei. - Trenul intercity nr. 705 Kiev - Liov - Przemysl, pleaca din Liov/Lviv zilnic, la 12,17 si soseste in Polonia, la Przemysl, la ora 13,25. Din Przemysl exista trenuri directe PKP catre toate marile orase poloneze: Cracovia/Krakow, Varsovia/Warszawa, Gdansk, Wroclaw etc - pretul biletului este f accesibil: aprox. 30 lei.Noul tren este f util celor care doresc sa calatoreasca cu trenul, din Polonia spre Romania si retur; iata doua variante f convenabile si f accesibile ca pret: 1. Przemysl - Liov - Cernauti - Vadul-Siret - Suceava; 2. Przemysl - Liov - Slatina/Sighetu Marmatiei;(Orasul polonez Przemysl ofera legaturi directe, cu trenul, spre majoritatea marilor orase din Polonia: Cracovia, Varsovia, Gdansk, Wroclaw etc.) Pentru calatorii (excursii individuale) in Ucraina, Moldova sau Polonia, precum si pt. servicii de ghid personal, va stau la dispozitie, cipriancristea_2000@yahoo.com - Ciprian. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3617 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Romania - Polonia Mier 17 Mai 2017, 16:23 | |
| Daca vrei sa calatoresti cu trenul ieftin din Romania in Polonia si retur:
* daca esti din zona Ardealului, mergi la Sighet, treci pietonal podul peste Tisa, la Slatina/Solotvyno in Ucraina, ia trenul UZ spre Liov/Lviv, tren care este f ieftin si confortabil; din Liov ia intercity UZ pana la Przemysl, in Polonia; din Przemysl ai legaturi PKP spre toata Polonia (Cracovia, Varsovia, Gdansk, Wroclaw etc.); poti ajunge din Sighet la Cracovia in 24 de ore, cu noaptea petrecuta in vagon de dormit si cu calatorie in intercity intre Liov si Przemysl si intre Przemysl si Cracovia, pentru un pret super bun de minimum 91 de lei (13+29+49) si numai 2 schimbari;
* daca esti din zona Moldovei, mergi la Suceava, ia autobuzul de Cernauti sau trenul IR CFR de Vadul-Siret in Ucraina, apoi trenul local Vadul-Siret - Cernauti; ia apoi trenul de la Cernauti la Liov/Lviv - este f ieftin si confortabil; din Liov ia intercity UZ pana la Przemysl, in Polonia; din Przemysl ai legaturi PKP spre toata Polonia (Cracovia, Varsovia, Gdansk, Wroclaw etc.); poti ajunge din Suceava la Cracovia in 29 de ore, cu noaptea petrecuta in vagon de dormit si cu calatorie in intercity intre Liov si Przemysl si intre Przemysl si Cracovia, pentru un pret super bun de minimum 120 de lei (30+12+29+49) si min. 3 schimbari; |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3617 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: sistemul de boghiuri ajustabile automat - model SUW 2000 Mier 24 Mai 2017, 14:39 | |
| - sistemul de boghiuri ajustabile automat - model SUW 2000:
SUW 2000 este un tip de sistem pentru ecartament variabil care permite trenului să circule pe tipuri diferite de cale ferată.
Sistemul SUW 2000 este fabricat de compania poloneză ZNTK Poznań pentru căile ferate poloneze de stat (PKP). Acesta este utilizat la trei stații de frontieră, permițând unor trenuri către Lituania, Belarus și Ucraina să continue parcursul fără a fi nevoie de schimburi de boghiuri.
Sisteme similare, dar incompatibile, sunt produse de Talgo (Talgo-RD) și Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF-BRAVA). Modelul SUW 2000 este interoperabil numai cu sistemele Rafil Type V.
Începând cu februarie 2007, un singur boghiu SUW 2000 costa echivalentul a 42.000 de dolari.
Următoarele locații de schimbare a ecartamentului au fost echipate cu o instalație pentru boghiuri ajustabile automat - compatibil SUW 2000, permițând trenurilor care traversează aceste puncte să fie pregatite pentru schimbarea ecartamentului, fara înlocuirea boghiurilor:
Instalatii 1435 mm (4 ft 8 1/2 in) - 1.520 mm (4 ft 11 27/32 in): - Polonia - Lituania la Trakiszki - Mockava - Polonia - Belarus la Terespol - Brest - Polonia - Ucraina la Przemysl - Mostyska Metoda SUW 2000 a sistemului de ecartament variabil a fost proiectată de Ryszard Suwalski.
Imagini: https://www.youtube.com/watch?v=-pHExOfYkYg https://www.youtube.com/watch?v=WjiJoAjqVHs |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 24 Mai 2017, 15:02 | |
| Foarte eficiente aceste boghiuri cu ecartament variabil SUW-2000!
Ar fi foarte bine daca si CFM ar achizitiona astfel de boghiuri pentru trenul Prietenia (nu stiu daca aceste boghiuri pot fi montate la vagoanele de calatori pe care le are CFM), care astfel ar duce la eliminarea necesitatii schimbarii boghiurilor trenului Prietenia in statia Ungheni.
Din cate se observa in cele doua filmari, instalatiile pentru schimbarea ecartamentului care sunt folosite de boghiurile SUW-2000 nu sunt foarte complicate! |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3617 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 24 Mai 2017, 15:47 | |
| - ldh80 a scris:
- Din cate se observa in cele doua filmari, instalatiile pentru schimbarea ecartamentului care sunt folosite de boghiurile SUW-2000 nu sunt foarte complicate!
Poate ca nu sunt f complicate, dar sunt f scumpe, nici Polonia nu-si permite sa le foloseasca pt toate trenurile. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 01 Iun 2017, 11:07 | |
| |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3617 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: tren nou Polonia - Ucraina Vin 09 Iun 2017, 10:35 | |
| Caile Ferate Ucrainene - UZ impreuna cu Caile Ferate Poloneze - PKP introduc, din 11.06.2017, un nou tren ce leaga Polonia de Ucraina si retur: trenul expres Chelm (PL) - Kovel (UA).
- Trenul expres nr. 752 Chelm - Kovel, pleaca zilnic, la 14,51 si soseste in Ucraina, la Kovel, la ora 18,40. Din Kovel exista trenuri directe UZ catre marile orase ucrainene: Cernauti/Chernivtsi, Kiev/Kyiv, Odesa, Liov/Lviv etc - pretul biletului este f accesibil: aprox. 30 lei. - Trenul expres nr. 751 Kovel - Chelm, pleaca zilnic, la 11,53 si soseste in Polonia, la Chelm, la ora 13,41. Din Chelm exista trenuri directe PKP catre marile orase poloneze: Varsovia/Warszawa, Lublin etc - pretul biletului este f accesibil: aprox. 30 lei. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 21 Aug 2017, 16:27 | |
| Exista o posibilitatea de achizitioanare a biletelor in trafic international on-line?
Pe site la PKP nu gasesc aceasta optiune, ma intereseaza Warszawa-Praha, daca nu se poate on-line o sa iau intern Warszawa-granita cu Cehia si apoi Bohumin-Praha de la CD |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 26 Sept 2017, 00:22 | |
| Arriva va intra siin Polonia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/arriva-z-decyzjami-utk-odnosnie-otwartego-dostepu-83309.html |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: PKP-Polonia Sam 24 Mar 2018, 22:49 | |
| Ma doare capul de 2 ore dupa ce am studiat putin compunerea unor trenuri din Polonia. Cum e posibil ca la IC, EIC si TLK ( Accelerate ) sa ai aproape toate vagoanele dotate cu rasteluri pentru biciclete? Si nu un tren ci o gramada de trenuri ce e acolo fratilor raiul pe pamant pentru cei cu biciclete care merg cu trenul ?
Mai jos aveti doar cateva exemple :
1. IC 5601 Gdynia - Wroclaw 11:35 - 17:31.
A, WR, BH2, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8.
2. IC 5602 Gdynia - Wroclaw 15:29 - 21:21
A, A, WR, BH2, BH2, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8.
3. IC 7500 Poznan - Gdynia 05:50 - 09:21
BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BH2, WR, A.
4. IC 6503 Wroclaw - Gdynia 06:32 - 12:32.
BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BH2, BH2, WR, A, A.
5. IC 6501 Wroclaw - Gdynia 10:30 - 16:23.
BK8, BK8, BK8, BK8, BK8, BH2, WR, A.
6. EIC 1501 Varsovia - Gdynia 06:05 - 09:33.
BK6, BK6, B, B, WR, A.
7. EIC 5352 Gdynia - Wroclaw 04:21 - 10:10.
A, WR, BH2, BK3, BK8, BK8, BH2.
8. EIC 5302 Gdynia - Cracovia 10:26 - 16:08.
A, WR, B, B, BK6, BK6.
9. TLK 56104 Gdynia - Wroclaw 07:53 - 13:14.
BK12, B, A, WR, B, A, A.
10. TLK 53100 Gdynia - Rzeszow 07:44 - 22:57.
B, B, A, B, BH2, BK6, B, A, A, B.
*Legenda :
BH2 = vagon de clasa 2a + 2 locuri pentru handicap. A = vagon de clasa 1a. B = vagon de clasa 2a. WR = Restaurant/Bar/Bufet. BK3 = Vagon clasa 2a cu 3 rasteluri pentru biciclete. BK6 = Vagon clasa 2a cu 6 rasteluri pentru biciclete. BK8 = Vagon clasa 2a cu 8 rasteluri pentru biciclete. BK12 = Vagon clasa 2a cu 12 rasteluri pentru biciclete.
De asemenea ramele Stadler si Pesa au spatii pentru 6 biciclete si 2 locuri pentru handicap iar Alstom-Pendolino ( EIP ) au 2 locuri pentru handicap si spatii pentru 4 biciclete.
Cum #sepoate la unii si la noi NU #sepoate ?
Nu aflam chestiile astea dar mi-am facut temele pentru calatoria de la Gdansk caci in afara de vizitarea orasului si plimbarea pe peninsula pana la Hel, o sa stau vreo 2 ore si prin gari sa vad trenurile polonezilor. La sfarsitul lunii viitoare vin si impresii, poze si filmari din zona Gdansk - Gdynia - Hel.
As fi vrut sa avem si la noi in Romania un tren IR pe Buc-Brasov cu 4-5 vagoane 84-96, 89-76.005 Bar-Bistro-Bike si 10-91 dupa modelul polonezilor dar deja cred ca m-am imbatat cu apa rece.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: PKP-Polonia Sam 24 Mar 2018, 23:15 | |
| - Katalyn a scris:
- Cum e posibil ca la IC, EIC si TLK ( Accelerate ) sa ai aproape toate vagoanele dotate cu rasteluri pentru biciclete?
Motivul e mai simplu decât credem. Există un regulament european care obligă operatorii de transport să asigure accesul persoanelor cu mobilitate redusă (PMR). Cum e nevoie de spaţii mari, operatorii de transport mai pun acolo şi rasteluri pentru biciclete, pentru skiuri, spaţii de bagaje ş.a., pentru că nu ai PMR în toate vagoanele (nici prin Belgia nu am văzut pe undeva persoane cu mobilitate redusă în trenuri, deşi şi acolo toate trenurile au astfel de spaţii - să le spunem multifuncţionale; nu mai zic de Olanda, unde TOATE vagoanele au rasteluri de biciclete). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: PKP-Polonia | |
| |
| | | | PKP-Polonia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |