Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Dum 15 Ian 2023, 17:59
This is part 2 of my train trip from Vilnius to Berlin through the Suwałki Gap: PKP Intercity Train IC 143 "Hańcza" Mockava (Lithuania) - Warsaw in First Class; Full Video:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 28 Aug 2024, 19:36
O schita cu cele mai importante cai ferate din Polonia, care asigura legatura cu tarile vecine:
Si o schita cu caile ferate din interiorul orasului Varsovia:
Polonia are o retea de cale ferata in lungime totala de 18.680 km, din care 11.998 km sunt linii electrificate (cu 3000 V, curent continuu). Viteza maxima de circulatie pe reteaua feroviara poloneaza este de 200 km/h.
Cele mai importante puncte feroviara de frontiera a Poloniei, cu tarile vecine, sunt:
-Trakiszki PKP/ Mockava LTG (cu Lituania)(asigura legatura spre: Sestokai, Vilnius, Riga, Tallinn, Sankt Petersburg, Helsinki);
-Kuznica Bialostocka PKP/ Bruzgi BC (Belarus)(asigura legatura spre Grodno, Vilnius); -Terespol PKP/ Brest Central BC (Belarus)(asigura legatura spre Minsk, Moscova);
-Dorohusk PKP/ Jagodzin UZ (Ucraina)(asigura legatura spre Kovel, Kiev); -Medyka PKP/ Mosciska UZ (Ucraina)(asigura legatura spre Lvov, Kiev);
-Zebrzyydowice PKP/ Petrovice u Karvine CD (Cehia)(asigura legatura spre: Ostrava, Brno, Bratislava, Viena); -Lubawka PKP/ Kralovec CD (Cehia)(asigura legatura spre: Praga, Frankfurt Main, Paris, Londra);
-Kunowice PKP/ Frankfurt Oder DB (Germania)(asigura legatura spre: Berlin, Hamburg, Haga, Bruxelles, Luxembourg).
Instalatii de transpunere a vagoanelor de pe boghiuri de ecartament larg de 1520 mm pe boghiuri de ecartament normal se afla in statiile: Sestokai (in Lituania), Bruzgi , Brest Central (Belarus), Jagodzin, Mosciska (Ucraina).
Instalatii tip "SUW 2000", pentru boghiuri cu ecartament variabil, se afla in statiile: Mockava (Lituania), Dorohusk (Polonia) si Mosciska (Ucraina).
Exista si unele ferryboat-uri care asigura legatura Poloniei cu Suedia, pe Marea Baltica: Szczecin- Trelleborg, Swinoujscie- insula Bornholm- Trelleborg, Gdansk- Nynashamn, Gdynia- Nynashamn.
O mentiune aparte se impune pentru asa-numita linie "Linia Hutnicza Szerokotorowa LHS", o linie de ecartament larg de 1520 mm, construita in 1979, in lungime de aproape 395 km. Pe teritoriul Poloniei linia se intinde intre Ludyn UZ/ Hrubieszow PKP- Euroterminal Slawkow. Linia a fost construita in principal pentru aprovizionarea combinatului metalurgic de la Katowice cu minereu de fier din fosta URSS si pentru exportul din Polonia in fosta URSS de sulf.
In trecut a existat trenul international de calatori "Carpati", care asigura legatura directa, pe calea ferata, intre Romania si Polonia. Acest tren circula pe traseul: Bucuresti Nord- Curtici CFR/Lokoshaza MAV- Bekescsaba- Mezotur- Szolnok- Hatvan- Fuzesabony- Miskolc- Hidasnémeti MAV/ZSR- Kosice- Plavec ZSR/Muszyana PKP iar, pe teritoriul Poloniei, pe traseul: Nowy Sacz, Stroze, Tarnow, Podleze, Krakow Towarowy, Krakow Glowny, Krakow Batowice, Tunel, Kozlow, Sitkowka Nowiny, Kielce, Skarzysko Kamienna, Radom, Czachowek Poludniowy, Piaseczno, Nowa Iwiczna, Warszawa Aleje Jerozolimskie, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia. Acest tren international de calatori aveea si vagoane romanesti si vagoane poloneze ? Astazi, daca ar fi reintrodus, ar mai aveea calatori si cat timp ar face (pe traseul aratat mai sus) de la Bucuresti la Varsovia ?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 29 Aug 2024, 06:56
Deci acel tren făcea 29 de ore de la București la Varșovia și aveea , un 1990, 17 vagoane (dar nu toate ajungeau la Varșovia; interesant acel vagon direct București - Stuttgart)! Interesant că atunci circula prin Sibiu , ceea ce impunea schimbarea de doua ori a locomotivei - și la Brașov și la probabil Simeria! Astăzi ar mai aveea călători un tren direct București - Varșovia și cat ar face ?
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 29 Aug 2024, 12:03
ldh80 a scris:
Deci acel tren făcea 29 de ore de la București la Varșovia și aveea , un 1990, 17 vagoane (dar nu toate ajungeau la Varșovia; interesant acel vagon direct București - Stuttgart)! Interesant că atunci circula prin Sibiu , ceea ce impunea schimbarea de doua ori a locomotivei - și la Brașov și la probabil Simeria! Astăzi ar mai aveea călători un tren direct București - Varșovia și cat ar face ?
In prezent aceasta legatura ar avea putini calatori, face mult timp, numarul polonezilor care vin in Romania este de doar 200-300.000 anual, romanii nu depasesc 100.000 de calatori/an. Sunt cateva curse aeriene intre cele doua tari. Numarul slovacilor care vin in Romania nu depaseste 50.000 de persoane, romanii se duc in numar mic in Slovacia.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 29 Aug 2024, 12:13
razvan - trenuri a scris:
Sunt cateva curse aeriene intre cele doua tari.
4 curse Bucureşti - Varşovia de la LOT, care se fac, de regulă, cu Embraer ERJ-195 (full economy - 112 locuri, dacă se vând ca business primele 5 rânduri - adică doar 1 loc din 2, rezultă 102 locuri). Deci, statistic, sunt vreo 500 locuri pe zi pe sens pe Bucureşti - Varşovia. Desigur, mulţi merg la Varşovia ca să schimbe avionul acolo, că LOT a speculat la maxim anulările curselor altor companii (şi nu pe bani puţini). De exemplu, cursa de seară Varşovia - Bucureşti are vreo 3 sferturi din călători români care n-au mai prin sloc la Tarom pe Bruxelles - Bucureşti.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 29 Aug 2024, 12:54
Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Sunt cateva curse aeriene intre cele doua tari.
4 curse Bucureşti - Varşovia de la LOT, care se fac, de regulă, cu Embraer ERJ-195 (full economy - 112 locuri, dacă se vând ca business primele 5 rânduri - adică doar 1 loc din 2, rezultă 102 locuri). Deci, statistic, sunt vreo 500 locuri pe zi pe sens pe Bucureşti - Varşovia. Desigur, mulţi merg la Varşovia ca să schimbe avionul acolo, că LOT a speculat la maxim anulările curselor altor companii (şi nu pe bani puţini). De exemplu, cursa de seară Varşovia - Bucureşti are vreo 3 sferturi din călători români care n-au mai prin sloc la Tarom pe Bruxelles - Bucureşti.
Da, fara pasagerii aflati in tranzit, numarul de calatori intre cele doua tari este destul de mic, dar are potential de majorare.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 29 Aug 2024, 14:44
Vara in schimb e plin prin muntii nostri de masini de Polonia. Destul de curios, mai putini din Slovacia, desi si ea e o tara destul de dezvoltata dpdv turism montan.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: PKP-Polonia Joi 29 Aug 2024, 15:38
Pai vin aici ca pot sa-si faca de cap ca nu le are nimeni grija.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Vin 30 Aug 2024, 00:37
Laurentiu Ciobanu a scris:
Vara in schimb e plin prin muntii nostri de masini de Polonia. Destul de curios, mai putini din Slovacia, desi si ea e o tara destul de dezvoltata dpdv turism montan.
Maşinile ca maşinile, dar nu uita de motociclete... dacă mergi pe Transalpina, aproape jumătate din motoare sunt cu numere de Polonia. Şi încă aproape jumătate sunt de Ungaria (deh, ungurii n-au munţi şi sunt relativ aproape). Pe de altă parte, turismul cu maşina nu e turism de city break, deci cu trenul ar fi imposibil.
_________________ :TTT:
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: PKP-Polonia Vin 30 Aug 2024, 07:26
Bine, dar noi nici nu stim sa aducem turisti straini , in speta polonezi la noi in tara. Sa luam litoralul romanesc.Toti vor spune ca, daca vor sa ajunga pot calatorii cu avionul. Gresit... avionul in primul rand este foarte scump pentru o familie cu un copil sau doi. Apoi de la Kogalniceanu nu ai un tren de legatura cu Constanta macar, un autobuz de linie macar. Apoi ministerul de resort nu a reusit in cei 35 de ani sa construiasca o statiune asa cum vad romanii prin Bulgaria, Turcia, s.a. cu hoteluri de 4* si 5* all inclusive cu spatii verzi, piscine, restaurante, spatii de distractii etc. NU... doar un cartier de blocuri in Mamaia Nord, un mormad de blocuri inghesuite. Dar au tupeul sa se lege de statiunile construite in anii 70, de acele hoteluri comuniste. Acele hoteluri comuniste sunt construite pe un plan sistematizat , si daca sunt renovate, arata ok si pentru un turist polonez, cu plajele largite mai csmetizeaza fata litoralului, pacat ca primaria Mangalia nu se ocupa si de curatenia spatului public, caci sta pe un munte de bani din taxele de statiune luate cu japca.Acel tren Carpati in contextul actual al indrastructurii , presupun ca poata sa scoata un maxim de 30 de ore pe ruta Varsovia -Mangalia. Credeti ca polonezii ce merg pe litoral in Croatia fac mai putin?
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: PKP-Polonia Vin 30 Aug 2024, 09:48
La final de octombrie intra Wizz pe Cracovia. Cu preturi de pomana. Zborurile deja se pot rezerva. Chiar ma tenteaza, as sta o saptamana acolo si sa ma plimb cu toate tipurile de trenuri de la ei. Deci nu sa merg international cu trenul din Romania. Eu oricum nu agreez deloc treaba asta. Si de curand am fost la Budapesta, m-am teleportat intr-o 1h cu Wizz-ul, am gasit aprox. 300 lei dus-intors si cu doar 6 zile inainte, nu 6 saptamani. Si am surprins si incidentul de la gara Keleti cu oamenii plimbandu-se cu trolerele printre linii, eu care doar asteptam sa filmez Ister-ul. Cu atat mai mult de ce sa fi luat trenul... Vreau sa valorific timpul la maxim, nu sa stau doar in tren. Pur si simplu avantajul trenului nu prea exista, e si mai scump. Una e sa mergi cu Eurostarul din Londra in Paris (ceva rapid si eficient), alta e cu trenul de la Bucuresti la Varsovia.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Vin 30 Aug 2024, 09:59
ciprian71 a scris:
Bine, dar noi nici nu stim sa aducem turisti straini , in speta polonezi la noi in tara. Sa luam litoralul romanesc.Toti vor spune ca, daca vor sa ajunga pot calatorii cu avionul. Gresit... avionul in primul rand este foarte scump pentru o familie cu un copil sau doi. Apoi de la Kogalniceanu nu ai un tren de legatura cu Constanta macar, un autobuz de linie macar. Apoi ministerul de resort nu a reusit in cei 35 de ani sa construiasca o statiune asa cum vad romanii prin Bulgaria, Turcia, s.a. cu hoteluri de 4* si 5* all inclusive cu spatii verzi, piscine, restaurante, spatii de distractii etc. NU... doar un cartier de blocuri in Mamaia Nord, un mormad de blocuri inghesuite. Dar au tupeul sa se lege de statiunile construite in anii 70, de acele hoteluri comuniste. Acele hoteluri comuniste sunt construite pe un plan sistematizat , si daca sunt renovate, arata ok si pentru un turist polonez, cu plajele largite mai csmetizeaza fata litoralului, pacat ca primaria Mangalia nu se ocupa si de curatenia spatului public, caci sta pe un munte de bani din taxele de statiune luate cu japca.Acel tren Carpati in contextul actual al indrastructurii , presupun ca poata sa scoata un maxim de 30 de ore pe ruta Varsovia -Mangalia. Credeti ca polonezii ce merg pe litoral in Croatia fac mai putin?
Am fost anul.asta la.Olimp.allinclusive suita pentru doi adulți și doi copii 4 stele Condiții super.la.hotel.mancarea buna singurele.lipsuri apa și plaja murdara cu alge și stațiunea neamenajata cu iarba uscată gunoaie și multe gunoaie
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: PKP-Polonia Vin 30 Aug 2024, 11:45
Litoralul romanesc nu are ce sa le ofere polonezilor. Ori se duc la ei la Gdansk si in imprejurimi, ori iau direct avionul catre Grecia sau Croatia. Polonia e 10 clase dpdv civilizatie, bogatie si conditii fata de Ro.
In conditiile climei actuale, pana si eu am preferat sa ma duc la plaja in Letonia, la Jurmala, decat sa ma bata in cap soarele romanesc. Am vrut sa ma duc la Gdansk, dar am ajuns in Tallinn; aia e, poate la anu'.
Cat despre mers cu trenul ca sa ajungi din A in B pe durate mai mari de 20-25 de ore, eu zic ca putem sa ne luam la revedere de la asa ceva in viitor cat timp va exista alternativa avion. Mai ales ca nici nu e semnificativ mai ieftin.