Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: PKP-Polonia Lun 12 Oct 2015, 15:11
Trenul KARPATY in Polonia a devenit tren pe ruta interna Gdynia Główna - Zakopane, Zakopane este o statiune renumita din Polonia in Muntii Carpati(Carpatii polonezi). In trecut trenul KARPATY facea ruta Bucuresti-Warszawa.
_________________
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 13 Oct 2015, 21:58
Polonia, Cehia, Slovacia, tari cu care am putea sa ne comparam si noi, investesc foarte mult in transportul feroviar, la noi nu se investeste in nimic cum ca am vrea noi sa facem ceva, noi facem coridorul IV ca asa ne cere UE, daca nu eram in UE nici asta nu faceam. Suntem pe ultimul loc in UE la accesarea de fonduri europene, pe ULTIMUL loc!!!
_________________
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 13 Oct 2015, 22:58
Acuma eu nu stiu cum e cu fondurile astea, dar la serviciu am tangenta cu oameni care au dosare depuse pentru fonduri pe agricultura, oamenii sint ingroziti si socati de birocratia din domeniu iar noi de cerintele absurde care aproape ca exced legea.
Nu imi dau seama cine stabileste birocratia asta. Degeaba ne miram ca nu se folosesc fondurile astea, cine nu are tangenta nu isi da seama.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 13 Oct 2015, 23:16
Şi Cehia, Slovacia, Polonia tot cu coridoarele au început. Numai că s-au mişcat mai repede şi au terminat mare parte din ele.
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 14 Oct 2015, 00:46
Cate vagoane avea Karpaty cand circula de la Bucuresti la Varsovia si cate are acum? Cate vagoane au internationalele care mai circula pe la noi? I could say I rest my case...
Cat despre fondurile UE... Am vrut rahat, acum nu gasim lingurita...
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 14 Oct 2015, 01:28
Adirmvl a scris:
Cate vagoane avea Karpaty cand circula de la Bucuresti la Varsovia si cate are acum?
Avea 5 vagoane in ultimul an cand a circulat, acum este un simplu tren intern din Polonia, pe vremuri era un mare international care strabatea 4 tari.
A fost si: NORD ORIENT EXPRESS---Warszawa-Oradea-Chitila-Negru Voda-Burgas
Deci aveam 3 trenuri cu Polonia, cele 2 sezoniere de la Burgas si Varna si cel care circula tot timpul anului KARPATY. Multe am avut si nu mai avem nimic, doar 2-3 trenuri amarate pana la Budapesta, atat mai avem, aaa si o cazatura care merge la Wien de se face CFR de ras in fata la OBB.
Ca fapt divers si din Mangalia circula un sezonier international pe vremuri:
Plus multe alte trenuri internationale, atat cu circulatie zilnica cat si sezoniere cum ar fi Sofia-Berlin sau Varna-Berlin sau Burgas/Varna-Praha etc.
_________________
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 14 Oct 2015, 01:54
Altceva voiam sa subliniez. Ce s-a ales de fostele internationale la noi si cum circula ele la ei? Dar na, noua ar trebui sa ne mai creasca un ciorchine mare de oo ca sa ajungem la nivelul de a nu avea, comparativ cu ei.
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5432 Data de inscriere : 27/06/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 17 Noi 2015, 00:16
Karpaty a scris:
Polonia, Cehia, Slovacia, tari cu care am putea sa ne comparam si noi, investesc foarte mult in transportul feroviar, la noi nu se investeste in nimic cum ca am vrea noi sa facem ceva, noi facem coridorul IV ca asa ne cere UE, daca nu eram in UE nici asta nu faceam. Suntem pe ultimul loc in UE la accesarea de fonduri europene, pe ULTIMUL loc!!!
Nici o sansa sa ne comparam....in Polonia se circula deja cu 200 km/h, iar 160 km/h a devenit o viteza normala pe cateva linii. si se lucreaza intens la extinderea liniilor pe care sa se circule cu viteza asta....si nu mai vorbesc de preturi, 49 zloti pentru 300+ km iin mai putin de 3h.....si cand te gandesti ca in 2000 PKP statea foarte prost.....
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 17 Noi 2015, 00:35
La noi pentru 300+ km iti cere 75 de lei(echivalent 70 zloti) si te plimba cu 50 km/h sa nu ametesti.
_________________
saint
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 32 Localizare : Brasov Reputatie : 5278 Data de inscriere : 30/07/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 07 Dec 2015, 19:05
În Polonia foarte multă lume se bazează pe călătoritul cu trenul. Au sistemul de cumpărare a biletelor pus la punct și deja foarte multă lume vine cu biletul printat/pe telefon, controlorii scanează etc. Plus că e mai ieftin să îți iei din timp. Am călătorit deja de câteva ori cu trenul în Polonia și de fiecare dată a fost ocupat cel puțin 80%. Să nu mai zic de trenurile suburbane... Iar gările... Nu am cuvinte, vorbind aici mai ales de cele din orașele principale. Unele gări sunt legate/incorporate de mall-uri - gen Poznan sau Varșovia (Varșovia are mai multe magazine mici în clădirea gării + 1 mall lângă) și cred că dacă la noi ar fi adoptat o strategie similară, CFR ar fi câștigat foarte mult din chirii etc. Nu îmi place în schimb că toate gările arată la fel în orașele mai mici. Sper să reușesc să fac și să postez ceva poze în viitorul apropiat
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 08 Dec 2015, 21:47
Caile ferate cu caracter international, ce strabat Polonia, sunt:
1. Plavec/Muszyna (frontiera cu Slovacia ZSR)- Novy Sacz- Stroze- Tarnow- Podleze- Krakow Gl.- Tunel- Kozlow- Jedrzejow- Sitkowka Nowiny- Kielce- Skarizko Kamiena- Rozki- Radom- Warka- Czachowek- Warszawa Central- Warszawa Wsch.
Linia asigura legatura Poloniei cu Slovacia, Ungaria si Romania.
2. Warszawa Wsch.- Milanowek- Skierniewice- Lowicz- Kutno- Krzewie- Barlogi- Kolo- Konin- Wrseznia- Poznan- Opalenica- Zbaszyn- Zbaszynek- Swiebodzin- Toporow- Rzepin- Kunersdorf/Frankfurt pe Oder (frontiera cu Germania DB).
Linia asigura legatura Poloniei cu Germania si tarile din vestul Europei (Franta, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Luxemburg).
4.Sezonier (a circulat prin 1997, si a fost singurul tren de calatori de dupa 1990, care a traversat frontiera pe la Halmeu/Diakovo.
Constanta- Bucuresti Baneasa- Ploiesti Vest- Brasov- Cluj Napoca- Oradea- Valea lui Mihai- Carei- Satu Mare- Halmeu/Diakovo- Chop/Cierna nad Tisou- Kosice- Presov- Plavec/Muszyna- Novy Sacz- Stroze- Tarnow- Bochnia- Krakow Plaszow- Krakow Glavni.
*Deoarece pe teritoriul Ucrainei, pe traseul Diakovo- Tekovo (sud Korolevo)- Vylok- Berehove- Batovo- Chop, este linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal), trenul circula pe intreg traseul numai pe ecartament normal.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 09 Dec 2015, 11:33
Stii cum era asigurata tractiunea pe tronsonul Diakovo- Tekovo (sud Korolevo)- Vylok- Berehove- Batovo- Chop ? Dieselele cui ?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Mier 09 Dec 2015, 11:44
Logic ar fi fost ca tractiunea pe acel tronson sa fi fost asigurata de dieselele de ecartament normal a cailor ferate ucrainiene! Cred ca administratia UZ are cateva locomotive diesel de ecartament normal, pentru acel tronson!
Dieselul romanesc de ecartament normal nu cred ca mergea mai departe de statia Halmeu sau Diakovo.