Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 08:20
Ca sa încheiem off-topicul cu linia de Moldovita.
Trebuie sa facem distinctie intre doua lucruri diferite.
-Exploadarea comerciala. Pentru o exploadarea comerciala atractiva, pentru o cale ferata secundara, o VS de 40 km/h mi se pare prea mica. O VS , pentru o exploadarea comerciala decenta si atractiva, la linia de Moldovita (linie secundara, cu haltele plasate relativ apropiate una de alta), ar fi de 80 km/h (bineinteles, in zona pe unde trece prin fata caselor, reconstruita pe alt amplasament, pentru eliminarea pericolului de prabusire a caselor datorita vibratiilor). Iar ca si material rulant (pentru trenurile care ar circula in regim comercial, nu turistic) , ca sa fie atractiv pentru calatori, nu poti merge cu automotoare vechi de jumatate de secol! Chiar daca nu mai sunt calatori cat sa umple 4 vagoane (in 1990 trenurile care circulau pe linia de Moldovita erau compuse din cate 4 vagoane seria 29-20), ar trebui totusi automotoare noi (si cele mai potrivite ar fi cele din seria SA poloneze- ca tot suntem la topicul despre PKP).
-Exploadarea turistica a liniei. Intradevar, linia are si un important potential turistic. Pentru valorificarea acestui potential, cu anumite ocazii (de exemplul hramul manastirii Moldovita, etc), ar trebui sa circule pe aceasta linie si un tren special, turistic, care poate fi compus din material rulant de epoca (locomotive cu aburi, vagoane vechi reconditionate, trenul Moldovita sau chiar automotoare Malaxa- dar cu amenajarea interioara refacuta dupa modelul din anii 1930-1940).
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 08:59
Ai umplut forumul cu automotoarele SA, dar pe harta te-ai uita sa vezi pe unde poate fi reconstruita linia Moldovita? cu ce costuri, cu ce amortizare daca ar mai fi?
Ce marfa, ce calatori ar avea?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 21:32
Cand o sa vedem si la CFR asa ceva?
PKP are Stadler Flirt, CFR are malaxa.
_________________
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 21:41
Pkp are Pendolino ETR610 despre ce vorbim
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 21:53
Vorbim despre faptul ca lumea evolueaza si traieste in prezent, 2016 si noi traim in trecut, 1940 cu malaxa. Asta e.
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 21:58
Ei au reabilitat infrastructura întâi. Acum vreo 10 ani aveau nişte DA-uri cu rame TE, pe lângă care TE-urile noastre erau lux, se găsesc poze pe Railfaneurope cu ele. Dar în niciun caz nu s-au apucat de adus material rulant nou înainte să termine lucrările la infrastructură. Altfel facem cum face RATB cu Mercedesurile, care cad pe capete de la calitatea drumurilor din Bucureşti.
_________________ :TTT:
AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8758 Data de inscriere : 10/06/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Lun 14 Dec 2015, 23:40
Pai si noi aruncam banii pe ETCS si PZB, deci?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 02:08
Deci, unde nu e cap e vai de picioare, asta e Romania!
_________________
mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8094 Data de inscriere : 07/02/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 02:49
La noi se stie "reteta" inspirata dupa Siemens Desiro : se liciteaza pentru AM noi cu dotarile cele mai ieftine si exploatare pe trenuri premium (rang superior) ! Deci nu, mai bine ne lipsim de un asemenea tun daca nu sti unde si in ce mod sa exploatezi ! La cate vagoane noi / modernizate exista chiar si retrase din lipsa prestatii (ca s-au tot taiat trenuri profitabile, vezi Craiova - Cluj doar ca sa castige Normandia monopolul pe ruta mentionata), mai bine s-ar orienta sa cumpere Herkules-uri si Tauri SH de la MRCE daca nemtii tind sa isi adauge in portofoliu Vectron si sa renunte la excedentul de material rulant...
_________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 08:14
La noi totul s-a lucrat pe furat bani de la stat cu licitatii de vagoane noi si modernizari de locomotive si vagoane in loc sa se indrepte spre niste automotoare Duewaq la fel si CFR sa modernizeaza gari cap de linie in loc sa fi scos restrictile si sa fi bagat macazuri cu viteza de 50-80-100
La ce le-au trebuit Transmontana cand nici macar ETCS nu are Obb cumpara 200 de locomotive cu 580 de mil de euro dar ei au si ateliere de intretinere si mentensnta la Linz
Pendolino in Polonia circula si pe linii in curs de modernizare
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 08:28
Pai noi am preferat sa bagam bani in toate mortaciunile, toate vechiturile cand le puteam casa, vinde la fier vechi si cu banii ce ii baga in modernizare plus aia obtinuti din fierul vechi cumparau domnule ceva nou dar nu, Batman Batman, malaxa, malaxa
off topic, Muresene daca ai acea semnatura nu faci si ceva demersuri mai departe sa bage acel tren direct? Ma gandesc ca mai multe cereri/petitii ne vor aduce in final rezultatul dorit!
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 09:19
mureseanu_976 a scris:
(ca s-au tot taiat trenuri profitabile, vezi Craiova - Cluj doar ca sa castige Normandia monopolul pe ruta mentionata)
Dar 1835 şi 1836 nu merg tot între Craiova şi Cluj?
Normandia nici măcar nu are curse între Craiova şi Cluj. Are două curse Tg. Jiu - Cluj... dar două autocare înseamnă vreo 100 de oameni. Tren pentru 100 oameni se merită doar cu Desiro, caz cu care iar aţi fi mârâit pe aici că de ce e Desiro la IR şi pe linie electrificată.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 09:38
Dr2005 a scris:
mureseanu_976 a scris:
(ca s-au tot taiat trenuri profitabile, vezi Craiova - Cluj doar ca sa castige Normandia monopolul pe ruta mentionata)
Dar 1835 şi 1836 nu merg tot între Craiova şi Cluj?
Normandia nici măcar nu are curse între Craiova şi Cluj. Are două curse Tg. Jiu - Cluj... dar două autocare înseamnă vreo 100 de oameni. Tren pentru 100 oameni se merită doar cu Desiro, caz cu care iar aţi fi mârâit pe aici că de ce e Desiro la IR şi pe linie electrificată.
Da dar de sarbatori sau vacante Normandia a bagat si doua autocare mari unul de la Petrosani si un midibus cand au avut 30-40 de rezervari numai din Petrosani la fel si pe Timisoara Eu zic ca si daca il prelungeau pe 1827 si pe 1836 la Cluj cu mers de IR gaseau ceva musterii dar sa faca 4h-4h jumate pana la Cluj
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 09:43
Are Dacos Craiova-Cluj si multe Valcea-Cluj, de asta a fost anulat 1735/1736 de la Bucuresti la Cluj si a ramas un amarat de Desiro doar din Valcea la Cluj.
_________________
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: PKP-Polonia Mar 15 Dec 2015, 14:43
Hai sa fims eriosi, nu exista nu avem, nu se poate! Daca vrei sa oferi ceva populatiei pai faci pe draq in patru si il oferi, daca te doare in dos e normal ca gasesti scuze. Gandeste la rece, la cald, la ce vrei tu, daca vrei sa faci ceva pai te dai peste cap si il faci, nu stiu dar eu unu cand vreau sa imi realizez ceva pai aia fac, caut solutii, nu am bani, nu am anumite chestii, ma zbat sa le obtin si sa le fac, nu ma resemnez ca nu am, drept pentru care renunt la ce imi doresc. Hai sa nu mai fim asa de ........ nu am cuvinte, gata, nu se poate. Ba da, s-ar putea dar asta numai daca se vrea!
Iti ofer o alta varianta mult mai ieftin, la IR 1695/1696 ii pui 3 vagoane pentru Beograd, un dormitor si 2*19-80, ai rezolvat treaba si mai ieftin!
Solutii ar fi, conteaza sa se zbata cineva pentru a oferii populatiei ceva bun, asta incerc sa explic!