|
| Discutii generale despre transport | |
|
+102Katalyn mielutu zburator Jurnal Feroviar florin.lifticariu 92Dragos allred marius664 LanceR gabrielcr j o a n t a mureseanu_976 cristy79 didinul dan tm Nk11 vatmanul vanchorusebulgaria bubu Andrey_tm Jhonyla Razvan Tudor phnegativ alex.alexus.tm Amiralul apmatei cristyadaX Cont dezactivat MariusM laur 133 Radu.B alexmorph3us dandel manuela bostanescu 2 Katalin4653 AndreiStefan Simply18 Balto COSTACHE MIHAIL Griff cortexedge lapsanszkitamas Florin C TVlad NicuS Spartan1948 lifetec baiazid Czirjak Arpad andreiutzu FeroFan97 @ndrey Grigor cfr500 The Legend AMX 97-0548-4 Adirmvl Kriszti219 dan_dinca Radu Tudor decward DPS Alex Avram bostanescu gigel halmarius alex1987 Mihay IonutCFR2009 pety popovici eu cstefan email2bav pannonia express DAS 2011 redeme Hurricane rizelgeorgel2004 alinx3330 ATM mishu88 ionutz85 ravers75 srazvi user dezactivat... Luna Gaby005 Vitosa cont dezactivat . Adrian78 membru inactiv ldh80 Vlad AlexD kristi kkk DUAL cardinal Nesebar nenuandrei Dr2005 razvan - trenuri rich1974 106 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 22 Oct 2015, 23:59 | |
| Ti-am mai spus ca m-am dat cu tramvaiul in Brasov din 2002 pana la desfiintare si ti-am mai spus ca nu poti compara graficele de atunci cu cele de acum, de cate ori vrei sa-ti repet asta ? Si la Ploiesti circula tramvaiul prin 2005 mult mai des decat circula acum, natalitatea a scazut, oameni au plecat, nu mai e de munca si avem de 3 ori mai multe masini acum fata de acum 10 ani. La partea de troleibuze de acord cu tine m-am dat de multe ori cu tbz DAC acum sunt putine trolee dar priveste partea buna, au luat autobuze noi in 2006 la fel de spatioase si rapide ca troleele. Tramvaiul trebuia refacuta infrastructura de la 0 plus ca tramvaiele trebuiau si ele schimbate deci 2 investiti destul de costisitoare asa ca s-a ales varianta cea mai ieftina, ca nu le convine pasionatilor de fiare e alta treaba, dar vezi tu ca tot ce a facut bun in Brasov primarul Scripcaru a fost pe placul cetatenilor nu degeaba l-au votat de 3 ori. Eu si la Ploiesti schimbam tramvaiul cu trolee sau autobuze, nici acum nu-mi dau seama cum de a scapat ca la ce grafice de circulatie vor fi nu cred ca se renta sa repare infrastructura de la 0, si apoi sa fim seriosi daca tot faci ceva de la 0 ar trebui si niste tramvaie noi dar de unde ? Eu nu am intalnit pana acum oameni care sa spuna ca transportul in comun din Brasov nu e bun, nu stiu cum de numai tu ai norocul sa o patesti mereu. Studenti mei de la Brasov sunt foarte multumiti de conditile oferite, turisti pe care i-am plimbat in Brasov in 2009, 2011 si 2012 si luna trecuta prin telefon de la Ploiesti au fost multumiti de RAT dar daca intri pe site-uri de ciudati si iei de buna tot ce scrie acolo la judetul BV de catre niste ciudati, urati si bolnavi e problema ta. Ti-aduci aminte cand le-am citit cele 5 postari despre festivalurile rock de la topicul cu pricina unor vecini de la bloc, rokeri in devenire si au spus baieti la final "bai frate dar astia stiu doar sa se vaite" asa si pe acele site-uri fiecare ciudat se vaita de transportul din orasul lui si lauda alte orase, cum la fel o fac si eu in cazul Ploiesti unde am parte de cataracte de Ikarus care se defecteaza 2 pe zi iar brasoveni si alti au hidramate rapide sau autobuze noi care vin la ora trecuta pe afisajul clasic de pe stalp Apropo ieri am stat de vorba cu fostul director RATP dupa care unii ciudati din capitala alergau acum cativa ani sa se bage cu japca in seama, bine ca nu le dadea atentie. Despre tramvaiul ploiestean se zvoneste ca vom circula cu 101 de la 1 dec si cu 102 din 2016 si mai vor sa aprobe biletul de 3 lei vandut de soferi. Sa vezi invazie de pshipoati la Ploiesti cand o sa dea drumul la tramvaie, motiv numai bun pentru a face o echipa mica de 4-5 negri cu care sa speriem ciudati veniti sa pozeze tramvaiele. Te bagi in cadru cand pozeaza aia tramvaiul apoi te duci la ei si i iei la capace cu ce drept te pozeaza pe tine, o sa inceapa cu miloaga ca ei pozau tramvaiul |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 02:41 | |
| - kerpeten ali a scris:
- Ti-am mai spus ca m-am dat cu tramvaiul in Brasov din 2002 pana la desfiintare si ti-am mai spus ca nu poti compara graficele de atunci cu cele de acum, de cate ori vrei sa-ti repet asta ? Si la Ploiesti circula tramvaiul prin 2005 mult mai des decat circula acum, natalitatea a scazut, oameni au plecat, nu mai e de munca si avem de 3 ori mai multe masini acum fata de acum 10 ani.
Da, avem mai multe maşini, pentru că i-am încurajat pe toţi să îşi cumpere maşină... le-am lărgit drumurile, le-am desfiinţat semafoarele, am desfiinţat şi trecerile de pietoni, totul ca doamnele şoferiţe şi domnii şoferi să nu fie deranjaţi. Ba le-am scos şi fiarele alea din asfalt care îi deranjau la depăşire. Şi în Cluj şi Oradea a scăzut natalitatea. Da' ei nu au făcut giratorii şi drumuri late ca la Phenian. Iar Braşovul am vaga senzaţie că are un buget mai mare decât Cluj şi Oradea, că astea două nu au o Poiana Braşov pe care s-o exploateze (analog Constanţa cu Mamaia). Iată un exemplu de program din Cluj: http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia101 , dar e dublat de http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia102 Păi compar-o cu http://ratbv.ro/route/8/tour/timetable/ - Citat :
- La partea de troleibuze de acord cu tine m-am dat de multe ori cu tbz DAC acum sunt putine trolee dar priveste partea buna, au luat autobuze noi in 2006 la fel de spatioase si rapide ca troleele.
Dacă un BMC Probus e la fel de spaţios ca un troleu... Prin Schei circulau troleibuze articulate + o groază de troleibuze scurte şi autobuze. Acum circulă nişte BMCuri mici... acolo e un spital, un liceu... şi ăştia toţi au un BMC la 7 -10 minute. Să nu mai vorbesc de coeficientul de utilizare a parcului, care e undeva la 40% (da, 60% din vehicule sunt în garaj la orice moment al zilei!). - Citat :
- Eu nu am intalnit pana acum oameni care sa spuna ca transportul in comun din Brasov nu e bun, nu stiu cum de numai tu ai norocul sa o patesti mereu. Studenti mei de la Brasov sunt foarte multumiti de conditile oferite, turisti pe care i-am plimbat in Brasov in 2009, 2011 si 2012 si luna trecuta prin telefon de la Ploiesti au fost multumiti de RAT dar daca intri pe site-uri de ciudati si iei de buna tot ce scrie acolo la judetul BV de catre niste ciudati, urati si bolnavi e problema ta.
Depinde ce standarde au. Dacă comparaţia se face doar cu Bucureştiul şi doar pentru un traseu sau două, poate părea mai bine. Dar dacă ar trebui să folosească RATBv-ul zilnic, ar ajunge să regrete şi Ikarusurile voastre. - Citat :
- Te bagi in cadru cand pozeaza aia tramvaiul apoi te duci la ei si i iei la capace cu ce drept te pozeaza pe tine, o sa inceapa cu miloaga ca ei pozau tramvaiul
Până dai de unul care s-o ia de bună şi să cheme miliţia sau să-ţi ardă câteva şuturi în dos. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 05:16 | |
| Am mers si eu in Schei si chiar nu sunt calatori de mai mult de BMC la 7 minute. Daca vrei sa ne batem joc de cetateni putem baga articulat dar o sa se mareasca intervalul la 15 minute nu stiu daca i va conveni cuiva. Nu am auzit dect oameni care sa dispretuiasca jafurile de Ikarus in niciun caz sa le regrete, e un fel de malaxa Cred ca glumesti, inca nu s-a nascut ciudatul care sa imi dea suturi la mine in oras mai ales unul bolnav de fiare, de chemat militia poate sa cheme orice boschetar cu telefon plus ca nu ai citit cu atentie ca spuneam de o echipa de 4-5 negri Pai astia isi bateau joc in ultimul hal de militia comunitara si tu spui ca ciudati aia de pozeaza tramvaie sunt mai puternici decat o furnica, cred ca nu realizezi ce vorbesti, am impresia ca nu sti pe ce lume traim si ce "cetateni" are Municipiul Ploiesti. Chiar o sa fiu pe faza in primele zile ca tot m-ai provocat sa vad si eu fenomenul asta de pheudo-pasionat-puternico-invincibil. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 06:09 | |
| - Dr2005 a scris:
Iată un exemplu de program din Cluj: http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia101 , dar e dublat de http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia102 Păi compar-o cu http://ratbv.ro/route/8/tour/timetable/ Tu ma pui sa compar graficele de circulatie la un traseu din Cluj si altul din Brasov ? Pai in primul rand nu se poate compara asa ceva, Clujul poate s-a dezvoltat mai mult pe traseul acelei lini, poate ca tarifele sunt mai ok acolo sau poate ca acolo locuitori urbei chiar lasa masina in parcare cand se duc la job, nu se merita comparatile si vezi ca si 8-ul in Brasov e dublat Nu vrei sa intelegi ca orasul Cluj Napoca e un oras si Brasov e un alt oras nu ai cum sa faci astfel de comparati. Ca fapt divers cand eu veneam de la scoala prin 2002 de la Gara De Sud plecau articulatele pe 2, 25 si 44 pline de elevi intre 19-19:20 si 20-20:20 sau 30-urile in 2005 de la Hipodrom dupa 19 era macel, astazi la 13 ani respectiv 10 ani distanta nu mai avem articulate pe 2 ci doar Bmc Probus si nici urma de elevi, oare toti ies pana in 18 sau merg cu taxiul acasa ? Nu ca am verificat si intre 17 si 19 si nici urma de elevi. Tot in 2002 respectiv 2005 plecau autobuze si midibuze pe 35 si 35B spre cartierul Vest unul dupa altul si pline de elevi astazi pleaca la 5 minute dar nici urma de elevi si iar intreb unde sunt elevii ? Pai nu sunt ca dupa caderea comunismului romani au vazut ce vremuri grele vin si n-au mai facut copii ca inainte de 89 deci e absolut normal sa circule mijloacele de transport mai rar din lipsa de calatori. In 2006 imi luam prietena de la liceu cu 35-ul era statia atat de plina de elevi ca ziceai ca au iesit 2 licee odata, du-te acum cand iese LMV-ul la 19 nici tipenie de elev si conditile de acordare a permisului tot la 18 ani au ramas si nici coada de taxiuri sau masinile parintilor nu se fac la poarta liceului. Si la trenuri poti face comparati destul de serioase. Ce trenuri dese, lungi si cu vagoane de 80 locuri aveam acum 15 ani si ce trenuri rare, scurte si cu vagoane de 60 locuri avem acum. S-au dus vremurile bune ce a fost nu va mai fi chiar daca aduci toata diaspora acasa si anulezi toate dubele lui CDI de pe Buc-Brasov si tot nu vor fi trenurile lungi si dese ca acum 15 ani. Pe traseul 2 din Ploiesti tu si alti bezmetici care incercati sa dati lecti despre cum ar trebui sa se faca transportul in comun in Ploiesti, visati la troleibuze pe traseul 2, ba chiar tramvai rapid construit pe linie noua intre Gara de Vest si Gara de Sud pentru 20 calatori, ce avem in prezent ? Midibuze Bmc Probus de 70 locuri maxim care circula la acelasi interval care circulau articulatele acum 10 ani, deci vezi progresul ? In 10 ani au scazut calatori la jumate pe acest traseu si voi de la Bucuresti vroati trolee si tramvai la Ploiesti pe un traseu fara prea mult potential. Ma opresc aici ca degeaba incerc sa-ti arat realitate tu o ti lunga cu teoriile tale. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 10:15 | |
| In Cluj s-au bagat bani in material rulant. Si or sa mai aduca autobuze si trolee, din ce am auzit. Noi. Si au bagat si liniile metropolitane, au combinat cumva abonamentele, sa le faca relativ atractive. Desi am povestit cu cineva din Floresti si nu par atat de atractive daca ai masina. Deh, unii de confort nu se pot lipsi. Iar daca lucrezi in oras si ai masina de la firma... Unii cred ca tre' sa fii cam fraierache sa nu o folosesti.
Catalin, biletul in Cluj e de 4 lei. Il poti folosi pentru doua calatorii, dar, pentru ca e buricul Pamantului, Capitala Ardealului, etc., nu are bilete de o calatorie, cele de doua fiind cam singurele. Ma rog, or mai fi alea de o zi.
Bulevarde largi ca in Brasov nu sint la Cluj, dar va pot da doua exemple de asa nu, cand vine vorba de trafic: Eroilor si continuarea lui spre marginea Clujului, Dorobantilor. Ambele au sens unic. Eroilor are doua benzi pe care se circula si inca doua pe care se parcheaza. Dorobantilor are trei pe care se circula, pe cea din dreapta se parcheaza in lung, iar pe nua si jumatate sau doua din stanga se parcheaza in spic. Pe Eroilor e crancen la orele de varf daca se apuca unu sa mearga incet sa gaseasca un loc de parcare. Idem si pe Dorobantilor, dar pe a doua ai o scapare cu banda din mijloc, pe care te poti duce linistit. Dar la cat de haotic se circula si in Cluj poate fi complicat si asa. |
| | | lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4737 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 10:34 | |
| Doctore de data asta te contrazic ca locuitor la Brasovului . Vechiul parc auto era o harbaraie vara erau pline de praf si iarna inghetai in ele. Iar programul era cand vrea muschiul soferului. Cam cum e acum la Bucuresti. Acum e mult mai civilizat orele de sosire se cam respecta, orasul nu mai e sugrumat de cabluri, e mult mai bine ca inainte |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 11:35 | |
| Si la Ploiesti e 2 lei calatoria sau bilet cu 2 calatori 4 lei. Asta cu biletul de 3 lei la sofer e un proiect nou sa vedem daca va fi pus in aplicare insa si-au facut prost calculele cei de la TCE Ploiesti la radio au spus ca soferi vor vinde 20 de bilete pe zi si sunt 250 de soferi, deci 500 bilete cu 3 lei vine 1.500 lei pe zi iar intr-o luna vine 45.000 lei adica aproximativ jumatate de miliard de lei vechi. Cand se va termina cu gratuitatea la 31 decembrie vor redeschide multe tonete de bilete deci de la sofer nu vor cumpara mai mult de 4-5 insi/zi deci calculele lor vor fi undeva la maxim 12.000 lei pe luna adica un sfert din cat viseaza ei. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 11:38 | |
| - lifetec a scris:
- Doctore de data asta te contrazic ca locuitor la Brasovului . Vechiul parc auto era o harbaraie vara erau pline de praf si iarna inghetai in ele. Iar programul era cand vrea muschiul soferului. Cam cum e acum la Bucuresti. Acum e mult mai civilizat orele de sosire se cam respecta, orasul nu mai e sugrumat de cabluri, e mult mai bine ca inainte
Omu nu intelege, are doar ideile lui si atat. Stie el din Bucuresti ce e la Brasov si culmea stie el mai bine ca altii, practic asta e doar in imaginatia lui. Adica locuitorii Brasovului sunt foarte multumiti ca nu mai este tramvai, c au scos liniile si ca au adus autobuze moderne si el unu singur contrazice un oras intreg. Nu ai cu cine domnule, el se crede Dumnezeu si pace. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 12:15 | |
| Cica in anumite tari cu nivel de trai ridicat masinile nu ocupa primul loc ca importanta: http://www.gandul.info/it-c/la-ce-ati-renunta-mai-usor-la-masina-sau-la-telefon-un-studiu-a-oferit-raspunsul-la-aceasta-intrebare-14858565
Realizat pe un eşantion de 1.200 de persoane din patru ţări diferite: Germania, Danemarca, Statele Unite şi China, studiul scoate la iveală faptul că, în ţările respective, maşinile devin mai puţin importante decât un smartphone.
Conform Computer World, aproximativ 30% au răspuns că ar renunţa mai degrabă la maşină decât la smartphone. De asemenea, 37% dintre posesorii de autovehicule susţin că ar putea renunţa pur şi simplu la maşină sau ar putea să se descurce fără ea.
Aceste cifre nu arată însă că maşinile ar înceta să mai fie folosite într-un viitor apropiat, acestea fiind în continuare cel mai folosit mijloc de transport în scop personal.
”Având în vedere că smartphone-uri au devenit disponibile de doar 10 ani, ne aşteptăm ca procentul de persoane care le preţuiesc mai mult decât maşina personală să crească rapid şi în mod semnificativ. În studiul nostru, trei la sută se aşteaptă să mai deţină o maşină mai puţin de un an, iar alţi 17 la suta vor renunţa la maşină în următorii cinci ani. Acest lucru poate sugera că 20 la sută din piaţă ar putea fi deschisă pentru modele alternative de servicii în urmatorii cinci ani. Dacă extindeţi perioada la următorii 10 ani, 29 la suta din piata ar putea fi gata pentru a face o astfel de schimbare”, scriu autorii studiului. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 23 Oct 2015, 15:27 | |
| - kerpeten ali a scris:
- Dr2005 a scris:
Iată un exemplu de program din Cluj: http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia101 , dar e dublat de http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia102 Păi compar-o cu http://ratbv.ro/route/8/tour/timetable/ Tu ma pui sa compar graficele de circulatie la un traseu din Cluj si altul din Brasov ? Pai in primul rand nu se poate compara asa ceva, Clujul poate s-a dezvoltat mai mult pe traseul acelei lini, poate ca tarifele sunt mai ok acolo sau poate ca acolo locuitori urbei chiar lasa masina in parcare cand se duc la job, nu se merita comparatile si vezi ca si 8-ul in Brasov e dublat
Nu vrei sa intelegi ca orasul Cluj Napoca e un oras si Brasov e un alt oras nu ai cum sa faci astfel de comparati. De ce să nu fac astfel de comparaţi i? Cluj are 324.000 locutori, Braşov are 253.000. Deci Clujul e puţin mai mare, însă Clujul nu are munţi, nu are staţiune de ski şi nu e la doi paşi de Valea Prahovei. Uită-te cu ce e dublat 8-ul. E dublat cu 40... http://ratbv.ro/afisaje/40-intors.html - e drept, mai sunt nişte curse care încep de la Gară, dar alea nu acoperă cea mai solicitată porţiune (Saturn - Gară). ---- La noi mă îndoiesc că se va renunţa la maşini... puţine oraşe fac investiţii în transportul public (şi mă refer la investiţii utile, nu la luat comisioane de la importatori turci sau ex-sovietici), iar amenajări pentru descurajarea traficului nu se fac pe nicăieri prin România. Dimpotrivă, se încearcă descurajarea oricărui alt mijloc de transport în afara maşinii personale, prin orare şi trasee proaste (Buzău, Constanţa, Sibiu, Bucureşti, Braşov etc.), prin lipsa posibilităţii de achiziţie a biletelor (Tulcea, Bucureşti), prin menţinerea forţată a unui CUP redus (Braşov, Târgu-Jiu), prin lipsa trecerilor de pietoni în punctele importante (Braşov, Sibiu), prin obligarea bicicliştilor să circule pe nişte piste trasate pe trotuar, prin interzicerea bicicletelor în centru (Timişoara), prin îngrădirea pietonilor pe trotuare înguste precum vitele (Bucureşti) ş.a.. _________________ :TTT:
|
| | | alex1987
Numarul mesajelor : 283 Reputatie : 4852 Data de inscriere : 28/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Sam 24 Oct 2015, 19:18 | |
| Despre RATBV, sunt cateva trasee pe care trebuiau pastrate trolebuze, linia era dreapta(permitea viteza) str.Aurel Vlaicu spre ex astfel 23-ul putea fi troleu( cum era troleul 10), la fel si 23Barat (fostul 10barat). Si nu era un mare impediment pentru retea.sau in fata garii, si atunci aveai 32-ul troleu. Insa troleele noi erau mult mai scumpe, si asta a rezultat.Tramvaiul era din alt peisaj, bine ca l-au scos, desi am mers cu el saptamanal ani de zile si imi facea placere. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7656 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Mar 27 Oct 2015, 15:56 | |
| Rutier, Brasovul e o bomboana de oras, il strabati imediat! Nu pot spune acelasi lucru despre Ploiesti, Pitesti, Craiova, orase mai mici sau egale ca populatie! Intr-o societate in curs de dezvoltare ca a noastra timpul e esential, nimeni nu arunca 2 bani pe idei din astea gen transport ecologic sau mersul cu bicicleta ce au aparut in societati care au atins o saturatie economica, oamenii au o anumita siguranta inca la stadiu de vis pentru romani sau, pur si simplu, s-au saturat de auto! Personal, daca as fi in postura unui edil, as alege sa dezvolt transportul in comun cel mai putin costisitor, iar momentan e cel cu autobuze! Parca ziceai ca Malaxele sunt ieftine, Dr2005? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Mar 27 Oct 2015, 15:57 | |
| - kristi kkk a scris:
- Rutier, Brasovul e o bomboana de oras, il strabati imediat! Nu pot spune acelasi lucru despre Ploiesti, Pitesti, Craiova, orase mai mici sau egale ca populatie! Intr-o societate in curs de dezvoltare ca a noastra timpul e esential, nimeni nu arunca 2 bani pe idei din astea gen transport ecologic sau mersul cu bicicleta ce au aparut in societati care au atins o saturatie economica, oamenii au o anumita siguranta inca la stadiu de vis pentru romani sau, pur si simplu, s-au saturat de auto! Personal, daca as fi in postura unui edil, as alege sa dezvolt transportul in comun cel mai putin costisitor, iar momentan e cel cu autobuze! Parca ziceai ca Malaxele sunt ieftine, Dr2005?
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Mar 27 Oct 2015, 20:55 | |
| - kristi kkk a scris:
- daca as fi in postura unui edil, as alege sa dezvolt transportul in comun cel mai putin costisitor, iar momentan e cel cu autobuze!
Transportul local cel mai ieftin nu e cu autobuzele. E cu troleibuzele (iar Braşovul avea deja toată infrastructura necesară - reţele, injecţii de reţea, substaţii - şi tot personalul de deservire - şoferi, electricieni, ba chiar şi câţiva electronişti). Şi nu o zic eu, au zis-o experţii. Să detaliez: Cei de la Eberswalde au făcut nişte calcule AICI. A fost efectuat un studiu - Cod:
-
Troleibuz Autobuz Energie / motorină 264.000 euro 442.600 euro Întreţinere vehicul 80.000 euro 72.000 euro Personal pt. întreţinerea reţelei 126.000 euro 0 Cheltuieli de întreţinere reţea 19.000 euro 0 Asigurare 48.000 euro 24.000 euro Cost vehicul 37.800 euro 31.000 euro (pe perioada de amortizare) (18 ani) (10 ani)
De aici le-a rezultat lor că utilizarea unei reţele de troleibuz ca a lor costă mai mult cu 5200 euro într-un an decât exploatarea aceleiaşi reţele cu autobuze cu aceleaşi capacităţi (adică cu salariul pe o lună jumate al unui şofer, o nimica toată pentru ei). Însă, a fost efectuat şi un studiu privitor la poluare. Emisiile de CO 2 în g/km au fost: Autobuz: 1208 Autobuz articulat: 1661 Midibuz: 906 Troleibuz: 1150 Troleibuz alimentat cu energie hidro şi eoliană: 80 Troleibuz alimentat doar cu energie eoliană: 48 Ţinând cont să ei au doar troleibuze articulate, e clar că cei 5200 euro în plus pe an sunt o nimica pentru reducerea importantă a poluării (nu mai zic că acele emisii aferente troleibuzelor au loc la termocentrală, care e în afara oraşului, nu în oraş). Acum, aparent, troleibuzul pare mai scump pe an. Însă, dacă adaptăm situaţia la România... Eberswalde are 37 km cale simplă de reţea şi doar 12 troleibuze. În aceste condiţii, e clar că exploatarea e mai scumpă decât a unei reţele mari. Calculând costurile cu personalul de întreţinere şi întreţinerea reţelei, ajungem la valoarea de 3900 euro/an*km de reţea. Din ăştia 3900 euro, 3400 euro sunt strict pentru personal. Braşovul avea, în vremurile bune, 27 km cale dublă, deci 54 km cale simplă. Asta înseamnă 210.600 euro pe an pentru întreţinerea reţelei după standardele din Germania. Însă la noi socotind un personal de întreţinere de 35 persoane, la 6000 RON salariu (brut, că jumate din banii ăştia îi ia statul, apoi jumate din ce rămâne iar îi ia statul, deci angajaţii ar lua în mână în medie 2000 RON) rezultă 210.000 RON, adică 46.666 EUR la un curs de 1 EUR la 4,5 RON. Păstrând costurile de întreţinere la acelaşi nivel ca în Germania şi reducându-le pe cele cu personalul, pentru Braşov ne rezultă 1774 euro/an*km reţea. Astfel, pentru o reţea ca cea din Eberswalde (37 km c.s., 12 vehicule), dar exploatată în România, costurile ar fi: - Cod:
-
Troleibuz Autobuz Energie / motorină 264.000 euro 442.600 euro Întreţinere vehicul 80.000 euro 72.000 euro Personal pt. întreţinerea reţelei 46.666 euro 0 Cheltuieli de întreţinere reţea 19.000 euro 0 Asigurare 48.000 euro 24.000 euro Cost vehicul 37.800 euro 31.000 euro (pe perioada de amortizare) (18 ani) (10 ani)
Deci cheltuielile cu troleibuzele ar fi 495.466 euro, iar cu autobuzele 569.600! Deci deja peste 70.000 euro pe an economisiţi! În prezent, RAT Braşov operează (conform site-ului propriu) 183 autobuze, 28 midibuze (pe astea nu le socotim, că sunt - teoretic - pentru zone cu călători puţini) şi 30 de troleibuze. La autobuze (deşi nu scrie asta pe site), CUO (Coeficientul de Utilizare a Parcului) este de 45% (cu muuultă indulgenţă), iar troleibuze circulă zilnic doar 12. Asta înseamnă că, la ore de vârf, sunt la stradă 82 autobuze şi 12 troleibuze, adică 94 vehicule. Considerând necesară o rezervă de 20%, rezultă că Braşovul are nevoie de 113 vehicule (deci mult mai puţine decât are acum) pentru a putea circula după programele de circulaţie actuale. Dacă multiplicăm reţeaua din Eberswalde de 4 ori, rezultă 48 de troleibuze pe 148 km cale simplă - 74 km cale dublă, ceea ce ar asigura toate fostele trasee din Braşov + extinderea necesară spre Noua. În acest condiţii, am putea avea o reţea 50 - 50 troleibuze - autobuze, cu următoarele costuri: - Cod:
-
Troleibuz Autobuz Energie / motorină 1.056.000 euro 1.770.400 euro Întreţinere vehicul 320.000 euro 288.000 euro Personal pt. întreţinerea reţelei 186.664 euro 0 Cheltuieli de întreţinere reţea 76.000 euro 0 Asigurare 192.000 euro 96.000 euro Cost vehicul 151.200 euro 124.000 euro (pe perioada de amortizare) (18 ani) (10 ani)
Ne rezultă: - exploatarea a 48 troleibuze + reţeaua aferentă: 1.981.864 euro pe an (inclusiv costul vehiculelor) - exploatarea a 48 autobuze: 2.278.400 euro pe an (inclusiv costul vehiculelor) E drept, calculul e făcut pentru costurile cu asigurări şi întreţinere din Germania (mai puţin personalul de întreţinere al reţelei), nu cu cârpeala de la RAT Braşov. În condiţiile actuale, RAT Braşov ar ieşi mai ieftin prin utilizarea troleibuzelor, mai ales că are deja reţeaua şi o poate readuce în stare de funcţionare la capacitate maximă cu investiţii destul de reduse, asta presupunând că echipamentele din substaţiile de redresare nefolosite nu s-au vaporizat. Dpdv legal, ele încă sunt acolo, neexistând hotărâri de CL pentru scoaterea lor din funcţie. Pe de altă parte, legal şi contabil şi linia de tramvai încă există... _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Mar 27 Oct 2015, 21:04 | |
| Dar chiar nu plange nimeni dupa troleu in Noua, lumea este multumita de autobuzele 17 si 35 asa cum sunt plus ca autobuzul e mult mai rapid ca un troleu.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |