|
| 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
+98@ndrey Laurentiu Ciobanu Dr2005 Adrian78 IonutCFR2009 riciu t1972 kristi kkk Jeorje CalinIonMihai ciprian71 Peter Fodor Cipri Andrei Neculai Luca tgv brutusel DUAL Maddox Alastair George CFR ALEXCFR cardinal Luna AeroX marius664 alliens ets2oltromânia AndreiSita98 Davee91 strainu neluadi aris86 Theo A. 92Dragos Nk11 TonyGFR lifetec Jurnal Feroviar cristy79 Katalyn alex.barac.5 matei vulcan cristi ar mielutu zburator cosmin br Razvan Tudor NF1-800 dan tm Andrey_tm cristi CFR spiderpc alex1987 LanceR cfr500 NIKU24 folkfan DAS 2011 Giuseppe Katalin4653 Teodor didinul baiazid AndreiStefan Costin.H Rarau Adirmvl Caravelle_Zg joanta Michael nenuandrei alexmorph3us AlexD Norbi redeme Vitosa razvan - trenuri popovici raoul Mihay AlexCta DPS ATM ldh80 MariusM TVlad Amiralul tudor_toma82 mishu buldozer2 stegaru COSTACHE MIHAIL Nesebar loryjonel Vlad Seby cgatutun Aditu marius_m myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Dum 02 Dec 2018, 18:22 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ce RK să faci acolo? Într-adevăr, cu tehnologia de zi s-ar putea trasa linia mai dreaptă, dar cu costuri imense, nejustificate. Singurul lucru care s-ar putea face şi e relativ uşor de făcut e un buraj între Babadag şi Tulcea Mărfuri, să nu se mai meargă cu 40 km/h. La ce tonaje au trenurile din zonă, o să se menţină linia în stare bună vreo 20 de ani după buraj.
Şi aşa vor ajunge turiştii în Tulcea... unde vor afla că, în funcţie de unde vor să meargă în Deltă, au între una şi trei nave pe sătpămână spre destinaţia lor, la nişte tarife ceva mai mari decât preţul biletului de tren. Dar stai, că înainte de asta trebuie să îşi ia permisul de acces în Deltă. Dacă nu ştiu unde e sediul administraţiei şi nu nimeresc în programul de lucru, pot încerca la un automat... dacă nu merge nici ăla, ţeapă, degeaba se aliniază astrele şi ajungi în ziua în care mere nava unde ai tu treabă, nu poţi să mergi, că fără permis ori nu te ia pe navă, ori nu te lasă să debarci. Şi totuşi zona asta are ceva turişti, dar nu la întregul potenţial... deşi dacă ne uităm cum arată alte zone turistice în care accesul a devenit mai facil, poate e mai bine aşa. De la 40 km/h la 80 km/h (cat era VS in 1990 ) intre Babadag- Tulcea Oras (eventuale lucrari de buraj sau RK ar trebui facute pana in statia Tulcea-Oras, nu numai pana in statia Tulcea-Marfuri) este o diferenta! Cat priveste regulile de acces in Delta Dunarii pentru turisti, acestea ar trebui intradevar schimbate si eliminata aceasta birocratie, insa cu pastrarea unui echilibru intre necesitatea protectiei mediului si a protejarii ecosistemului din Delta si necesitatea valorificarii potentialului turistic al acesteia. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6585 Reputatie : 12460 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Dum 02 Dec 2018, 18:34 | |
| 1. Dr2005, sectia Babadag-Tulcea Marfuri-Tulcea Oras este cu 50 km/h nu cu 40 asa cum afirmi, altfel ieri IR 1689 n-ar fi scos 55 minute pe 39 km. Nu luam de baza timpul ala de 1h12min din livret, e din alta epoca, facut asa sa descurajeze lumea sa mai circule cu trenul... 2. Investitiile trebuie sa mearga spre trecerea liniei pe CE, desfiintarea barierelor manuale si trecerea la SAT/BAT-uri, telecomandarea macazelor in statii etc. Asta ar reduce semnificativ timpii de mers si ar creste gradul de siguranta pe sectie de la Medgidia pana la Tulcea Oras dar si reducerea costurilor cu exploatarea acesteia. Oricare operator ar prelua sectia, ar trebui sa aiba in vedere asta. 3. Transportul de calatori pe sectia 804 devine tot mai mult de domeniul trecutului. Linia ar putea supravietui bine mersi si cu acele 5-6 navete zilnice de marfa, chiar ar fi mai fericiti ca nu se mai impiedica de calatoarele cu 20-30 calatori in ele, care trebuiesc tratate ca oricare tren aflat pe o sectie cu circulatie la interval de statie. De ce ar sta o naveta de marfa 43 min in Baia Dobrogea la cruce cu R 8652, in loc sa mearga linistita la incarcat alumina in uzina. Si diesela merge si consuma, iar costurile nu le plateste CFR Calatori care plimba niste AM Desiro obosite pe acolo in loc sa gandeasca niste trenuri de minim 4-5 vagoane trase de un LDH care sa deserveasca locuitorii zonei. Daca nu-i tren Medgidia-Tulcea neaparat cap-coada, altceva nu poate fi luat in seama. Poate ca acolo este nevoie de mai multe curse Tulcea Oras - Baia Dobrogea si retur sau Nicolae Balcescu - Constanta si retur, nu stiu.. sa gandeasca ceva fructuos daca vor sa aibe clienti, aia de la maxi-taxi cum stiu ? In orice caz, cartea cu IR Tulcea-Bucuresti a fost jucata si nu este castigatoare decat 1 zi pe saptamana, in ziua pomenirii partidului. LE. Saptamana are 7 zile, daca imparti 1 la 7 iti da 0,1428 (14,28%) Dr2005, nu 12 % asa cum spui ca ar fi ponderea studentilor. Ori se stie ca duminica, trenurile circula cu 100 % peste capacitatea dintr-o zi normala iar elevii circula de luni pana vineri, nu inteleg de ce ii pui in aceiasi oala. Vrei sa scoti in evidenta ca CFR si ceilalti OTF mai impusca ceva banuti cand de fapt nici pretul tichetelor nu si-l acopera, nu mai zic de salariul operatorului care emite biletul, calculatorul, imprimanta... din zero nu poti face plus nici daca il soliciti pe Iosefini... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Joi 17 Ian 2019, 10:58 | |
| In viitor, daca aeroportul tulcean "Delta Dunarii" (care apartine de Consiliul Judetean Tulcea) ar fi modernizat si mai ales pus in valoare (prin introducerea curselor regulate aeriene din Tulcea spre Bucuresti de catre TAROM, dar si spre alte destinatii- inclusiv din strainatate; prin 2003 TAROM a anulat din pacate cursa regulate Tulcea- Bucuresti. Aeroportul tulcean are un important potential, pentru deservirea turistilor care vor sa ajunga in Delta Dunarii), se va putea aveea in vedere constructia unui racord de cale ferata, in lungime de 2,3 km, care sa se desprinda din linia 804 (intre fosta statie Mihail Kogalniceanu si HM Cataloi , prin infiintarea unui "Post Ajutor Miscare Aeroport" in linie curenta (cum este cel de unde se ramifica linia spre aeroportul Mihail Kogalniceanu-Constanta), prevazut cu semnalizare mecanica si deservit pe tura de un acar).
Apoi, linia de racord spre aeroportul tulcean "Delta Dunarii" (care ar aveea o lungime de 2,3 km) ar traversa un rau, apoi ar traversa la nivel DN 22- E87 (Tulcea- Constanta) si apoi ar merge parallel si la sud fata de drumul spre aeroport. Astfel, in viitor, se va putea introduce un tren Tulcea Oras- Aeroport "Delta Dunarii", compus din automotor Desiro.
Insa astazi din pacate aeroportul tulcean "Delta Dunarii" este foarte slab utilizat si nu exista nici macar o cursa de autobuze sau minibuze urbane a SC Transport Public Tulcea SA, care sa lege gara Tulcea-Oras/autogara/portul de calatori si zona centrala a municipiului Tulcea de aeroportul "Delta Dunarii". |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Joi 17 Ian 2019, 22:40 | |
| No bravo, sa se mearga in masa cu avionul de la Bucuresti la Tulcea, nu e cam aproape? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin 18 Ian 2019, 08:30 | |
| Nu numai de la Bucuresti ci si de la distante mai mari- inclusiv din strainatate.
Insa , pentru a putea atrage mult mai multi turisti in Delta Dunarii (care sa vina pana la Tulcea si cu avionul) trebuie rezolvate doua probleme majore: schimbate regulile de acces in Delta si acordat mai usor acel "permis" de acces de catre ARBD, si curse mult mai dese a navelor de calatori spre Delta, lucru care depinde de SC Navrom Delta Tulcea SA. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin 18 Ian 2019, 12:45 | |
| Cladirea statiei Tulcea-Marfuri, statie inaugurata in 1971. Statia are rampa si magazie de Marfa. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Lun 21 Ian 2019, 14:47 | |
| Un interesant articol intitulat "Cum a schimbat Nicolae Ceausescu fata orasului Tulcea" (scris de Mariana Iancu), articol in care este amintita si statia CFR Tulcea-Oras:
"Mastodonţii de pe faleza Tulcea, ridicaţi în anii 70, au fost ambiţia lui Nicolae Ceauşescu, care a dorit ca oraşul să se vadă din Ucraina.
Oraşul Tulcea s-a dezvoltat până la Revoluţie. Se pot număra pe degete lucrările edilitare care s-au făcut în ultimii 20 de ani în oraş.
Arhitectul Valer Pop, de 73 de ani, şi-a pus amprenta asupra multor construcţii din Tulcea. Tot el este cel care a înfiinţat Institutul de Proiectări din Tulcea în urmă cu peste patru decenii, după ce anterior a lucrat din Constanţa la proiectele oraşului.
A ieşit la pensie, dar nu stă nici acum departe de planşa de lucru. El spune că „dezvoltarea oraşului s-a făcut înainte de Revoluţie. Ca în toată ţara, acum nu se mai face aproape nimic, ci doar se execută lucrări de întreţinere şi extindere pe alocuri“, spune el.
Înainte de 89 a fost un boom atât edilitar, cât şi industrial. „A fost o decizie a Comitetului Central al Partidului Comunist Român ca fiecare judeţ să aibă o industrie de un miliard de lei“, îşi aminteşte arhitectul. Aşa s-a dezvoltat în Tulcea zona industrială şi cea de locuit.
Hotelul Delta, cel mai vechi din oraş, a fost ridicat în anul 1965, iar Hotelul Egreta în 1974.
Gara care funcţionează acum în Tulcea a fost construită în doar doi ani, între 1970 – 1972 şi a fost realizată după proiectul arhitectului Irina Rosetti. Construcţia care are forma unei ambarcaţiuni este amplasată pe malul Dunării, la nord-est de malul lacului Ciuperca.
Tulcea este singurul oraş din ţară, precizează Valer Pop, care are trei gări situate în acelaşi loc: cea fluvială, CFR şi auto.
De ce s-au construit blocurile de pe faleză
O poveste interesantă o au blocurile de pe faleză. „A fost o eroare aici, de la Bucureşti. Nicolae Ceauşescu a vrut să se vadă Tulcea dincolo de graniţă, în Ucraina, şi astfel s-a obturat perspectiva oraşului. La cinci dintre blocurile construite pe faleză în anul 1975 s-a forţat soluţia tehnică. În timp, blocurile cu parter şi 10 nivele s-au tasat, s-au înclinat, au spart conductele de sub ele. Din păcate, soluţia nu poate fi remediată“, spune arhitectul.
Cu toate acestea, nu sunt probleme din punct de vedere al stabilităţii. Alte trei blocuri, construite pe faleză în anii 1972 – 1973 nu au astfel de probleme, adaugă arhitectul.
Spitalul din Tulcea a fost ridicat în 1975, iar Sala Sporturilor în anul 1977.
După Revoluţie s-au făcut extinderi la Hotelul Delta, s-a construit Hotelul Rex de pe strada Babadag şi Hotelul Esplanada de pe faleză. Totodată, s-au construit mai multe centre comerciale.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Lun 21 Ian 2019, 14:53 | |
| Vechea gara din Tulcea, care a functionat intre anii 1940- 1972. Si un articol interesant despre ea, scris de Mariana Iancu, sub titlul "Gara- ambarcatiune din Tulcea" Edificiul din oraşul Tulcea, amplasat pe malul lacului Ciuperca, are forma unei ambarcaţiuni. Construcţia ce a fost finalizată în anul 1972 este realizată după planurile arhitectului Irina Rosetti. Tulcenii au avut de aşteptat multă vreme până când să aibă propria gară. Construcţia edificiului a început în anul 1911 şi s-a finalizat abia în anul 1939. Prima gară tulceană a funcţionat în dreptul trecerii de linie ferată din vest, de pe strada Isaccei, fiind de fapt o baracă puţin mai arătoasă pe locul unde era şi primul capăt de linie ferată tulceană. Fiind război, unităţile militare lucrează la prelungirea liniei cu 2,5 km, până pe faleza Dunării, lucrările fiind încheiate în luna iulie 1940, scrie Nicolae Ariton în „Misterele Dunării“. În perioada 1939 - 1972, gara Tulcea a avut trei amplasamente diferite. Prima a fost la intrarea în oraş, însă a fost desfiinţată şi mutată în zona Casei de Cultură a Sindicatelor. Edificiul a fost inaugurat la 15 august 1940, cu ocazia deschiderii căii ferate Tulcea - Tulcea port, linie strategică construită de Direcţia Generală CFR şi Armata Română, care a făcut legătura între linia Medgidia - Tulcea, centrul oraşului Tulcea şi liniile industriale militare din portul Tulcea, aflăm din lucrarea „Enciclopedia gărilor din România“. Gara care funcţionează acum în Tulcea a fost construită în doar doi ani, între 1970 – 1972 şi a fost realizată după proiectul arhitectului Irina Rosetti. Construcţia care are forma unei ambarcaţiuni este amplasată pe malul Dunării, la nord-est de malul lacului Ciuperca. „Pot spune ca este un produs al şcolii de arhitectură aflată în perioada de Ťrăzvrătireť“, se comentează pe site-ul www.lokomotiv.ro. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Lun 21 Ian 2019, 15:11 | |
| “Legenda” spune ca, prin anii 1965, cu ocazia unei inopinante a lui Gheorghe-Gheorghiu Dej în Tulcea, acesta a constatat ca frumoasa faleză devenise un maidan mizerabil plin cu butuci de lemn, cărbuni și gunoaie, printre care hălăduiau porci, care se pare că l-au cam atacat pe Primul Secratar al Partidului Muncitoresc Român. În spirit muncitoresc, au căzut câteva capete politice locale și s-a hotarat reamenajarea falezei.
Cu aceasta ocazie, in contextul lucrarilor de amenajare a falezei Dunarii din municipiul Tulcea, s-a decis si constructia unei noi gari, a unei autogari si a unui port de calatori, care sa fie situate foarte aproape unade alta, pentru a facilita transferul calatorilor din mijloace de transport feroviare, rutiere si navale.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Lun 21 Ian 2019, 16:17 | |
| Dupa 1972 in cladirea fostei gari Tulcea Port a functionat un timp sediul “Capitaniei portului comercial Tulcea”, ulterior, pana in 1978, cladirea fiind demolata, in contextul procesului de sistematizare urbana a municipiului Tulcea. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6585 Reputatie : 12460 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 23 Ian 2019, 14:12 | |
| Deci Malaxa 900 ajungea pe la Tulcea. Distanta de 144 km in cate ore o parcurgea ? Minim 5 ore cred... Ce fericire pe calatori... In Mersul Trenurilor 1946/1947, existau Tulcea Oras (km 144) si Tulcea Port (km 147) in locatii diferite si o singura cursa de calatori pe zi: P 9181 Medgidia 07:35 - Tulcea Port 12:53 (avand trecere fara oprire prin Tulcea Oras)... 147 km in 5h18min |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 23 Ian 2019, 15:02 | |
| In 1946/1947 nu stiu unde era situate exact ceea ce atunci se numea statia "Tulcea-Oras". Dar presupun ca era probabil in zona barierei cu strada Isaccei.
Doar asa s-ar putea explica distanta de 3 km intre ceea ce se numea pe atunci "Tulcea-Oras" si fosta statie "Tulcea-Port".
Din ce am putut gasi pe facebook si din articole intitulate "Misterele Dunarii", fosta statie Tulcea-Port era situata pe locul unde astazi se afla "Discoteca Keops", "Restaurantul Danubiu", "Istru Bar" si "Blocul nr. 7 de pe Strada Garii" (conform wikimapia).
Rezulta ca distanta dintre actuala statie Tulcea-Oras (inaugurata, pe actualul amplasament, in 1972) si fosta statie Tulcea-Port, era de cca 800 m.
Pana in 1978 cladirea fostei statii Tulcea-Port a fost demolata, pentru lucrarile de amenajare a falezei Dunarii in interiorul municipiului Tulcea, dar si pentru constructia de blocuri si alte cladiri. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 23 Ian 2019, 18:20 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Deci Malaxa 900 ajungea pe la Tulcea. Distanta de 144 km in cate ore o parcurgea ? Minim 5 ore cred... Ce fericire pe calatori...
In Mersul Trenurilor 1946/1947, existau Tulcea Oras (km 144) si Tulcea Port (km 147) in locatii diferite si o singura cursa de calatori pe zi: P 9181 Medgidia 07:35 - Tulcea Port 12:53 (avand trecere fara oprire prin Tulcea Oras)... 147 km in 5h18min Cu siguranţă timpul de parcurs pentru un AM900 era mai mic decât a unei garnituri clasice cu aburoasă, care probabil mai stătea şi să alimenteze cu apă la Baia Dobrogea. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 26 Mar 2019, 09:18 | |
| O fotografie gasite pe Google Earth, in care apare calea ferata industriala dintre "Antestatia Santier Naval" si portul mineralier (industrial) Tulcea. Locatia unde a fost facuta poza este aproximativ in locul unde Strada Portului (care trece intre santierul naval si "Antestatia Santier Naval") face o curba spre dreapta, spre portul mineralier (industrial) Din ce se observa pe Google Earth , "Antestatia Santier Naval" are sau aveea cel putin 4 linii. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam 13 Apr 2019, 20:35 | |
| De mentionat ca Tulcea a avut si Agentie de voiaj CFR, care, de-a lungul timpului, a avut mai multe adrese si locatii:
-Strada Progresului, nr. 28
-Strada Babadag, nr. 4
-Strada Unirii, nr. 4, bloc D-4
Din pacate, desi Tulcea este resedinta de judet, Agentia de voiaj CFR din Tulcea a fost desfiintata la 11 decembrie 2011! Ultimul "mers de tren" in care aparea mentionata Agentia de voiaj CFR din Tulcea a fost cel pe anul 2011. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
| |
| | | | 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |