|
| 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
+98@ndrey Laurentiu Ciobanu Dr2005 Adrian78 IonutCFR2009 riciu t1972 kristi kkk Jeorje CalinIonMihai ciprian71 Peter Fodor Cipri Andrei Neculai Luca tgv brutusel DUAL Maddox Alastair George CFR ALEXCFR cardinal Luna AeroX marius664 alliens ets2oltromânia AndreiSita98 Davee91 strainu neluadi aris86 Theo A. 92Dragos Nk11 TonyGFR lifetec Jurnal Feroviar cristy79 Katalyn alex.barac.5 matei vulcan cristi ar mielutu zburator cosmin br Razvan Tudor NF1-800 dan tm Andrey_tm cristi CFR spiderpc alex1987 LanceR cfr500 NIKU24 folkfan DAS 2011 Giuseppe Katalin4653 Teodor didinul baiazid AndreiStefan Costin.H Rarau Adirmvl Caravelle_Zg joanta Michael nenuandrei alexmorph3us AlexD Norbi redeme Vitosa razvan - trenuri popovici raoul Mihay AlexCta DPS ATM ldh80 MariusM TVlad Amiralul tudor_toma82 mishu buldozer2 stegaru COSTACHE MIHAIL Nesebar loryjonel Vlad Seby cgatutun Aditu marius_m myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin Noi 30, 2018 8:06 pm | |
| Problema cu aceste automotoare Desiro este urmatoarea: ele au fost construite si proiectate in Germania pentru a fi utilizate ca trenuri de scurt sau cel mult mediu parcurs- adica durata unei calatorii intr-un automotor Desiro sa nu depaseasca 2-3 ore maxim!
Automotoarele Desiro ar fi potrivite ca trenuri R intre Constanta- Medgidia- Tulcea Oras (unde cu un RK la linia 804 se pot face maxim 3- 4 ore de la Constanta la Tulcea), dar in nici un caz pe distanta Bucuresti- Tulcea, datorita:
-Este absurd sa plimbi un Desiro pe linie electrificata de la Bucuresti la Medgidia
-Chiar cu un RK la linia 804, timpul de mers de la Bucuresti la Tulcea ar fi prea mare pentru a oferi un confort corespunzator (pe distante lungi) pentru calatori , intr-un automotor Desiro (ca sa atragi calatorii trebuie sa le oferi si niste conditii- atat ca timpi de mers, cat si ca, confort ).
Asadar solutia optima este o grupa de 3 vagoane directe Bucuresti Nord- Tulcea, care pana la/de la Medgidia sa fie atasate la unul dintre IR care circula pe M800, iar intre Medgidia- Tulcea Oras sa fie tractate de o locomotiva clasa 82 (care pentru 3 vagoane ar aveea un consum de combustibil acceptabil).
Dar aceasta grupa directa sa circule permanent (in tot cursul anului), intre Medgidia si Tulcea Oras sa opreasca numai in Babadag si mai ales sa aibe un orar corelat cu plecarile si sosirile navelor de calatori din Tulcea spre Delta Dunarii.
Cat priveste cele necesare reinfiintarii unui post de revizie vagoane calatori in statia Tulcea Oras, ar fi necesara angajarea a maxim 5 lacatusi de revizie (cate unul pe tura+ unul de rezerva, care sa locuiasca in municipiul Tulcea) si o minima dotare- ciocan si manometrul, pentru efectuarea probei franelor si a probei de continuitate.
Cat priveste specificul instalatiei SCB a statiei Tulcea-Oras, tinand cont de functionarea generala a unei instalatii tip SBW, plus particularitatile instalatiei din Tulcea-Oras, pentru efectuarea sa zicem unui parcurs de intrare in statia Tulcea-Oras se impun efectuarea mai multor operatiuni, care necesita un anumit timp:
-Intai acarul de la cabina de la bariera cu strada Isaccei trebuia sa inzovarasca acel macaz din linia curenta, sa ia cheia de parcurs si sa o introduca in panoul SBW din cabina, dupa care sa actioneze manivela;
-Apoi acarul de la cabina de la bariera cu strada Dumitru Ivanov trebuie sa execute parcurs pe teren, sa inchida bariera manuala, dupa care sa ia atat cheia de parcurs cat si cheia de bariera si sa le introduca in panoul SBW din cabina, dupa care sa actioneze manivela, pana cand in dreptul campului "asigurare parcurs" apare culoarea alba
-Numai dupa efectuarea acestor operatiuni impiegatul de miscare poate pune pe liber (de pe luminoschema) semnalul de intrare in statiei
Toate aceste operatiuni iau timp si mai ales impun existenta a doua cabine de acar.
Echiparea cu instalatie CED sau CE a statiei Tulcea-Oras ar reduce semnificativ durata executarii unui parcurs de intrare sau iesire in/din statie si ar permite desfiintarea a doua cabine de acar, cu reducerea cheltuielilor cu personalul (desfiintarea a cca 10 posturi de acar din statia Tulcea-Oras- cate 5 la fiecare cabina). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin Noi 30, 2018 9:41 pm | |
| Mă robu lui dumnezeu, pe de o parte ai și tu dreptate însă pe de alta nu ai și nici nu știi situația reală a întreg parc cfr călători. Întradevăr desiro din construcție nu a fost recomandat lungului parcurs, că le-au dat ei la lung parcurs e altă discuție. Aceste automotoare circulă pe relația Constanța - Tulcea încă din mandatul d-lui Szentes, și doar în zilele de VSD și de la București când defapt schimbă și automotoarele ce au făcut timp de o săptămână serviciu la SELC Constanța. E și nu prea e absurd cu diesel pe sub sârmă. Mai ieftină e taxa pentru tracțiune diesel decât cea electrică. Problema cu RK-ul secției 804 e un vis ireal pentru viitorul apropiat. Zici tu că soluția pentru secția 804 ar fi 3 vagoane cu tracțiune clasa 82, habar n-ai tu câte vagoane sau câte 82-uri mai circulă. Unul singur are Medgidia și ăla-i mort de doi ani. Habar n-ai nici câte IR-uri au trecut la vagoane etajate. Astea oferă condiții pentru lung parcurs? Salariile celor 5 lăcătuși ai idee cât înseamnă sumă totală brută? Florinelu îmi pare rău să-ți spun dar ești rupt de realitate, rupt rău. Revino în zilele noastre. Ești băiat tânăr, păcat de tine. |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin Noi 30, 2018 9:45 pm | |
| Calatoreste lumea de la Timisoara la Targu Mures sau la Cluj Napoca cu Desiro, cate 7 ore, platind tarife de tren IR. Si nu se mai plange ca e incomod, ca in Germania nu se merge cu Desiro mai mult de 3 ore, etc.
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin Noi 30, 2018 11:50 pm | |
| - Vitosa a scris:
- Mă robu lui dumnezeu, pe de o parte ai și tu dreptate însă pe de alta nu ai și nici nu știi situația reală a întreg parc cfr călători. Întradevăr desiro din construcție nu a fost recomandat lungului parcurs, că le-au dat ei la lung parcurs e altă discuție.
Aceste automotoare circulă pe relația Constanța - Tulcea încă din mandatul d-lui Szentes, și doar în zilele de VSD și de la București când defapt schimbă și automotoarele ce au făcut timp de o săptămână serviciu la SELC Constanța. E și nu prea e absurd cu diesel pe sub sârmă. Mai ieftină e taxa pentru tracțiune diesel decât cea electrică. Problema cu RK-ul secției 804 e un vis ireal pentru viitorul apropiat. Zici tu că soluția pentru secția 804 ar fi 3 vagoane cu tracțiune clasa 82, habar n-ai tu câte vagoane sau câte 82-uri mai circulă. Unul singur are Medgidia și ăla-i mort de doi ani. Habar n-ai nici câte IR-uri au trecut la vagoane etajate. Astea oferă condiții pentru lung parcurs? Salariile celor 5 lăcătuși ai idee cât înseamnă sumă totală brută? Florinelu îmi pare rău să-ți spun dar ești rupt de realitate, rupt rău. Revino în zilele noastre. Ești băiat tânăr, păcat de tine. Si un ultim aspect care vad ca nu-l ia nimeni in seama. Sunt calatori de alea 3 vagoane?????? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 12:20 am | |
| Nu vor fi niciodata calatori in acel IR daca nu se pune odata capat opririlor in regim de personal pe sectia 804 si mersul nu va fi in concordanta cu realitatea, adica 2h20min Tulcea Oras - Medgidia cu oprire doar la Babadag... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 12:31 am | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Nu vor fi niciodata calatori in acel IR daca nu se pune odata capat opririlor in regim de personal pe sectia 804 si mersul nu va fi in concordanta cu realitatea, adica 2h20min Tulcea Oras - Medgidia cu oprire doar la Babadag...
Probabil nu ai mers în viaţa ta pe secţia aia să vezi câţi se urcă de la Nicolae Bălceasu, Cogealac, Târguşor Dobrogea sau Baia Dobrogea... se merge în picioare uneori prin zonele alea. Opririle inutile gen Derin, Pod Casian, Codru s-au scos de mult, se menţine însă Ciamurlia de Jos dar nu ştiu de ce. Nu are rost să pui trenuri diferite R de IR pe acolo, diferenţa reală la timpul de parcurs între un R şi un IR, dacă nu ar fi atâţia timpi morţi şi nu s-ar pune din burtă procentul de masă frânată ar fi undeva pe la 10 minute maxim, absolut nesemnificativ. - Citat :
- Salariile celor 5 lăcătuși
La ce ar trebui lăcătuşi aici? Trenurile oricum nu stau prea mult prin Tulcea sau nu ar trebui să stea, iar revizia tehnică se poate face cu şeful de tren. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 12:37 am | |
| Ce sa caute IR sa opreasca la Nicolae Balcescu, Mihai Viteazu ??? Acolo exista regio pentru deservirea locala... Trenul de Bucuresti trebuie sa fie o atractie pentru locuitorii din Tulcea, cel mult Babadag si vara pentru turistii care vor sa ajunga in delta fara sa se amestece cu taranii din zona... Pe principiul asta ar trebui sa opreasca si Ister pe la Buftea, Peris, Crivina, Comarnic, n-ai ideea cati ar vrea sa faca blatul pe international calatorind in conditii lux. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 12:45 am | |
| O, da, o atracţie pentru locuitorii din Tulcea, în condiţiile în care pe cale rutieră drumul durează mai puţin cu o oră şi 10 minute? Merită să faci 2 trenuri doar de dragul de a face trenul până la Bucureşti 5h30min în loc de 5h42min? Plus că se mai suie clienţi pentru Bucureşti şi din acele halte, dacă te duci duminica atunci când vin studenţii înapoi la cămin, e full trenul. _________________ :TTT:
|
| | | Theo A.
Numarul mesajelor : 206 Reputatie : 3120 Data de inscriere : 30/11/2016
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 7:46 am | |
| Ar trebui sa circule 2 trenuri pe Bucuresti Tulcea. Unul cu oprire la Babadag tarifat IR iar al doilea cu opriri de 70% pe relatia Tulcea Medgidia si tarifat regio pe Bucuresti Tulcea. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 12:09 pm | |
| @marius664 - 8652 e foarte căutat dar un desiro face față cu brio. - 1689/8653 - 50%, vorbim de ora actuală nu în plin sezon estival. - 1688 duminica până la Medgidia 50% iar grosul se urcă de la Medgidia că mulți constănțeni s-au șmecherit și folosesc și varianta 8655-2/1688, apoi Fetești, Ciulnița și n-o să vă vină să credeți și Lehliu generează mulți călători. Cine zice că desiro nu are căutare ăla merge rar sau deloc cu trenul. - 8654/8654-1 - 50%, și poate acum de la noul mers să se mai umple dat fiind că un tren vitezoman (noul 1684) va opri la Medgidia și că trenul direct Tulcea - București (noul 1588) va circula doar duminica. - 8655-2/8655 - 50-70% dat fiind faptul că vin călători și de la București și de la Constanța. Merg și ceva ceferiști cu ele. Menționez și faptul că trenurile sunt făcute cu desiro de 120 locuri și că dubele s-au scumpit in draci și lumea caută iar trenul. Evident că grosul îl reprezintă studenții, altfel ar bate vântul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 9:06 pm | |
| In privinta necesitatii unei lucrari de RK pe linia 804 (ca sa fie adusa in parametri tehnici si de exploatare din 1990, adica VS de 100 km/h de la Medgidia la Babadag si 80 km/h de la Babadag la Tulcea Oras, cu eliminarea tuturor limitarilor si restrictiilor de viteza, cu exceptia celor datorate unor rampe sau curbe sau a profilului liniei), nimeni nu cred ca ar contesta necesitatea si utilitatea unei astfel de lucrari!
Cat ar costa un astfel de RK pentru linia 804 ?
Din punct de vedere legal, care sunt procedurile pentru efectuarea unei astfel de lucrari ? Nu cred sa fie necesar studiu de fezabilitate pentru o lucrare de RK (doar nu vorbim de modernizarea/reconstructia liniei), iar daca s-ar dori s-ar gasi si sursele de finantare pentru un RK la linia 804.
Oricum, aici poate si legislatia ar trebui modificata, pentru a simplifica procedurile legale, in sensul ca, dupa identificarea si aprobarea sursei de finantare, o lucrare de RK la o linie de cale ferata (repet- nu vorbim de modernizare/reconstructive) sa poata incepe prin ordinul sau dispozitia scrisa a ministrului transporturilor ori a directorului CFR-Infrastructura.
Cat priveste faptul ca acel IR Tulcea Oras- Bucuresti are calatori si din statii precum Nicolae Bălceasu, Cogealac, Târguşor Dobrogea sau Baia Dobrogea este un lucru absolut bun si este evident ca acei calatori nu trebuie pierduti.
Insa, pe de alta parte, totusi vorbim de un IR, care intre Medgidia si Tulcea-Oras ar trebui sa opreasca numai in Babadag.
Avantajele clare ale unui IR (fata de un R) pe linia 804 ar putea fi cateva:
-In primul rand timpul de mers , care, cu un RK la linia 804 si cu oprire numai in Babadag, ar putea parcurge distanta Medgidia- Tulcea Oras in cca 2 h si 20 minute.
-In al doilea rand, un grad de confort mai ridicat, care sa faca totusi o diferenta intre R si IR. La R da- merge automotor Desiro de la Constanta la Tulcea, dar la IR -de la Bucuresti la Tulcea- pentru o distanta mai mare, tot intr-un vagon compartimentat se poate oferi un confort mai mare decat intr-un automotor Desiro.
-In al treilea rand, rolul unui IR de la Tulcea la Bucuresti ar fi - ca printr-un timp de mers cat mai mic posibil si printr-un confort acceptabil pe distante lungi- sa atraga calatorii din municipiul Tulcea si eventual din orasul Babadag , care se deplaseaza spre Bucuresti, de la transportul auto la cel feroviar. Cu un timp de mers acceptabil, cred ca multi calatori ar prefer sa mearga de la Tulcea la Bucuresti intr-un vagon compartimentat, decat intr-un autocar sau microbuz.
-Un alt rol important al unui IR Bucuresti- Tulcea ar fi si cel de a asigura o legatura rapida intre capitala si Delta Dunarii- de aceea este foarte important ca orarul unui astfel de IR sa fie corelat cu sosirile si plecarile navelor de calatori din si spre Delta Dunarii, din Tulcea.
In privinta calatorilor din statii precum Nicolae Bălceasu, Cogealac, Târguşor Dobrogea sau Baia Dobrogea, etc, care vor sa se deplaseze catre Bucuresti sau Constanta, Solutia optima pentru acestia ar fi mai multe perechi de trenuri R (compuse din automotoare Desiro) Constanta- Medgidia- Tulcea Oras, care sa ofere legaturi bune in Medgidia la trenurile IR care circula pe M800 spre Bucuresti.
La pagina 28 a acestui topic am propus un mers de tren pe linia 804 cat mai bun posibil (tinand cont de orarul din anul 2018 a trenurilor IR de pe M800), cu 6 perechi trenuri R/zi Constanta- Tulcea Oras (fiind necesare pentru aceasta 4 automotoare Desiro) si o pereche tren IR Bucuresti Nord- Tulcea Oras (de fapt o grupa a unuia din trenurile IR Bucuresti- Constanta, fiind necesare pentru aceasta 3 vagoane cu domiciliul statia Bucuresti-Grivita).
In privinta fostelor HM-uri Derin, Pod Casian, Istria, Ceamurlia de Jos si Codru acestea nu erau inutile (unele din ele deserveau si anumite obiective economice si o unitate militara) si ar trebui reinfiintate, pentru a se creea mai multe posibilitati de incrucisare a trenurilor pe aceasta linie.
In plus, de exemplul Istria fiindca era situata nu foarte departe de o fosta cetate antica sau de exemplul Codru- care era situata in zona unei paduri care poate fi valorificata dpdv turistic, ar putea genera si un anumit traffic de calatori.
Intradevar, proba franei (cu ciocanul si manometrul) si proba de continuitate se poate efectua si de seful de tren- la Husi cand erau vagoanele directe Husi- Bucuresti si chiar si un timp dupa ce s-a desfiintat aceea grupa directa, tot la fel sa facea si la trenurile Husi- Crasna sau Husi- Barlad, cand erau compuse din 4 vagoane seria 29-20 apoi din 1998 seria 29-22. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 9:51 pm | |
| - Doamne tot în trecut ai rămas. - Cât ar costa RK-ul secției? Păi gândește-te că pe lângă linie traverse prisma se balast etc, mai trebuiesc schimbate și podețele care în prezent sunt restricționate la viteză. Măcar ai idee câte sunt la număr? - Prin trasa aia cu tracțiune 060DA/LDH nu faci decât să crești timpii de mers, pe când un desiro la ora actuală poate scoate și sub 3 ore. - Vorbești despre turism? Cine să-l exploateze, Statul Român? Doamne tu habar n-ai pe ce lume trăiești. - Ne spui toate astea cu o așa nonsalanță de parcă tu ai fi descoperitorul apei calde sau al regulilor cfr. Auzi? Dar de ce nu te angajezi tu la ministerul transporturilor? Dar vezi că acolo nu mai merge cu tărie. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 10:41 pm | |
| In Moldova nu fac tarie ,,tare". |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 11:20 pm | |
| Eu zic că își pierdea vremea cu secția 804 care se ridică la niște parametri bunicei și e și pe drumul cel bun grație Infra CT, și să găsească resursele necesare refaceri secției 902 care e praf de la un capăt la altul, și poate reușește și readucerea trenului la Huși. Baftă. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Sam Dec 01, 2018 11:37 pm | |
| Ce RK să faci acolo? Într-adevăr, cu tehnologia de zi s-ar putea trasa linia mai dreaptă, dar cu costuri imense, nejustificate. Singurul lucru care s-ar putea face şi e relativ uşor de făcut e un buraj între Babadag şi Tulcea Mărfuri, să nu se mai meargă cu 40 km/h. La ce tonaje au trenurile din zonă, o să se menţină linia în stare bună vreo 20 de ani după buraj.
Şi aşa vor ajunge turiştii în Tulcea... unde vor afla că, în funcţie de unde vor să meargă în Deltă, au între una şi trei nave pe sătpămână spre destinaţia lor, la nişte tarife ceva mai mari decât preţul biletului de tren. Dar stai, că înainte de asta trebuie să îşi ia permisul de acces în Deltă. Dacă nu ştiu unde e sediul administraţiei şi nu nimeresc în programul de lucru, pot încerca la un automat... dacă nu merge nici ăla, ţeapă, degeaba se aliniază astrele şi ajungi în ziua în care mere nava unde ai tu treabă, nu poţi să mergi, că fără permis ori nu te ia pe navă, ori nu te lasă să debarci. Şi totuşi zona asta are ceva turişti, dar nu la întregul potenţial... deşi dacă ne uităm cum arată alte zone turistice în care accesul a devenit mai facil, poate e mai bine aşa. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
| |
| | | | 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |