|
| 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
+98@ndrey Laurentiu Ciobanu Dr2005 Adrian78 IonutCFR2009 riciu t1972 kristi kkk Jeorje CalinIonMihai ciprian71 Peter Fodor Cipri Andrei Neculai Luca tgv brutusel DUAL Maddox Alastair George CFR ALEXCFR cardinal Luna AeroX marius664 alliens ets2oltromânia AndreiSita98 Davee91 strainu neluadi aris86 Theo A. 92Dragos Nk11 TonyGFR lifetec Jurnal Feroviar cristy79 Katalyn alex.barac.5 matei vulcan cristi ar mielutu zburator cosmin br Razvan Tudor NF1-800 dan tm Andrey_tm cristi CFR spiderpc alex1987 LanceR cfr500 NIKU24 folkfan DAS 2011 Giuseppe Katalin4653 Teodor didinul baiazid AndreiStefan Costin.H Rarau Adirmvl Caravelle_Zg joanta Michael nenuandrei alexmorph3us AlexD Norbi redeme Vitosa razvan - trenuri popovici raoul Mihay AlexCta DPS ATM ldh80 MariusM TVlad Amiralul tudor_toma82 mishu buldozer2 stegaru COSTACHE MIHAIL Nesebar loryjonel Vlad Seby cgatutun Aditu marius_m myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 13:54 | |
| Husii erau oras. Probabil ca era necesar sa fie partida de manevra desi ma indoiesc ca erau ai statiei poate partida era detasata. Asa avea si Timisoara Sud toata ziua partida de manevra de la Ronat Triaj. Erau multe fabrici deservite si partida trenului local de marfa nu avea timp , mai erau si trenuri directe de marfa pentru Timisoara Sud.
In rest trenurile de marfa erau ,,convoaie locale' compuse din bruto de sectie, erau zile cind nici macar nu circulau ca nu aveau ce sa care.
Cind circulau, partida trenului facea manevra in statiile unde trebuiau lasate sau atasate vagoane. Compunerea trenului? bruto de sectie aranjat in ordine geografica.
ba mai mult existau si trenuri mixte, de exemplu Sinnicolau Mare -Cenad. Din an in pasti mergeau la Cenad doua vagoane cu amendamente, probabil ai vazut, desi se pare ca nu ai circulat cu trenul, gramezi mari de material alb prin gari. Ei , atunci alea doua vagoane se atasau la trenul mixt.
sau veneau 3 tractoare si 2 combine la IAS Liebling, acolo se ducea un convoi local ca trenurile erau exclusiv cu malaxe.
Mai era tren Jimbolia -Lovrin care manevra la moara din Grabat si mai lasa un vagon la Lenauheim.
Iti face impresia ca aceste gari aveau partida de manevra? te inseli.
In prezent multe gari sint afectate incarcarii de cereale sau alte produse agricole vrac(de exemplu floarea soarelui)
Tu crezi ca se duce marfa, se baga in magazie si se asteapta ploaia?
Se inchiriaza linia de incarcare firmele mari aduc un incarcator MAAAAARE cu snec si seile(camioane mari) descarca direct la snecul ala? OTF are partida de manevra.
Magaziile de marfuri sint din vremea in care cineva ducea un cufar la gara, il baga la magazie si astepta sa circule un tren de marfa format din G-uri care sa il incarce din Tutova sa il duca la Dorohoi unde era bagat in magazie pina venea boierul Basota de la Ripiceni dupa el cu cocia. (cocie = caruta trasa de cai, nu stiu cum ii spune in Moldova)
Cind acest mod de lucru a disparut, a disparut si nevoia de magaziii in gari. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 14:09 | |
| La Husi din cate stiu- I-am cunoscut in anii 80 si 90 pe aproape toti ceferistii care lucrau atunci in statia Husi- manevrantii de vagoane si sefii de manevra locuiau in Husi- nu veneau din alte localitati, sa faca naveta. Deci la aceea vreme cred ca erau ai statiei Husi- nu erau detasati din alta parte.
La fel si impiegatii de miscare, acarii, casierele, magazionerii, o parte din partida de tren calatori, mecanici de locomotiva, personalul de la districtul de linii. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 14:46 | |
| Maica, maiculita! @ldh, s-a fiert vinul de Husi asa de vreme? Mai baiete, tu ai intreprins ceva pe cont propriu? Fa o societate privata, aplica ceea ce ne spui noua aici si apoi vezi daca dai faliment! Vorbesti vorbe, serios! Am trecut recent prin zona cu masina! Saracia cat casa! Pacat de ceea ce le-a lasat natura. In Delta fura si profita de izolare pentru a jecmani turistii, im restul judetului sprijina mesele de la birt. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 16:19 | |
| Cred ca ar trebui sa te axezi pe reparatii de linii, pe mutarea unor opriri din garile actuale mai aproape de localitatile deservite, pe trenuri cadentate, pe, pe, ... nu pe acari , manevranti, sefi de gara. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 16:54 | |
| - ldh80 a scris:
Cate doi manevranti pe tura, deci ar fi 8 pentru asigurarea programului permanent, plus inca doi de rezerva (in caz de concedii, imbolnaviri, etc).
Doi manevranti pe tura ar fi suficienti pentru o statie sau HM mica, cum sunt cele de pe linia 804! Repet inca o data, sa manevreze ce? Statiile alea sunt facute doar pentru incrucisari, pentru ce naiba sa mai fie nevoie de manevrat vagoane.Aceasta sectie are acelasi tonaj , deci nu se circula in cupluri...Si in plus pe manevrantii aia de vagoane cine ar trebui sa-i plateasca??? Ca fiecare OTF are propii angajati.Aberezi rau si de rog sa te opresti , esti complet rupt de orice logica coerenta... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 19:04 | |
| Am umblat recent cu CFM-ul. M-am crucit ce am vazut acolo, da' parca nici aia nu bat campii la fel de tare ca stimatul coleg. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 04 Sept 2018, 19:34 | |
| Rupt și de logică coerentă dar și de realitate ! Ce-a fost cândva, a fost. Nu va mai reveni niciodată. CFR SA în curând va desființa și punctul de RTV-ist de la stația Rupea. Să vedeți trai pe vătrai ce de marfare își vor face veacul acolo până le va veni operatorul RTV-ist al fiecărui OTF ! Deci despre ce vorbim? Băă Florinelu' revino-ți ! Suntem în 2018 nu în 1978 ! CFR SA nu mai reface nimic. Uită-te la secțiile spre Rodna Veche sau Putna, nici macar nu au băgat să bureze piatră. Vitezele de circulație au rămas tot la nivel de anii 70-80. Doamne dumnezeule ce ți-e și cu paranoia asta ! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 05 Sept 2018, 10:28 | |
| In 1998, cand s-a separat fostul SNCFR, manevrantii de vagoane si sefii de manevra au fost preluati de SNTFC-CFR-Marfa sau SNTFC-CFR-Calatori si din pacate nu de CFR-SA-Infrastructura.
Apoi in special CFR-Marfa a renunta la sistemul de a aveea in aproape toate statiile (din care se puteau forma trenuri de Marfa) partida de manevra.
La Husi din ce imi amintesc in 2002- 2003 inca mai exista in statie partida de manevra apartinand CFR-Marfa. Dar in 2007 (cand a venit "Sageta Albastra" ca tren PM pe linia 604) deja nu mai exista partida de manevra in statia Husi.
La calatori, pana in 2003, manevrarea locomotivei in si din remiza o facea acarul de la cabina 1, iar manevra de rebrusare a locomotivei o facea acarul de la cabina 1 si seful de tren calatori. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 05 Sept 2018, 12:00 | |
| - ldh80 a scris:
- In 1998, cand s-a separat fostul SNCFR, manevrantii de vagoane si sefii de manevra au fost preluati de SNTFC-CFR-Marfa sau SNTFC-CFR-Calatori si din pacate nu de CFR-SA-Infrastructura.
Pai si cum vine asta, cine facea manevra pentru OTF-ii privati? Angajatul CFR??? Si cum era platit? La ora, la vagon manevrat??? E normal ca fiecare OTF sa- aibe propii angajati, in functie de contractele incheiate.Ce folos sa aibe un manevrant in statia X daca acolo nu mai trece niciun tren, pe cand in statia Y nu era niciunul si acolo acum se incarca zeci de trenuri...In Turnu-Magurele de exemplu vin cateva trenuri de marfa pe luna, crezi ca e nevoie de manevrant acolo permanent???? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 05 Sept 2018, 12:28 | |
| Marius in 98 erau vreo doua trei firme de trnsport private El zice ceva acolo ceva da nu pana la capat ar trebui sa existe agent revizor al cncfr in statile varf de panta care sa verifice prezenta aerului la urma trenului cum e la Balota .Daca era asa nu picau aia la Banita |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Joi 29 Noi 2018, 20:20 | |
| Cateva detalii privind instalatia SCB a statiei Tulcea-Oras, o instalatie SCB mai deosebita, avand atat elemente de semnalizare manuala (mecanica), cat si automata.
Astfel:
-Macazurile sunt mecanice (manuale).
-La iesirea din statie exista un semnal mecanic (semafor) de iesire din statie, inainte de pasajul de nivel cu strada Dumitru Ivanov
-La pasajul de nivel cu strada Dumitru Ivanov exista o bariera mecanica
-La pasajul de nivel cu strada Isaccei exista o bariera automata (instalatie BAT cu bariere)
-Semnalul de intrare in statia Tulcea-Oras se afla inainte de bariera cu strada Isaccei, in sensul de mers spre statia Tulcea-Oras. Semnalul de intrare in statia Tulcea-Oras este luminos, statia Tulcea-Oras fiind una dintre putinele statii (daca nu chiar singura) de pe reteaua CFR, care are semnalul de iesire mecanic, iar semnalul de intrare luminos ! Care este motivul acestei situatii atipice ?
Plasarea semnalului de intrare in statia Tulcea-Oras relativ departe de intrarea propriu-zisa in statia se datoreaza existentei acelui macaz in linia curenta, situat imediat dupa bariera de pe strada Isaccei!
Oricum, din cate am putut observa in videoclipul gasit pe yutub "Medgidia-Tulcea,cu trenul pe linia 804-Zugfahrt,full trainride rearview", filmat si postat de user-ul "DPS", acel macaz din linia curenta situat imediat dupa bariera cu strada Isaccei, pare a fi eclisat.
Din acel macaz se ramifica o linie industriala, ce traversa si ea strada Isaccei si ar fi deservit in trecut o fabrica de mobila, probabil o rampa de descarcare a combustilului pentru sistemul centralizat de termoficare din Tulcea si probabil un depozit (situat la nord de strada Isaccei).
Oricum, deoarece acel macaz nu mai este utilizat, ar trebui desfiintat si astfel semnalul luminos de intrare in statia Tulcea-Oras ar putea fi mutat mai aproape de intrarea propriu-zisa in statie.
O alta caracteristica speciala a statiei Tulcea-Oras este faptul ca biroul de miscare nu se afla in cladirea statiei, ci intr-o cladire mai mica, situata langa pasajul cu strada Dumitru Ivanov.
In 2002, cand am calatorit cu trenul pe linia Tulcea Oras- Medgidia (cu un tren personal compus atunci din doua vagoane seria 29-22 si un vagon seria 11-47, tractate cu locomotiva clasa 80), semnalul "plecarea trenului" nu a fost dat de impiegatul de miscare cu clasica paleta verde, ci trenul s-a pus in miscare cand semaforul de iesire din statia Tulcea-Oras a fost pus pe liber.
Tinand cont de faptul ca in statia Tulcea-Oras exista aceasta "combinatie' de elemente ale instalatiei SCB , care pot duce la anumite complicatii in exploatarea instalatiei SCB, ar fi util ca statia Tulcea-Oras sa fie echipata cu instalatie CED (sau CE), pentru a usura activitatea personalului de miscare. De asemenea, biroul de miscare ar trebui mutat in cladirea de calatori a statiei.
In plus acest lucru ar duce si la desfiintarea a doua cabine de acar (cea situata la pasajul cu strada Isaccei si cea situata la pasajul cu strada Dumitru Ivanov.
Dispozitivul de linii a statiei Tulcea-Oras cuprinde:
-4 linii pentru calatori, din care 3 cu peron
-Un numar de 5 sau 6 linii in fosta grupa de marfa (situata parallel cu strada Dumitru Ivanov). Din aceea fosta grupa de marfa se desprindeau doua linii industriale, care traversau strada Dumitru Ivanov si deserveau portul comercial Tulcea si "Frigocom" (probabil un depozit frigorific). Din pacate nici una din cele doua linii industriale- dupa imaginile street view- nu pare a mai fi utilizata. Tot din aceasta grupa de marfa mergea mai departe si o linie industriala, care, in dreptul fabricii de oxigen, se unea cu linia care vine dinspre Antestatia Santier Naval si apoi mergea parallel cu strada Bizamului, trece prin Antestatie Alum/Ferom, traverseaza pe un pasaj superior strada Isaccei si ajunge in statia Tulcea-Marfuri.
Deci se putea ajunge din statia Tulcea-Oras in statia Tulcea-Marfuri si pe un alt traseu, decat cel care trece pe la bariera de pe strada Isaccei!
-Remiza de locomotive cu 3 linii de remizare si o fosta placa rotativa (folosita in trecut pentru intoarcerea locomotivelor cu aburi) Are si dormitor pentru personalul de tractiune (nu stiu daca mai este folosit).
-Post revizie vagoane calatori, cu doua linii de garare si revizie vagoane calatori. Asadar o grupa directa (cu circulatie permanenta) Bucuresti Nord- Tulcea Oras, care sa fie compusa din sa zicem 3 vagoane, ar aveea unde sa fie garata si verificata tehnic, in statia Tulcea-Oras. In trecut in statia Tulcea-Oras exista si post de lacatus revizie vagoane calatori (revizor tehnic de vagoane), post care ar trebui reinfiintat.
Si statia Tulcea-Marfuri ar trebui echipata cu instalatie CED sau CE.
Cat priveste municipiul Tulcea in sine, ca oras, este cred unul dintre cele mai vechi si frumoase (atat datorita pozitionarii pe malul Dunarii, cat si datorita faptului ca in Tulcea , desi s-au construit si blocuri, au ramas multe zone cu case si cu cladiri vechi, de valoarea istorica si arhitecturala, care dau un specific aparte) orase din Romania, cu traditii istorice importante, pe care am avut placerea a-l vizita in anul 2002, cand am fost in vizita la unii prieteni de familie care locuiesc in Tulcea.
Din pacate in 2002 acest forum nu exista, ca sa pot sa postez detaliile pe care le-am observant cu ocazia acelei calatorii la Tulcea.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Joi 29 Noi 2018, 23:08 | |
| Nu stiu cum face doctorul sa iti raspunda punctual la fiecare fraza ca eu nu pot. Faci un talmes balmes pe aici.
Desi esti ,,pasionat feroviar" parerea mea e ca nu stii mai nimic despre domeniu dar nici nu te straduiesti sa inveti sau sa aflli cite ceva. Tu o dai cu ce ai vazut cind a fost socialismul. Atunci trenurile aveau 10 vagoane sa aiba si acuma, atunci erau manevranti sa fie si acuma. Sa facem semnale luminoase, sa nu mai fie semnale mecanice.
Semnale luminoase si mecanice mai sint la Ronat Triaj.
In materie de semnalizari, probabil nu ai urmarit discutiile lungi de odinioara de pe forum. In foarte multe cazuri semnalizarea a trebuit sa fie adaptata la diverse particularitati ale statiilor.
Ce probleme da in exploatare semnalizarea de la Tulcea.(inteleg ca semnalul de intrare acoperea si o racordare industriala din curenta)?
crezi ca modificarea unei instalatii se face asa simplu ca acasa cu un pat de cablu pus pe perete la vedere?
unde ar putea fi pregatita o grupa de vagoane pentru Bucuresti? crezi ca mai este revizie in Tulcea? acolo sint 4 trenuri pe zi cred.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin 30 Noi 2018, 00:14 | |
| Ca sa pregatesti o grupa de 3 vagoane directe Tulcea Oras- Bucuresti nu ai nevoie neaparat de o revizie de vagoane! Nici in 1990 nu cred ca era revizie de vagoane acolo! In 1990 vagoanele care circulau la trenurile C si P pe linia 804 aveau ca statii de domiciliul Constanta sau Medgidia.
Este suficient un "post de revizie" (cum era si la Barnova de exemplul) cu un singur lacatus de revizie pe tura, care sa faca proba franei si proba de continuitate, iar pentru salubrizarea vagoanelor se poate incheia un contract cu o firma din Tulcea.
Sau cum era si la Husi in 1990, cand erau vagoanele directe Husi- Bucuresti: proba franei (cu ciocanul si manometrul) o facea seful de tren. |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin 30 Noi 2018, 13:21 | |
| - ldh80 a scris:
- Ca sa pregatesti o grupa de 3 vagoane directe Tulcea Oras- Bucuresti nu ai nevoie neaparat de o revizie de vagoane!
Si de ce sa pregatesti o grupa de 3 vagoane (mai mult goale) directe de la Tulcea la Bucuresti cand poti sa pui un Desiro ca legatura la trenurile Constanta - Bucuresti? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin 30 Noi 2018, 15:20 | |
| Lăsați omul în pace să-și trăiască visele. Înființarea unui post de revizie înseamnă și o cheltuială în plus. La fel și prin tracțiunea DA/LDH + vagon/vagoane. La vremurile actuale eficiența acestei secții e dată prin circulația automotoarelor desiro. Idem și pentru mersul următor. Florinelu, ieși omule din sfera trecutului. Revino la vremurile actuale. Și dacă nu vezi/nu știi ce vremuri tulburi sunt atât la calea ferată cât și în țara asta degeaba ceri revenirea la ceea ce a fost cândva. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
| |
| | | | 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |