|
| 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
+98@ndrey Laurentiu Ciobanu Dr2005 Adrian78 IonutCFR2009 riciu t1972 kristi kkk Jeorje CalinIonMihai ciprian71 Peter Fodor Cipri Andrei Neculai Luca tgv brutusel DUAL Maddox Alastair George CFR ALEXCFR cardinal Luna AeroX marius664 alliens ets2oltromânia AndreiSita98 Davee91 strainu neluadi aris86 Theo A. 92Dragos Nk11 TonyGFR lifetec Jurnal Feroviar cristy79 Katalyn alex.barac.5 matei vulcan cristi ar mielutu zburator cosmin br Razvan Tudor NF1-800 dan tm Andrey_tm cristi CFR spiderpc alex1987 LanceR cfr500 NIKU24 folkfan DAS 2011 Giuseppe Katalin4653 Teodor didinul baiazid AndreiStefan Costin.H Rarau Adirmvl Caravelle_Zg joanta Michael nenuandrei alexmorph3us AlexD Norbi redeme Vitosa razvan - trenuri popovici raoul Mihay AlexCta DPS ATM ldh80 MariusM TVlad Amiralul tudor_toma82 mishu buldozer2 stegaru COSTACHE MIHAIL Nesebar loryjonel Vlad Seby cgatutun Aditu marius_m myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mar 08 Mar 2016, 14:18 | |
| Probabil se considerau ca facind parte din statia Tulcea Oras. Nici la Dorohoi nu e dat PAjM si linia de la Leorda intilneste un asemenea macaz iar cealalta spre iasi trece deadreptul printr-o statie tehnica dotata cu tot tacimul, semnale, macazuri, cabine de acari birou miscare. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 17:30 | |
| Si un traseu propus pentru o cale ferata Tulcea Marfuri- Ismail. Desi pentru multi proiectul poate suna fantezist, dar realizarea acestei cai ferate (impreuna cu o linie Braila- Tulcea Marfuri), ar prezenta un avantaj foarte mare pentru orasul Tulcea si intreaga zona a Dobrogei, creand o legatura directa feroviara a zonei Dobrogei cu Basarabia, dar si o legatura feroviara internationala directa Istambul- Varna- Odessa- spre zona Caucazului (urmand zona adiacenta Marii Negre).
Traseul liniei ar putea fi urmatorul.
Din statia Tulcea-Marfuri ar merge paralel cu actuala linie ferata industriala (traversand strada Isaceii, apoi mergand pe langa Antestatie Alum/Ferom, apoi printr-o curba larga indreptandu-se spre est, apoi trecand pe langa Antestatia Santier Naval).
Din extremitatea nordica a acestei Antestatii, linia propusa spre Ismail ar parasi traseul actualei linii industriale, indreptandu-se direct spre nord. De aici incepe partea cea mai dificila, linia trebuind a trece prin zona Deltei Dunarii. Ar fi necesara realizarea unui pod feroviar peste bratul Tulcea (in aval de localitatea Patlageanca), apoi linia ar merge prin zona Ceatalului Ismail, trecand la est de localitatea Patlageanca. Apoi ar merge spre nord, trecand la est de localitatea Ceatalghioi, si la vest de localitatea Plauru. Aici ar fi necesara realizarea unui al doilea pod feroviar- de aceasta data peste bratul Chilia- dupa care linia ar ajunge in Basarabia, in zona "Manastirea Cetatea Ismail". Apoi linia ar merge o scurta portiune paralel cu linia industriala existenta ce vine din portul comercial Ismail, urmand a se racorda in capatul sudic al statiei Ismail.
Desi din punct de vedere tehnic ar fi o linie destul de greu de realizat, totusi nu cred ca acest lucru ar fi imposibil, tinand cont ca in anumite zone de pe Glob (de exemplul calea ferata chineza care ajunge in Tibet) s-au realizat cai ferate si in zone poate mai dificile. |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4860 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 17:55 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 18:00 | |
| E in Ucraina dar tu n-ai fost la discutiile despre unire?
Mai urmeaza o cale ferata de la Periprava la Sulina si iesind prin Sfintu Gheorghe direct la Capul Midia racordata la fosta antestatie Corbu. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 19:02 | |
| Ismail se afla pe teritoriul actual al Ucrainei, insa, in accelasi timp, se afla si pe stravechiul pamant romanesc al Basarabiei!
Insa ca sa nu ne certam iar pe tema unirii Basarabiei cu Romania, chiar si pentru Ucraina (in configuratia sa teritoriala actuala) o cale ferata Tulcea Marfuri- Ismail nu ar aduce decat beneficii! Ar contribui major la dezvoltarea partii de sud a actualului teritoriu al Ucrainei, prin legarea acestuia pe cale feroviara cu zona Asiei Mici si cu Orientul Mijlociu!
|
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4860 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 19:04 | |
| Eu apreciez mesajele dumnealui, unele sunt file de istorie, altele planuri mărete pe care nu le va realiza nimeni in actualul context geopolitic. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 19:23 | |
| Of, of, măi, măi! Dar pe tulceni i-a întrebat cineva de propuneri din astea demne de o cauză mai bună? Pun pariu că ei nu cer mai mult de curse de șalupă rapide și ieftine! E absurd să ne ancorăm la realități pierdute în secolul XIX iar în prezent să nu vedem că jumătate din județul Tulcea e izolat din cauza lipsei transportului, puțin și scump, pe Dunăre. ldh80 o dă înainte cu unirea cu Moldova și anexarea teritoriilor ucrainiene care au fost cândva ale lui Alexandru cel Bun, domn între 1400-1432, iar în Tulcea copiii renunță la liceu deoarece e prea scump pentru ei să facă naveta sau să stea în Tulcea în condițiile în care meseria lor de bază, pescuitul, s-a dus deoarece niște birocrați consideră că e mai important să impună niste reguli din biroul bucureștean iar lipovenii din Deltă să moară de foame, pelicanii au voie la pește dar oamenii nu, ei cică ar face braconaj. E ridicol, avem destui sărmani ai noștri dar ldh80 vrea și pe cei moldoveni și așa devenim țară de asistați sociali. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 22:29 | |
| Pentru municipiul Tulcea, singura "gura de oxigen" este faptul ca doua mari unitati industriale inca mai functioneaza! E vorba de "Alum" si de Santierul Naval (am o cunostiinta de familie care lucreaza la santierul naval din Tulcea, si din cate am inteles merge inca destul de bine santierul naval).
Ferom-ul nu stiu in ce masura mai functioneaza (era singura unitate ce producea feroaliaje din Romania).
Celelalte unitati industriale din Tulcea sunt in mare parte astazi doar amintiri. Cea mai mare fabrica de conserve din peste din Romania - "Tulco" nu mai exista, fabrica de mobila la fel, fabrica de bere la fel.
Doar fabrica de prelucrare a marmurei daca mai functioneaza, si o fabrica de prelucrarea carnii.
De la 97.904 locuitori in 1992, la ultimul recensamant din 2011, municipiul Tulcea a ajuns la doar 73.707 locuitori.
Pentru ca judetul Tulcea sa se dezvolte, trebuie valorificat in primul rand potentialul si resursele locale (care nu sunt deloc mici) , prin:
1. Reinfiintarea cooperativelor/asociatiilor agricole, pentru a se putea practica o agricultura intensiva, moderna si compacta, pe mari suprafete agricole. Tinand cont ca judetul Tulcea este inconjurat de fluviul Dunarea din doua parti, exista posibilitati insemnate de amenajare a unor sisteme de irigatii moderne.
Apoi judetul Tulcea dispune de un important potential viticol (podgoria Niculitel) si pomicol, dar si de crestere a animalelor (ovine in special).
2. Tinand cont ca orasul Tulcea dispune si de un port unde pot acosta si nave maritime, folosind si acest argument, se pot atrage investitori, care sa faca in Tulcea mari unitati de productie industriala, putand utiliza transportul naval (care este cel mai ieftin tip de transport).
Daca privatizarea ALum si a Santierului Naval au fost unele dintre putinele privatizari de succes din Romania dupa 1990, nu stiu daca accelasi lucru se poate spune si despre privatizarea Ferom.
3. O alta resursa locala , prea putin valorificata astazi, este reprezentata de materialele de constructie. Cariera de piatra de la Zebil a fost inchisa (desi este nevoie de piatra pentru constructii in Romania), iar carierele din muntii Macinului (de granit) si cariera Bididia (de langa Tulcea) sunt prea putin puse in valoare.
La fel si mina Altan-Tepe a fost inchisa! (Exista o linie de cale ferata ingusta ce lega aceasta mina de statia CFR Baia Dobrogei).
4. In privinta transportului si telecomunicatiilor din judetul Tulcea:
-Prioritatea oricarui prefect sau presedinte de consiliul judetean de la Tulcea in privinta transporturilor, ar trebui sa fie calea ferata 804. Sa se faca presiuni, demersuri, etc, la guvern , ministerul transporturilor si CFR-Infrastructura pentru ca linia 804 sa fie readusa in parametri tehnici si de exploadare din 1994. Adica reabilitate si reparata pentru eliminarea tuturor restrictiilor si limitarilor de viteza, si pentru readucerea la o VS de 100 km/h intre Medgidia si Babadag, respectiv de 80 km/h intre Babadag si Tulcea Oras.
Iar la CFR-Calatori facute presiune de catre autoritatile locale tulcene pentru introducerea a 5 perechi trenuri R/zi Tulcea Oras- Constanta, compuse din automotoare Desiro. Cu o linie 804 reabilitata la o VS mentionata, un tren R Tulcea Oras- Constanta, ar parcurge distanta Tulcea Oras- Medgidia in 2 h si 40 minute sau maxim 3 ore (cu cate doua incrucisari), iar intreaga distanta Tulcea Oras- Constanta in maxim 4 ore.
Si introdus si o pereche de tren IR Tulcea Oras- Bucuresti, care sa circule eventual noaptea, si sa fie compus din 3 vagoane (clasa 1, clasa 2 si de dormit), si care din statia Medgidia sa fie atasat la unul din trenurile IR Constanta- Bucuresti. Intre Tulcea Oras si Medgidia, daca ar opri numai in Babadag, ar acoperi distanta in 2 h si 16 minute, iar intreaga distanta Tulcea Oras- Bucuresti in maxim 5 h si 30 minute. Un tren compus din vagoane , care sa parcurga distanta Bucuresti- Tulcea Oras in maxim 5 h si 30 minute, ar oferi conditii net superioare de confort (mai ales daca ar aveea si un vagon de dormit) si de calatorie, oricarui tip de autocar/autobuz/duba.
-In privinta transportului naval, in trecut existau curse de vapoare de calatori Braila- Tulcea si Galati- Tulcea, astazi din pacate desfiintate. Singurele vapoare de calatori cu plecare din Tulcea merg in zona Deltei Dunarii. Nu stiu daca exista macar un vapor de calatori Tulcea- Ismail.
-In privinta transportului rutier, autogari exista la Tulcea, Macin si probabil Babadag. Rolul transportului rutier interurban de calatori, ar trebui sa fie acele de a transporta pasagerii din satele si comunele judetului spre orasul si statia CFR cea mai apropiata.
Nu ar trebui sa se dea nici un fel de licenta de transport auto interurban pe traseele pe care exista si posibilitatea transportului feroviar (Tulcea- Bucuresti, Tulcea- Constanta si Tulcea- Babadag).
-In privinta transportului aerian, Tulcea dispune de un aeroport modern din anul 1973. Din pacate la inceputul anilor 2000 TAROM anuleaza cursa aeriana Bucuresti- Tulcea, desi aeroportul tulcean se afla in imediata apropiere a unei zone cu mare potential turistic- Delta dunarii.
Autoritatile locale tulcene ar trebui sa faca demersuri la Ministerul transporturilor pentru reluarea cursei TAROM Bucuresti- Tulcea.
-In privinta transportului urban in comun, acesta se desfasoara din anul 1984 doar in municipiul Tulcea, pe 14 linii de oras, deservite cu autobuze si minibuze. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 22:44 | |
| Reabilitarea si repararea liniei 804 la parametri din 1994 si introducerea a 5 perechi trenuri R/zi Tulcea oras- Constanta (cu automotoare Desiro), ar fi de un real ajutor si pentru elevii sau studentii din orasele Tulcea, Babadag si Medgidia si din comunele si satele situate pe linia 804, putand astfel ajunge asa mult mai usor, la ore potrivite si intr-un timp acceptabil, la liceele sau scolile din Tulcea sau la facultate la Constanta. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 22:55 | |
| Primești un + pentru faptul că ești un visător incorigibil. Durerea e că scrii treaz! |
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6554 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 23:01 | |
| Da lasati omul sa viseze, ce e rau in asta. |
| | | matei vulcan
Numarul mesajelor : 96 Varsta : 44 Localizare : Constanta Reputatie : 4288 Data de inscriere : 03/06/2013
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Mier 09 Mar 2016, 23:04 | |
| Va salut!eu unul cred ca orice ati spune voi,ceea ce scrie userul ldh80 este chiar interesant...si daca e s-o luam pe aia dreapta,multe asa ar trebui sa fie...doar ca trăim in realitatea cruda...a zilelor noastre! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Joi 10 Mar 2016, 07:59 | |
| Asta inseamna ca daca cealalata realitate era cruda , nici asta nu e mai buna. Atunci ce e de facut ca unii o duc bine in realitatea asta. |
| | | alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4527 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Joi 10 Mar 2016, 11:23 | |
| Chit ca ar fi poate utila o legatura Tulcea - Ismail, nu cred ca se va construi niciodata pe traseul propus de tine, tocmai pentru ca va fi necesar ca ea sa treaca prin delta. Nu cred ca va putea obtine vreodata autorizatia de mediu ca sa poata traversa delta, chiar si pe un sector atat de ingust... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras Vin 11 Mar 2016, 08:43 | |
| Daca si când se va construi vreodata o cale ferata Tulcea Marfuri- Ismail, atunci va trebui printr-o hotarare de guvern sau ordonanta de urgenta, sa se dea imediat autorizatie de mediu- nu cred ca ar reprezenta un impact cu mari efecte negative pentru ecosistemul din Delta Dunarii faptul ca aceasta cale ferata ar traversa pe o portiune foarte scurta Delta Dunarii.
Dar deocamdata prima urgenta pentru transporturile din judetul Tulcea ar trebui sa fie readucerea caii ferate 804 la parametri tehnici si de exploadare din anul 1994, si introducerea apoi a mai multor trenuri de calatori intre Tulcea Oras si Constanta.
Iar daca se va incepe constructia mult dorita a unui pod peste Dunare la Braila-Smardan, acesta sa se realizeze de la inceput ca un pod mixt, rutier si feroviar (si implicit o cale ferata din gara Braila pana pe malul tulcean a Dunarii, la Smârdan, o data cu constructia acestui pod), pentru ca intr-o perspectiva mai mult sau mai putin indepartata, sa se poata continuua o cale ferata de la Smârdan pana la Tulcea Marfuri. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
| |
| | | | 804 : Medgidia - Tulcea Oras | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |