La Cotnari statia pare foarte departe de localitate. Poate din lipsa de calatori. Oricum cred ca daca nu era RegioTrans linia era inchisa.
Decizia de desfiinţare a unei staţii sau Hm se ia în funcţie de numărul de trenuri, nu de numărul de călători. CFR Călători e liber să-şi menţină casa de bilete şi dacă halta devine HC sau PO.
Pai si numarul de calatori nu e direct proportional cu numarul de trenuri. Daca nu ai calatori nu ai nici trenuri. Oricum ma refeream la trenuri in general. Pot fi Hm-uri unde nu sunt trenuri de calatori dar au transport intens de marfa.
@IonutCFR2009: nu ai mai raspuns care ar fi costurile ca sa se renunte la unele HM-uri. Multumesc
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
La Cotnari statia pare foarte departe de localitate. Poate din lipsa de calatori. Oricum cred ca daca nu era RegioTrans linia era inchisa.
Decizia de desfiinţare a unei staţii sau Hm se ia în funcţie de numărul de trenuri, nu de numărul de călători. CFR Călători e liber să-şi menţină casa de bilete şi dacă halta devine HC sau PO.
Pai si numarul de calatori nu e direct proportional cu numarul de trenuri. Daca nu ai calatori nu ai nici trenuri. Oricum ma refeream la trenuri in general. Pot fi Hm-uri unde nu sunt trenuri de calatori dar au transport intens de marfa.
@IonutCFR2009: nu ai mai raspuns care ar fi costurile ca sa se renunte la unele HM-uri. Multumesc
100000 de lei
laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3515 Data de inscriere : 08/06/2016
Pai si numarul de calatori nu e direct proportional cu numarul de trenuri. Daca nu ai calatori nu ai nici trenuri. Oricum ma refeream la trenuri in general. Pot fi Hm-uri unde nu sunt trenuri de calatori dar au transport intens de marfa.
@IonutCFR2009: nu ai mai raspuns care ar fi costurile ca sa se renunte la unele HM-uri. Multumesc
100000 de lei
Adica 25.000 euro. Dar pentru ce anume ? Mai concret ? Trebuie sa se scoata toate liniile si sa se realizeze doar linia directa si fara alte linii secundare, macazuri etc ? Adica nu se poate doar abandona Hm-ul si sa se lase linia pusa pe direct ? Eventual sudata cumva sa nu se trezeasca unu ca schimba linia manual )
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Cand a circulat ultimul tren de marfa pe aceasta liniei ?
Care este VS pe aceasta linie in prezent, si care era in 1990 ? Tinand cont de configuratia terenului , daca terasamentul si suprastructura caii s-ar prezenta in conditii corespunzatoare, cred ca VS ar putea fi adusa pana la 80 km/h.
Statiile si HM-urile de pe aceasta liniei erau in 1990
-HM Spinoasa (aveea doua linii, fiind utilizate pentru incrucisari de trenuri de calatori. Deservea si o baza de receptie a cerealelor). Era punct de sectionare in linie curenta, deservita de un revizor de ace.
-Statia Belcesti (aveea 3 linii. Deservea o baza de receptie a cerealelor si o rampa de marfa). Era punct de sectionare in linie curenta, deservita de un revizor de ace.
-Statia Cotnari (aveea 3 linii. Aveea o rampa de marfuri, de unde se incarcau in special vagoane cu vinuri). Era punct de sectionare in linie curenta, deservita de un revizor de ace.
-Statia Harlau. Aveea 6 linii, si deservea- o rampa de marfuri generale, un depozit de materiale de constructii, o betoniera si o fabrica de mobila.
Alte unitati in Harlau (dar fara cale ferata industriala) erau- Avicola, Fabrica de otet, CLF (Legume-Fructe).
De asemenea, statia Harlau aveea instalatie SBW si semnalizare mecanica, dar si remiza de locomotive si district linii.
In 1989 compunerea trenurilor de calatori pe aceasta linie era formata din locomotiva 040-DHC, una sau doua rame TE (cuplul etajat) si la unele trenuri si vagon TFa.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
Viteza maxima: 50 km/h Tonaj maxim: 1850 tone (Podu Iloaiei - Hârlau), 2000 tone (Hârlau - Podu Iloaiei) ------------------------------------ In ultima zi de circulatie CFR Calatori, 30.10.2009, trenul P 6467 a circulat cu DA 877 + 1 cuplu etajat TE
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010