|
| Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
+99Ony_x ak725 Re6/6 CRT ciprian71 cristi5 maus5 teoiasi Goanga 19jimmy84 LanceR Motreanu Sorin deconectat 92Dragos Petre_IFTE cristy79 Jhonyla mielutu zburator impuls NicuS djmk1988 Alex:D TonyCFR florin.lifticariu c o r v i n florin29sv Katalyn lifetec DPS riciu Shinkasen dan tm Simply18 stefan_br dan ciprian alex.alexus.tm Spartan1948 Polpot kristi kkk bogdan.perejuc daniel_c Teodor maris.constantin sytrus Sergiu rmn cstefan Semafor spiderpc rizelgeorgel2004 @ndrey V3R ldh80 Adirmvl Nesebar Andrey_tm sorin.soso.35 Adrian78 Grigor Luna Alex Avram Mihay DUAL didinul Kriszti219 cfr500 cont dezactivat . cortexedge Vlad M.I.C.I. nenuandrei Vitosa IonutCFR2009 Dr2005 Cito Costin.H AlexD ORWO NB 2009 TVlad iDorin ATM 060-EA078 Hurricane nokia2010 cristi CFR cata membru inactiv IonutChircu stakee Amiralul Zoly87 bogdan srl MariusM cont inactiv AMX 97-0548-4 cristi ar COSTACHE MIHAIL stegaru srazvi 103 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6221 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 20:44 | |
| O poza interesanta din Valea Viseului, anul 1999. Se observa in plan secund o aburoasa ruseasca + vagoane rusesti... Aici e poza la dimensiunea originala http://farm4.staticflickr.com/3681/9454089709_b27b96c66e_o.jpg |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 20:50 | |
| Nu erau trenurile alea platite special de nemti ca sa fie fotografiate? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 21:06 | |
| |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 21:17 | |
| De cand si de unde e poza? Se vede si LDE-ul dublu expus la Dej. |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6221 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 21:26 | |
| - adirmvl a scris:
- De cand si de unde e poza? Se vede si LDE-ul dublu expus la Dej.
Mi-mi seamana a expozitie, si cu siguranta prin "strainatatzuri"... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 21:43 | |
| E expozitie din 1938 actuala grupa Basarab |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 21:54 | |
| Deci era tinerica locomotiva de care ziceam. Avea un anisor. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 22:14 | |
| Iar acela e podul Grant. A supravietuit pina prin 1980. |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6221 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 23:15 | |
| - TVlad a scris:
- Iar acela e podul Grant. A supravietuit pina prin 1980.
Mda, ai dreptate..nu mi-am dat seama...iar turnul acela din stanga imaginii din plan indepartat inseamna ca e actuala cladire a primariei Sector 1, la Titulescu...(?) |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 13 Feb 2014, 23:26 | |
| |
| | | cstefan
Numarul mesajelor : 273 Varsta : 38 Localizare : Stuttgart Reputatie : 5049 Data de inscriere : 19/11/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum 16 Feb 2014, 15:23 | |
| Caile Ferate Austro Ungare la 1911. |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 07 Apr 2014, 21:26 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- A 204 Arad - Bucuresti (18.SEP.1965) in zona Tartaria
La tractiune masina 142.035
sursa: www.delcampe.net - adirmvl a scris:
- Accelerat cu dimitroave?! :shock:
Accelerat cu "dimitroave", în vremea aia, nu e ciudat, ci chiar normal. În epoca (aproximativ) 1955-1967, compoziţia standard a acceleratelor asta era: toate vagoanele de clasa a doua - Dimitroave (Bafld 74000), cu excepţii RARISIME (astea erau, la ora aceea, la "orizontul" nostru şi în înzestrarea existentă vagoanele cele mai "moderne" şi solide etc., şi cele mai numeroase vagoane cu boghiuri, fără îndoială, au fost peste 800 la un moment dat, chit că nu cine ştie ce confortabile, fiind într-adevăr transformate din clasa a 3-a prin capitonare foarte austeră, cu vinilin, de fapt iniţial cu un fel de muşama, vinilinul a venit mai târziu), şi astea erau majoritatea într-o garnitură, li se adăugau 1-2 vagoane de clasa I, de tipul Hecht sau ASTRA fabricate în 1940 (de remarcat: până la sfârşitul anilor 60, cred că '68-69, când a început fabricarea , la Arad, şi a vagoanelor moderne de clasa I, NU AU EXISTAT VAGOANE DE CLASA I PRODUSE ÎN PERIOADA POSTBELICĂ - "dimitroave" de clasa I nu au existat niciodată...), şi, dacă era cazul, vagonul restaurant (fie din cele "moştenite" de la CIWL, fie tip Breda, fie de provenienţă austro-ungară, modernizate întrucâtva....). Deci "accelerat" însemna Dimitroave, pe atunci. Alte tipuri de vagoane de clasa a II-a (foste de a III-a), majoritatea cu două osii etc., se vedeau pe trenurile personale sau cursă, pe liniile secundare etc. De prin 1966, dat fiind producerea şi introducerea masivă în exploatare a vagoanelor moderne, cu 10 compartimente, Dimitroavele au fost detronate treptat de pe "marile" trenuri, fiind "retrogradate" la personale şi linii secundare etc., pe unde (transformate în interior prin renunţarea la compartimente ) le vedem şi azi sau, mă rog, le puteam vedea până mai ieri. O altă observaţie (o mărturie, dar verificabilă în documente, în mersurile de tren din epocă etc.) despre trenurile rapide formate din automotoare în direcţia Suceava şi Iaşi. Erau două trenuri. Rapidul 51, cu plecare foarte devreme, pe la 6 dimineaţa, care ajungea la Suceava pe la 12. Era format din trei rame de câte două vagoane fiecare, una se desfăcea la Adjud, pentru valea Trotuşului, alta la Bacău şi mergea până la Bicaz, iar a treia, singură, ajungea la Suceava. În sens invers pornea pe la începutul după-amiezii, pe la ora 15, de la Suceava către Bucureşti, ataşa la Bacău şi Adjud ramele respective şi sosea la Bucureşti pe la orele 23. Celălalt era rapidul 61, de Iaşi, care pleca din Bucureşti pe la amiază şi nu avea "ramificări" pe parcurs. Circulau foarte bine, cu o viteză medie remarcabilă pentru vremea aceea (net mai mare decât a acceleratelor cu locomotivă cu aburi) şi erau, ca să zicem aşa, "luxul" şi "vitrina" CFR-ului. Cred că au circulat până prin 1967, după aceea, după o "pauză" de un an (în care au funcţionat, în locul lor, accelerate), s-au introdus, cred că 1969, rapidele "moderne", cu rame tractate, remorcate de locomotive diesel 060DA şi formate din vagoane din noua producţie a uzinelor Astra (cele cu 10 compartimente la clasa a II-a şi 9 la clasa I, care erau atunci nou-nouţe, moderne, curate, superbe, păreau "de mare lux" faţă de obositele Dimitroave...), care plecau cam la aceleaşi ore: rapidul "ŞTEFAN CEL MARE", de Suceava (nu mai avea grupe de vagoane directe pentru Tg. Ocna şi Bicaz, coborai la Adjud sau Bacău şi luai în continuare un personal programat la scurt interval după trecerea rapidului...), pe la 6.40 dimineaţa, rapidul "MOLDOVA", de Iaşi, pe la ora 13... Automotoare din clasa 78 au mai fost folosite în trenuri de rang superior destul de multă vreme, până în anii 70, dar pe alte linii, şi la accelerate mai "slăbuţe", locale, mai de mâna a doua, pe linii secundare (era, de pildă, acceleratul Arad-Brad, pe c. 317, care a funcţionat cu asemenea automotoare până în anii 70). |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 07 Apr 2014, 21:41 | |
| Am mai gasit printr-un mers din '48 sau de prin anii '50 ca si un Acc sau un R Bucuresti-Cluj era compus tot din AM (presupun ca tot Malaxa 1000). Legat de Dimitroave, inteleg ca atunci erau ceva mai noi fata de ce avea CFR-ul in dotare, dar ce ma mira era ca pusesera foste vagoane de clasa a III-a in compunerea acceleratelor, vagoane, cum spui si tu, modernizate foarte... superficial. Mult'am pentru informatii! Daca stii mai multe din istoria CFR-ului nu ezita sa le scrii pe forum. |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 07 Apr 2014, 22:16 | |
| Da, au mai existat, în diferite momente (şi până în anii 50, chiar 60) accelerate cu automotoare Malaxa rapide, "de lux" (seria 78 etc.), în direcţia Galaţi, dar şi Sibiu prin Valea Oltului, prin Râmnicu-Vâlcea. Au fost şi pe Bucureşti-Constanţa, prin 1956-1957-1958, apoi, în 1959 s-a introdus acolo, ca mare noutate, marea realizare postbelică în materie, "celebra" Săgeată albastră (adevărata, cea veche...), cu şase vagoane, care însă a fost folosită doar un an sau doi în serviciu regulat, ca rapid de dimineaţă Bucureşti-Eforie Sud, ulterior, cât a mai existat, a fost pusă pe trenuri turistice speciale, pentru străini etc., tot spre litoral...
În legătură cu vagoanele de clasa a doua în perioada "dejistă", un lucru nu ştiu şi aş vrea să aflu, dacă ştie cineva. Dom'le, că nu se făcea caz de confort (vorba aia: concept "burghez" !) în anii 50, şi se foloseau vagoane foarte precar "capitonate", asta am înţeles. Austeritate, etc. (să nu ne lăfăim în puf, dragi tovarăşi !), economie, bineînţeles... Un lucru nu ştiu, însă: când s-a desfiinţat clasa a treia (măsură care s-a luat, prin 1954 sau 1955, cred, în toată Europa), la noi, la CFR, vagoanele foste de a treia au devenit de a doua, după cum ştim. Însă în vechiul parc de vagoane, antebelic, moştenit, existau şi vagoane de clasa I, şi vagoane de clasa a II-a, vechi. Din ce mi-au spus oameni care au apucat vremurile alea, erau toate cu şase locuri în compartiment, şi cu banchete (fotolii, de fapt) capitonate, cu pluş, numai că de culori diferite. Se pare că la clasa I era pluş roşu, nu ştiu la a doua...Ce s-a întâmplat cu ele după desfiinţarea clasei a III-a, au fost făcute toate de clasa I ? Sau la cele foste de clasa I (sau a II-a) s-a renunţat ? După 1955, toate vagoanele (vechi, toate: Hecht, ASTRA din 1940, alte tipuri...) de clasa I aveau pluş albastru, cu şase locuri în compartiment. Or fi fost astea şi fostele vagoane de a-ntâia, şi fostele de a doua, de-a valma ? Cine ştie ?
|
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5766 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mar 08 Apr 2014, 14:59 | |
| Reforma claselor s-a facut in 1956. Urmareste subiectul aici daca esti pasionat de vagoane vechi. Lucrurile nu sunt chiar simple si nici cum spune "gura lumii".... http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&start=0 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR | |
| |
| | | | Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |