Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Imagini vechi cu trenuri CFR

In jos 
+99
Ony_x
ak725
Re6/6
CRT
ciprian71
cristi5
maus5
teoiasi
Goanga
19jimmy84
LanceR
Motreanu Sorin
deconectat
92Dragos
Petre_IFTE
cristy79
Jhonyla
mielutu zburator
impuls
NicuS
djmk1988
Alex:D
TonyCFR
florin.lifticariu
c o r v i n
florin29sv
Katalyn
lifetec
DPS
riciu
Shinkasen
dan tm
Simply18
stefan_br
dan ciprian
alex.alexus.tm
Spartan1948
Polpot
kristi kkk
bogdan.perejuc
daniel_c
Teodor
maris.constantin
sytrus
Sergiu rmn
cstefan
Semafor
spiderpc
rizelgeorgel2004
@ndrey
V3R
ldh80
Adirmvl
Nesebar
Andrey_tm
sorin.soso.35
Adrian78
Grigor
Luna
Alex Avram
Mihay
DUAL
didinul
Kriszti219
cfr500
cont dezactivat .
cortexedge
Vlad
M.I.C.I.
nenuandrei
Vitosa
IonutCFR2009
Dr2005
Cito
Costin.H
AlexD
ORWO
NB 2009
TVlad
iDorin
ATM
060-EA078
Hurricane
nokia2010
cristi CFR
cata
membru inactiv
IonutChircu
stakee
Amiralul
Zoly87
bogdan srl
MariusM
cont inactiv
AMX 97-0548-4
cristi ar
COSTACHE MIHAIL
stegaru
srazvi
103 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 47 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
IonutChircu

IonutChircu


Numarul mesajelor : 813
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6221
Data de inscriere : 05/05/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 20:44

O poza interesanta din Valea Viseului, anul 1999. Se observa in plan secund o aburoasa ruseasca + vagoane rusesti...  Very Happy 

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 9454089709_3875693ca6_b
Aici e poza la dimensiunea originala http://farm4.staticflickr.com/3681/9454089709_b27b96c66e_o.jpg
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 20:50

Nu erau trenurile alea platite special de nemti ca sa fie fotografiate?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 21:06

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 1655480_675905209137430_1208260858_o_zps9df2988c
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13104
Data de inscriere : 06/04/2012

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 21:17

De cand si de unde e poza? Se vede si LDE-ul dublu expus la Dej.
Sus In jos
IonutChircu

IonutChircu


Numarul mesajelor : 813
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6221
Data de inscriere : 05/05/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 21:26

adirmvl a scris:
De cand si de unde e poza? Se vede si LDE-ul dublu expus la Dej.

Mi-mi seamana a expozitie, si cu siguranta prin "strainatatzuri"...
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 21:43

E expozitie din 1938 actuala grupa Basarab
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13104
Data de inscriere : 06/04/2012

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 21:54

Deci era tinerica locomotiva de care ziceam. Avea un anisor. Smile
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 22:14

Iar acela e podul Grant. A supravietuit pina prin 1980.
Sus In jos
IonutChircu

IonutChircu


Numarul mesajelor : 813
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6221
Data de inscriere : 05/05/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 23:15

TVlad a scris:
Iar acela e podul Grant. A supravietuit pina prin 1980.

Mda, ai dreptate..nu mi-am dat seama...iar turnul acela din stanga imaginii din plan indepartat inseamna ca e actuala cladire a primariei Sector 1, la Titulescu...(?)
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 13 Feb 2014, 23:26

Exact.
Sus In jos
cstefan

cstefan


Numarul mesajelor : 273
Varsta : 38
Localizare : Stuttgart
Reputatie : 5049
Data de inscriere : 19/11/2011

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeDum 16 Feb 2014, 15:23

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 RVHJx5n Caile Ferate Austro Ungare la 1911.
Sus In jos
NB 2009

NB 2009


Numarul mesajelor : 133
Reputatie : 5330
Data de inscriere : 06/09/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeLun 07 Apr 2014, 21:26

IonutCFR2009 a scris:
A 204 Arad - Bucuresti (18.SEP.1965) in zona Tartaria
La tractiune masina 142.035

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 723_001

sursa: www.delcampe.net

adirmvl a scris:
Accelerat cu dimitroave?! :shock: 

Accelerat cu "dimitroave", în vremea aia, nu e ciudat, ci chiar normal.
În epoca (aproximativ) 1955-1967, compoziţia standard a acceleratelor asta era: toate vagoanele de clasa a doua - Dimitroave (Bafld 74000), cu excepţii RARISIME (astea erau, la ora aceea, la "orizontul" nostru şi în înzestrarea existentă vagoanele cele mai "moderne" şi solide etc., şi cele mai numeroase vagoane cu boghiuri, fără îndoială, au fost peste 800 la un moment dat,  chit că nu cine ştie ce confortabile, fiind într-adevăr transformate din clasa a 3-a prin capitonare foarte austeră, cu vinilin, de fapt iniţial cu un fel de muşama, vinilinul a venit mai târziu), şi astea erau majoritatea într-o garnitură, li se adăugau 1-2 vagoane de clasa I, de tipul Hecht sau ASTRA fabricate în 1940 (de remarcat: până la sfârşitul anilor 60, cred că '68-69, când a început fabricarea , la Arad, şi a vagoanelor moderne de clasa I, NU AU EXISTAT VAGOANE DE CLASA I PRODUSE ÎN PERIOADA POSTBELICĂ - "dimitroave" de clasa I nu au existat niciodată...), şi, dacă era cazul, vagonul restaurant (fie din cele "moştenite" de la CIWL, fie tip Breda, fie de provenienţă austro-ungară, modernizate întrucâtva....).
Deci "accelerat" însemna Dimitroave, pe atunci. Alte tipuri de vagoane de clasa a II-a (foste de a III-a), majoritatea cu două osii etc., se vedeau pe trenurile personale sau cursă, pe liniile secundare etc.
De prin 1966, dat fiind producerea şi introducerea masivă în exploatare a vagoanelor moderne, cu 10 compartimente, Dimitroavele au fost detronate treptat de pe "marile" trenuri, fiind "retrogradate" la personale şi linii secundare etc., pe unde (transformate în interior prin renunţarea la compartimente ) le vedem şi azi sau, mă rog, le puteam vedea până mai ieri.

O altă observaţie (o mărturie, dar verificabilă în documente, în mersurile de tren din epocă etc.) despre trenurile rapide formate din automotoare în direcţia Suceava şi Iaşi.
Erau două trenuri. Rapidul 51, cu plecare foarte devreme, pe la 6 dimineaţa, care ajungea la Suceava pe la 12.
Era format din trei rame de câte două vagoane fiecare, una se desfăcea la Adjud, pentru valea Trotuşului, alta la Bacău şi mergea până la Bicaz, iar a treia, singură, ajungea la Suceava. În sens invers pornea pe la începutul după-amiezii, pe la ora 15, de la Suceava către Bucureşti, ataşa la Bacău şi Adjud ramele respective şi sosea la Bucureşti pe la orele 23.
Celălalt era rapidul 61, de Iaşi, care pleca din Bucureşti pe la amiază şi nu avea "ramificări" pe parcurs.
Circulau foarte bine, cu o viteză medie remarcabilă pentru vremea aceea (net mai mare decât a acceleratelor cu locomotivă cu aburi) şi erau, ca să zicem aşa, "luxul" şi "vitrina" CFR-ului.
Cred că au circulat până prin 1967, după aceea, după o "pauză" de un an (în care au funcţionat, în locul lor, accelerate), s-au introdus, cred că 1969, rapidele "moderne", cu rame tractate, remorcate de locomotive diesel 060DA şi formate din vagoane din noua producţie a uzinelor Astra (cele cu 10 compartimente la clasa a II-a şi 9 la clasa I, care erau atunci nou-nouţe, moderne, curate, superbe, păreau "de mare lux" faţă de obositele Dimitroave...), care plecau cam la aceleaşi ore: rapidul "ŞTEFAN CEL MARE", de Suceava (nu mai avea grupe de vagoane directe pentru Tg. Ocna şi Bicaz, coborai la Adjud sau Bacău şi luai în continuare un personal programat la scurt interval după trecerea rapidului...), pe la 6.40 dimineaţa, rapidul "MOLDOVA", de Iaşi, pe la ora 13...

Automotoare din clasa 78 au mai fost folosite în trenuri de rang superior destul de multă vreme, până în anii 70, dar pe alte linii, şi la accelerate mai "slăbuţe", locale, mai de mâna a doua, pe linii secundare (era, de pildă, acceleratul Arad-Brad, pe c. 317, care a funcţionat cu asemenea automotoare până în anii 70).
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13104
Data de inscriere : 06/04/2012

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeLun 07 Apr 2014, 21:41

Am mai gasit printr-un mers din '48 sau de prin anii '50 ca si un Acc sau un R Bucuresti-Cluj era compus tot din AM (presupun ca tot Malaxa 1000).

Legat de Dimitroave, inteleg ca atunci erau ceva mai noi fata de ce avea CFR-ul in dotare, dar ce ma mira era ca pusesera foste vagoane de clasa a III-a in compunerea acceleratelor, vagoane, cum spui si tu, modernizate foarte... superficial.

Mult'am pentru informatii! Daca stii mai multe din istoria CFR-ului nu ezita sa le scrii pe forum. Very Happy
Sus In jos
NB 2009

NB 2009


Numarul mesajelor : 133
Reputatie : 5330
Data de inscriere : 06/09/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeLun 07 Apr 2014, 22:16

Da, au mai existat, în diferite momente (şi până în anii 50, chiar 60) accelerate cu automotoare Malaxa rapide, "de lux" (seria 78 etc.), în direcţia Galaţi, dar şi Sibiu prin Valea Oltului, prin Râmnicu-Vâlcea. Au fost şi pe Bucureşti-Constanţa, prin 1956-1957-1958, apoi, în 1959 s-a introdus acolo, ca mare noutate, marea realizare postbelică în materie, "celebra" Săgeată albastră (adevărata, cea veche...), cu şase vagoane, care însă a fost folosită doar un an sau doi în serviciu regulat, ca rapid de dimineaţă Bucureşti-Eforie Sud, ulterior, cât a mai existat, a fost pusă pe trenuri turistice speciale, pentru străini etc., tot spre litoral...

În legătură cu vagoanele de clasa a doua în perioada "dejistă", un lucru nu ştiu şi aş vrea să aflu, dacă ştie cineva.
Dom'le, că nu se făcea caz de confort (vorba aia: concept "burghez" !) în anii 50, şi se foloseau vagoane foarte precar "capitonate", asta am înţeles. Austeritate, etc. (să nu ne lăfăim în puf, dragi tovarăşi !), economie, bineînţeles...
Un lucru nu ştiu, însă: când s-a desfiinţat clasa a treia (măsură care s-a luat, prin 1954 sau 1955, cred, în toată Europa), la noi, la CFR, vagoanele foste de a treia au devenit de a doua, după cum ştim. Însă în vechiul parc de vagoane, antebelic, moştenit, existau şi vagoane de clasa I, şi vagoane de clasa a II-a, vechi. Din ce mi-au spus oameni care au apucat vremurile alea, erau toate cu şase locuri în compartiment, şi cu banchete (fotolii, de fapt) capitonate, cu pluş, numai că de culori diferite. Se pare că la clasa I era pluş roşu, nu ştiu la a doua...Ce s-a întâmplat cu ele după desfiinţarea clasei a III-a, au fost făcute toate de clasa I ? Sau la cele foste de clasa I (sau a II-a) s-a renunţat ?
După 1955, toate vagoanele (vechi, toate: Hecht, ASTRA din 1940, alte tipuri...) de clasa I aveau pluş albastru, cu şase locuri în compartiment. Or fi fost astea şi fostele vagoane de a-ntâia, şi fostele de a doua, de-a valma ? Cine ştie ?
Sus In jos
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5766
Data de inscriere : 01/02/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitimeMar 08 Apr 2014, 14:59

Reforma claselor s-a facut in 1956.
Urmareste subiectul aici daca esti pasionat de vagoane vechi. Lucrurile nu sunt chiar simple si nici cum spune "gura lumii"....Smile

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&start=0
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Continut sponsorizat





Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 27 Icon_minitime

Sus In jos
 
Imagini vechi cu trenuri CFR
Sus 
Pagina 27 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 47 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Imagini din Germania cu trenuri
» Pagini din istoria Căilor Ferate Române
» 220 : Carbunesti - Albeni - Seciurile
» Trenuri de pe vremuri
» Piatra Olt (901)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: