Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier Mar 25, 2015 6:22 pm
Da. aşa e, în privinţa vitezei s-a cam mers, în ultima vreme, ...de-a-ndăratelea ! Pe Bucureşti Suceava, prin anii 80, în condiţii "normale" (nu erau nici alea grozave, da'...aşa cum erau atunci, totuşi) se făceau şase ore... (Chestia e valabilă şi pe multe alte trasee, importante; verificaţi, aşa, pentru "haz de necaz" în MT, cât face astăzi trenul Bucureşti-Timişoara prin Braşov-Sibiu, cu plecare în jur de ora 10 dimineaţa (azi IR 1621) şi cât făceau "omoloagele" lui (pe vremuri, A 209, mai târziu A 221, din câte ţin minte...)acum patruzeci sau treizeci de ani... )
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier Mar 25, 2015 8:49 pm
Asa, asa, toarna paie pe foc ...de cand am vazut MT 1939/1940 am ramas traumatizat; existau trenuri (probabil formate fix din automotoarele astea) care dadeau fum groaznic trenurilor actuale. Ba, intre noi fie vorba, faceau de ras si MT in anii in care consideram nou ca se circula bine (anii 70, dupa modernizarea B-Ploiesti, sau anii 94-95, cand se sustinea ca se merge intins...)
Spre exemplu, R83 (care mergea in 1939 pe distanta Bucuresti-Galati) facea pe segmentul Bucuresti-Buzau o ora si 28 de minute, iar pe totalul ditantei B-GL fix 3 ore (da...nu e o greseala de tastare...): - 41 de minute intre Bucuresti si Ploiesti plus 1 minute stationare in Ploiesti, -46 de minute Ploiesti-Buzau plus doua minute stationare in Buzau -65 de minute intre Buzau si Braila plus un minut stationare in Braila -24 de minute intre Braila si Galati. Cu parere de rau, timpii astia sunt efectiv infiorator de buni...ce sa mai zic? ca automotorul era limitat atunci la 115 la ora, DAR lumea-ntelegea atunci ca 110 la ora mers intins nu e acelasi lucru cu: 110 la ora, pac restrictie, 80 la ora, frana nene ca se darama podul, 50 la ora, hoo ca e sina jupuita, 40 la ora, stai ca-s joantele furate...etc etc etc. Eh. Astia-s oamenii, cu ei defilam. Si astia-s banii, buni deocamdata pentru carpeli. Cand or fi mai multi (dac-or mai fi), o sa discutam pe alte planuri.
NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi Mar 26, 2015 12:29 am
Păi, da ! Din păcate, dacă ne uităm la evoluţia vitezei de circulaţie, în timp, nu avem decât să ne facem sânge rău. Bineînţeles, evident că regresul mai recent, din ultimii ani, se explică prin politica adoptată în materie de finanţare a transportului feroviar (a fost privilegiat transportul rutier, care nici ăla nu merge grozav, desigur, dar se dă prioritate construcției de autostrăzi etc., nu modernizării sau măcar menţinerii la un nivel de funcţionare "decent" a căilor ferate, ori fără cheltuială şi fără personal suficient etc. bineînţeles că liniile or să tot fie jupuite, piesele şi instalațiile de semnalizare vandalizate sau furate, podurile şubrede, materialul rulant rablagit şi mereu sub parametrii ideali de funcționare etc. etc. şi...aşteptăm vremuri mai bune. Sigur, importanţa transportului feroviar a scăzut în mod obiectiv, ca să zicem aşa, toată lumea are maşină, pentru mărfuri e mai comod să le duci cu camionul, de la producător la destinatar, fără transbordări, şi aşa mai departe, şi, pe de altă parte, "politica" e construită mercantilist, pornindu-se de la dogma că transportul feroviar trebuie să fie rentabil, cea ce e foarte greu, şi se uită că de fapt e - ar trebui să fie ! - un serviciu public, de utilitate generală,care nu poate fi întotdeauna şi rentabil...În fine, mă lungesc, toate astea le ştim cu toţii şi, cum ziceam, putem spera în "vremuri mai bune".
În privinţa timpilor de mers din interbelic, anii 30, erau într-adevăr remarcabile, şi pe mine m-au uimit, cercetând "mersurile" vechi... Şi nu erau numai automotoarele Malaxa (care atunci, noi-nouţe, erau "la nivel mondial"), ci şi trenurile rapide sau accelerate cu locomotive cu abur: cu excepţia liniilor cu pantă mare, scoteau timpi foarte buni, comparabili în general cu cei din perioada folosirii tracţiunii diesel şi electrice din anii 1960-2000, uneori mai buni decât cei de azi (care sunt, de regulă, mai proşti decât cei mai buni înregistraţi vreodată)
sytrus
Numarul mesajelor : 124 Reputatie : 4574 Data de inscriere : 22/09/2012
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi Mar 26, 2015 3:06 pm
27 Decembrie 1989, Gara Oradea:
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5766 Data de inscriere : 01/02/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi Mar 26, 2015 5:46 pm
NB 2009 a scris:
În privinţa timpilor de mers din interbelic, anii 30, erau într-adevăr remarcabile, şi pe mine m-au uimit, cercetând "mersurile" vechi... Şi nu erau numai automotoarele Malaxa (care atunci, noi-nouţe, erau "la nivel mondial"), ci şi trenurile rapide sau accelerate cu locomotive cu abur: cu excepţia liniilor cu pantă mare, scoteau timpi foarte buni, comparabili în general cu cei din perioada folosirii tracţiunii diesel şi electrice din anii 1960-2000, uneori mai buni decât cei de azi (care sunt, de regulă, mai proşti decât cei mai buni înregistraţi vreodată)
Detin in colectie si un livret de calatori, valabil pe liniile din Moldova in 1929. Daca toti ati vorbit de Bucuresti-Suceava, avem asa:
Am scris datele valabile pentru R51 care circula atunci de la Bucuresti la Ghica Voda. Asta mi-a venit "la mana" cand am deschis livretul. Pleca din Bucuresti Nord la 23.20 si ajungea la Burdujeni la 8.49 dimineata trecute fix, numai bun de inceput afaceri negustoresti... Mai adaug ca oprirea de la Marasesti pentru schimbarea masinii era de ...8 minute.
Asta in...1929. Acum, tinand cont ca trenurile rapide de calatori erau remorcate pe sectie Bucuresti-Marasesti de Pacificuri CFR ale Bc (V max 126km/h) si de la Marasesti la Suceava de 230-uri ale Pascaniului (V max 100km/h), se mergea pe linii cu centralizare mecanica cu bare, acoperite cu semnale mecanice (ca astea erau conditiile in 1929) prin halte acoperite de macaze manuale...cu opriri de alimentare a masinii cu apa...se cam mergea. Daca o sa analizati si compunerea trenurilor rapide (nu automoare) o sa gasiti vagoane noi Pullman, restaurante CIWL si alte minunatii. Pentru necunoscatori, vagoanele Pullman aduse in Romania sunt fratiorii celor de pe Orient Express de astazi (cele vopsite albastru/bej). Ca sa va imaginati cum se calatorea in trenurile rapide in anii '30... Evident, aceste trenuri nu erau accesibile oricui (dpdv financiar), sa nu ne amagim. Dar aici vorbim de performanta tehnica si de imagine nu de accesibilitate.
PS: automotoarele Malaxa seria 1000 (cele duble) au fost primele vehicule de pe reteaua CFR dotate din fabrica cu AC (aer conditionat). La mijlocul anilor '30 s-a implementat si pe noile productii Astra (vagoane clasa 1) primele sisteme de aer rece. Nu era AC in adevaratul sens al cuvantului ci mai mult sistemul de la vagoanele refrigerente cu tanc de gheata si sistem de transmitere a aerului racit in compartimente...ehe...putem povesti mult si bine. Dar riscam sa devenim nostalgici.
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi Mar 26, 2015 6:19 pm
Acum in 2015 pe Ploiesti-Adjud VS = 80 km/h
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi Mar 26, 2015 11:36 pm
...si aia fragmentati de o gramada de restrictii...
Interesanta si poza aia cu vagonul austriac, mai ales modul cum se coboara fusta dupa boghiu, nu prea am vazut asa ceva. Adica, ma rog, am vazut la vagoanele mai noi, dar alea au placi detasabile (gen 20-49) pe cand asta pare a avea caroseria-n sine decupata.
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5564 Data de inscriere : 23/07/2012
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi Mar 26, 2015 11:55 pm
ATM a scris:
...si aia fragmentati de o gramada de restrictii...
Când o să am mai mult timp liber, o să postez un tabel cu limitările (și restrictiile veșnice) dintre Pașcani si Ploiești Sud. Între Suceava Nord și Pașcani nu le știu atât de bine.
impuls
Numarul mesajelor : 54 Varsta : 36 Localizare : Vutcani, VS pe M600 Reputatie : 5443 Data de inscriere : 02/03/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam Mar 28, 2015 2:43 pm
Am gasit pe Youtube aceasta filmare : un slideshow al istoriei CFR. Absolut superb !
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam Mar 28, 2015 8:30 pm
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum Mar 29, 2015 2:51 pm
Zice neamțul care a postat că nu și-ar dori să meargă în acele vagoane până la București:))). Săracul, de-ar vedea 20-49, și-ar da seama că vagoanele alea sunt raiul. Mie unul îmi plăceau enorm, le-aș prefera oricând unui 20-49/54/55!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum Mar 29, 2015 3:02 pm
Mai apoi lauda vagonul cu care a plecat de la Timisoara la Viena, la poza 66
bild 66: Angenehm großer Sitzabstand! Besser als im Railjet!
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum Mar 29, 2015 3:46 pm
In 20-71 ai loc destul de mare la picioare, nu ca in 21-76 sau 21-86, plus varianta 20-91 unde scuanele se trag in fata si spataru se inclina, iar noaptea lumina are mod de noapte mult mai confortabil decat 21-90 CFR.
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mar Mar 31, 2015 10:10 pm
Locomotiva 060-EA1-056 in Bucuresti Nord
Fotografia este luata de pe facebook profil Valentin Sava dar care mi-a spus ca nu este a lui, deci autorul nu il stiu si imi cer scuze!!
Locomotiva este cumva aceasta?? http://autoloco.forum777.com/t1566-seria-41-0056-6
imgurl
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mier Apr 01, 2015 7:17 pm, editata de 1 ori
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier Apr 01, 2015 10:44 am