Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Imagini vechi cu trenuri CFR

In jos 
+99
Ony_x
ak725
Re6/6
CRT
ciprian71
cristi5
maus5
teoiasi
Goanga
19jimmy84
LanceR
Motreanu Sorin
deconectat
92Dragos
Petre_IFTE
cristy79
Jhonyla
mielutu zburator
impuls
NicuS
djmk1988
Alex:D
TonyCFR
florin.lifticariu
c o r v i n
florin29sv
Katalyn
lifetec
DPS
riciu
Shinkasen
dan tm
Simply18
stefan_br
dan ciprian
alex.alexus.tm
Spartan1948
Polpot
kristi kkk
bogdan.perejuc
daniel_c
Teodor
maris.constantin
sytrus
Sergiu rmn
cstefan
Semafor
spiderpc
rizelgeorgel2004
@ndrey
V3R
ldh80
Adirmvl
Nesebar
Andrey_tm
sorin.soso.35
Adrian78
Grigor
Luna
Alex Avram
Mihay
DUAL
didinul
Kriszti219
cfr500
cont dezactivat .
cortexedge
Vlad
M.I.C.I.
nenuandrei
Vitosa
IonutCFR2009
Dr2005
Cito
Costin.H
AlexD
ORWO
NB 2009
TVlad
iDorin
ATM
060-EA078
Hurricane
nokia2010
cristi CFR
cata
membru inactiv
IonutChircu
stakee
Amiralul
Zoly87
bogdan srl
MariusM
cont inactiv
AMX 97-0548-4
cristi ar
COSTACHE MIHAIL
stegaru
srazvi
103 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 57 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
NB 2009

NB 2009


Numarul mesajelor : 133
Reputatie : 5330
Data de inscriere : 06/09/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeMier Mar 25, 2015 6:22 pm

Da. aşa e, în privinţa vitezei s-a cam mers, în ultima vreme, ...de-a-ndăratelea ! Sad
Pe Bucureşti Suceava, prin anii 80, în condiţii "normale" (nu erau nici alea grozave, da'...aşa cum erau atunci, totuşi) se făceau şase ore...
(Chestia e valabilă şi pe multe alte trasee, importante; verificaţi, aşa, pentru "haz de necaz" în MT, cât face astăzi trenul Bucureşti-Timişoara prin Braşov-Sibiu, cu plecare în jur de ora 10 dimineaţa (azi IR 1621) şi cât făceau "omoloagele" lui (pe vremuri, A 209, mai târziu A 221, din câte ţin minte...)acum patruzeci sau treizeci de ani... a29 a30 )
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6639
Data de inscriere : 10/07/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeMier Mar 25, 2015 8:49 pm

Asa, asa, toarna paie pe foc Smile ...de cand am vazut MT 1939/1940 am ramas traumatizat; existau trenuri (probabil formate fix din automotoarele astea) care dadeau fum groaznic trenurilor actuale. Ba, intre noi fie vorba, faceau de ras si MT in anii in care consideram nou ca se circula bine (anii 70, dupa modernizarea B-Ploiesti, sau anii 94-95, cand se sustinea ca se merge intins...)

Spre exemplu, R83 (care mergea in 1939 pe distanta Bucuresti-Galati) facea pe segmentul Bucuresti-Buzau o ora si 28 de minute, iar pe totalul ditantei B-GL fix 3 ore (da...nu e o greseala de tastare...):
- 41 de minute intre Bucuresti si Ploiesti plus 1 minute stationare in Ploiesti,
-46 de minute Ploiesti-Buzau plus doua minute stationare in Buzau
-65 de minute intre Buzau si Braila plus un minut stationare in Braila
-24 de minute intre Braila si Galati.
Cu parere de rau, timpii astia sunt efectiv infiorator de buni...ce sa mai zic? ca automotorul era limitat  atunci la 115 la ora, DAR lumea-ntelegea atunci ca 110 la ora mers intins nu e acelasi lucru cu: 110 la ora, pac restrictie, 80 la ora, frana nene ca se darama podul, 50 la ora, hoo ca e sina jupuita, 40 la ora, stai ca-s joantele furate...etc etc etc.
Eh. Astia-s oamenii, cu ei defilam. Si astia-s banii, buni deocamdata pentru carpeli. Cand or fi mai multi (dac-or mai fi), o sa discutam pe alte planuri.
Sus In jos
NB 2009

NB 2009


Numarul mesajelor : 133
Reputatie : 5330
Data de inscriere : 06/09/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Mar 26, 2015 12:29 am

Păi, da ! Din păcate, dacă ne uităm la evoluţia vitezei de circulaţie, în timp, nu avem decât să ne facem sânge rău.
Bineînţeles, evident că regresul mai recent, din ultimii ani, se explică prin politica adoptată în materie de finanţare a transportului feroviar (a fost privilegiat transportul rutier, care nici ăla nu merge grozav, desigur, dar se dă prioritate construcției de autostrăzi etc., nu modernizării sau măcar menţinerii la un nivel de funcţionare "decent" a căilor ferate, ori fără cheltuială şi fără personal suficient etc. bineînţeles că liniile or să tot fie jupuite, piesele şi instalațiile de semnalizare vandalizate sau furate, podurile şubrede, materialul rulant rablagit şi mereu sub parametrii ideali de funcționare etc. etc. şi...aşteptăm vremuri mai bune. Sigur, importanţa transportului feroviar a scăzut în mod obiectiv, ca să zicem aşa, toată lumea are maşină, pentru mărfuri e mai comod să le duci cu camionul, de la producător la destinatar, fără transbordări, şi aşa mai departe, şi, pe de altă parte, "politica" e construită mercantilist, pornindu-se de la dogma că transportul feroviar trebuie să fie rentabil, cea ce e foarte greu, şi se uită că de fapt e - ar trebui să fie ! - un serviciu public, de utilitate generală,care nu poate fi întotdeauna şi rentabil...În fine, mă lungesc, toate astea le ştim cu toţii şi, cum ziceam, putem spera în "vremuri mai bune".

În privinţa timpilor de mers din interbelic, anii 30, erau într-adevăr remarcabile, şi pe mine m-au uimit, cercetând "mersurile" vechi...
Şi nu erau numai automotoarele Malaxa (care atunci, noi-nouţe, erau "la nivel mondial"), ci şi trenurile rapide sau accelerate cu locomotive cu abur: cu excepţia liniilor cu pantă mare, scoteau timpi foarte buni, comparabili în general cu cei din perioada folosirii tracţiunii diesel şi electrice din anii 1960-2000, uneori mai buni decât cei de azi (care sunt, de regulă,  mai proşti decât cei mai buni înregistraţi vreodată)
Sus In jos
sytrus

sytrus


Numarul mesajelor : 124
Reputatie : 4574
Data de inscriere : 22/09/2012

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Mar 26, 2015 3:06 pm

27 Decembrie 1989, Gara Oradea:
Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Viena_zpsvjfpiibl
Sus In jos
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5766
Data de inscriere : 01/02/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Mar 26, 2015 5:46 pm

NB 2009 a scris:
În privinţa timpilor de mers din interbelic, anii 30, erau într-adevăr remarcabile, şi pe mine m-au uimit, cercetând "mersurile" vechi...
Şi nu erau numai automotoarele Malaxa (care atunci, noi-nouţe, erau "la nivel mondial"), ci şi trenurile rapide sau accelerate cu locomotive cu abur: cu excepţia liniilor cu pantă mare, scoteau timpi foarte buni, comparabili în general cu cei din perioada folosirii tracţiunii diesel şi electrice din anii 1960-2000, uneori mai buni decât cei de azi (care sunt, de regulă,  mai proşti decât cei mai buni înregistraţi vreodată)

Detin in colectie si un livret de calatori, valabil pe liniile din Moldova in 1929. Daca toti ati vorbit de Bucuresti-Suceava, avem asa:

100km/h Bucuresti-Ploiesti Triaj
90km/h Ploiesti riaj-Marasesti
95km/h Marasesti-Veresti
90km/h pana la Suceava.

Am scris datele valabile pentru R51 care circula atunci de la Bucuresti la Ghica Voda. Asta mi-a venit "la mana" cand am deschis livretul. Pleca din Bucuresti Nord la 23.20 si ajungea la Burdujeni la 8.49 dimineata trecute fix, numai bun de inceput afaceri negustoresti... Mai adaug ca oprirea de la Marasesti pentru schimbarea masinii era de ...8 minute.

Asta in...1929. Acum, tinand cont ca trenurile rapide de calatori erau remorcate pe sectie Bucuresti-Marasesti de Pacificuri CFR ale Bc (V max 126km/h) si de la Marasesti la Suceava de 230-uri ale Pascaniului (V max 100km/h), se mergea pe linii cu centralizare mecanica cu bare, acoperite cu semnale mecanice (ca astea erau conditiile in 1929) prin halte acoperite de macaze manuale...cu opriri de alimentare a masinii cu apa...se cam mergea. Daca o sa analizati si compunerea trenurilor rapide (nu automoare) o sa gasiti vagoane noi Pullman, restaurante CIWL si alte minunatii. Pentru necunoscatori, vagoanele Pullman aduse in Romania sunt fratiorii celor de pe Orient Express de astazi (cele vopsite albastru/bej). Ca sa va imaginati cum se calatorea in trenurile rapide in anii '30... Evident, aceste trenuri nu erau accesibile oricui (dpdv financiar), sa nu ne amagim. Dar aici vorbim de performanta tehnica si de imagine nu de accesibilitate.

PS: automotoarele Malaxa seria 1000 (cele duble) au fost primele vehicule de pe reteaua CFR dotate din fabrica cu AC (aer conditionat). La mijlocul anilor '30 s-a implementat si pe noile productii Astra (vagoane clasa 1) primele sisteme de aer rece. Nu era AC in adevaratul sens al cuvantului ci mai mult sistemul de la vagoanele refrigerente cu tanc de gheata si sistem de transmitere a aerului racit in compartimente...ehe...putem povesti mult si bine. Dar riscam sa devenim nostalgici.
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7372
Data de inscriere : 18/11/2011

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Mar 26, 2015 6:19 pm

Acum in 2015 pe Ploiesti-Adjud VS = 80 km/h scratch
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6639
Data de inscriere : 10/07/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Mar 26, 2015 11:36 pm

...si aia fragmentati de o gramada de restrictii...

Interesanta si poza aia cu vagonul austriac, mai ales modul cum se coboara fusta dupa boghiu, nu prea am vazut asa ceva. Adica, ma rog, am vazut la vagoanele mai noi, dar alea au placi detasabile (gen 20-49) pe cand asta pare a avea caroseria-n sine decupata.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5564
Data de inscriere : 23/07/2012

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeJoi Mar 26, 2015 11:55 pm

ATM a scris:
...si aia fragmentati de o gramada de restrictii...
Când o să am mai mult timp liber, o să postez un tabel cu limitările (și restrictiile veșnice) dintre Pașcani si Ploiești Sud. Între Suceava Nord și Pașcani nu le știu atât de bine.
Sus In jos
impuls

impuls


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 36
Localizare : Vutcani, VS pe M600
Reputatie : 5443
Data de inscriere : 02/03/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeSam Mar 28, 2015 2:43 pm

Am gasit pe Youtube aceasta filmare : un slideshow al istoriei CFR. Absolut superb !

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeSam Mar 28, 2015 8:30 pm

Rapidul de Beograd in gara Beograd

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,5141309
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6987
Data de inscriere : 07/09/2014

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeDum Mar 29, 2015 2:51 pm

Zice neamțul care a postat că nu și-ar dori să meargă în acele vagoane până la București:))). Săracul, de-ar vedea 20-49, și-ar da seama că vagoanele alea sunt raiul. Mie unul îmi plăceau enorm, le-aș prefera oricând unui 20-49/54/55!
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeDum Mar 29, 2015 3:02 pm

Mai apoi lauda vagonul cu care a plecat de la Timisoara la Viena, la poza 66

bild 66: Angenehm großer Sitzabstand! Besser als im Railjet!

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,5272957

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18749
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24326
Data de inscriere : 05/10/2010

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeDum Mar 29, 2015 3:46 pm

In 20-71 ai loc destul de mare la picioare, nu ca in 21-76 sau 21-86, plus varianta 20-91 unde scuanele se trag in fata si spataru se inclina, iar noaptea lumina are mod de noapte mult mai confortabil decat 21-90 CFR.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15505
Data de inscriere : 06/03/2009

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeMar Mar 31, 2015 10:10 pm

Locomotiva 060-EA1-056 in Bucuresti Nord

Fotografia este luata de pe facebook profil Valentin Sava dar care mi-a spus ca nu este a lui, deci autorul nu il stiu si imi cer scuze!!

Locomotiva este cumva aceasta?? http://autoloco.forum777.com/t1566-seria-41-0056-6


Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Image
imgurl


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mier Apr 01, 2015 7:17 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13807
Data de inscriere : 08/04/2009

Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitimeMier Apr 01, 2015 10:44 am

Cel mai probabil, da.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR   Imagini vechi cu trenuri CFR - Pagina 47 Icon_minitime

Sus In jos
 
Imagini vechi cu trenuri CFR
Sus 
Pagina 47 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 57 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Imagini din Germania cu trenuri
» Pagini din istoria Căilor Ferate Române
» 220 : Carbunesti - Albeni - Seciurile
» Trenuri de pe vremuri
» Piatra Olt (901)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: