|
| Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
+99Ony_x ak725 Re6/6 CRT ciprian71 cristi5 maus5 teoiasi Goanga 19jimmy84 LanceR Motreanu Sorin deconectat 92Dragos Petre_IFTE cristy79 Jhonyla mielutu zburator impuls NicuS djmk1988 Alex:D TonyCFR florin.lifticariu c o r v i n florin29sv Katalyn lifetec DPS riciu Shinkasen dan tm Simply18 stefan_br dan ciprian alex.alexus.tm Spartan1948 Polpot kristi kkk bogdan.perejuc daniel_c Teodor maris.constantin sytrus Sergiu rmn cstefan Semafor spiderpc rizelgeorgel2004 @ndrey V3R ldh80 Adirmvl Nesebar Andrey_tm sorin.soso.35 Adrian78 Grigor Luna Alex Avram Mihay DUAL didinul Kriszti219 cfr500 cont dezactivat . cortexedge Vlad M.I.C.I. nenuandrei Vitosa IonutCFR2009 Dr2005 Cito Costin.H AlexD ORWO NB 2009 TVlad iDorin ATM 060-EA078 Hurricane nokia2010 cristi CFR cata membru inactiv IonutChircu stakee Amiralul Zoly87 bogdan srl MariusM cont inactiv AMX 97-0548-4 cristi ar COSTACHE MIHAIL stegaru srazvi 103 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4865 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 27 Oct 2012, 17:22 | |
| Zona Basarab... acum mulți ani. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8418 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 27 Oct 2012, 19:33 | |
| Hmm, oare mai exista atunci podul acela de caramida peste linii? De pe el al trebui sa fi fost facuta fotografia, desi am o vaga banuiala ca fusese demolat mai demult, dinaintea electrificarii. Ce putine linii de iesire erau atunci in Gara de Nord iar pe partea unde e acum statia de metrou Basarab (si unde pina de curind au zacut baracile constructorilor) erau case! (mi se pare ca au fost demolate abia in anii '80). Cu exceptia dughenelor din stinga, zona pare mult mai salubra decit e azi. Observati ca ceea ce tine de CFR, dincoace de gard, e mult mai bine ingrijit. Sint arbusti ornamentali, flori si iarba iar intre linii nu se vede nici un gunoi. Se simte parca disciplina militara |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5334 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 27 Oct 2012, 21:50 | |
| Podul vechi,de zid, „al Gării de Nord“, a fost eliminat încă din vremea lui Carol al II-lea şi înlocuit cu pasarela metalică pe care o cunoaştem, numită uzual „podul Basarab“, care a persistat până acum câţiva ani (nostim e că ea fusese concepută iniţial ca o soluţie provizorie, până la construirea ― peste o oarecare vreme, rezonabilă ― a unui pod „ca lumea“ : provizoratul a durat vreo 70 de ani…). Fotografia asta (care trebuie să dateze din perioada, aproximativ, 1969-1971: modelul de autobuz Škoda şi componenţa trenului vizibil din imagine, în care vagoane de clasa a 2-a aşa-zise „Dimitrov“ sunt alăturate unui vagon de clasa I modern, de 24,50 m, a cărui producţie începuse la Arad chiar în acei ani poartă mărturie în acest sens, câţiva ani mai târziu ITB-ul a introdus alte modele de autobuze, iar „Dimitroavele“ s-au împuţinat treptat…) este făcută chiar de pe acea pasarelă metalică, de pe vechiul „pod Basarab“. O demonstrează, de pildă, nişte fotografii găsite pe alt forum, Railnet făcute de acolo, în anii 1990, care au acelaşi „unghi de viziune“: Într-adevăr ― îmi amintesc foarte bine, am apucat vremurile alea…― peronul care conducea de-a lungul liniei 1, până la gara Basarab, era ţinut îngrijit şi curat (cu spaţiu verde şi arbuşti, după cum se vede, în partea unde gara propriu-zisă şi copertina peronului se terminaseră…), aşa cum relativ curat şi îngrijit (nu foarte curat, nu strălucitor etc., dar corect, demn, decent de curat şi îngrijit) era tot spaţiul public din domeniul feroviar, nu numai la Bucureşti Nord, ci practic pe toată reţeaua. Degradarea, lipsa de grijă, căderea în paragină au venit treptat, culminând în anii 80 şi persistând mult după 1990, ca în toate domeniile (trotuarele şi străzile din oraşe, magazine, instituţii publice, parcuri etc. etc), de altfel. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8418 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 27 Oct 2012, 23:01 | |
| Da, acum e evident ca poza e facuta de pe vechea paserela. Nu stiu cum de nu m-am gindit la ea, mi-a disparut cam repede din memorie desi am traversat-o de atitea ori. |
| | | iDorin
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 48 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5183 Data de inscriere : 05/11/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 14:43 | |
| - TVlad a scris:
- Ce putine linii de iesire erau atunci in Gara de Nord iar pe partea unde e acum statia de metrou Basarab (si unde pina de curind au zacut baracile constructorilor) erau case! (mi se pare ca au fost demolate abia in anii '80).
Erau la fel de multe cum sunt si azi. Nu se vad toate in imaginea afisata datorita trenului aflat in mers. - TVlad a scris:
- Cu exceptia dughenelor din stinga, zona pare mult mai salubra decit e azi. Observati ca ceea ce tine de CFR, dincoace de gard, e mult mai bine ingrijit. Sint arbusti ornamentali, flori si iarba iar intre linii nu se vede nici un gunoi. Se simte parca disciplina militara
Era o disciplina de fier in domeniu, nu de alta CFR-ul era privit ca o a doua armata a tarii. Tot ce tinea de CFR era bine ingrijit, incepand cu cele mai mici halte de calatori si terminand cu marile statii si parcul de vagoane CFR. Degradarea a inceput cam dupa 1988 si accentuat dupa 1990. |
| | | iDorin
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 48 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5183 Data de inscriere : 05/11/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 14:50 | |
| - NB 2009 a scris:
Fotografia asta (care trebuie să dateze din perioada, aproximativ, 1969-1971: modelul de autobuz Škoda şi componenţa trenului vizibil din imagine, în care vagoane de clasa a 2-a aşa-zise „Dimitrov“ sunt alăturate unui vagon de clasa I modern, de 24,50 m, a cărui producţie începuse la Arad chiar în acei ani poartă mărturie în acest sens, câţiva ani mai târziu ITB-ul a introdus alte modele de autobuze, iar „Dimitroavele“ s-au împuţinat treptat…) este făcută chiar de pe acea pasarelă metalică, de pe vechiul „pod Basarab“.
Fotografia dateaza din 1973 ... Si cand te gandesti ca eu am calatorit cu un „Dimitrov“ cand eram copil de la Iasi la Simeria, o noapte intreaga, vagoanele „Dimitrov“ fiind la ordinea zilei in compunerea acceleratului Iasi - Timisoara. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13108 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 14:56 | |
| - iDorin a scris:
- NB 2009 a scris:
Fotografia asta (care trebuie să dateze din perioada, aproximativ, 1969-1971: modelul de autobuz Škoda şi componenţa trenului vizibil din imagine, în care vagoane de clasa a 2-a aşa-zise „Dimitrov“ sunt alăturate unui vagon de clasa I modern, de 24,50 m, a cărui producţie începuse la Arad chiar în acei ani poartă mărturie în acest sens, câţiva ani mai târziu ITB-ul a introdus alte modele de autobuze, iar „Dimitroavele“ s-au împuţinat treptat…) este făcută chiar de pe acea pasarelă metalică, de pe vechiul „pod Basarab“.
Fotografia dateaza din 1973 ... Si cand te gandesti ca eu am calatorit cu un „Dimitrov“ cand eram copil de la Iasi la Simeria, o noapte intreaga, vagoanele „Dimitrov“ fiind la ordinea zilei in compunerea acceleratului Iasi - Timisoara. De curiozitate, cum erau timpii atunci comparativ cu cei de azi pentru Iasi-Timisoara? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 15:32 | |
| Mersul trenurilor 1973-1974 A 341 Iasi (05:27) - Timisoara Nord (20:54) ... 15h27min A 342 Timisoara Nord (07:12) - Iasi (22:41) ... 15h29min
Azi... IR 1833 Iasi(06:07) - Timisoara Nord(21:46)... 15h39min IR 1834 Timisoara Nord(06:21) - Iasi(21:31)... 15h10min |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15509 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 19:28 | |
| Automotorul Malaxa 77 din poza de mai sus, pe ce sectie circula?? |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5334 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 20:07 | |
| „Întâmplător“ (ca să zic aşa !), pe Iaşi-Timişoara timpii au rămas cam aceiaşi. Pe alte trasee (în special pe marile magistrale), până nu demult, avantajul era al primilor ani 70, faţă de perioada recentă (se pare că de prin 74-75 au început vitezele să scadă: cică, zic unii, după „şocul petrolier“ care a adus scumpirea energiei, s-au mai redus, la noi, vitezele marilor rapide şi accelerate, „din economie“…aşa o fi fost…), dar, în sfârşit, în ultimii ani, s-a…ajuns, iată, din nou la nivelul anilor 70 (ce chestie, tare, nu ?!) De pildă: În 1971:A 121 Bucureşti (10.22)-Timişoara (18.57) ― 8 ore 35 min. Azi:IR 1691 Bucureşti (10.12)-Timişoara (19.22) ― 8 ore 37 min. Cam tot aia, nu ? Dar…e aşa un mare succes, cu care să ne mândrim, că s-a reuşit să se atingă din nou viteza de acum…40 de ani ? (Un traseu care îmi pare că a fost, nu se ştie de ce, în mod special „oropsit“, faţă de performanţele de acum 40 de ani e cel al fostului accelerat, azi IR, Bucureşti-Timişoara via Braşov-Sibiu-Ilia-Buziaş: 1971:A 221 Bucureşti (10.12)-Timişoara (20.29) ― 10 ore 12 min. Azi:IR 1621 Bucureşti (9.50)-Timişoara (22.40)[sic !] :shock: ―12 ore 50 min. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13108 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Lun 29 Oct 2012, 22:14 | |
| Multumesc pentru raspunsuri. |
| | | V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5978 Data de inscriere : 04/09/2008
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 03 Noi 2012, 12:56 | |
| Buna,
Imi poate indica cineva ce scheme de vopsire aveau DA-urile construite in Elvetia, de la 003 la 006 inclusiv? 001 stiu cum era, sunt destule poze, iar 002 era verde cu albastru cian si dunga alba. |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5334 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 03 Noi 2012, 20:34 | |
| Nu dispun de date exacte şi documente doveditoare, aşa că îmi exprim, ca să zic aşa, o „simplă părere“, dar bazată pe amintiri personale (destul de fidele…). Din câte ţin minte, primele locomotive 060 DA (deci cele „elveţiene” şi apoi cele fabricate la Craiova) au avut, la început, şi multă vreme după aceea, aceeaşi schemă de vopsire (acoperişul argintiu, apoi gri mai deschis, uşor gri-verzui, în partea de sus, dunga albă delimitată clar cu două dungi subţiri de culoare mai închisă, iar partea de jos ― acel binecunoscut, „inimitabil“ gri închis-verzui-albăstrui, specific, şi, în fine, roşu în zona tampoanelor). Diferitele „variaţiuni la temă“ ― culori mai tari, mai închise, mai deschise, mai saturate, mai diluate, albastru, verde, modificări ale dungii sau ale zonei roşii de la tampoane etc.)nu pot fi (după părerea mea, dar, repet, e o „simplă părere”) decât rodul unor re-vopsiri ulterioare (după renovări etc.). Informaţii utile se pot găsi aici (cu observaţia că fotografiile „de epocă”, din anii 60, au culorile de regulă alterate, de regulă mai „calde“ decât cele din realitate) : http://www.derbysulzers.com/cfr2100.html Mai adaug şi câteva imagini de interes, găsite pe web (şi aici, repet observaţia despre gradul redus de fidelitate al culorii pe clişeele vechi; prima poză a fost făcută la Braşov, în 1961, următoarele - din colecţia Cătălin Pavel sau de pe situl Sulzer - sunt poze "de fabrică" sau "de protocol" din epoca realizării şi livrării primelor locomotive din serie, iar în ultima imagine e 060 DA 001 revopsită, acum câţiva ani, în nuanţe sensibil diferite de cele iniţiale): |
| | | V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5978 Data de inscriere : 04/09/2008
| | | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5334 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 03 Noi 2012, 21:25 | |
| Sunt elveţiene, poza e de pe situl Sulzer, iar plăcuţele producătorului, într-adevăr, sunt elveţiene. Culoarea, însă, ca la multe fotografii vechi, e fără îndoială alterată, e mai caldă decât va fi fost în realitate, tonalitatea coloristică originală era cu siguranţă "mai verde", nu roşcat-cafenie (a se vedea şi muncitorii prezenţi în imagine: salopetele lor erau foarte probabil albastre sau bleu-marine, nu maronii, cum apar în imagine...); fotografia precedentă, cea din interiorul halei uzinei, cu muncitori pe acoperişul locomotivei etc., deşi veche e de bună calitate şi pare fiabilă, iar culorile de acolo, într-adevăr, corspund perfect cu cele din imaginile postate de VR3 (şi reproduse într-un simulator). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR | |
| |
| | | | Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |