Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4864 Data de inscriere : 15/10/2011
Subiect: Piatra Olt (901) Joi 20 Oct 2011, 20:04
Nu cred ca poate sa existe ceferist din Romanaia care sa nu fi auzit vreodata de Piatra Olt. Un orasel mic, cu numai 5500 locuitori, declarat oras abea in 1989, adaposeste o gara aparent uriasa pentru populatia lui. Putini sint cei care stiu ca de fapt Piatra Olt este construita pe ruinele vechii asezari dacice si ulterior romane, Acidava. Putini stiu ca de 2000 ani, a fost o intersectie importanta. Am un filmulet facut despre orasul Piatra Olt:
Daca filmuletul nu se vede, am si un link pentru Trilulilu:
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Piatra Olt (901) Vin 21 Oct 2011, 15:45
Piatra Olt in fiecare an treceam pe aici cand mergeam de la Dragasani la Timisoara dupa 1999 cam rar... abia astept 1 noiembrie sa plec la drum nod feroviar depou si triaj dupa cate imi amintesc
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Gara Piatra-Olt Vin 21 Oct 2011, 20:55
Instalatie SCB: CED-CR (-2 ?) Depou de locomotive si automotoare, statie de domiciliul, district linii, regulator de circulatie.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Gara Piatra-Olt Vin 21 Oct 2011, 21:31
Pe sectiile de remorcate a depoului Piatra-Olt au circulat in 1907 primele trenuri automotoare de pe teritoriul de atunci al Romaniei. Ca urmare a rezultatelor bune obtinute de Austro-Ungaria in exploadarea automotoarelor, si avand in vedere si faptul ca dispunea de combustibili petrolieri ieftini, Romania s-a aratat interesata in achizitionarea acestora. Cum la vremea respectiva nu exista posibilitatea producerii automotoarelor in tara, s-au comandat doua automotoare de la firma austro-ungara "Weitzer Janos Gep. Waggongvar es Vasotunde", din Arad. Din punct de vedere tehnic, aceste doua automotoare erau asemanatoare cu cele produse de firma aradeana pentru "AcsEV": motor pe benzina tip "De Dion Bouton", 70 cp, transmisie electrica (generatorul electric se afla in cabina mecanicului, fiind cuplat cu motorul pe benzina. Doua osii, un electromotor de tractiune si angrenaj cu roti dintate), viteza maxima 40-50 km/h, 29 de locuri si puteau tracta remorci. Aceastea au fost inmatriculate la CFR "ACM 20.001" si "ACM 20.002". Acestea au circulat intre 1907-1916 pe liniile aferente depoului Piatra-Olt (Piatra-Olt Corabia, Piatra Olt- Caracal). Dupa 1916 sunt utilizate ca automotoare de serviciul, dupa aceasta primul fiind casat (ca urmare a unui accident) iar cel de-al doilea fiind transformat in vagon de calatori si ajungand la muzeul CFR. In timpul celui de-al doilea razboi mondial este distrus.
ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4864 Data de inscriere : 15/10/2011
Subiect: Imagini ziua si noaptea Dum 06 Noi 2011, 20:14
Multumesc, Idh80, pentru informatii. Sint foarte interesante!
Am venit cu mai multe imagini, luate din diverse unghiuri si la diverse momente ale zilei. De obicei, peroanele sint ocupate de diverse trenuri, iar gara este foarte lunga, asa ca este dificil de fotografiat in intregime. Iata cum arata partea stinga a garii, fotografiata ziua:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00435.jpg Iata si cum arata partea dreapta, vazuta ziua:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00437.jpg Pe imagine se vede si un tren compus din doua automotoare, care merge pe traseul Slatina - Caracal.
Gara Piatra Olt, partea stinga, vazuta noaptea:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00399.jpg O alta imagine, cu peronul drept:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00398.jpg Imaginile au fost facute dinr-un tren, care trebuia sa ma duca la Podu Olt - Sibiu. De aceea se suprapun diverse reflexe de pe geamuri. Daca ma intrebati de ce nu le-am facut direct de pe peron, va raspund ca era foarte frig si ca desi sint localnica, m-au cam luat cei de la politia TF ca de ce pozez aici. Daca vreti si voi sa faceti poze, feriti-va de ei, nu de ceferisti.
O imagine facuta de pe pasarela (partea dreapta a statiei):
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00434.jpg Se vad vagoanele FALS care aduc carbune de la Alunu. Intotdeauna aici sint vagoane de marfa. Nici nu mi-as putea inchipui Piatra Olt fara ultimele linii pline de marfare in compunere sau in asteptare. Din nou, o imagine de pe pasarela, luata noaptea:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00397.jpg Noaptea este aproape singurul moment cind pe liniile 1...3 nu sint vagoane de calatori. <<<===== :TTT: ======>>> Si imagini facute din spatele garii (intrarea dinspre oras): O imagine facuta noaptea (ora 3.45 AM). Era foarte frig si imi tremurau miinile, scuze pentru calitate: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00396.jpg O a doua imagine dimineata, pe la ora 7.00, cind lumina naturala o egaleaza pe cea artifciala: :roll:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00432.jpg Si a treia imagine, ziua, ora 13.15, cind alergam sa prind un tren spre Slatina: :adrezina:
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Piatra Olt (901) Dum 04 Dec 2011, 23:18
Daca esti amabila, imi poti spune compunerea lui P 2077 ? Pleaca din Piatra Olt la 20 : 20. Am unele dubii, eu stiam ca este format dintr`un Automotor Malaxa, dar in ultimul timp vad ca este mai mereu tractat de cate un Sulzer. Multumesc anticipat !
Nk11
Numarul mesajelor : 290 Varsta : 28 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5381 Data de inscriere : 28/12/2010
Subiect: Re: Piatra Olt (901) Dum 15 Ian 2012, 01:52
Piatra Olt, 7 Ianuarie 2012
membru exclus
Numarul mesajelor : 122 Reputatie : 4844 Data de inscriere : 11/01/2012
Da, toate vagoanele ce circula in judetul Valcea ( 21 - 47 ) apartin de Piatra Olt. Totodata, vagoanele depoului Piatra Olt mai pot fi " distribuite " si pe Pitesti, Craiova, Caracal, uneori si Rosiori.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Mersi pentru informatie. Bine ca atunci cand eram cu un prieten cu camera foto si am vrut sa o fotografiez nu era in Rm. Valcea, dar cand nu aveam camera statea tolanita acolo unde ai fotografiat-o si tu...
kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
Subiect: Re: Piatra Olt (901) Vin 03 Aug 2012, 17:13
stefi15031999 a scris:
Piatra Olt are depou de vagoane?multumesc
Piatra Olt are revizie de vagoane si depou CFR Marfa.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Piatra Olt (901) Joi 09 Aug 2012, 13:30
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Gara Piatra-Olt Lun 29 Apr 2013, 13:37
Din triajul Piatra-Olt a mai ramas ceva ? Cand a fost desfiintat ?