|
| 512 : Leorda - Dorohoi | |
|
+31marius664 Luca tgv IonutCFR2009 deconectat ldh80 Semafor cata j o a n t a Dutzu dan tm @ndrey Cont.dezactivat Amiralul Norbi Adrian78 Adirmvl Andrey_tm Bobby_TM joanta Andrei Huiala Vlad cfr500 Dr2005 DAS 2011 alinx3330 Balto Nesebar mishu88 cristi CFR arianul myster2008 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Dec 24, 2015 8:40 am | |
| Am vorbit cu un prieten care locuieste in Botosani, si mi-a spus ca microbuzul Botosani- Dorohoi parcurge traseul in cca 45 de minute.
Asadar daca trenul ar face acest traseu (Botosani- Leorda- Dorohoi) in cca o ora (lucru posibil daca s-ar investi in reparatia liniei), cu un automotor Desiro care sa ofere conditii decente de confort, si cu un pret mai mic decat la microbuz, ar aveea succes. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Dec 24, 2015 8:56 am | |
| Nu stiu cit ar mai putea sa ridice viteza pe linia asta? Sint foarte multe curbe fiind iar linia practic urca si coboara aproape n-are palier.
insa daca ar lucra la cealalta din Botosani la Leorda probabil ca nu ar fi rea ideea cu un Desiro. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Dec 24, 2015 9:51 am | |
| O VS decenta (si tinand seama si de configuratia liniei- curbe si rampe) ar fi de 80 km/h. Am acasa livretele de mers din 1984 pe magistralele 500 si 600 (si liniile secundare aferente lor), si am sa ma uit sa vad cat era VS atunci pe aceasta linie.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Dec 24, 2015 9:55 am | |
| Pentru linia Botosani- Leorda- Veresti VS era in 1990 de 100 km/h.
Singurul neajuns- un pic mai greu de inlaturat- este configuratia statiilor Leorda si Dorohoi, care impune rebrusarea trenurilor.
Daca la Leorda- ca nod feroviar- pot intelege oarecum de ce are aceasta configuratie, la Dorohoi chiar nu inteleg de ce au amplasat astfel statia de la inceput, când era mult mai logic sa o construiasca pe sensul liniei curente Leorda- Dorohoi- Dangeni- Letcani. |
| | | j o a n t a
Numarul mesajelor : 104 Varsta : 35 Localizare : BOTOSANI Reputatie : 4458 Data de inscriere : 27/12/2012
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Dec 24, 2015 12:36 pm | |
| - ldh80 a scris:
- ... la Dorohoi chiar nu inteleg de ce au amplasat astfel statia de la inceput, când era mult mai logic sa o construiasca pe sensul liniei curente Leorda- Dorohoi- Dangeni- Letcani.
Poate au avut în vedere o legătură ulterioară cu orașul Siret. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Dec 24, 2015 2:54 pm | |
| - j o a n t a a scris:
- ldh80 a scris:
- ... la Dorohoi chiar nu inteleg de ce au amplasat astfel statia de la inceput, când era mult mai logic sa o construiasca pe sensul liniei curente Leorda- Dorohoi- Dangeni- Letcani.
Poate au avut în vedere o legătură ulterioară cu orașul Siret. Dorohoi - Herta - Sulita Noua _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7374 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Vin Dec 25, 2015 6:29 pm | |
| In 1906, "Iuteala nominala" era de 30km/h fata de 50 cum e acum. |
| | | Luca tgv
Numarul mesajelor : 282 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4115 Data de inscriere : 06/06/2014
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Vin Dec 25, 2015 8:21 pm | |
| OK. Totuși sa nu ne raportam la vremurile de dinaintea războaielor. Au trecut 100 de ani de atunci( si mai mult dar ma rog). Am evoluat puțin... Defapt in România nu prea... |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 4121 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Lun Mar 07, 2016 2:42 pm | |
| Ce viteza e pe linia asta la marfare? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Lun Mar 07, 2016 2:49 pm | |
| - Alex_G a scris:
- Ce viteza e pe linia asta la marfare?
40 km\h |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Mier Apr 27, 2016 2:32 pm | |
| Solutia optima pentru ca trenurile de calatori sa fie reintroduse pe aceasta linie si sa aibă calatori sunt
-In 1990 (ca si astazi) VS a liniei era si este de 50 km/h. Ar trebui reabilitata linia, ca VS sa poata fi ridicata la 80 km/h- o viteza decenta pentru o linie secundara neelectrificata. Intradevar, linia prezinta mai multe curbe, care insa (daca terasamentul si suprastructura caii si podetele ar fi reabilitate) permit o VS de 80 km/h (nu sunt foarte stranse).
-Introdus un numar de 5 sau 6 perechi/zi trenuri R Botosani- Suceava si Botosani-Dorohoi (care, intre statiile Leorda si Botosani, pentru un consum cat mai redus de combustibil, sa circule combinate)
Ca si material rulant, in functie de numarul de calatori, sa se utilizeze fie automotoare Desiro, fie garnituri compuse din 4-5 vagoane si locomotiva clasa 82.
-In statia Leorda, manevra de cuplare/combinare a unor trenuri R Suceava- Botosani si Dorohoi- Botosani, se poate efectua astfel. Intai este garat trenul (sau automorul) Suceava- Botosani. Apoi, pe o linie alaturata, este garat si trenul (sau automotorul) Dorohoi- Botosani. Apoi acesta din urma merge spre capatul statiei spre Bucecea, dupa care inverseaza sensul de deplasare si intra pe linia la care se afla garat trenul (sau automotorul) Suceava- Botosani, si se leaga la semnalul (la urma) acestuia.
Iar in sens invers, trenurile R Botosani- Suceava si Botosani- Dorohoi sa circule combinate pana in statia Leorda, cu trenul Botosani- Suceava in fata iar trenul Botosani-Dorohoi la urma (iar locomotiva acestuia sa fie ultima). Apoi in Leorda cele doua trenuri sa fie decuplate si sa plece de la acceiasi linie in directii opuse.
-In acest fel, un tren (sau automotor) ar putea acoperi distanta Botosani- Leorda- Dorohoi in maxim 1 h si 9 minute (din care- 18 minute Botosani-Leorda- dupa timpii din 1990, daca VS a liniei Botosani-Leorda- Veresti ar fi readusa la 100 km/h, 16 minute stationarea in Leorda pentru manevra amintita (dar care, cu un pic de graba din partea personalului de miscare din Leorda s-ar putea efectua si in 10- 12 minute), si 35 minute Leorda- Dorohoi (dupa timpii din 1990, când VS a liniei Leorda-Dorohoi era de 50 km/h. Dar daca aceasta VS ar fi ridicata la 80 km/h cred ca s-ar putea scoate si 20- 25 de minute de la Leorda la Dorohoi).
Astfel, cu un timp de mers total de cca o ora de la Botosani la Dorohoi, intr-un automotor Desiro sau intr-un vagon modernizat (fie si 20-54 sau 20-49), si cu 5 sau 6 perechi trenuri R/zi Botosani- Dorohoi, cred ca ar fi destui calatori care sa prefere trenul pe aceasta ruta in locul dubelor. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Mier Apr 27, 2016 2:51 pm | |
| Uitandu-ma pe site-ul autogari.ro, am remarcat ca o cursa auto parcurge traseul Botosani- Dorohoi in cca 45 minute- deci nu cu mult mai putin decat ar face trenul, daca s-ar indeplini conditiile propuse anterior. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Mier Apr 27, 2016 3:37 pm | |
| daca, daca, daca,
daca ti-ai lua un servicu ai avea si alte preocupari, daca ai merge pe teren ai avea si alte ideei, daca ai putea fi mai deschis la minte Moldova ar evolua.
1 curbele nu sint strinse, cred ca doua sint direct la 180 de grade si trei sint cam la 90 de grade in urcare sau coborire depinde de sensul de mers. 2 cum de nu au ridicat comunistii viteza pe sectie daca e asa de usor? 3 cum de nu au facut constructorii linia direct prin satele ale pe care le strabate soseaua?din cauza ca nu cimpie 4 o parte din moldovenii din zona au plecat spre alte zari, unii au plecat in strainatate altii s-au rasfirat prin Romania. 5 dintre cei plecati in strainatate nu toti s-au apucat de furat ci au pus mina pe munca si si-au creeat un rost, se intorc in tara cu bani, isi fac case cu baie, au masina sau daca nu au circula cu dubele 6 la mine in localitate au venit din scurt 3 familii din zona Ungureni, cum necum si-au facut un rost, unii au masini, altii nu au si daca merg acasa merg fie cu autobuzul Apetrans fie cu trenul pina la Suceava sau Botosani si de acolo cu microbuzul. 7 citi oameni merg zilnic la Botosani din bazinul Dorohoiului? tara functioneaza destul de centralizat si oamenii din zona sint arondati pentru carti de identitate, spitale sau judecatorie la orasele din proximitate, Dorohoi , Saveni , Darabani, abia ce este la nivel superior acestora implica o deplasare la Botosani, Spital Judetean, Prefectura, Tribunal ca pentru cumparaturi sau mers la mal ma indoiesc. 8 raportat la cele de mai sus cum sa ridici viteza pe curbe aspre in urcare si la ce sa ai tren cu atitea vagoane plus locomotiva?
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Apr 28, 2016 8:18 am | |
| Bun, deci sa inteleg ca pe linia Leorda- Dorohoi, din cauza curbelor aspre si in urcare , indiferent ce lucrari s-ar face la suprastructura liniei si la terasament (ciuruire integrala si la termen a prismei de piatra sparta, podete noi, traverse/prinderi/sine noi), VS nu poate fi mai mare de 50 km/h.
Dar chiar si in aceasta varianta, daca terasamentul si suprastructura caii ar fi readuse la parametri din 1990, un tren Botosani-Leorda- Dorohoi ar puitea parcurge traseul in 1 h si 9 minute (18 minute Botosani-Leorda, 16 minute stationare in Leorda si 35 de minute Leorda- Dorohoi), un timp destul de bun zic eu.
Intradevar, la numarul actual de calatori mai potrivit ar fi un automotor Desiro, dar aici intervine o problema (presupunând ca s-ar aduce automotoare Desiro si s-ar autoriza personalul de tractiune si reparatii/intretinere pentru astfel de automotoare la depoul Suceava Nord).
Si anume faptul ca Botosaniul trebuie si este normal a fi legat prin vagoane directe cu Bucuresti, Timisoara si in sezonul estival Mangalia. Ori pentru asta e nevoie de tren compus din vagoane si locomotiva pe relatia Botosani- Leorda- Veresti- Suceava.
Si utilizandu-se tren compus din vagoane si locomotive pe relatia Botosani- Leorda- Veresti- Suceava, si tinand cont de faptul ca intre statiile Leorda si Botosani un tren Botosani- Dorohoi ar trebui (pentru un consum cat mai redus de combustibil) sa mearga combinat cu trenurile existente Botosani- Suceava, atunci automat si un tren Botosani-Dorohoi ar trebui sa fie compus tot din vagoane si locomotiva.
Pentru impacarea tuturor acestor cerinte, dar si pentru un consum cat mai redus de combustibil, o solutie cat de cat avantajoasa ar fi caun tren R Botosani- Leorda-Dorohoi sa fie compus din 3 vagoane si locomotiva clasa 82, iar un tren R Botosani- Leorda- Veresti- Suceava sa fie compus din 3 vagoane (plus vagoanele directe pentru Bucuresti, Timisoara si in sezonul estival Mangalia) si locomotiva clasa 82.
Iar pentru a nu se mai stationa in plus si in Veresti prea mult timp, vagoanele directe Botosani- Bucuresti, Botosani-Timisoara si Botosani-Mangalia, ar trebui cuplate/decuplate la si de la trenurile IR de lung parcurs in statia Suceava. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Joi Apr 28, 2016 11:33 am | |
| - ldh80 a scris:
- Si anume faptul ca Botosaniul trebuie si este normal a fi legat prin vagoane directe cu Bucuresti, Timisoara si in sezonul estival Mangalia.
În niciun caz nu e normal, e doar o ambiţie politică prostească. Dacă nu eram în România, am fi avut mers cadenţat pe secţiile înfundate şi legături la 5 - 10 minute în nodurile feroviare, nu trenuri cu un vagon sau două pentru Botoşani, Reşiţa, eventual şi Tulcea ca să fie tacâmul complet. - ldh80 a scris:
- Iar pentru a nu se mai stationa in plus si in Veresti prea mult timp, vagoanele directe Botosani- Bucuresti, Botosani-Timisoara si Botosani-Mangalia, ar trebui cuplate/decuplate la si de la trenurile IR de lung parcurs in statia Suceava.
Şi după aia să meargă cu dieselul pe sub catenară Vereşti - Suceava, la 5 minute după trenurile din care s-au decuplat. Că şi aşa are CFR Călători prea mulţi bani de aruncat, nu? _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi | |
| |
| | | | 512 : Leorda - Dorohoi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |