Se pare ca s-a renuntat la ideea inchiderii acestei linii ,astazi a sosit o telegrama la Statia CF Dorohoi prin care de la 01 iunie 2009 se modifica mersul trenurilor pe aceasta sectie ,se anuleaza o pereche si se intoduc alte doua ,deci in total vor fi trei perchi in loc de doua ca pana acum ,surprinzator nu? Practic se asigura legaturi mai bune la rapidele de Bucuresti si acceleratele de Timisoara si sezonierul de Mangalia. Si-au dat seama astia de la CFR ca aceasta linie impreuna cu Iasi - Dorohoi este una strategica .De ce ? ,in anul 2008 cand au fost inundatii de proportii in Moldova pe raul Siret si podul de la Pascani era amenintat de viitura ,trenul Iasi-Timisoara Nord a fost deviat pe ruta ocolitoare Letcani - Dorohoi - Leorda - Veresti ,singura varianta mai rapida pentru asigurarea legaturii cu Transilvania . In 2005 cand au fost inundatii si podul de la Maracineni (Buzau) distrus de ape ,singura varianta a fost prin Barbosi (Galati) ,Moldova fiind practic izolata feroviar ,trenurile Botosani-Bucuresti au circulat tot pe traseul Leorda-Dorohoi-Iasi-Barbosi-Bucuresti ,bineinteles crescand timpul de mers .Chiar si internationalele de Moscova / Sofia ,au circulat pe acest traseu Bucuresti-Iasi-Dorohoi-Leorda-Veresti-Suceava -Vadu Siretului in Ucraina.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 02:18
Da , dar la CFR mai nou e asa : Se baga intr-o parte se ia din cealalta. Se anuleaza : P 5586 Botosani 8:25 - Leorda 8:47 P 5585 Leorda 12:55 - Botosani 13:17
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5776 Data de inscriere : 26/03/2009
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 21:54
Ai dreptate ,practic vor folosi un singur automotor ,fata de 2 cum este in prezent. Acum unul pleaca din Botosani la patru dimineata ,ajunge in Dorohoi la sase si pleaca la Botosani la 11 ,iar celalalt pleaca din Botosani la 08.25 si ajunge in Dorohoi la 10.29 si pleaca inapoi la Botosani la 14.40 .De la 1 iunie va fi unul singur care va pleca la ora 4.06 din Botosani si la ora 05.23 din Leorda spre Dorohoi ,urmand sa penduleze la legaturi pe relatia Dorohoi-Leorda si sa se retraga la Botosani la ora 15.45 din Leorda. Deci putina economie nu strica si oricum pe Leorda-Botosani traficul este mai intens ,decat pe Leorda-Dorohoi.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 21:58
Asta inseamna ca unul va ramane 1 zi in pauza , ca 783 banuiesc ca va pleca la Marub.
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5776 Data de inscriere : 26/03/2009
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 22:10
Si ca veni vorba de circulatie intensa pe ruta Leorda-Dorohoi ,pana in 2004 pe langa personalele Leorda-Dorohoi a fost o pereche de personale ce circulau pe relatia Iasi-Botosani ,dar bineinteles a fost scoasa ,cica nu era rentabil ,pe o parte au avut dreptate atunci au venit pe piata firme puternice de autocare pe ruta Botosani-Hirlau-Iasi ultramoderne si toti studentii au plecat la acestea .Dar tot mai veneau si cu trenul acesta chiar daca facea 5 ore fata de 2 ore cu autocarul ,fiind mai ieftin. Pacat si acum cred ca s-ar impune un tren pe relatia Iasi-Botosani ,nu este nici macar prin Veresti ,doua orase mari ale Moldovei practic izolate din punct de vedere feroviar. Un accelerat pe ruta Iasi-Letcani-Dorohoi-Leorda-Botosani cu timpi de mers mai redusi aproape de 3 ore ,cred ca se poate deoarece viteza pe Letcani-Dorohoi este de 80 km/h ,pe Dorohoi-Leorda e numai de 40 km /h si pe Leorda-Botosani 60 km/h.O sageata albastra pentru inceput ar fi buna avand in vedere ca la Dorohoi si Leorda ar trebui schimbata locomotiva .Din cate stiu prin 2006 era in plan asemenea idee ,dar s-a renuntat cica ar fi fost prea scump biletul ,nu prea cred.
arianul
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5776 Data de inscriere : 26/03/2009
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 22:20
cristi ,ai rude in zona ,ca stii bine rutele din jud.Botosani ? La Botosani sunt folosite trei automotoare 783 Malaxa rosu nemodernizat ,757 si 716 Malaxa modernizate ,la inceput cuplate si circulau pe Botosani-Suceava ,s-a renuntat la cuplare si circulau unul pe Suceava ( prin rotatie 757 cu 716 ) si doua pe Dorohoi . Azi de exemplu a fost 783 la Dorohoi si un diesel cu un vagon si pe Suceava un ldh cu un vagon ,757 este plecat de o saptamana la Marub dus de unchiul meu mecanic de locomotiva ,defectiune la motor nu mai urca dealul la Bucecea ,urmat de 716 cred ca la revizie ,specialisti numai la Marub sunt ,la depou la Suceava Nord din pacate nu are cine.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 22:34
Salut, nu am rude dar am o colectie de mersuri de tren si pe deasupra urmaresc toate automotoarele fabricate de fosta uzina Malaxa. Ca veni vorba de reparatii etc. Cu varianta veche cum se descurca maistrii? Cu aceasta noua inteleg ca nu sunt calificati.
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5776 Data de inscriere : 26/03/2009
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 23 Mai 2009, 22:56
Inteleg ,cu varianta veche se descurca baietii la Depoul din Suceava nu-i bai ,schimba piesele de la unul la altul ,am inteles ca au luat de pe 787 si au pus pe 783 . Pe 787 nu l-am mai vazut de anul trecut pe la Botosani ,la inceput au spus ca-l baga pe Campulung - Moldovita ,dar nu stiu unde se afla in prezent ,poate ma ajuti tu?
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Mier 02 Dec 2009, 01:27
Incepand cu data de 13.12.2009 Sectia de cale ferata :
Leorda - Dorohoi a fost inchiriata de S.C. RC-CF Trans S.R.L. & SC Regio Trans Brasov SRL
Incepand cu aceasta data statiile si agentiile de voiaj CFR nu vor mai emite bilete ce au ca destinatie statiile cf:
Sosit cu o întârziere de 18 minute (cauzată de întârzierea Acceleratului de Constanţa), Trenul Personal 5563, Vereşti – Leorda, ajunge în Leorda la 9:28. Aveam emoţii şi nu ştiam dacă Trenul Personal 5583, Leorda – Dorohoi, va aştepta sosirea Trenului 5563. Însă pe linia 3 am observat un vagon şi o locomotivă care nu era alt tren decât acela în care aveam să mă urc: Leorda – Dorohoi. Înainte de a mă da jos din trenul cu care am venit din Vereşti până la Leorda aş vrea să precizez că pe distanţa de 29 km am călătorit cu o viteză medie de 43 km/h.
Ceva ne spune că ne apropiem de Leorda
Semnal luminos prevestitor la semnalul de intrare
Suntem aşteptaţi în Leorda
Peugeot-ul rămâne pe loc, Sulzer-ul trece pe drum cu prioritate
Semafor repetitor în Leorda, o raritate în România
Despre Gara Leorda se pot spune multe. În primul rând, trebuie să ştiţi că în fotografia de mai jos, baraca aceea albastră reprezenta şi încă reprezintă şi acum „Casa de bilete” din Leorda. Din cauza costului ridicat al întreţinerii clădirii gării, s-a decis strămutarea biroului de mişcare şi al casieriei în acea coşmelie din faţa gării. Cine este de vină pentru această... devalorizare? Lipsa de călători? Sau inexistenţa unui management pentru atragerea călătorilor? Totuşi, în clădirea Gării Leorda locuiesc oameni nevoiaşi, iar un articol care tratează acest sens îl puteţi urmări aici.
Gara Leorda
Trenul Personal de Botoşani pleca din Leorda
09:30
Am mai zăbovit câteva minute pe peronul Gării din Leorda, timp în care Trenul spre Botoşani a trecut de semaforul mecanic de ieşire din Gara Leorda. Bucuros că Trenul spre Dorohoi a aşteptat legătura venită din Vereşti, mă urc în unicul vagon al acestuia, 20-57 760-2. Din câte am văzut pe forumurile de profil, ruta 512, Leorda – Dorohoi, era uneori deservită de un automotor Malaxa. De data aceasta, vagonul 20-57 era tras de locomotiva diesel-hidraulică 89-0068-0.
Vedere din Gara Leorda spre Vereşti
Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Leorda
Pornim?
Linia spre Dorohoi este orientată spre stânga (Nord), în timp ce spre Botoşani, calea ferată este îndreptată spre dreapta (Est).
Ieşim din Gara Leorda
Trecere la nivel cu drumul judeţean Botoşani – Dorohoi
Linia 511, Leorda – Botoşani
Curbă la stânga, pe lângă semnalul de intrare în Leorda dinspre Dorohoi
Linia 512, privită pe o hartă fizică detaliată, prezintă multe curbe, suişuri şi coborâşuri. Trenul urcă până aproape de Halta Brăieşti, în timp ce după Halta Văculeşti, locomotiva se relaxează, trenul mişcându-se până în Dorohoi pe baza inerţiei.
Şerpuind, la stânga, spre Dorohoi
Şerpuind, la dreapta, spre Dorohoi
09:40
În drumul de 22 de kilometri spre Dorohoi, se poate observa talentul şi priceperea inginerilor şi a muncitorilor care au proiectat şi au construit această cale ferată. Debleurile, rambleurile, curbele strânse şi viaductele prezente de-a lungul liniei dovedesc afirmaţia de mai sus. Dacă nu mă credeţi, vă invit într-o excursie, vara, pe submagistrala 512 să observaţi cum scârţâie roţile care încalecă şinele şi să mai observaţi fumul expulzat prin galeria de evacuare a motorului Sulzer 6LDA 28B cu putere de 1.250 la 750 rot/min.
Trenul trece printr-un debleu mărginit de Dealurile Siretului
Tot înaintând, dăm peste o baltă foarte frumoasă
Un lac de podiş, un ecosistem acvatic incitant
Loc de petrecut duminica
Drumul FeRoviaR şi peisajele aferente secţiunii dintre acel lac şi Halta Brăieşti poate fi urmărit în acest videoclip. Pot spune că variaţia de relief şi amplasarea stânilor, a pădurilor şi a mlaştinilor sau a lacurilor au însemnat momente de relaxare şi de clătire a ochilor mei cu acel „colţ de Rai” prezent în Balada Mioriţa, prezent în această Românie. Natură înverzită alături de trecerea lină a trenului care leagă satele judeţului Botoşani au creat un peisaj tipic de viaţă rurală românească.
https://www.youtube.com/watch?v=nrQqNBJI75M
Ajungem în Brăieşti, localitate unde se află o biserică foarte frumoasă din lemn, precum şi 4 lacuri pline cu peşte proaspăt. La fel ca în Leorda, Bursuceni sau Bucecea, în Halta Brăieşti o specie înaltă de conifere veghează asupra călătorilor care urcă sau coboară din Trenul Personal 5583, Leorda – Dorohoi. Mai jos am postat şi o imagine cu ambianţa interioară a vagonului cu care am călătorit. Pot spune că am întâlnit unul dintre cele mai frumoase şi îngrijite vagoane de personal cu care am călătorit vreodată.
Halta Brăieşti
Interiorul vagonului Trenului Personal
09:50
La 12 kilometri de Leorda trecem prin Halta Văculeşti. Această localitate are şi o echipă de fotbal, despre a cărei activitate puteţi citi aici. În gara acestui sat, cu o populaţie mică şi care se ocupă cu agricultura, un bătrânel aştepta trenul pentru a ajunge la Dorohoi. Stătea la umbra copacilor din haltă alături de sacoşa de cumpărături şi bastonul de care se folosea să meargă. Este ajutat de nepotul său să urce în vagon, după care mecanicul şuieră şi pune în mişcare trenul.
Spre Văculeşti
O baltă cu multe berze
Ne apropiem de Văculeşti
Halta Văculeşti
10:00
Ne apropiem de Dorohoi, acolo unde linia 512, Leorda – Dorohoi, face casă bună cu linia 608, Dorohoi – Iaşi. Drumul parcurs între Văculeşti şi Dorohoi poate fi vizionat în ultimele minute ale videoclipului dedicat acestei excursii FeRoviaRe.
Dorohoiul, văzut „de sus”
Multe curbe, însă de această dată coborâm
Locomotiva coboară pe 512 cu vagonu-i plin de calatori
Iată şi un viaduct încă neblestemat cu vreo restricţie sau limitare de viteză
Dintotdeauna mi-a plăcut să văd un oraş, nişte munţi sau o apă din perspectiva „bird’s eye” sau, mai pe româneşte, „de sus”, „din avion”. Locul unde am copilărit, precum şi zona de relief a oraşului meu natal mi-a permis să admir oridecâteori am dorit străzile, şcolile sau bisericile pe unde m-au plimbat paşii vieţii. La fel şi atunci, pe 1 iunie 2008, am văzut Dorohoiul ca o panoramă. În prim plan, se poate observa o fabrică racordată la calea ferată. Din cercetările efectuate pe Internet, nu am găsit numele sau destinaţia economică a acestei uzine. Poate mă ajutaţi voi...
Tot mai aproape de destinaţie
Aici, cândva, lucrau sute de oameni
10:10
Intrarea în Gara Dorohoi dinspre Leorda a fost filmată în întregime, aşa că vă invit să o urmăriţi în cele ce urmează în videoclipul dedicat. Trenul circula încet din cauza limitărilor de viteze de 15 km/h.
Racordul cu linia industrială
Intrare în Gara Dorohoi
10:20
Trenul Personal cu o locomotivă şi un vagon soseşte în Gara Dorohoi cu o întârziere de doar 10 minute. O întârziere cauzată, repet, de Acceleratul 1851, Constanţa – Suceava. Trenul 5583 garează pe linia 1. Înainte de a încheia, vreau să precizez că viteza medie pe care trenul cu un vagon a parcurs 22 de kilometri a fost de 28 km/h.
Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Dorohoi
Gara Dorohoi
Aici se termină prima parte din reportajul dedicat zilei de 1 iunie 2008, când am călătorit pe ruta Suceava – Dorohoi – Iaşi – Paşcani – Suceava. Vă invit, în continuare, să parcurgeţi episodul II: Excursie FeRoviaRă pe ruta 608, Dorohoi – Iaşi. Vă mulţumesc pentru atenţie şi vă doresc experienţe cât mai plăcute în urma călătoriilor pe care le efectuaţi cu trenul!
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
De anul trecut din Mai cand am postat eu poze pe aceasta sectie nu a mai fost postat nimic . Eu am mers si anul acesta pe aceasta sectie , sa vedem pozele .
Leorda , trenul Botosani-Dorohoi
Spre Veresti
Cladirea garii Leorda
Braesti
Vaculesti
Dorohoi
Inca un motor pentru Iasi
_________________
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6774 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 512 : Leorda - Dorohoi Sam 03 Dec 2011, 23:22
Inca un act de cruzime feroviara, de data asta in remiza Dorohoi.