Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi

In jos 
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6956
Data de inscriere : 12/02/2009

511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Empty
MesajSubiect: 511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi   511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Icon_minitimeSam 27 Mar 2010, 08:36

1 iunie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă Suсeava – Dorohoi – Iaşi – Paşcani

Vara a început atunci în spiritul călătoriei... Am petrecut Ziua Internaţională a Copilului sub semnul soarelui-răsare şi în tumultul contactului roată-şină într-o călătorie pe o distanţă de aproximativ 350 de kilometri.

Am vizitat localităţi ca Suceava, Dorohoi, Iaşi şi Paşcani, trecând prin alte 30 de halte în care călătorii aşteptau trenul sub umbra copacilor. Am călătorit cu 6 trenuri, dintre care un accelerat şi 5 personale, cheltuind prea puţin pentru prea multul simţit.

Mai exact, excursia FeRoviaRă pe care am efectuat-o pe 1 iunie 2008 a vizat plimbarea pe magistrala 500 şi pe submagistralele 511, Vereşti – Leorda, 512, Leorda – Dorohoi, 608, Dorohoi – Iaşi şi 606, Iaşi – Paşcani. Plimbarea a durat de la ora 8 până la ora 21.


Spre Iaşi în prima zi de vară din 2008
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_1-SpreIasiinprimazidevaraalui2008_r


07:40

Petrecut de părinţi până la poartă şi urându-mi-se „Drum bun!”, având două perechi de acumulatori neuitaţi acasă (aşa cum am păţit la Moldoviţa), am pornit pe la 7:15 spre Gara Suceava Burdujeni. Ca de obicei, până a ajunge acolo trebuia să călătoresc pe Drumul European 85 cu o maşină de ocazie (Dacia Nova) preţ de 20 de minute şi 25 de kilometri.

Clădirea cu geamuri oglindă de la intrarea în Suceava
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_2-Cladireacugeamurioglindadelaintra


07:50

Fiind contra-cronometru, deoarece trenul meu spre Vereşti pleca la 8.11, am coborât în centru din ocazie şi am mers cu autobuzul de pe linia nr. 2 spre Gara Burdujeni. Râul Suceava îmi făcea cu ochiul şi i-am răsplătit atenţia cu... câteva fotografii din partea mea.

Din centrul Sucevei coborâm spre cartierul Burdujeni
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_3-DincentrulSuceveicoboramsprecarti

Râul Suceava, vedere din autobuzul TPL Suceava
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_4-RaulSuceavavederedinautobuzulRATS

Un gard protector ce ascunde în spatele lui... FeRoviaRe
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_5-UngardprotectorceascundeinspateFe

O veche cale ferată care asigura alimentarea cu combustibil o benzinărie
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_6-Ovechecaleferatacareasiguraalimen

Strada Jean Bart, în capătul căreia se află Gara Burdujeni
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_7-StradaJeanBartincapatulcareiaseaf


08:00

Iată că ceasul meu deja indicase ora 8, iar autobuzul cu care călătoream, spre fericirea mea, se încadra deja pe strada Jean Bart şi accelera spre capătul de linie – Gara Suceava Burdujeni. Cele 3 minute de dinainte de plecarea trenului meu (atunci când NU se mai eliberează legitimaţii de călătorie) se apropiau şi inima începea să bată tot mai tare. Nu pierdusem niciun tren niciodată... şi nici nu aveam de gând să-mi încep vara cu un eşec. Aşa că i-am întins doamnei de la casierie lista cu cele 4 trenuri pe care aveam să le schimb până la Iaşi, mi-a eliberat rapid bilet şi am pornit accelerat spre peronul 1 unde era garat un tren... personal.

EA1-655, la cârma Trenului Personal, Iaşi - Putna
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_8-EA1-655lacarmaTrenuluiPersonalIas

511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_9-_resize


Un domn impiegat de mişcare, echipat aşa cum scrie la carte, cu costum, caschetă şi discul verde, avea să-i fi dat plecarea Trenului Personal dinspre Iaşi spre Putna. EA1-655 va fi fost schimbată la Suceava Nord pentru un LDH care va duce Trenul până la Putna. Dar noi suntem în Burdujeni şi mai suntem şi cu linia 1 eliberată. „Trenul meu” era garat pe linia 3 şi era deservit de locomotiva electrică EA1-255. Venit tocmai de la Timişoara Nord, pasagerii trenului aveau să mai parcurgă ultimii 136 de kilometri (Suceava - Iaşi) până la destinaţia finală. Eu aveam să călătoresc doar 15 kilometri (până la Vereşti), astfel că m-am urcat în ultimul vagon.

EA1-255, la cupla Trenului Accelerat, Timisoara Nord - Iaşi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_10-EA1-255trageTrenulAcceleratTimis

Locomotiva electrică EA1-255
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_11-LocomotivaelectricaEA1-255_resiz


08:10

Nici bine nu a ajuns Trenul Accelerat, Iaşi – Timişoara Nord, pe linia 2 a Gării Burdujeni, că perechea sa în care mă aflam şi eu se pregătea să fugă spre Sud.

Trenul Accelerat, Iaşi - Timişoara Nord, soseşte în Gara Burdujeni
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_12-TrenulAcceleratIasi-TimisoaraNor

Romanţă de vară... între două trenuri
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_13-Romantadevaraintredouatrenuri_re

Să plecăm spre Vereşti, domnule mecanic!
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_14-SaplecamspreVerestidomnulemecani


După părăsirea Gării Suceava Burdujeni, zăresc în direcţia cocoaşei Triajului Suceava rama electrică Z6100, 58-1006-4. Aceasta reprezenta Trenul Personal 5721, Suceava – Câmpulung Moldovenesc, care aştepta plecarea Acceleratului cu care călătoream pentru a putea gara în Burdujeni pe linia 3.

Trenul Personal, Suceava - Câmpulung Moldovenesc
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_15-TrenulPersonalSuceava-CampulungM


Tot atunci am admirat mişcările de trupe din cadrul Triajului. Acolo era un Sulzer clasic care manevra o garnitură de vagoane frigorifice cu destinaţia Floreni. Momentul poate fi urmărit în videoclipul dedicat Excursiei FeRoviaRe, Suceava – Vereşti – Leorda. Aproape de Halta Văratec, am surprins prezenţa unei locomotive diesel-hidraulice de culoare roşie cu aspect atrăgător.



Stingheră, LDH125-356, aştepta să manevreze vagoane la CET Suceava
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_16-StingheraLDH125-356asteptasamane

Intrare în Halta Văratec
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_17-IntrareinHaltaVaratec_resize


08:20

Înainte de a trece la aspectele dinamice ale excursiei FeRoviaRe care avea să se desfăşoare în faţa simţurilor mele, merită să amintesc că linia Suceava Burdujeni – Roman a fost dată în folosinţă la 15 decembrie 1869, în timp ce primul tren care a circulat pe ruta Vereşti – Botoşani a fost înregistrat pe 1 noiembrie 1871. Deci în 2010 se vor împlini 139 de ani de la primul şuier care a creat emoţii în rândul FeRoviaRilor pe ruta de 44 de kilometri dintre Vereşti – Botoşani.

După 11 minute de la plecarea din Suceava, Trenul Accelerat, Timişoara Nord – Iaşi, soseşte în Gara Vereşti. Trenul pleacă repede, astfel că în Vereşti avea să rămână doar un tren cu trei vagoane şi o locomotivă diesel-electrică. Adică cel de-al doilea tren cu care aveam să călătoresc în acea zi, şi anume Trenul Personal 5563, Vereşti – Botoşani, de-a lungul secţiei 511. Şi ca să îmi iau „La revedere!” într-un mod respectuos de la Trenul Accelerat, închei relatarea despre acesta cu un lucru frumos: distanţa de 15 km a fost parcursă cu o viteză medie de 80 km/h.

Gara Vereşti, încălzită de un soare curajos de vară
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_18-GaraVerestiincalzitadeunsoarecur

Vedere din Vereşti spre Suceava
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_19-VederedinVerestispreSuceava_resi

Gara din Vereşti
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_20-GaradinVeresti_resize


Locomotiva diesel-electrică, DA 589, avea să transporte pasagerii Trenului Personal 5563 spre Leorda, respectiv Botoşani. Deşi în Mersul Trenurilor, 5563 ar fi trebuit să plece la 8:30, vom vedea că ora de plecare avea să se amâne. Motivul a fost întârzierea Trenului Accelerat, Constanţa – Suceava. Deci este bine să ţinem minte că un tren de rang inferior aşteaptă trenul de rang superior pentru a-i prelua pasagerii. Însă am auzit cazuri când nu se întâmpla asta.

DA 589, locomotiva trenului Vereşti - Botoşani
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_21-DA589locomotivatrenuluiVeresti-B


08:30

În aşteptarea Trenului Accelerat 1851, Constanţa – Suceava, mecanicul de locomotivă al Trenului Personal 5563, Vereşti – Botoşani, în care mă aflam, îşi pornea maşina DA 589 pentru a fi pregătită pentru plecarea spre celălalt capăt al liniei 511 - Botoşani.

Gara Vereşti, vazută din vagonul Trenului Personal de Botoşani
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_22-GaraVerestivazutadinvagonulTrenu


08:40

Cu o întârziere de 40 de minute soseşte şi trenul aşteptat, având în frunte pe locomotiva electrică EA-663. După încă două minute, vagoanele albastre care au străbătut 558 de kilometri până la Vereşti pleacă spre destinaţia finală, Suceava Nord.

EA 663 vine din Constanţa
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_23-EA663vinedinCostanta_resize

Trenul de Constanţa pleacă spre Suceava Nord
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_24-TrenuldeConstantapleacaspreSucea


După niciun minut, timp în care călătorii veniţi din Dobrogea au urcat în trenul de Botoşani, mecanicul şuiera îndelung şi punea în mişcare trenul pentru direcţia Botoşani. Aşa cum se va vedea şi în fotografii, pe racordul liniei 511 la magistrala feroviară 500 se impune o restricţie de 30 de km/h.

Trenul se înscrie corect în prima curbă de pe linia 511
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_25-Trenulseinscriecorectincurbapeli

La revedere, Vereşti! Ne revedem... diseară
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_26-LarevedereVerestiNerevedemdisear


08:50

Trenul accelerează constant şi atinge 50-60 km/h pe o linie dreaptă cât vezi cu ochii... Dar după 10 minute de mers, mecanicul frânează trenul pentru a opri în Halta Bursuceni. Aici dăm de o clădire părăsită, cu tencuiala căzută în unele locuri, care totuşi aşteaptă trenul zi de zi... Această haltă oferă acces la tren pentru cei care sunt din comuna Dumbrăveni. Din păcate, se pare că această clădire a fost lăsată în uitare, iar consecinţele se văd în imaginea de mai jos. Mai merită să menţionăm că de aici intrăm pe raza judeţului Botoşani.

Spre prima haltă de pe linia 511, Bursuceni
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_27-SpreprimahaltaBursuceni_resize

Bursuceni, o haltă părăsită
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_28-Bursuceniohaltadeasteptareparasi

Pornim, agale, pe ritmul unui cer senin şi-al unui vânt timid de vară
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_29-Pornimagaleperitmulunuicersenins


09:00

Sunt sigur că dacă aţi călătorit pe drumul rutier DN 29 (Suceava - Botoşani) este imposibil să nu fi oprit la fântâna „înzestrată” cu o barză. Iat-o în imaginea de mai jos! Îmi aduc aminte că atunci când am călătorit spre râul Prut cu părinţii mei am făcut un mic popas la această fântână. Barza mi se părea uriaşă pe acele timpuri... ceva de neatins, sus şi aproape de cer. Acum nu mai înseamnă decât un mecanism de tip pârghie care ajută omul să obţină apă din subteran. Noroc de amintiri...

Barza de pe lângă drumul rutier spre Botoşani
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_30-BarzadepelangadrumulrutierspreBo

Pescari hoinari, în drum spre Siret
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_31-PescarihoinariindrumspreSiret_re

Tot înainte, spre Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_32-TotinaintespreDorohoi_resize


După câţiva kilometri de mers pe linie dreaptă, calea ferată ia curba spre dreapta şi se întâlneşte cu Siretul. Un pod nu prea lung, (cca. 50 de metri) permite trenurilor să-şi continue drumul spre Botoşani, Leorda sau Dorohoi.

Trenul se înscrie în curba de dinainte de podul peste Siret
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_33-Trenulseinscrieincurbadedinainte

Trecem Siretul!
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_34-TrecempesteSiret_resize

Gata! Am lăsat în urmă Siretul cu pescarii săi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_35-GataAmlasatinurmaSiretulcupescar


Tot mergând, traversăm fie viaducte peste mici prăpăstii, fie poduri peste mlaştini sau lacuri de mici dimensiuni. Stâlpii de telegraf sunt fideli căii ferate şi şerpuiesc la fel cum şerpuieşte linia.

În continuare ne pregătim să trecem peste poduri şi viaducte
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_36-Incontinuarenepregatimsatrecempe

Ce vă spuneam?
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_37-Cevaspuneam_resize

„M-aşteaptă copiii în Botoşani...”
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_38-Ma-steaptacopiiiinBotosani_resiz


La 19 kilometri de Vereşti, se află Halta Bucecea, situată în judeţul Botoşani. Oraşul cu acelaşi nume, atestat încă din secolul al XVI-lea, are acum în jur de 5.000 de locuitori şi un punct de oprire. Aici a existat o fabrică de zahăr, însă acum nu au rămas decât ruine.

Mai merită să amintesc aici câteva aspecte care mi-au atras atenţia cu privire la această haltă. Se va observa în imaginile de mai jos un semnal mecanic pentru manevră, precum şi câteva vagoane de marfă, al căror aspect exterior dovedesc lipsa de câţiva ani a unui trafic de marfă în această staţie.

Ne apropiem de Bucecea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_39-NeapropiemdeBucecea_resize

Liber la intrare pentru Trenul Personal, Vereşti – Botoşani
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_40-LiberpentruTrenulPersonalVeresti

Un semnal mecanic şi vagoane de marfă părăsite
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_41-Unsemaformecanicsivagoanedemarfa

Liniile cândva folosite ale Haltei Bucecea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_42-LiniilecandvafolositealeHalteide


Cel de-al doilea punct care mi-a plăcut la această staţie a fost plasarea bornei kilometrice, care indică exact 19, la câţiva paşi de sediul impiegatului de mişcare. Interesant, nu?

Clădirea gării din Bucecea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_43-CladireagariidinBucecea_resize

Vârstnici şi copii deopotriva aleg să călătorească cu trenul
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_44-Varstnicisicopiiideopotrivaalegs


09:10

Cu câţiva călători în plus, trenul părăseşte Bucecea. Locomotiva trenului accelerează la comanda mecanicului de locomotivă. Totuşi, nu înainte de a lăsa în urmă această staţie, merită să amintim prezenţa unor arbori înalţi de conifere care dădeau o impresie exotică asupra gării. De asemenea, printre pavelele de pe peronul gării s-au găsit pătrate înconjurate cu o dungă de var de-a lungul perimetrului. În centrul acestor spaţii se găseau copaci care ofereau, gratuit şi cu drag, oxigen.

Semafor mecanic de intrare în Bucecea dinspre direcţia Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_45-SemaformecanicdeintrareinBucecea

Falnici arbori au grijă de Bucecea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_46-FalniciarboriaugrijadeBucecea_re

Flori albe care înveselesc natura şi albinele dornice de polen
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_47-Florialbecareinveselescnaturasia

Iarba proaspăt cosită reda un miros specific superb
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_48-Iarbaproaspatcositaredaunmirossp


În continuare, călătorim spre următorul punct de oprire – Ramificaţia Belcea – situat la 25 de kilometri depărtare de Vereşti. Din câte am observat atunci, aproape de gară se vedea un racord la o unitate militară din apropiere. Prin presă s-a scris că Belcea are un număr mult prea mic de locuitori (în jur de 10 familii) pentru ca acest sat să merite să aibe o gară unde să oprească trenuri.

Spre ramificaţia Belcea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_49-SpreramificatiaBelcea_resize

În caz că aţi uitat cum arăta Trenul Personal, Vereşti – Botoşani, iată o imagine cu el
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_50-IncazcaatiuitatcumarataTrenulPer

Să limităm viteza, domnule mecanic!
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_51-Salimitamvitezadomnulemecanic_re

Am mers cât am mers pe linie dreaptă, dar acu’ mai şi urcăm
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_52-Ammerscatammerspeliniedreaptadar

Peisaj a la Podişul Moldovei
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_53-PeisajalaPodisulMoldovei_resize

Spre ramificaţia Belcea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_54-SpreramificatiaBelcea_resize


Înainte de a intra în „Ramificaţia Belcea”, aşa cum este trecut acest punct de oprire în Mersul Trenurilor, întâlnim un semnal luminos prevestitor pentru semaforul de intrare. Însă nu în cele din urmă, mai întâlnim şi o gară ascunsă de nişte copaci mici de înălţime, dar pe atât de încărcaţi cu aer curat.

Deşi am cam întârziat cu trenul, suntem totuşi primiţi în Belcea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_55-Desiamcamintarziatcutrenulavemto

Cotim la dreapta
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_56-Cotimladreapta_resize

... şi dăm de o căprioară
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_57-Ocaprioara_resize

Semafor mecanic de intrare, pe liber, pe directă
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_58-Semaformecanicdeintrarepeliberpe

Iată ce lăsăm în urmă... eu m-aş fi întors să rămân pe-acolo
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_59-Iatacelasaminurma_resize

Altă limitare de viteză de 40 km/h
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_60-Altalimitarela60kmh_resize


09:20

Trenul staţionează câteva secunde, după care şuieră îndelung şi-şi pune în mişcare roţile dornice de zeci de kilometri. Din păcate, la momentul scrierii articolului (23 martie 2010), acest punct de oprire nu mai este trecut în Mersul Trenurilor.

Halta Belcea
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_61-HaltaBelcea_resize

Trenul bun şi... stâlpul drept
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_62-Trenulbunsistalpuldrept_resize

Cine a fost întâi - calea ferată sau asfaltul???
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_63-Cineafostprimul-caleaferatasauas


După ce am plecat din staţia „Ramificaţia Belcea” situată la kilometrul 25, am pornit mai departe spre Leorda, locul unde aveam să schimb şi trenul. Până la Leorda nu am făcut altceva decât să admir peisajul. Şi vi-l prezint, în continuare, şi vouă.

Trecere la nivel cu calea ferată
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_64-Trecerelanivelcucaleaferata_resi

O barză harnică îşi căuta de lucru pe acasă
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_65-Obarzaharnicaisicautadelucrupeac


Sosit cu o întârziere de 18 minute (cauzată de întârzierea Acceleratului de Constanţa), Trenul Personal 5563, Vereşti – Leorda, ajunge în Leorda la 9:28. Aveam emoţii şi nu ştiam dacă Trenul Personal 5583, Leorda – Dorohoi, va aştepta sosirea Trenului 5563. Însă pe linia 3 am observat un vagon şi o locomotivă care nu era alt tren decât acela în care aveam să mă urc: Leorda – Dorohoi. Înainte de a mă da jos din trenul cu care am venit din Vereşti până la Leorda aş vrea să precizez că pe distanţa de 29 km am călătorit cu o viteză medie de 43 km/h.

Ceva ne spune că ne apropiem de Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_66-CevanespunecaneapropiemdeLeorda_

Semnal luminos prevestitor la semnalul de intrare
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_67-Semnalluminosprevestitorlasemnal

Suntem aşteptaţi în Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_68-SuntemasteptatiinLeorda_resize

Peugeot-ul rămâne pe loc, Sulzer-ul trece pe drum cu prioritate
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_69-PeugeotramanepelocSulzertreceped

Semafor repetitor în Leorda, o raritate în România
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_70-SemaforrepetitororaritateinRoman


Despre Gara Leorda se pot spune multe. În primul rând, trebuie să ştiţi că în fotografia de mai jos, baraca aceea albastră reprezenta şi încă reprezintă şi acum „Casa de bilete” din Leorda. Din cauza costului ridicat al întreţinerii clădirii gării, s-a decis strămutarea biroului de mişcare şi al casieriei în acea coşmelie din faţa gării. Cine este de vină pentru această... devalorizare? Lipsa de călători? Sau inexistenţa unui management pentru atragerea călătorilor? Totuşi, în clădirea Gării Leorda locuiesc oameni nevoiaşi, iar un articol care tratează acest sens îl puteţi urmări aici.

Gara Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_72-GaraLeorda_resize

Trenul Personal de Botoşani pleca din Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_71-TrenulPersonaldeBotosanipleacadi


09:30

Am mai zăbovit câteva minute pe peronul Gării din Leorda, timp în care Trenul spre Botoşani a trecut de semaforul mecanic de ieşire din Gara Leorda. Bucuros că Trenul spre Dorohoi a aşteptat legătura venită din Vereşti, mă urc în unicul vagon al acestuia, 20-57 760-2. Din câte am văzut pe forumurile de profil, ruta 512, Leorda – Dorohoi, era uneori deservită de un automotor Malaxa. De data aceasta, vagonul 20-57 era tras de locomotiva diesel-hidraulică 89-0068-0.

Vedere din Gara Leorda spre Vereşti
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_73-VederedinGaraLeordaspreVeresti_r

Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_74-TrenulPersonalLeorda-DorohoiinGa

Pornim?
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_75-Pornim_resize


Linia spre Dorohoi este orientată spre stânga (Nord), în timp ce spre Botoşani, calea ferată este îndreptată spre dreapta (Est).

Ieşim din Gara Leorda
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_76-IesimdinGaraLeorda_resize

Trecere la nivel cu drumul judeţean Botoşani – Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_77-TrecerelanivelcudrumuljudeteanBo

Linia 511, Leorda – Botoşani
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_78-Linia511Leorda-Botosani_resize

Curbă la stânga, pe lângă semnalul de intrare în Leorda dinspre Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_79-Curbalastangapelangasemnaluldein


Linia 512, privită pe o hartă fizică detaliată, prezintă multe curbe, suişuri şi coborâşuri. Trenul urcă până aproape de Halta Brăieşti, în timp ce după Halta Văculeşti, locomotiva se relaxează, trenul mişcându-se până în Dorohoi pe baza inerţiei.

Şerpuind, la stânga, spre Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_80-SerpuindspreDorohoi_resize

Şerpuind, la dreapta, spre Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_81-SerpuindladreaptaspreDorohoi_res


09:40

În drumul de 22 de kilometri spre Dorohoi, se poate observa talentul şi priceperea inginerilor şi a muncitorilor care au proiectat şi au construit această cale ferată. Debleurile, rambleurile, curbele strânse şi viaductele prezente de-a lungul liniei dovedesc afirmaţia de mai sus. Dacă nu mă credeţi, vă invit într-o excursie, vara, pe submagistrala 512 să observaţi cum scârţâie roţile care încalecă şinele şi să mai observaţi fumul expulzat prin galeria de evacuare a motorului Sulzer 6LDA 28B cu putere de 1.250 la 750 rot/min.

Trenul trece printr-un debleu mărginit de Dealurile Siretului
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_82-Trenultreceprintr-undebleumargin

Tot înaintând, dăm peste o baltă foarte frumoasă
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_83-Totinaintanddampesteobaltafoarte

Un lac de podiş, un ecosistem acvatic incitant
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_84-Unlacdepodisunecosistemacvaticin

Loc de petrecut duminica
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_85-Locdepetrecutcivilizatduminica_r


Drumul FeRoviaR şi peisajele aferente secţiunii dintre acel lac şi Halta Brăieşti poate fi urmărit în acest videoclip. Pot spune că variaţia de relief şi amplasarea stânilor, a pădurilor şi a mlaştinilor sau a lacurilor au însemnat momente de relaxare şi de clătire a ochilor mei cu acel „colţ de Rai” prezent în Balada Mioriţa, prezent în această Românie. Natură înverzită alături de trecerea lină a trenului care leagă satele judeţului Botoşani au creat un peisaj tipic de viaţă rurală românească.




Ajungem în Brăieşti, localitate unde se află o biserică foarte frumoasă din lemn, precum şi 4 lacuri pline cu peşte proaspăt. La fel ca în Leorda, Bursuceni sau Bucecea, în Halta Brăieşti o specie înaltă de conifere veghează asupra călătorilor care urcă sau coboară din Trenul Personal 5583, Leorda – Dorohoi. Mai jos am postat şi o imagine cu ambianţa interioară a vagonului cu care am călătorit. Pot spune că am întâlnit unul dintre cele mai frumoase şi îngrijite vagoane de personal cu care am călătorit vreodată.

Halta Brăieşti
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_86-HaltaBraiesti_resize

Interiorul vagonului Trenului Personal
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_87-InteriorulvagonuluiTrenuluiPerso


09:50

La 12 kilometri de Leorda trecem prin Halta Văculeşti. Această localitate are şi o echipă de fotbal, despre a cărei activitate puteţi citi aici. În gara acestui sat, cu o populaţie mică şi care se ocupă cu agricultura, un bătrânel aştepta trenul pentru a ajunge la Dorohoi. Stătea la umbra copacilor din haltă alături de sacoşa de cumpărături şi bastonul de care se folosea să meargă. Este ajutat de nepotul său să urce în vagon, după care mecanicul şuieră şi pune în mişcare trenul.

Spre Văculeşti
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_88-SpreVaculesti_resize

O baltă cu multe berze
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_89-Obaltacuberze_resize

Ne apropiem de Văculeşti
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_90-NeapropiemdeVaculesti_resize

Halta Văculeşti
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_91-HaltaVaculesti_resize


10:00

Ne apropiem de Dorohoi, acolo unde linia 512, Leorda – Dorohoi, face casă bună cu linia 608, Dorohoi – Iaşi. Drumul parcurs între Văculeşti şi Dorohoi poate fi vizionat în ultimele minute ale videoclipului dedicat acestei excursii FeRoviaRe.

Dorohoiul, văzut „de sus”
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_91-Dorohoiulvazutdesus_resize

Multe curbe, însă de această dată coborâm
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_92-Multecurbeinsadeaceastadatacobor

Locomotiva coboară pe 512 cu vagonu-i plin de calatori
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_93-Locomotivacoboaracuvagonu-iplind

Iată şi un viaduct încă neblestemat cu vreo restricţie sau limitare de viteză
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_94-Iatasiunviaductincaneblestematcu


Dintotdeauna mi-a plăcut să văd un oraş, nişte munţi sau o apă din perspectiva „bird’s eye” sau, mai pe româneşte, „de sus”, „din avion”. Locul unde am copilărit, precum şi zona de relief a oraşului meu natal mi-a permis să admir oridecâteori am dorit străzile, şcolile sau bisericile pe unde m-au plimbat paşii vieţii. La fel şi atunci, pe 1 iunie 2008, am văzut Dorohoiul ca o panoramă. În prim plan, se poate observa o fabrică racordată la calea ferată. Din cercetările efectuate pe Internet, nu am găsit numele sau destinaţia economică a acestei uzine. Poate mă ajutaţi voi...

Tot mai aproape de destinaţie
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_95-Totmaiaproapededestinatie_resize

Aici, cândva, lucrau sute de oameni
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_96-Aicicandvalucrausutedeoameni_res


10:10

Intrarea în Gara Dorohoi dinspre Leorda a fost filmată în întregime, aşa că vă invit să o urmăriţi în cele ce urmează în videoclipul dedicat. Trenul circula încet din cauza limitărilor de viteze de 15 km/h.

Racordul cu linia industrială
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_97-Racordulculiniaindustriala_resiz

Intrare în Gara Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_98-IntrareinGaraDorohoi_resize


10:20

Trenul Personal cu o locomotivă şi un vagon soseşte în Gara Dorohoi cu o întârziere de doar 10 minute. O întârziere cauzată, repet, de Acceleratul 1851, Constanţa – Suceava. Trenul 5583 garează pe linia 1. Înainte de a încheia, vreau să precizez că viteza medie pe care trenul cu un vagon a parcurs 22 de kilometri a fost de 28 km/h.

Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_99-TrenulPersonalLeorda-DorohoiinGa

Gara Dorohoi
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi Th_100-GaraDorohoi_resize


Aici se termină prima parte din reportajul dedicat zilei de 1 iunie 2008, când am călătorit pe ruta Suceava – Dorohoi – Iaşi – Paşcani – Suceava. Vă invit, în continuare, să parcurgeţi episodul II: Excursie FeRoviaRă pe ruta 608, Dorohoi – Iaşi. Vă mulţumesc pentru atenţie şi vă doresc experienţe cât mai plăcute în urma călătoriilor pe care le efectuaţi cu trenul!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
 
511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 512 : Leorda - Dorohoi
» 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani
» 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani
» Leorda (511)
» Veresti (500)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: