Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+23
KQQ
florin94
Adrian78
IonutCFR2009
alexmorph3us
ciprian71
CalinIonMihai
Re6/6
cardinal
LanceR
SMDS
cfr500
IonutFanRailway
kristi kkk
ldh80
Vitosa
DAS 2011
riciu
Ony_x
Laurentiu Ciobanu
dan tm
Dr2005
AeroX
27 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26 ... 48  Urmatorul
AutorMesaj
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4065
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeLun 05 Feb 2024, 11:00

Eu nu zic sa nu se sustina schimbarea, doar ca nu inteleg ce e neecologic la nucleare.

O centrala nucleara e cea mai ecologica, ocupa cel mai putin spatiu raportat la puterea emisa si nici nu impacteaza mediul in vreun fel daca e intretinuta corect. Iar reziduurile nucleare pot fi binemersi ingropate in containere sigilate.

La vehiculele electrice, mai ai o problema cu acumulatorii, tehnologia cu litiu e potrivita pentru device-uri mici, gen telefoane mobile, gps-uri, nu pentru masini mari, unde costurile sunt prohibitive, idem si timpul mare de incarcare.

Pana nu se va dezvolta un acumulator care sa se poata incarca in maxim 2 minute, sa aiba o autonomie de macar 500 de km la viteze de autostrada si sa coste maxim 1000 de euro, eu nu le vad sa inlocuiasca termicele.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1697
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7654
Data de inscriere : 25/08/2008

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeLun 05 Feb 2024, 20:10

La momentul asta, masina electrica e masochism in stare pura!
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6663
Data de inscriere : 27/06/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeMier 07 Feb 2024, 12:39

Corect.

@Laurentiu Ciobanu
Nuclearele (daca nu le bubuie nimeni -ex. "fratii" de la rasarit) sunt printre cele mai ecologice dintre toate sursele de energie electrica. Iar ca eficienta nu mai zic ca le bat pe toate.

In teorie mai sunt doar doua chestii mai eficiente dar momentan super greu sau imposibil de realizat: energie din fuziune (exista teste, dar inca nimic concret), energie din reactii materie anti-materie (asta e clar imposibila in urmatorii 100 doua de ani).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeMier 07 Feb 2024, 13:47

CFR SA transmite că circulația feroviară este oprită temporar între stațiile Grădinița și Coșna după ce un arbore a căzut pe linia de cale ferată, iar echipajele de intervenție eliberează accesul.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că traficul feroviar este oprit la această oră între stațiile Grădinița și Coșna (linia CF Ilva Mică – Vatra Dornei), unde se intervine cu o drezină pantograf pentru îndepărtarea unui arbore căzut pe linia de cale ferată.

Personalul de specialitate al Regionalei CF Iași intervine la această oră cu drezina pantograf și cu personal de specialitate pentru tăierea și îndepărtarea unui copac prăbușit pe linia de cale ferată, între stațiile Grădinița și Coșna (linie simplă), la km 53+000.

Până la finalizarea intervențiilor și retragerea drezinei pantograf din linie curentă, trenul de călători IR 1832 (Cluj Napoca – Galați) este oprit temporar, de la ora 13.13, în stația Grădinița
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 08 Feb 2024, 08:49

Adrian78 a scris:
Pai cumva o să forțeze.oamenii că sa migreze spre electric la auto..Daca stai la casa sau ai la.birou priza de încărcare se merita electric daca nu îți cam.pierzi timpul.si banii
Poate îmi explici şi mie cum poţi încărca în - să zicem - 8 ore 500.000 de maşini simultan. Nicio reţea electrică nu face faţă la asemenea consum.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 08 Feb 2024, 08:58

Dr2005 a scris:
Adrian78 a scris:
Pai cumva o să forțeze.oamenii că sa migreze spre electric la auto..Daca stai la casa sau ai la.birou priza de încărcare se merita electric daca nu îți cam.pierzi timpul.si banii
Poate îmi explici şi mie cum poţi încărca în - să zicem - 8 ore 500.000 de maşini simultan. Nicio reţea electrică nu face faţă la asemenea consum.

Pai parcă am mai discutat că actuala.infrastructura nu face fata apoi nu o să încarce nimeni 500000 de mașini odată.
Si la.incarcarea electric puterea se împarte daca sunt 5 prize și 150kw
Sa vedem ce o sa facem după 2035 când o să avem taxe pe.masinile.electrice pe centrale termice de apartament de la stimabilii de la.UE care dau și aia niste directive de te doare bila
Probabil o sa amestece ăștia gazul cu hidrogenul.in centrale că nu mai aibă atâta CO2
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeMier 14 Feb 2024, 22:42

https://www.economica.net/arf-ar-putea-lansa-licitatie-pentru-achizitia-a-inca-23-de-locomotive-noi_721991.html
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeSam 17 Feb 2024, 23:15

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-26904335-topul-celor-mai-lente-linii-din-romania-unde-poti-depasi-trenul-daca-mergi-bicicleta.htm?fbclid=IwAR0S-6A23gh_zt_yWwRI61e5RhwGXrYhJzLMnMDyrBBpTzEUg0XGYS7jONU
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 22 Feb 2024, 19:01

Economia noastră postdecembristă controlata de servicii

https://clubferoviar.ro/contract-pentru-modernizarea-locomotivelor-cfr-calatori/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeVin 23 Feb 2024, 08:53

A murit Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului Vaslui, inainte de revolutie! Un articol pe aceasta tema din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", articol scris de Lucian Timofticiuc:

A murit ultimul lider comunist al județului Vaslui

CONDOLEANȚE… Ioan Pavel a fost ultimul prim secretar al județului Vaslui, pe care l-a condus din noiembrie 1987, până la Revoluția din decembrie 1989. A plecat din județ, a doua zi după fuga lui Ceașușescu și s-a întors acasă, la Timișoara cu un ARO particular, condus de un om de încredere de la ferma partidului. După 1989 nu a intrat în politică, nici în afaceri, ci a preferat să rămână un om dedicat profesiei de inginer. La Timișoara, după Revoluție, a fost directorul Comcerealului din județul respectiv, până când compania s-a privatizat. După aceea a lucrat la o firmă de asigurări până s-a pensionat. Ieri, la vârsta de 83 de ani, acesta s-a stins din viață, anunțul făcându-l fiul acestuia. La Vaslui, cei care l-au cunoscut nu au avut decât cuvinte de laudă și spun că în timpul cât a fost prim secretar, județul a fost răsfățat. “Veneau oameni din alte județe să cumpere mâncare de la Vaslui, fiindcă noi aveam rafturile pline, grație acestui om”, a spus Adrian Porumboiu, care la acea vreme era directorul executiv al Întreprinderii Comerciale de Stat de Alimentație Publică (ICSAP).

Ioan Pavel a fost unul dintre conducătorii luminați ai comunismului din Vaslui. Acesta a venit în județ din Timișoara, după evenimentele din 15 noiembrie 1987 de la Brașov, când Ion Frățilă, mâna de fier a lui Ceaușescu de la Vaslui a fost mutat la Prahova, unde se considera că este mare nevoie de un om cu expertiză pentru a ține masele în frâu. Despre cum împărțea dreptatea Ioan Pavel, la Vaslui, ne-a povestit Adrian Porumboiu. Iată ce-și amintește acesta. “Eram la Casa de Cultură la un bilanț, unde fiecare șef era întrebat dacă și-a făcut planul ori nu. Eu la acea vreme eram director la ICSAP și le-am spus că planul îl facem, dar cu vin și coniac de la Vidișamp, nu cu alimente și că nu era normal. Le-am arătat că la alimentele de bază repartițiile nu se respectau de nicio culoare, iar eu mă închideam global ca sumă, dar cu vânzări crescute la alcool. Când am văzut că sala amuțise că avusesem curaj să spun adevărul, am apăsat și mai tare spunând: “Vă dați seama ce copii o să iasă la Vaslui, când noi ne facem planul la întreprindere cu vin și coniac de la Huși?”. Cum era firesc la acea vreme, a doua zi, la prima oră eram chemat la primul secretar, iar pe biroul său era plicul albastru de la Securitate, în care erau notele cu ce fusese la ședința de bilanț. În birou mai era domnul Strungariu, șeful de la Agricultură, care m-a luat tare: “Cum vă permiteți tovarășul Porumboiu să denigrați județul, să spuneți că vasluienii sunt campioni la consumul de alcool?”. Eu atunci am scos repartițiile și i-am arătat primului secretar cum acestea nu erau onorate decât în proporție de maxim 60%. Calm, Pavel le-a studiat și a dat dispoziție: “De mâine să fie onorate toate repartițiile la alimente, așa cum sunt ele, în aceste documente. Să nu mai aud că țineți polulația înfomentată”. Ei, de atunci magazinele la Vaslui erau pline. Se găseau salamuri, pâine, ulei, unt, lapte, de veneau oameni și din județele vecine să se aprovizioneze. V-am povestit acest episod ca să înțelegeți ce om era Ioan Pavel, un bănățean, cu suflet de moldovean. Acum că am aflat că acesta a murit, e normal să mă încerce un sentiment de tristețe, fiindcă rar întâlnești în viață un om de o așa probitate morală și de un spirit al dreptății cum nu am văzut. Sunt mândru că l-am cunoscut, că am avut onoarea să lucrez sub comanda sa și fără să fac vreo greșeală afirm cu toată ființa mea că acest om face cât toți prefecții și președinții de CJ care s-au perindat în cei 34 de ani prin Palatul Administrativ, la un loc”, a spus Adrian Porumboiu.

Florin Manea de la Mărul de Aur era preferatul lui Pavel. Mereu îl ducea la Timișoara, acasă

Florin Manea, cel care a creat la Vaslui brandul, Mărul de Aur și a reușit să salveze o parte din livezile de la Podul Înalt, pe care le-a înmulțit ne-a spus că avut o relație bună cu fostul prim secretar. Pe atunci, acesta lucra la Trustul SMA Vaslui (o întreprindere cu 6.500 de tractoriști și peste 100 de ingineri) și conducea mașina de protocol o unității, o Dacie Break neagră, cu numărul 31-VS-101. A fost cel care îl ducea când pe primul secretar, când pe soție la Timișoara. Ne-a povestit un episod hazliu, care merită consemnat: “Mă trimisese de la județ, cu niște pomeni, fiindcă murise tatăl domnului Pavel. Dar nu știu cum au înțeles ai noștri că eu am ajuns cu pomenile și cu vinul, la o zi după înmormântare. Vă dați seama că ne-am făcut de râs, dar domnul Pavel se descurcase. Avea un fin pe la Comtim și ce să vă spun, că am plecat cu portbagajul plin. Despre primul secretar ce să vă spun? Era un bănățean așezat, nu iute precum domnul Frățilă, cumpătat și mereu căuta să judece lucrurile drept. Am fost de mai multe ori acasă la dumnealui. I-am dus soția, care era profesor universitar, o doamnă extrem de politicoasă. Tot timpul se purtau cu mine ca cu un membru al familiei. Eu beam cafea râșnită de primul secretar și făcută de un profesor universitar. Pentru unii astăzi nu pare mare lucru, dar atunci pentru mine acest lucru avea o semnificație aparte. După Revoluție domnul Pavel a plecat discret din județ, fără tam-tam. A plecat a doua zi, după fuga lui Ceaușescu, cu un ARO particular, al unui băiat de la noi, Dodu. Acesta tocmai cumpărase de la partid un ARO cu preț mai mic, că așa era atunci. După 100.000 de kilometri, șefii de la partid vindeau mașinile. Și băiatul acesta l-a luat el. Și l-a dus și pe domnul prim secretar, mai întâi la Piatra Neamț, unde avea niște rude și mai apoi la Timișoara. Nu a plecat că l-a fugărit cineva, ci pur și simplu că își încheiase mandatul. Nu a făcut rău la nimeni, din contra a ajutat cât a putut lumea. Dumnezeu să-l odihnească și pot spune că cel puțin pentru mine acesta reprezintă o bucățică de istorie județului nostru”.

Fiul primului secretar, cel care a dat vestea morții fostului conducător comunist, amintiri din perioada cât a stat la Vaslui

AMINTIRI… Fiul lui Pavel, tot Ioan, a fost cel care ne-a dat vestea că fostul prim secretar a murit la Timișoara, așa cum și-a dorit, într-o discreție totală. Acesta își amintește cu drag de județul Vaslui, fiindcă reprezintă locul în care și-a petrecut o parte a adolescenței sale. A spus că în această vară vrea să vină cu copilul său la Vaslui, să-i arate județul pe care bunicul său l-a condus mai bine de doi ani. Și-a amintit un moment hazliu din perioada cât a stat la Vaslui și astfel a vrut să rememoreze o parte din amintirile cu tatăl său de la Vaslui, acum când cei doi se despart pentru totdeauna: “Veneam de la școală și mă tot opream la telefonul cu firul roșu, pe care tatăl meu mi-a interzis să-l folosesc vreodată. Era acel telefon scurt, cu care vorbeai direct cu Ceaușescu. Eu habar nu aveam, știam doar atât că trebuie să nu ridic receptorul. Și am comis-o! La celălalt capăt al firului am auzit o voce de femeie, care m-a întrebat ce doresc. Eu am spus că vreau să vorbesc cu tovarășul și ce să vezi, mi-l dă pe Ceaușescu. Acesta m-a întrebat ce vreau, cu o voce calmă. Și-a dat seama că sunt un puști. Eu, fâstâcit, i-am spus că îmi este foame. M-a asigurat că vine tata imediat și se rezolvă și cu masa. A venit tata, într-o suflare, că nu știa ce s-a întâmplat și părintește m-a certat, dar nu așa tare. Era mândru că mă descurcasem cu Ceaușescu, dar era speriat. Și uite cum am vorbit eu cu șeful statului, când eram un puști”, a spus băiatul primului secretar, care acum se apropie de 50 de ani.

Link articol https://www.vremeanoua.ro/a-murit-ultimul-lider-comunist-al-judetului-vaslui/
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeVin 23 Feb 2024, 11:41

https://ziaruldemaramures.ro/administratie/videoexclusivitate-cladirea-garii-cfr-baia-mare-a-fost-inchisa-de-protectia-consumatorului-maramures/?fbclid=IwAR34WCjxB22Q6DU6JCxaqPhaw579V0XTuDrf0VoE458xLsnoErL343fLQoQ
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeVin 23 Feb 2024, 14:20

Aceste gari imense nu mai corespund cerintelor actuale de trafic. Industria baimareana fiind aproape inexistenta, pentru ce sa mai tina ditamai huiduma de gara... Costuri energetice imense pt nimic. Populatia municipiului Baia Mare a scazut de la peste 150.000 locuitori in 1990, la cca 100.000 locuitori in prezent...
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeVin 23 Feb 2024, 21:33

https://clubferoviar.ro/bilantul-astra-trans-carpatic-pe-2023-rame-electrice/?fbclid=IwAR2aq8yMfRjm6TfD0mJmbjr4zF_hKy3hPFT4bWNh666f76Dlx67pY7LFa7c
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeSam 24 Feb 2024, 23:31

Adrian78 a scris:
https://ziaruldemaramures.ro/administratie/videoexclusivitate-cladirea-garii-cfr-baia-mare-a-fost-inchisa-de-protectia-consumatorului-maramures/?fbclid=IwAR34WCjxB22Q6DU6JCxaqPhaw579V0XTuDrf0VoE458xLsnoErL343fLQoQ
Ca de obicei, ANPC îşi depăşeşte atribuţiile, doar ca să îşi facă reclamă. Dar, na, acum 20 de ani făcea unul la fel şi acum a ajuns primar.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitimeDum 25 Feb 2024, 10:25

https://clubferoviar.ro/operatorii-privati-de-marfa-se-opun-infiintarii-carpatica-feroviar/
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 5 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 5 din 48Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26 ... 48  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei
» Revista presei (partea II)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: