Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Revista presei Joi 04 Ian 2024, 11:47
Și Egyptul își face linie de mare viteză și aia au desert grămadă la.fel.ca Marocul Transportul feroviar nu este prioritate pentru noi că nu iasă bani din accize și taxe ISCTR și multe altele dar te plângi că nu circula lumea cu trenul da tu companie anulezi an de an trenuri care fac legătura între orașe..
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Joi 04 Ian 2024, 11:48, editata de 1 ori
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Revista presei Joi 04 Ian 2024, 11:48
S-a facut ciotul ala spre aeroport. In 30j-si de ani. In rest, da, dezlegare la pomeni. O sa-ti zica Dr2005 ca asa se face economie. Si ca e eficient sa avem IC-uri pe banda rulanta pline de pomenile astea. Cica asa e bine si asa trebuie. Tot altii ne obliga mereu, nu le gandesc ei.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Joi 04 Ian 2024, 14:32
Ce distanţe între localităţi sunt în Mexic şi Indonezia, comparativ cu România? Marea viteză necesită oraşe mari şi distanţe de măcar 3 - 400 km fără oprire între ele. Există ţări mai dezvoltate ca noi care nu au astfel de trenuri (gen Austria) ori care le folosesc doar în trafic internaţional (Belgia, Olanda), că ţările nu au aglomerări urbane mari şi distanţe mari.
Tren Maya din Mexic, până la urmă, nu a ieşit chiar aşa bine:
Cât de bine se va dezvolta, om trăi şi om vedea, la câtă corupţie e în Mexic, nu m-aş mira ca lucrurile să rămână ca acum.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Joi 04 Ian 2024, 15:55
Nu zice nimeni sa faci TGV, dar o viteza sporita sau ceva spre 200 km/h s-ar putea gasi si la noi.
In China insa am mers de la Shanghai la Hangzou cu 300 km/h cu o oprire la dus si 2 sau 3 la intors. Desigur acolo numarul de calatori justifica opririle , dar tot a mers cu 300km/h asta vreau sa zic.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Revista presei Vin 05 Ian 2024, 09:47
Eu unu' as fi multumit cu 120-160 pe magistrale pe zonele de campie si 100 in rest, nevermind mare viteza. Ar relansa traficul feroviar, ca infrastructura o avem deja, materialul rulant cam lipseste.
La marfa ar fi mai utila o triplare decat o crestere a vitezei unde e traficul mare, ar castiga mai mult la viteza medie daca nu ar mai sta in abatute.
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: Revista presei Vin 05 Ian 2024, 11:47
Triplarea ar fi o idee, doar ca necesita investitii mari si nu prea vad cum se va intampla asta. Mai degraba ar merge varianta ca traficul de marfa sa se desfasoare preponderent noaptea ca sa nu incurce trenurile de calatori. Noaptea oricum nu prea sunt asa multe trenuri de calatori asa ca ar fi o posibilitate sa mearga marfa mai mult noaptea.
Ultima editare efectuata de catre Ony_x in Vin 05 Ian 2024, 11:48, editata de 1 ori
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Revista presei Vin 05 Ian 2024, 11:47
Asa e. NU ma coafeaza 300 km la ora pentru distantele din Romania. Dar o viteza comerciala (!!!) de 90 km/ora ar fi superb. NU vreau reabilitari cap coada, dar vreau sa NU mai am limitari de viteza sub 60 km la ora de pilda pe nicio sectie principala si acelea cand apar sa fie reparate in maximum 2 saptamani. (exceptie acolo unde structural nu se poate). Ma uitam in Norvegia, nu au viteze ametitoare dar circula CONSTANT.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Vin 05 Ian 2024, 11:56
riciu a scris:
Asa e. NU ma coafeaza 300 km la ora pentru distantele din Romania. Dar o viteza comerciala (!!!) de 90 km/ora ar fi superb. NU vreau reabilitari cap coada, dar vreau sa NU mai am limitari de viteza sub 60 km la ora de pilda pe nicio sectie principala si acelea cand apar sa fie reparate in maximum 2 saptamani. (exceptie acolo unde structural nu se poate). Ma uitam in Norvegia, nu au viteze ametitoare dar circula CONSTANT.
La.fel.si in Suedia au porțiuni cu 120-140 și 200km/h dar se scot medii de 100km/h lejer gen 350km in 3h30 cu 4 opriri
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: Revista presei Vin 05 Ian 2024, 21:42
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: Revista presei Joi 11 Ian 2024, 12:20
Iar au luat foc niste vagoane dezafectate in zona Basarab: https://clubferoviar.ro/incendiu-la-vagoane-dezafectate/ Cel mai probabil niste homless au facut iar focul in vagoane ca sa se incalzeasca. Am mai discutat aici pe forum despre vagoanele dezafectate din zona Basarab care ar fi trebuit de mult casate dar cineva ne-a explicat ca e foarte complicata procedura de casare.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Joi 11 Ian 2024, 13:50
Mi se pare mie s-au multe incidente feroviare s-au intimplat din cauza infrastructurii sau a materialului rulant prost intretinut si nu din cauza materialului nou sosit de la producatori? ce e cu taxa asta
@ony_x, vezi bine ca boschetarii nu se cramponeaza de procedura curtii de conturi. Problema este ca acum aceeasi procedura trebuie aplicata acestor epave.
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: Revista presei Joi 11 Ian 2024, 15:17
La un moment dat ar trebui si o discutie despre utilitatea grupei tehnice Basarab. Atat grupa tehnica cat si gara Basarab nu mai au cine stie ce utilitate in prezent. Pe vremuri grupa tehnica Basarab deservea si zona industriala Basarab care nu mai exista de mult, vechile rezervoare de pacura ale CET Grozavesti care si alea nu mai exista de mult, pe locul lor fiind acum Carrefour Orhideea. Mai era si centrul postal de tranzit Bucuesti dar nici ala nu mai lucreaza cu calea ferata. In prezent, mai sunt cateva EA-uri ale CFR Calatori garate pe linia secundara din spatele Garii Basarab + epavele vagoanelor garate aici: https://www.google.com/maps/@44.4525754,26.0611667,3a,75y,28.67h,84.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1s95a6rt8AlH9UWegn31s8QA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D95a6rt8AlH9UWegn31s8QA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D118.02984%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?entry=ttu In ceea ce priveste Gara Basarab, nici asta nu mai are vreo utilitate, toate cele cateva trenuri care mai merg acolo ar putea fi mutate la Gara de Nord fara probleme. Toata zona ar putea fi demolata sau transformata in altceva, cum ar fi muzeul cailor ferate romane pe care il tot asteptam de atata timp.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Joi 11 Ian 2024, 15:20
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Joi 11 Ian 2024, 15:24
Ony_x a scris:
La un moment dat ar trebui si o discutie despre utilitatea grupei tehnice Basarab. Atat grupa tehnica cat si gara Basarab nu mai au cine stie ce utilitate in prezent. Pe vremuri grupa tehnica Basarab deservea si zona industriala Basarab care nu mai exista de mult, vechile rezervoare de pacura ale CET Grozavesti care si alea nu mai exista de mult, pe locul lor fiind acum Carrefour Orhideea. Mai era si centrul postal de tranzit Bucuesti dar nici ala nu mai lucreaza cu calea ferata. In prezent, mai sunt cateva EA-uri ale CFR Calatori garate pe linia secundara din spatele Garii Basarab + epavele vagoanelor garate aici: https://www.google.com/maps/@44.4525754,26.0611667,3a,75y,28.67h,84.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1s95a6rt8AlH9UWegn31s8QA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D95a6rt8AlH9UWegn31s8QA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D118.02984%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?entry=ttu In ceea ce priveste Gara Basarab, nici asta nu mai are vreo utilitate, toate cele cateva trenuri care mai merg acolo ar putea fi mutate la Gara de Nord fara probleme. Toata zona ar putea fi demolata sau transformata in altceva, cum ar fi muzeul cailor ferate romane pe care il tot asteptam de atata timp.
Gara de Nord deja se apropie de capacitatea maxima si Gara Basarab poate suplini numarul de trenuri, inclusiv firmele private care momentan nu vor acolo trenuri.
Bucurestiul are mare nevoie de noi gari, iar traficul feroviar de calatori va creste pe termen lung, dupa ce preturile la calatoria cu trenul se va apropia de microbuze/autocare, conditiile, numarul de trenuri se va majora.
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: Revista presei Joi 11 Ian 2024, 16:25
Da, clar de acord ca traficul feroviar va creste in anii viitori. Si in mod clar ca este nevoie ca traficul feroviar sa nu fie concentrat tot in Gara de Nord. Dar pentru asta ar fi nevoie de gari moderne, nu de o gara cu 3 linii din anii 50 cum este Gara Basarab. In ceea ce priveste Gara de Nord la limita, nu stiu ce sa zic, in anii 80- 90 in timpul zilelor aproape toate liniile din Gara de Nord erau pline cu trenuri, acum majoritatea liniilor sunt goale in majoritatea intervalelor orare. Gara Basarab + zona aferenta ar putea fi demolata si in locul respectiv ar putea fi construita o gara moderna ca extensie la Gara de Nord. Nu trebuie sa fie cine stie ce, ma gandesc la ceva in genul garii Galati ar fi perfect.