|
| Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
+46marius_catalin84 Alerus92 vlad237 bobi kristi kkk tudorstr44 cristi ar Cipri Andrei Neculai ciprian71 ets2oltromânia buzibumi t1972 mihai_tm @ndrey miguel1975 ldh80 MariusM g.popovici Maddox TER200 Adirmvl IDM69MDI aris86 Luna TVlad dan tm myhnea07 cardinal Whyse1 Bebe AeroX Laurentiu Ciobanu vanchorusebulgaria IonutCFR2009 riciu Dr2005 cristi_tgv billy752-istu SMDS 92Dragos cfr500 Saruman Vitosa Adrian78 razvan - trenuri ALEXCFR 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mier 01 Noi 2023, 22:38 | |
| Dacă decizia de transforma câteva IR în IC a fost bună sau nu vom vedea când vom aduna numărul de călători pe 2024. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 02 Noi 2023, 09:20 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adevărul e că multe linii nu au deservit niciodată un trafic real de călători, erau trenuri puse de umplutură şi călători care n-aveau de ales decât să meargă câţiva km pe câmp până la gară. Şi, desigur, erau angajaţii CFR de pe secţii care tot cu trenul mergeau la/de la muncă. Toată cererea asta de transport era artificială şi n-avea cum să reziste în afara comunismului.
Avem multe locuri prin tara unde ai un DN plin de masini iar calea ferata de alaturi e goala. De ce e goala? Pentru ca sunt 2-3 trenuri pe zi (eventual facute cu Malaxe), iar lumea nici nu se uita dupa trenuri. Iar referitor la transformarea IR-urilor in IC-uri e mai greu sa numeri calatorii cand ei nu au de unde alege. Oamenii si-ar fi dorit RE-uri, nu IC-uri, ca doar de RE-uri sunt conditii in tara asta. In tara asta inca mai ai etajate la tarif de IR. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 02 Noi 2023, 13:29 | |
| Coruptia si incompetenta isi spun cuvantul. Cei care fac mersul trenurilor la CFR Calatori si ARF NU au lucrat o zi in VANZARI sau MARKETING la o firma privata sa stie cum este cererea si oferta, ce vor clientii.
CFR SA nu are suficienti bani pentru reparatii rapide si modernizari la linii, si acolo este coruptie, iar lumea calatoreste putin cu trenul pe ansamblul tarii. Nu se poate functiona doar cu trenuri bune pe cateva sectii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 02 Noi 2023, 14:54 | |
| Din cauza tergiversării modificărilor legislative de către Ministerul de Finanţe, ARF tot nu are temeiul legal să se implice în elaborarea mersului de tren. Poate de la anul...
Orice firmă privată poate opera trenuri nesubvenţionate pe unde doreşte. Faptul că nu se înghesuie spune multe... mai ales că transportul feroviar nu este rentabil la tarifele de acum, iar un privat operând la costul real ar da faliment în 2 zile. Şi treaba asta e valabilă prin toată Europa, doar la marea viteză se poate fără subvenţii în anumite condiţii (dar şi acolo operatorii mari au în spate nişte operatori naţionali din unele state, care pompează bani în ei) sau cu subvenţii mascate (DB) ori cu umflat costuri pe servicii subvenţionate pentru a acoperi pierderile de la serviciile nesubvenţionate (Leo Express, Regiojet). _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 02 Noi 2023, 14:58 | |
| Si nici macar nu poti spune ca ai trenuri bune; daca ai grad de ocupare 100% la un tren de 4 vagoane, nu se poate spune ca ala e tren bun, ci cel mult ca e mai putin pagubos decat loco+1 vagon.
Ma uitam la trenul Regio-Calatori de sambata dimineata catre Brasov: trenul ala cred ca are pe putin 1000 de calatori in el, dar are tarif de RE. Restul au 4-5 vagoane. R3021 mai nou e si el destul de plin la 6 vagoane. Sezonierul Sibiu-Mangalia e plin in week-end pentru ca are ore bune pentru bucuresteni, tot e mai convenabil decat sa plateasca cazarea. Dar de la 13 vagoane a ajuns la 7-8. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 02 Noi 2023, 16:07 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Sezonierul Sibiu-Mangalia e plin in week-end pentru ca are ore bune pentru bucuresteni, tot e mai convenabil decat sa plateasca cazarea. Dar de la 13 vagoane a ajuns la 7-8.
În condiţiile unei compensaţii egale pe tren*km şi pentru R şi pentru IR, pe Bucureşti - Mangalia avem: - 13 etajate cu o medie de 100 căl/vag (da, ştiu că sunt de 120) = 1300 călători x 42 lei (tarif R pentru 268 km) = 54.600 lei - 7 etajate cu o medie de 100 căl/vag = 700 x 80 lei (tarif IR + rezervare loc) = 56.000 lei, asta în condiţiile în care costurile de exploatare sunt mai mici pentru 7 vagoane decât pentru 13. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Joi 02 Noi 2023, 16:44 | |
| Compensatiile alea nu sunt platite din impozitele cetatenilor? |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8372 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 04 Noi 2023, 08:37 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Coruptia si incompetenta isi spun cuvantul. Cei care fac mersul trenurilor la CFR Calatori si ARF NU au lucrat o zi in VANZARI sau MARKETING la o firma privata sa stie cum este cererea si oferta, ce vor clientii.
De parca ar fi lucrat in orice domeniu... Sunt angajati fara experimente si pe relatii. La o companie normala iti platesti tu angajatii sa mearga afara in misiune de 5-6 luni, sa isi faca cursuri + examen , invatand de la ÖBB, CD, DB etc. Sa isi aduca apoi acasa technologiile invatate si sa le ofere sistemului , ca iti scoti banii dupa... dar Mnoah. Niciun training nimic, oferte si modificari dupa burta fiecaruia si aia e. IC. pentru cine IC in Romania ? Cu exceptia Constantei nu au rost IC-uri in Romania. Stai sa termine Sighisoara-Brasov si Cluj-Oradea apoi se poate face IC Constanta-Arad cu detasare in Coslariu pentru Oradea + TG Mures si cam asta basta. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 04 Noi 2023, 09:45 | |
| - Dr2005 a scris:
- Din cauza tergiversării modificărilor legislative de către Ministerul de Finanţe, ARF tot nu are temeiul legal să se implice în elaborarea mersului de tren. Poate de la anul...
Orice firmă privată poate opera trenuri nesubvenţionate pe unde doreşte. Faptul că nu se înghesuie spune multe... mai ales că transportul feroviar nu este rentabil la tarifele de acum, iar un privat operând la costul real ar da faliment în 2 zile. Şi treaba asta e valabilă prin toată Europa, doar la marea viteză se poate fără subvenţii în anumite condiţii (dar şi acolo operatorii mari au în spate nişte operatori naţionali din unele state, care pompează bani în ei) sau cu subvenţii mascate (DB) ori cu umflat costuri pe servicii subvenţionate pentru a acoperi pierderile de la serviciile nesubvenţionate (Leo Express, Regiojet). In privat patronul nu vrea explicatii, vrea rezultate. Are juristi sa-i prezinte ce zice si ce nu zice legea, are specialisti pe domeniul lui, are finantisti si contabili, samd... tocmai ca sa vada toata poza inainte de a lua o decizie. Dupa ce vede poza de ansamblu, stabiliteste obiective. Nu se realizeaza, cad capede. A... foarte important, obiectivele sunt realizabile, nu povesti despre Frumoasa Adormita! Patronului i se spun si chestiile naspa, ca daca se inconjoara de "yes-man-i" da faliment. Si lumea s-a saturat de explicatii ca nu e aia, ca stai ca e ailalta samd.
Cad despre faptul ca o firma privata poate dar nu opereaza, este fix pentru ca facut analiza de mai sus. Normal ca daca nu e rentabil nu pun trenuri. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 11 Noi 2023, 18:45 | |
| Dacă pe facebook e ziua discuțiilor despre noul mers al trenurilor, zic să mai dezmorțim puțin și acest forum, și voi dezbate ceva despre mersul la vară pe secția Mangalia - Constanța și anume trenul Regio 8800, un fel de tren sezonier. In vara asta a avut mersul Mangalia 4.55 - Constanța 6.25, apoi l-au anulat începând cu 1 august. În 2024 va avea mersul Mangalia 4.30 - Constanța 6.09 Tot așa îl vor anula la 1 august ? Ce mă frapează pe mine. Dacă ai o boare de călători doar de la Costinești la Constanța sau doar de la Tuzla la Constanța sau doar de la Eforii la Constanța nu mai bine pui un tren la 5 din Constanța și îl duci doar până la Eforii sau Tuzla sau Costinești, dai locomotiva împrejur și după 15-20 minute să plece trenul 8800 ? Bine pentru Tuzla faci ceva gen Păușa 5 minute staționare și înapoi de unde a venit. În cazul de față vorbim despre Constanța. Cu malaxor bineînțeles. Că-s vreo 5 bucăți la depoul Medgidia iar vara cu excepția a două care merg la Fetești pentru a face trenurile Ciulnița - Slobozia - Ciulnița (unul e ținut de rezervă), restul nu au prestație și stau 3 luni degeaba. Dar nici nu le-ar da prin țară pe unde ar fi nevoie de ele. Deh metehne comuniste, e automotorul depoului x (în cazul de față Medgidia) sau al Regionalei x (în cazul de față Constanța) e al nostru și nu îl dăm să ni-l aducă înapoi stricat. De parcă pe Regionala Constanța nu se defectează. Păi dacă punem accentul doar pe vopsea ca să dea bine în poze și nu reparăm la ele ce trebuie cum să nu se defecteze ? Sau să ajungă la gard. Vezi tsam 871, etc altele. Dar deja devagăm de la subiect. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Sam 11 Noi 2023, 19:05 | |
| Si tot din grozaviile noului mers de tren... IR 1823 Bucuresti Nord 08:14 - Craiova 12:15 (4h01min) RE 11611 Bucuresti Nord 08:52 - Craiova 12:36 (3h44min) Deci, in Romanica lucrului bine falimentat, un IR a ajuns sa faca mai mult decat un RE, desi ambele circula pe aceiasi linie, evident dar nu cu aceiasi fraieri platitori de tarif IR... In 2024, sa-l faceti IC, nu uitati... |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Dum 12 Noi 2023, 10:53 | |
| Și tot la capitolul minusuri
R 8582 Ciulnița 9.11 - Slobozia Veche 9.40 R 8591 Ciulnița 9.12 - Călărași Sud 9.44 Dacă tot îl așteaptă pe IR 1580 Constanța 7.30 - Ciulnița 8.56, cât mai dura să îl aștepte și pe IR 1583 (vara IR1994) București 8.20 - Ciulnița 9.21 ? Știu, încă vreo 25 minute staționare. Apoi poate că mai făceau și alți useri observație că dacă tot pleca la să zicem un 9.36 de ce nu îl așteaptă și pe IR 1582 Constanța 8.20 - Ciulnița 9.46 ? Deci dacă vrei să mergi de la București la Călărași sau Slobozia te vezi nevoit să mergi cu IR 1581 (vara IR1981) București 7.00 - Ciulnița 8 apoi să aștepți 70 minute in Ciulnița. Pentru Călărași nu e problemă, de la autogara Obor ai microbuz la 6.45 și în 2h ești în Călărași. Nu stai după CFR să faci 4h pe drum. Ba chiar salariații lor îți spun în față "nu vă convine cu trenul mergeți cu altceva" !
Si am mai observat anomalie. IR 1586 Constanța 14.20 - Ciulnița 15.46 R 8593 Ciulnița 15.51 - Călărași Sud 16.20 R 8584 Ciulnița 15.51 - Slobozia Veche 16.20 Ia bilet direct dacă poți ! Mă întreb, la vară când IR 1996 vine de la Mangalia la 15 minute după 1686 (bine, 1686 nu circulă vara) ce rost mai are să oprească în Ciulnița? Sau de multe ori m-am întrebat de ce mai oprește IR 1990 la ora 23 în Ciulnița ! Dar astea sunt din ciclul să mai tragem de timp sau să mai fwtem o legătură să gonim lumea de la trenul operatorului național. Cunoaștem politica lor și care e interesul. |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3651 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Dum 12 Noi 2023, 14:17 | |
| Din seria "minuni de la noul mers"
1864 (Iasi-Galati) plecare din Iasi la 08h03. 1765 (TM-Iasi) sosire in Iasi la 08h13.
S-a mai dus o legatura pentru cine voia sa vina de pe 502/500 si sa continue spre Vaslui/Barlad/Tecuci/Galati.
Pana acum, daca 1765 avea intarziere, 1864 astepta, ca tren de legatura.
|
| | | buzibumi
Numarul mesajelor : 12 Varsta : 38 Localizare : Timisoara Reputatie : 3673 Data de inscriere : 15/11/2014
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 14 Noi 2023, 11:54 | |
| Mie mi se pare halucinant cum Timisoara nu are trenuri directe cu Brasov, Targu Mures, Sibiu. Cu Deva, desi este la 180km, este doar trenul 1765/1763 prin Arad. Am mai spus-o pe aici, efectic nu inteleg lasarea in paragina a liniei Lugoj-Ilia pe portiunea Marigina-Ilia (acum din cauza lucrarilor pe Oradea-Cluj s-a introdus 1833/1831 pe aici) dar trenurile de Targu Mures si Sibiu (in special cel de Targu Mures din cauza orei de plecare din Timisoara) era foarte util. Inca un lucru foarte deranjant pentru mine, ultimul tren din Lugoj spre Timisoara placa la ora 21.30.... o rusine. Macar pana acum 349 pleca la 22.25, mult mai bine. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 Mar 14 Noi 2023, 13:36 | |
| Si mie mi se pare ciudat, mai ales de cand Timisoara o ia pe urma Clujului si a Brasovului dpdv oportunitati de munca si de trai, ca sa nu mai vorbim ca nici de turisti nu duce lipsa. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2023-2024 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2023-2024 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |