Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 16 Feb 2024, 22:33
Vitosa a scris:
@ldh80 unul singur a construit Electroputere VFU Pașcani. Cred că Dr2005 se referă la acele automotoare IC4 aduse din Danemarca.
@SMDS dacă le modernizează gen așa numitele pume, mai bine nu. E un chin și pentru mecanic (proastă idee au avut montând manșa mult în stânga pupitrului de stai cu mâna stângă întinsă aproape la maxim) dar și pentru locomotivă când simte 10-15 vagoane. Dar lumea aplaudă ca focile pe rețele de socializare când le văd frumos vopsite crezând și că e un început nou de viață pentru ele.
Chiar am vorbit cu un mecanic de Timișoara titular la 930 și se plângea și el că au fost niste experimente nereusite
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 17 Feb 2024, 15:50
tudorstr44 a scris:
De ce în sistemul feroviar românesc e încăpățânarea asta că dacă s-a stabilit ceva prin livret de la noul mers (timpii de parcurs), nu se mai schimbă până la viitorul mers?
Am întâlnit de nenumărate ori situații precum: un tren avea oprire 7 minute în livret că trebuia să aștepe alt tren (pentru cruce, linie simplă), dar acel tren pe care trebuia să îl aștepte nu mai circula de luni bune. Cu toate acestea, nu era redusă oprirea la 1-2 minute până la următorul mers, trenul staționând 7 minute degeaba timp de luni de zile.
Un alt exemplu: s-au umflat timpii trenurilor care merg de la Arad la Caransebes astfel încât există trenuri care ajung timpuriu zilnic chiar și cu 25 minute în unele stații. Înțeleg că e vorba de lucrări acolo, dar ele încă nu au început. Mi se pare contraintuitiv să circule trenurile luni de zile cu timpii calculați pentru când o să înceapă lucrările și se vor instaura restricții. Nu era mai normal să fie totul mai flexibil și să se adapteze livretul în funcție de situația reală, în prezent, din teren?
Pare că atunci când se stabilește ceva, rămâne un an de zile bătut în cuie indiferent de ce se schimbă în teren sau nu.
A doua curiozitate: de ce la noi se dă semnal sonor (goarnă) înaintea plecării trenului din stație? În ce țări se mai practică actualmente asta?
A treia curiozitate: De ce dacă două trenuri au plecarea la aceeași oră, nu se dă niciodată plecarea simultan? În ultima perioadă am văzut că se evită din fașă treaba asta, modificând ora de plecare cu 2 minute a unuia dintre trenuri. În stații intermediare, mă gândesc că poate fi vorba de motive de siguranță. Dar în stații unde au avut loc formarea garniturilor (de ex. București Nord) de ce nu poate, de exemplu, să plece un tren de la linia 11 spre Constanța în același timp cu unul de la linia 4 spre Craiova?
Mai revin odată asupra acestui subiect. Vezi că simultan pleacă în același timp și merg pe linii apropiate o bună bucată de drum următoarele trenuri R 8001 București - Constanța pl 6.24 de la linia 9 IR 1655 București - Suceava pl 6.24 de la linia 8 IR 1883 București - Constanța pl 12.30 de la linia 9 R-M 7923 Buc Nord - Aeroport Otopeni pl 12.30 de la linia 8 R-E 9207 București - Pitești pl 12.30 de la linia 3 R-E 5021 București- Ploiești Sudpl 18.08 de la linia 3 R-E 9911 București - Craiova pl 18.08 de la linia 1 IR 1591 București - Craiova pl 7.17 de la linia 1 IR 1631 București - Brașov pl 7.17 de la linia 14 IR 1691 București - Timișoara pl 11.10 de la linia 3 IR 1751 București - Suceava pl 11.10 de la linia 7 7921 Buc Nord - Aeroport Otopeni pl 11.10 de la linia 10 (uneori de la 9) IR 1887 București - Constanța pl 18.30 de la linia 9 R-M 7939 Buc N - Aeroport Otopeni pl 18.30 de la linia 8 (uneori de la 7) IR 1585 București - Constanța pl 10.30 de la linia 9 R-E 10111 (TFC) Buc Nord - Aeroport Otopeni pl 10.30 de la linia 8 Și în postarea precedentă am mai dat niște exemple de trenuri care au plecarea la aceeași oră. Uite ți-am lăsat și un link ca să vezi cum e configurația liniilor Gării de Nord https://trenuletz.forumgratuit.ro/t487p150-schite-statii
Fi mai explicit la care trenuri te referi când spui că au fost mutate 2 minute mai încolo? Încerc eu să intuiesc care ar fi acestea 7910 sos 5.37, plecare 9251 la 5.53 ca să se facă sfertul de oră între 2 trenuri ca să îți elibereze sistemul bilet. 7932 sos 16.17, plecare 1589 la 16.33 Sau mai există acelea 7031 pl 5.21 9103 pl 5.22 9201 pl 7.30 10181 pl 7.31 1823 pl 8.14 11029 pl 8.16 7927 pl 14.30 9209 pl 14.32 Și multe alte de exemple. Aici discuția e mai complexă. Ține de particularitățile fiecărei secții pe care circulă trenul respectiv, unde are loc încrucișări cu alte trenuri, unde în ce stații depășește alte trenuri de rang inferior, lucrări cum e pe M100 până la Videle de se circulă doar pe un fir. Și nici chiar GdN nu ar putea expedia chiar toate trenurile la aceeași oră. Contează foarte mult 1 minut la calea ferată. De exemplu Grivița mai bagă un tren în GdN, sau invers.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 17 Feb 2024, 22:03
2 calatori Giurgiu-Videle
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 28 Feb 2024, 16:59
To date we have sold more than 2400 #locomotives from our Vectron family
This includes our latest order of 30 Vectrons and 10 Smartrons for Cargounit. With an option for 60 additional Vectrons, this is the largest order for multisystem locomotives in Poland in history Cargounit now owns nearly 150 of our vehicles
We’re looking forward to future collaboration #TransformTheEveryday
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 01 Mar 2024, 14:59
Dr2005 a scris:
Art. 34 şi 34 din Legea nr. 195/2020 nu s-au aplicat niciodată, Ministerul Muncii s-a opus în permanenţă. Iar prin noua Legea a pensiilor, care e şi jalon în PNRR, România şi-a asumat explicit eliminarea posibilităţii pensionării înaintea limitei de vârstă fără penalizare, cu excepţia Armatei. Tot prin PNRR, România şi-a asumat desfiinţarea grupelor de muncă şi obligarea angajatorilor să aducă toate locurile de muncă la condiţii normale.
Crește și vârsta de pensionare a militarilor și li se scad și veniturile implicit și pensiile. S-a schimbat baza de calcul.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 02 Mar 2024, 19:27
Pe M100 București - Timișoara nu iese viteza aia comercială cum nu sunt eu popă. Grindeanu oricum e pe altă planetă. Dar nu el se face vinovat cât cei care îi pun în față cifre. Și ascund gunoiul sub preș.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 02 Mar 2024, 21:29
Baliverne când pe M800 IC face 2h07 min Până la.Suceava iasă 73km/h media iar până la.Timisoara.se fac 10 ore pe 533km Am.vazut și eu într-un tabel că viteza medie este 72.9 km/h in Romania dar nu cred că are cum că acuma câțiva ani era pe.la 47 km/h
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 22 Apr 2024, 13:37
Foarte frumos...
În primul trimestru din 2024, Aeroportul Tulcea a avut...2 pasageri. Iar cel din Arad a avut 42 de pasageri.
Potrivit bugetului pe 2023, la aeroportul Tulcea lucrau circa 40 de persoane, fondul de salarii fiind de 3,8 milioane de lei.
Dacă zburau angajații celor 2 aeroporturi unii către alții, făceau rulaj mai mare.
(Nu spun că e risipă intenționată și nepotism strigător la cel, dar parcă e.)
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 22 Apr 2024, 14:29
Ai socotit şi marfa, transporturile militare, "aviaţia generală" (zboruri utilitare şi de agrement) şi asigurarea personalului pentru rolul de aeroport de rezervă pentru alte aeroporturi mai mari?
_________________ :TTT:
LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 22 Apr 2024, 15:24
cu ce au zburat aia 2 de la Tulcea? cata marfa sa ai acolo? peste prajit? sau si Tulcea e o ambitie sau invarteala a unor sefi de pe-acolo? oicum,la cat bani s-au investit(degeaba)acolo,ce mai conteaza salariile a 40 de insi,care si ei sunt,pobabil,bob ales?
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 22 Apr 2024, 16:15
Trebuia la Pitesti aeroport, gata. Pai ce daca "Paris"-ul e la Beauvais, de ce nu? Tot aia e distanta si la noi. Ar fi fost clientela, ar fi fost numai zboruri la preturi mici, destule variante rapide de transport (nu musai cu trenul, dar pe viitor va fi atractiv dupa ce se repara linia ferata). Oricum la noi Wizz-ul ca operator low cost e aproape monopol, ar fi profitat imediat. Da, da, stiu, am venit sa fabulez. Dar nu asta conteaza. Spun ca tot era un model de succes mai mare decat la Tulcea.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 22 Apr 2024, 20:44
Este baza militara abandonata la Urziceni adica Alexeni, se poate face acolo aeroport nu la Pitesti. Daca nu se facea manastire puteau sa faca aeroport si la Silistea Gumesti la Moromete si i-ar fi spus Pitesti.
Acuma cu razboiul, nu prea cred ca stim noi ce mai e pe la Tulcea. Vorba aia e la doi pasi de Babadag si de Ucraina.
ai vazut ce a zis doctorul, rezerva pentru alte aeroporturi.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 23 Apr 2024, 09:31
dan tm a scris:
Este baza militara abandonata la Urziceni adica Alexeni, se poate face acolo aeroport nu la Pitesti.
A vrut Berceanu, bine că s-a răzgândit - https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1111250-companiile-low-cost-vor-opera-aeroport-langa-urziceni.htm
Acum cică s-a găsit o firmă din Ucraina care face aeroport acolo - https://www.revistabiz.ro/ucrainenii-de-la-avtomagistral-pivden-vor-construi-alaturi-de-mircea-tudor-un-aeroport-privat-de-400-mil-euro-la-alexeni-langa-urziceni/ Deşi sunt gata să pun pariu că ăia n-or să facă nimic.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 23 Apr 2024, 09:40
Dr2005 a scris:
Ai socotit şi marfa, transporturile militare, "aviaţia generală" (zboruri utilitare şi de agrement) şi asigurarea personalului pentru rolul de aeroport de rezervă pentru alte aeroporturi mai mari?
La stat întotdeauna se găsesc motive sa nu se desființeze SI sa primească la nesfarsit bani de la guvern.Pai nu este aeroport la Kogălniceanu pentru marfa si zboruri militare?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 23 Apr 2024, 12:16
Aeroportul ăla este al CJ Tulcea, nu primeşte niciun leu de la Guvern.
_________________ :TTT:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III