Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+33
bogdan.perejuc
Re6/6
aris86
Costin.B
TER200
Amiralul
@ndrey
sp59
bubu
daniel_c
razvan - trenuri
MariusM
AeroX
alexmorph3us
cardinal
cristi CFR
alinx3330
riciu
bobi
Peter Fodor
ciprian71
marius664
ldh80
kristi kkk
IonutCFR2009
dan tm
Adirmvl
TVlad
Luna
cfr500
Norbi
Adrian78
Vitosa
37 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 53 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMar 01 Sept 2020, 18:48

Bilete mai ieftine la Blue Air decât la CFR pe ruta Iași-București. Minute vs. 7 ore
29.08.2020 15:33:00

Ieșenii care au avut nevoie să rezolve ceva rapid la București sau bucureștenii care au avut nevoie să rezolve ceva urgent la Iași au ales în ultima vreme să circule cu avionul. Care sunt motivele? În primul rând costurile, în al doilea rând timpul economisit și în al treilea rând confortul.


Bilete la Blue Air pe această rută au putut fi găsite mai ieftine decât la CFR. Nu mai facem comparație cu toate costurile necesare unui drum cu mașina personală. Pe o singură rută, un bilet ajungea să coste, fără bagaj de cală, între 50 și 80 de lei, în anumite zile trecând ușor de sută. Pentru o călătorie dus-întors, prețurile nu treceau de 150 de lei. La CFR, un drum de la Iași la București trece ușor de 90 de lei. Dacă se iau bilete dus-întors, se aplică o reducere de 10%, dar prețul sare oricum de 160 de lei.

O călătorie cu avionul de la Iași la București durează teoretic 55 de minute, practic 35 de minute. Dacă adăugăm cele două ore în plus petrecute în aeroport, plus drumul până acolo, nu depășim 3 ore și jumătate. O călătorie cu trenul pe aceeași rută durează în jur de 7 ore, deci timpul petrecut este dublu, în condiții mai dificile pe timp de pandemie - mască permanent pe față, cu posibilitatea de a mânca sau a te spăla în condiții improprii. Cu mașina, dacă drumul nu este aglomerat, se fac aproximativ 6 ore.


Blue Air are zboruri de la Iași la București și retur doar în zilele de joi, vineri, sâmbătă și duminică. La început de săptămână se poate zbura și cu TAROM, însă costurile sunt mult mai mari decât la compania low-cost abai
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMar 01 Sept 2020, 20:57

Misto, da' daca am de ajuns la Barlad cum, cat fac si cat ma costa?

Sint rusinosi timpii trenului la noi, dar si preturile alea sint mincinoase. Am mai scris pe aici ca am prins bilet la Wizz pe Cluj - Bucuresti cu 39 de lei. Dar amvazut si bilete la 860 de lei marti, pentru joi-seara.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMar 01 Sept 2020, 22:54

Si fara bagaj de cala si fara apa in bagaj pkus costurile pana la aeroport mai ales daca mergi cu taxi
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 13:16

https://m.zf.ro/companii/sectorul-feroviar-din-romania-risca-sa-intre-in-colaps-in-5-ani-din-19527130
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6914
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 13:56

Pai acum nu-i tot in colaps?? In 5 ani probabil se vor inchide un sfert din linii iar jumatate din trenuri vor fi anulate...
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 14:06

marius664 a scris:
Pai acum nu-i tot in colaps?? In 5 ani probabil se vor inchide un sfert din linii iar jumatate din trenuri vor fi anulate...

Asta voiam și io să întreb. Oamenii mari gândesc la fel.

Da' stați liniștiți, că ultimul tren comercial al CFR Călători va fi format din malaxa 900. Durează mai mult de 5 ani să fie amortizate. Plus că motoarele alea Volvo sînt bune. Au și computer de bord...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 14:54

Vitosa a scris:
https://m.zf.ro/companii/sectorul-feroviar-din-romania-risca-sa-intre-in-colaps-in-5-ani-din-19527130

Sunt aceleaşi poveşti pe care le auzim din '98 încoace. Şi uite că nu e nimic în colaps. Acum 15 ani (să nu zic în 1998 sau în 1989) nici nu visam să vedem în România locomotive Siemens, să vedem CE şi ETCS, să vedem aer condiţionat inclusiv la personal, să vedem bilete on-line, să vedem conducere simplificată a trenurilor şi câte şi mai câte.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 14:57

Pai nu o sa fie in nici un colaps doar niste vrajeli aruncate dar totusi sunt niste mecanici la compania de stat care merg doar 3-4 ore sa nu oboseasca iar acum 15 ani mergeau Alba Iulia - Curtici dormitor apoi Curtici-Brasov si dupa 2 ore iar Brasov Alba Iulia
Acuma nu sunt in stare sa aduca un mecabic de manevra sa bage pe 1826 in Grivita di sa il scoata ca sa se incadeze mecanici de Tg Jiu in 2 ore de dormitor mai bine se schimba la Rosiori ca sa mai futa alt mecanic pentru 2 ore pana la Bucuresti
Sa creeze conditii si se poate merge singur si la marfa 9 ore un Curtici-Sighisoara cu echipa de mentenanta pentru vagoane si locomotive asa cum e si la unguri si salariu decent 1400 de euro
Bine ca la metrou pot sa dea salarii de 10000 de lei dar na aia au sindicat..
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 15:06

https://adevarul.ro/locale/targu-mures/dorel-cfr-tren-deraiat-impiegatul-nu-verificat-macazul-frica-ursilor-gara-1_5f4cca0e5163ec4271867962/index.html

186 de trenuri.
e plina lumea de nebuni liberi
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6914
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeMier 02 Sept 2020, 23:20

Dr2005 a scris:
Vitosa a scris:
https://m.zf.ro/companii/sectorul-feroviar-din-romania-risca-sa-intre-in-colaps-in-5-ani-din-19527130

Sunt aceleaşi poveşti pe care le auzim din '98 încoace. Şi uite că nu e nimic în colaps. Acum 15 ani (să nu zic în 1998 sau în 1989) nici nu visam să vedem în România locomotive Siemens, să vedem CE şi ETCS, să vedem aer condiţionat inclusiv la personal, să vedem bilete on-line, să vedem conducere simplificată a trenurilor şi câte şi mai câte.
Da ai dreptate lapte si miere la CFR fata de acum 15 ani...Sa-mi zici te rog fata de acum 15 ani pe care rute a crescut viteza si pe care a scazut?!?...Cat dureaza fata de acum 15 ani pana vine o locomotiva de ajutor la un tren aflat la 15-20 km fata de un depou...Cat dureaza interventiile CFR in cazul unor defectiuni(deraieri, fenomene meteo sau alte evenimente)...Cu cat a scazut parcul de material rulant fata de acum 15 ani si cat este vechimea fata de acum 15 ani??? Avem ETCS pe 6 locomotive si pe cativa km de cale ferata...Asa si? Asta-i progres? Cate locomotive noi a luat CFR Calatori in acesti 15 ani? Dar vagoane? Cred ca-ti da pe minus rau de tot statistica fata de acum 15 ani...Acum 15 ani calea ferata inca era o armata, acum e o divizie aflata in retragere...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 03 Sept 2020, 11:15

Cred că tu faci confuzie între cale ferată şi CFR Călători, la fel ca Rodrigo şi Măntescu. Cale ferată nu înseamnă doar transport de călători, care oricum e subvenţionat şi care ar trebui să aibă ca rol principal asigurarea navetei muncitorilor şi elevilor, nu mersul în concedii sau la mama soacră din colţul opus al ţării.
La valori de 5 - 10.000 km pe an (da, ştiu că am variat mult distanţele călătorite) mi s-a întâmplat să crape locomotiva de 2 ori în ultimii 10 ani. Chiar şi dacă e zilnic pe undeva prin ţară o locomotivă crăpată la un tren (nu vorbesc de loviri pe treceri de nivel, ci de locomotivă rămasă defectă), chiar dacă sunt 3, dacă ne raportăm la 1000+ de trenuri pe zi, procentul e nesemnificativ.

marius664 a scris:
Cate locomotive noi a luat CFR Calatori in acesti 15 ani? Dar vagoane?
Locomotive doar 3, dar vagoane vreo 250 (toate felurile de AVA salon), la care se adaugă cele modernizate. Acum 15 ani aveai aer condiţionat doar pe InterCity, uneori nici acolo, că 20-76 nu erau climatizate, iar AVA200 erau cu dedicaţie pentru internaţionale. Acum ai climatizare şi pe cursa de Feteşti.
Îmi dau seama că ai uitat banchetele alea slinoase de 20-47 sau de 21-47, care vara se lipeau de partea dorsală şi iarna aveau gheaţă pe ele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 03 Sept 2020, 13:17

Asa si, care e faza? Trebuie să ne mulțumim cu mersul prost, cu dormitul pe drum, si cu multe altele, sa zicem mersi de bataia de joc actuala si ce conteaza ca altii merg cu 200-300 km/h , e bine cu malaxor si 30 km/h. 😤😤😤

Doar trafic de naveta nu, si restul ? Trenurile de lung parcurs? Da le draq, ce nevoie avem.
Si Austria si Germania si Italia si toate țările civilizate pe lângă traficul de naveta regulat din 30 in 30 de minute sau trăim oră au si trenuri de lung parcurs atat de noapte Cat si de zi care culmea sunt pline deci lumea merge si pe distanta lungă, trenul înseamnă si trafic de lung parcurs nu doar transportul tiganilor si milogilor pomanagiilor si altor trantori beneficiari de tot felul de reduceri si gratuități gen revoluționarii lui papuc care probabil in 89 A stat ascuns sub pat Dar pe urma a iesit si s-a bătut cu pumnii in piept ca e revoluționar si ca are drepturi. Genul asta de persoane le ti tu in brate dar evident vorbesti fara sa ai habar de ce vorbesti si dai din tine toate balariile de ai zăpăcit toate topicele cu aberatii.

_________________
595423Revista presei - Pagina 40 Bdeem_8496_aRevista presei - Pagina 40 Bdeem_8496_aRevista presei - Pagina 40 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 03 Sept 2020, 13:58

In 2006 pe IC era 21-90 cu AC atunci circulau destul de multe AVA200
Nu era AC ca am fost si eu cu 20-55 Buc-Cta in 2009 6 ore de mers prin caniculă dar macar erau o gramada de trenuri si aveai legaturi si trenurile erau pline si cu multe vagoane nu ca acuma 2 vagoane
In 2007-2008 au aparut etajatele pe Rapide si pe Accelerate si aveau AC
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6914
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 03 Sept 2020, 15:01

Dr2005 a scris:
Cred că tu faci confuzie între cale ferată şi CFR Călători, la fel ca Rodrigo şi Măntescu. Cale ferată nu înseamnă doar transport de călători, care oricum e subvenţionat şi care ar trebui să aibă ca rol principal asigurarea navetei muncitorilor şi elevilor, nu mersul în concedii sau la mama soacră din colţul opus al ţării.
Este vorba de sectorul feroviar in general, nu de o entitate anume...Arata-mi si mie ce imbunatiri au fost in ultimii 15 ani...Aaa avem AC in vagoane...Bun, dar nu se mai gasesc vagoane fara asa ceva, astfel de alea lua CFR Calatori...Aaa si inca ceva, in cate din aceste vagoane AC functioneaza la parametrii, sau functioneaza in general...Nu m-am referit la gradul de defectare al locomotivelor, care este undeva la 12-15/zi, ci la timpul necesar gasirii uneia de rezerva...Poate sa se defecteze si 100 pe zi daca au altele la schimb, dar sunt cazuri cand se defecteaza locomotiva in depou inainte sa plece in cursa si n-au alta de schimb...Daca tu consideri ca CFR (adica calea ferata din Romania) merge intr-o directie buna, insemna ca esti un caz pierdut...In secolul asta in care avem AC pe cursa de Fetesti nu se poate plati cu cardul in toate garile care au case de bilete, iar personalul inca mai scrie bilete de mana...Halal progres, ce sa zic...In musamaua aia faceai 6 ore de la Timisoara la Bucuresti, nici n-aveai timp sa transpiri, acum faci aproape dublu si ajungi la fel de transpirat daca nu merge AC-ul tau mult laudat...
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8303
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitimeJoi 03 Sept 2020, 17:12

In ultimii 15 ani putine progrese s-au facut in transportul feroviar din Romania: vagoane cu prize, vagoane cu aer conditionat 2 magistrale modernizate, gratuitatea la elevi si studenti si ar mai fi noii operatori privati, in rest doar regres, trenuri mai putine, calatori mai putini, vagoane mai putine, legaturi si mers mai proaste. Lipsuri cat incape, unele le-ar fi corectat si un copil de liceu daca ar fi factor de decizie. Sunt rute pe care si daca trenul ar fi gratis pentru toata lumea nu doar pentru elevi si studenti nu ar atrage nici macar jumatate din calatorii ce ii avea in 2005.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 40 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 40 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 40 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 53 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: