|
| Revista presei | |
|
+33bogdan.perejuc Re6/6 aris86 Costin.B TER200 Amiralul @ndrey sp59 bubu daniel_c razvan - trenuri MariusM AeroX alexmorph3us cardinal cristi CFR alinx3330 riciu bobi Peter Fodor ciprian71 marius664 ldh80 kristi kkk IonutCFR2009 dan tm Adirmvl TVlad Luna cfr500 Norbi Adrian78 Vitosa 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 01 Sept 2020, 18:48 | |
| Bilete mai ieftine la Blue Air decât la CFR pe ruta Iași-București. Minute vs. 7 ore 29.08.2020 15:33:00 Ieșenii care au avut nevoie să rezolve ceva rapid la București sau bucureștenii care au avut nevoie să rezolve ceva urgent la Iași au ales în ultima vreme să circule cu avionul. Care sunt motivele? În primul rând costurile, în al doilea rând timpul economisit și în al treilea rând confortul. Bilete la Blue Air pe această rută au putut fi găsite mai ieftine decât la CFR. Nu mai facem comparație cu toate costurile necesare unui drum cu mașina personală. Pe o singură rută, un bilet ajungea să coste, fără bagaj de cală, între 50 și 80 de lei, în anumite zile trecând ușor de sută. Pentru o călătorie dus-întors, prețurile nu treceau de 150 de lei. La CFR, un drum de la Iași la București trece ușor de 90 de lei. Dacă se iau bilete dus-întors, se aplică o reducere de 10%, dar prețul sare oricum de 160 de lei. O călătorie cu avionul de la Iași la București durează teoretic 55 de minute, practic 35 de minute. Dacă adăugăm cele două ore în plus petrecute în aeroport, plus drumul până acolo, nu depășim 3 ore și jumătate. O călătorie cu trenul pe aceeași rută durează în jur de 7 ore, deci timpul petrecut este dublu, în condiții mai dificile pe timp de pandemie - mască permanent pe față, cu posibilitatea de a mânca sau a te spăla în condiții improprii. Cu mașina, dacă drumul nu este aglomerat, se fac aproximativ 6 ore. Blue Air are zboruri de la Iași la București și retur doar în zilele de joi, vineri, sâmbătă și duminică. La început de săptămână se poate zbura și cu TAROM, însă costurile sunt mult mai mari decât la compania low-cost |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mar 01 Sept 2020, 20:57 | |
| Misto, da' daca am de ajuns la Barlad cum, cat fac si cat ma costa?
Sint rusinosi timpii trenului la noi, dar si preturile alea sint mincinoase. Am mai scris pe aici ca am prins bilet la Wizz pe Cluj - Bucuresti cu 39 de lei. Dar amvazut si bilete la 860 de lei marti, pentru joi-seara. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 01 Sept 2020, 22:54 | |
| Si fara bagaj de cala si fara apa in bagaj pkus costurile pana la aeroport mai ales daca mergi cu taxi |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 13:16 | |
| https://m.zf.ro/companii/sectorul-feroviar-din-romania-risca-sa-intre-in-colaps-in-5-ani-din-19527130 |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 13:56 | |
| Pai acum nu-i tot in colaps?? In 5 ani probabil se vor inchide un sfert din linii iar jumatate din trenuri vor fi anulate... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 14:06 | |
| - marius664 a scris:
- Pai acum nu-i tot in colaps?? In 5 ani probabil se vor inchide un sfert din linii iar jumatate din trenuri vor fi anulate...
Asta voiam și io să întreb. Oamenii mari gândesc la fel. Da' stați liniștiți, că ultimul tren comercial al CFR Călători va fi format din malaxa 900. Durează mai mult de 5 ani să fie amortizate. Plus că motoarele alea Volvo sînt bune. Au și computer de bord... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 14:54 | |
| - Vitosa a scris:
- https://m.zf.ro/companii/sectorul-feroviar-din-romania-risca-sa-intre-in-colaps-in-5-ani-din-19527130
Sunt aceleaşi poveşti pe care le auzim din '98 încoace. Şi uite că nu e nimic în colaps. Acum 15 ani (să nu zic în 1998 sau în 1989) nici nu visam să vedem în România locomotive Siemens, să vedem CE şi ETCS, să vedem aer condiţionat inclusiv la personal, să vedem bilete on-line, să vedem conducere simplificată a trenurilor şi câte şi mai câte. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 14:57 | |
| Pai nu o sa fie in nici un colaps doar niste vrajeli aruncate dar totusi sunt niste mecanici la compania de stat care merg doar 3-4 ore sa nu oboseasca iar acum 15 ani mergeau Alba Iulia - Curtici dormitor apoi Curtici-Brasov si dupa 2 ore iar Brasov Alba Iulia Acuma nu sunt in stare sa aduca un mecabic de manevra sa bage pe 1826 in Grivita di sa il scoata ca sa se incadeze mecanici de Tg Jiu in 2 ore de dormitor mai bine se schimba la Rosiori ca sa mai futa alt mecanic pentru 2 ore pana la Bucuresti Sa creeze conditii si se poate merge singur si la marfa 9 ore un Curtici-Sighisoara cu echipa de mentenanta pentru vagoane si locomotive asa cum e si la unguri si salariu decent 1400 de euro Bine ca la metrou pot sa dea salarii de 10000 de lei dar na aia au sindicat.. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 15:06 | |
| https://adevarul.ro/locale/targu-mures/dorel-cfr-tren-deraiat-impiegatul-nu-verificat-macazul-frica-ursilor-gara-1_5f4cca0e5163ec4271867962/index.html
186 de trenuri. e plina lumea de nebuni liberi
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 02 Sept 2020, 23:20 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vitosa a scris:
- https://m.zf.ro/companii/sectorul-feroviar-din-romania-risca-sa-intre-in-colaps-in-5-ani-din-19527130
Sunt aceleaşi poveşti pe care le auzim din '98 încoace. Şi uite că nu e nimic în colaps. Acum 15 ani (să nu zic în 1998 sau în 1989) nici nu visam să vedem în România locomotive Siemens, să vedem CE şi ETCS, să vedem aer condiţionat inclusiv la personal, să vedem bilete on-line, să vedem conducere simplificată a trenurilor şi câte şi mai câte. Da ai dreptate lapte si miere la CFR fata de acum 15 ani...Sa-mi zici te rog fata de acum 15 ani pe care rute a crescut viteza si pe care a scazut?!?...Cat dureaza fata de acum 15 ani pana vine o locomotiva de ajutor la un tren aflat la 15-20 km fata de un depou...Cat dureaza interventiile CFR in cazul unor defectiuni(deraieri, fenomene meteo sau alte evenimente)...Cu cat a scazut parcul de material rulant fata de acum 15 ani si cat este vechimea fata de acum 15 ani??? Avem ETCS pe 6 locomotive si pe cativa km de cale ferata...Asa si? Asta-i progres? Cate locomotive noi a luat CFR Calatori in acesti 15 ani? Dar vagoane? Cred ca-ti da pe minus rau de tot statistica fata de acum 15 ani...Acum 15 ani calea ferata inca era o armata, acum e o divizie aflata in retragere... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 03 Sept 2020, 11:15 | |
| Cred că tu faci confuzie între cale ferată şi CFR Călători, la fel ca Rodrigo şi Măntescu. Cale ferată nu înseamnă doar transport de călători, care oricum e subvenţionat şi care ar trebui să aibă ca rol principal asigurarea navetei muncitorilor şi elevilor, nu mersul în concedii sau la mama soacră din colţul opus al ţării. La valori de 5 - 10.000 km pe an (da, ştiu că am variat mult distanţele călătorite) mi s-a întâmplat să crape locomotiva de 2 ori în ultimii 10 ani. Chiar şi dacă e zilnic pe undeva prin ţară o locomotivă crăpată la un tren (nu vorbesc de loviri pe treceri de nivel, ci de locomotivă rămasă defectă), chiar dacă sunt 3, dacă ne raportăm la 1000+ de trenuri pe zi, procentul e nesemnificativ. - marius664 a scris:
- Cate locomotive noi a luat CFR Calatori in acesti 15 ani? Dar vagoane?
Locomotive doar 3, dar vagoane vreo 250 (toate felurile de AVA salon), la care se adaugă cele modernizate. Acum 15 ani aveai aer condiţionat doar pe InterCity, uneori nici acolo, că 20-76 nu erau climatizate, iar AVA200 erau cu dedicaţie pentru internaţionale. Acum ai climatizare şi pe cursa de Feteşti. Îmi dau seama că ai uitat banchetele alea slinoase de 20-47 sau de 21-47, care vara se lipeau de partea dorsală şi iarna aveau gheaţă pe ele. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Joi 03 Sept 2020, 13:17 | |
| Asa si, care e faza? Trebuie să ne mulțumim cu mersul prost, cu dormitul pe drum, si cu multe altele, sa zicem mersi de bataia de joc actuala si ce conteaza ca altii merg cu 200-300 km/h , e bine cu malaxor si 30 km/h. Doar trafic de naveta nu, si restul ? Trenurile de lung parcurs? Da le draq, ce nevoie avem. Si Austria si Germania si Italia si toate țările civilizate pe lângă traficul de naveta regulat din 30 in 30 de minute sau trăim oră au si trenuri de lung parcurs atat de noapte Cat si de zi care culmea sunt pline deci lumea merge si pe distanta lungă, trenul înseamnă si trafic de lung parcurs nu doar transportul tiganilor si milogilor pomanagiilor si altor trantori beneficiari de tot felul de reduceri si gratuități gen revoluționarii lui papuc care probabil in 89 A stat ascuns sub pat Dar pe urma a iesit si s-a bătut cu pumnii in piept ca e revoluționar si ca are drepturi. Genul asta de persoane le ti tu in brate dar evident vorbesti fara sa ai habar de ce vorbesti si dai din tine toate balariile de ai zăpăcit toate topicele cu aberatii. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 03 Sept 2020, 13:58 | |
| In 2006 pe IC era 21-90 cu AC atunci circulau destul de multe AVA200 Nu era AC ca am fost si eu cu 20-55 Buc-Cta in 2009 6 ore de mers prin caniculă dar macar erau o gramada de trenuri si aveai legaturi si trenurile erau pline si cu multe vagoane nu ca acuma 2 vagoane In 2007-2008 au aparut etajatele pe Rapide si pe Accelerate si aveau AC
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 03 Sept 2020, 15:01 | |
| - Dr2005 a scris:
- Cred că tu faci confuzie între cale ferată şi CFR Călători, la fel ca Rodrigo şi Măntescu. Cale ferată nu înseamnă doar transport de călători, care oricum e subvenţionat şi care ar trebui să aibă ca rol principal asigurarea navetei muncitorilor şi elevilor, nu mersul în concedii sau la mama soacră din colţul opus al ţării.
Este vorba de sectorul feroviar in general, nu de o entitate anume...Arata-mi si mie ce imbunatiri au fost in ultimii 15 ani...Aaa avem AC in vagoane...Bun, dar nu se mai gasesc vagoane fara asa ceva, astfel de alea lua CFR Calatori...Aaa si inca ceva, in cate din aceste vagoane AC functioneaza la parametrii, sau functioneaza in general...Nu m-am referit la gradul de defectare al locomotivelor, care este undeva la 12-15/zi, ci la timpul necesar gasirii uneia de rezerva...Poate sa se defecteze si 100 pe zi daca au altele la schimb, dar sunt cazuri cand se defecteaza locomotiva in depou inainte sa plece in cursa si n-au alta de schimb...Daca tu consideri ca CFR (adica calea ferata din Romania) merge intr-o directie buna, insemna ca esti un caz pierdut...In secolul asta in care avem AC pe cursa de Fetesti nu se poate plati cu cardul in toate garile care au case de bilete, iar personalul inca mai scrie bilete de mana...Halal progres, ce sa zic...In musamaua aia faceai 6 ore de la Timisoara la Bucuresti, nici n-aveai timp sa transpiri, acum faci aproape dublu si ajungi la fel de transpirat daca nu merge AC-ul tau mult laudat... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 03 Sept 2020, 17:12 | |
| In ultimii 15 ani putine progrese s-au facut in transportul feroviar din Romania: vagoane cu prize, vagoane cu aer conditionat 2 magistrale modernizate, gratuitatea la elevi si studenti si ar mai fi noii operatori privati, in rest doar regres, trenuri mai putine, calatori mai putini, vagoane mai putine, legaturi si mers mai proaste. Lipsuri cat incape, unele le-ar fi corectat si un copil de liceu daca ar fi factor de decizie. Sunt rute pe care si daca trenul ar fi gratis pentru toata lumea nu doar pentru elevi si studenti nu ar atrage nici macar jumatate din calatorii ce ii avea in 2005. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |