|
| Revista presei | |
|
+42MariusM alex.alexus.tm cristi ar ets2oltromânia Peter Fodor jabels cardinal DAS 2011 get. Semafor cristi CFR mtk Amiralul IonutCFR2009 TER200 92Dragos Mihay ravers75 TVlad Adrian78 bobi @ndrey dandel ldh80 crystynyca ciprian71 cfr500 sp59 alinx3330 razvan - trenuri riciu Luna Katalyn DUAL alexmorph3us marius664 dan tm Dr2005 Nesebar AeroX Vitosa Adirmvl 46 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mar 04 Feb 2020, 13:50 | |
| Pai altii sunt prosti, de fapt tot ce fac altii nu e bine facut, e prost, aia nu stiu ce fac, doar noi suntem destepti ca habar nu avem de viata noastra si nu facem NIMIC bun sa evoluam! Asa e normal, sa fim indobitociti si dusi de nas cu toate cacaturile, orice ar fi normal la noi nu se poate si se gasesc 1000 de scuze. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 04 Feb 2020, 14:04 | |
| - Adrian78 a scris:
- Oare litiera nu angajează aia?
De litiere nu avem nevoie, pisici avem doar alături, la centrul de calcul, şi îşi îngroapă nevoile în grădina instituţiei, nu au nevoie de litere. Un serviciu de întreţinere a clădirii făcut cu o firmă specializată costă în jur de 4 euro/m2 pe lună. Asta înseamnă control acces, întreţinere reţele de utilităţi, lifturi, iluminat, parcări şi cam tot ce înseamnă operaţiuni adminstsrative (în afară de curăţenie). GEIP administrează 53.190,96 m2 (80% din clădire, restul este al MT şi administrat de acesta). Calculează tu cât ar costa administrarea de către o firmă privată. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar 04 Feb 2020, 21:09 | |
| Ce litiera? sau era vorba de liftiera?
Doctore, ministerul transporturilor nu reprezinta proprietarul adica Statul Roman la CFR-uri?
sa mai scolarizeze putin angajatii. Se fac de mirul lumii cu prostia lor. Ca ăia care imi tot spun ca e interzis sa pozez.
https://www.stiridiaspora.ro/tanar-nevazator-umilit-in-gara-de-nord-a-fost-nevoie-sa-sune-la-112-pentru-urca-in-tren-cu-cainele-inso-itor_436164.html
Anul trecut am mers cu un nevazator cu cîine, din Cluj Napoca spre Suceava. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 08:11 | |
| CFR Călători are director general, care răspunde de activitatea societăţii, nu poate să se ducă ministrul să verifice dacă angajaţii CFR Călători cunosc legislaţia în vigoare. Nici nu are voie cf. OUG 109/2011 art. 4. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 12:20 | |
| Normele interne CFR spun clar: animalele NU AU VOIE la vagon de dormit sau cuseta, indiferent ca sunt mici cat un gandac sau mari. Nu e voie cu animale, punct. CFR Calatori a raspuns la aceasta situatie, conductorul a procedat corect. Desigur la fata locului pentru a impaca pe toata lumea si sa nu iasa un circ aiurea se putea rezolva cumva mai ales ca acel caine nu era de companie ci ajuta un om cu handicap destul de grav. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 13:10 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Normele interne CFR spun clar: animalele NU AU VOIE la vagon de dormit sau cuseta, indiferent ca sunt mici cat un gandac sau mari. Nu e voie cu animale, punct.
CFR Calatori a raspuns la aceasta situatie, conductorul a procedat corect. În orice stat, inclusiv în România, există o anumită ordine a actelor normative. Dacă citim Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, art. 64, alin. (5), aflăm că ,,Câinele-ghid care însoţeşte persoana cu handicap grav are acces liber şi gratuit în toate locurile publice şi în mijloacele de transport." Sublinierea îmi aparţine. Legislaţia primară a statului - formată din legi şi ordonanţe ale Guvernului - reprezintă acte de nivel superior faţă de regulamentul de călătorie al CFR Călători. Sigur, o să spuneţi că Regulamentul (UE) nr. 1371/2007 spune altceva şi că legislaţia europeană prevalează asupra celei naţionale. Ipotetic aţi avea dreptate. Însă România beneficiază de derogare de aplicarea tuturor prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1371/2007, cu excepţia articolului 3 alin. (2), după cum scrie pe site-ul Comisiei Europene. Acest articol spune aşa: ,,De la data intrării în vigoare a prezentului regulament, articolele 9, 11, 12, 19, articolul 20 alineatul (1) și articolul 26 se aplică tuturor serviciilor feroviare pentru transportul de călători în întreaga Comunitate." CFR Călători, practic, invocă CIV, adică Apendicele A la Convenţia privind transporturile internaţionale feroviare (COTIF) din 9 mai 1980, semnată la Berna; un extras din CIV este anexat Regulamentului (UE) nr. 1371/2007. Ei bine, această convenţie este ratificată în România prin OG nr. 69/2001. Mai mult, CIV are aplicabilitate în traficul internaţional, în trafic local fiind la latitudinea statelor de a impune reglementări. Ca fapt divers, dacă am aplica CIV în trafic intern, ar trebui emise şi bilete format CIV. Şi uite aşa ajungem la legislaţia aplicabilă în România, câtă vreme România e derogată de la Regulamentul (E) nr. 1371/2007. Ne ducem la Normele Uniforme Călători, Anexa nr. 1 la OMT nr. 655/2007 pentru aprobarea Normelor uniforme privind transporturile pe căile ferate din România, cu modificările şi completările ulterioare. Găsim acolo art. 18 - ,,39.1. Transportul câinilor însoţiţi, este admis numai pentru cei prevăzuţi cu botniţă, ţinuţi în lesă pe podeaua vagonului, în compartimente, în vagoane la clasa a 2-a, dacă nici un călător nu protestează. În caz de obiecţii ridicate de călători, agentul operatorului de transport feroviar public de călători sau organul de control, în cazuri bine justificate, poate interzice călătoria cu aceste animale." DAR, un OMT este un act normativ de nivel inferior, legea prevalând asupra prevederilor sale. Practic, prin OMT poţi interzice accesul câinilor în VD/cuşetă, însă Legea nr. 448 te obligă să permiţi accesul câinelui care însoţeşte persoana cu handicap grav lângă aceasta. CFR Călători în loc să se tragă pe partea dorsală şi să ia partea naşului (probabil la presiunea sindicatelor), ar fi trebuit să îşi ceară scuze public, să reinstruiască tot personalul sub semnătură şi, eventual, să îi dea un avertisment însoţitorului de vagon. În fine, problema se va tranşa în instanţă, iar la câtă vâlvă s-a făcut, cu siguranţă tânărul cu handicap va fi reprezentat pro-bono de un avocat bun care va face praf CFR Călători în faţa instanţei, iar dacă instanţa nu îi va da dreptate, CEDO cu siguranţă o va face şi iar va fi România arătată cu degetul în Europa, eventual condamnată la plata unei amenzi pe care o vom plătit tot noi, toţi cetăţenii acestei ţări, din cauza unui naş neinstruit şi a sindicatului care-i ţine spatele. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 13:31 | |
| Esti obsedat cu sindicatele tale. Si in Franta exista sindicate si aia au oprit lucrul peste 40 de zile daca e sa o luam cu sindicatele, in toate tarile exista sindicate si apara angajatii dar ce sa stie unu care habar nu are de realitate si doar ce ii bubuie lui creierii posteaza pe aici toate aberatiile care ii convin.
Conform normelor interne nu este voie cu animal la vagon cuseta/dormit, nici la clasa 2 nu e voie atata timp cat ceilalti calatori nu sunt de acord, nu toata lumea e de acord sa respire acelasi aer cu un caine sau sa stea in acelasi loc cu un caine cateva ore bune.
Conductorul a respectat normele in viguare, nu a facut nimic altceva iar compania se ghideaza dupa regulile care le-a impus. In astfel de situatii persoana cu handicap trebuia sa precizeze ca va face calatoria impreuna cu un caine iar cabina de cuseta trebuia rezervata integral(am vazut caz cand un domn cu copilul proaspat operat a mers din Bucuresti 500 km si au rezervat o cabina intreaga, el bilet intreg, copilul bilet elev si restul de 4 bilete de copil, sa nu deranjeze pe alti calatori si sa nu fie deranjati) dar in situatia cu cainele nu poti obliga ca inca 5 persoane sa suporte 12 ore un caine cu ei in cabina sa doarma atatea ore inhaland acelasi aer cu cainele. Este vina lui ca nu a spus cum face calatoria ca sigur i se spunea de la casa de bilete ca nu are voie. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 13:43 | |
| Corect doctore, tocmai despre ordinea prevalenta a actelor normative am vrut sa scriu si eu.
Am vazut pe saitul CFR Calatori ca se prevaleaza de regulamentul european Regulamentului Comisiei Europene nr. 1371/2007
Articolul 12
Obiectele și animalele admise
(1) Călătorul poate lua cu el obiecte ușor de purtat (bagaje de mână) precum și animale vii, în conformitate cu Condițiile generale de transport. În plus, călătorul poate lua cu el obiecte incomode, în conformitate cu dispozițiile specifice conținute în Condițiile generale de transport. Nu sunt admise ca bagaje de mână obiectele și animalele care pot deranja sau incomoda călătorii sau pot provoca o daună.
(2) Călătorii pot expedia, sub formă de bagaje înregistrate, obiecte și animale, în conformitate cu Condițiile generale de transport.
(3) Operatorul de transport poate admite transportul de vehicule cu ocazia transportului de călători, în conformitate cu dispozițiile specifice conținute în Condițiile generale de transport.
Insa aici Legea este vlara deoarece cîinele nu se transporta dintr-un moft ci dintr-o necesitate de aceea legea impune accesul neîngradit al cîinelui acolo unde este și beneficarul. În acest caz persoana nevazatoare nu mai este doar stapînul cîinelui ci un ,,beneficiar” al lui.
or după cum se vede, regulamentul trimite la Conditiile generale de transport , acestea trebuind sa fie armonizate cu legea care da voie cîinelui în orice loc.
ca sa nu mai spunem ce mai prevede legea
Articolul 64 (5) Câinele-ghid care însoţeşte persoana cu handicap grav are acces liber şi gratuit în toate locurile publice şi în mijloacele de transport. (6) Până la data de 31 decembrie 2010, administratorii infrastructurii feroviare şi operatorii de transport feroviar au următoarele obligaţii: a) să adapteze cel puţin un vagon şi staţiile principale de tren, pentru a permite accesul persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant;
NORME METODOLOGICE din 14 martie 2007 Articolul 39 În sensul prevederilor art. 64 alin. (6) lit. a) din lege, este necesară adaptarea cel puţin a unui vagon pentru fiecare garnitură de tren pentru a permite accesul persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant.
Articolul 100 (1) Următoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţionează după cum urmează: b) nerespectarea dispoziţiilor art. 61-64, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;
Partea interesanta este ca eu am mers cu un orb in compartiment care avea cîine si conductorul nu a spus nimic.A urcat in Cluj Napoca in trenul 1838 si a coborît undeva în parcurs, pe la Cîmpulung Moldovenesc parca.
Cîinii lor sînt foarte dresati, nu se sperie de lume, stau cît mai sub scaune. Toata lumea a fost in regula, am vorbit cu el nimeni nu a a vut treaba cu cîinele. Am mers in trenuri in care erau cîini fara bilet, mai fiorosi, mai murdari, pe ăia nu îi vede nimeni?
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 13:47 | |
| Da, poate e si vina lui ca nu a precizat ca are cîine, probabil nici nu avea bilet pentru cîine dar nu poti impune sa cumpere 4 sau 6 bilete daca circula cu cîinele.
Legea prevaleaza fata de acordul verbal al pasagerilor. Practic nu ai cum sa le obtii acordul ca nu-i cunosti pîna nu urci în tren cu biletul cumparat.
Obligarea la plata unei cusete întreegi doar pentru ca e orb si merge cu cîinele, ar fi o mare discriminare pentru ca r trebui sa plateasca si restul paturilor, deci mai mult decit dublu fata de restul pasagerilor.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 13:51 | |
| Uite m-am uitat la Tarom, cîinii ghzi au voie în avion- gratuit. dar sa aiba botnita, (cel din 1838-avea botnita la el dar calatorii au zis sa i-o dea jos)
uite la Tarom cîinii se transporta ca animale de companie în baza regulamentului UE, dar cîinii ghizi nu sînt asi,ilati ca animal de companie.
Mîine , poimîine o sa le intezica accesl cu cîrje ca o sa le asimileze la schiuri.
https://www.tarom.ro/calatoria-cu-animale-de-companie/caini-ghid-si-utilitari
https://www.ryanair.com/ro/ro/informatii-utile/centru-de-ajutor/intrebari-frecvente/asistenta-speciala/pot-sa-aduc-un-caine-ghid-de-asistenta-la-bordul-unei-aeronave-ryanair
https://www.austrian.com/Info/Flying/TransportationAnimals.aspx?sc_lang=ro&cc=RO Câinii de asistență (câinii ghizi și câini de alertă în caz de crize)
Câinii ghizi și de asistență sunt transportați gratuit de Austrian Airlines și pot călători cu dumneavoastră în cabină cât timp sunt întrunite cerințele de siguranță. Vă rugăm să ne informați în momentul rezervării!
Dacă ați rezervat un zbor către/din SUA, acceptăm gratuit în cabină câini ce asigură servicii emoționale și psihiatrice, în scopuri terapeutice.
Cred mai degrabă că CFR Călători bîlbîie ca sa-si acopere necunoastere legislatiei privitoare la cîinii ghizi. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 14:07 | |
| CFR nu are ce sa acopere, nu s-a schimbat nimic in privinta cainilor, inca e in picioare legea aia ca nu e voie cu animal in vagonul cuseta/dormit. Ca sunt cazuri unde se mai intalneste asa ceva e si treaba ca se cade la o intelegere si sunt oameni care accepta sa calatoreasca x ore impreuna cu un animal dar sunt si oameni care refuza categoric, deci se bat cap in cap. Deci pana in prezent la CFR nu s-a modificat nimic, nu s-a emis nici o circulara care sa aduca modificari la accesul animalelor in tren. Pana se amite o modificare la accesul animalelor in tren conductorul a procedat corect dupa cum spune legea privind vagoanele de dormit si cuseta. Ca se putea ajunge la o intelegere acolo la fata locului e posibil dar conform legilor si normelor interne CFR a procedat corect. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 14:16 | |
| Asta este o greseala a CFR, fara sa te superi, de vreme ce aplica legea 448/2006 avînd norme pentru a accepta cupoanele, de vreme cee se emit circulare ca se prelungesc de obicei valabilitatea pina in 31 ianuarie, deoarece cele pe anul în curs se emit dupa aceea înseamna ca pîna la un punct au cititi legea.
Principiul in dreptul roman (roman nu român) este nemo censetur ignorare legem, adica necunoasterea legii nu te scapa de raspundere.
In fapt e o greseala a CFR Calatori ca nu a instruit personalul cu atributii.
Legea e destul de clara raportat la cîinii-ghizi. Culmea e ca pe multi CFR nu i-a instruit nici in privinta accesului si a fotografierii trenurilor sau a garilor.
Dura lex sed lex. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 16:20 | |
| - Kapпaтй a scris:
- CFR nu are ce sa acopere, nu s-a schimbat nimic in privinta cainilor, inca e in picioare legea aia ca nu e voie cu animal in vagonul cuseta/dormit. Ca sunt cazuri unde se mai intalneste asa ceva e si treaba ca se cade la o intelegere si sunt oameni care accepta sa calatoreasca x ore impreuna cu un animal dar sunt si oameni care refuza categoric, deci se bat cap in cap.
Deci pana in prezent la CFR nu s-a modificat nimic, nu s-a emis nici o circulara care sa aduca modificari la accesul animalelor in tren. Pana se amite o modificare la accesul animalelor in tren conductorul a procedat corect dupa cum spune legea privind vagoanele de dormit si cuseta. Ca se putea ajunge la o intelegere acolo la fata locului e posibil dar conform legilor si normelor interne CFR a procedat corect. Scrie clar mai sus ,ca nu se asimileaza cu un caine (sau orice alt animal) de companie,si se permite accesul neconditionat ,atata timp cat persoana are legitimatie de calatorie! Ca nu au facut cei de la companie inca delimitarea clara,asa cum ar trebui, se vede si va fi tras la raspundere( asa e normal ,ca pe o parte din romani daca nu-i f..i nu respecta nimic ,ca doar e smecher si are coae) . Vreun bou ,sa aduca modificari la regulament se va gasi,cum au tot introdus aberatii in multe reglementari,asa o vor face si acum, dar legea nu o poate modifica, ea se aplica si la cuseta VD,clasa sau unde vrea,si e valabila pe tot teritoriul tarii, regulamentul de calatorie, e alta mancare de peste...! Sa ajuns la'' intelegere", in urma interventiei unui agent de la Pol TF,acesta fiind admis la calatorie totusi mai greu... ; totusi odata nu erau scoase la vanzare toate locurile tocmai pentru situatii speciale ,nu se putea reloca,fara panarama si scandal? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 17:31 | |
| Legea o fi cum o fi dar atata timp cat in interior normele nu au fost schimbate, conductorul a aplicat normele interne in viguare, plus ca cei 5 calatori din cabina au refuzat cainele, daca obliga sa intre omul cu cainele acolo fara acordul celor 5 atunci cei 5 puteau face reclamatie si conductorul era anchetat conform normelor in viguare si dupa carte ceea ce ducea la sanctionarea conductorului ca nu a aplicat normele in viguare, asa conductorul a aplicat ce a spus compania si acum daca persoana cu handicap face plangere raspunde compania, nu mai raspunde conductorul. Deci in cocluzie compania si "desteptul" ala de a plecat mai bine se ocupa de punerea la punct a normelor interne nu sa bata joc de angajati sa tina conductorul de la dormitor pe scaun pe culoar in frig pentru ca la VD pe culoar nu merge caldura si langa WC 14-17 ore. Nu trebuia sa deschida diagrama ca nicaieri in Europa unde exista vagoane de dormit si cuseta nu este diagrama deschisa, se inchide cu o ora doua inainte de plecare si atunci ca si conductor poti muta prin vagon sa fie bine sa nu apara reclamatii, acum cu diagrama deschisa degeaba ai locuri libere ca nu le poti ocupa cu alti calatori de pe alte locuri ca se urca cate un cascat doi pe parcurs ca el cumpara inainte sa plece bilet. In loc sa se faca lucruri bune, a facut toate tampeniile posibile ca acum sa stea altii sa le repare. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Feb 2020, 17:34 | |
| Se pot face compartimente speciale sau dacă nu compartiment cum exista la vagon el. 84-83 și gata dar la noi nu are cine sa gândească ca doar unii de aia îs plătiți |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |