Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Revista presei Lun 13 Ian 2020, 19:50
Poti sa faci tu 1000000 de rapoarte, nu realizezi ca suntem de RAS in fata Europei! Suntem vai steaua noastra, am avut un noroc chior si prost ca am intrat in UE dar si-a cam dat seama ce fel suntem si acum nu ne iubeste nimeni, nici nu au de ce, atata timp cat nu facem nimic bun, ei ne roaga cu bani si noi nu vrem, suntem praf!
Pai cum ce treaba are conducta de 10, nu tu ziceai ca nu ar merge usile automate, ca nu ar merge wc-ul cu vacum, nu trebuie asigurat si conducta de 10?
Stai tu linistit ca nu e asa cum visezi tu, inca exista apte de drum locomotive si la orice ora daca se vrea se poate asigura tractiunea, ca NU VREI TU, asta e alta treaba, ca tie iti zboara mintea aia la cai verzi pe pereti si ca spui pe aici doar ce ai tu chef la fel e alta treaba dar nu are treaba cu realitatea ce tot debitezi tu.
Am spus foarte clar, 21-80 cu ceva reparatii in ele si reamenajate, te deranjeaza musamaua? Vai saracutul de tine, ai uitat de unde ai plecat, acum avem aere de vagon de dormit de lux pe gratis ca plateste statul/compania plimbarile pe carca prostilor, am uitat ca avem aere de presedinte cel putin. Chiar un vagon clasa maxim doua fara clima nu moare nimeni pe timpd e noapte la Belgrad mai ales ca nici ei nu au cine stie ce confort, deci acest tren merge raportat si la conditiile lor din Serbia unde nu e chiar asa lux. Apoi trenul vine si cu o cuseta si un dormitor unde e cat de cat ok.
Ai gasit repede scuza, malaxorul nu face international si vagonul ala ex-DB care e nava extraterestra pe langa malaxor e gioarsa, pai normal la mintea ta care te inchini la malaxor zi si noapte e de inteles. Nebunia e tot nebunie si se trateaza doar la diferite centre spitalicesti doar ca trebuie sa fi dus acolo cu forta ca altfel nu te poti trata.
Toate rutele internationale sunt atractive ca in ziua de azi nu toata lumea merge cu avion ca vrea rapid, SUNT FOARTE MULTI CARE VOR SA SE PLIMBE, acum exista InterRail gratuit acordat tinerilor sa descopere Europa, sa se plimbe din tara in tara dar in Europa de Est NU AI TRENURI INTERNATIONALE, asta e problema ca aici la noi Romania-Bulgaria-Grecia-Serbia-Macedonia-Muntenegru nu exista legaturi internationale, aici majoritatea se axeaza pe masini si pe autocare, trenul nu mai are succes in randul populatiei, este asociat cu jeg, mizerie, mers lent, urat, plictisitor, etc.
Ca o paranteza, in anii '80 deci in timpul cand foarte greu se trecea dintr-o tara in alta din Sofia pleca tren direct la Berlin, din Burgas si Varna erau trenuri sezoniere spre Varsovia si Praga dar si spre Moscova, toate treceau prin RO, plus trenurile din Bucuresti spre toata Europa, acum cand e liber sa te plimbi din tara in tara si tineretul are si bilete gratuite nu avem nici macar tren intre doua capitale vecine, Bucuresti-Sofia si Bucuresti-Belgrad, nici macar atat nu avem! Legatura cu Praga si Munchen dar si cu Venezia trebuia pastrata!
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Lun 13 Ian 2020, 22:22
Măcar mor cu inima împăcată că am făcut rapoartele alea...
Nici nu ştii ce bine e să mergi la VD pe banii ruşilor, că contribuţia la OSJD CFR Călători nu a mai plătit-o de ani buni, dar ăia încă ne dau permise OSJD Cine şi cum le-o deconta nu mă priveşte. Şi mai frumos e să mergi pe banii statului german cu ICE... îţi dai seama că un drum Muenchen - Berlin la clasa I la ICE e cu mult peste un drum Bucureşti - Budapesta la VD, nu?
Că tot vorbim de sârbi, pe la ei nu ajung şi vagoanele alea frumoase de la MAV de le laudă lumea atâta? Că dacă da, să pui 21-80 în gară lângă ele, nu ştiu cum ar fi. În fine, 21-90 vor deveni 21-76.9 în funcţie de buget, e puţin probabil că cele existente vor mai primi vreun RP (presupunând că or mai circula pe undeva, eu nu am mai văzut astfel de vagoane de un an, dar poate or mai fi pe Urziceni sau Piteşti).
Anii '80 s-au dus de mult. Până la Budapesta sau Viena sunt avioanele sold-out cu o săptămână înainte şi nu vorbim de ATR-uri sau alte microbuze zburătoare. Chiar şi TAROM, deşi teoretic are în planul de zbor un ATR 72, face cursele de Budapesta cu Boeing. Un bilet de pe azi pe mâine la Budapesta e 131 euro. Dacă te duci cu trenul, cuşeta de 6 e 188 lei, VD de 2 e 406 lei. Păi nu mai bine mai pui 200 lei şi în 4 ore eşti din faţa blocului în centrul Budapestei (1 oră drumul la Aeroport, o oră jumate control securitate şi frontieră, o oră zbor, 30 min de la aeroportul Budapesta până în centrul oraşului). Singurul motiv pentru care mă duc cu trenul la Budapesta e că transportul spre aeroportul Otopeni e scump şi prost (taxiurile s-au scumpit enorm) şi nu mi se decontează (nu-mi convine să dau 60 lei la dus şi 60 lei la întors pe taxi din banii mei). Dacă aş face un concediu acolo, probabil m-aş duce cu avionul.
Karpaty a scris:
Europa de Est NU AI TRENURI INTERNATIONALE, asta e problema ca aici la noi Romania-Bulgaria-Grecia-Serbia-Macedonia-Muntenegru nu exista legaturi internationale, aici majoritatea se axeaza pe masini si pe autocare, trenul nu mai are succes in randul populatiei, este asociat cu jeg, mizerie, mers lent, urat, plictisitor, etc.
Şi de ce crezi tu că nu ai trenuri internaţionale? Un neamţ sau un elveţian probabil o să borască când o să vadă un vagon BDJ, de pildă. Cel mult o să-l considere vagon de muzeu, dar mă îndoiesc că va fi dispus să meargă 10 - 12 ore cu unul, eventual ziua şi în toiul verii. Iar pentru 2-3 "nebuni" nu merită să ţii un tren... cine e pasionat de c.f. poate să schimbe trenurile în diferite puncte şi o va face. Iar dacă vrea să vadă o anumită secţie, probabil se va duce cu avionul până în apropiere, nu o să meargă nimeni 2 - 3 zile cu un tren, fără mâncare, fără duş, fără aer condiţionat şi fără posibilitatea de a-şi încărca măcar telefonul. Nu e chiar aşa frumos şi romantic să fii singur sau cu iubita/iubitul (după caz) într-o ţară străină şi să faci noaptea pe o banchetă de tren undeva între mama dracului şi mama naibii, unde te înţelegi cu naşul prin semne - dacă reuşeşti să te înţelegi. Parcă am mai spus cum am prins când am mers la Sofia pe când încă exista grupa Budapesta - Sofia, în cele 2 vagoane, de la Golenţi încolo eram eu cu FIP, 2 călători (studente bulgăroaice la Craiova) şi 3 elveţieni cu InterRail... în tot vagonul. Iar la VD-ul MAV erau 0 (ZERO) călători. Prin urmare şi CFR şi BDJ au încasat efectiv doar valoarea a câte 2 bilete, şi alea plătite jumătate de cele 2 state, că studentele aveau bilet redus CFR şi la Vidin au coborât şi au luat bilete reduse de student pentru mai departe (probabil au fentat şi biletul transfrontalier de 3 euro, că naşul bulgar nu a controlat între Golenţi şi Vidin). Atât de ,,mulţi" călători eram, încât bulgarii au lăsat la Vidin grupa de la Budapesta (întârziată 2 ore, dar dacă ar fi fost manevrată întârzierea restului trenului nu ar fi trecut de 15 minute) şi ne-au mutat pe toţi într-un vagon BDJ (un suburban ex-DB), de clasa I ce-i drept, indicându-ne să ne aşezăm în mijlocul vagonului, care vagon a rămas gol până la Mezdra şi s-a umplut de acolo. La retur am fost singurul călător (!) în vagonul de clasă de la Sofia la... Golenţi, că au dat vagonul închis în trafic intern şi nu au lăsat naşii pe nimeni cu bilet intern în el, în schimb un compartiment era pentru naşi şi în celălalt erau nişte BDJ-işti care veneau regie. Nu degeaba l-au anulat... a, am uitat, ungurii mai mereu respingeau vagonul bulgăresc, oare de ce? )
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Lun 13 Ian 2020, 22:30
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: Revista presei Mar 14 Ian 2020, 01:41
Dr2005 a scris:
Se vine cu scuze pentru că, deşi suntem pe un forum feroviar, doar câţiva membri înţeleg cum funcţionează un tren, restul se uită numai la culoarea locomotivei (neapărat clasică) şi la geamurile vagonului (neapărat să se deschidă). Sofia - Belgrad: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=BDZ&cislo=1490&rok=2020 Că dacă nici site-ul ăsta nu dă informaţii bune, nu ştiu ce să mai zic. Nu am găsit date tehnice decât pe Railfaneurope, care, cândva, însemna ceva: http://www.railfaneurope.net/list/serbia/serbia_sv.html Scrie frumos acolo ,,no train heating". Problema cu alimentarea electrică, după cum vezi, e rezolvată în cel mai balcanic stil posibil: nu circulă trenul decât vara (12 iunie - 20 septembrie 2020 în planul actual de mers), cu nişte vagoane neclimatizate. Şi o zice atât Vagonweb, cât şi Seat 61 - https://www.seat61.com/trains-and-routes/belgrade-to-sofia-by-train.htm . Dacă nici astea nu-s surse credibile, nu ştiu ce să mai spun... era un proverb ,.
Pai eu vorbeam de wikipedia, tu vii si-mi zici de vagonweb si seat61...Bine ca le stii tu pe toate, inca n-au uitat cei de pe aici perlele care le-ai spus cu plimbatul nasilor pe jos de la Mangalia la Neptun...si cate au mai fost...Solutii se pot gasi, chiar si cu transbordare cum ai zis tu...Ca sunt datorii, ca nu sunt locomotive ca e tara in reconstructie, astea sunt doar scuze...Apropo de solutii , vad ca MT si CFR au gasit una sa-i inchida gura lui Tiriac si sa faca trenul spre Otopeni...Deci repet ce am zis mai sus, daca se vrea se poate...Iar in privinta habarnistilor de pe forum, sunt destui care daca stau 15 zile prin sistem vin cu idei si solutii mai bune decat aia care stau pe acolo de 15 ani...
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Revista presei Mar 14 Ian 2020, 14:30
Corect, daca vrei sa oferi ceva populatiei poti, conteaza sa vrei ca solutii se gasesc. Un alt exemplu, cum RZD are tren direct din Moscova la Paris si la Nice deci traverseaza o gramada de tari si schimb de x locomotive in parcurs, asa am putea sa avem si noi tren direct cu tara vecina Serbia si un tren direct la Praga plus o grupa de Venetia, conteaza oamenii care lucreaza acolo sa se implice si sa faca pe draq in patru pentru a circula aceste trenuri, SOLUTII SIGUR EXISTA DACA SE VREA!!!
_________________
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mar 14 Ian 2020, 19:26
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Revista presei Mar 14 Ian 2020, 19:42
Am fost plecat din localitate, deci voi incerca sa raspund unor replici ale tale Doctore.
Tot nu m-ai convins ca avem material rulant breaz. Nu, multe din 20-54/5-uri nici in poze n-au vazut curatenia. Si, de curios, i-ai intrebat pe oamenii care fac naveta cu malaxele alea cum e cu ele?
Nu te-am intrebat daca mergi cu trenul prin tara ca pe un repros, ci in sensul ca esti rupt de ce se intampla pe drumurile de fier din tara. Cum nu circuli, e mai simplu sa vorbesti despre ce stii din povesti sau din cifrele din fata.
Ba chiar şi IC-urile au câteva vagoane moderne + o grupă de suburbane, Y-uri sau alte vechituri, pentru care nu se percepe supliment de IC.
Mestere, la noi nu vechimea lor e problema, ci faptul ca in multe ti-e scarba sa intri! Degeaba nu mai ai banchetele alea acoperite cu musama din Y-uri (foarte bine gandite pentru spate), ca acum lipsesc tetiere, spre exemplu. Si pe mine, platitor de bilete, ma doare la 5 metri in spatele dosului ca le-au rupt si/sau furat altii. Imi ceri pretul X? Ti-l platesc? Conditii, tati, nu jeg!
Pari sa ai o problema uriasa sa pricepi ca drumul cu avionul nu e tot una cu cel cu trenul. Pe langa faptul ca e mult mai rapid, poate fi mai ieftin sau mai scump (aici ai dreptate), dar avionul leaga doua puncte, pe cand trenul, sa spunem un Bucuresti - Praga, cate localitati leaga intre ele?
Hai sa venim pe plaiurile noastre cu argumentul tau. Ce facem? Renuntam la trenurile care leaga Bucurestiul te Iasi/Cluj/Timisoara/Suceava/Satu Mare pentru ca sint avioane pe relatiile alea? Si cu cei care urca si/sau coboara intre ce faci?
Legat de contrabanda, nu ai raspuns cum facem cu alte lucruri care pot sa insemne chiar moartea unor oameni, nu doar ca au politicienii mai putin de furat. Asta din buget, ca si din contrabanda isi fac unii partea, deci oricum ar fi iti cam pica argumentul in privinta asta.
PS: Dupa cum vedeti, tind sa imping unele argumente ale celui cu care discut. E ceea ce oameni mai cititi ca mine, (Miltom Friedman, spre exeplu) prezentau ca o fortare a opozantului sa traiasca dupa propriile-i reguli sau o impingere a argumentelor lui pana la extrem. Daca ideea celui din fata ramane in picioare o puteti accepta, va dati mana si aia e. Dar daca nu, si de cele mai multe ori e nu, felicitari! Ati castigat dezbaterea.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mar 14 Ian 2020, 19:45
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 13:31
Curăţenia - sau lipsa ei - e o consecinţă a ,,calităţii" celor care le folosesc... am văzut pe destui care se plâng de lipsa curăţenie, dar stau în tren cu ţigara-n colţu' gurii şi punga de seminţe. Şi la Malaxe e diferenţă, acum ceva ani când se circula la Dornişoara şi Moldoviţa erau ca noi automotoarele alea, pe când acum la Dep. Piteşti au ajuns ca dracu'... Pe de altă parte, românul se uită mai mult la marcă decât la utilitate, mă uitam că spre Tulcea se plângeau unii de AM700 ,,că e mai bine cu săgeata"... nu păreau să fie deranjaţi că climatizarea la Desiro nu prea funcţiona (şi vorbim de Dobrogea, unde vara sunt 40 de grade la umbră), că scaunele tapiţate erau jegoase sau că buda era înfundată. Din afară arată mai bine, deci şi în interior ar trebui să fie la fel, nu? Ăsta e prinicipiul din cauza căruia mulţi preferă să de 8 - 9000 euro pe un hârb din afară doar pentru că e BMW şi are scaune de piele (nu contează că motorul e dus şi şasiul e ruginit) şi nu pe un Logan nou. Loganul nu arată bine, e maşină de săraci, nu contează că 5 - 6 ani de zile nu schimbi decât uleiul şi filtrele la el şi că o revizie anuală cu tot cu consumabile costă cât o anvelopă de BMW. A, era să uit, cei din Desiro se plângeau că ,,e vechi" trenul. Greu sunt de mulţumit românii
Nu zice nimeni să renunţăm la trenurile interne de lung parcurs, dar investiţiile şi promovarea ar trebui să meargă mai mult spre traficul de navetă, că doar printr-o navetă facilă dezvolţi economic o zonă şi reduci poluarea. Pe cel din Valea Jiului îl doare la bască de faptul că are tren până la Cluj, Arad sau Bucureşti, câtă vreme el ar avea nevoie să facă naveta zilnic la Tg. Jiu şi trebuie să o facă cu microbuzul sau la ia-mă nene, că CFR Călători nu vrea să-i pună trenuri de scurt parcurs. Şi cum salariile sunt mici, omul nu-şi va permite să dea 30 lei pe zi la maxi-taxi, eventual să facă asta şi pentru a trimite copilul la liceu...
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 16:23
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 16:51
Ce bataie de joc in tara asta! https://www.economica.net/trenuri-made-in-china-pe-caile-ferate-din-romania-arf-chinezii-vor-putea-livra-fara-dubii-primul-tren-in-18-luni-de-la-semnarea-contractului_178627.html
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 18:54
Unde e bătaia de joc? Asamblarea se va face la Astra Arad, service-ul tot acolo... nu urlau unii că firmele româneşti nu prind contracte? Uite că acum au prins.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 19:18
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 19:29
Dr2005 a scris:
Unde e bătaia de joc? Asamblarea se va face la Astra Arad, service-ul tot acolo... nu urlau unii că firmele româneşti nu prind contracte? Uite că acum au prins.
Dar nu chinezarille alea! Iti dai seama ca numai probleme o sa aiba. Acolo mai spune ca trenul oferit de chinezi există doar pe hârtie şi că este nevoie de 40 de luni pentru ca acesta să fie omologat în UE şi să fie aprobat conform Standardelor Tehnice de Interoperabilitate si ca nu poate fi realizat intr-o perioada de 18 luni. Pe langa asta din cauza preturilor mici calitatea produselor livrate ar avea de suferit.
De ce oare nu s-a putut merge cu un producator european consacrat in conditiile in care noi facem parte din UE si de ce suntem nevoiti sa facem la fel ca si cu autobuzele acelea din Turcia? Eu cel putin la asta m-am referit cand am spus asta.
alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 15 Ian 2020, 19:35
@Adrian78: Acum am vazut si eu cum arata, dar la imbarcare cum o sa fie oare pentru ca din ce vad usile acelea sunt cam inalte. Fiind vorba de un tren suburban o sa fie nevoie sa opreasca si in halte sau puncte de oprire mai putin amenajate.
Ultima editare efectuata de catre alexmorph3us in Mier 15 Ian 2020, 19:43, editata de 1 ori