|
| Revista presei | |
|
+42MariusM alex.alexus.tm cristi ar ets2oltromânia Peter Fodor jabels cardinal DAS 2011 get. Semafor cristi CFR mtk Amiralul IonutCFR2009 TER200 92Dragos Mihay ravers75 TVlad Adrian78 bobi @ndrey dandel ldh80 crystynyca ciprian71 cfr500 sp59 alinx3330 razvan - trenuri riciu Luna Katalyn DUAL alexmorph3us marius664 dan tm Dr2005 Nesebar AeroX Vitosa Adirmvl 46 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier Sept 25, 2019 11:45 am | |
| Ce fel de semnalizare se folosea pe vremea aceea intre Bucerdea si Blaj? Presupun ca era ceva foarte primitiv din moment ce a fost posibila eroarea atit de flagranta. Din film rezulta ca statia Bucerdea avea doua linii abatute. Vedere spre Blaj: Nu a fost desfiintata dupa dublarea completa a liniei Blaj - Teius: Acum aceasta statie nu mai exista. A fost desfiintata inainte de reablilitarea tronsonului insa cind? Stie cineva? Accidentul s-a produs aici, la 1450m de fosta gara Bucerdea: 46°10'57.16"N/23°48'18.75"E |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier Sept 25, 2019 2:53 pm | |
| - TVlad a scris:
- Ce fel de semnalizare se folosea pe vremea aceea intre Bucerdea si Blaj? Presupun ca era ceva foarte primitiv din moment ce a fost posibila eroarea atit de flagranta
Calea libera, folosita si azi pe linii cu semnalizare mecanica... |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier Sept 25, 2019 3:36 pm | |
| Mi se pare foarte periculos, inteleg ca IDM e singura veriga din lant. Daca uita ca e calea ocupata si expediaza un alt tren pe linia inca ocupata, ca in cazul de fata, accidentul e gata. E de ajuns sa fie putin aiurit sau ametit. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier Sept 25, 2019 3:45 pm | |
| https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2425320/NS-ontkent-dezelfde-treinen-twee-keer-te-willen-verkopen-Absurd?fbclid=IwAR34ZOW9pXfOkYlyeyKSxSj2XBHIwDbT1RyGjGaNeHXpKIoCKKZUwZgiiSs |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier Sept 25, 2019 3:49 pm | |
| Cum s-a petrecut acel accident:
In octombrie 1968, in mod obisnuit, trenurile cursa 3340 Teius- Blaj si accelerat 303 Bucuresti Nord- Oradea, trebuiau sa se incruciseze in statia Craciunel.
Insa, datorita faptului ca in ziua de 7 octombrie 1968, se efectuau unele lucrari de refactie la linie in statia Craciunel, operatorul RC Blaj decide ca aceasta incrucisare sa se efectuieze in aceea zi in HM Bucerdea (aflata pe atunci intre statia Craciunel si halta Cistei hc).
Ca atare, operatorul RC transmite aceasta dispozitie catre toti impiegatii de miscare din statiile si HM-urile aflate intre Teius si Blaj, si in special impiegatului de miscare din HM Bucerdea- Theodor Petrisor. Astfel, prin dispozitia RC Blaj, nr. 142 din 7 octombrie 1968, transmisa impiegatului de miscare Theodor Petrisor din HM Bucerdea, se preciza faptul ca trenul cursa 3340 Teius- Blaj va fi primit in HM Bucerdea pe linie abatuta, unde va astepta trecerea trenului accelerat 303 Bucuresti Nord- Oradea.
Insa, pe parcursul turei de servici, impiegatul de miscare Theodor Petrisor a consumat bauturi alcoolice (aduse de acarul Alexandru Cristea), astfel incat, la primirea dispozitiei operatorului RC, se afla in stare de ebrietate.
Ca atare, impiegatul de miscare Theodor Petrisor nu a transmis dispozitia operatului RC catre cei doi acari (la cabina 1 se afla acarul Alexandru Cristea).
Astfel, dupa ce primeste solicitarea telefonica de cale libera de la statia Coslariu Gara Podu Mures pentru trenul cursa 3340, pe care o acorda, Theodor Petrisor i ordona acarului de la cabina 2 a HM Bucerdea sa execute parcursul pentru primirea trenului cursa 3340 pe linie directa!
Acarii care erau de servici in HM Bucerdea atunci, obisnuiti ca incrucisarea celor doua trenuri sa se faca in statia Craciunel, nu remarca nimic deosebit in dispozitia impiegatului de miscare Theodor Petrisor, si, ca de obicei, executa parcurs de primire pe linie directa pentru trenul cursa 3340 Teius- Blaj.
Apoi trenul cursa 3340 soseste si este garat in HM Bucerdea pe linie directa, unde stationeaza cateva minute.
Apoi, impiegatul de miscare din statia Craciunel i solicita lui Theodor Petrisor acordul telefonic de cale libera pentru trenul accelerat 303, iar Theodor Petrisor acorda cale libera pentru trenul accelerat 303. Ca atare, impiegatul de miscare din statia Craciunel expediaza trenul accelerat 303 catre HM Bucerdea.
Aflat in stare de ebrietate si uitand de acordul pentru acceleratul 303 dinspre Craciunel spre HM Bucerdea, dat cu cateva minute in urma, impiegatul de miscare din HM Bucerdea, Theodor Petrisor, i ordona acarului de la cabina 1 Alexandru Cristea sa execute parcursul, dupa care expediaza trenul cursa 3340 din HM Bucerdea spre statia Craciunel, contra trenului accelerat 303!
La cateva minute dupa aceasta, dandu-si seama de grava greseala facuta, Theodor Petrisor se intoarce in biroul de miscare, de unde incearca sa ia legatura cu acarul Alexandru Cristea de la cabina 1, pentru a-i solicita sa opreasca trenul cursa 3340. Insa, in acele momente, acarul Alexandru Cristea se afla in fata cabinei (pentru a defila trenul cursa 3340 care tocmai parasea HM Bucerdea, indreptandu-se spre statia Craciunel), astfel incat nu a auzit apelul telefonic al impiegatului de miscare Theodor Petrisor.
Apoi acesta incearca sa ia legatura prin telefon si cu impiegatul de miscare din statia Craciunel, insa nici acesta nu raspunde la apelul telefonic.
La vremea respectiva, nu erau inca montate statii radio pe locomotive.
Astfel, in dimineata zilei de 7 octombrie 1968, trenul cursa 3340 Teius- Blaj (care se deplasa cu viteza de 60 km/h, remorcat cu o locomotiva cu aburi) se ciocneste frontal cu trenul accelerat 303 Bucuresti Nord- Oradea (care se deplasa cu viteza de 80 km/h, remorcat cu o locomotiva tip 060-DA) pe linia curenta dintre HM Bucerdea si statia Craciunel.
Coliziunea frontala dintre cele doua trenuri, a fost devastatoare. 22 de persoane au decedat, iar alte cateva zeci au fost ranite grav. Alaturi de impiegatul de miscare Theodor Petrisor, a fost considerat vinovat de producerea tragediei si acarul de la cabina 1 a HM Bucerdea, Alexandru Cristea.
Procesul celor doi s-a judecat in sala de asteptare a garii Teius (foarte aproape de locul tragediei), in prezenta a 1.000 de ceferisti, adusi din toata tara. Theodor Petrisor a fost condamnat la moarte si la confiscarea averii. Ulterior, este achitat si eliberat. Alexandru Cristea a fost condamnat la 20 de ani de munca silnica si 10 ani de degradare civica.vut
O vina a avut si mecanicul de locomotiva care remorca trenul cursa 3340. In livretul acestui tren era precizat un timp de stationare mai mare in HM Bucerdea (unde trenul 3340 trebuia sa astepte trecerea acceleratului 303). In momentul in care impiegatul de miscare Theodor Petrisor a expediat trenul cursa 3340 mult mai repede decat ora prevazuta in livretul de mers de plecare din HM Bucerdea, mecanicul locomotivei care remorca trenul 3340 trebuia sa vada acest lucru (ca trenul este expediat din HM Bucerdea la o ora mult mai devreme decat ora prevazuta in livretul de mers) si sa solicite explicatii impiegatului de miscare Theodor Petrisor.
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier Sept 25, 2019 5:47 pm | |
| Ia uitati ce "bunatati" mai aveau astia in biroul de miscare in 1968, in afara de spirtoase: telefoane de ebonita, un cintar interesant si un birou la fel de vechi, poate de pe vremea MAV: Or mai fi pe undeva in reteaua CFR? Daca deviem de la subiect, rog moderatorii sa mute unde considera necesar. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi Sept 26, 2019 6:53 pm | |
| https://railcolornews.com/2019/09/25/nl-the-deal-is-off-nederlandse-spoorwegen-get-their-dm90-diesel-trains-back/?fbclid=IwAR2oVLrSfDI3nvN7AX_60jBEp2WVUV00INPR2RCE4s4zrrnMakDbG3YeExw |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Revista presei Joi Sept 26, 2019 9:05 pm | |
| Mai sunt si acum prin gari mobilier antic _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi Sept 26, 2019 11:38 pm | |
| - TVlad a scris:
- Mi se pare foarte periculos, inteleg ca IDM e singura veriga din lant. Daca uita ca e calea ocupata si expediaza un alt tren pe linia inca ocupata, ca in cazul de fata, accidentul e gata. E de ajuns sa fie putin aiurit sau ametit.
Pai asemenea incidente se intampla si azi, noroc cu atentia mecanicilor si faptul ca trenurile merg incet...Din ultimele 10 rapoarte AGIFER, 4 sunt despre efectuarea de parcursuri eronate...Si vorbim de statii dotade cu CED... https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/N_152_R_I_Drobeta_Turnu_Severin_05_04_2019.pdf https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_278_RI_Plopsoru_04_10_2018.pdf https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_277_RI_Mihaesti__01_10_2018.pdf https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_285_RI_Vadeni_11_12_2018.pdf |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin Sept 27, 2019 9:44 am | |
| "Ia uitati ce "bunatati" mai aveau astia in biroul de miscare in 1968, in afara de spirtoase: telefoane de ebonita, un cintar interesant si un birou la fel de vechi, poate de pe vremea MAV"
Nu inteleg la ce le trebuia cantar in biroul de miscare!
Asemenea telefoane de ebonita (si cu manivela!) tin minte ca inca mai erau in anii 80 la cabina nr. 1 a statiei Husi!
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin Sept 27, 2019 11:46 am | |
| Cum adica la ce le trebuia cintar?
se cintareau coletele. CFR-ul lucra asemanator postei, puteai trimite colete. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin Sept 27, 2019 12:58 pm | |
| De obicei pentru colete-mesagerie existau magaziile de bagaje-mesagerii-coletarie!
Inseamna ca in HM Bucerdea- fiind o HM mai mica- nu exista o asemenea magazie si preluarea si cantarirea coletelor se facea in biroul de miscare! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam Sept 28, 2019 4:15 pm | |
| |
| | | bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4627 Data de inscriere : 06/05/2014
| Subiect: Re: Revista presei Lun Sept 30, 2019 9:12 am | |
| https://republica.ro/am-analizat-situatiile-financiare-ale-cfr-calatori-din-ultimii-5-ani-in-oglinda-cu-ale-companiilor-similare |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun Sept 30, 2019 2:29 pm | |
| A fost semnat contractul de finanțare pentru 13 tramvaie noi ce vor circula în Reșița 30th September 2019 admin 0 13 tramvaie bidirecţionale, cu lungimea de 18 m, vor fi achiziţionate în municipiul Reşiţa (jud. Caraş-Severin), pentru Linia 1- unica rută de tramvai din oraş. Finanţarea va fi asigurată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).
Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 27 septembrie 2019, de ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Reșita (în calitate de partener).
Obiectivul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea transportului public prin reînnoirea materialului rulant din municipiu. Valoarea finanțării nerambursabile este de 17.642.466,17 lei, iar perioada de implementare – de 48 de luni.
Proiectul a fost depus în cadrul apelului cu numărul POR/2018/4/4.1/3/în parteneriat, Obiectivul specific 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă” din Axa prioritară 4 ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” a POR 2014-2020.
https://mobilitate.eu/finantare-tramvaie-resita-noi/
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |