|
| Revista presei | |
|
+42MariusM alex.alexus.tm cristi ar ets2oltromânia Peter Fodor jabels cardinal DAS 2011 get. Semafor cristi CFR mtk Amiralul IonutCFR2009 TER200 92Dragos Mihay ravers75 TVlad Adrian78 bobi @ndrey dandel ldh80 crystynyca ciprian71 cfr500 sp59 alinx3330 razvan - trenuri riciu Luna Katalyn DUAL alexmorph3us marius664 dan tm Dr2005 Nesebar AeroX Vitosa Adirmvl 46 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 03 Ian 2020, 18:33 | |
| - Citat :
- "În 1975 când eram revizor general de siguranța circulației, a trebuit să recepționăm trenul lui Ceaușescu construit la Astra Vagoane pentru 200 km/h. Am plecat de la Câmpina și până la Ploiești am mers cu 180 km/h, iar la ieșirea din Periș spre Buftea am atins 209 km/h cu o locomotivă de la Craiova și șase vagoane. Trebuia să atingem 220 km/h", povestește Udriște care spune că trenul lui Ceaușescu avea o mulțime de dotări, dar fostul șef de stat nu l-a folosit prea des. Evident că atingerea acestor viteze înseamnă că liniile erau complet refăcute.
Tot pe linia aia s-au făcut şi probele cu 302 şi 122. Dar au fost doar probe, niciodată nu s-a mers în serviciu comercial cu viteza aia, dintr-o multitudine de motive - treceri la nivel imposibil de păzit mereu, drum de frânare prea lung, alte trenuri din parcurs şi tare îmi e că nici infrastructura nu ar fi rezistat unei asemenea circulaţii (şi de ce ar fi realizat cineva linii pentru 160 km/h când cele mai iuţi vagoane de călători erau pentru 140?). Văd că există tendinţa de a se lăuda (exagerat - părerea mea) funcţionarea sistemului feroviar de la noi în perioada comunistă. Dar toţi lăudătorii uită de accidentele grave petrecute în vremea aia (de ex. cel al locomotivei EA-001, cel de la Bucerdea, cel de la Vereşti şi Dumnezeu ştie câte accidente or mai fi fost, că statul avea grijă să le muşamalizeze pe cât posibil). Trenul lui Ceauşescu a fost din start proiectat şi realizat pentru viteza de 160 km/h, fiind achiziţionate boghiuri MD cu frână cu disc din Germania. Desigur, trenul ca ansamblu a circulat doar cu 140 km/h pentru că au fost adăugate două vagoane 19-30 pentru ,,servitori" şi invitaţi de rang mai mic. Tot apropo de teste, tot prin vremea aia s-au atins vreo 120 km/h cu un AM1000 - Adirmvl a scris:
- Zilele trecute aparea pe burtiera unui post de stiri (parca Digi 24) ca undeva la 60-65% din cheltuielile CFR Calatori merg pe salarii si ca salariul mediu (banuiesc ca brut) e de 6.000 si cateva zeci de lei.
Este salariul brut. 6008 lei brut înseamnă 3514 lei net. - Adirmvl a scris:
- Da' ce, Doctore, pica avionul cu voi daca va urcati in low-cost? Nu lucrati voi la privat sa vedeti cum ati merge in delegatii. Si da, inseamna inclusiv cu escala, daca e mult mai scumpa cursa directa, au fost si asa unii colegi la clienti, ca aia se uita la bani. (Bine, unii par ca se uita doar la bani, nu si la eficienta, da' ma rog).
Legea Achiziţiilor Publice ne obligă să achiziţionăm bilete numai prin licitaţie (un format restrâns, nu punem în SICAP fiecare drum). Până acum nicio firmă low-cost nu a dorit să participe la aceste licitaţii şi doar o singură agenţie are în portofoliu şi bilete la BluAir, numai că fie sunt mai scumpe decât cele de la TAROM în aceleaşi condiţii (blocare loc cu o săptămână înainte şi emitere cu o zi lucrătoare înainte, check-in on-line sau la aeroport inclus, bagaj de cală). Am luat şi curse cu escală (Muenchen sau Varşovia), în toate cazurile au fost mai scumpe decât o eventuală cursă directă, dar TAROM-ul era full. - Adirmvl a scris:
- Imi spunea o colega fosta angajata la Tarom ca vreo 700 de lei costa biletul pe intern pentru un "demnitar".
Demnitarul merge la business class. Plus că ordinele de deplasare rar se aprobă cu mai mult de o zi avans şi fără ordin nu poţi finaliza achiziţia şi nu poţi face ordonanţarea de plată, pentru că nu îţi trece de CFPD (Control Financiar Preventiv Delegat - se face de un omuleţ de la MFP, în fiecare minister e câte unul, nici măcar hârtie igienică nu poţi să iei dacă ăsta nu pune ştampila). Interesant e că, cel puţin TAROM a mai avut oferte de genul business la preţ de economic (1 sau 2 bilete pe avion maxim)... şi noi nu am putut să le luăm, pentru că HG 535 spune clar că personalul de execuţie călătoreşte exclusiv la clasa economic. Ba au fost situaţii când era mai ieftin la business decât la economic şi tot nu am putut lua. - Vitosa a scris:
- AFER o instituție înființată doar pentru a se mai crea niște posturi călduțe și bine remunerate. Deci plătiți degeaba din moment ce de 3 ani nu au rezolvat nimic. Și nici nu vor rezolva. Ziua trece leafa merge. Tipic a la Romania...
AFER există din 1998, nu de 3 ani. Şi chiar dacă organizarea ei nu e chiar cea mai fericită, cam tot ce face AFER-ul e obligatoriu de făcut de fiecare stat membru - autoritate de siguranţă, licenţiere. Doar organismul notificat e puţin aiurea băgat acolo, da' câtă vreme Comisia Europeană acceptă, e bun şi ăsta, mai ales că el operează pe o piaţă concurenţială cu vreo 58 de organisme - unele private, altele de stat. Urmează să-l notificăm şi pe noua directivă de interoperabilitate după ce se finalizează transpunerea. Sau poate tu vorbeşti de ARF? Nici aici nu e prea fericită organizarea, dar trebuia cineva care să se ocupe ,,trup şi suflet" de contractele de servicii publice, nu puteai să le ţii cu 2 - 3 oameni. Nu mai zic de făcut şi, mai ales, de verificat deconturi de facilităţi (ceea ce înseamnă inclusiv numărat şi verificat cotoare de cupoane şi permise). - Vitosa a scris:
- Apoi cu studiile alea de fezabelitate studii peste studii niște bani aruncați aiurea. De fapt nu aiurea ci în buzunarele unor firme de unde și ei își primesc comisionul.
Studiul de fezabilitate e condiţie obligatorie la orice proiect major finanţat cu fonduri europene. Altfel nici nu se uită ăia la tine. Dacă îl faci cu o firmă agreată de Comisie deja ai şanse mari să ţi se finanţeze proiectul indiferent de balivernele pe care le treci în el. La urma urmei, şi studiul de fezabilitate e decontat 85%. ---- Ruşii şi chinezii nu mi se par o soluţie pentru România... de altfel, investiţiile lor se concentrează în Serbia, care nu e stat membru UE. Deşi vor intrarea în UE, nu vor reuşi prea curând. Pe vremea lui Ponta, au venit şi pe la noi nişte delegaţii chineze... au cerut garanţii de stat pe lucrare (dacă pe durata de amortizare legală a lucrării nu îşi scot investiţia şi o cotă de profit, să acopere statul diferenţa), scutire de vamă pentru materiale şi utilaje şi permise de muncă fără număr pentru muncitorii chinezi. Găsiţi-mi voi un stat UE care poate să le dea aşa ceva. Nu mai zic că proiectul în cauză - linia de mare viteză Bucureşti - Iaşi - ar fi inclus şi trenuri chinezeşti (evident, fără licitaţie), care nu erau conforme cu STI-urilor. Oricât de frumos ar suna promisiunile chinezilor, acceptarea lor ne-ar fi adus un infringement cât casa. Apoi, chinezii nu fac opere de caritate... la momentul actual construiesc masiv căi ferate prin Africa, dar statele în cauză vor rămâne datoare pe zeci sau sute de ani către statul chinez... ceea ce înseamnă acces la resursele minerale ale statelor respective, dar poate să însemene şi eventuale baze militare chinezeşti. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 03 Ian 2020, 18:34 | |
| https://m.adevarul.ro/locale/timisoara/secretarul-stat-ministerul-transporturilor-valeriu-lupu-provocat-accident-refuzat-demnitarul-1_5e0f5a255163ec4271b1887e/index.html
@Dr2005 sorry ARF am avut intenția să zic. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 03 Ian 2020, 20:58 | |
| https://m.zf.ro/auto/marcel-bolos-ministrul-afacerilor-europene-finantarea-autostrazii-unirii-din-fonduri-europene-nu-este-posibila-in-prezent-18684612?fbclid=IwAR0LThUzq9z1JgWquQ_ABynMulsVZ8aUIdaEOPwxnrOpwf9pP_HomsRkQXo Citez "Cu privire la finanţarea liniei de cale ferată Suceava-Bucureşti, vă informăm că la această dată nu sunt depuse cereri de finanţare pentru sectoarele de cale ferată aferente tronsonului Suceava-Bucureşti."
Cine trebuia să depună acele cereri? |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Vin 03 Ian 2020, 21:56 | |
| Doctore, atunci sistemul asta de rezervare a biletelor e putred. In era low cost-ului sa se aprobe deplasarea de pe o zi pe alta... Daca eu sint ministru si stiu de acum ce program am pana la mijlocul anului?
Iar la faza cu business, ca cine sunt ei... Hai, pe bune? (Si nu contest ce spui) |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 03 Ian 2020, 23:39 | |
| https://clubferoviar.ro/monitorul-feroviar-investitiile-din-2018-mai-mici-cu-30-decat-in-2016/?fbclid=IwAR1TEyQTbJtmdj5FwOtRIk22nxvtRDrtrj69vSEfuOOQSiV55pj5QVTXzlk |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Sam 04 Ian 2020, 07:25 | |
| - Vitosa a scris:
- Tot din articol citez
"Grecii și bulgarii reclamă că nu se pot lega la rețeaua TEN-T europeană pentru că, la nord de Dunăre, Giurgiu-București este închisă de 14 ani, Giurgiu - Videle nu este electrificată, iar Calafat - Craiova nu este modernizată și permite viteze de doar 30 km/h. Păi atunci, cum să intri în Europa?", spune Udriște care dă exemplu faptul că podul Calafat - Vidin s-a deschis în 2014 și la noi nici acum nu a început modernizarea liniei Craiova - Calafat.
Mno dacă cei care se ocupă de problemele astea nu-s capabili de ce nu sunt schimbați cu alții ? Nu ești bun aut nene, mergi într-un alt domeniu unde poate te pricepi. Pe mine chestia asta mă frapează mereu, de ce singurul om care plătește cu funcția e întotdeauna doar ministrul sau directorul general ? Un proverb spune că apa trece pietrele rămân. Adică fix ceilalți care rămân veșnic pe funcție. Și cam așa e și în ministerul ăla. Pentru ca noi suntem blocati in timp, suntem niste incapabili cu oameni care degeaba au o facultate ca dau din gura mult si prost, nu fac nimic bun si noi stam pe loc, nu ne miscam de nici un fel. Noi nu avem nici macar o linie in tara asta sa o modernizam noi ca vrem noi ca linia dintre A si B care nu face parte din nu stiu ce coridor sa o modernizam si sa o aducem la standarde Europene, nu, nu facem nimic, ne place prostia si statul asta asa a prost in care sa nu evoluam cu nimic, sa dam din gura mult si prost si sa judecam pe altii eventual, sa cautam tot felul de scuze si sa lasam parul sa creasca latos. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 04 Ian 2020, 14:19 | |
| Își ascund prostia și incompetența în spatele hârtiilor și legilor ! I-au salariile degeaba !
Și bulgarii fac licitație pentru rame electrice. În România sunt trei proceduri, niciuna finalizată https://clubferoviar.ro/licitatie-pentru-rame-electrice/
Dacă și bulgarii achiziționează înaintea noastră chiar că suntem de râsul curcilor. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 04 Ian 2020, 15:59 | |
| - Vitosa a scris:
- Cine trebuia să depună acele cereri?
Beneficiarul, adică Compania Naţională de Căi Ferate ,,C.F.R." S.A., care are în concesiune pe 49 de ani respectivul sector de cale ferată cf. OUG nr. 12/1998 cu modif. şi compl. ulterioare şi a Contractului de Concesiune nr. MM/224/2002. - Adirmvl a scris:
- Doctore, atunci sistemul asta de rezervare a biletelor e putred. In era low cost-ului sa se aprobe deplasarea de pe o zi pe alta... Daca eu sint ministru si stiu de acum ce program am pana la mijlocul anului?
Un ministru are nevoie de un Memorandum de deplasare. Acesta urmează circuitul intern de avizare (Relaţii Internaţionale - Economic - CFP - Juridic - Secretar General - Secretar de Stat - Ministru) după care pleacă pe extern (cel puţin la Ministerul de Externe, eventual Justiţie) şi apoi la Prim-ministru, care dă ultima aprobare. După aia se face Ordinul ca mai jos. Pentru un funcţionar mai mic, circuitul este: 1) Mandat - se avizează în direcţia unde lucrează şi la Relaţii Internaţionale, apoi la Secretarul de stat coordonator sau ministru 2) Ordin - se însoţeşte cu mandatul aprobat şi devizul estimativ - se avizează în direcţia unde lucrează, la Resurse Umane, la Relaţii, la Economic, se vizează CFP, la Juridic, la Secretarul General, la Secretarul de Stat şi apoi se aprobă de către Ministru, după care se înregistrează în Registrul Ordinelor. Cu ordinul aprobat se pot emite biletele de avion sau de tren (se pune copie în spatele cererii de emitere) Recordul meu pentru punctele 1) şi 2) e de vreo 3 zile, dar în general durează cam 2 săptămâni. Din cauza asta, ca să fii sigur că mai prinzi loc în avion, rezervarea o faci cum îţi iese mandatul. De aia preţurile sunt la noroc... de exemplu, am prins un Bucureşti - Viena cu TAROM la 130 de euro (se simte concurenţa Austrian), dar şi Bucureşti - Bruxelles şi retur la 1100 euro (dus TAROM, întors Lufthansa cu escală la Muenchen). Când am avut actele gata cu o săptămână înainte, am prins Bucureşti - Bruxelles şi retur la vreo 350 de euro, deci iar extrem de bun pentru TAROM. - Vitosa a scris:
- Și bulgarii fac licitație pentru rame electrice. În România sunt trei proceduri, niciuna finalizată
https://clubferoviar.ro/licitatie-pentru-rame-electrice/ Glumeşti, nu? Procedura bulgărească abia a început, pe când la noi mai e un pic şi se anunţă câştigătorul. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 04 Ian 2020, 17:59 | |
| Vitosa a scris: Și bulgarii fac licitație pentru rame electrice. În România sunt trei proceduri, niciuna finalizată https://clubferoviar.ro/licitatie-pentru-rame-electrice/ Glumeşti, nu? Procedura bulgărească abia a început, pe când la noi mai e un pic şi se anunţă câştigătorul.
Astra cu chinezoii nici nu mai are rost sa intreb? Toata lumea cumpara Stadler numai noi vrem chinezarii ca vai doamne is ansamblate la noi si sa castige si Blidar bani de inca cateva elicoptere saracu ca oricum pe prosti ii plateste cu 2000 de lei |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 04 Ian 2020, 18:44 | |
| - Adrian78 a scris:
- Toata lumea cumpara Stadler
Toată lumea adică ungurii. OeBB a cumpărat Siemens Desiro ML şi Bombardier, cehii au luat Skoda, belgienii au luat Desiro ML, nemţii cumpără Siemens şi Bombardier, francezii iau Alstom... deci de unde până unde ,,toată lumea cumpără Stadler"? _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 04 Ian 2020, 19:35 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adrian78 a scris:
- Toata lumea cumpara Stadler
Toată lumea adică ungurii. OeBB a cumpărat Siemens Desiro ML şi Bombardier, cehii au luat Skoda, belgienii au luat Desiro ML, nemţii cumpără Siemens şi Bombardier, francezii iau Alstom... deci de unde până unde ,,toată lumea cumpără Stadler"? Eram sigur ca vi tu batman batman 2.2 Belarus 2.3 Canada 2.4 Czech Republic 2.5 Estonia 2.6 Finland 2.7 Germany 2.8 Hungary 2.9 Italy 2.10 Netherlands 2.11 Norway 2.12 Poland 2.13 Serbia 2.14 Slovenia 2.15 Sweden 2.16 Switzerland 2.17 United Kingdom Plus doua licitatii castigate in Portugalia si probabil vor participa si in Bulgaria |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Ian 2020, 22:38 | |
| Adriane și de or reuși să achiziționeze ceva să nu te aștepți la ceva wow.
https://clubferoviar.ro/bugetul-pe-2020-a-fost-promulgat/?fbclid=IwAR1PA743JyWFkpfsE9_BM-EXQFgFxpSiGG1gCGbjnG9UFhDKnqSOePkW-js Subvenții neschimbate la calea ferată Subvențiile pentru susținerea transportului feroviar public de călători vor fi de 1,436 miliarde de lei, valoare neschimbată față de anul 2019. De cealaltă parte, subvențiile pentru transportul de călători cu metroul bucureștean scad cu 8,85% comparativ cu anul în curs, până la 417 milioane de lei.
În proiectul de buget de stat pe 2020 se precizează că, în bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor pe anul 2020, suma prevăzută la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice”, alineatul 51.01.55 „Întreținerea infrastructurii feroviare publice” se utilizează cu prioritate pentru plata obligațiilor către bugetul general consolidat și asigurarea cheltuielilor stabilite de lege, aferente activității de întreținere și funcționare a infrastructurii feroviare publice prestate de administratorul infrastructurii feroviare, precum și a cheltuielilor stabilite prin contracte de prestări servicii, inclusiv cu sucursalele/filialele acestuia.
Ca de obicei bani doar pe hârtie. Punem pariu că la rectificarea bugetară se vor tăia ? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Ian 2020, 22:54 | |
| - Vitosa a scris:
- Adriane și de or reuși să achiziționeze ceva să nu te aștepți la ceva wow.
https://clubferoviar.ro/bugetul-pe-2020-a-fost-promulgat/?fbclid=IwAR1PA743JyWFkpfsE9_BM-EXQFgFxpSiGG1gCGbjnG9UFhDKnqSOePkW-js Subvenții neschimbate la calea ferată Subvențiile pentru susținerea transportului feroviar public de călători vor fi de 1,436 miliarde de lei, valoare neschimbată față de anul 2019. De cealaltă parte, subvențiile pentru transportul de călători cu metroul bucureștean scad cu 8,85% comparativ cu anul în curs, până la 417 milioane de lei.
În proiectul de buget de stat pe 2020 se precizează că, în bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor pe anul 2020, suma prevăzută la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice”, alineatul 51.01.55 „Întreținerea infrastructurii feroviare publice” se utilizează cu prioritate pentru plata obligațiilor către bugetul general consolidat și asigurarea cheltuielilor stabilite de lege, aferente activității de întreținere și funcționare a infrastructurii feroviare publice prestate de administratorul infrastructurii feroviare, precum și a cheltuielilor stabilite prin contracte de prestări servicii, inclusiv cu sucursalele/filialele acestuia.
Ca de obicei bani doar pe hârtie. Punem pariu că la rectificarea bugetară se vor tăia ? In aia intra si aia 120 de mil de euro care merg pentru studenti ?Ca daca da e am grav ca bugetul de cheltuieli e de 2.6 mld de lei si incasarile vreo 600 de milioane deci iara gaura de 600 de mil |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 06 Ian 2020, 23:28 | |
| Nu, sumele pentru studenţi sunt pe titlul 68 ,,Asistenţă socială", la fel ca cele pentru elevi, pensionari, revoluţionari ş.a.. Probabil şi acolo va fi o sumă pe la 280 - 300 milioane lei (nu am calculat cât s-a plătit pe 2019... sincer îmi e lene, aştept centralizatorul care va veni prin februarie). _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 08 Ian 2020, 17:03 | |
| https://clubferoviar.ro/ministerul-de-finante-respinge-proiectul-subventiilor-feroviare-gandit-de-arf/?fbclid=IwAR3ZjlZ23GTy8lY729SIIRrmXGd8ArThMULFzyhSXudd0cVTjOglBsLuSrY |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |