Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 02 Oct 2019, 18:28
Aceste contestatii are trebui judecate in regim de urgenta, maxim 10 zile lucratoare...Sunt blocate miliarde de euro din cauza acestor contestatii...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 02 Oct 2019, 20:46
Buna dimineata! UE presupune extraordinar de multa birocratie. Socant, nu?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 02 Oct 2019, 21:38
marius664 a scris:
Aceste contestatii are trebui judecate in regim de urgenta, maxim 10 zile lucratoare...Sunt blocate miliarde de euro din cauza acestor contestatii...
Da așa ar trebui plus că nu știu dacă curțile de apel au judecători experți pe domeniile astea.Pe domeniu feroviar sunt câțiva avocați care cunosc legislatia
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 02 Oct 2019, 22:56
Adirmvl a scris:
Buna dimineata! UE presupune extraordinar de multa birocratie. Socant, nu?
Buna seara...Si totusi in UE nu auzi de astfel de cazuri...cel putin nu la fiecare licitatie...ca asa numai ajungeau ei unde sunt acum...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 03 Oct 2019, 15:54
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 05 Oct 2019, 16:30
Ca tot vorbeam de Polonia vs Belgia
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 07 Oct 2019, 23:34
La 20 de ani după tragedia de la Paddington, siguranța feroviară din Marea Britanie scârțâie din nou.
În luna iulie 41 de trenuri britanice au depășit semnale care ordonă oprirea, acest fapt fiind considerat de către autoritatea feroviară drept un semnal de alarmă în ceea ce privește măsurile necesare a fi adoptate în legătură cu siguranța pe calea ferată. După tragedia feroviară de la Ladbroke Grove, in care și-au pierdut viata 31 de oameni și au fost răniți peste 250, a avut loc un renumit proces condus de judecătorul Cullen, în urma căruia au fost condamnați atât conducerea Railtrack(operatorul național de infrastructură), cât și staff-ul operatorului Thames Trains, însă acest proces a condus la înființarea autorității independente de investigare feroviară și la adoptarea unor masuri care au adus calea ferată britanică în topul celor mai sigure căi ferate din lume.
În accidentul de la Ladbroke Grove s-au ciocnit trenul de navetisti Tamisa cu un tren de mare viteză al GWR, tamponarea fiind urmată de un puternic incendiu care a distrus în totalitate trenul Thames Trains care era format din trei rame diesel. Cauza directă a accidentului a fost depășirea, de către trenul Tamisa, a semnalului de intrare al stației Ladbroke Grove. In timpul procesului însă au ieșit la iveală probleme deosebit de grave de siguranță ce au fost puse pe seama privatizării căilor ferate britanice de la începutul anilor 90. Astfel s-a stabilit că la acel moment nu erau stabiliți responsabili de siguranța feroviară, foarte multe măsuri și sisteme de siguranță ale trenurilor nu erau în funcție nici pe trenuri nici la nivel de infrastructură, fiind considerate de către operatorii feroviari ca măsuri costisitoare și inutile. Deasemeni compania Thames Trains a fost acuzată pentru că mecanicul vinovat de producerea accidentului trecuse printr-un proces de formare foarte rapid, formatorii afirmând în anchetă că știau că timpul necesar cunoașterii secției este insuficient. La momentul producerii accidentului, tânărul mecanic de 31 de ani avea o "experiență" de doar două săptămâni în conducerea trenurilor, din păcate acesta, împreună cu mecanicul trenului Great Western Railway, care avea 50 de ani, și-au pierdut viata în accident. O altă cauză, pentru care au fost condamnați mai mulți ingineri de instalații ai companiei de infrastructură, a fost faptul că semnalul care a fost depășit de trenul de navetă, mai fusese depășit de alte 7 ori anterior tragediei, fără ca nimeni să verifice temeinic motivele acelor incidente. Astfel toate depășirile semnalului respectiv producându-se dimineața, când soarele bătea din spatele trenului direct pe semnal, indicația acestuia fiind percepută de mecanici ca fiind galben în loc de roșu, ulterior luându-se măsură înlocuirii becurilor clasice cu leduri la toate semnalele. Specialiștii în siguranță feroviară consideră azi, la 20 de ani de la tragedia de la Ladbroke Grove, că măsurile adoptate atunci, deși utile, necesită un update urgent pentru că acele condiții nu mai sunt actuale, schimbarea de generații la nivelul lucrătorilor feroviari impunând măsuri de adaptare a regulamentelor feroviare depășite moral și tehnologic. Depășirile de semnale care ordonă oprirea devin cea mai prezentă neregulă, care pe multe rețele feroviare europene a devenit aproape rutină!
#aditraindriver
#călătoreșteTRENdy
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 08 Oct 2019, 22:48
13000 de euro o bicicletă iar ăla.de.la sectorul 5 cheltuie 800 de mil de.lei pe panseluțe și amenajări de parcuri Dar la CFR Călători tăiem banii de subventie
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 08 Oct 2019, 23:37
Adrian78 a scris:
Dar la CFR Călători tăiem banii de subventie
Dimpotrivă, la prima rectificare s-a aprobat şi cheltuirea sumei ,,prudente" de 10%, deci s-au dat bani în plus.
Ce face primăria e pe bugetul local, alimentat din impozitele pe proprietăţi şi vehicule ale celor cu domiciliul în sectorul respectiv şi un procent din TVA şi din impozitele pe salarii. Bugetul local nu se poate folosi pentru CFR Călători sau alt OTF.
_________________ :TTT:
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6767 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 14 Oct 2019, 12:18
Am fost cu avion (Blue Air) pana la Cluj in acest weekend. Foarte plin si la dus si la intors, nu stiu daca am vazut vreun loc liber. Zborul dureaza 40-45 minute. Plus inca 2 ore sau 2 ore jumatate timpul petrecut prin aeroport (plecare+sosire). Foarte bine se merge pe intern cu avionul, iar trenul va pierde teren tot mai mult, va mai ramane doar cu gloata de pomanagii si navetistii din orasele sateliti ale marilor centre urbane (industriale/economice). Si cu modernizarile de pe coridorul vietii tot va avea grija directorul Smart sa faca prapad tinand trenuri cu 2-3 vagoane pline de pomeni, iar restul prostilor sa plateasca si de 2-3 ori mai mult ca la avion.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 17 Oct 2019, 19:49
Cica altii nu vor sa renunte la tren, regele Belgiei a merg in Luxemburg cu trenul
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 22 Oct 2019, 16:37
Bani de investit in transportul feroviar nu avem dar avem de parandarat cat cuprinde..
PSD face finanțele publice praf pentru anul viitor.
În comisia pentru buget tocmai PSD a făcut majoritate cu UDMR și cu minoritățile și au votat creșterea cu 250% a banilor dați primarilor prin faimoasa OUG 114.
Am ajuns la 25 de miliarde de lei printr-un amendament care a trecut în câteva minute. 25 de miliarde de lei. Ca să avem un ordin de mărime Deficitul bugetar până acum a ajuns la 22 de miliarde de lei.
Banii sunt alocați discreționar de către notoria Comisie Națională de Strategie și Prognoză subordonată direct guvernului.
Majoritatea toxică din parlament își arată colții din nou.
Cei care vor plăti sunt românii care plătesc taxe și impozite. Ei susțin toate cheltuielile statului și ei vor plăti datoria lăsată în urmă.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 26 Oct 2019, 19:03
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 09 Noi 2019, 20:42
Nouă state membre UE au cerut Comisiei Europene impunerea unei taxe pentru transportul aerian la nivelul blocului comunitar, pentru a taxa mai mult pentru emisiile sale o industrie poluatoare, transmite Reuters.
Într-o scrisoare adresată lui Frans Timmermans, noul vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene pentru pactul ecologic european, miniştrii de Finanţe din Germania, Franţa, Olanda, Suedia şi alte cinci state membre UE au cerut "o formă de taxă pentru transportul aerian", fără a da detalii suplimentare.
O astfel de taxă "unde poluatorii plătesc un preţ mai corect pentru folosirea transportului aerian" este necesară pentru combaterea schimbărilor climatice. În prezent transporturile sunt singurul sector european unde emisiile sunt în creştere.
"Comparativ cu cele mai multe mijloace de transport, aviaţia nu este suficient evaluată", susţin oficialii celor nouă state membre UE.
Unul dintre aceste angajamentele Comisiei Europene a fost acela de a creşte la 50% sau chiar 55%, dacă este posibil, nivelul stabilit pentru 2030 de reducere a emisiilor poluante în UE, care este de 40%.
În iulie, Guvernul francez a decis să introducă o eco-taxă companiilor aeriene, iar banii vor fi utilizaţi pentru a îmbunătăţi infrastructura feroviară. Din 2020, companiile aeriene vor introduce o taxă cuprinsă între 1,50 şi 18 euro în biletele de avion, pentru aparatele ce decolează din Franţa, dar nu şi pentru cele care aterizează în Hexagon.
Taxa ar trebui să aducă statului 180 de milioane de euro, iar banii ar urma să fie investiţi în trenurile regionale.
Şi Suedia a introdus anul trecut o taxă pentru transportul aerian, iar Olanda intenţionează să adopte una asemănătoare în 2020, dacă nu se ajunge până atunci la un acord la nivelul UE.
Luna trecută, Guvernul german a aprobat un proiect de lege prin care se vor scumpi călătoriile cu avionul şi ieftini cele de tren, în cadrul unui plan radical menit să implementeze obiectivele reducerii emisiilor de CO2 pentru anul 2030.
Obiectivul acestei măsuri este să determine cetăţenii să folosească preponderent trenul, în locul autoturismului personal sau al avionului.
De asemenea, executivul de la Berlin s-a angajat să publice în fiecare an, începând cu 2025, ţintele globale de reducere a emisiilor poluante şi să menţină obiectivul neutralităţii climatice (zero emisii) pentru anul 2050.