|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 28 Dec 2019, 20:15 | |
| Dupa cum arata acel microbuz care trecea calea ferata (cred ca la asta va referiti prin "concurenta auto") era cred un microbuz modificat (lungit), care este folosit (de firma SC Anta 95 Srl Husi) pentru transportul in comun urban , in interiorul orasului!
Tinand cont ca se indrepta spre Dobrina circula ori pe linia Statia Meteo- Cartier Dobrina ori pe linia Cartierul Nou- Blocuri ANL Podgoria! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 29 Dec 2019, 17:50 | |
| - ldh80 a scris:
- Calatori ar fi, dar cu indeplinirea catorva conditii:
-Linia sa fie readusa cel putin la starea tehnica din 1994 (asa cum era dupa ultimul RK din 1993- 1994), cu VS de 80 km/h de la Crasna la Cretesti si de 40 km/h de la Cretesti la Husi, astfel incat distanta Crasna- Husi sa poata fi parcursa de tren in 56 sau 58 minute.
-Sa existe trenuri directe Husi- Vaslui si Husi- Iasi, facute cu AM Desiro. Daca un AM Desiro ar parcurge distanta Husi- Vaslui in maxim 1 h si 20 sau 30 minute ar aveea calatori.
-Sa circule 5 sau 6 perechi de trenuri de calatori/zi, asa cum era prin 2008, cand a existat cel mai bun mers de tren pe linia Crasna- Husi (cu 5 sau 6 perechi de trenuri/zi, compuse cu AM Desiro) Să circule 5 sau 6 perechi de trenuri/zi și alea făcute cu automotoare Desiro? Dar tu ți-ai pus intrebarea câte desiro din parcul depoului Iași mai circulă? Câți mecanici mai are depoul Iași? Câți șefi de tren/conductori? N-ai vrea să ști. Zilele trecute au anulat un tren R căruia i-au luat gemeul ca IR 1831 să-și continue drumul. Vai de capul tău de habarnist, secția asta nu are nicio șansă cât timp politicul local nu se implică și ști bine ce ți-o zis domn primar. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 10:49 | |
| Vroiam sa spun ca linia Crasna- Husi ar aveea potential la traficul de calatori, daca s-ar indeplini conditiile mai sus mentionate!
Acuma stiu ca la CFR-Calatori ar fi nevoie de foarte multe automotoare noi- de exemplul numai depoul Iasi ar aveea nevoie de 12 sau 15 automotoare noi, ca sa deserveasca in mod optim toate traseele (doua automotoare noi pentru traseul Iasi- Vaslui, doua pentru Iasi- Barlad, doua pentru Iasi- Husi, doua pentru Barlad- Falciu Nord HM, doua pentru Iasi- Ungheni CFM, unul pentru Iasi- HM Ungheni Prut, plus cateva de rezerva). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 11:07 | |
| Ai trântit un comentariu și gata ai rezolvat problema. Bă da mecanici și nași de unde? Cine îți va deservi ție puzderia asta de trenuri pe care le soliciți ? Sau te pomenești că trăiești cu impresia că iei pe oricine de pe stradă îl școlarizezi 3 luni și gata hai cu el (ei) la drum? Băi eu când îți spun ție că tu ești un habarnist cred că te superi. Și să-ți mai spun ceva. Nu cumpără mă nimic. Nu spun mai multe. O să vezi și tu și alții că nu mănânc rahat degeaba. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 12:03 | |
| Personal se poate scolariza si apoi angaja- asta bineinteles, cu conditia ca si Ministerul de Finante sa aprobe marirea numarului de personal operativ la CFR-SA si la CFR-Calatori si implicit sa aprobe marirea fondului de salarii alocat catre cele doua companii, pentru personal operativ. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 12:17 | |
| Dintre toti oamenii politici la care am facut demersuri in privinta liniei Crasna- Husi, doar domnul Nelu Tataru (de loc din Husi, doctor chirurg, secretar de stat in Ministerul Sanatatii si unul din liderii organizatiei judetene PNL Vaslui) mi-a raspuns favorabil, spunand ca va face in continuare demersuri pentru redeschiderea liniei Crasna- Husi, demersuri pe care le-a facut si cand era senator PNL de Vaslui).
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 13:16 | |
| Mno dacă nu ai smuls și o promisiune din partea Mitropolitului Hușilor treaba e ca și nerezolvată Doamnee ce popor ușor de manevrat. Mor când văd atâția creduli. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 14:08 | |
| Eu , ca om simplu, am facut demersurile pe care le-am putut face pentru aceasta linie! Din pacate nu depinde de mine ca sa fie redeschisa aceasta linie. |
| | | aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3452 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 16:39 | |
| Regio Calatori, TFC, Astra, Softtrans sau InterRegional nu sunt interesate de aceasta secție, cred ca ar mai mari șansele sa opereze una dintre ele. Pe Alexandria - Zimnicea este în paragina de anul acesta, cât timp a circulat Regiotrans, traficul feroviar a fost revigorat. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 30 Dec 2019, 19:10 | |
| Softrans iese din ecuație că nu are cum opera cu rame electrice pe o secție neelectrificată. În altă ordine de idei niciun OTF privat nu se bagă pe o secție al cărei potențial (călători) e slab utilizat spre deloc chiar. Studiază și ei terenul înainte nu se aruncă cu capul înainte așa cum vor unii. Uite un exemplu e Interregional Călători care au speculat piața și au luat trase pe rute pe unde operează și cfr călători și au pus trase cu plecare cu puțin timp înaintea acestora. Clar toți OTF privați urmăresc să iasă profit nu să vină pe o secție de dragul unora. Alt aspect, nu poți lua secții dacă n-ai o bază apropiată (punct de reparații), punct de alimentare cu motorină, mecanici, nași, și nu în ultimul rând călători despre care vorbeam mai devreme, inclusiv punerea pe piață a unor trenuri faci un studiu înainte și vezi ce cheltuieli versus încasări ai apoi te bagi/ceri trase pe secția respectivă. Acuma eu nu doresc să mă fac greșit înțeles, nu sunt anti revenirii trenurilor pe secția asta, și mâine aș saluta revenirea lor, dar dacă interesele locale (hușene) sunt de altă natură și cotizează unde trebuie numa să nu le fie deranjate afacerile, idem și pe alte secții feroviare, dar voi nu cunoașteți și aspectul ăsta... Așa că nu vă rămâne decât s-aveți spor la speranțe încontinuare. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 31 Dec 2019, 10:54 | |
| La anumite "interese locale" ma pot gandi poate doar la interesul in special a firmei "SC Anta 95 Srl Husi", care are microbuze aproape din ora in ora de la Husi la Vaslui si care bineinteles ca are tot interesul sa nu existe trenuri de calatori Husi- Vaslui!
Daca ar exista trenuri directe Husi- Vaslui facute cu AM Desiro evident ca ar afecta interesele firmei "SC Anta 95 Srl Husi"- cu siguranta omul ar prefera sa mearga de la Husi la Vaslui intr-un AM Desiro, decat inghesuit intr-un microbuz "Mercedes-Sprinter" sau intr-un minibuz "Dyparro-90-T"!
La fel si pentru traseul Husi- Iasi: daca ar exista trenuri directe Husi- Iasi facute cu AM Desiro omul cu siguranta ca ar prefera sa mearga intr-un AM Desiro de la Husi la Iasi decat inghesuit intr-un microbuz "Mercedes-Sprinter" al firmei "SC Intertrans Company Srl Iasi"! Cel putin pe traseul Husi- Iasi "conditiile de calatorie" cu microbuzele sunt destul de rele: se iau calatori in picioare si de multe ori nici loc suficient de bagaje nu exista, tinand cont de faptul ca pe acest traseu circula si multi studenti!
Aproape ca era intr-un fel mai bine chiar cu vechile autobuze romanesti RD-111 , care au circulat pe traseul Husi- Iasi pana in 2008: chiar daca faceau aproape 3 ore pana la Iasi si iarna era mai "racoare" in RD-111, dar macar era loc suficient si de bagaje si nu stateai inghesuit ca in microbuz!
Cei de la "SC Intertrans Company Srl Iasi" se incapataneaza sa mearga tot cu microbuze de 19 locuri de la Husi la Iasi, desi- cel putin la sfarsit de saptamana, cand circula mai des studentii- ar fi calatori si pentru un minibuz cel putin!
Iar in privinta firmei "SC Anta 95 Srl Husi" nu stiu cine din primarie (pe atunci era primar cred doctorul Tudor Stafie) i-a dat autorizatia de constructie sa-si ridice cosmelia denumita pompos "autogara" chiar in spatele garii, intr-un loc total nepotrivit, unde spatiul este destul de inghesuit!
Acolo in 1990 era terenul de volei a ceferistilor si locul trebuia lasat liber pentru amenajarea unui rond de intoarcere corespunzator pentru autovehiculele de transport urban in comun! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 31 Dec 2019, 11:03 | |
| Eu daca as fi primar la Husi macar as face toate demersurile fizic posibile le CFR SA si la CFR Calatori pentru reparatia liniei Crasna- Husi si reintroducerea de trenuri de calatori pe aceasta linie!
Nu exista vreo lege care sa-i interzica unui primar sa faca astfel de demersuri!
Raspunsul primarului Ion Ciupilan, cand, intrebat de reporterii "Digi Tv" (reportajul apare si pe topicul liniei 604), cand va circula din nou trenul la Husi, a spus ca "atunci cand va veni un guvern care va da importanta caii ferate" mi se pare o lipsa de implicare- nu poti astepta pur si simplu, fara sa faci nici un demers, ca sa vina nu stiu ce guvern sa faca lucrul asta! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 09 Ian 2020, 07:44 | |
| Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", articol scris de Alina Darie:
Dezastru pe calea feratã de la Husi: bãlãriile crescute printre sine fac prãpãd cu ruta Crasna – Husi! |
Sursa : http://www.vremeanoua.ro/dezastru-pe-calea-ferata-de-la-husi-balariile-crescute-printre-sine-fac-prapad-cu-ruta-crasna-husi-foto
INDOLENTÃ… Dezastru la Gara din Husi! Sinele, peste care nostalgicii încã mai sperã sã treacã vreodatã vreun tren, sunt nãpãdite de bãlãrii, ale cãror rãdãcini distrug calea feratã. Au constatat acest lucru fostii angajati ai Gãrii, care acum lucreazã, tot în domeniul feroviar, dar în Germania. Ei încã mai cred cã trenuletul de Husi ar mai putea fi readus acasã, iar sperantele le sunt alimentate chiar de un sef al CFR SA, Constantin Axinia. Pe un forum al feroviarilor, Constantin Axinia (demis, ce-i drept, în octombrie din functia de director general al CFR SA, dupã un conflict cu fostul ministru, Rãzvan Cuc, n.r.) le transmite husenilor cã, dacã vor tren la Husi, sã facã cerere, asa cum au fãcut si cei de la Putna (ruta Dornesti-Putna, n.r.). Axinia le-a mai dezvãluit ceferistilor din Husi cã, pentru reînfiintarea acestei rute, s-a zbãtut mult staretul Mãnãstirii Putna, semn cã, dacã localnicii din Husi îsi doresc o izbândã în privinta trenului, e nevoie ca mai multe voci autoritare din judet sã se implice.
O adevãratã bãtaie de joc se petrece la Gara Husi, unde, pe lângã paragina pe care o poate vedea orice trecãtor, fostii angajati scot la ivealã faptul cã boschetii si pomii lãsati sã creascã nestingheriti chiar pe calea feratã, distrug toatã infrastructura feroviarã din zonã. “E jale! Pe la Dobrina, dar sã vedeti pe calea feratã din pãdure! Rãdãcinile acestor plante distrug calea feratã. Pur si simplu, o distrugere mare. Pe acolo, dacã ar mai fi sã treacã trenul, va trebui refãcut totul. Ti se rupe sufletul sã vezi cã ceea ce au construit pãrintii si bunicii nostri, cu mari sacrificii, a ajuns într-un abandon revoltãtor. De ce?! Când toatã lumea, toate tãrile civilizate, pun accent pe transportul feroviar. Eu lucrez acum în Germania, tot la cãile ferate. Germania cum de are grijã de toatã infrastructura, o dezvoltã, o face sã înfloreascã, iar noi ne batem joc”, a spus Cãtãlin Balan, unul dintre ceferistii care au fost angajati în Gara Husi.
Fostul director al CFR SA, mesaje pentru huseni!
Ei bine, scânteia care a aprins din nou sperantele husenilor, în ceea ce priveste trenul de Husi, a plecat de la mai multe mesaje publice, pe care unul din mai-marii CFR-ului, Constantin Axinia (demis, totusi, în octombrie din functia de director general al CFR SA, dupã un conflict cu fostul ministru, Rãzvan Cuc, n.r.) le-a transmis public ceferistilor huseni care i-au adresat o serie de întrebãri. “Domnule Axinia, pe când un motor Malaxa pe ruta Crasna – Husi? Unii cetãteni încã mai sperã cã va veni trenul la Husi”, l-a întrebat Cãtãlin Balan.
În mod suprinzãtor, Constantin Axinia i-a rãspuns si a precizat cã, dacã husenii îsi doresc tren în orasul lor, trebuie sã facã cerere, asa cum au fãcut cei care au vrut transport feroviar pe ruta Dornesti-Putna. Si acolo, a explicat Axinia, au fost probleme, dar faptul cã s-au implicat mai multi factori locali, între care foarte mult s-a zbãtut staretul Mãnãstirii Putna, a contat enorm. “Respect deplin pentru implicarea lor, inclusiv a primãriilor din zonã”, a mai spus Constantin Axinia despre ruta Dornesti – Putna.
Fostii angajati ai Gãrii Husi au prins curaj: “Dacã omul acesta, care a fost ani la rând în functii de conducere în CFR SA, spune cã trebuie sã depunem cerere si se poate face ceva, dând exemple si încurajându-ne, noi trebuie sã vedem cine se opune de la nivel local. Cine ar trebui sã facã aceastã cerere si nu o face? Cine sunt cei care asteaptã ca gara Husi sã se distrugã de tot? Eu vreau sã mã întorc sã muncesc în Husi, acasã, la trenul din orasul meu. Stau în Germania, departe de familie, pentru cã la noi e distrugere si nepãsare”, a mai spus ceferistul Cãtãlin Balan.
Felicitari domnului Catalin Balan pentru implicarea sa!
Eu am scris - privind necesitatea refacerii caii ferate Crasna-Husi si importanta acesteia pentru Husi- domnului Nelu Tataru, doamnei consiliere locale din partea PNL Popa Catalina, dar si catre Episcopia Husilor! |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6916 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 10 Ian 2020, 11:28 | |
| - ldh80 a scris:
-
Nu exista vreo lege care sa-i interzica unui primar sa faca astfel de demersuri!
Dar nici una care sa aprobe asa ceva...Tu ca primar n-ai nici o autoritate in fata CFR, daca vor te iau la suturi daca intri in gara, e terenul lor si fac ce vor pe el...E ca si cum ai veni la mine in casa si mi-ai spune sa-mi vopsesc casa in roz sau sa-mi iau televizor mai mare... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6899 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12301 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 10 Ian 2020, 12:17 | |
| Dar daca primarul din Husi s-ar duce in audienta la directorul CFR-SA si CFR-Calatori nu cred ca ar fi dat afara din birou! Doar suntem oameni si putem discuta!
In plus exista exemplul de la Targu-Neamt unde, si datorita implicarii autoritatilor locale de acolo, pe linia Pascani- Targu Neamt circula trenuri de calatori a CFR-Calatori! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |